abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:26:38 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62775425
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27:37 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62775460
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 10:29:20 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62775502
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62775602
Ik zou willen dat de LINTen ook zo'n tussenbakje kregen. Wat een herrie, alles trilt daar, voornamelijk als hij onder toeren rijdt (wat nogal veel gebeurd, kwestie van geldbesparing?). Ik zat laatst in een treinstel waarbij het leek alsof de motor onder één van de bakken niet werkte, wat een rust kreeg je daar, je had nauwelijks door dat je aan het rijden was (tenzij hij zo'n stoot krijgt bij het schakelen)..
pi_62777239
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62777571
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:39:12 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62777863
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:51:30 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778201
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:01 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778387
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62778420
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
pi_62778463
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.

Bovendien denk ik dat het hele idee achter dat motorbakje is dat het op die manier modulair opgezet is, dat dat juist makkelijk kan worden uitgewisseld. Stadler biedt namelijk ook aan dat je heel makkelijk extra tussenrijtuigen kunt plaatsen. Modulair bedacht dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00:59 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778474
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 12:04:49 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778582
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62779934
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
So we just called him Fred too
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:52:30 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788145
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:54:51 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788198
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Nog een GTW-adept!
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35:33 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792480
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62792618
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:40:21 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62792660
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62792691
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van ze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:43:37 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792781
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinner )

vonden we wel een heftig scrabble woord
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62793181
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62797055
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:


ICM arriveert als IC Den Haag/Rotterdam - Enschede in Utrecht Centraal


Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Socialist in Mercedes
pi_62797061
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....

1x per uur heen en terug naar Gmalsen en1x naar Gorinchem (en terug), heb je er toch maar een stuk of 4 nodig?
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62798301
Die rijden 2 keer per uur heen en weer en in de spits zijn er gekoppelde slagen, waardoor ze 6 tot 7 stelletjes nodig hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:23 #126
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62799951
Als jullie toch zo aant fappen zijn op dat Stadler spul even twee foto's van mijn interrail plaatsen:





Nog best aardig gelukt voor een paniek shot. Eens kijken of iemand hier weet waar ik deze foto gemaakt heb.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62800329
Tsjechië
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:19 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802813
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel

Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:48 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802824
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62802875
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:

[..]


Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Heeft ook interesse
pi_62803054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803064
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:00 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Heeft ook interesse
Ja, ik ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:28:42 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62803378
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vervoerbewijzendistributieautomaat
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:38:10 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62803578
Ach ik vind de Vlaamse variant van kaartjesautomaat al tof

Automatische Verdeler der Treinbiljetten
pi_62803724
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803833
@ Duvel: Stuur effe een PM met je e-mail, dan stuur ik een 10 MP-versie
Socialist in Mercedes
pi_62803863
quote:
Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42

DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.

Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.

Bezwaar

De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.

Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.

Bron
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
So we just called him Fred too
pi_62804009
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
En dat voor 50 miljoen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 09:59:15 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804044
hoe wil men dit doen?
met ATB++, of hoe dat dan ook mag heten, wat de Thalys nu al gebruikt op Den Haag-Schiphol?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62804328
laat maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 10:18:20 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804452
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:31:12 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62804725
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".

Of een extra ATB-code in het spoor, maar dat schijnt vooral voor ouder materieel op problemen te stuiten (ATB Fase III).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:19:53 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62806005
Weet je wat ik een beetje jammer vind, dat ze het spoor zo universeel mogelijk maken, maar dan toch weer niet.

Railhopper waren breder en konden op 1 bepaald lijntje.
Zoetermeerstadslijn, geen dubbeldekkers, want de bovenleiding hing lager ivm kostenbesparing.

Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden

Godverdegodver, ik kom niet op recente voorbeelden...


Weetje wat een beetje jammer is, dat de dichtstbijzijnde dorpskern van station Lage Zwaluwe, zevenbergschen hoek heet


Waarom heet Station Lichtenvoorde Groenlo niet gewoon Lievelde
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:08:25 #144
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62808862
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:35 schreef thats-me het volgende:
Tsjechië
Bijna goed, Slowakije.

Was best een verrassing om daar GTW's aan te treffen. Hoewel het spoor daar wel vreselijk slecht lag. De maaslijn is een genot in vergelijking met dat gehobbel daar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:15:03 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62809080
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.

Recenter beter voorbeeld: dieselmat dat alleen mag rijden op lijnen met assentellers in verband met de detectieperikelen van die lichte krengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20:43 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809242
Daar zijn ze bij de DM'90 weer van af gestapt, mits er voldoende ander mat langskomt, mag dat solo over de vrije baan rijden.

Opvallend is wel dat bij de GTW's de E-GTW wel solo mag rijden, terwijl bij het D-GTW er meerdere stellen moeten zijn op baanvakken met een waslijn. Qua gewicht zou het namelijk niets uit moeten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:45 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809465
Ohja dat bedoelde ik, Eurailscout voertuig met een gare bak erachter, wadjes die niet zelfstandig mogen rijden maar mninimaal 2 stuks... klets-leuter-zwets
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:32:04 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809557
Is in het verleden regelmatig een DH-2 solo naar Haarlem gereden om een andere net gerepareerde op te halen, dus vreemd is dat wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44:40 #149
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809900
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:01:10 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62810433
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...

We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:04:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62810523
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...

We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:08:46 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62810640
Misschien klink ik heel dom, maar of er nou een lichte trein van 63 ton of een 1600 loc van 84 ton, maakt dat nou écht het verschil?
pi_62810711
Ja, want een losse loc heeft vaak een hogere maximale snelheid dan als ie wagens bij zich heeft (veel goederenwagens mogen bijv. max 100)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:13:24 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62810769
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62810905
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 14:23:48 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62811090
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
ik denk dat dat het probleem is idd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:34:02 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62811377
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.

Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
pi_62813208
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39:02 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62813311
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39:29 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62813327
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.

Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 15:46:17 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62813545
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Assentellers zijn juist voor de lichte treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:01:56 #162
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62814009
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
pi_62814153
Ja ik dacht al dat het niet over assentellers ging, maar ik had geen zin om te kijken Maar ik bedoel dus dezelfde vraag als DD
pi_62814211
quote:
De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 16:14:48 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62814467
De DM'90 heeft een zodanig goede gewichtsverdeling dat het stel een erg rustige loop heeft en dus minder makkelijk gedetecteerd kan worden bij het relatief lage gewicht. Wat schijfremmen er mee van doen hebben, weet ik zo niet, maar dat zal met het schoonhouden van de wielen te maken hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 30-10-2008 16:20:32 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:17:20 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62814536
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62814688
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
Socialist in Mercedes
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:38:12 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62819429
Hmm, ging lekker daarnet... storing van het alarm in de tunnel tussen Dordrecht en Rotterdam, de trein waar ik in zat (Venlo - Den Haag) werd beperkt tot Breda, waar ik eruit moest.

Sta ik daar op het station, hoor ik het bekende geraas van een reeks 11, dus ik kijk om en de Beneluxtreni komt voorbij rijden. Dat was best gaaf.

Verder een hoop verdwaasde reizigers, eentje wilde in de trein stappen waar ik net uitstapte, toen ik hem zei dat die trein in Breda zou blijven, keek hij me verbaasd aan: "Huh, deze gaat toch naar Roosendaal?"... op de CTA stond duidelijk "Niet instappen". Ook een aantal treinen kwamen te vervallen, of vertrokken van andere sporen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:46:58 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62819704
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
pi_62821507
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
JeePee komt je zo vergezellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62829623
Niet zeuren dat het een ***foto is.. is het namelijk ook, ik heb het zo uit de losse hand geschoten met mijn mobiel.

http://img406.imageshack.us/img406/8645/dsc00023sr9.jpg

Vandaag was het weer eens raak, een uitgevallen syntus trein met pech.. Hij staat dus daar stil met rangeerlichten. Het is treinstel 38. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar ik had hierdoor wel een kwartier vertraging (moest een nieuw treinstel uit Hengelo komen), waardoor wij niet verder konden naar Goor omdat die daar moet inhalen. Normaal staat hij daar ook nooit stil (is nog het oude perron van Goor, lager dan de standaard perronhoogte)

Al met al past het wel bij het beeld wat de combinatie van Syntus en LINTen geven..
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:47:16 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62830633
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11:41 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62831164
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles

Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.


Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11:52 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62831167
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:21:06 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62831404
nog een kleine 3 uurtjes dan mit ICE nach Dusseldorf! Bis Montag!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:39:04 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62831846
Tschüß!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:08:27 #177
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62835773
Viel Spaß bork!
pi_62838115
Bijna weekend ... owja...dat heeft niks te maken met treintjes....
pi_62840343
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles

Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.


Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
De achterloper .
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:03:01 #181
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62843917
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

De achterloper .
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:11:04 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62844051
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Niemand zou ooit met AnsaldoBreda in zee moeten gaan. Ze zijn bij voorbaat te laat met het afleveren van materieel en later blijkt ook dat ze mechanisch/elektronisch aan het prutsen waren.

En als zelfs de Italiaanse spoorwegen hun hogesnelheidstreinen bestellen bij Alsthom, dan zegt het wel heel wat.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:24:01 #183
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62844346
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:32:56 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62844573
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:48 schreef Brembo het volgende:
De achterloper .
Veel treffender kon het niet idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:33:40 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62844586
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven?
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:40:24 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62844771
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:43:25 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62844859
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?
In afwachting van eventuele verkoop aan Albanië of Polen. Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat die blauwe donderbus daar ook in die loods staat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:47:55 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62844959
Donderbus:



Noors rijtuig wat van september 2002 tot najaar 2005 naast het voormalige NCS-station in Amersfoort gestaan heeft. Nu staat er alleen nog de houten motorwagen die op deze foto schuilgaat achter de donderbus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:12:30 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62847466
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:18:51 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62847619
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:12 schreef Duvel het volgende:
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde...
Die hadden ze beter in die schuur kunnen zetten in plaats van die donderbus ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:43:14 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62848169
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:46:53 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62848243
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje is dit:

http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf
Netjes Meer van dat mag altijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62848345


Zat vandaag weer in zo'n trein. Dit zijn echt de beste treinen ever! Ik vond de oude van dit type (met de oranje stoelen) al enorm fijn, dit is nog beter ook! Neerklapbare armleuningen links en rechts, inschakelbare verlichting, alle ruimte, lekker breed, ruime uitklapbare tafel, makkelijk netje om de krant in te bewaren en gewoon erg schoon ogend.

Al buts ik wel constant mijn knieën op dat prullenbakje open.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:52:53 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62848409
Dit zijn waarschijnlijk de gemoderniseerde ICR-rijtuigen (ICRm dus, in zekere zin) van de Frambozenlollie-express. Als kan ik ICMm ook niet helemaal uitsluiten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:55:17 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62848468
Dit is ICMm, Fles. Dat zie je meteen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:56:36 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62848494
Sorry baas, ik zal het nooit meer doen

Waaraan zie je dat dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:00:50 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62848588
De roze schilderijtjes tussen de ramen natuurlijk, n00b
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:01:55 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62848619
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62848708
Gemoderniseerde koploper inderdaad.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:09:41 #200
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62848761
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')