over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja?
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan
Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:33 schreef Charango het volgende:
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:
[ afbeelding ]
Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel
Dieselmotorinjectiekeuzekraan.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet
Heeft ook interessequote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Heb je die ook groter voor m'n desktop?
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervoerbewijzendistributieautomaat
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Duvel het volgende:
Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket!
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.quote:Eurlings steekt geld in snellere treinen
Uitgegeven: 29 oktober 2008 19:17
Laatst gewijzigd: 29 oktober 2008 20:42
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.
Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig.
Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen. Hij verwacht voor het eind van het jaar antwoord van de NS.
Bezwaar
De Europese Commissie stak eerder een stokje voor het goedkopere ATB-beveiligingssysteem voor de snelle treinen. Eurlings beloofde al eerder dat dit de plannen voor snellere treinen niet zou vertragen. Hij gaat ervan uit dat Brussel geen bezwaar heeft tegen het systeem waarop nu wordt ingezet.
Treinen gaan sneller rijden op vier trajecten: Amsterdam-Utrecht, Weesp-Lelystad, Boxtel-Eindhoven en Den Haag-Schiphol.
Bron
En dat voor 50 miljoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:51 schreef Cothen het volgende:
[..]
20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |