Het is sterk wisselend...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:23 schreef bork het volgende:
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
Treinen zijn ook leuk, dingen die kracht en energie uitstralen (nouja, meestal dan), bussen zijn gewoon saai.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Goede TT
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
quote:Gereformeerde Gemeenten tekenen protest aan bij NS
ZWIJNDRECHT - De Gereformeerde Gemeenten hebben in een brief aan de directie van de Nederlandse Spoorwegen (NS) protest aangetekend tegen de bijdrage van de NS aan de landelijke campagne ”Nederland Leest”.
Het kerkverband, met ruim 100.000 leden, maakt met name „ernstig bezwaar” tegen het organiseren -eerder deze week- van een speciale trein om drie lesbische stellen elkaar het jawoord te laten geven.
Tijdens de campagne ”Nederland Leest” staat het boek ”Twee vrouwen” van Harry Mulisch centraal. Hierin beschrijft Mulisch een lesbische relatie. Leden van openbare bibliotheken kunnen deze weken een gratis exemplaar krijgen.
De NS zijn hoofdsponsor van de campagne. Afgelopen dinsdag gaven drie lesbische stellen op het traject van Naarden/Bussum naar Utrecht elkaar het jawoord. „Wij vinden het leuk om op deze manier aandacht te vragen voor de leescampagne”, zo zei NS-woordvoerder Michiel Jonker maandag in deze krant.
In de brief, opgesteld door het deputaatschap bij de hoge overheid van de Gereformeerde Gemeenten, geeft het kerkverband aan de „Godonterende bijdrage” van de NS, „bedoeld als decor voor een lesbisch festijn”, zeer te betreuren. „U heeft daarmee de diepste religieuze gevoelens van onze kerkelijke achterban gekwetst.”
De Gereformeerde Gemeenten protesteren daarnaast tegen de „laatdunkende en discriminerende uitlatingen” van Jonker in deze krant. De woordvoerder van de NS gaf desgevraagd toe dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan het festijn. „Maar”, zei hij, „je kunt niet rekening houden met elke splintergroepering. Wij als NS staan van harte achter deze actie, zonder dit nou als een zwaar omstreden thema aan te zetten. Homoseksualiteit is voor ons helemaal geaccepteerd. Het is eigenlijk geen inhoudelijk discussiepunt voor ons.”
De Gereformeerde Gemeenten achten Jonkers kwalificatie „van (onder andere) ons kerkgenootschap als ”splintergroepering” feitelijk onjuist, buitengewoon misplaatst, en getuigen van weinig respect. Wij betreuren deze diskwalificatie zeer en verzoeken u dringend deze te corrigeren. Overigens achten wij zijn uitlatingen, gelet op het frequente gebruik van uw dienstverlening door onze achterban, zeer klantonvriendelijk.”
Bron
quote:
Blijkbaarquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?
Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
Da's politiek, daar doe ik niet aan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Ik erger me steeds meer aan reli-fundies, dat zal het wel zijn...quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
ywquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
En ik blijf erbij dat fietsers en treinen niet samengaan. Hoe is het trouwens met die Fietser afgelopen?quote:
Mooi manquote:Massale fraude ligt op de loer voor de OV-chipkaart. Mifare Classic-chipkaarten kunnen nu gekloond en onklaar gemaakt worden door middel van open-sourcesoftware.
Hoera, pinpasfraude, OV-chipkaartfraude, Roemenië, kom d'r maar in!quote:
quote:130 Teletekst ma 27 okt
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Een Franse treinreiziger is in een
TGV met zijn arm klem komen te zitten
in een wc-pot.De man had zijn mobiel in
de wc laten vallen.Toen hij het toestel
eruit probeerde te halen werd zijn arm
vastgezogen.Twee uur later is de man
door de brandweer bevrijd.
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef knars het volgende:
Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuidquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
"Beperkt venster."quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
Gouda - Leiden?quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gouda - Leiden?Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Oh hipquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's (quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef ReisT het volgende:
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomstquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's () tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:36 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomstDoor al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
RGL zou volgens de oorspronkelijke plannen aftakken bij Lammeschans en via de stad door naar Centraal.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
Huizinga heeft nog niet genoeg rondjes om de kerk gereden zeker?quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.
Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet.Mên!
Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:20 schreef petre86 het volgende:
Ze halen het lichaam zelf onder de trein vandaan, leggen die aan de kant en rijden weer door. Stationschef @ volgende station regelt het lichaam verder.
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.
Ja mijn idee. Er zal toch op eoa manier een soort van "gewenning" optredenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.
En wat is jou mening?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMmom 22:15 vanaf Klp naar Ut
Hijsfijn
Ik had vandaag de trein, en nu heb ik 'm niet meer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:34 schreef Svnn het volgende:
wie had vandaag de trein.. het regent een keer en ns ligt plat.. hier helemaal geen 1 trein.. ongelooflijk.. wat een chaos op het station
Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:33 schreef Nightshadow het volgende:
Sinds wanneer zijn de eerste VIRM's gemoderniseerd dan?
Ja! Maar! VIRM is kut, toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMmom 22:15 vanaf Klp naar Ut
Hijsfijn
VIRM4.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?
VIRMquote:
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?quote:
geen ideequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:00 schreef dennistd het volgende:
De trein die ik 's morgen tegenkom in enschede drienerlo om 7.53u (de 7015) rijdt 9 van de 10 keer met 2x V, en zelden maar met eentje
nouja, het is dezelfde trein hequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.
Dat geschommel vind ik leukquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
VIRM
Vuile, schommelende kuttreinen.
er stond irritant...quote:
Ik vond hem opvallend stil iddquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:24 schreef Nightshadow het volgende:
VIRM4 maakt toch minder geluid bij het optrekken?
Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Opmerkelijk is tevens dat je er niet door een schoonmaakploeg uitgeflikkerd bent. Kortom: Is dit verhaal wel waar?
stond ie aan het perron dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef MB88 het volgende:
[..]
Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.
Als ik er niet zelf bij geweest was, had ik het ook niet geloofd.
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
Ze hoeven het niet zelf te verkopen, maar er is vast wel een tussenhandelaar te vinden die er brood in ziet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.
Jaren geleden was er wel zo'n winkeltje op Utrecht Centraal waar nog een bank van Mat '46 ofzo verkocht werd, voor een niet al te lage prijs...
JRquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:10 schreef Doc__Zenith het volgende:
Goed, plaatjes dan.
[ afbeelding ]
Hier een echte koploper
Ze rijden tussen Osaka en Niigata en hebben slechts aan 1 kant een doorloopkop...
Waar dat andere deel heen ging ben ik ff kwijt, maar ze krijgen wel altijd de koppen aan de goeie kant.
Dat heeft trouwens ook wel z'n nadeel hoor. Zo had ik een keer in Tokyo een blikseminslag op de Yamanote (groene) lijn. Yamanote-treinen worden op het eerstvolgende station dan direct stilgezet en er rijdt er geeneen meer! Ik kan me dat ook wel voorstellen met die frequenties. 's Ochtends tussen 8 en 9 kon ik bijv. 23x met de trein
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs. Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje jammer van al dat geleuter weer. Ik spam mijn hartstikkeleuke plaatje uit het vorige topic nog maar even
[ afbeelding ]
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was dat? Was zelf toen op station Amersfoort.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:33 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens zondag weer eens naar Utrecht gereisd. 's avonds op de terugweg nog even +22 opgelopen op het stukje naar Leeuwarden. Hoezo geen vertaging
Zie het nu ook, ben niet meer echt wakker.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:08 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het was zondagavond tussen Utrecht en Leeuwarden
nee, naar Sj0rSz wint bowlingtoernooi FOK!sportcrewquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:17 schreef Socios het volgende:
Naar Eurospoor 2008 geweest, Peterselieman?
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk hequote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk heMaar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de treinquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein.
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Nog een GTW-adept!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van zequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Heeft ook interessequote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.quote:Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.
Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.
Bezwaar
De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.
Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.
Bron
En dat voor 50 miljoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Bijna goed, Slowakije.quote:
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?
Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...
We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
ik denk dat dat het probleem is iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.
Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Assentellers zijn juist voor de lichte treinenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..quote:De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
JeePee komt je zo vergezellenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan flesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
De achterloperquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles
Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.
Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
Niemand zou ooit met AnsaldoBreda in zee moeten gaan. Ze zijn bij voorbaat te laat met het afleveren van materieel en later blijkt ook dat ze mechanisch/elektronisch aan het prutsen waren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven?
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.
In afwachting van eventuele verkoop aan Albanië of Polen. Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat die blauwe donderbus daar ook in die loods staat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?
Die hadden ze beter in die schuur kunnen zetten in plaats van die donderbus ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:12 schreef Duvel het volgende:
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde...
Netjesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje is dit:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
Ja, DAT bewijst watquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
En rechts op de foto zie je nog een ICM staan
Dat zeg ik ook niet hoor. Het goede antwoord was al gegeven, maar vond het leuk om het op te merkenquote:
Nee, dat hebben ze inderdaad niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen tussen de DE1/2 en de LINTquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje is dit:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf
En dat noemt zich een treinkenner?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:02 schreef Dichterbijer het volgende:
En dat noemt zich een treinkenner?
fles is van de bordjes, daar weet ie alles wel vanquote:Op zaterdag 1 november 2008 08:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En dat noemt zich een treinkenner?
Ja das ook weer zoquote:Op zaterdag 1 november 2008 09:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
fles is van de bordjes, daar weet ie alles wel van
Haha, de trein zat gewoon een burnout te maken!quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens het stukje Leeuwarden - Heerenveen IJsstadion per trein gedaan. Op de terugweg kon de trein gewoon niet op gang komen door de gladde sporen. Viel me nog mee dat ie over de brug in Akkrum kwam, zo langzaam ging het.
Wat voor trein was het?quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens het stukje Leeuwarden - Heerenveen IJsstadion per trein gedaan. Op de terugweg kon de trein gewoon niet op gang komen door de gladde sporen. Viel me nog mee dat ie over de brug in Akkrum kwam, zo langzaam ging het.
Daardoor wel VIRM op de Kippenlijn.quote:Op zondag 2 november 2008 12:04 schreef sander89 het volgende:
Misschien vanmiddag nog even het Duitse spoor opzoeken, ook al rijden er wat minder goederentreinen en de ICE doordat ze bezig met spoor zijn bij Ede.
Mooie foto, heb je die toevallig ook wat groter?quote:Op zondag 2 november 2008 14:54 schreef Duvel het volgende:
Gisteren!
[ afbeelding ]
Zuurstokrode E 186 122 vertrekt met een Beneluxtrein uit Den Haag HS.
Nja, 't is toch maar goederen, en ik vind ATCS-loks niet eens mooiquote:[ afbeelding ]
Geinige foto zo, waren er meer reizigers die probeerden uit te stappen op een plek zonder perron?quote:[ afbeelding ]
8MP, ja.quote:Op zondag 2 november 2008 15:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mooie foto, heb je die toevallig ook wat groter?
Barbaar.quote:Nja, 't is toch maar goederen, en ik vind ATCS-loks niet eens mooi
Nee, het Buffeltje werd leeg voorgereden, wij stapten in. Maar deze foto moest ik gewoon even maken.quote:Geinige foto zo, waren er meer reizigers die probeerden uit te stappen op een plek zonder perron?
Reed er gister mee, wel grappig in Arnhem staat op de CTA als Intercity naar Amersfoort met stations Ede-centrum .... Barneveld Noord. En in Ede-Wageningen stond het te boek als stoptrein van Connexxion. Er reed trouwens gewoon iemand van Connexxion mee bij de machinist.quote:
Ik geloof dat de maximumsnelheid 80 is op de Kippenlijn... Ik zat er ook in gisteren. Op Amersfoort op de borden dat de stoptrein van Connexxion van zo-en-zo laat niet rijdt, en dan vervolgens de vervangende NS trein er niet op zetten, handig!quote:Op zondag 2 november 2008 18:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Reed er gister mee, wel grappig in Arnhem staat op de CTA als Intercity naar Amersfoort met stations Ede-centrum .... Barneveld Noord. En in Ede-Wageningen stond het te boek als stoptrein van Connexxion. Er reed trouwens gewoon iemand van Connexxion mee bij de machinist.
Daarbij verbaasde me dat de snelheid op deze lijn echt drastisch laag ligt, VIRM(IV) haalde met gemak de rijtijden.
Als hij/zij geduwd was, denk je dan niet dat dat al in de krant had gestaan?quote:Op zondag 2 november 2008 18:39 schreef frame-saw het volgende:
Is dit de juiste plek om de volgende vraag te stellen:
Wat is er dinsdag (28 oktober) precies gebeurd bij Harderwijk? 'Aanrijding met een persoon', ja dat weet ik. Maar weet iemand of diegene is geduwd of gesprongen (van het perron)?
Als dit niet de juiste plek is, sorry
Ze gingen het onderzoeken, en als je de regionale kranten doorspit zou er toch ook wel kunnen hebben staan dat iemand zelfmoord heeft gepleegd? Van de gevallen die ik me kan herinneren is dat wel zo, maar ik dacht mss weten jullie een site waar dat soort dingen op staan.quote:Op zondag 2 november 2008 19:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als hij/zij geduwd was, denk je dan niet dat dat al in de krant had gestaan?
Het is VIRM.quote:Op zondag 2 november 2008 20:15 schreef petre86 het volgende:
Echt weer NS: een volle VRIM (6 bakken) uit A'dam in Leiden over laten stappen in een DDAR (4tje) voor het stuk naar Den Haag HS.. daarna weer over op een VRIM. Laat de VRIM dan doorrijden als je ivm werkzaamheden de stoptrein(DDAR) of intercity(VRIM) er uit moet gooien...
In de hal alleen een geel a4-tje waar die trein wel op stond (onder vertrektijdenscherm).quote:Op zondag 2 november 2008 18:59 schreef Duvel het volgende: Op Amersfoort op de borden dat de stoptrein van Connexxion van zo-en-zo laat niet rijdt, en dan vervolgens de vervangende NS trein er niet op zetten, handig!
maar jij wordt niet geraaktquote:
Goed hequote:
Was die niet voor de pimpel, aansluiting naar Enschede?quote:Op maandag 3 november 2008 10:30 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen werd voor de trein van 7.56 vanuit Enschede naar Schiphol 2xICM IV en 1xICM III voorgereden, terwijl deze normaal met 3xICM III rijdt. Schijnbaar heeft men toch besloten om het drietje maar weer terug te zetten, want hij kwam met 2xICM IV aan in Hengelo.
(ik neem de stoptrein van 7.47u, en zag hem in Hengelo vanaf het busstation)
nee, normaal is het altijd 3xICM-III dat van het opstelterrein komt en dan de 1626 gaat rijden. Waarom men de ICM-III eraan liet zitten in mij een raadsel, aangezien ie er ook niet voor stond ofzo (stond aan de hengelose kant). Wel is men bezig met het spoor achter en in de wasstraat, maar dan zijn er nog altijd een stuk of 4 opstelsporen aan de noordkantquote:Op maandag 3 november 2008 14:53 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Was die niet voor de pimpel, aansluiting naar Enschede?
ICRm heeft toch oranje 2e klas bekleding, en ICMm blauwe bekleding in de 2e klas? 1e klas is in beide rood meen ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit zijn waarschijnlijk de gemoderniseerde ICR-rijtuigen (ICRm dus, in zekere zin) van de Frambozenlollie-express. Als kan ik ICMm ook niet helemaal uitsluiten.![]()
Gewone ICRm wel ja, maar de rijtuigen van de Frambozenlollie-express niet, daar is het ook blauw in de 2e klasquote:Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef Luco het volgende:
ICRm heeft toch oranje 2e klas bekleding, en ICMm blauwe bekleding in de 2e klas?
Hebben ze daar serieus de bekleding gewijzigd? Ik dacht alleen bioreactor er onder en vieze stickers op de buitenkant...quote:Op maandag 3 november 2008 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewone ICRm wel ja, maar de rijtuigen van de Frambozenlollie-express niet, daar is het ook blauw in de 2e klasMaar het bleek idd ICMm te zijn
Eerste klas Beneluxtrein:quote:Op maandag 3 november 2008 15:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hebben ze daar serieus de bekleding gewijzigd? Ik dacht alleen bioreactor er onder en vieze stickers op de buitenkant...
quote:Van horen zeggen, schijnt in Asd te zijn gebeurd.
Mcn. had een blindengeleidestok gevonden, zette zijn zonnebril op en liep met de stok langs de trein te tikken.
Toen sprak ie een voorbijganger aan met de vraag..."och, zou u me naar de voorkant van de trein willen begeleiden, ik moet deze namelijk rijden".
Je wil niet weten wat de reactie van het aanwezige personeel, voorbijganger en andere en reizigers waren.
Is goed, maar ik was er zaterdag met een heel gevolg!quote:Op maandag 3 november 2008 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duvel, voortaan ff een bakkie doen als je toch op HS bent
Dank jequote:Op maandag 3 november 2008 11:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's Wadloper! Had je nog net wat zon zo te zien! Ik ben er maar niet uitgeweest dit weekend, anders hadden we elkaar waarschijnlijk wel gezien daar in Zuidbroek
Op de radio werd gezegd dat de automobilist net aan het keren was op het spoor, wat ben je danquote:Trein ontspoord door aanrijding met auto
Uitgegeven: 4 november 2008 10:21
Laatst gewijzigd: 4 november 2008 10:41
MOORDRECHT - Door een aanrijding met een auto is dinsdagochtend op een spoorwegovergang op de Vijfde Tochtweg in Moordrecht een trein ontspoord. Bij het ongeval waren twee treinen betrokken.
De automobilist wist op tijd uit zijn voertuig te komen. Dat maakte een woordvoerder van ProRail bekend.
Tussen Gouda en Zoetermeer Oost rijden geen treinen meer. Op het traject Utrecht Centraal en Den Haag Centraal rijden minder intercity's.
De zegsman verwacht dat de stremming nog uren gaat duren. Over de toedracht van het ongeval is nog niets bekend.
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/182(...)ijding_met_auto.html
overigens is de vermelding "in Moordrecht" niet eens juist: Zie ook Googlequote:Op dinsdag 4 november 2008 11:13 schreef SNArky het volgende:
Hou je keutel eens in, er is ook zoiets als "gemeente Moordrecht".quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
overigens is de vermelding "in Moordrecht" niet eens juist: Zie ook Google
Die spoorlijn ligt niet eens in de buurt
De Epische Faalhaas Trofee 2008quote:132 Teletekst di 04 nov
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Tussen Gouda en Zoetermeer ligt het
treinverkeer stil na een aanrijding op
een spoorwegovergang.Op een kleine weg
net buiten Gouda wilde een automobilist
keren op een overweg.Toen hij van beide
kanten een trein zag aankomen,sprong
hij uit zijn auto en maakte zich uit de
voeten.De treinen pletten de lege auto.
Mooie foto's. En met één as ontspoord, dat duurt geen dagen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens RTV West een Caddy die op verboden terrein naast het spoor was gekomen en niet meer weg te krijgen was.
http://rtvwest.nl/nieuwsitem/23326
Sinds wanneer heeft de Vijfde Tochtweg een bussluis? Er rijden daar niet eens bussen, zou ook wel vreemd zijn op zo'n smal polderweggetje.quote:MOORDRECHT - Door een aanrijding met een auto is dinsdagochtend op een spoorwegovergang op de Vijfde Tochtweg in Moordrecht een trein ontspoord. Bij het ongeval waren twee treinen betrokken.
De automobilist wist op tijd uit zijn voertuig te komen. Dat maakte een woordvoerder van ProRail bekend.
Een woordvoerster van de politie liet weten dat de automobilist op een bussluis terecht kwam toen hij het spoor overging. Daar wilde hij niet wezen, dus reed hij achteruit. "Maar mist en achteruitrijden gaan niet goed samen", aldus de zegsvrouw.
Spoorbomen
De auto kwam vast te zitten op de overgang. De inzittenden probeerden de auto weg te duwen maar maakten zich uit de voeten toen de spoorbomen omlaag gingen en de waarschuwingslichten aan.
Een trein schepte de auto die vervolgens een tegemoetkomende trein schampte. Volgens de politie vielen er geen gewonden onder de treinpassagiers.
De ongeveer negenhonderd treinreizigers moesten overstappen in andere treinen. De zegsman van ProRail liet weten dat er tussen Gouda en Zoetermeer Oost geen treinen meer rijden. Op het traject Utrecht Centraal en Den Haag Centraal rijden minder intercity's. Hij verwacht dat de stremming nog uren zal duren.
(c) ANP
Lees op Somda dat het om een nieuwe VIRM gaat nummertje: 9562quote:Trein botst op vrachtwagen
BERGEN OP ZOOM - Een trein is woensdagavond op een overweg bij Bergen op Zoom in botsing gekomen met een vrachtwagen. Tussen Bergen op Zoom en Kruiningen-Yerseke rijden daardoor geen treinen.
Het is nog niet bekend hoe lang de stremming gaat duren, maar spoorbeheerder ProRail heeft bussen besteld, aldus een woordvoerster.
Door de aanrijding zijn geen gewonden gevallen, zei een politiewoordvoerder. De trein is niet ontspoord. Het gaat om de intercity van Vlissingen naar Amsterdam. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.
Reizigers tussen Roosendaal en Vlissingen moeten rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten, aldus de spoorbeheerder. De stremming kan nog tot middernacht duren.
Nu.nl
Foto's zijn te vinden op http://www.regioactueel.nl/page.php?page=message.php&id=48795quote:Op woensdag 5 november 2008 22:55 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lees op Somda dat het om een nieuwe VIRM gaat nummertje: 9562
Zat trouwens vanmiddag pas het voor het eerst in een nieuwe VIRM, vond beetje tegen vallen.
Stoelen zijn aardig hard en de deuren zijn nog steeds aardig smal.
Moet er trouwens ook niet aan denken dat in een VIRM is een keer echt paniek uit breekt, dat gaat nooit goed 30-50 man door die deurtjes heen.
Ze zijn stug, zoals gebruikelijk. Heb je in een nieuwe auto ookquote:Op donderdag 6 november 2008 09:08 schreef Duvel het volgende:
Overigens heb ik nog nooit in VIRM4 gezeten, dus over de hardheid van die stoelen kan ik niet meepraten.
SGMm heeft gestoffeerde planken.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze zijn stug, zoals gebruikelijk. Heb je in een nieuwe auto ookMaar gestoffeerde planken zijn heel andere dingen
Jammer dat je over bankstellen begint, en niet over het doortrekken van een WC 16 uur langquote:Op donderdag 6 november 2008 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gehuil over harde stoelen in nieuw materieel moet maar eens afgelopen wezen vind ik
DAT HOORT ZO stelletje boerenDie dingen worden gemaakt om 20 jaar mee te kunnen, en worden min of meer 16 uur per dag gebruikt. Hoe ziet jouw bankstel er thuis uit nadat er 20 jaar lang 16 uur per dag constant mensen op en af gegaan zijn? Nou dan.
Zelf denk ik juist dat die banken het niet zo lang aan maken, omdat stof veel sneller / sterker slijt dan het trijp wat bijv. in de Koplopers zit. Bij dat stof begin je de lichte plekken / slijtage al na een paar maanden te zien, en dan nog niet over de etenswaren die erop gemorst worden en er moeilijker uitgaan.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gehuil over harde stoelen in nieuw materieel moet maar eens afgelopen wezen vind ik
DAT HOORT ZO stelletje boerenDie dingen worden gemaakt om 20 jaar mee te kunnen, en worden min of meer 16 uur per dag gebruikt. Hoe ziet jouw bankstel er thuis uit nadat er 20 jaar lang 16 uur per dag constant mensen op en af gegaan zijn? Nou dan.
Hier de aflevering:quote:Op woensdag 5 november 2008 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nu op Nederland 2, treinramp harmelen
Nou, rip aan de nabestaanden maar weerquote:Het treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is vrijdagmiddag stil komen te liggen door een aanrijding met een persoon. ProRail meldt dat reizigers rekening moeten houden met een vertraging van een uur.
De aanrijding vond plaats tussen Harderwijk en Nunspeet. Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle kunnen omreizen via Deventer. Verwacht wordt dat het treinverkeer rond 15.30 uur weer op gang komt.
oh, jammer dat die enquetteurs niet in de trein naar doetinchem zaten waarook die agressieve dronken zuiplap zat... hadden ze wat leuks gehadquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:39 schreef Nightshadow het volgende:![]()
Gisteren enquete gehad in de syntus. Heb ze een 3 voor geluid bij optrekken en afremmen gegeven en bij wat er er als eerste verbeterd moet worden: de banken
Vanaf 't station gezien de 2e overgang richting Nunspeet. Stond een loc stil met een hoop bedrijvigheid er om heen. Betekend straks weer in de file staan, want ben nu maar met de auto naar Utreg.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, rip aan de nabestaanden maar weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |