abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:04:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62810523
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ...

We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar.
Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:08:46 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62810640
Misschien klink ik heel dom, maar of er nou een lichte trein van 63 ton of een 1600 loc van 84 ton, maakt dat nou écht het verschil?
pi_62810711
Ja, want een losse loc heeft vaak een hogere maximale snelheid dan als ie wagens bij zich heeft (veel goederenwagens mogen bijv. max 100)
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:13:24 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62810769
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62810905
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 14:23:48 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62811090
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:17 schreef Nightshadow het volgende:
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as.
ik denk dat dat het probleem is idd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 14:34:02 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62811377
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is...
Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.

Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
pi_62813208
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39:02 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62813311
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39:29 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62813327
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk.

Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer.
Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 15:46:17 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62813545
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:34 schreef Lausteen het volgende:
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt..
Assentellers zijn juist voor de lichte treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:01:56 #162
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62814009
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein.
N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
pi_62814153
Ja ik dacht al dat het niet over assentellers ging, maar ik had geen zin om te kijken Maar ik bedoel dus dezelfde vraag als DD
pi_62814211
quote:
De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de railinfrabeheerder vaak assentellers geïnstalleerd.
Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 16:14:48 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62814467
De DM'90 heeft een zodanig goede gewichtsverdeling dat het stel een erg rustige loop heeft en dus minder makkelijk gedetecteerd kan worden bij het relatief lage gewicht. Wat schijfremmen er mee van doen hebben, weet ik zo niet, maar dat zal met het schoonhouden van de wielen te maken hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 30-10-2008 16:20:32 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:17:20 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62814536
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact?
Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62814688
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Duvel het volgende:
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt.
Socialist in Mercedes
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:38:12 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62819429
Hmm, ging lekker daarnet... storing van het alarm in de tunnel tussen Dordrecht en Rotterdam, de trein waar ik in zat (Venlo - Den Haag) werd beperkt tot Breda, waar ik eruit moest.

Sta ik daar op het station, hoor ik het bekende geraas van een reeks 11, dus ik kijk om en de Beneluxtreni komt voorbij rijden. Dat was best gaaf.

Verder een hoop verdwaasde reizigers, eentje wilde in de trein stappen waar ik net uitstapte, toen ik hem zei dat die trein in Breda zou blijven, keek hij me verbaasd aan: "Huh, deze gaat toch naar Roosendaal?"... op de CTA stond duidelijk "Niet instappen". Ook een aantal treinen kwamen te vervallen, of vertrokken van andere sporen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:46:58 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62819704
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
pi_62821507
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P
JeePee komt je zo vergezellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62829623
Niet zeuren dat het een ***foto is.. is het namelijk ook, ik heb het zo uit de losse hand geschoten met mijn mobiel.

http://img406.imageshack.us/img406/8645/dsc00023sr9.jpg

Vandaag was het weer eens raak, een uitgevallen syntus trein met pech.. Hij staat dus daar stil met rangeerlichten. Het is treinstel 38. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar ik had hierdoor wel een kwartier vertraging (moest een nieuw treinstel uit Hengelo komen), waardoor wij niet verder konden naar Goor omdat die daar moet inhalen. Normaal staat hij daar ook nooit stil (is nog het oude perron van Goor, lager dan de standaard perronhoogte)

Al met al past het wel bij het beeld wat de combinatie van Syntus en LINTen geven..
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:47:16 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62830633
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11:41 #173
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62831164
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles

Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden.


Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11:52 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62831167
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo?
Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:21:06 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62831404
nog een kleine 3 uurtjes dan mit ICE nach Dusseldorf! Bis Montag!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')