James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 08:55 |
Hier alweer deel 134 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
TommyGun | dinsdag 2 december 2008 @ 09:04 |
Goeie TT ![]() | |
Ame_thyst | dinsdag 2 december 2008 @ 09:06 |
Zat gisteren weer eens in een DDM-1 Die dingen maken best veel herrie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 09:08 |
Die ventilatieroosters bovenin zijn anders ook best kut. Heel dat DDAR / DDM is gewoon waardeloos eigenlijk. | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 09:18 |
+10 kudos voor de TT ![]() | |
bork | dinsdag 2 december 2008 @ 09:19 |
tevupu | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 09:41 |
Sneeuw foto's van harte welkom ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 09:54 |
Uit de Gooi- en Smijtlander - 1 dec 2008quote: ![]() | |
ghizzer | dinsdag 2 december 2008 @ 09:57 |
te vu pee | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 10:12 |
quote:Foto's van hoe het er daar uit ziet zijn ook welkom ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 10:26 |
Heeft wel lang geduurd daar zeg. | |
Tecnix | dinsdag 2 december 2008 @ 10:27 |
quote:Maar eindelijk hoef ik niet meer te rennen voor me aansluiting ![]() Zal straks even kijken voor foto's ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 10:43 |
Eigenlijk mag dit niet... | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 11:03 |
Hey donder es op met dat ge tuvupu en "foto's zijn welkom" ![]() ![]() quote:Mja, ik ben het er op zich wel mee eens dat dit vanonder 1 dak geregeld moet worden. Maar ik heb een beetje mijn twijfels over hoe dit in de praktijk zal gaan. Ik vrees toch voor een soort bloedgroepenstrijd, ondanks al deze mooie woorden. | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 11:06 |
quote:Mopperkont ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 11:13 |
De_Hertog | dinsdag 2 december 2008 @ 11:14 |
quote:Klopt, maar het idee is goed en de onderkenning van het probleem is al een belangrijke stap. Nu eens kijken hoe de uitvoering gaat worden. Straks gaan ze nog een joint-venture oprichten of zo, heb je er nog een bedrijf bij ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 11:17 |
quote:Die zat ik net ook te kijken ![]() Er staat ook een hele documentaire op YT, verdeeld over 5 delen... staat ergens bij de gerelateerde items | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 11:24 |
quote:TVP + | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 11:29 |
quote:Dat record is een jaar of 2 later alweer gebroken door de Belgen trouwens ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 11:46 |
quote:Een paar jaar geleden had ik nog geroepen: "Hoera!", en: "Eindelijk!". Maar nu vrees ik dat ProRail echt het schoothondje van NS gaat worden, terwijl ze toch meer onafhankelijk zouden moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de goederenvervoerders en de kleinere reizigersvervoerders hier niet met argwaan naar kijken. Zie bijvoorbeeld de uitspraak van de NMa (als ik me niet vergis) die ProRail veroordeelde vanwege het voortrekken van NS in een dispuut tussen NS en Connexxion op de lijn Amersfoort - Apeldoorn... | |
Socios | dinsdag 2 december 2008 @ 12:13 |
Koploper! ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 12:30 |
Het is alweer 31 jaar geleden dat de trein bij de punt werd gekaapt. | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 12:44 |
quote:De kogelgaten van toen zitten nog steeds in de portalen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 13:44 |
Zou de Hafas CD-rom al klaar zijn? Zo ja, dan ga ik m morgen halen, Aachen denk ik he? ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 14:13 |
quote:Niet iets voor een " ![]() Wat wel maf is, is dat de 747 na wat plamuur en schilderwerk gewoon weer in dienst is gekomen... [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-12-2008 14:28:36 ] | |
Nightshadow | dinsdag 2 december 2008 @ 14:16 |
Hafas?? ![]() ![]() Trouwens, DD, wat voor apparatuur/programma of whatever heb jij om die radiogesprekken te beluisteren van de conducteur + machinist? Lijkt mij wel leuk om te horen wat ze zeggen.. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Nightshadow op 02-12-2008 14:29:06 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 14:24 |
quote:Ik weet niet hoever je van het spoor woont, maar eigenlijk een simpele Tafel/Handscanner is voldoende. Nu woon ik binnen het "langste trein profiel" van het spoor dus ik kan af en toe een gesprek opvangen van Meester<-=>HC, ook het PBT op HS ontvang ik, en wat emplacementen, zoals de binkhost, HS. Verder is NS telerail dus niet meer dat gaat allemaal via GSM+R. Wat Syntus betreft, dat ga ik eens voor je uitzoeken. Dergelijke Apparaten koop je al vanaf enkele tientjes op marktplaats ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 14:30 |
quote:Het is triest wat daar gebeurd is, maar dat er nog sporen van terug te vinden zijn rond de spoorbaan, dat had ik niet verwacht. quote:Was dat stel toen niet hernummerd? | |
Nightshadow | dinsdag 2 december 2008 @ 14:34 |
Ik woon tussen 3 spoorlijnen, met afstand max. paar honderd meter.. Tussen Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en (Nijmegen-)Zutphen-Zwolle.. Misschien dat ik nog een keer zo'n apparaat ga kopen, weet nog niet.. | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 14:44 |
quote:Het is wel opvallend ja. quote:Volgens Wiki is het stel pas begin jaren '90 vernummerd naar 758... | |
ghizzer | dinsdag 2 december 2008 @ 14:46 |
ik kijk uit naar de versie van 2009 van de Punt. Ben benieuwd hoe ze dat gaat doen met die overmeestering door het leger. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 14:47 |
quote:Niet meteen, dat is pas veel later gebeurd, na lang aandringen van groeperingen die bezwaar hadden tegen de negatieve associaties die dat nummer opriep. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 14:49 |
quote:Dommerd ![]() http://www.google.nl/search?q=hafas | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 14:52 |
quote:Fles, waar heb jij die CD rom gehaald? Aachen toch? of Gronau? | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 14:53 |
ik heb de nieuwe nog niet. In Aachen kan je m zeker krijgen. In Gronau is dacht ik geen loketbediening meer. Bentheim zou ook kunnen natuurlijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 15:03 |
quote:Ja, maar dan sta ik gelijk weer 3 uur :| | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 15:14 |
of je wacht nog 2 weken, dan gaat de PE 2 keer zo vaak rijden ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 15:33 |
quote:Beetje mosterd na de maaltijd... | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 15:37 |
quote:Mja, een jaar of 5 later ging de hele serie buiten dienst ![]() Onderschrift bij een foto op Nicospilt.com: quote:Dus uiteindelijk nog een prive initiatief ook ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Dr_Flash op 02-12-2008 15:48:07 ] | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 16:48 |
Opvallend! De nog bruikbare treindelen van het ongeval van Harmelen zijn wel gesloopt uit piëteit met de slachtoffers... Daar waren ook wel wat meer doden te betreuren. | |
sander89 | dinsdag 2 december 2008 @ 17:15 |
quote:Zou dit de langste goedertreinen kunnen zijn in NL? Die over een lange afstand heeft gereden? quote: | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 17:18 |
Ik denk het wel ja. | |
SpeedyRich | dinsdag 2 december 2008 @ 17:30 |
quote:Nee straks is de NS weer gewoon de oude NS met alles in eigendom en beheer. het zou wel beter zijn denk ik ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 17:38 |
quote:Het is in elk geval een treurig bericht qua spelling. ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 17:48 |
En mijn 1900 (ICK, Ehv-Bd) staat stil voor Best, we staan achter een defecte trein. Vertraging: vooralsnog onbekend. ![]() Edit: inmiddels rijden we weer. Vertraging: +21. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 02-12-2008 18:02:35 ] | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 18:00 |
moet bijna wel een goederentrein zijn. Kan verder geen bijzonderheden ontdekken op de AV | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 18:13 |
We rijden weer, 125 km/u nu. De uiteindelijke vertraging is +24 geworden. | |
SpeedyRich | dinsdag 2 december 2008 @ 18:42 |
quote:zeikerd | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 19:04 |
quote:En enkele rijtuigen zitten ook nog eens onder de roest, dat is nog gevaarlijker. | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 20:10 |
quote:Nee, ik ken de X2000 alleen van zien kijken (variant op horen zeggen). Ik moet ook nog eens behandeld worden voor mijn Wikipedia-verslaving. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 20:30 |
Ze hebben er met de X2000 dus voor gekozen om met kantelbaktechniek toch 200 te kunnen rijden op bestaand spoor. Dat is dus lekker van je hotsie knotsie knetter ![]() En net als met de TGV / Thalys: KRAPPPPP ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 21:11 |
Wat ik me zomaar afvraag eigenlijk, ik weet dat een VIRM ruimte heeft voor een 25 kV-omzetter. Zou je daar ook een 3 kV-omzetter kunnen plaatsen? En kan je een VIRM makkelijk voorzien van een tweede beveiligingssysteem à la Memor? | |
Zug-Chef | dinsdag 2 december 2008 @ 21:19 |
tvp![]() nabij Wierden passeren een Olympische ICM-IV met aanhang als Intercity Enschede - Den Haag C / Rotterdam C. Datum: Zaterdag 22 december 2007 | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 21:22 |
quote:MAKkelijk ![]() Maar zeg eens, waarom, bij Neptunus, zou je zoiets willen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 21:23 |
quote:Woohoo ![]() quote:Gewoon, omdat het kan. Nah, vroeg het me zomaar af... lijkt me wel tof om een VIRM in het buitenland rond te hebben tuffen, en is volgens mij betrouwbaarder dan een HLE 11.8 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 21:27 |
Als ik me niet vergis is Memor, net als Indusi, een systeem uit de eerste jaren na de Eerste Wereldoorlog. In elk geval is er sprake van blok- en niet van puntbeveiliging. Geen verandering waar je wat mee opschiet dus, ten opzichte van, om eens ergens te beginnen, ATB-EG. Ja, dat er nu Virm door Wallonië kan kachelen. Wauw. Daar zit iemand op te wachten ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 21:36 |
quote:Dat weet ik, ATB is veel uitgebreider dan Memor/Indusi, en dat is maar goed ook. quote:Vlaanderen is toch ook Memor, of doen ze daar ook ATB? En dan hebben die Belgen eindelijk een fatsoenlijke treinen. Ik zie mogelijkheden voor een Intercity Brussel - Amsterdam. Of misschien Maastricht - Brussel. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 december 2008 @ 21:46 |
Laten we er dan gelijk Den Helder - Brussel via Maastricht van maken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 21:49 |
quote:Luxemburg bedoel je natuurlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 21:52 |
quote:Volgens mij is de tussenkring in het materieel al 3kV, dan zou je die omzetter niet nodig hebben...? quote:Dat is net zoiets als die 25kV-ruimte benutten voor een stoomketel. ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 21:57 |
quote:Oh echt waar? Dat wist ik niet. quote: ![]() Met ATB kom je niet ver in het buitenland, vandaar mijn vraag. Dat Memor een oud systeem is, wist ik ja. ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 december 2008 @ 22:01 |
quote:Ik weet het niet zeker meer, en ik weet al helemaal niet of je de trein daarmee zomaar aan de bovenleidig kunt hangen. De bovenleidingspanning fluctueert nogal. In elk geval zal ombouw naar 3kV in mijn ogen simpeler zijn dan naar 25kV. quote:ATB is ook vooroorlogs hoor. ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 22:12 |
quote:Tof. Laten we het uitproberen. ![]() quote:Memor komt uit 1930, ATB is pas later. Jaren '60, geloof ik. Maar hoe dan ook, het is ook oud. ETCS is de toekomst, denk ik. Nu nog wachten tot er overal ETCS is ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 22:18 |
Indusi is uit de jaren 1920 ATB is pas ingevoerd na Harmelen. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 23:08 |
Ik ga naar Berlin met oud & nieuw. At all cost. | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 23:10 |
quote:Plus het feit dat de X2000 vaak te maken heeft met goederentreinen, vergeleken met de introductie duren de treinreizen enkele minuten langer. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 2 december 2008 @ 23:45 |
Gaat die uitzwaaimeeting in Houten nog door? Anders weet ik nog een mooie locatie in Charleroi Urbex locatie: Verlaten treinwerkplaats :x http://www.deduitsekermis.nl/fotos/trains/IMG_7711_2_3.jpg | |
Koen66 | woensdag 3 december 2008 @ 01:06 |
quote: Moet er behalve qua spanning en beveiliging ook niet iets aan de deuren aangepast worden? Kan me herinneren dat de perronhoogte nogal anders is in Belgenland ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 3 december 2008 @ 01:38 |
quote:Ik denk net iets hoger. Toen NS recentelijk K4-rijtuigen huurde, was het voor passagiers een avontuur om de trein te bestijgen/verlaten. | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 08:16 |
quote:Dat wil niet zeggen dat het toen het meest moderne systeem was, helaas. Het systeem van spoorstroomlopen zoals we in Nederland gebruiken is al in de jaren '20 van de vorige eeuw door GRS bedacht... Kun ja nagaan: een systeem van spoorbeveiliging dat de 100 jaar gaat halen! ![]() | |
James1988 | woensdag 3 december 2008 @ 09:04 |
"Dames en heren, in verband met een aanrijding met een persoon is er momenteel geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg. Het is nog niet bekend, hoe lang dit zal duren." Natuurlijk ben ik in Breda, en moet ik naar Eindhoven. Dat wordt 'm dus niet. Mijn trein (Den Haag -> Venlo) staat inmiddels als de InterCity naar Den Haag op het bord, van 9.40. Ik blijf er gewoon nog even inzitten, ik zie wel wat er gebeurt. | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:08 |
quote:Sterkte... Dat is niet makkelijk omreizen. | |
James1988 | woensdag 3 december 2008 @ 09:08 |
quote:Breda -> Rotterdam -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Eindhoven wellicht? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:09 |
quote:Dat klopt ja. Net zoals dat relaiskastje bij ALmelo ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:15 |
quote:Ja ik zal naar je zwaaien. ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:16 |
quote:Mooi was dat hè! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:17 |
quote:Bd - Ddr - Gdm - Ht - Ehv is korter. Maak je nog een e-Spurt ritje ook ![]() | |
James1988 | woensdag 3 december 2008 @ 09:18 |
quote:Handig, dat ns.nl ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:22 |
quote:Die e-Spurts zijn best stil trouwens! | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:28 |
Weet iemand wat er de logica van is om spoor 1 in Baarn door te zagen? Dat vreet toch geen brood? Had je altijd nog handig als passeergelegenheid kunnen blijven gebruiken in voorkomende gevallen, toch? Zo heeft dat ontvlechten maar relatief weinig nut ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:30 |
quote:Geen idee eigenlijk. Zal wel met onderhoudskosten te maken hebben gehad, een wissel onderhouden kost geld, en het is ook nog een bron van storingen. Volgens mij zou eigenlijk heel spoor 1 weg worden gehaald, maar omdat er een koninklijke wachtkamer aanwezig is, is spoor 1 blijven liggen. Ontvlechten heeft natuurlijk best nut gehad, omdat het treintje naar Den Dolder nu niet meer de hoofdsporen hoeft te kruisen. | |
James1988 | woensdag 3 december 2008 @ 09:30 |
Woei, info:quote:Ik ga maar naar huis ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:31 |
quote:Ja, alsof die ooit gebruikt wordt ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:32 |
quote:Nope. Maar dat geldt voor wel meer koninklijke wachtkamers. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:39 |
quote:Ook via Utrecht dus ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 09:55 |
quote:Gelukkig zie je er geen moer van , zo mistig is het. | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 09:56 |
quote:Ook in de stationshal ja? ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 10:04 |
quote:Dat kan ik niet beoordelen, maar daar buiten wel. | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 10:05 |
quote:Ja, dat zie ik zelf ook wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 10:07 |
quote:Oh dat was ik al bijna vergeten idd ![]() | |
Eix | woensdag 3 december 2008 @ 10:19 |
quote:Ehm? De IC-A en IC-O rijdt anders wel 200 km/u op trajectgedeeltes. Daarnaast zijn de I11 rijtuigen naar mijn mening nog comfortabeler dan ICRm. Nee dan Nederland met de HSL shuttle tegen 160km/u die nog altijd niet rijdt. ![]() Belgie heeft best wat fatsoenlijk spul rondrijden. ![]() Als ze tenminste niet staken ![]() | |
James1988 | woensdag 3 december 2008 @ 10:35 |
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 3 december 2008 @ 10:40 |
quote:Op een ander forum gelezen: Omdat over een automatische overweg maar maximaal 3 sporen mogen liggen. En dat zouden er 4 zijn geworden als ze het spoor niet hadden afgekapt. Niet dat het iets uitmaakt omdat er ook in dat geval geen 4 sporen tegelijk in gebruik zouden kunnen zijn, maar goed. ![]() | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 10:45 |
quote:Oh ja, dat is wel een plausibele reden! Er is in Baarn speciaal een uitzondering gemaakt om die drie sporen over de overwegen mogelijk te maken trouwens. Het heeft niet te maken met de hoeveelheid treinen dat ze niet zo'n grote overweg willen, maar meer met de tijd die nodig is om de overweg te ontruimen als de bellen gaan rinkelen. Je moet dan een heel lange aankondigingstijd aanhouden, en dat schijnt in Nederland niet te werken omdat mensen dan eerder gaan slalommen. | |
ghizzer | woensdag 3 december 2008 @ 10:50 |
Spoorboog bij Epse ontlast Deventer DEVENTER - De spoorlijn Deventer-Zutphen moet met een ruime bocht worden aangesloten op de lijn naar Twente. Daardoor hoeven (goederen)treinen niet meer door Deventer te rijden. PvdA-Kamerlid Diederik Samsom pleit voor een snelle aanleg van de 'spoorboog'. Tijdens de behandeling van begroting Verkeer en Waterstaat in de Tweede Kamer presenteerde Samsom zijn lijstje met spoorprojecten die versneld moeten worden aangelegd. Premier Jan Peter Balkenende zinspeelde er onlangs op om investeringen in infrastructuur naar voren te halen om de vastgelopen economie een impuls te geven. Ook de PvdA wil tot 100 miljoen euro steken in onder meer een spoorboog bij Deventer. Wethouder Gerrit Berkelder van Deventer werd totaal verrast door de steun van het PvdA-Kamerlid. " Wij hebben een paar maanden geleden voor het eerst weer gesproken over de spoorboog. Aanleg zou Deventer enorm ontlasten." Als de plannen doorgaan hoeven goederentreinen in de toekomst niet meer door Deventer te rijden. De treinen buigen (gezien vanaf Zutphen) bij het toekomstige bedrijventerrein A1 af en rijden dan deels parallel aan de A1 en vervolgens met een ruime bocht naar Bathmen. De nieuwe verbinding takt vlak voor Bathmen aan op de spoorlijn naar Twente. Bron: De Stentor, woensdag 3 december 2008 | |
Darkwing_Duck | woensdag 3 december 2008 @ 11:00 |
Zo de nieuwe hafas cd-rom is binnen. 2x zo duur als voorheen. Maar ook 2 keer zo lang geldig en ditmaal ook 2 cd's. | |
Dr_Flash | woensdag 3 december 2008 @ 11:05 |
quote:Mooi ![]() | |
ReisT | woensdag 3 december 2008 @ 11:12 |
quote:Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus. Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur. Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant?? | |
Nightshadow | woensdag 3 december 2008 @ 11:53 |
quote:Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4140791/Defecte-motor-legt-treinverkeer-stil.ece | |
Duvel | woensdag 3 december 2008 @ 12:12 |
quote:Heel spoor 4 is vernieuwd, behalve dat stuk aan de Hilversumse kant. Dat is volgens mij aardig verrot. | |
dennistd | woensdag 3 december 2008 @ 13:01 |
In Hengelo was een van de kaartautomaten geskimd: hij was opengemaakt en er stond allemaal politie bij vanmorgen. De automaat die er naast staat was wel gewoon in gebruik. | |
Wadloper | woensdag 3 december 2008 @ 13:51 |
Echt he, die skimmers mogen ze van mij zonder sorry een nekschot geven ![]() Vind het echt belachelijk ![]() Gelukkig heb ik er (nog) geen last van, met mijn OV ![]() | |
Nightshadow | woensdag 3 december 2008 @ 14:05 |
Dat was ergens eind vorige week/begin deze week ook al in Deventer geloof ik... | |
De_Hertog | woensdag 3 december 2008 @ 15:09 |
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.htmlquote:Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen. | |
SpeedyRich | woensdag 3 december 2008 @ 15:51 |
quote:Ze moeten gewoon de NS een perma concessie geven voor Hoofdrailnet en HSL ivm het algemeen nut. En als dat gebeurt kunnen ze gelijk het beheer en eigendom terug geven NS is toch een staatsbedrijf | |
RealZeus | woensdag 3 december 2008 @ 16:44 |
Nieuwe treinen nodigen uit tot wildplassen![]() | |
kip_zonder-kop | woensdag 3 december 2008 @ 21:31 |
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen. Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 3 december 2008 @ 22:57 |
quote:Hoe worden die afroepen geregeld? Doet de machinist het of is er een speciale programmeur die deze teksten toevoegt/verwijdert? | |
Koen66 | woensdag 3 december 2008 @ 23:38 |
quote:Is dat geen term van de NMBS? Misschien hebben ze in Breda een Belgische medewerker rondlopen die even vergeten was dat we hier alleen Intercity en Sprinter kennen... ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 00:05 |
Dan is de L-trein een stoptrein. De medewerker wilde of verwarring zaaien of is een wandelende Wikipedia. Om jullie nog meer inzicht te geven over de NMBS/SNCB deponeer ik nog een hiërarchische lijst: | |
bork | donderdag 4 december 2008 @ 11:19 |
quote:Wastie van ijzer? ![]() | |
ReisT | donderdag 4 december 2008 @ 11:26 |
quote:Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes. | |
Nightshadow | donderdag 4 december 2008 @ 11:42 |
quote:Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteld ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 4 december 2008 @ 11:49 |
Ik word een beetje moe van dat AnsoldoGezeik.... | |
Nightshadow | donderdag 4 december 2008 @ 12:21 |
quote:Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.html | |
Darkwing_Duck | donderdag 4 december 2008 @ 12:54 |
@Nightshadow: Ik kom er maar niet uit wat voor Systeem Syntus gebruikt voor communicatie, misschien kan je dat zelf eens informeren ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 4 december 2008 @ 18:58 |
quote:Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria. Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen. ![]() | |
James1988 | donderdag 4 december 2008 @ 19:49 |
Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk ![]() Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt. ![]() | |
James1988 | donderdag 4 december 2008 @ 22:09 |
quote:"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus? ![]() | |
sander89 | donderdag 4 december 2008 @ 22:23 |
quote:Ik heb geen eens mail gehad. ![]() ![]() | |
Ame_thyst | donderdag 4 december 2008 @ 22:23 |
quote:Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ... | |
Ame_thyst | donderdag 4 december 2008 @ 22:24 |
quote:NS Hispeed rijdt wel maar niet over die lijn ![]() | |
Brembo | donderdag 4 december 2008 @ 23:23 |
quote:Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 00:05 |
quote:Ah, merci. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 00:06 |
quote:Plus het feit dat de machinist dan wordt vervolgd voor een vluchtmisdrijf. | |
dennistd | vrijdag 5 december 2008 @ 06:42 |
Vanaf 29 juni gaat de 'nacht'-trein in Twente rijden lees is ik net in de krant: Om 1.05u van Enschede naar Schiphol, waar ie om 3.15u is. Vervolgens gaat ie om 3.35u weer terug naar Enschede, waar ie dan om 5.45u gaat aankomen. Hij gaat alle dagen rijden, behalve van zondag op maandag. Het is een proef van twee maanden. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 05-12-2008 06:59:10 ] | |
Nightshadow | vrijdag 5 december 2008 @ 08:48 |
quote:Ach, er zijn zat landen waar ze het lijk aan de kant leggen en de machinist gewoon weer verder gaat ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 5 december 2008 @ 08:50 |
quote: Leuk, maar heb ik niet veel aan als ik naar Enschede ga.. Met deze trein kan ik dan een uur later weg, maar dan moet ik ook nog vervoer vinden van Deventer naar mijn huis ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 december 2008 @ 11:41 |
Net raar gedroomd, ik stond op Antwerpen Centraal te wachten op een rechtstreekse trein naar Breda. Dat werd gedaan door Mat '64, en een NMBS-loc voor in België. Vaagheid. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2008 @ 11:54 |
![]() ![]() | |
bork | vrijdag 5 december 2008 @ 13:52 |
quote:stopt ook in deventer en apeldoorn hoor, zoek je stentor er maar op na. | |
von_Preussen | vrijdag 5 december 2008 @ 14:45 |
Mischien bedoelt ie dat ie niet in Deventer woont, en van daaruit nog verder moet? Zelfde voor mij, mocht ik gebruik willen maken van de trein moet ik van Deventer nog verder zien te komen naar m'n dorpie. | |
Zug-Chef | vrijdag 5 december 2008 @ 14:50 |
Met alle respect hoor, maar waarom woon je dan in een klein kut dorp, en niet in de grote stad. Dat is toch veel makkelijker, je bent dan veel mobieler en niet afhankelijk van een bus die nooit rijdt als jij m nodig hebt. | |
bork | vrijdag 5 december 2008 @ 14:58 |
quote:Fiets? Brommer? Moped? Benenwagen? Bent wel met Zug-chef eensch uiteraard, hoe wel ik gisteren wel schrok dat mijn laatste bus op donderdag al om 0.26 ging ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-12-2008 16:04:13 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2008 @ 15:01 |
Wat doen we volgende week jongens? Open dag Leidschendam met aansluitend afscheidsritje Castellumtram? ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 december 2008 @ 15:23 |
Als het slecht/matig weer is, wil ik wel wat doen ja | |
von_Preussen | vrijdag 5 december 2008 @ 15:31 |
quote:Juist bork, briljant idee om midden in de nacht na een treinreis nog even 2 uur met de fiets te gaan! Verwende randstedelingen ook. ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 5 december 2008 @ 15:40 |
quote:Sowieso ben je afhankelijk als je met het OV moet, dan maakt het echt niet uit op welk tijdstip je onderweg bent. En die paar keer per jaar dat ik 's nachts met de trein zou willen zijn echt geen reden om permanent in de grote stad te gaan wonen, daarvoor is een stad veel te kut. Maar ik zit niet te zeiken, ik geef alleen aan dat het laten rijden van een nachttrein 1 ding is, maar het vervoer van het station naar bestemming midden in de nacht een 2e punt is. In Rotterdam bijv. zou je nog met de nachtbus of taxi kunnen, alleen hier in het oosten kan het of helemaal niet, of je bent een godsvermogen kwijt. En als je een nachttrein gevuld wilt hebben, dan moet je daar ook over nadenken. En ik heb er vast overheen gelezen, want over dat soort van transport heb ik niets gehoord. Mocht uit marktonderzoek blijken dat er ook vraag uit de dorpjes is, dan zou je bijv. een taxibusje (op afroep) de route kunnen laten volgen die anders door de stoptrein wordt gedaan, en die mensen naar het volgende grote station brengen. En andersom kan je de mensen die uit de trein komen dan weer met dat busje naar het dorp toe brengen. Daarmee vergroot je de doelgroep van de nachttrein enorm, en daarmee ook de kans op een succesvolle invoering. Affijn, het zal mij ook vrij weinig uitmaken, de auto owned de trein overdag al, en midden in de nacht al helemaal (behalve als je natuurlijk helemaal laveloos bent, maar dan kun je ook in een portiek overnachten). | |
bork | vrijdag 5 december 2008 @ 16:05 |
quote:En de dag erna zeker naar Holendrecht? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2008 @ 16:13 |
quote:Precies. Maar daarna heb ik een afspraak in Maastricht ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 5 december 2008 @ 16:22 |
quote:Nouja, ik woon in een klein ***dorp op 200 meter van Zutphen af.. Maarja Zutphen is dan ook een ***stad.. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 17:57 |
quote:Wel bij Siemens. Tot groot verdriet van het 'thuismerk' Bombardier. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 december 2008 @ 17:59 |
quote:In het kader van de 24-uurseconomie kan ik er alleen maar voor zijn. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2008 @ 19:17 |
quote:Ja, verwende randstedelingen ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 december 2008 @ 20:25 |
Zo is het kinders, luistert naar de wijze fles. | |
James1988 | vrijdag 5 december 2008 @ 20:35 |
quote:Nou ja, ik hield wel rekening met het feit dat Mat '64 België helemaal niet in kan (ATB, voltage), toch knap voor een droom :p | |
Brembo | vrijdag 5 december 2008 @ 20:46 |
quote:laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 december 2008 @ 21:10 |
quote:Mja, da's wel lang ![]() Maar wat maakt dat uit? ![]() | |
Brembo | vrijdag 5 december 2008 @ 21:29 |
Vandaag trouwens weer eens ontdekt dat ICL niet gemaakt is voor de Nederlandse markt; de conductrice bleef behoorlijk hameren dat iedereen niet via eeeeeeen deur naar binnen moest ![]() Daarnaast de 3700 gereden met 2*VIRM(IV) ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 december 2008 @ 22:51 |
Als ik de hafas CD-rom moet geloven zijn de paar laatste treinen in mijn dienstregeling ook geschrapt :| | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 22:54 |
wil de SP vingerverf actie groep ook eventjes een nieuwe spoorbrug mee nemen in de plannen voor bij akkrum? ![]() | |
brandsrus | vrijdag 5 december 2008 @ 23:25 |
quote:Daar is toch al een nieuwe spoorbrug? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 december 2008 @ 23:25 |
mja, die ligt nog wel eens in storing | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 december 2008 @ 23:38 |
je slaat de spoorstaaf op zn plek! | |
Willy84 | zaterdag 6 december 2008 @ 01:09 |
tvp | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:37 |
quote:Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer. | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:39 |
quote:Een pendeltrein die 's nachts doelloos heen en weer rijdt tussen Almelo en Enschede? Dit is meer iets voor de nachtbus. | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 06:41 |
quote:Dat de vrouw in kwestie in overtreding was. Ik pleit daarom ook voor ADOB's waarbij beide weghelften aan beide weerszijden van de overweg worden afgesloten. | |
dennistd | zaterdag 6 december 2008 @ 13:03 |
Er staat een stuk in de TC Tubantia dat de DB 90.000 euro extra wil van de gemeente enschede, omdat er meer reizigers met de trein gaan dan voorspeld in 2001.quote: [ Bericht 84% gewijzigd door dennistd op 06-12-2008 13:08:38 ] | |
Socios | zaterdag 6 december 2008 @ 13:43 |
Nachttrein Münster Hbf - Enschede!? Of...? | |
ReisT | zaterdag 6 december 2008 @ 14:10 |
Laatste trein vertrekt 's weekends om 0:08 uit Münster, is 1:20 in Eschede en maakt dan nog een enkele reis Gronau waar die om 1:37 aankomt. Om die extra late trein nou een nachttrein te noemen vind ik een beetje overdreven. | |
Socios | zaterdag 6 december 2008 @ 14:19 |
Ah okey, op die fiets. Al met al toch een mooie tijd voor een laatste trein. ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 6 december 2008 @ 15:04 |
Staat ook in de krant waarom de DB vindt dat ze extra geld moesten krijgen? Hebben ze meer treinen moeten in zetten of iets dergelijks? Je zou inderdaad zeggen dat extra reizigers voornamelijk geld oplevert... | |
dennistd | zaterdag 6 december 2008 @ 17:41 |
quote:nee, dit was helaas het enige dat erin stond | |
von_Preussen | zaterdag 6 december 2008 @ 19:09 |
quote:Nee, je woonlasten staan daar los van. Soit, verwende randstedeling. En dat wil dan in het oosten komen wonen. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 6 december 2008 @ 20:20 |
quote:Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering. | |
Duvel | zaterdag 6 december 2008 @ 20:22 |
quote:Hogere woningwaarde = hogere OZB-aanslag & hoger eigenwoningforfait. ![]() quote:Nee, ik zit hier goed. ![]() | |
Duvel | zaterdag 6 december 2008 @ 20:23 |
quote:Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo. ![]() ![]() | |
bork | zaterdag 6 december 2008 @ 22:43 |
Ter afscheid van de Houtense tram: Cabinerit met Bram vanaf Houten Castellum: | |
NordicBlue | zaterdag 6 december 2008 @ 22:46 |
En wederom een tvp in dit mooie topique ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 6 december 2008 @ 22:48 |
quote:Voor het Buitenhof was ik dus sowieso gezakt, want mijn plannen zijn te ambitieus. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:17 |
quote:gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! ) kunnen de Intercitys mooi er onderdoor ![]() | |
Duvel | zaterdag 6 december 2008 @ 23:45 |
quote:Ach waarom niet, het oude talud ligt er toch nog. | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:46 |
kan de intercity altijd lekker door planken en als de brug dan open moet voor 3 bootjes en weer eens blijft vast zitten heeft alleen t goederen verkeer er even last van.. en bij een langdurige storing kan je het via groningen omleiden ![]() | |
Duvel | zaterdag 6 december 2008 @ 23:56 |
Geschift, volkomen geschift! | |
Ou-Tannu | zaterdag 6 december 2008 @ 23:57 |
dat wisten we al ![]() maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen geven ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 7 december 2008 @ 00:01 |
quote:Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden. | |
Duvel | zondag 7 december 2008 @ 00:14 |
quote:Die hebben wel betere dingen te doen, lijkt mij... | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 00:22 |
quote:ja! scheepslift.. ![]() hoeft de vingerverf brigade niet uit te rukken! goed plan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 december 2008 @ 12:44 |
quote:kortzichtige oogkleppen-huilie | |
Socios | zondag 7 december 2008 @ 15:50 |
Arriva GTW 10230 heeft hologrammen in de ramen! ![]() ![]() ![]() | |
Socios | zondag 7 december 2008 @ 16:06 |
REMINDER Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4! ![]() | |
sander89 | zondag 7 december 2008 @ 18:58 |
quote:Net even gekeken ![]() ![]() Niet mijn ding, alleen maar gelul over een toilet juffrouw ofzo. ![]() | |
Wadloper | zondag 7 december 2008 @ 19:28 |
20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma... | |
Zug-Chef | zondag 7 december 2008 @ 21:17 |
Zaterdag 6 december 2008:![]() De Nederlandse Spoorwegen onderhouden de dienst tussen Kampen en Zwolle, beide Hanzesteden, met twee speciaal voor deze lijn bestickerde DM90's, aangezien de lijn mede gefinancieerd wordt door de provincie Overijssel. In de volksmond worden deze treinen ook wel buffels genoemd, de 3410 komt zojuist aan in Zwolle terwijl de 3403 van de weekendrust staat te genieten. Geheel links arriveert de Intercity uit Den Haag en Rotterdam naar Groningen en Leeuwarden. Zondag 7 december 2008: ![]() Niet alleen vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder rijdt ITL Benelux de zogenaamde NYK-shuttles. Ook vanuit de Rotterdamse haven wordt er zo af en toe eentje richting Duitsland gestuurd. Zo ook op de zonnige zondag 7 december. Ter hoogte van Utrecht Lunetten aansluiting/kruis passeert ITL's 186 148 met Containertrein 69046 op weg naar Emmerich. Over enkele maanden zal deze plek er totaal anders uit zien, als de werkzaamheden ten behoeve van de aansluiting viersporigheid Utrecht-Geldermalsen van start gaan. Tevens zal rondom deze locatie ook een nieuw NS-station gebouwd worden. ![]() Op zondag vrij onlogisch is de inzet van 11 bakken ICRm in de Intercitydienst Den Haag Centraal - Arnhem. Over het algemeen is, vooral overdag, niet bijster druk in de trein. Normaliter rijdt er in het weekend alleen VIRM. Desalniettemin kwam op het viaduct nabij Utrecht Lunetten aansluiting/kruis deze ICRm-stam voorbij, met achterop lok 1765. ![]() VolkerRail was vandaag druk met enkele overbrengingen. Na enkele onderhoudswagentjes in de Amsterdamse Westhaven te hebben afgeleverd, werden twee stopmachines in Amersfoort opgehaald en onder treinnummer 98128 via de Utrechtse Maliebaan naar Arnhem Berg vervoerd. Trekkracht is 203-3. [ Bericht 3% gewijzigd door Zug-Chef op 07-12-2008 21:28:05 ] | |
Charango | zondag 7 december 2008 @ 21:25 |
quote:Mooi werk, je hebt geluk gehad met de zon. ![]() Wellicht in Januari weer eens foto's van deze kant; ik zie nu een beetje krap in tijd ![]() Overigens vanmiddag in de IC tussen Amersfoort en Utrecht een Vader-en-Zoon treinliefhebber-combinatie ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 22:30 |
quote: | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 22:34 |
Kijk, dit is nu handig:quote:De genoemde kilometers op die baanvakken worden geschikt gemaakt voor het systeem. | |
bork | zondag 7 december 2008 @ 22:57 |
Leuke pics Zug, wel nice van het zonnetje vandaag. Wat voor station komt er bij Lunetten? Of bedoel je bij de Bleekstraat? | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 23:10 |
Vaartsche Rijn/Bleekstraat idd | |
Darkwing_Duck | zondag 7 december 2008 @ 23:37 |
Net op de porto hier in de buurt iets over de open dag in leidschendam as zaterdag. Iets of iemand die met een kraampje met weggefspulletjes stond. 8 uur opbouwen 9 tot 10 opening voor genodigden, vanaf 10 uur open voor iedereen en als het druk is was alle weggeef zooi om 11 uur alweer op... Tot zover de strekking van het portoverhaal zojuist ![]() | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 00:27 |
quote:Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier. | |
James1988 | maandag 8 december 2008 @ 00:50 |
quote:De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed. Niet 'Retourtje Geluk' btw. | |
Darkwing_Duck | maandag 8 december 2008 @ 00:53 |
quote:Spanning op het spoor. Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van " Dat was geloof ik wel iets he? | |
James1988 | maandag 8 december 2008 @ 00:55 |
quote:"In het spoor van", dat was hem ja. Was dat op RTL 4 ja? Dat was wel een goed te doen programma ja. | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 00:56 |
SBS6, want daarnaar was ik op zoek. | |
SpeedyRich | maandag 8 december 2008 @ 18:40 |
quote:het progamma op rtl 4 is een herhaling die had ik namelijk voorig jaar al gezien | |
dennistd | maandag 8 december 2008 @ 20:05 |
nee hoor, het was echt een nieuw programma vorig jaar was het op rtl7, en dat ging over werkzaamheden | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 20:52 |
quote:Dus een compleet nieuw programma? | |
dennistd | maandag 8 december 2008 @ 20:57 |
quote:ja | |
thats-me | maandag 8 december 2008 @ 21:35 |
Waren leuke foto's Zug-Chef ![]() Hier die van Zug-chef http://i184.photobucket.c(...)148-NYK69046-Lak.jpg en hier die van Rob van der Woude http://robvanderwoude654.fotopic.net/p55273750.html | |
dennistd | maandag 8 december 2008 @ 21:52 |
quote: ![]() die van zug is net iets later gemaakt | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 10:55 |
God oh god wat is dat randstadrail peilloos kut zeg ![]() Kan IEMAND me vertellen hoe ik van Den Haag Centraal naar Leidschendam-Voorburg kom misschien? ![]() 9292OV niet: daar kan je zoeken op treinstations, en niet op RRhaltes HAFAS niet: want het is geen treinstation Randstadrail.nl zegt: Zie voor de dienstregeling www.htm.net (opent in een heerlijk verneukt frame wat nog geen kwart van het scherm gebruikt ![]() htm.net geeft een lijnennetkaart die een kwartslag gedraaid ligt WTF? ![]() Maar weer terug naar randstadrail.nl. Daar staat een link Trajecten Randstadrail. Daaronder een lijstje plaatsnamen, waaronder Leidschendam-Voorburg. Daar een lijstje met alle RR haltes in Leidschendam-Voorburg, waaronder, echt waar, de halte "Leidschendam-Voorburg". Klikbaar. En net als met die gele balletjes eerder: Klikken? Prima joh, klik maar raak. Maar er gebeurt dus niks. Is het nou ZO moeilijk om gewoon even normaal je reizigers te informeren? | |
Peterselieman | dinsdag 9 december 2008 @ 11:05 |
Ik krijg idd in een half verneukt scherm wel een dienstregeling uitgedraaid op zowel htm.net als de site van de RET. HTM rijdt 5x per uur en RET 4x per uur vanaf het CS naar Leidschendam-Voorburg ![]() | |
Thetallguy | dinsdag 9 december 2008 @ 11:09 |
RR3 en 4 van de HTM rijden nog vaker hoor, elke 2,5 minuut een in de spits en elke 5 een erbuiten. 3 en 4 komen beiden langs L-Voorburg. RET ook nog 4x idd ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 11:13 |
Onder IE7 gaat het iets beter (al moet een site die zich "drempelvrij" noemt ![]() ![]() Nou begrijp ik wel dat ik nogal een buitenissig verzoek heb natuurlijk, je kan niet verwachten dat ze DAAR op gerekend hadden ![]() Ik kijk zaterdag wel. Ik heb nu al zin in dat geweldige gebruiksvriendelijke hoogwaardige vervoersproduct. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 11:17 |
quote:Vanaf Den Haag Centraal op zaterdag iedere 5 minuten een RR dus? Ik ben benieuwd ![]() | |
Thetallguy | dinsdag 9 december 2008 @ 11:23 |
Ja zaterdags rijden ze ook allebei om de 10 minuten, en omdat ze om en om rijden komt er elke 5 minuten eentje langs. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 11:28 |
OK, weet je ook hoe lang ze erover doen naar LV?![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 december 2008 @ 11:32 |
het is 7 tot 9 minuten. Zou nog moeten kunnen, maar ze hebben dacht ik nauwelijks stempelautomaten ![]() | |
Thetallguy | dinsdag 9 december 2008 @ 11:37 |
stempelautomaten staan op CS onderaan de roltrappen naar de tramperrons. Op L-V weet ik niet precies, denk hetzelfde. 9 minuten idd ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 11:46 |
je doet ipv station.. gewoon in het adresvak: Randstadrail leidschendam-voorburg in de juiste plaats! dan komt t wel goed B) | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 11:48 |
heel vaak werd ik dus gewoon naar Voorburg NS gestuurd. Maar daarvandaan is het een knaters eind lopen en daar heb ik geen zin in. Bovendien heb ik nog nooit (!) in de RR gezeten. Al is de kans natuurlijk wel dik aanwezig dat dat gelijk de laatste keer zal zijn ook ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 11:53 |
quote: dan doe je t toch verkeerd? ![]() hoewel.. als je aansluiting van het NS net naar RR kut is dan heeft 9292 wel de neiging om te zeggen.. van je gaat maar lopen! ipv overstappen en voor de deur stoppen.. want dat is sneller ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 11:58 |
Ja maar als die RR iedere 5 minuten rijdt kan die aansluiting nooit kut zijn natuurlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 december 2008 @ 12:21 |
Whehe, ik kijk wel of ik je nog tegenkom in Lsdm zaterdag. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 12:26 |
quote:Ik ben die gast die met stoom uit z'n oren tegen die RR aan het trappen is ![]() Tot dan! ![]() | |
ikbenik | dinsdag 9 december 2008 @ 12:38 |
Bij de RET is gewoon de dienstregeling van Randstadrail Erasmuslijn op te vragen (wel intussen die vanaf 14 december). De gewone planner is inderdaad wel vervelend, maar via 9292ov is er toch gewoon op adresniveau te zoeken? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 12:44 |
quote:Ja, dat deed ik dus. Maar wat is het adres van de werkplaats van Nedtrain? Dat staat nergens. Google Earth leert me dat het daar Westvlietweg heet, maar een nummer heb ik dus niet. Zoek ik op 9292OV op Westvlietweg, dan word ik naar Voorburg NS gestuurd, met 13 minuten lopen ![]() ![]() Dus daar had ik ook niet veel aan. RET ben ik niet geweest nog, omdat ik dacht dat LV dichter bij Den Haag lag dan bij Rotterdam en dat de HTM er dan over zou gaan. Maar goed, hoe het ook zij, voor de onwetende reiziger is dit dus gewoon klote-van-de-bok geregeld. Maar iedereen bedankt voor de info ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 13:07 |
quote:Van prorail.nl. Maar er staat nergens dat er zaterdag niet gereden wordt ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 13:15 |
quote:Ok, dan zal ik wel ff gaan kijken dan... | |
ReisT | dinsdag 9 december 2008 @ 13:17 |
quote:Is ook een groot manco van die site. Je moet daar gewoon op haltenaam kunnen zoeken, wat voor soort station dat dan ook mag wezen. Diezelfde reis plannen vanaf en ander Haags station is ook niet simpel zeg, "Laan van NOI" herkent-ie niet, "Den Haag Laan van NOI" dan misschien? Nope, je moet "Den Haag laan v noi" hebben wil 't werken... ![]() Maar ik hoop ook dat het trammetje er dan nog is zaterdag, ga 'k er ook nog even langs na Lsdm. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 13:33 |
Staat trouwens een hoop interessants op de site van prorail ![]() Bijvoorbeeld waar ze de gebruiksvergoeding zoal aan besteden: ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 17:22 |
Ik vermoed trouwens een hoop gemopper van Flash op RR ![]() Fles probeer beide trajecten he van CS naar Ldm-Vrb | |
Duvel | dinsdag 9 december 2008 @ 17:48 |
quote:'t Is allemaal hobbel-bonk materieel, maar dat van de RET niet iets lawaaiiger... | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 17:58 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 9 december 2008 @ 18:00 |
quote:Boven- of onderlangs. Je kunt op twee manieren van CS naar NOI. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 18:02 |
quote:maakt het wat uit dan? ![]() Je kunt ook boven- of onderlangs van Overvecht naar Bilthoven. Lekker interessant. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 18:14 |
quote:Heb ik potjandorie 5 dagen lang in de trein gezeten om alle boogjes enzovoort te doen, en dat wordt nu afgescheept met, lekker interresant ![]() | |
patatmetfriet | dinsdag 9 december 2008 @ 18:19 |
He kut, helemaal vergeten foto te maken van de "Ardennen Express" van Amsterdam naar Rotterdam. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 18:20 |
quote:Ja, dat soort dingen boeit dus NIET. We hebben ook niet alle viersporige stukken 4 keer gedaan, telkens over een ander spor, wel? Nou dan ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 18:21 |
Misschien is boven en onderlangs nog wat zachtjes uitgedrukt door duvel. Het zijn 2 totaal verschillende route's... | |
NordicBlue | dinsdag 9 december 2008 @ 18:22 |
Heb vandaag trouwens een matje zien rijden met felwitte LED lampjes, die dingen verblinden je bijna, zelfs overdag. De rode lampjes zijn nog steeds lampjes trouwens ![]() Was wel grappig om te zien. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 18:27 |
quote:Ja, die rijden al een maandje op de hoekse lijn ![]() Hier fles: http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=52.079902,4.338441&spn=0.020466,0.038624&t=h&z=15&msid=106322235675921305055.00045da06a382d3a06d4e | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 18:36 |
WTH die lijn 2 dat telt niet ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 18:44 |
quote:Wrom? Dus je stelt je nu zelf verplicht te rijden met de RET he ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 18:58 |
RR is al erg genoeg. Ik ga niet met een echte stadstrem door de steegjes boeken als het niet per se hoeft hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 18:59 |
quote:Plan V daar ja? Ik zag ze ook rijden tusen Ut en Asd vorige week ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 december 2008 @ 19:08 |
Ik dacht dat Nordic Blue eigenlijk een sprinter bedoelde... | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 19:14 |
matje = mat'64 toch? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 9 december 2008 @ 19:48 |
quote:Thx. Hehe ja klopt, we stonden naast elkaar =) | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 20:10 |
Utrecht Zuilen, 8 december 2008. Een onbekende VIRM suist langs op weg naar Alkmaar terwijl een eenzame reizigster wacht op haar Sprintertje naar Maarssen. ![]() | |
Charango | dinsdag 9 december 2008 @ 22:17 |
@ Fles: ![]() Ben trouwens op dit moment met het maken van een essay over Europese hogesnelheidstreinen. Het blijkt dus dat 160 km/h als minimum voor HSL worden genomen, dat zou dus ook betekenen dat er nu tussen Amsterdam en Utrecht ook een 'soort van' HSL ligt. ![]() BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren? Ik meende er hier iets over gelezen te hebben, maar kan niet terugvinden. | |
SpeedyRich | dinsdag 9 december 2008 @ 22:17 |
quote:nice pic fles ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 9 december 2008 @ 22:19 |
quote:wordt daar 160 gereden dan ? doet die ECTS 2 het al dan of heef de ATB-EG ook een opschakelcode ? | |
ReisT | dinsdag 9 december 2008 @ 22:29 |
quote:Door wie? Minder dan 200km/u kan je gewoon echt geen HSL noemen. quote:Dit bijvoorbeeld | |
Peterselieman | dinsdag 9 december 2008 @ 22:36 |
quote:Open dag OB Leidschendam | |
NordicBlue | dinsdag 9 december 2008 @ 22:42 |
quote:Neehoor, echt een Matje,Plan V stelletje 879 als ik het me goed herinner. ![]() ![]() | |
Charango | dinsdag 9 december 2008 @ 23:21 |
Waar ik op doelde is dat de infrastructuur tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht goed genoeg is voor 200 km/h, er schijnt alleen (zoals altijd) nog gedonder te zijn wat betreft beveiliging. Uiteindelijk zouden volgens mij de ICE's en een aantal VIRM's 200 km/h gaan rijden. Wat betreft de vraag of dit stuk spoor ook HSL mag heten verwijs ik naar het volgende: quote: | |
Brembo | dinsdag 9 december 2008 @ 23:33 |
quote:Ik zou het geen HSL noemen met momenteel nog een maximum snelheid van 140 km/h. Als eerste ECTS v2 invoeren en dan rijden met 200 km/h, dan noem ik het een baby hsl-oost ![]() | |
James1988 | dinsdag 9 december 2008 @ 23:40 |
Een VIRM die 200 km/h rijdt, dat moet ik zien ![]() Verder maakt het natuurlijk niet uit wat voor beveiliging er wordt gebruikt, al vliegen er postduiven rond met rood/geel/groene briefjes die seinen aangeven. Een HSL is een HSL omdat de snelheid hoog ligt, en er weinig stops zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 9 december 2008 @ 23:43 |
VIRM kan wel 200 km/h halen, maar dan moet er wel een 25 KV installatie in zitten en het stel ook op spoor onder dito waslijn rijden, anders lukt het echt niet. Misschien 180 nu en meer kan de bovenleiding bijna niet trekken. | |
James1988 | dinsdag 9 december 2008 @ 23:45 |
quote:Gelukkig is daar ruimte voor ![]() quote:Er ligt nog wel een 100 kilometer spoor die voorlopig toch niet gebruikt gaat worden door onze Italiaanse stofzuigers, misschien is dat wat? ![]() quote:Ah ok. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 december 2008 @ 00:14 |
Waarom zie ik nog steeds 16 en 1700 locs rijden met dubbele panto | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 00:29 |
onder 40 km/h mag het, omdat ze zo minder uit de bovenleiding trekken op 1 punt. boven die snelheid is het eigenlijk nutteloos | |
sander89 | woensdag 10 december 2008 @ 00:38 |
quote:Volgens mij wel hoor, in Frankrijk rijdt de TGV ook toch 200 km/h onder 1.5 kv.(of verschild dat toch met NL?) Zelfs in NL heeft een TGV bijna 200 km/h gereden begin jaren negentig. Alleen met die snelheden kunnen er minder treinen op dat tracject rijden omdat anders de bovenleiding het niet trekt. | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 00:54 |
mja, zo bedoel ik het ook meer ja, want ondanks de vele ondergrondstations is het soms al kiele kiele. Vandaar dat ICM bijvoorbeeld niet met meer dan 15 bakken mag rijden. 17 bakken kunnen de onderstations nog hebben, maar als een tegentrein dan meer dan 13 bakken heeft, dan lukt het al niet meer en zullen de treinen bijna stilvallen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 december 2008 @ 01:05 |
quote: Eh laatmaar, spanningsvoorziening. Ik dacht dat het over verdiepte stations ging ![]() | |
Duvel | woensdag 10 december 2008 @ 08:13 |
quote:Ja, dat. | |
Duvel | woensdag 10 december 2008 @ 08:16 |
quote:Hoi. Je kletst, en je weet het. ![]() | |
Duvel | woensdag 10 december 2008 @ 08:16 |
quote:Idem. ![]() ![]() Edit: flauw ok, maar tegenwoordig is het zinloos om bij het wegtrekken met een moderne e-loc twee panto's op te zetten. Door de vermogenselektronica loopt de stroomvraag langzaam op, waar de oude e-locs juist bij aanzet een grote stroom vroegen. [ Bericht 14% gewijzigd door Duvel op 10-12-2008 09:19:07 ] | |
Dr_Flash | woensdag 10 december 2008 @ 15:37 |
klikquote:Jezus ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 10 december 2008 @ 15:42 |
Oh ja, die wilde ik net posten, d'r kwam alleen ff een collega tussendoor. Idioten, volkomen idioten! | |
Dr_Flash | woensdag 10 december 2008 @ 15:50 |
moet wel een goeie ravage geweest zijn getuige de luchtfoto in dat rapport ![]() | |
ACT-F | woensdag 10 december 2008 @ 17:38 |
Rijdt er wel eens een trein op de Betuweroute? | |
ASSpirine | woensdag 10 december 2008 @ 17:52 |
Ik heb een retourtje Tilburg-Alkmaar zonder datum gekocht vandaag Maar blijkt dat ik morgen toch maar vanaf eindhoven vertrek Kan ik mijn kaartje terug laten betalen? Er is nog niks met mijn kaartje gebeurd. Moet dat dan ook in het station van Tilburg gebeuren? | |
ReisT | woensdag 10 december 2008 @ 17:56 |
quote:Ja, er zijn er nu 5000 overheen gereden, en de Betuweroute wordt een stuk drukker. Vanaf 14 december 250 treinen per week. | |
ACT-F | woensdag 10 december 2008 @ 18:34 |
quote:Hehe, die reacties ![]() quote:Er is ooit onderzocht of de Betuweroute niet gecombineerd kan worden met personenvervoer. Het kan wel, mits de veiligheidsvoorzieningen in de tunnels aangepast worden. Aangezien het theoretische maximum nooit en te nimmer gehaald wordt met goederentreinen lijkt het me verstandig om het spoor beter te benutten door personenvervoer toe te laten. | |
#ANONIEM | woensdag 10 december 2008 @ 18:49 |
quote:Leuk, alleen klopt dat rekenwerk niet. Er zouden in 2009 15.000 treinen per jaar gaan rijden, terwijl de route een capaciteit van 2,7 miljoen treinen per jaar zou hebben. En daar klopt helemaal niks van. Als je nu elke 10 minuten in beide richtingen een trein laat rijden, dan kom je op 175.000 treinen per jaar uit. 10 keer zo veel als nu dus. Met een stijging van 5% zit je dus na ruim 15 jaar aan het maximum. | |
von_Preussen | woensdag 10 december 2008 @ 19:22 |
@ACT-F, tis wel een leuk idee om de spoorlijn beter te benutten, maar ene blik op de kaart leert dat er in praktijk geen trein over die route zal rijden. Dit omdat er geen stations kunnen worden aangedaan, daar de lijn zo ver mogelijk buiten de bewoonde gebieden om is gebouwd. En als een trein geen stations aan kan doen, dan zal ie ook leeg blijven, en heeft het geen zin om daar met reizigerstreinen langs te gaan. Tis jammer, maar waar. | |
ACT-F | woensdag 10 december 2008 @ 19:26 |
quote:In jouw rekenvoorbeeld ga je uit van 10 treinen per uur, wat ook daadwerkelijk de capaciteit is van de Betuweroute. In geval van een trein die om de 10 minuut rijdt kom je uit op ruim 100.000. Die 2 miljoen waar die rekenwonder mee aan komt zetten kan alleen als het één grote sliert treinen is zonder een millimeter ruimte. | |
ACT-F | woensdag 10 december 2008 @ 19:30 |
quote:Klopt, tenzij je aftakkingen maakt natuurlijk. Of een pendeltrein tussen Arnhem en Rotterdam ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ACT-F op 10-12-2008 19:36:58 ] | |
James1988 | woensdag 10 december 2008 @ 20:04 |
Rotterdam - Elst lijkt me een fijn traject voor een passagierstrein ![]() Wel jammer van die 120 km/h, dat moet toch wel hoger kunnen, lijkt me? 180 km/h ofzo? | |
Wadloper | woensdag 10 december 2008 @ 20:18 |
Goederentreinen mogen niet zo hard dacht ik. | |
Darkwing_Duck | woensdag 10 december 2008 @ 21:08 |
Pfff, die nieuwe hafas cd geeft wel rare suggesties aan hoor, Den haag Amsterdam Anderhalf uur :| | |
ghizzer | woensdag 10 december 2008 @ 21:33 |
quote:understatement, maar toch. welk station is dit (2de foto)? | |
Lemjur | woensdag 10 december 2008 @ 21:41 |
Weer zonder enkele reden een Intercity uit laten vallen... (Ass-Enk). Heb vandaag eindelijk 't nieuwe spoorboekje gehaald trouwens. | |
Lemjur | woensdag 10 december 2008 @ 21:42 |
quote:Hoorn, ik stond vandaag op de plaats waar de foto is gemaakt. | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 22:02 |
Daar heb ik vandaag ook gestaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 22:03 |
Straks even wat platen uploaden | |
Lemjur | woensdag 10 december 2008 @ 22:10 |
quote:Hoe laat? | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 22:12 |
Van 13.16 tot 13.21 uur ![]() | |
Lemjur | woensdag 10 december 2008 @ 22:14 |
quote:Je kwam aan met de trein uit amsterdam, en ging weg met die naar Alkmaar/Den Haag? ![]() Ik was er om 8:44 | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 22:18 |
Nope, was eerst door Hoorn gekomen richting Enkhuizen en daarna op weg naar Den Helder via Heerhugowaard, vandaar de overstap ![]() | |
von_Preussen | woensdag 10 december 2008 @ 22:28 |
quote:Maar die trein stopt ook in Amsterdam, Utrecht, Arnhem, en reizigers moeten wel naar die trein toe kunnen komen (zonder alleen in Amsterdam te kunnen opstappen). En door die omweg is de reistijd weer langer, wat de NS ook wil proberen te voorkomen. Nee, die lijn is echt ontworpen voor alleen goederenverkeer, en reizigersvervoer zal altijd gepaard gaan met (onaanvaardbare?) beperkingen. | |
ACT-F | woensdag 10 december 2008 @ 23:21 |
quote:Zoals het nu is, is het ongeschikt voor personenvervoer, dat besef ik ook. Er zijn aanpassingen en aftakkingen nodig om het enigszins geschikt te maken. | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 00:16 |
Heeft dinsdagavond bij Buitenpost ook weer eens een automobilist op een spoorwegovergang vastgezeten. Een kwestie van te vroeg afslaan ![]() | |
Brembo | donderdag 11 december 2008 @ 00:38 |
quote:Zelfs de daadwerkelijke nominale spanning van 1,5 (1,8 KV) wordt al vaak niet echt gehaald. Zijn plaatsen waar een flinke dip in zit. | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 00:41 |
Woensdag er even op uit getrokken om in eerste instantie het trammetje van Houten nog eens mee te maken. Om 10.15 kwam het trammetje keurig op tijd uit Castellum aangereden.![]() ![]() Ik heb nog een keer het ritje mee mogen maken. ![]() De tijdentabel: ![]() Te Castellum: ![]() ![]() Het hok Daarna doorgereden naar Enkhuizen ![]() Daar nog een leuke CTA gezien voor de trein van 12.53 uur ![]() Vervolgens in Hoorn nog wat geplaat ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna ben ik via Heerhugowaard doorgegaan naar Den Helder. Van daaruit heb ik de Sloterdijk Hemboog genomen om op Amsterdam Lelylaan meteen in de trein aan de overzijde van het perron in te stappen, waardoor ik naar Lelystad ging. Van daar uit met de bus naar Kampen gegaan om het Kamperlijntje nog even snel mee te pakken. Gelukkig vertrok deze iets te laat, anders had ik vanwege een verlate bus een half uur moeten wachten. Tenslotte vanaf Zwolle weer terug naar Groningen gereisd. | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 december 2008 @ 02:05 |
Een leuk rondje psm ![]() | |
Duvel | donderdag 11 december 2008 @ 09:12 |
quote:Is dat erg? | |
Ou-Tannu | donderdag 11 december 2008 @ 11:03 |
quote:duh! minder spanning -> minder vermogen -> niet op tijd rijden ![]() oh! nou geef ik de vingerverfers een nieuw excuus voor vertragingen ![]() | |
Duvel | donderdag 11 december 2008 @ 11:56 |
quote: ![]() ![]() | |
Nightshadow | donderdag 11 december 2008 @ 12:30 |
![]() ![]() Is dit nou het eerste correcte artikel? | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 12:34 |
mja, het lijkt er bijna wel op. Heb in dit artikel niet echt fouten gezien, zoals we die op dit gebied in de kranten normaalgesproken wel gewend zijn. | |
Duvel | donderdag 11 december 2008 @ 12:51 |
Beetje tendentieuze kop alleen... | |
Dr_Flash | donderdag 11 december 2008 @ 13:22 |
Technische problemen met de TRAXXlocomotieven? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 december 2008 @ 14:03 |
quote:Ach gisteren was er een trein bij vertrek vanaf Amsterdam al vertraagd omdat er een niet goed functionerende wagen in een stam zat die er tussenuit moest worden gehaald Overigens snap ik het gekloot met dubbele stuurstandrijtuigen niet, ik dacht dat daar een tekort aan was | |
ReisT | donderdag 11 december 2008 @ 14:16 |
quote:Daar is geen tekort aan, ze worden alleen niet meer als stuurstand gebruikt. Voor de testritten op de HSL willen ze treinen met alleen maar gerenoveerde rijtuigen (de stuurstanden zullen echt nooit op de HSL gaan rijden), dus zijn ze met de Benelux geruild voor gewone B-rijtuigen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 11 december 2008 @ 14:26 |
Hier verder ![]() Treintopic 135 - Afscheid van Trammetje Houten |