Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk hequote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk heMaar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de treinquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein.
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Nog een GTW-adept!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van zequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Heeft ook interessequote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.quote:Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.
Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.
Bezwaar
De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.
Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.
Bron
En dat voor 50 miljoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Bijna goed, Slowakije.quote:
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?
Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...
We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
ik denk dat dat het probleem is iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.
Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Assentellers zijn juist voor de lichte treinenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..quote:De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
JeePee komt je zo vergezellenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan flesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
De achterloperquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles
Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.
Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
Niemand zou ooit met AnsaldoBreda in zee moeten gaan. Ze zijn bij voorbaat te laat met het afleveren van materieel en later blijkt ook dat ze mechanisch/elektronisch aan het prutsen waren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven?
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.
In afwachting van eventuele verkoop aan Albanië of Polen. Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat die blauwe donderbus daar ook in die loods staat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?
Die hadden ze beter in die schuur kunnen zetten in plaats van die donderbus ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:12 schreef Duvel het volgende:
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde...
Netjesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje is dit:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |