abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:20:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703640

Hier alweer deel HONDERNEGENENTWINTIG in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun dubieuze trekken.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

Met de excuses voor de grammaticaal op zich wel goede TT, maar toch ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:23:12 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62703766
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:23:18 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62703772
ATB. TVP.

LOL @ TT btw XD
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:24:33 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703818
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:23 schreef bork het volgende:
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
Het is sterk wisselend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62704021
Goede TT



Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:35:35 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62704258
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Goede TT



Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Treinen zijn ook leuk, dingen die kracht en energie uitstralen (nouja, meestal dan), bussen zijn gewoon saai.

j/k, natuurlijk
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:36:12 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62704285
Hehe, heerlijke timing net op Arnhem CS
Volgens de dienstregeling zou de trein richting Den Helder op spoor 7 aankomen. Echter door een wisselstoring bij Elst wordt de intercity richting Nijmegen er op geparkeerd. Studentenipodvee stapt de trein in, er wordt omgeroepen dat de trein geschorst is en het vee stapt weer uit. Vervolgens wordt er op het station omgeroepen dat hij van spoor 6 gaat dus iedereen draait zich om om net de citynightline naar Munchen te zien binnenrollen... De gevolgen laten zich wel raden
pi_62704526
Er zijn nu dus tientallen studenten op weg naar München?
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:03:44 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62705241
Prachtig

Ben benieuwd of ze het op tijd doorhadden, en zo nee, wat hen dat reisje kost xD
pi_62705900
Echt treinen hoor
pi_62706654
Vandaag een slagje Amsterdam Amstel-Dordrecht
gedaan. 0 x controle , goed bezig met die tyfus vertraging, Heeft me in totaal 1 uur extra gekost. Zowel heen als terug vertraging Kotsmisselijk wordt ik ervan:r
pi_62707040
quote:
Gereformeerde Gemeenten tekenen protest aan bij NS

ZWIJNDRECHT - De Gereformeerde Gemeenten hebben in een brief aan de directie van de Nederlandse Spoorwegen (NS) protest aangetekend tegen de bijdrage van de NS aan de landelijke campagne ”Nederland Leest”.

Het kerkverband, met ruim 100.000 leden, maakt met name „ernstig bezwaar” tegen het organiseren -eerder deze week- van een speciale trein om drie lesbische stellen elkaar het jawoord te laten geven.

Tijdens de campagne ”Nederland Leest” staat het boek ”Twee vrouwen” van Harry Mulisch centraal. Hierin beschrijft Mulisch een lesbische relatie. Leden van openbare bibliotheken kunnen deze weken een gratis exemplaar krijgen.

De NS zijn hoofdsponsor van de campagne. Afgelopen dinsdag gaven drie lesbische stellen op het traject van Naarden/Bussum naar Utrecht elkaar het jawoord. „Wij vinden het leuk om op deze manier aandacht te vragen voor de leescampagne”, zo zei NS-woordvoerder Michiel Jonker maandag in deze krant.

In de brief, opgesteld door het deputaatschap bij de hoge overheid van de Gereformeerde Gemeenten, geeft het kerkverband aan de „Godonterende bijdrage” van de NS, „bedoeld als decor voor een lesbisch festijn”, zeer te betreuren. „U heeft daarmee de diepste religieuze gevoelens van onze kerkelijke achterban gekwetst.”

De Gereformeerde Gemeenten protesteren daarnaast tegen de „laatdunkende en discriminerende uitlatingen” van Jonker in deze krant. De woordvoerder van de NS gaf desgevraagd toe dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan het festijn. „Maar”, zei hij, „je kunt niet rekening houden met elke splintergroepering. Wij als NS staan van harte achter deze actie, zonder dit nou als een zwaar omstreden thema aan te zetten. Homoseksualiteit is voor ons helemaal geaccepteerd. Het is eigenlijk geen inhoudelijk discussiepunt voor ons.”

De Gereformeerde Gemeenten achten Jonkers kwalificatie „van (onder andere) ons kerkgenootschap als ”splintergroepering” feitelijk onjuist, buitengewoon misplaatst, en getuigen van weinig respect. Wij betreuren deze diskwalificatie zeer en verzoeken u dringend deze te corrigeren. Overigens achten wij zijn uitlatingen, gelet op het frequente gebruik van uw dienstverlening door onze achterban, zeer klantonvriendelijk.”

Bron


Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
............................
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:05:08 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_62707042
Tegen het eind van het vorige topic kwamen die arme SM90s nog even ter sprake. Ik mis ze nog steeds.

Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
pi_62707054
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:36 schreef Erasmo het volgende:
. De gevolgen laten zich wel raden
Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?

Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 06:20:30 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_62708866
pfff, tis nog zo vroeg... ik wil nog niet in de trein
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:15:03 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62709313
Zojuist gezien bij NedTrain Tilburg: 18 grijze locs voor EuroCargoRail. Ook nog twee locs voor CrossRail, wel in een andere kleur die ik me zo niet kan herinneren.
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:18:29 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62709334
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?

Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
Blijkbaar
Ach ze konden in Oberhausen weer terug
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:25:16 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709392
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef sander89 het volgende:

[..]


Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.

Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet. Mên!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62709580
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:43:57 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709583
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Da's politiek, daar doe ik niet aan.

Maar bedankt voor de waarschuwing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:44:21 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709592
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
Ik erger me steeds meer aan reli-fundies, dat zal het wel zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62709999
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
pi_62710058
tuhvuh-lekkerpuh
pi_62710207
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
yw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62710209
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:16 schreef Zug-Chef het volgende:
tuhvuh-lekkerpuh
En ik blijf erbij dat fietsers en treinen niet samengaan. Hoe is het trouwens met die Fietser afgelopen?
pi_62710247
quote:
Massale fraude ligt op de loer voor de OV-chipkaart. Mifare Classic-chipkaarten kunnen nu gekloond en onklaar gemaakt worden door middel van open-sourcesoftware.
Mooi man

Klik en kloon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:52:12 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62710764
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man

Klik en kloon
Hoera, pinpasfraude, OV-chipkaartfraude, Roemenië, kom d'r maar in!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:01:19 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62710998
Ah dat wordt dus gratis reizen
pi_62713085
quote:
130 Teletekst ma 27 okt
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Een Franse treinreiziger is in een
TGV met zijn arm klem komen te zitten
in een wc-pot.De man had zijn mobiel in
de wc laten vallen.Toen hij het toestel
eruit probeerde te halen werd zijn arm
vastgezogen.Twee uur later is de man
door de brandweer bevrijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 27 oktober 2008 @ 11:37:16 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62713594
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62713702
Een onfortuinlijke Fransman is zondagavond door brandweerlieden bevrijd uit een toilet van de TGV. De man had zijn telefoon in de wc laten vallen en kwam met zijn arm knel te zitten toen hij het mobieltje probeerde te pakken.

De TGV, die onderweg was van Parijs naar La Rochelle, liep door deze beknelling twee uur vertraging op bij station Surgeres. Toegesnelde brandweerlieden probeerden de man uit zijn benarde positie te bevrijden, maar zij kregen de arm niet los.

Uiteindelijk is een deel van het toilet ontkoppeld, zodat de jonge man met een deel van de wc nog om zijn arm op de brancard kon worden afgevoerd.


Een ooggetuige zei tegenover de Franse krant Le Figaro: "Op het station Surgeres werd omgeroepen dat er een probleem was op een van de toiletten waar de brandweer bij aanwezig was. Later zagen we de man met een deel van het toilet afgevoerd worden."

De man hield enkele blauwe plekken over aan het voorval, maar kwam er van af zonder breuken. Of zijn telefoon nog is teruggevonden, is niet bekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:54:02 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714056
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
<ahhahaha>
Reactie Fransoos: "Merde!".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62714109
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef knars het volgende:
Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
So we just called him Fred too
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:04:18 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714358
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62714499
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
So we just called him Fred too
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:20:04 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714779
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:10 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
"Beperkt venster."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62715114
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:

Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Gouda - Leiden? Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:39:54 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62715341
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gouda - Leiden? Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62715409
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Oh hip Ik wist heul niet dat dat mocht. Of vindt de HTM dat wel prima?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:44:33 #40
136283 knars
Teethgrinder
pi_62715481
precies, dat gaat nog net als toen die achterlijke kuttram nog niet bestond.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:46:04 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_62715522
de HTM heeft niets te willen. De HTM is eigenaar van die trams en moet die trams onderhouden, maar de exploitatie gaat samen met de NS.
pi_62715733
De dienstregeling van NS wordt gewoon uitgevoerd met die trams als proef. Daarom in de spits ook nog extra gewoon mat
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:59:12 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62715930
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:55 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62716039
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef ReisT het volgende:
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's ( ) tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62717005
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's ( ) tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomst Door al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:02:46 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62719578
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:36 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomst Door al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62719828
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
RGL zou volgens de oorspronkelijke plannen aftakken bij Lammeschans en via de stad door naar Centraal.

Het normale spoor blijft verder gewoon liggen he Het is geen RandstadRail zeg maar.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:19:13 #48
136283 knars
Teethgrinder
pi_62719999
Sowieso wordt het niet voleldig dubbelspoor. Dat gaat te veel geld kosten en zo hoog wordt de frequentie toch niet. Ik geloof dat er een of twee extra inhaalsporen komen tussen Gouda en Alphen, Alphen - Leiden maakt wel goede kans om dubbelsporig te worden (of toch in ieder geval tot Lammenschans).

In Gouda zijn ze inmiddels bezig om de Burgemeester Jamessingel (parallel aan het spoor) te verleggen zodat de lightrail in de middenberm geplant kan worden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:49:33 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62722937
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.

Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet. Mên!
Huizinga heeft nog niet genoeg rondjes om de kerk gereden zeker?
pi_62733629
Het lijkt wel alsof PlanT in zijn nadagen nog wat "bijzondere" diensten mag doen (waar het normaliter niet komt), want stel 522 zat vanochtend nog steeds in de dienst als stoptrein tussen Apeldoorn en Almelo. Wat in mijn optiek uitstekend is, aangezien 1 Plan V tijdens de spits toch echt te weinig is, en ze de T niet kunnen splitsen (wat ze met 2x Plan V wel steeds doen).
  Redactie Sport maandag 27 oktober 2008 @ 22:00:42 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62733889
De trein die ik 's morgen tegenkom in enschede drienerlo om 7.53u (de 7015) rijdt 9 van de 10 keer met 2x V, en zelden maar met eentje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62737383
BBC four @ 0:00u: Bombay Railway
Over de spoorwegen in omgeving Bombay die 6,5 miljoen mensen/dag vervoeren.
dag
pi_62738774
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:27 schreef petre86 het volgende:
BBC four
............................
pi_62738878
Treinen geschikt voor 1200 man waar 5000 man in zit, binnen 3 uur 99 treinen op 1 traject laten rijden

Schokkend: 3,500 doden/jaar door de trein. De machinist die geïnterviewd werd had sinds '76 al zo'n 65-70 mensen doodgereden. Ze halen het lichaam zelf onder de trein vandaan, leggen die aan de kant en rijden weer door. Stationschef @ volgende station regelt het lichaam verder.

[ Bericht 42% gewijzigd door Peter op 28-10-2008 00:37:15 ]
dag
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:03:53 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62740942
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:20 schreef petre86 het volgende:
Ze halen het lichaam zelf onder de trein vandaan, leggen die aan de kant en rijden weer door. Stationschef @ volgende station regelt het lichaam verder.
Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:16:24 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62741082
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62741237
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.
Ja mijn idee. Er zal toch op eoa manier een soort van "gewenning" optreden

Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMm om 22:15 vanaf Klp naar Ut Hijsfijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62741262
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMm om 22:15 vanaf Klp naar Ut Hijsfijn
En wat is jou mening?
pi_62741385
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En wat is jou mening?
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende: Hijsfijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62742486
Sinds wanneer zijn de eerste VIRM's gemoderniseerd dan?
pi_62742519
wie had vandaag de trein.. het regent een keer en ns ligt plat.. hier helemaal geen 1 trein.. ongelooflijk.. wat een chaos op het station
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:36:50 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62742575
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:34 schreef Svnn het volgende:
wie had vandaag de trein.. het regent een keer en ns ligt plat.. hier helemaal geen 1 trein.. ongelooflijk.. wat een chaos op het station
Ik had vandaag de trein, en nu heb ik 'm niet meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62742589
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:33 schreef Nightshadow het volgende:
Sinds wanneer zijn de eerste VIRM's gemoderniseerd dan?
Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37:25 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62742591
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMm om 22:15 vanaf Klp naar Ut Hijsfijn
Ja! Maar! VIRM is kut, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37:42 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62742596
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?
VIRM4.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39:01 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62742629
VIRM

En de nieuwste generatie is VIRM4 ja, niet te verwarren met VIRM-IV
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39:41 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62742644
Geef mij maar ICMm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39:56 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62742648
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef James1988 het volgende:
VIRM [ afbeelding ]
VIRM

Vuile, schommelende kuttreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62743073
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef dennistd het volgende:
Geef mij maar ICMm
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:36 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62743191
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
geen idee
maar ik vind de ICMm toch nog net iets lekkerder zitten dan de ICM, hoewel die ook al goed zit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62743300
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja! Maar! VIRM is kut, toch?
Yep.

Maar VIRM4 is minder kut.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62743460
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:00 schreef dennistd het volgende:
De trein die ik 's morgen tegenkom in enschede drienerlo om 7.53u (de 7015) rijdt 9 van de 10 keer met 2x V, en zelden maar met eentje
Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:14:34 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62743529
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.
nouja, het is dezelfde trein he
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:15:33 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62743561
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

VIRM

Vuile, schommelende kuttreinen.
Dat geschommel vind ik leuk
En de geluiden die die trein maakt ook
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:16:21 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62743579
ik vind het maar
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62743757
VIRM4 maakt toch minder geluid bij het optrekken?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:41:11 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62744181
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:16 schreef dennistd het volgende:
ik vind het maar
Ja ik ook
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:44:51 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62744290
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja ik ook
er stond irritant...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62744398
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:24 schreef Nightshadow het volgende:
VIRM4 maakt toch minder geluid bij het optrekken?
Ik vond hem opvallend stil idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62750682
Vorige week, bij wijze van uitzondering, de nacht doorgebracht in een gerangeerde BDs op station 's-
Hertogenbosch. Had de laatste trein gemist.

Opmerkelijk is dat ie a) open was en b) op spanning stond...



Slaapt overigens best lekker
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_62751297
Opmerkelijk is tevens dat je er niet door een schoonmaakploeg uitgeflikkerd bent. Kortom: Is dit verhaal wel waar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62751486
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Opmerkelijk is tevens dat je er niet door een schoonmaakploeg uitgeflikkerd bent. Kortom: Is dit verhaal wel waar?
Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.
Als ik er niet zelf bij geweest was, had ik het ook niet geloofd.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:42:35 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62751699
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef MB88 het volgende:

[..]

Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.
Als ik er niet zelf bij geweest was, had ik het ook niet geloofd.
stond ie aan het perron dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62751927
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.

Jaren geleden was er wel zo'n winkeltje op Utrecht Centraal waar nog een bank van Mat '46 ofzo verkocht werd, voor een niet al te lage prijs...
pi_62752930
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.

Jaren geleden was er wel zo'n winkeltje op Utrecht Centraal waar nog een bank van Mat '46 ofzo verkocht werd, voor een niet al te lage prijs...
Ze hoeven het niet zelf te verkopen, maar er is vast wel een tussenhandelaar te vinden die er brood in ziet.
So we just called him Fred too
pi_62754125
[..]

stond ie aan het perron dan?
[/quote]

Yep, stonden er zowat aan ieder perron.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_62758363
Beetje jammer van al dat geleuter weer. Ik spam mijn hartstikke leuke plaatje uit het vorige topic nog maar even

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62758912
Westphalenbahn mit Sachsenpferd (a.k.a. Twentsch Ros)?
Socialist in Mercedes
pi_62759088
WestFalenBahn ja. De Stadler FLIRT. Die vanaf dec 2009 ook naar Nederland komt, en wel op de lijn Venlo - Dutsland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62759632
Goed, plaatjes dan.



Hier een echte koploper
Ze rijden tussen Osaka en Niigata en hebben slechts aan 1 kant een doorloopkop...
Waar dat andere deel heen ging ben ik ff kwijt, maar ze krijgen wel altijd de koppen aan de goeie kant.

Dat heeft trouwens ook wel z'n nadeel hoor. Zo had ik een keer in Tokyo een blikseminslag op de Yamanote (groene) lijn. Yamanote-treinen worden op het eerstvolgende station dan direct stilgezet en er rijdt er geeneen meer! Ik kan me dat ook wel voorstellen met die frequenties. 's Ochtends tussen 8 en 9 kon ik bijv. 23x met de trein
pi_62761100
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:10 schreef Doc__Zenith het volgende:
Goed, plaatjes dan.

[ afbeelding ]

Hier een echte koploper
Ze rijden tussen Osaka en Niigata en hebben slechts aan 1 kant een doorloopkop...
Waar dat andere deel heen ging ben ik ff kwijt, maar ze krijgen wel altijd de koppen aan de goeie kant.

Dat heeft trouwens ook wel z'n nadeel hoor. Zo had ik een keer in Tokyo een blikseminslag op de Yamanote (groene) lijn. Yamanote-treinen worden op het eerstvolgende station dan direct stilgezet en er rijdt er geeneen meer! Ik kan me dat ook wel voorstellen met die frequenties. 's Ochtends tussen 8 en 9 kon ik bijv. 23x met de trein
JR
Punctualiteit

Maart 2009 weer
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:58:28 #92
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62769704
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje jammer van al dat geleuter weer. Ik spam mijn hartstikke leuke plaatje uit het vorige topic nog maar even

[ afbeelding ]
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs. Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
pi_62770846
Twee fototjes van afgelopen zaterdag:


Eerste klas alleen in de kop en staart..
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 01:32:44 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62771214
Dit topic miste ik al in MyAT, dus ...

NS wint: Rotterdam Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 01:33:46 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62771224
Overigens zondag weer eens naar Utrecht gereisd. 's avonds op de terugweg nog even +22 opgelopen op het stukje naar Leeuwarden. Hoezo geen vertaging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62771316
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 01:33 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens zondag weer eens naar Utrecht gereisd. 's avonds op de terugweg nog even +22 opgelopen op het stukje naar Leeuwarden. Hoezo geen vertaging
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was dat? Was zelf toen op station Amersfoort.
Ze hadden eerst over dat een persoon was aangereden maar later riepen ze om dat het een zwijn bleek te zijn.
Vond best wel snel dat het na 25/ 30 min het spoor weer was vrij gegeven.


Slaapgebrabbel

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 29-10-2008 02:10:50 ]
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 02:08:16 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62771509
Nee, het was zondagavond tussen Utrecht en Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62771521
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 02:08 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het was zondagavond tussen Utrecht en Leeuwarden
Zie het nu ook, ben niet meer echt wakker.
............................
pi_62772623
Naar Eurospoor 2008 geweest, Peterselieman?
  Redactie Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 09:21:53 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62773707
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 08:17 schreef Socios het volgende:
Naar Eurospoor 2008 geweest, Peterselieman?
nee, naar Sj0rSz wint bowlingtoernooi FOK!sportcrew
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:26:38 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62775425
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27:37 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62775460
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 10:29:20 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62775502
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62775602
Ik zou willen dat de LINTen ook zo'n tussenbakje kregen. Wat een herrie, alles trilt daar, voornamelijk als hij onder toeren rijdt (wat nogal veel gebeurd, kwestie van geldbesparing?). Ik zat laatst in een treinstel waarbij het leek alsof de motor onder één van de bakken niet werkte, wat een rust kreeg je daar, je had nauwelijks door dat je aan het rijden was (tenzij hij zo'n stoot krijgt bij het schakelen)..
pi_62777239
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62777571
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he Maar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:39:12 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62777863
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 11:51:30 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778201
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:01 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778387
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62778420
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]

Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
pi_62778463
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.

Bovendien denk ik dat het hele idee achter dat motorbakje is dat het op die manier modulair opgezet is, dat dat juist makkelijk kan worden uitgewisseld. Stadler biedt namelijk ook aan dat je heel makkelijk extra tussenrijtuigen kunt plaatsen. Modulair bedacht dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00:59 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62778474
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein .
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 12:04:49 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62778582
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62779934
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
So we just called him Fred too
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:52:30 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788145
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs
[..]
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:54:51 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62788198
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Nog een GTW-adept!
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35:33 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792480
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62792618
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:40:21 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62792660
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62792691
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van ze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 20:43:37 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_62792781
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinner )

vonden we wel een heftig scrabble woord
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62793181
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62797055
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:


ICM arriveert als IC Den Haag/Rotterdam - Enschede in Utrecht Centraal


Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Socialist in Mercedes
pi_62797061
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....

1x per uur heen en terug naar Gmalsen en1x naar Gorinchem (en terug), heb je er toch maar een stuk of 4 nodig?
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62798301
Die rijden 2 keer per uur heen en weer en in de spits zijn er gekoppelde slagen, waardoor ze 6 tot 7 stelletjes nodig hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:23 #126
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62799951
Als jullie toch zo aant fappen zijn op dat Stadler spul even twee foto's van mijn interrail plaatsen:





Nog best aardig gelukt voor een paniek shot. Eens kijken of iemand hier weet waar ik deze foto gemaakt heb.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62800329
Tsjechië
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:19 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802813
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel

Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57:48 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62802824
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62802875
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:

[..]


Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Heeft ook interesse
pi_62803054
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803064
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:00 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Heeft ook interesse
Ja, ik ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:28:42 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62803378
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vervoerbewijzendistributieautomaat
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:38:10 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62803578
Ach ik vind de Vlaamse variant van kaartjesautomaat al tof

Automatische Verdeler der Treinbiljetten
pi_62803724
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62803833
@ Duvel: Stuur effe een PM met je e-mail, dan stuur ik een 10 MP-versie
Socialist in Mercedes
pi_62803863
quote:
Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42

DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.

Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.

Bezwaar

De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.

Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.

Bron
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
So we just called him Fred too
pi_62804009
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
En dat voor 50 miljoen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 09:59:15 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804044
hoe wil men dit doen?
met ATB++, of hoe dat dan ook mag heten, wat de Thalys nu al gebruikt op Den Haag-Schiphol?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62804328
laat maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 10:18:20 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62804452
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:31:12 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62804725
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".

Of een extra ATB-code in het spoor, maar dat schijnt vooral voor ouder materieel op problemen te stuiten (ATB Fase III).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:19:53 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62806005
Weet je wat ik een beetje jammer vind, dat ze het spoor zo universeel mogelijk maken, maar dan toch weer niet.

Railhopper waren breder en konden op 1 bepaald lijntje.
Zoetermeerstadslijn, geen dubbeldekkers, want de bovenleiding hing lager ivm kostenbesparing.

Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden

Godverdegodver, ik kom niet op recente voorbeelden...


Weetje wat een beetje jammer is, dat de dichtstbijzijnde dorpskern van station Lage Zwaluwe, zevenbergschen hoek heet


Waarom heet Station Lichtenvoorde Groenlo niet gewoon Lievelde
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:08:25 #144
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62808862
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:35 schreef thats-me het volgende:
Tsjechië
Bijna goed, Slowakije.

Was best een verrassing om daar GTW's aan te treffen. Hoewel het spoor daar wel vreselijk slecht lag. De maaslijn is een genot in vergelijking met dat gehobbel daar.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:15:03 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62809080
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.

Recenter beter voorbeeld: dieselmat dat alleen mag rijden op lijnen met assentellers in verband met de detectieperikelen van die lichte krengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20:43 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809242
Daar zijn ze bij de DM'90 weer van af gestapt, mits er voldoende ander mat langskomt, mag dat solo over de vrije baan rijden.

Opvallend is wel dat bij de GTW's de E-GTW wel solo mag rijden, terwijl bij het D-GTW er meerdere stellen moeten zijn op baanvakken met een waslijn. Qua gewicht zou het namelijk niets uit moeten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:45 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809465
Ohja dat bedoelde ik, Eurailscout voertuig met een gare bak erachter, wadjes die niet zelfstandig mogen rijden maar mninimaal 2 stuks... klets-leuter-zwets
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 13:32:04 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62809557
Is in het verleden regelmatig een DH-2 solo naar Haarlem gereden om een andere net gerepareerde op te halen, dus vreemd is dat wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44:40 #149
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62809900
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:01:10 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62810433
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?

Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...

We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')