Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...
We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
ik denk dat dat het probleem is iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.
Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Assentellers zijn juist voor de lichte treinenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..quote:De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geīnstalleerd.
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
JeePee komt je zo vergezellenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan flesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
De achterloperquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles
Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.
Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
Niemand zou ooit met AnsaldoBreda in zee moeten gaan. Ze zijn bij voorbaat te laat met het afleveren van materieel en later blijkt ook dat ze mechanisch/elektronisch aan het prutsen waren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven?
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht.
In afwachting van eventuele verkoop aan Albanië of Polen. Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat die blauwe donderbus daar ook in die loods staat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur?
Die hadden ze beter in die schuur kunnen zetten in plaats van die donderbus ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:12 schreef Duvel het volgende:
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde...
Netjesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk documentje is dit:
http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |