Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk hequote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk heMaar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de treinquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein.
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Nog een GTW-adept!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van zequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Heeft ook interessequote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.quote:Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.
Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.
Bezwaar
De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.
Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.
Bron
En dat voor 50 miljoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Bijna goed, Slowakije.quote:
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?
Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |