abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:20:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703640

Hier alweer deel HONDERNEGENENTWINTIG in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun dubieuze trekken.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

Met de excuses voor de grammaticaal op zich wel goede TT, maar toch ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:23:12 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62703766
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:23:18 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62703772
ATB. TVP.

LOL @ TT btw XD
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:24:33 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703818
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:23 schreef bork het volgende:
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij?
Het is sterk wisselend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62704021
Goede TT



Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:35:35 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62704258
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Goede TT



Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Treinen zijn ook leuk, dingen die kracht en energie uitstralen (nouja, meestal dan), bussen zijn gewoon saai.

j/k, natuurlijk
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:36:12 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62704285
Hehe, heerlijke timing net op Arnhem CS
Volgens de dienstregeling zou de trein richting Den Helder op spoor 7 aankomen. Echter door een wisselstoring bij Elst wordt de intercity richting Nijmegen er op geparkeerd. Studentenipodvee stapt de trein in, er wordt omgeroepen dat de trein geschorst is en het vee stapt weer uit. Vervolgens wordt er op het station omgeroepen dat hij van spoor 6 gaat dus iedereen draait zich om om net de citynightline naar Munchen te zien binnenrollen... De gevolgen laten zich wel raden
pi_62704526
Er zijn nu dus tientallen studenten op weg naar München?
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:03:44 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62705241
Prachtig

Ben benieuwd of ze het op tijd doorhadden, en zo nee, wat hen dat reisje kost xD
pi_62705900
Echt treinen hoor
pi_62706654
Vandaag een slagje Amsterdam Amstel-Dordrecht
gedaan. 0 x controle , goed bezig met die tyfus vertraging, Heeft me in totaal 1 uur extra gekost. Zowel heen als terug vertraging Kotsmisselijk wordt ik ervan:r
pi_62707040
quote:
Gereformeerde Gemeenten tekenen protest aan bij NS

ZWIJNDRECHT - De Gereformeerde Gemeenten hebben in een brief aan de directie van de Nederlandse Spoorwegen (NS) protest aangetekend tegen de bijdrage van de NS aan de landelijke campagne ”Nederland Leest”.

Het kerkverband, met ruim 100.000 leden, maakt met name „ernstig bezwaar” tegen het organiseren -eerder deze week- van een speciale trein om drie lesbische stellen elkaar het jawoord te laten geven.

Tijdens de campagne ”Nederland Leest” staat het boek ”Twee vrouwen” van Harry Mulisch centraal. Hierin beschrijft Mulisch een lesbische relatie. Leden van openbare bibliotheken kunnen deze weken een gratis exemplaar krijgen.

De NS zijn hoofdsponsor van de campagne. Afgelopen dinsdag gaven drie lesbische stellen op het traject van Naarden/Bussum naar Utrecht elkaar het jawoord. „Wij vinden het leuk om op deze manier aandacht te vragen voor de leescampagne”, zo zei NS-woordvoerder Michiel Jonker maandag in deze krant.

In de brief, opgesteld door het deputaatschap bij de hoge overheid van de Gereformeerde Gemeenten, geeft het kerkverband aan de „Godonterende bijdrage” van de NS, „bedoeld als decor voor een lesbisch festijn”, zeer te betreuren. „U heeft daarmee de diepste religieuze gevoelens van onze kerkelijke achterban gekwetst.”

De Gereformeerde Gemeenten protesteren daarnaast tegen de „laatdunkende en discriminerende uitlatingen” van Jonker in deze krant. De woordvoerder van de NS gaf desgevraagd toe dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan het festijn. „Maar”, zei hij, „je kunt niet rekening houden met elke splintergroepering. Wij als NS staan van harte achter deze actie, zonder dit nou als een zwaar omstreden thema aan te zetten. Homoseksualiteit is voor ons helemaal geaccepteerd. Het is eigenlijk geen inhoudelijk discussiepunt voor ons.”

De Gereformeerde Gemeenten achten Jonkers kwalificatie „van (onder andere) ons kerkgenootschap als ”splintergroepering” feitelijk onjuist, buitengewoon misplaatst, en getuigen van weinig respect. Wij betreuren deze diskwalificatie zeer en verzoeken u dringend deze te corrigeren. Overigens achten wij zijn uitlatingen, gelet op het frequente gebruik van uw dienstverlening door onze achterban, zeer klantonvriendelijk.”

Bron


Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
............................
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:05:08 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_62707042
Tegen het eind van het vorige topic kwamen die arme SM90s nog even ter sprake. Ik mis ze nog steeds.

Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
pi_62707054
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:36 schreef Erasmo het volgende:
. De gevolgen laten zich wel raden
Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?

Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 06:20:30 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_62708866
pfff, tis nog zo vroeg... ik wil nog niet in de trein
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:15:03 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62709313
Zojuist gezien bij NedTrain Tilburg: 18 grijze locs voor EuroCargoRail. Ook nog twee locs voor CrossRail, wel in een andere kleur die ik me zo niet kan herinneren.
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:18:29 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62709334
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ze zien het verschil niet tussen gewoon materieel en internationaal materieel?

Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95)
Blijkbaar
Ach ze konden in Oberhausen weer terug
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:25:16 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709392
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef sander89 het volgende:

[..]


Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken.
OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.

Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet. Mên!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62709580
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:
Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:43:57 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709583
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden
Da's politiek, daar doe ik niet aan.

Maar bedankt voor de waarschuwing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:44:21 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62709592
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt..
Ik erger me steeds meer aan reli-fundies, dat zal het wel zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62709999
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
pi_62710058
tuhvuh-lekkerpuh
pi_62710207
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;)
yw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62710209
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:16 schreef Zug-Chef het volgende:
tuhvuh-lekkerpuh
En ik blijf erbij dat fietsers en treinen niet samengaan. Hoe is het trouwens met die Fietser afgelopen?
pi_62710247
quote:
Massale fraude ligt op de loer voor de OV-chipkaart. Mifare Classic-chipkaarten kunnen nu gekloond en onklaar gemaakt worden door middel van open-sourcesoftware.
Mooi man

Klik en kloon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:52:12 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62710764
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man

Klik en kloon
Hoera, pinpasfraude, OV-chipkaartfraude, Roemenië, kom d'r maar in!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:01:19 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62710998
Ah dat wordt dus gratis reizen
pi_62713085
quote:
130 Teletekst ma 27 okt
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Een Franse treinreiziger is in een
TGV met zijn arm klem komen te zitten
in een wc-pot.De man had zijn mobiel in
de wc laten vallen.Toen hij het toestel
eruit probeerde te halen werd zijn arm
vastgezogen.Twee uur later is de man
door de brandweer bevrijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 27 oktober 2008 @ 11:37:16 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62713594
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62713702
Een onfortuinlijke Fransman is zondagavond door brandweerlieden bevrijd uit een toilet van de TGV. De man had zijn telefoon in de wc laten vallen en kwam met zijn arm knel te zitten toen hij het mobieltje probeerde te pakken.

De TGV, die onderweg was van Parijs naar La Rochelle, liep door deze beknelling twee uur vertraging op bij station Surgeres. Toegesnelde brandweerlieden probeerden de man uit zijn benarde positie te bevrijden, maar zij kregen de arm niet los.

Uiteindelijk is een deel van het toilet ontkoppeld, zodat de jonge man met een deel van de wc nog om zijn arm op de brancard kon worden afgevoerd.


Een ooggetuige zei tegenover de Franse krant Le Figaro: "Op het station Surgeres werd omgeroepen dat er een probleem was op een van de toiletten waar de brandweer bij aanwezig was. Later zagen we de man met een deel van het toilet afgevoerd worden."

De man hield enkele blauwe plekken over aan het voorval, maar kwam er van af zonder breuken. Of zijn telefoon nog is teruggevonden, is niet bekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:54:02 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714056
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
<ahhahaha>
Reactie Fransoos: "Merde!".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62714109
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:05 schreef knars het volgende:
Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan
Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
So we just called him Fred too
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:04:18 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714358
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen.
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62714499
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:
Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
So we just called him Fred too
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:20:04 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62714779
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:10 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid
"Beperkt venster."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62715114
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:04 schreef Duvel het volgende:

Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen.
Gouda - Leiden? Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:39:54 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62715341
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gouda - Leiden? Hoe gaat dat dan? Met kopmaken op Gvc of zo?
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62715409
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:39 schreef Duvel het volgende:
Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door.
Oh hip Ik wist heul niet dat dat mocht. Of vindt de HTM dat wel prima?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:44:33 #40
136283 knars
Teethgrinder
pi_62715481
precies, dat gaat nog net als toen die achterlijke kuttram nog niet bestond.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:46:04 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_62715522
de HTM heeft niets te willen. De HTM is eigenaar van die trams en moet die trams onderhouden, maar de exploitatie gaat samen met de NS.
pi_62715733
De dienstregeling van NS wordt gewoon uitgevoerd met die trams als proef. Daarom in de spits ook nog extra gewoon mat
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:59:12 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62715930
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:02:55 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62716039
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:59 schreef ReisT het volgende:
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop.
Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden.
Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's ( ) tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62717005
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's ( ) tussen Ut en Ledn weet ik niet trouwens. Nu zit er zelfs dubbele ATB: ATB-NG voor de trams, ATB-EG voor de echte treinen.
Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomst Door al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:02:46 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62719578
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:36 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomst Door al het bureaucratische geouwehoer is de opleverdatum van Gouda - Leiden (RGL-Oost) inmiddels al van 2005 naar 2010 verschoven. Leiden wil het niet maar de provincie wel, en de grond is op sommige plekken te zacht. Genoeg obstakels nog!
Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62719828
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in.
RGL zou volgens de oorspronkelijke plannen aftakken bij Lammeschans en via de stad door naar Centraal.

Het normale spoor blijft verder gewoon liggen he Het is geen RandstadRail zeg maar.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:19:13 #48
136283 knars
Teethgrinder
pi_62719999
Sowieso wordt het niet voleldig dubbelspoor. Dat gaat te veel geld kosten en zo hoog wordt de frequentie toch niet. Ik geloof dat er een of twee extra inhaalsporen komen tussen Gouda en Alphen, Alphen - Leiden maakt wel goede kans om dubbelsporig te worden (of toch in ieder geval tot Lammenschans).

In Gouda zijn ze inmiddels bezig om de Burgemeester Jamessingel (parallel aan het spoor) te verleggen zodat de lightrail in de middenberm geplant kan worden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:49:33 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62722937
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang.

Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet. Mên!
Huizinga heeft nog niet genoeg rondjes om de kerk gereden zeker?
pi_62733629
Het lijkt wel alsof PlanT in zijn nadagen nog wat "bijzondere" diensten mag doen (waar het normaliter niet komt), want stel 522 zat vanochtend nog steeds in de dienst als stoptrein tussen Apeldoorn en Almelo. Wat in mijn optiek uitstekend is, aangezien 1 Plan V tijdens de spits toch echt te weinig is, en ze de T niet kunnen splitsen (wat ze met 2x Plan V wel steeds doen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')