Het is sterk wisselend...quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:23 schreef bork het volgende:
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
Treinen zijn ook leuk, dingen die kracht en energie uitstralen (nouja, meestal dan), bussen zijn gewoon saai.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Goede TT
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
quote:Gereformeerde Gemeenten tekenen protest aan bij NS
ZWIJNDRECHT - De Gereformeerde Gemeenten hebben in een brief aan de directie van de Nederlandse Spoorwegen (NS) protest aangetekend tegen de bijdrage van de NS aan de landelijke campagne ”Nederland Leest”.
Het kerkverband, met ruim 100.000 leden, maakt met name „ernstig bezwaar” tegen het organiseren -eerder deze week- van een speciale trein om drie lesbische stellen elkaar het jawoord te laten geven.
Tijdens de campagne ”Nederland Leest” staat het boek ”Twee vrouwen” van Harry Mulisch centraal. Hierin beschrijft Mulisch een lesbische relatie. Leden van openbare bibliotheken kunnen deze weken een gratis exemplaar krijgen.
De NS zijn hoofdsponsor van de campagne. Afgelopen dinsdag gaven drie lesbische stellen op het traject van Naarden/Bussum naar Utrecht elkaar het jawoord. „Wij vinden het leuk om op deze manier aandacht te vragen voor de leescampagne”, zo zei NS-woordvoerder Michiel Jonker maandag in deze krant.
In de brief, opgesteld door het deputaatschap bij de hoge overheid van de Gereformeerde Gemeenten, geeft het kerkverband aan de „Godonterende bijdrage” van de NS, „bedoeld als decor voor een lesbisch festijn”, zeer te betreuren. „U heeft daarmee de diepste religieuze gevoelens van onze kerkelijke achterban gekwetst.”
De Gereformeerde Gemeenten protesteren daarnaast tegen de „laatdunkende en discriminerende uitlatingen” van Jonker in deze krant. De woordvoerder van de NS gaf desgevraagd toe dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan het festijn. „Maar”, zei hij, „je kunt niet rekening houden met elke splintergroepering. Wij als NS staan van harte achter deze actie, zonder dit nou als een zwaar omstreden thema aan te zetten. Homoseksualiteit is voor ons helemaal geaccepteerd. Het is eigenlijk geen inhoudelijk discussiepunt voor ons.”
De Gereformeerde Gemeenten achten Jonkers kwalificatie „van (onder andere) ons kerkgenootschap als ”splintergroepering” feitelijk onjuist, buitengewoon misplaatst, en getuigen van weinig respect. Wij betreuren deze diskwalificatie zeer en verzoeken u dringend deze te corrigeren. Overigens achten wij zijn uitlatingen, gelet op het frequente gebruik van uw dienstverlening door onze achterban, zeer klantonvriendelijk.”
Bron
quote:
Blijkbaarquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?
Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
Da's politiek, daar doe ik niet aan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Ik erger me steeds meer aan reli-fundies, dat zal het wel zijn...quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
ywquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
En ik blijf erbij dat fietsers en treinen niet samengaan. Hoe is het trouwens met die Fietser afgelopen?quote:
Mooi manquote:Massale fraude ligt op de loer voor de OV-chipkaart. Mifare Classic-chipkaarten kunnen nu gekloond en onklaar gemaakt worden door middel van open-sourcesoftware.
Hoera, pinpasfraude, OV-chipkaartfraude, Roemenië, kom d'r maar in!quote:
quote:130 Teletekst ma 27 okt
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Een Franse treinreiziger is in een
TGV met zijn arm klem komen te zitten
in een wc-pot.De man had zijn mobiel in
de wc laten vallen.Toen hij het toestel
eruit probeerde te halen werd zijn arm
vastgezogen.Twee uur later is de man
door de brandweer bevrijd.
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef knars het volgende:
Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuidquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
"Beperkt venster."quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
Gouda - Leiden?quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gouda - Leiden?Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Oh hipquote:Op maandag 27 oktober 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's (quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef ReisT het volgende:
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomstquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's () tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:36 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomstDoor al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
RGL zou volgens de oorspronkelijke plannen aftakken bij Lammeschans en via de stad door naar Centraal.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
Huizinga heeft nog niet genoeg rondjes om de kerk gereden zeker?quote:Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.
Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet.Mên!
Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:20 schreef petre86 het volgende:
Ze halen het lichaam zelf onder de trein vandaan, leggen die aan de kant en rijden weer door. Stationschef @ volgende station regelt het lichaam verder.
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode.
Ja mijn idee. Er zal toch op eoa manier een soort van "gewenning" optredenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:16 schreef Duvel het volgende:
Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder.
En wat is jou mening?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMmom 22:15 vanaf Klp naar Ut
Hijsfijn
Ik had vandaag de trein, en nu heb ik 'm niet meer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:34 schreef Svnn het volgende:
wie had vandaag de trein.. het regent een keer en ns ligt plat.. hier helemaal geen 1 trein.. ongelooflijk.. wat een chaos op het station
Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:33 schreef Nightshadow het volgende:
Sinds wanneer zijn de eerste VIRM's gemoderniseerd dan?
Ja! Maar! VIRM is kut, toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMmom 22:15 vanaf Klp naar Ut
Hijsfijn
VIRM4.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen?
VIRMquote:
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?quote:
geen ideequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:00 schreef dennistd het volgende:
De trein die ik 's morgen tegenkom in enschede drienerlo om 7.53u (de 7015) rijdt 9 van de 10 keer met 2x V, en zelden maar met eentje
nouja, het is dezelfde trein hequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits.
Dat geschommel vind ik leukquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
VIRM
Vuile, schommelende kuttreinen.
er stond irritant...quote:
Ik vond hem opvallend stil iddquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:24 schreef Nightshadow het volgende:
VIRM4 maakt toch minder geluid bij het optrekken?
Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Opmerkelijk is tevens dat je er niet door een schoonmaakploeg uitgeflikkerd bent. Kortom: Is dit verhaal wel waar?
stond ie aan het perron dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef MB88 het volgende:
[..]
Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest.
Als ik er niet zelf bij geweest was, had ik het ook niet geloofd.
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:55 schreef Cothen het volgende:
Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren?
Ze hoeven het niet zelf te verkopen, maar er is vast wel een tussenhandelaar te vinden die er brood in ziet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben.
Jaren geleden was er wel zo'n winkeltje op Utrecht Centraal waar nog een bank van Mat '46 ofzo verkocht werd, voor een niet al te lage prijs...
JRquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:10 schreef Doc__Zenith het volgende:
Goed, plaatjes dan.
[ afbeelding ]
Hier een echte koploper
Ze rijden tussen Osaka en Niigata en hebben slechts aan 1 kant een doorloopkop...
Waar dat andere deel heen ging ben ik ff kwijt, maar ze krijgen wel altijd de koppen aan de goeie kant.
Dat heeft trouwens ook wel z'n nadeel hoor. Zo had ik een keer in Tokyo een blikseminslag op de Yamanote (groene) lijn. Yamanote-treinen worden op het eerstvolgende station dan direct stilgezet en er rijdt er geeneen meer! Ik kan me dat ook wel voorstellen met die frequenties. 's Ochtends tussen 8 en 9 kon ik bijv. 23x met de trein
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs. Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje jammer van al dat geleuter weer. Ik spam mijn hartstikkeleuke plaatje uit het vorige topic nog maar even
[ afbeelding ]
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was dat? Was zelf toen op station Amersfoort.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:33 schreef Peterselieman het volgende:
Overigens zondag weer eens naar Utrecht gereisd. 's avonds op de terugweg nog even +22 opgelopen op het stukje naar Leeuwarden. Hoezo geen vertaging
Zie het nu ook, ben niet meer echt wakker.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:08 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het was zondagavond tussen Utrecht en Leeuwarden
nee, naar Sj0rSz wint bowlingtoernooi FOK!sportcrewquote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:17 schreef Socios het volgende:
Naar Eurospoor 2008 geweest, Peterselieman?
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs.
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel?
't Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk hequote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk.
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk heMaar in een werkplaats is zoiets redelijk vlot gepiept lijkt me. Vlotter dan het openmaken en uittakelen van een dieselmotor.
Heb je weleens goed in die motorbak gekeken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor.
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de treinquote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja.
Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet.
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein.
Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein.
Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein.Je kunt er alleen niet doorheenlopen... En het kost je twee BDs'en.
Ik bedoel GTW's, mijn excuses.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs![]()
![]()
[..]
Nog een GTW-adept!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten.
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van zequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:40 schreef Duvel het volgende:
Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling!
over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Heeft ook interessequote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.quote:Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.
Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.
Bezwaar
De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.
Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.
Bron
En dat voor 50 miljoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160".quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:18 schreef dennistd het volgende:
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn.
Bijna goed, Slowakije.quote:
Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden?
Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |