abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:26:38 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62775425
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27:37 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62775460
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 10:29:20 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62775502
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62775602
Ik zou willen dat de LINTen ook zo'n tussenbakje kregen. Wat een herrie, alles trilt daar, voornamelijk als hij onder toeren rijdt (wat nogal veel gebeurd, kwestie van geldbesparing?). Ik zat laatst in een treinstel waarbij het leek alsof de motor onder één van de bakken niet werkte, wat een rust kreeg je daar, je had nauwelijks door dat je aan het rijden was (tenzij hij zo'n stoot krijgt bij het schakelen)..
pi_62777239
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62777571
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:39:12 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62777863
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:51:30 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778201
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:01 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778387
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62778420
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
pi_62778463
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.

Bovendien denk ik dat het hele idee achter dat motorbakje is dat het op die manier modulair opgezet is, dat dat juist makkelijk kan worden uitgewisseld. Stadler biedt namelijk ook aan dat je heel makkelijk extra tussenrijtuigen kunt plaatsen. Modulair bedacht dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00:59 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778474
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 12:04:49 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778582
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62779934
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
So we just called him Fred too
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:52:30 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788145
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:54:51 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788198
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Nog een GTW-adept!
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35:33 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792480
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62792618
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:40:21 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62792660
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62792691
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van ze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:43:37 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792781
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinner )

vonden we wel een heftig scrabble woord
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62793181
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62797055
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:


ICM arriveert als IC Den Haag/Rotterdam - Enschede in Utrecht Centraal


Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Socialist in Mercedes
pi_62797061
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....

1x per uur heen en terug naar Gmalsen en1x naar Gorinchem (en terug), heb je er toch maar een stuk of 4 nodig?
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62798301
Die rijden 2 keer per uur heen en weer en in de spits zijn er gekoppelde slagen, waardoor ze 6 tot 7 stelletjes nodig hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:23 #126
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62799951
Als jullie toch zo aant fappen zijn op dat Stadler spul even twee foto's van mijn interrail plaatsen:





Nog best aardig gelukt voor een paniek shot. Eens kijken of iemand hier weet waar ik deze foto gemaakt heb.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62800329
Tsjechië
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:19 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802813
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel

Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:48 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802824
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62802875
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:

[..]


Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Heeft ook interesse
pi_62803054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803064
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:00 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Heeft ook interesse
Ja, ik ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:28:42 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62803378
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vervoerbewijzendistributieautomaat
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:38:10 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62803578
Ach ik vind de Vlaamse variant van kaartjesautomaat al tof

Automatische Verdeler der Treinbiljetten
pi_62803724
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803833
@ Duvel: Stuur effe een PM met je e-mail, dan stuur ik een 10 MP-versie
Socialist in Mercedes
pi_62803863
quote:
Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42

DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.

Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.

Bezwaar

De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.

Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.

Bron
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
So we just called him Fred too
pi_62804009
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
En dat voor 50 miljoen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 09:59:15 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804044
hoe wil men dit doen?
met ATB++, of hoe dat dan ook mag heten, wat de Thalys nu al gebruikt op Den Haag-Schiphol?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62804328
laat maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 10:18:20 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804452
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:31:12 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62804725
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".

Of een extra ATB-code in het spoor, maar dat schijnt vooral voor ouder materieel op problemen te stuiten (ATB Fase III).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:19:53 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62806005
Weet je wat ik een beetje jammer vind, dat ze het spoor zo universeel mogelijk maken, maar dan toch weer niet.

Railhopper waren breder en konden op 1 bepaald lijntje.
Zoetermeerstadslijn, geen dubbeldekkers, want de bovenleiding hing lager ivm kostenbesparing.

Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden

Godverdegodver, ik kom niet op recente voorbeelden...


Weetje wat een beetje jammer is, dat de dichtstbijzijnde dorpskern van station Lage Zwaluwe, zevenbergschen hoek heet


Waarom heet Station Lichtenvoorde Groenlo niet gewoon Lievelde
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:08:25 #144
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62808862
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:35 schreef thats-me het volgende:
Tsjechië
Bijna goed, Slowakije.

Was best een verrassing om daar GTW's aan te treffen. Hoewel het spoor daar wel vreselijk slecht lag. De maaslijn is een genot in vergelijking met dat gehobbel daar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:15:03 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62809080
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.

Recenter beter voorbeeld: dieselmat dat alleen mag rijden op lijnen met assentellers in verband met de detectieperikelen van die lichte krengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20:43 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809242
Daar zijn ze bij de DM'90 weer van af gestapt, mits er voldoende ander mat langskomt, mag dat solo over de vrije baan rijden.

Opvallend is wel dat bij de GTW's de E-GTW wel solo mag rijden, terwijl bij het D-GTW er meerdere stellen moeten zijn op baanvakken met een waslijn. Qua gewicht zou het namelijk niets uit moeten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:45 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809465
Ohja dat bedoelde ik, Eurailscout voertuig met een gare bak erachter, wadjes die niet zelfstandig mogen rijden maar mninimaal 2 stuks... klets-leuter-zwets
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:32:04 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809557
Is in het verleden regelmatig een DH-2 solo naar Haarlem gereden om een andere net gerepareerde op te halen, dus vreemd is dat wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44:40 #149
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809900
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:01:10 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62810433
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...

We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')