Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...
We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
ik denk dat dat het probleem is iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.
Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Assentellers zijn juist voor de lichte treinenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..quote:De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
JeePee komt je zo vergezellenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan flesquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |