quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
Downtown - Den Bosch
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:Komakie - Thomas
Stats: 192cm, 93kg, 44 (11), 1982
Boards: Rome Flag 163 (FS), Volkl Selecta 162 (FR), Burton Baron ES 164 (AR)
Binding: Burton Cartel, Burton Triad
Schoen: Burton Driver X
Goggle: Oakley Wisdom Tribal, Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Dainese Backprotector, Leedom Helm
Basje B - Bas
Stats: 175, 78, 41, 1984
Board: Burton - Shaun White 155 (FS)/ Bataleon - Evil Twin 155 (FS)
Binding: Burton Cartel/ Bataleon The Allies
Schoen: 32 Lashed
Goggle: Dragon DX/ Electric EG1
Protectie: Backprotector
Gstyles - Gijs
Stats: 183, 79, 43, '79
Board: Burton Baron 157
Binding: Burton Mission (black)
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Sinner
Protectie: None
Holyjoe - Sietze
Stats: 182, 86, 43, '75
Board: Burton Omen 168 (FR)
Binding: Burton Cartel
Schoen: Burton Rulers
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Tantrum (helm), Dakine butt-protector
GenesiZ - Mark
Stats: 179, 85, 44,5, '83
Board: F2 Gothic (FR)
Binding: Burton Cartel '05
Schoen: Burton Hail
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Hifi (helm) + speakers
Rnej - Rene
Stats: 192,115,45,'83
Board: Burton T6 164 Wide (FR), Burton Canyon 163 (FR), Rome Flag 160 (FS)
Binding: Burton P1 en Burton Cartel
Schoen: burton driver X
Goggle: Anon Realm
Protectie: Red Hi-Fi (helm), Ufo Plast Backprotector, Icetools Crashpant
Forumgek - Matthijs
Stats: 172, 66, 39, '87
Board: Sapient - Identity 151 (FS)
Binding: Rome 390
Schoen: 32 - lashed
Goggle: Dragon DXS
Protectie: None
Kneusteun - Teun
Stats: 186cm, 70kg, 42,5, 1986
Boards: Capita foto fetish 158 (FS), en zo nu en dan een bataleon
Binding: SP private's , Drake F40
Schoen: Thirtytwo 306, Forum Explorer
Goggle: Spy Orbit
FlowDesign - Floris
Stats: 185cm, 73kg, 43 (10,5), 1982
Boards: Burton Jussi 159 (2008)
Binding: Burton P1 Wingtips (2007)
Schoen: Burton Moto (2008)
Goggle: Anon Helix
Protectie: Burton Audex Headphones Basic
Unioz - Marc
Stats: 185cm,75kg,mt.46,1990
Board: Bataleon Goliath 161W
Binding: Burton P1
Schoen: Northwave Freedom
Goggle: Uvex Tomahawk
Protectie: Red Hi-Fi helm
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
[Centraal] Snowboard topic deel 57
[Centraal] Snowboard topic deel 58
[Centraal] Snowboard topic deel 59
[Centraal] Snowboard topic deel 60
[Centraal] Snowboard topic deel 61
[Centraal] Snowboard topic deel 62
[Centraal] Snowboard topic deel 63
[Centraal] Snowboard topic deel 64
[Centraal] Snowboard topic deel 65
[Centraal] Snowboard topic deel 66
[Centraal] Snowboard topic deel 67
[Centraal] Snowboard topic deel 68
[Centraal] Snowboard topic deel 69
Hey jij hebt óók die andere dure hobby net als ikquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:54 schreef NoComment het volgende:
en een helm besteld, alleen is de laatste voor een andere veel te dure hobby
[ afbeelding ]
Is dat de Skatebanana voor de financiele crisis?quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:36 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Maar wel weer geld gestoken in een nieuw snowboard... ik ben de eerste die bij Komakie (Gnarly.nl) een snowboard heeft besteldVorige week m'n Jussi verkocht en direct een Lib Tech Skatebanana 156BTW besteld
Nu nog wachten tot Komakie 'm binnen heeft.
Ik heb P1 Wingtips van modeljaar 2007, maar begin dit jaar nieuw gekocht bij de DownTown.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:09 schreef Schuifpui het volgende:
Morgen de P1 bindingen van nocomment.![]()
ik bedoel natuurlijk BTXquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Is dat de Skatebanana voor de financiele crisis?![]()
[ afbeelding ]
Kareem el Rafie
Bron: Tacky.nl
Ja inderdaad meteen een Shoei.. Heb denk ik zeker 20 helmen opgehad en de RX-1000 was de enige die goed zat. Nou, dam maar die ehquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:40 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Hey jij hebt óók die andere dure hobby net als ikMaar jij koopt dan ook gelijk eentje van Shoei... Ka-tsjing!
![]()
Ik heb het meeste geld in m'n motor en in m'n pak gestoken en iets minder in m'n helm.
Maar wel weer geld gestoken in een nieuw snowboard... ik ben de eerste die bij Komakie (Gnarly.nl) een snowboard heeft besteldVorige week m'n Jussi verkocht en direct een Lib Tech Skatebanana 156BTW 156BTX besteld
Nu nog wachten tot Komakie 'm binnen heeft.
Morgenavond ga ik naar Landgraaf, kan ik ff een huurplankie af gaan stompen
Wat is 70/42? toch niet het aantal graden wat je staat met je bindingen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:25 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ja inderdaad meteen een Shoei.. Heb denk ik zeker 20 helmen opgehad en de RX-1000 was de enige die goed zat. Nou, dam maar die eh![]()
Poging 2 voor m'n stats
NoComment - Joost
Stats: 180, 70, 42, 1983
Board: Burton Supermodel X 159
Binding: Burton Triad
Schoen: Burton SL-10
Goggle: Oakley O-frame
Protectie: Dainese Backprotector
quote:Fugie - Chris
Stats: 188 cm, 82kg, 44,5, '85
Board: Burton King 162 2007
Binding: Burton Mission 2007
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Alpine iets
Protectie: -
Leipe comboquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:25 schreef Fiama het volgende:
He kut, nog steeds niet in de OP![]()
Ik heb iets dat lijkt op dit:
[ afbeelding ]
gecombineerd met dit:
[ afbeelding ]
Ja, de combo bevalt me uitstekend! Oh en, ja ik heb een Skate Banana van vorig jaar. Tegen het einde van het seizoen nog 1 gekocht, zat toen namelijk in Canada. Maar ik zei: "iets wat hier op lijkt" omdat ik in voorgaande topics er al helemaal lyrisch over heb zitten doen en dat ik het wel genoeg vind zoquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:21 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Leipe combo![]()
Maar wil je nou zeggen dat je een SkateBanana hebt van vorig jaar of iets wat er op lijkt?
had die nou ook al magnetraction of niet?
De fluxjes bevallen goed! Welke ride's heb je?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:19 schreef KneusTeun het volgende:
Flux bindings zien er gelikt uit, had zelf zo'n paartje poka dot op het oog maar toch maar voor ride gegaan.
Doen we niet meer tvp's met pica's?
Ik heb nog niet op de TRS gereden (zowel de MTX als de BTX niet) maar het zijn allebei all mountain boards.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:58 schreef Rafiki het volgende:
Komakie kan jij mij uitleggen waarom je alleen een TRS zou nemen met alleen MTX en niet 1 met ook nog eens BTX. Ik kan me bedenken dat zo'n TRS met alleen mtx meer een soort all mountain board is, maar ook voor een all mountain board zou ik dat btx best willen proberen.
Ik zie ook dat jij niet echt boards hebt voor de wat zwaardere/ langere onder ons (maatje 164 of 167). Krijg je die wel?
Ik zet zelf erg te twijfelen over een trs met of zonder btx of een skunkape met btx, maar kan niet helemaal inschatten wat het beste is.
Wat staat er onderaan de openingspost????quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:25 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ja inderdaad meteen een Shoei.. Heb denk ik zeker 20 helmen opgehad en de RX-1000 was de enige die goed zat. Nou, dam maar die eh![]()
Poging 2 voor m'n stats
NoComment - Joost
Stats: 180, 70, 42, 1983
Board: Burton Supermodel X 159
Binding: Burton Triad
Schoen: Burton SL-10
Goggle: Oakley O-frame
Protectie: Dainese Backprotector
(GenesiZ komt hier volgens mij nooit meer, maar je kunt het proberenquote:Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Waarom over een paar jaarquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:12 schreef SadKingBilly het volgende:
Hopelijk een midweekje Winterberg voor ons, al twee jaar (op een dagje na) niet op mijn board gestaan. Kinderen zijn fantastisch maar als mensen vantevoren wisten wat ze er werkelijk allemaal voor moeten laten dan waren er een stuk minder denk ik
Ik wil weer een week weg! Hopelijk vind mijn dochter het over een paar jaar leuk anders blijft ze maar mooi een week bij oma en opa
Ook al krijg je hem niet binnen, kun je me iets vertellen over het nieuwe model van Mark Landvik, de Lando Phoenix? Ik heb die denk ik over het hoofd gezien, weet je misschien wat hier anders aan is dan de TRS? In de beschrijving valt me de meer pop bij de Lando op maar misschien heb je wat meer info? Landvik vind ik wel een vette stijl hebben dus ben benieuwd wat er zo anders aan is met zijn board.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:03 schreef Komakie het volgende:
We krijgen nog de T.Rice BTX 161.5 binnen en de TRS BTX 162. Daarnaast nog de Gnu Riders Choice BTX 161.5.
Dat zijn de langste boards die we krijgen. Je hoeft een BTX board trouwens niet te lang te nemen. Ze zeggen dat je een BTX tot 3cm korter kunt rijden dan een normaal board. Ik ben het er lichtelijk niet mee eens, maar 1 of 2cm korter is niet zo'n probleem.
Ik moet de andere boards nog op de site zetten. Gisteren geen tijd voor gehad. Ga ik vanavond nog even doenVoor de pre-order
Ten eerste bedankt voor de uitleg. Zeer bruikbaar. Ja ik heb redelijk grote poten, idd maatje 46/47 maar zou desalniettemin toch liever voor 167 TRS BTX gaan en niet de Skunkape wide, maar wellicht dat dit de enige optie is. Ik kan die 167 TRS nergens vinden hier (sowieso ook nergens in Europa en weinig plekken in de States), dus misschien ga ik dan wel voor de T Rice 164,5. Moet het nog ff beetje uitzoeken. Maar ik vind het design van de TRS veel vetter en sowieso denk ik dat iemand van ongeveer 2 meter lang toch beter op een 167 past.quote:
Eerlijk gezegd geen id.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:39 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ook al krijg je hem niet binnen, kun je me iets vertellen over het nieuwe model van Mark Landvik, de Lando Phoenix? Ik heb die denk ik over het hoofd gezien, weet je misschien wat hier anders aan is dan de TRS? In de beschrijving valt me de meer pop bij de Lando op maar misschien heb je wat meer info? Landvik vind ik wel een vette stijl hebben dus ben benieuwd wat er zo anders aan is met zijn board.
Gaan er nog mensen naar de premiere van That's It, That's All in Antwerpen?
Even aangeven is nooit slecht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:06 schreef djv het volgende:
Vraagje m.b.t. bataleon Als ik mijn board wil laten waxen enz moet ik dan aangeven dat het om een tbt board gaat in Frankrijk of weten ze dat daar wel..
keep shreddin
Zeker aangegeven. De machine moet speciaal afgesteld worden en niet elke machine kan het.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:06 schreef djv het volgende:
Vraagje m.b.t. bataleon Als ik mijn board wil laten waxen enz moet ik dan aangeven dat het om een tbt board gaat in Frankrijk of weten ze dat daar wel..
keep shreddin
Nice! deed me denken aan mijn setje, beetje zelfde kleur combo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:25 schreef Fiama het volgende:
He kut, nog steeds niet in de OP![]()
Ik heb iets dat lijkt op dit:
[ afbeelding ]
gecombineerd met dit:
[ afbeelding ]
mja ik dus ookquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:05 schreef Bramvanlith het volgende:
ik durf hem niet door een machine te gooien, doe het wel even zelf... Slijpen zien we later wel.. ik wil eerst wat meer ervaringen horen
met MTX zou eht moeten kunnen. Die slijp dingen vormen naar de vorm van het board.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
mja ik dus ook
Ik kreeg de vraag laatst en ik had zoiets van "ehm.... geen id eigenlijk"
Toen maar naar de importeur en die deden er ook een beetje vaag over.
Toen in oostenrijk een keer gevraagd. Uitgelegd wat het idee was en ze begrepen totaal niet hoe het met die magnetraction zat
dus tja...
Mooi boardje..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:55 schreef Basje_B het volgende:
I need your help guys......
Heb een Shaun White staan van jaar of 4 a 5 oud met Cartel bindingen. Me allereerste board.![]()
Hij staat nu al 3 jaar in de kast zonder dat ik er iets mee doe en nu wil iemand hem wel overnemen inclusief bindingen.
Wat kan je nog vragen voor zo'n board?
Beginnen met vragen wat hij/zij ervoor wil gevenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:55 schreef Basje_B het volgende:
I need your help guys......
Heb een Shaun White staan van jaar of 4 a 5 oud met Cartel bindingen. Me allereerste board.![]()
Hij staat nu al 3 jaar in de kast zonder dat ik er iets mee doe en nu wil iemand hem wel overnemen inclusief bindingen.
Wat kan je nog vragen voor zo'n board?
[ afbeelding ]
Het blijven hollanders he... luie mensenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:04 schreef Basje_B het volgende:
[..]
met MTX zou eht moeten kunnen. Die slijp dingen vormen naar de vorm van het board.
Denk dat de BTX neit kan door zelfde verhaal als TBT.
Raad die mensen gewoon aan zelf te doen en bied mooi slijpsetje te koop aan. Beetje ondernemerschap he.![]()
Hoe is trouwens dat topsheet van die Lib-tech dit jaar? Is het van dat gladde waardoor je vette krasse ziet of is net zo als de ET die ik heb?
hij ziet er nog wel goed uit. bijna krasloos. Eerste board he altijd zuinig op geweest.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Beginnen met vragen wat hij/zij ervoor wil geven
200 euro is denk ik wel een max. Als hij er heel goed uit ziet misschien nog 250 of 300, maar dan moet hij echt heel goed eruit zien en eigenlijk vind ik dat niet kunnen. Aan de andere kant... als die persoon het er voor over heeft zou ik niet klagen
Ja ik heb geen idee hoe paar quote's in 1 doetquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het blijven hollanders he... luie mensen
Het BTX zelf moet op zich geen probleem zijn. Het is gewoon hetzelfde als een normale plank, maar dan omgekeerd. Bij andere planken heb je ook dat er voorspanning in zit. Alleen andersom
Bij TBT is de buitenkant van het board echt veranderd. Bij BTX is dat niet echt het geval. Als je begrijpt wat ik bedoel
De topsheet is een beetje afhankelijk van het model. De meesten hebben de gladde topsheet die jij volgens mij bedoelt. Voordeel is wel dat bij de Skatebanana (bijvoorbeeld) de Danny Kass en de Riders Choice aardig drukke, lichte graphics op het board zitten. Dan zie je het niet zo snel.
Then again moet je maar denken, de eerst kras is het ergst...
btw alle boards staan er nu op. Dus kom maar op met die pre-orders
Ik doe het gewoon niet omdat ik lui benquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:07 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ja ik heb geen idee hoe paar quote's in 1 doet![]()
klopt van die BTX. zat ff te slapen. dus meot ie gewoon gewaxed kunnen worden door machine voor die luie donders.
krassen boeien opzich ook niet zoveel maar liever niet natuurlijk. Daarom is zo'n ander topsheet wel handig.
Kun je toevallig niet die McKink in 153 nog bestellen?
Het is maar net wat je wilt. Oostenrijk heeft een hele andere sfeer dan Frankrijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
vraagje even zijn er hier wel eens mensen in Val Thorens wezen boarden en zo ja is het wat of zeggen jullie oostenrijk?
hmm oke...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wilt. Oostenrijk heeft een hele andere sfeer dan Frankrijk.
Je kunt in Valtho prima boarden. Mooi groot gebied en funparkje erbij. Dus eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Het is nog 1 van de weinige plekken in Frankrijk waar het redelijk gezellig kan zijn. Nou ben ik er alleen met de afsluitingsweek geweest en dat is 1 grote feestweek dus misschien is dat niet misschien een hele goede graadmeter, maar als ik het goed begrepen is het echt een nederlands dorp.
Oostenrijk is het een beetje afhankelijk van waar je heen gaat. In Frankrijk zijn gebieden vaak groter, maar Oostenrijk is dat aardig aan het inhalen. Steeds meer gebieden worden aan elkaar gelinkt en soms zijn meerdere gebieden nog niet aan elkaar gelinkt maar wel makkelijk te bereiken met bijvoorbeeld een bus.
Daarnaast ligt Valtho zelf al boven de boomgrens. Die zul je dus niet zien. In Oostenrijk is dat veel minder het geval. Over het algemeen omdat de dorpen lager liggen net als de pistes vaak.
In Oostenrijk heb je tegenwoordig ook veel funparken. Ik vind de mensen en sfeer van Oostenrijk veel relaxter dan van Frankrijk maar dat is natuurlijk puur mijn mening
vetquote:
Als je wil proberen heel graag. Liefst die zwarte in 153 en anders die snake.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon niet omdat ik lui ben
Over het algemeen moet je dan ff knippen plakken enzo.
Ik denk niet dat ik de Kink nog kan bestellen. Kan het wel altijd proberen natuurlijk.
Zal aan het einde van de dag nog even een mailtje sturen naar de importeur. Misschien dat ik nog wat kan regelen ofzo. Zeg ik gewoon dat het voor een vriend is van me. En als er dan iemand anders is die nu zegt "hey ik wil er ook 1" dan heeft hij nu de kans
Alle boards staan nu trouwens op de site. Dus eerst kijken wat we hebben voordat je gaat roepen
December gaat de bom worden deze winter. Mark my wordsquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hmm oke...
ik ga namelijk al 5 jaar naar oostenrijk om te boarden.. daar vind ik het meestal erg relaxed .. dit jaar hebben we ook al geboekt in het zillertal in feb. mooie regio met veel pistes. alleen valt het me elk jaar op dat er net iets minder sneeuw ligt (global warming of pech?)
en we willen nu eigenlijk in dec. nog een weekje pakken... maarja ik denk dat we in valtho meer kans op sneeuw hebben gezien de hoogte
Is dat niet hetzelfde.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
We willen nog een keer dit soort dingen gaan doen. Goedkope t-shirtjes laten drukken met leuke opdruk en onze naam, logo en sitenaam erop
Die weg geven bij aankoop van een board of bijvoorbeeld erbij doen als je een board verkoopt
Anders lijst je dat shirt gewoon in.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
vet
Wel grappig dat Boardfun een shirt verkoopt met een opdruk waar onze naam op staat.
Als hij een maatje groter was geweest had ik hem nog gekocht ook
Doen nu al een heleboel met stickers enzo. Hebben gruwelijk veel stickers van Skullcandy, Analog, Gravis en nog een zooitje van Neff, Nikita en we krijgen nog van Lib Tech, Gnu etc
Daarnaast natuurlijk onze eigen sticker.
Stickers roelen gewoon
Ik heb die gasten vorige week nog gesproken. Ze waren ook op de Hintertuxquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Als je wil proberen heel graag. Liefst die zwarte in 153 en anders die snake.
In hot-zone niet zo vertrouwen meer. Wat besteld en kreeg maar de helft geleverd en over gemaild en meot nieuwe order plaatsen omdat ze anders niet kunnen leveren. Waren ook nog van die Get it first dingen die nu niet meer op de site staan.
ik ben er 3 keer geweest... schoonouders hebben daar kennissen met een huis die we mogen lenenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
December gaat de bom worden deze winter. Mark my words
Maar je hebt in december nergens zekerheid op goede sneeuw. Het is zo vroeg in het seizoen. Afgelopen week lag de sneeuwgrens in Zillertal op een gegeven moment op 800m, maar nu is hij weer flink naar boven gegaan. Zo vroeg in het seizoen kan dat gebeuren. Het is al vrij uitzonderlijk dat er in oktober zoveel sneeuw is gevallen. Soms heb je het wel eens, maar zo erg als vorige week komt het niet vaak voor.
Dat wil niet zeggen dat het in december dan goed is, maar mijn gevoel zegt me dat komende winter een goed seizoen wordt. In ieder geval in het begin van het seizoen
Ennuh.... ik ken Zillertal wel een beetje
Ik vond het prima te doen. Ben nu drie keer op wintersport geweest (2x in Les Menuires, ligt net een dal verder dan Val Thorens) en een keer in Val Frejus.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
vraagje even zijn er hier wel eens mensen in Val Thorens wezen boarden en zo ja is het wat of zeggen jullie oostenrijk?
ehm ja....... foutjequote:
Haha als ik een echte winkel gehad zou hebben, zou ik het misschien nog wel doen ookquote:Anders lijst je dat shirt gewoon in.
Stickerjobs and blowjobs rules!!!! (is dat niet iets voor op een sticker?)
Hoeveel verschilt die Riders Choice van de Kink?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm ja....... foutje
ff aangepast
[..]
Haha als ik een echte winkel gehad zou hebben, zou ik het misschien nog wel doen ook
Krijg je alleen mensen in je winkel "hey heb je dat shirt ook nog liggen"...
Misschien gewoon een vette opdruk zelf verzinnen. Misschien een beetje een idee zoals dit? Heeft weinig met snowboarden zelf te maken, maar het trekt wel aandacht. Dan achterop de url van de site ofzo...
Ik vind iets van een snowboarder erop met de naam eronder zo afgezaagd. Wordt meestal niet zo mooi enzo.
Ik weet nu al hoe ik de T.Rice ga bestickeren als ik hem ga kopen.
Ik ga hem wel pas kopen op het moment dat hij nog niet eind november verkocht is in mijn maat. Anders wordt het een TRS of misschien nog wel een Riders Choice...
Waarom kopen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:33 schreef Komakie het volgende:
Ik weet nu al hoe ik de T.Rice ga bestickeren als ik hem ga kopen.
Ik ga hem wel pas kopen op het moment dat hij nog niet eind november verkocht is in mijn maat. Anders wordt het een TRS of misschien nog wel een Riders Choice...
Nee. Is een redelijk andere plank.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:21 schreef Basje_B het volgende:
Is die GNU riders choice beetje te vergelijken met de McKink?
de Kink 153 wil ik voor gaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee. Is een redelijk andere plank.
Kijk maar eens naar de specs van ongeveer dezelfde maat. (btw welke lengte had je willen hebben. 155 toch?)
Riders Choice 154.5:
Contact Length: 118
Side Cut: 7.7 BTX
Nose Width: 28.8
Waist Width: 24.8
Tail Width: 28.8
Flex 5.5
McKink 155
Contact Length: 119
Side Cut: 8.4 BTX
Nose Width: 30
Waist Width: 25.9
Tail Width: 30
Flex 5.5
Zien er wel wat anders uit. Vooral de Side Cut is erg anders. McKink is dus veel makkelijker te draaien. De Riders Choice gaat meer richting een all mountain plank. Daarnaast heb je natuurlijk die speciale neus die het bijna een skateboardje maakt.
Dan zou je denk ik nog beter een skatebanana kunnen nemen, hoewel die ook niet voor het werk van de Kink gemaakt is...
hmmm mijn schoonouders hebben daar sinds vorig jaar een huisje (Fugen) waar we onbeperkt gebruik van mogen maken. Zolang het niet verhuurd is.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik ben er 3 keer geweest... schoonouders hebben daar kennissen met een huis die we mogen lenen
veel piste dus dat is wel relaxed.
Mja die sneeuwhoogtes ken ik...quote:ik heb ergens even de sneeuwgeschiedenis in valtho opgezocht en daar ligt in dec tussen de 60 en 200 cm maarja als dat 29 dec valt heb je daar ook geen reet aan
Mja klopt. misschien ook niet te groot erop. Url dacht ik ook op de achterkant idd. Of heel klein op de voorkant, maar alleen als de opdruk zich daarvoor leent.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:37 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Hoeveel verschilt die Riders Choice van de Kink?
Als die url vet groot op shirt staat vind nooit zo mooi.
Je kan toch je gezichtje en je url op mouw of achterkant doen.
www. is voor skieers.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja klopt. misschien ook niet te groot erop. Url dacht ik ook op de achterkant idd. Of heel klein op de voorkant, maar alleen als de opdruk zich daarvoor leent.
Aan de andere kant moeten mensen wel weten wat Gnarly is. Op het moment dat ze niet weten hoe ze ons moeten vinden mis je een hoop potentiele klanten.
Maar ik vind urls op stickers ook niet mooi. Een heleboel mensen hebben me voor gek verklaard, maar ik heb er expres voor gekozen om alleen de smilie en de naam op de sticker te zetten. Zonder WWW ervoor enzo.
Immers, stickers met dat soort info wordt niet cool gevonden door de incrowd.
Ik denk het wel ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
de Kink 153 wil ik voor gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Je hebt zo veel keuze. Word er gek van![]()
Wil dat BTX op een jib board die best slap mag zijn. Enige wat ik doe is jibbe en beetje rails rijden. Grote kickers rij ik niet.
Verder is indoor nodig en dan weer de rails.
Kink is dan een van de betere opties toch.....
Mja dat is wel zo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:41 schreef Basje_B het volgende:
[..]
www. is voor skieers.![]()
GNARLY.nl weet ook iedereen het en Gnarly springt eruit.
Twijfel gewoon over board. Lijkt wel een wijf.
Nooit laten slijpen, het lijkt me trouwens dat je dat beter niet kan doen vanwege de nogal andere shape... misschien staat er wat info op de Lib Tech site, want ik kan hier niets nuttigs over zeggenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:06 schreef Komakie het volgende:
Btw Fiama, heb jij je board wel eens door een machine laten slijpen/waxen?
ik kreeg de vraag laatst van iemand die zich dat afvroeg en ik heb er eigenlijk geen antwoord op...
Dit vind ik een groot gemis bij nieuwe technieken van boards. Leuk die techniek, maar dat de machines het niet aankunnen vind ik echt crap.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:12 schreef djv het volgende:
Had laatst toch vraagje over het onderhoud van een Bataleon. Had een mail gestuurd naar Bataleon en kreeg het volgende antwoord:
Off course french guys knows about TBT. But better go to ou test centers or any Bataleon dealers to avoid troubles.
Check those here: http://www.atilanetwork.com/site_type/site/index.php?idlang=2&idmenu=93&page=shops.php
If you go somewhere else, ask before leaving your board there. otherwise, i don't have leaflet but you can find all details here: http://www.bataleon.com/en/tbt (go down).
And sure if it goes trought a machine like Montana it will get hurt. Ask the shop if they stonegrind by hand. This is the best way to do it. Then waxing with an iron is just the same as any flat boards.
enjoy!!!!!
Ben
nooit laten slijpen in de zin van altijd zelf doen of gewoon nooit want je hebt Magnetraction. Ik heb namelijk liever wel een paar fatsoenlijke kanten. Hoe zeer ze ook zeggen dat het niet nodig is om ze heel scherp te hebben weet ik dat ik een paar kanten wil hebben die nog een beetje scherp zijn. Magnetraction of niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:17 schreef Fiama het volgende:
[..]
Nooit laten slijpen, het lijkt me trouwens dat je dat beter niet kan doen vanwege de Magne Traction... misschien staat er wat info op de Lib Tech site? Om de hoeveel keer is het verstandig om te slijpen eigenlijk? Waxen weet ik niet, tot nu toe handmatig gedaan maar dat moet geen probleem zijn.
Antwerpen is voor mij 40 minuten weg dus ik denk dat ik er wel even heen ga, ben benieuwd
Nooit laten slijpen omdat ik nog over ijs carve als over poeder, dus vind het nog niet nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
nooit laten slijpen in de zin van altijd zelf doen of gewoon nooit want je hebt Magnetraction. Ik heb namelijk liever wel een paar fatsoenlijke kanten. Hoe zeer ze ook zeggen dat het niet nodig is om ze heel scherp te hebben weet ik dat ik een paar kanten wil hebben die nog een beetje scherp zijn. Magnetraction of niet.
Slijpen doe ik ook niet zo vaak. Gewoon als me kanten bot aanvoelen. Ik merk het vanzelf. Op gegeven moment heb ik gewoon niet meer de grip die ik graag wil hebben. Dan gaan we maar slijpen. Soms zelf even snel met zo'n ding zoals ook op de Lib Tech site staat, maar als ik het goed wil hebben, laat ik het ff door de machine doen.
Voor 5 euro laten waxen en slijpen. Dat ben ik bijna al kwijt aan wax dus kan ik het zelf niet voor doen
Nou ja, dat slechte board was begin feb. in Val Frejus en het goede (of betere) board was begin april in Les Menuires. Dat ging echt een stuk lekkerder. Totdat ik keihard op mijn plaat ging op een verbindingsstuk tussen twee liften de laatste dag. Wilde met net iets teveel vaart een stukje bergopquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:17 schreef djv het volgende:
Ze horen goed geslepen te zijn..maar in het hoogseizoen is het meestal troep wat je krijgt. en van goofy naar ducky?
Jij merkt het waarschijnlijk niet zo
Ze behoren wel goed geslepen te zijn. Alleen ligt het een beetje aan de verhuur of het goed gebeurd. Een goede shop doet het wel regelmatig, maar ik kom regelmatig boards tegen die niet goed gewaxt zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als je een board huurt ergens, zijn die meestal vers geslepen en gewaxed of moet je daar zelf nog om vragen? Ben beginnend snowboarder, maar kon dit jaar al wel verschil merken tussen twee huurboards. Werd zelf ook beter natuurlijk (), maar het tweede board voelde een stuk fijner en scherper aan.
Zeker toen iemand "voor de grap" op 1 april mijn bindingen had veranderd van goofy naar ducky. Ging wonder boven wonder met ducky een stuk beter.
Ja, okay, mijn board stond dus eerst goofy, rechtervoet voor, linkerbinding haaks op het board. Op 1 april had iemand de linkerbinding ook gedraaid, en wel zo dat het board ducky werd, dus beide bindingen 15 of 20 graden uit het midden gedraaid met de voorkant.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:57 schreef Fiama het volgende:
Goofy is trouwens als je rechtervoet voor staat, heeft niets met de graden te maken. Duck stance is zoiets als -15/+15, alhoewel iets als -6/+15 eigenlijk ook duck is, maar wat minder.
Ik rij nu -6/+15 en het voelt prettig, ben gewoon op -6/+6 begonnen en vanaf dat punt gaan afstellen naar wat het prettigst board voor mij. Ik vind het wel leuk om andere stances te proberen, dus misschien deze winter m'n achterste voet ook maar eens veranderen. Vind switch rijden wel prettig, maar met de stance die ik nu heb voelt regular toch altijd wat minder aan als goofy.
Ik sta ook zoiets -9/+15 of -6/+15. Ik weet het nooit helemaal zeker. Ik heb het een paar keer veranderd om wat verschil te bekijken maar die 3 graden merk ik niet echtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:57 schreef Fiama het volgende:
Goofy is trouwens als je rechtervoet voor staat, heeft niets met de graden te maken. Duck stance is zoiets als -15/+15, alhoewel iets als -6/+15 eigenlijk ook duck is, maar wat minder.
Ik rij nu -6/+15 en het voelt prettig, ben gewoon op -6/+6 begonnen en vanaf dat punt gaan afstellen naar wat het prettigst board voor mij. Ik vind het wel leuk om andere stances te proberen, dus misschien deze winter m'n achterste voet ook maar eens veranderen. Vind switch rijden wel prettig, maar met de stance die ik nu heb voelt regular toch altijd wat minder aan als goofy.
Krijg ik bij mijn SkateBanana ook een setje vette stickers?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef Komakie het volgende:
Doen nu al een heleboel met stickers enzo. Hebben gruwelijk veel stickers van Skullcandy, Analog, Gravis en nog een zooitje van Neff, Nikita en we krijgen nog van Lib Tech, Gnu etc
Daarnaast natuurlijk onze eigen sticker.
Stickers roelen gewoon
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:29 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Krijg ik bij mijn SkateBanana ook een setje vette stickers?
btw, je weet dat de McKink 499 kost?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
de Kink 153 wil ik voor gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Je hebt zo veel keuze. Word er gek van![]()
Wil dat BTX op een jib board die best slap mag zijn. Enige wat ik doe is jibbe en beetje rails rijden. Grote kickers rij ik niet.
Verder is indoor nodig en dan weer de rails.
Kink is dan een van de betere opties toch.....
pffffff alleen als ik er een paar vette stickers bij krijg.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
btw, je weet dat de McKink 499 kost?
(dat je niet straks zegt "ohw maar ik vind hem eigenlijk te duur")
Ik heb het mailtje inmiddels de deur uit gedaan...
Nopequote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:45 schreef MarcoD het volgende:
Komakie sta je nou eigenlijk in de nieuwe Taste met advertentie?
ehm... lijkt me vrij makkelijk tochquote:
Verscheidene malen geluktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:08 schreef Komakie het volgende:
Als je het echt goed doet kun je het voor elkaar krijgen dat je over je tail heen valt
Truucje dat ik wel goed onder de knie heb is fakie nosepress en dan omdraaienquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:17 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Verscheidene malen gelukt. Eigenlijk vreemd dat je daar moeite mee hebt Flow. Is denk ik toch wel 't makkelijkste 'trucje' wat er is. Ik vind Nosepressen in ieder geval een stuk lastiger, zeker op snelheid.
soort noserollquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:41 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Truucje dat ik wel goed onder de knie heb is fakie nosepress en dan omdraaien![]()
Maar ik denk dat ik die tailpresses te veel op kracht probeer te doen en idd gewoon niet ver genoeg naar achter leun
Heet dat zo? Ik heb geen ideequote:
(Voor de duidelijkheid: hybride = bindingen van het type Flow)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
* BarraCupraCuda is blij het het hoge niveau boarders wat hier rondhuppelt!
hoe denken jullie over hybride bindingen?
Zoiets?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:32 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Heet dat zo? Ik heb geen idee![]()
Ik doe gewoon een (fakie) nosepress to 180
oke. ik heb zelf sims strap bindingen. in principe niets mis mee. maar die "Flow" bindingen heb ik afgelopen jaar wel vaak gezien op de piste.. en het leek me wel makkelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
(Voor de duidelijkheid: hybride = bindingen van het type Flow)
Vroeger waren ze heel kut. Zwaar, duur en slap.
Tegenwoordig zijn ze beter. Nog steeds relatief duur, maar ze worden steeds lichter en de duurdere modellen zijn wel een stuk stijver geworden. Nog steeds niet zo direct als strap bindingen maar het wordt beter.
Ik heb een jaar of 3 geleden een keer met een vertegenwoordig (uit Zweden) van Flow gepraat over hoe het allemaal zat.
Wel grappig dat hij toegaf dat ze inzagen dat ze verkeerd bezig waren en dus hun beleid aan gingen passen. Best knap als je daar als bedrijf voor uit durft te komen trouwens...
Het is geen slecht product meer. Het is een goed alternatief als je geen strapbindingen wilt gebruiken.
Het zou nog steeds niet mijn keuze zijn. Ik vind dat het voordeel nog steeds niet opwegen tegen de nadelen. Snel weg komen als je de lift uit stapt en je binding aan doet heeft niet alles te maken met het binding systeem maar ook met de persoon zelf. Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk in de flowbinding stappen door te blijven staan en hem achter erin te "schoppen". Als je strap bindingen hebt kun je gaan zitten. Dan duurt het vaak allemaal langer ja. Je kunt vaak ook gewoon blijven staan en snel je bindingen vast doen. Niet zo snel als bij een Flow binding, maar snel zat. Veel mensen kunnen het misschien niet maar dat heeft met kunde te maken en dat kun je oefenen
Daarnaast is het vervelend dat er een erg beperkt aanbod is in snowboardschoenen die in flowbindingen passen en wat doe je met een flowbinding in de poeder? dan is het gruwelijk klote met instappen. Sneeuw die er tussen komt enzo.
K2 heeft ook zo'n systeem. Alleen dan zitten er aan de voorkant straps en aan de achterkant een hiback die je open kunt klappen. Nog nooit mee gereden. Het heeft wel voordelen tov de flow binding, maar is nog steeds minder direct.
Voordeel is natuurlijk dat je op de piste snel kunt instappen en in de poeder kun je de straps gebruiken (tenminste, zo stel ik het me voor want ik heb er nog nooit mee gereden)
toch blijft het minder stijf aangezien je geen vaste heelcup en hiback hebt...
Dat is een beetje mijn mening erover.
Dat ja, maar dan zonder bijna te vallenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoiets?
Maar dan niet zo spastisch hoog en ongecontroleerd
Jep het is makkelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:40 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
oke. ik heb zelf sims strap bindingen. in principe niets mis mee. maar die "Flow" bindingen heb ik afgelopen jaar wel vaak gezien op de piste.. en het leek me wel makkelijk.
maar zo te zien zitten er veel nadelen aan!
Zoiets moesten wij laatste vakantie ook leren met les. Ik kan het een klein beetje maar ziet er allemaal beetje rommelig uit. Met m'n nieuwe board kan ik echt totaal geen nose/tailpress. Afgelopen dinsdag in snow world wel geprobeerd, maar krijg bij een tail press m'n nose echt amper van de grond.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:50 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat ja, maar dan zonder bijna te vallen![]()
Normaal doe ik het linksom (omdat ik goofy sta vind ik dat makkelijker) maar dinsdagavond ging ik het rechtsom proberen wat eigenlijk direct best goed lukte. Maar op een gegeven moment leunde ik zo ver achterover dat ik er een best lange achterwaartse nosepress (?) van maakte met 2 handen aan de grond en toen pas de 180 maakteBlijkbaar zag het er wel gecontroleerd en vet uit volgens de mensen die mee waren, maar eigenlijk deed ik het per ongeluk
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jep het is makkelijk.
Voor veel vakantiegangers is het ook niet echt een probleem. Tenminste, de nadelen tijdens het snowboarden zullen ze niet zo snel voelen. En als ze het geld er voor willen uitgeven moeten ze dat natuurlijk doen. Als je wat beter gaat boarden dan voel je gewoon dat de betaalbare Flowbindingen niet echt fijn zijn als je ze vergelijkt met straps. Tenminste... dat is mijn mening.
Kijk trouwens maar eens op de pistes naar de betere snowboarders. Zeker als je gasten hebt die echt goed kunnen planken. Die zie je nooit met Flow bindingen rijden.
Ironisch genoeg is trouwens de (oud) FIS kampioen big air iemand die met Flow rijdt(Anti Autti)
Juist, keisimpel manquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
het advies is dus gewoon leren staand je straps om te doen
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:17 schreef KneusTeun het volgende:
of gewoon nooit je bindingen los doen,mocht dat niet lukken dan strap je ze in de lift.
Je zult noserolls en tailrolls maken als nooit te vorenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:10 schreef FlowDesign het volgende:
Zodra ik m'n SkateBanana binnen heb ga ik asap naar Snowworld om 'm te testen dat weet ik wel
Ja bijvoorbeeld. Iig niet onnodig tijd verliezen en dat kan door staand je straps vast te makenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
het advies is dus gewoon leren staand je straps om te doen
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:17 schreef KneusTeun het volgende:
of gewoon nooit je bindingen los doen,mocht dat niet lukken dan strap je ze in de lift.
Om te reviewen? You haz my emailaddressquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:52 schreef Komakie het volgende:
btw, ik ben een verslag aan het schrijven van het testweekend. Iemand interesse in mijn schrijfkunsten en bevindingen?
Ik vraag me nog steeds af waarom het niet mag?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
![]()
Eerste les als je een lift in gaat?
NOOIT MET 2 BINDINGEN VAST IN DE LIFT!!!!!!!!
zo dat is duidelijk
Vind ik ook wel leuk om te lezen ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:52 schreef Komakie het volgende:
btw, ik ben een verslag aan het schrijven van het testweekend. Iemand interesse in mijn schrijfkunsten en bevindingen?
Gaat makkelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:14 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Vind ik ook wel leuk om te lezen ja.
Ik had mezelf omwijs gefocused op die trs 167, maar niemand verkoopt die in Europa (ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden), dus nu ben ik aan het kijken naar die t-rice 164. Ik denk eigenlijk dat ik daar iets te groot voor ben, maar kan dat niet helemaal inschatten. Ik kom van een 172, maar die vind ik eigenlijk te groot voor het mooie.
Ik ben zelf 2 meter en weeg rond de 100 kg, bootsize 12. Zou dat kunnen met een T-Rice 164?
Of zijn er andere goede alternatieven? Zoals een skunkape 167 of een bordje van GNU...
Omdat je geen uitwijk mogelijkheden hebt. Als je ergens aan blijft haken ofzo kun je bijna niets meer als je benen vast zitten. Dat is 1 van de belangrijkste redenen. Je bent minder bewegelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af waarom het niet mag?![]()
Ik doe het altijd en overal, vind het wel relaxed dat ik dan de lift uitglij en de piste op!
En bij de sleep liftjes is het gewoon leuk ouwehoerenbeetje butteren etc.
Leer butteren met 1 voet!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:01 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af waarom het niet mag?![]()
Ik doe het altijd en overal, vind het wel relaxed dat ik dan de lift uitglij en de piste op!
En bij de sleep liftjes is het gewoon leuk ouwehoerenbeetje butteren etc.
en een nieuwe trick is geborenquote:
Ligt eraan wat je wilt doen? Apresskien en beetje boarden of echt boarden?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:02 schreef Schuifpui het volgende:
Heb even advies nodig, we zijn een vakantie aan t uitzoeken, welk gebied raden jullie aan:
Alpe d'Huez
Paradiski (les Arcs/La plagne)
We hadden ook nog L'espace Killy er bij staan, maar die hebben we inddels weggestreept.
Echt boarden natuurlijk! In alpe d'Huez hebben ze wel een toffe berg, met alleen maar zwarte pistes. Is die een beetje goed te doen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:15 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt doen? Apresskien en beetje boarden of echt boarden?
Ik ben geen pro met gebieden, ik ga al heel lang naar 1 gebied waar veel mensen hier niet echt over te spreken zijn. Vriend van mijn vind alpe dhuez altijd wel fijn, maar wel druk. Wanneer ga je eigenlijk?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Echt boarden natuurlijk! In alpe d'Huez hebben ze wel een toffe berg, met alleen maar zwarte pistes. Is die een beetje goed te doen?
We zijn trouwens met drie boarders, ervaring van 3 jaar (ik) tot 10 jaar.
laatste week van januari. Vertrekdatum de 23e. Druk is wel een nadeel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:33 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik ben geen pro met gebieden, ik ga al heel lang naar 1 gebied waar veel mensen hier niet echt over te spreken zijn. Vriend van mijn vind alpe dhuez altijd wel fijn, maar wel druk. Wanneer ga je eigenlijk?
Kerst, Midweek of carnaval?
Vrouwelijk bovenburen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef NoComment het volgende:
Alpe d'Huez ben ik winter vorig jaar geweest, hoewel het niet echt een enorm groot gebied is heb ik het er wel prima naar m'n zin gehad
Onze bovenburen kunnen daar echter ook wel een aandeel in hebben gehad
Hoiquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:58 schreef NoComment het volgende:
Alpe d'Huez ben ik winter vorig jaar geweest, hoewel het niet echt een enorm groot gebied is heb ik het er wel prima naar m'n zin gehad
Onze bovenburen kunnen daar echter ook wel een aandeel in hebben gehad
Mwah... beetje te veel sleepliften.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:00 schreef djv het volgende:
Hintertux
Ga naar Saalbach-Hinterglemm. Die geitenstal (goasstal oid. met een echte geit binnen overigens, lol) is precies zo'n tent. Maar zoals hierboven staat vond ik het ski-gebied op zich wel iets minder, wat minder geschikt voor boarders m.i.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:55 schreef FlowDesign het volgende:
Afgelopen januari zijn we in Val Tho geweest. Appartementje aan de pistes supervet hoor. Maar we vonden het daar gewoon niet gezellig. We willen gewoon echte aprčs-ski als in laatste keer naar beneden en dan onderaan de piste meteen feest!
Qua vette gebieden in Oostenrijk zie ik bijvoorbeeld Sölden en Ischgl. Maar dat zijn dan weer bestwel van die Jet-Set dorpen dus punt 1 is alles relatief duur en punt 2 vraag ik me dan weer af of het daar gezellig isquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ga naar Saalbach-Hinterglemm. Die geitenstal (goasstal oid. met een echte geit binnen overigens, lol) is precies zo'n tent. Maar zoals hierboven staat vond ik het ski-gebied op zich wel iets minder, wat minder geschikt voor boarders m.i.
Tsja, you can't have it all hequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:10 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Qua vette gebieden in Oostenrijk zie ik bijvoorbeeld Sölden en Ischgl. Maar dat zijn dan weer bestwel van die Jet-Set dorpen dus punt 1 is alles relatief duur en punt 2 vraag ik me dan weer af of het daar gezellig is![]()
Kijk voor mij staat het boarden met dikke stip op nummer 1 en daarna pas het aprčs-skiën. Maar ik vind het wel relaxt als er onderaan/op de pistes gezelligheid heerscht. Dus niet zoals in Frankrijk dat je alleen maar 's avonds nog ergens een gare discotheek in kunt duiken met brallende hollanders, dat vind ik geen aprčs-ski.
Btje treurig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:24 schreef Basje_B het volgende:
Nike schoen
http://tacky.nl/snowboard/article/?id=101357
Anti Nike schoen
http://tacky.nl/snowboard/article/?id=101364
Lee dan vooral de comments
Leuk filmpje. Zitten gave dingen tussenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:18 schreef Fiama het volgende:
[..]
Zo zie je maar!
Jesse Burtner is best een goede one foot rider
Gewoon een gevoel dat de meeste mensen hebben. Ik ga ook graag naar Oostenrijk en minder graag naar Frankrijk. Is voor een groot deel ook gewoon een gevoel en wat redenen zoals ligging van de pistes, apres ski en de mensen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef djv het volgende:
Saalbach hinterglemm heb ik ook altijd erg leuk gevonden. Lag alleen niet aan de piste maar die 5 minuten met de gratis bus is ook wel te overzien.. Erg gezellig en leuke pistes voor iedereen.
Hoezo perse Oostenrijk truowens?? Frankrijk heeft ook wel wat leuke dingen te bieden hooor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er weer zin in!!
Volkomen onzin.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Om het heel plat te stellen: In Frankrijk zijn de pistes/sneeuwgebieden 10x beter, maar in Oostenrijk weten ze wel wat Apres-skien is.
Dat is zeker waar. In Frankrijk krijg je altijd goede deals wat reizen betreft. Soms al voor 200 euro inc pas, busreis en kamer. Dat is natuurlijk top. Kom je wel in een schijthok maar hey, je hoeft er maar een week te slapen (verder kom je er weinig) en als het er niet stinkt vind ik het niet zon puntquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:32 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Tsja, you can't have it all he. Als het boarden echt op 1 staat, zou ik proberen een gezellig gebied in Frankrijk proberen te bezoeken, maar ja de betere apres-ski muziek is toch Duits-talig.
In Saalbach was het in ieder geval reuze gezellig in februari. Maar het is daar wel best duur idd. Die studentenreizen was ik alles bij elkaar (eten/stappen/vervoer/appartement/ski-pas/huur) iets van 500-600 euro kwijt, in Oostenrijk zeker 't dubbele. Iets van 1200 euro voor 1 week. Nu moet ik ook zeggen dat in Oostenrijk alles een stuk luxer was (niet dat dat voor mij zo hoeft, maar goed).
Protest is een prima merkje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:00 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga binnenkort nieuwe outfit kopen:
Broek en Jas
Ik had voorheen protest. Ik weet niet wat het budget is. Maar is protest goed of zijn die andere nog beter? Ik heb het als fijn ervaren, maar begon de jas snel te slijten.
Ja, klopt! Ik vind die one foot dingen prachtig om te zien, kun je weer een heel scala aan nieuwe tricks mee doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Leuk filmpje. Zitten gave dingen tussen
Ik wist het niet, maar een tijdje geleden stond dit filmpje op de transworldsite. Blijkt hem ook te zijn. Vette trick trouwens
Doet ie ook gewoon ff reclame maken voor Bent Metal ook nog (omdat ze de hoogste heelcup hebben dus daar gaat dit het beste mee)
En ik mag hem wel. Hij rijdt de Skatebanana.
Zo gaat he al jaren in het boarden. Je hebt bepaalde core groepen die zeiken daar onwijs over.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Btje treurig.
Ook de reactie van Rome eigenlijk... Je kunt zeggen dat Nike niets om snowboarden geeft en gewoon geld wil verdienen maar met dit soort acties wil Rome eigenlijk ook alleen maar zieltjes winnen.
Die "core" gastjes moeten gewoon niet zeuren.
Veel van dit soort merken zorgen er voor dat er vernieuwingen op de markt komen en dat dingen verbetert worden. Ik weet bijvoorbeeld gewoon nu al dat die Nike schoenen comfortabel gaan zitten. Je kunt veel van ze zeggen, maar niet dat ze slechte spullen maken. Dat kunnen ze niet veroorloven.
De snowboardsport is gewoon volwassen geworden. Dan gebeuren dit soort dingen. Accepteer het en doe je ding. Als over een jaar blijkt dat die schoenen goddelijk zitten. Ga jij dan nog voor een ander merk om een schoen te nemen die minder zit, maar hij is wel "core"? Lekker dom bezig zeg ik dan.
Het zal trouwens niet aan het team liggen. Zitten een paar best wel indrukwekkende namen bij
Ik weet wel dat als die schoenen echt goed zitten dat ik met een gerust hart een paar nike schoentjes koop. Of ze nou core zijn of niet...
EDIT: Ik moet wel zeggen dat die Rome shcoen er een stuk vetter uit ziet, maar ehm... waarom zit er een banana tekentje op???
Het is wel een beetje jammer dat ze de laatste tijd een beetje in de vergetenheid zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ja, klopt! Ik vind die one foot dingen prachtig om te zien, kun je weer een heel scala aan nieuwe tricks mee doen.
jep ik ken de verhalen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:08 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Zo gaat he al jaren in het boarden. Je hebt bepaalde core groepen die zeiken daar onwijs over.
Kan me niet voorstellen dat Danny Kass op Nike gat rijden alleen voor het geld. Ze maken echt wel goede spullen. (zoals Komakie al zei)
Rome zijn ex-werknemers van Burton he die core wilde zijn. Lekker hard overal tegenaan trappen helpt wel goed met de verkoop. Maar als je veel verkoopt ben je niet meer core. Rome graaft zijn eigen graf.![]()
Rome maakt ookal softgoods. Hoe core is dat?
Dat banana logo is het anti nike logo. Lijkt beetje op nike maar toch neit zeg maar.
Ik weet niet meer in welke board film het was maar daarin maakte iemand een trick door z'n board een 360 te laten maken en -in mijn herinnering- gewoon zelf recht uit te blijven gaan, dat zag er te bizar uit. Heel simpel idee natuurlijk maar wel innovatief!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is wel een beetje jammer dat ze de laatste tijd een beetje in de vergetenheid zijn gemaakt.
Een paar jaar geleden zag je het super veel en tegenwoordig ineens weer een stuk minder. Terwijl het echt veel mogelijkheden bied.
Denk eens aan een one footed 360
EDIT: Hoewel, deze is al vet
Haha net als met een skateboard zeg maarquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:22 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ik weet niet meer in welke board film het was maar daarin maakte iemand een trick door z'n board een 360 te laten maken en -in mijn herinnering- gewoon zelf recht uit te blijven gaan, dat zag er te bizar uit. Heel simpel idee natuurlijk maar wel innovatief!
Van de week MDP's "Double Decade" gezien en daarin hadden ze ook zon stukje (rond 27 min 30 sec) ziet er inderdaad vet uit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:22 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ik weet niet meer in welke board film het was maar daarin maakte iemand een trick door z'n board een 360 te laten maken en -in mijn herinnering- gewoon zelf recht uit te blijven gaan, dat zag er te bizar uit. Heel simpel idee natuurlijk maar wel innovatief!
Ik heb me er prima vermaakt 8 dagen en dan te bedenken dat er veel niet eens open was toen. FLinke bak sneeuw gehad maar er was een lager gelegen stuk waar echt niks noppes nada lagquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hoi![]()
Dus wel groot genoeg om je een dag of 8 te vermaken? En hoe is die ene berg met die zwarte pistes?
Belangrijk ook vooral dat je kunt zien wat je verkoopt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:24 schreef Batsiaan het volgende:
Wel cool dat ze mensen die bestellen dan persoonlijk uitnodigen.
zo kan je kleinere snowboardwinkels ook laten zien dat je goede producten hebt.
Z'n voorste voet zat dus vast. Maar door de voorste binding wat los te schroeven kun je er een schop tegen geven en gaat ie rond, maar dan op zo'n manier dat voorste binding er in blijft. iig, heel vet en erg van: wtf!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Haha net als met een skateboard zeg maar
Op zich wel vet.
Ik denk trouwens dat met 2 voeten los minder gevaarlijk is dan met 1 voet vast.
Je kunt met 1 voet vast zulke rare vallen maken. Niet normaal. Soms zie je dan echt pijnlijke dingen. Gescheurde kniebanden, enkelbanden, etc.
2 voeten los is natuurlijk wel moeilijker
We hebben in ons gebied 1 stuk waar je vrij stijl naar beneden gaat tussen 2 liften door, maar meestal toch met 1 voet los een beetje bochtjes proberen te maken.Moeilijk, maar het is wel een goede oefening.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:36 schreef Fiama het volgende:
[..]
Z'n voorste voet zat dus vast. Maar door de voorste binding wat los te schroeven kun je er een schop tegen geven en gaat ie rond, maar dan op zo'n manier dat voorste binding er in blijft. iig, heel vet en erg van: wtf!
Maar het klopt dat je met 1 voet vast de meest rare vallen maakt. Gevaarlijk maar koel!
Ja, je maakt echt de raarste smakken. Maar het is wel handig als je het goed kan. Ik oefen er elke keer toch weer op, niets extreems maar ik vind het wel leuk om het goed te kunnen. Evenals die Kick Flip... is me nog niet gelukt trouwensquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
We hebben in ons gebied 1 stuk waar je vrij stijl naar beneden gaat tussen 2 liften door, maar meestal toch met 1 voet los een beetje bochtjes proberen te maken.Moeilijk, maar het is wel een goede oefening.
Je wilt niet weten hoe raar ik daar al een paar keer ben gevallen.
Ook wel eens een stukje door de poeder naast de piste gepakt. Moet je nagaan wat er gebeurd als je neus te diep komt.... Volgens mij scheur je alles af wat je af kunt scheuren....
Onverstandig eigenlijk he.....
Wat voor tips staan er in zon boek dan? Lijkt me leuk om een keer te lezen, maar ik ben nog geen hele goede boarder dus in aanmerking zou ik toch niet komen denk ik. Hoeveel euro is dat boek? Voor welke gebieden zijn die voorspellingen?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:28 schreef FlowDesign het volgende:
@Komakie (e.a.), ben je bekend met versesneeuw.nl ? Ze gaan binnenkort deel uimaken van wePowder, de invite-only community voor de BeneluxOok gaan ze een boekje uitbrengen dat als gids zal dienen om de beste (poeder)gebieden op te zoeken. Dus de gids in combinatie met hun online sneeuwvoorspellinge, zeker top als je af en toe een (lang) weekend poeder wil gaan scoren
Als iemand een invite wil hoor ik het wel, volgens mij heb ik die nog
Goed kunnen is altijd mooi.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:11 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ja, je maakt echt de raarste smakken. Maar het is wel handig als je het goed kan. Ik oefen er elke keer toch weer op, niets extreems maar ik vind het wel leuk om het goed te kunnen. Evenals die Kick Flip... is me nog niet gelukt trouwens
Nope zegt me niets.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:28 schreef FlowDesign het volgende:
@Komakie (e.a.), ben je bekend met versesneeuw.nl ? Ze gaan binnenkort deel uimaken van wePowder, de invite-only community voor de BeneluxOok gaan ze een boekje uitbrengen dat als gids zal dienen om de beste (poeder)gebieden op te zoeken. Dus de gids in combinatie met hun online sneeuwvoorspellinge, zeker top als je af en toe een (lang) weekend poeder wil gaan scoren
Als iemand een invite wil hoor ik het wel, volgens mij heb ik die nog
De kerel die versesneeuw.nl bijhoudt heet Morris. In het winterseizoen post hij een paar berichten per week over waar sneeuw gaat vallen, allerlei activiteiten en ook lawinepieper gedoe idd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nope zegt me niets.
Site is wel een beetje sumier. Maar dat boek vind ik wel interessant en ze hebben wel wat handige linkjes naar lawine weerberichten enzo (hoewel lawine.at natuurlijk een beetje voor de hand ligt.)
Stuur me maar een invite als je er nog 1 hebt
Misschien is er verder nog wat te regelen via die gasten. Ik wil met de tijd ook lawinepiepers, sondes, scheppen, etc, etc gaan verkopen.
Als eerste omdat ik er van houdt en er wel wat van weet en aangezien het ook makkelijke dingen zijn om te verkopen. Ze blijven altijd actueel en zijn niet seizoensgebonden
hmm coolquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:03 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
De kerel die versesneeuw.nl bijhoudt heet Morris. In het winterseizoen post hij een paar berichten per week over waar sneeuw gaat vallen, allerlei activiteiten en ook lawinepieper gedoe idd.Hij is er bestwel op meteorologisch niveau mee bezig enzo.
Ik zal eens kijken of ik die invites nog kan vinden
Het meteogedeelte lijkt mij ook interessant. Als je een invite over hebt zou je hem aan mij kunn geven.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmm cool
Misschien is er nog wat van te leren en anders in de gaten te houden. Kan ik komende winter beetje kijken wanneer we sneeuw krijgen
Wanneer ga je? Ik zit er van 27 dec. tot 2 jan. geloof ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef FlowDesign het volgende:
Afgelopen weekend overigens voor een wispobestemming zitten zoeken, maar ik denk dat het toch Sölden gaat wordenTenzij anderen nog goede tips hebben
![]()
Zillertal trekt me niet echt![]()
2e (of mss 3e) week van februari met vrienden/vriendinnen in Sölden zoals het er nu naar uitzietquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wanneer ga je? Ik zit er van 27 dec. tot 2 jan. geloof ik.
Als je er al 10 jaar niet meer geweest bent dan snap ik zijn opmerking welquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Fugie het volgende:
mijn vader vond het vreemd dat een 4 sterren hotel in zillertal duur is
Wispoquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef FlowDesign het volgende:
Afgelopen weekend overigens voor een wispobestemming zitten zoeken, maar ik denk dat het toch Sölden gaat wordenTenzij anderen nog goede tips hebben
![]()
Is dat niet overal zoquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:26 schreef Fugie het volgende:
mijn vader vond het vreemd dat een 4 sterren hotel in zillertal duur is
`quote:
VHS is ook al een tijdje geledenquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:33 schreef Fiama het volgende:
Toen Snowboard films nog gewoon op VHS uit kwamen.
De one foot trick zit helemaal op het einde.
Grappig om weer eens te zien, de tricks zijn van nu zijn best wel sicker.
Voor mij niet stiekem.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:34 schreef KneusTeun het volgende:
Lekker die pillows, ben blij dat in de films van dit jaar ook weer meer aandacht is voor backcountry (voor mij stiekem nog steeds het echte boarden)
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef FlowDesign het volgende:
![]()
Waar ga je eigenlijk heen? (binnen het in Zillertal dan)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
word mijn 3de keer Zillertal
udrens... vlakbij kaltenbach... gewoon zon tizzertal pas nemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waar ga je eigenlijk heen? (binnen het in Zillertal dan)
Ik bivakeer het hele seizoen in Gerlos
De arena is niet het meest lastige gebied nee, maar je kunt er wel andere dingen doen. Voor mij gaat het niet zo om de lastige pistes. Als ik dat wil ga ik wel skiën.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
udrens... vlakbij kaltenbach... gewoon zon tizzertal pas nemen.
af en toe naar Zell en dan door naar Gerlos... alleen is dat wel heel veel blauw en saai
ik vind hogfugen/hogzillertal altijd wel erg leuk.
2 jaar geleden ook een keer naar de tux geweest
kan ik hier alvast mijn lesjes reserveren?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
De arena is niet het meest lastige gebied nee, maar je kunt er wel andere dingen doen. Voor mij gaat het niet zo om de lastige pistes. Als ik dat wil ga ik wel skiën.
Het is wel een mooi gebied om te jibben, klooien en poeder rijden (als je weet waar je moet zijn). Bij poeder rijden mogen de runs trouwens wel lekker lastig zijn
Als je een beetje creabea bent kun je best leuk met de berg omspringen
Tegenwoordig door het nieuwe funpark in gerlos kun je er ook aardig park rijden. Niet vergelijkbaar met Mayrhofen, maar toch wel aardig
Als je een groot en gevarieerd gebied wilt kun je altijd nog naar Mayrhofen gaan.
Fugen is idd ook leuk. Ouders van me vriendin hebben daar een huisje (hoe vaak heb ik dat hier al neer gekalkt) en dan zijn Fugen en Kaltenbach natuurlijk super dichtbij. Bijna altijd mooi geprepareerd en volgens mij nooit echt heel druk.
Anyway, ik vermaak me prima in omgeving Gerlos. Anders mensen vragen wel eens waarom ik niet eens ergens anders heen ga, maar het gaat prima zo. Lekker gebiedje, beetje een positie opgebouwd bij de school (ok ik ben nog steeds gewoon leraar, maar wel 1 van de meest ervaren en met de hoogste diploma's) en ik ken er super veel mensen. Het is niet vreemd dat heel veel leraren er elk jaar terug komen
btw, ik krijg een liftpas van de school dus ik heb niets te zeggen over wat voor pas ik krijg
Ik kan wel bij andere gebieden me pas inleveren en dan een dagpas krijgen. Dan kom ik hem aan het einde van de dag weer ophalen
Ach ik vind het wel knap en een goede hit van een rail kan ik nog best redelijk waarderen, maar om het nou echt snowboarden te noemen.... tja ik weet het niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:59 schreef KneusTeun het volgende:
Tuurlijk zijn de andere disiplines ook tof en ga ik zelf ook het park wel in, Maar met name het hitten van een rail in hartje centrum met aangesleepte sneeuw is voor mij not done. Meer props voor diegene die een mooie grind hit over een omgevallen boom of dergelijke.
Het idee van burton vind ik ook wel grappig, die natuurlijke obstakels. Maar toch is nix zo leyp als een dikke spray zetten over een lip! POWDER TO THE PEOPLE!
ehm je kunt altijd een poging doen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
kan ik hier alvast mijn lesjes reserveren?![]()
laat ik het zo zeggen ik kom veilig en leuk alle pistes af die er maar zijn.... maar ik mis de leuke tips n tricks enzoquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm je kunt altijd een poging doen?
De 360 nosepress is mijn specialiteit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen ik kom veilig en leuk alle pistes af die er maar zijn.... maar ik mis de leuke tips n tricks enzo
ik wil ook poeder leren rijden... kan je dat gewoon bij een skischool aangeven?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
De 360 nosepress is mijn specialiteit.(Misschien is dit filmpje niet een super goed voorbeeld aangezien ik op me smoel ga
)
Verder ben ik niet zo erg van de grote tricks op kickers enzo. Jibtricks zijn meer mijn ding
Mijn specialiteit met les geven is voornamelijk (denk ik) het (technisch) goed leren rijden, Agressiever leren rijden, pow leren rijden en carven. Daarnaast dus jibtricks
Voornamelijk een beetje alle de dingen die je op de piste en offpiste doet. Verder doe ik alles wat ze me vragen (zolang het maar niet rails rijden en 10m kickers springen is
Stiekem is dit trouwens wel een vet filmpje. Ondanks dat er erg veel urban in zitquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
De 360 nosepress is mijn specialiteit.(Misschien is dit filmpje niet een super goed voorbeeld aangezien ik op me smoel ga
)
Verder ben ik niet zo erg van de grote tricks op kickers enzo. Jibtricks zijn meer mijn ding
Mijn specialiteit met les geven is voornamelijk (denk ik) het (technisch) goed leren rijden, Agressiever leren rijden, pow leren rijden en carven. Daarnaast dus jibtricks
Voornamelijk een beetje alle de dingen die je op de piste en offpiste doet. Verder doe ik alles wat ze me vragen (zolang het maar niet rails rijden en 10m kickers springen is
Ligt eraan. Bij ons wel. je kunt dan gewoon zeggen dat je een dagje les wilt krijgen in poeder rijden, maar niet elke school doet het. Bij ons in het dorp doen 2 scholen het wel en 1 doet het niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik wil ook poeder leren rijden... kan je dat gewoon bij een skischool aangeven?
vette shit... hopen dat er dit jaar genoeg buiten de pistes ligtquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ligt eraan. Bij ons wel. je kunt dan gewoon zeggen dat je een dagje les wilt krijgen in poeder rijden, maar niet elke school doet het. Bij ons in het dorp doen 2 scholen het wel en 1 doet het niet.
Het is natuurlijk is het voor de school wel een risico. Als ik met jou de piste af ga ben ik voor jou verantwoordelijk. op de piste natuurlijk ook, maar als je de piste af gaat ben jij niet verzekerd op dat moment. Je normale reisverzekering dekt alleen maar ongelukken op de piste. Kortom, je kunt dan nog wel eens problemen krijgen met aansprakelijkheid enzo.
Niet iedereen is bevoegd om mensen off piste mee te nemen. Daarnaast moet je natuurlijk veel kennis hebben van de omgeving en het gebied. Er zijn niet zo veel leraren die dat hebben aangezien er niet veel zijn die echt meerdere jaren in de sneeuw gaan zitten.
Ik ken inmiddels bijvoorbeeld het gebied wel aardig en meestal neemt de baas mensen mee of ik. Beetje afhankelijk wie er vrij is op dat moment. Maar hij kaapt ze meestal wel weg als hij de kans heeft(en terecht)
Bij die ene school die dus niet met mensen gaat toeren mogen de leraren ook bijvoorbeeld niet off-piste. Echt lachwekkend gewoon. Op een poederdag nog ff zwaaien net voordat je de poeder induikt
Dit is een nollie 360.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
)
Dat is wel enigzins een voorwaarde jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vette shit... hopen dat er dit jaar genoeg buiten de pistes ligt
Gezeur. ik land hem op z'n nose.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:15 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Dit is een nollie 360.
Al iets van Lib Tech gehoord trouwens?
Moest wel. Anders had ik een nat pak.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:23 schreef Basje_B het volgende:
die is mooi. Echt vet je tail pressen.
idd je kan mij alles wijsmaken,... t ziet er wel vet uit!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gezeur. ik land hem op z'n nose.
Al dat gezeur over die namen
Maar Nollie 360, wat jij wil
Nee nog steeds niets gehoord. Bedrijven zijn echt zo k*t met het reageren. Zeker als het gaat om e-mails
Oke ff mierenneuken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gezeur. ik land hem op z'n nose.
Al dat gezeur over die namen
Maar Nollie 360, wat jij wil
Nee nog steeds niets gehoord. Bedrijven zijn echt zo k*t met het reageren. Zeker als het gaat om e-mails
Hij is echt super gaaf.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Moest wel. Anders had ik een nat pak.
Het was wel een grote plas trouwens. Metertje of 10 lang en als je valt tot aan je knieën in het water
Helemaal van bovenaan de oefenweide beginnen en vol strepen naar beneden. SuperslushAan het einde echt nog zo weinig snelheid over, want ik sta daarna ook bijna stil
Scheet stiekem wel een btje in me broek
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:18 schreef Basje_B het volgende:
Kleine tutorialmet waar je druk moet zetten
hmmm grappigquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:18 schreef Basje_B het volgende:
Kleine tutorialmet waar je druk moet zetten
@ 9 sec?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:12 schreef KneusTeun het volgende:
leuk om skieers te pesten is (kweet naam niet) maar zo'n grote nose press 180 maken dat je board verticaal komt, en met je hand je lichaam ondersteunen. zo op de lift af. funest voor je gloves.
Roept u maar als u de trick kent (mischien slecht omschreven) het is een echte old skool trick volgens mij.
Duurde paar daagjes, maar als je hem kan ist leuk om te doen op grote snelheid.
je hebt je auto verkocht om op wintersport te gaan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:42 schreef Basje_B het volgende:
Zo....
Met Oud & Nieuw zit ik in Mayrhofen in Gasthoff Zillertal met Saiko.
Alleen wel met de bus. Heb geen auto meer.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je hebt je auto verkocht om op wintersport te gaan?
Saiko is best vet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:42 schreef Basje_B het volgende:
Zo....
Met Oud & Nieuw zit ik in Mayrhofen in Gasthoff Zillertal met Saiko.
Alleen wel met de bus. Heb geen auto meer.
Ben er nog niet geweest maar door dit soort verhalen werd ik stoked en moest ik gewoon keer heen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Saiko is best vet.
Dat huis is trouwens echt gaaf. Ik ben er een paar keer langs gereden en het heeft echt een vette ligging.
Aan de voet van een berg, maar niet zomaar een berg want als je de berg op kijkt zie je gewoon dat die berg bijna recht omhoog loopt. Met alleen maar rotsen enzo. Ik vind het erg echt zo vet uit zien (maar misschien dat je er al eens geweest en weet je het al)
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:30 schreef Basje_B het volgende:
[..]
bijna.
Ben weer student geworden en dan moet je helaas de lease-auto inleveren.
Avondstudie is niks voor mij maar zeker respect als het je lukt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
respect... ik had er voor gekozen om een avond studie te doen maar dat heeft mn social life wel bijna stilgelegd
dus waarschijnlijk een wijze keuze
Ehm... hoe lang weet ik niet precies. Het is wel even buiten Mayrhofen, maar ik denk dat het 10min met een bus is ofzo. Als het niet minder is. Geen idee precies. Ik weet niet hoe de busdiensten in Mayrhofen zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:01 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ben er nog niet geweest maar door dit soort verhalen werd ik stoked en moest ik gewoon keer heen.
Het is wel behoorlijk prijzig maar je krijgt er vette party's bij en paar andere extra's.
Ligt beetje buiten Mayrhofen zelf toch? Hoe ver is naar de lift?
Het Bedrijf waar ik nu werk heb ik 38 vakantiedagen en een 4 daagse werkweek. 32 uur wel te verstaan (80% contract). Ik heb expres voor een 4daagse werkweek gekozen omdat ik dan vrijdag vrij kan hebben wat makkelijker is als je een weekendje oostenrijk doetquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:16 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Avondstudie is niks voor mij maar zeker respect als het je lukt.
Ik wilde weer vrije tijd. Je bent maar 1 keer jong he.![]()
En kan nu makkelijker op vakantie
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het Bedrijf waar ik nu werk heb ik 38 vakantiedagen en een 4 daagse werkweek. 32 uur wel te verstaan (80% contract). Ik heb expres voor een 4daagse werkweek gekozen omdat ik dan vrijdag vrij kan hebben wat makkelijker is als je een weekendje oostenrijk doet
Als je een 100% contract hebt, dan krijg je gewoon 48 vakantiedagen
Tering he. Bijna 10 weken vrij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het Bedrijf waar ik nu werk heb ik 38 vakantiedagen en een 4 daagse werkweek. 32 uur wel te verstaan (80% contract). Ik heb expres voor een 4daagse werkweek gekozen omdat ik dan vrijdag vrij kan hebben wat makkelijker is als je een weekendje oostenrijk doet
Als je een 100% contract hebt, dan krijg je gewoon 48 vakantiedagen
Prorailquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:36 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Tering he. Bijna 10 weken vrij.
Welke bedrijfstak is dat?
Ik nog 6...quote:
die shit had ik dus ook...23 per jaar maar kom in april in dienst.... hou ik nog maar 17 dagen over.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:27 schreef Komakie het volgende:
ik moet er waarschijnlijk nog 3 inleveren aangezien ik begin december uit dienst ga.
Volgens mij rekenen ze je vakantiedagen voor het hele jaar uit (terwijl ik een contract heb tot 3 december) en dan moet je er dus nog een paar dagen vanaf halen.
loonstrookjes zitten soms zo raar in elkaar...
Nou ja op zich vind ik die paar dagen minder niet zo erg. Dat hou ik nog wel vol.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
die shit had ik dus ook...23 per jaar maar kom in april in dienst.... hou ik nog maar 17 dagen over.
wat auto problemen. 2 weekjes zomer vakantie 2x lang weekendje weg...
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:57 schreef FlowDesign het volgende:
Tering heej, 48 vrije dagen in een jaar. Doe ff normaal!![]()
Ik heb er 25 plus nog wat ADV's (verplichte vrije dagen, oftewel feestdagen) bij 40u per week.
Maar op zich heb ik er wel genoeg aanga toch makkelijk 2 weken op wispo (
) of meer en 2 weken op zomervakantie
![]()
In 2010 vallen trouwens 1e en 2e kerstdag en 1 jan 2011 in het weekend!
1tje met belag en een paar kanten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hebben wij weer.
jongens ik wil volgend jaar een nieuw board gaan kopen (eigenlijk gewoon na dit seizoen.) Ik kan dus redelijk boarden maar wat is nou een goede plank om voor te gaan?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:48 schreef Fugie het volgende:
echte mannen werken dan ook 40 uur per week!
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:53 schreef Komakie het volgende:
Zou ik ook zeggen als ik zo weinig dagen had
quote:jongens ik wil volgend jaar een nieuw board gaan kopen (eigenlijk gewoon na dit seizoen.) Ik kan dus redelijk boarden maar wat is nou een goede plank om voor te gaan?
Heb nog een Shaun White met Cartel bindingen staan. Hij staat te koop. Er is al een optie op.quote:
Ik zag bij de Biggelaar (Eindhoven) deze week een leuk setje van vorig jaar staan voor ¤649,-quote:
oke hier komen de statsquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
BarraCupraCuda, Ik zou ook gewoon bij Duijvestein een setje in elkaar draaien met spul van het vorige seizoen. Ik neem aan dat je aan dat je al schoenen hebt?
Wat zijn je stats; gewicht, lengte, schoenmaat, freestyle/freeride/all-mountain?
het gaat erom dat het wel zin moet hebbenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Board 270,-:
http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboard_Salomon_Strobe.html?product_id=26345&sell=yes
Salomon Strobe 160cm, Freeride board met het duurzamere, snellere (duurdere) waxtype. Wat ook geschikt is voor freestyle. Waarschijnlijk is de flex dus niet zo stijf, zodat het board niet al te moeilijk is. Geen idee hoeveel ervaring je hebt?
Stats van je board:
http://www.ridersvoice.com/board/mens/salomon/strobe/2008
Bindingen:
Je hebt schoenmaat 44, dus je zult maat L nodig hebben, misschien pas maat M ook nog, dan zou ik die cartels pakken. Dit kan ik niet voor je zeggen.
Burton Custom Detox L: 102,-
http://www.duijvestein-wintersport.nl/21-Snowboardbinding_Burton_Custom_Detox.html?product_id=24780&sell=yes
Maar aangezien geld niet zo'n rol speelt bij je (?!), zou je ook de 2009 Cartels kunnen pakken (220,-). Of een Ride binding. Zoveel keus he.
Boots heb je maat 11 nodig:
Hier zou je de Burton Shaun Whites kunnen pakken, 156,-. Alleen die hebben ze wel alleen in een lelijke kleur imo. Anders moet je die gewoon nieuwe kopen van dit seizoen (Burton Ruler is dan denk ik de beste optie voor een redelijk bedrag).
Ik denk dat je het verschil wel zult merken tussen een board+bindingen van 300 euro of 700 euro. Heb er alleen geen ervaring mee.
oke dit wou ik dus ff weten.. ook als niet pro boarder merk je het verschil tussen een board van 300 en 500 euroquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:09 schreef Komakie het volgende:
Ja, als je een beetje kunt boarden merk je het verschil tussen boards al heel duidelijk.
De vraag is even, merk je het verschil als je op 1 board gereden hebt.
Als vakantieganger heb je gewoon ook goede spullen nodig. klaar! En hoe beter je gaat boarden, Hoe duurder je materiaal vaak wordt.
Van goed materiaal (wat bij jouw niveau en manier van boarden past) zorgt voor zo veel meer plezier en je gaat er zo veel beter van boarden.
Probleem is soms dat mensen het niet zien. Als je 5 boards hebt liggen en je rijdt op allemaal 2 rondjes heb je zeker een voorkeur. Als je zo even een board pakt en het draait bochtjes zul je eerder geneigd zijn te zeggen "ok is goed"
Terwijl een ander board misschien nog wel veel beter voor je zou zijn.
maar dat terzijde.
jepquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
oke dit wou ik dus ff weten.. ook als niet pro boarder merk je het verschil tussen een board van 300 en 500 euro
Dat is zo'n hele brede bak toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:29 schreef Fugie het volgende:
mijn all mountain king is echt relaxt
Moet hem nog uitproberen in echte goeie poederomstandigheden maar verders ben ik wel erg tevreden.
mja... vergelijk het met een computer kijk als je een vette game pc koopt voor 1300 euro en je gaat er alleen maar op internetten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
jep
Als alleen maar pro boarders het verschil merken zou het ook geen zin hebben om zoveel verschillende type boards te maken. Dan kun je iedereen op 1 type board laten rijden, wat is immers het verschil?
breed en lang jaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is zo'n hele brede bak toch?
op zich drijven die altijd wel lekker.
Ze zijn alleen bij tree runs niet zo makkelijk vind ik. het is een hoop board wat je moet omdraaien in een bocht enzo. Ik stel me zo ff een paar runs voor waarbij dat echt niet relaxt is (ik heb er ervaring mee met een Nitro Magnum)
Aan de andere kant rijden ze wel erg lekker in het open veld
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waarom is het zo dat wanneer ik in maart iets koop in de uitverkoop dat het dan in okt nog goedkoper is
Salomon Maori
¤ 189,99
NU ¤ 113,99
ja maar hoe lang heb jij ze al?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
does niet, wordt ik weer depressief van de prijs die ik er voor heb betaald.
Sorry voor late reactie maar dat was hem! soms alleen met 1 hand (mits niet verkrampt)quote:
Moet je wel schoenmaat 48 hebben he. Van de meuk van vorig jaar hebben ze 'natuurlijk' nog maar enkele maten, en dat zijn vaak niet de gangbare maten zoals zoals maatje 44.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waarom is het zo dat wanneer ik in maart iets koop in de uitverkoop dat het dan in okt nog goedkoper is
Salomon Maori
¤ 189,99
NU ¤ 113,99
gelukkig dan voel ik me al wat minder genaaidquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:35 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Moet je wel schoenmaat 48 hebben he. Van de meuk van vorig jaar hebben ze 'natuurlijk' nog maar enkele maten, en dat zijn vaak niet de gangbare maten zoals zoals maatje 44.
Nou, welk board ga je kopenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
gelukkig dan voel ik me al wat minder genaaid
Omdat de nieuwe spullen er nu weer zijn en er dus niets meer te verdienen is aan de ouwe shit als je ze niet belachelijk goedkoop maakt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Salomon Maori
¤ 189,99
NU ¤ 113,99
Uiteraard. ik gamequote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja... vergelijk het met een computer kijk als je een vette game pc koopt voor 1300 euro en je gaat er alleen maar op internetten.![]()
snaps wat ik bedoel?
maar dat was in april toch ook al zo!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Omdat de nieuwe spullen er nu weer zijn en er dus niets meer te verdienen is aan de ouwe shit als je ze niet belachelijk goedkoop maakt?
In april waren de nieuwe spullen er nog niet (en sommige nog steeds nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
maar dat was in april toch ook al zo!
pffff ik op een gratis WII. (met SSX blur en Tony Hawk proving grounds die zwaar zuigen)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:25 schreef Fugie het volgende:
ik game niet op een dure pc, ik game op een goedkope xbox 360
SSX Blur vond ik echt wel okquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:05 schreef Basje_B het volgende:
[..]
pffff ik op een gratis WII. (met SSX blur en Tony Hawk proving grounds die zwaar zuigen)
Liggen ze nog te slapen bij Lib-Tech?
zwaar nep. Amped 2 is beter voor Xbox 360.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
SSX Blur vond ik echt wel ok
Ik ga morgen naar de importeur voor wat zaakjes. Ook maar ff vragen of hij inmiddels wat meer weet...
Ha ik heb ook een king 162 lekker boardje hoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
breed en lang ja(162)
Maar na paar sessies freestylen is de flex wel aardig verbeterd (of ik doe het nu gewoon goed) en op de pistes voelt het ook goed aan (incl hoge snelheid).
[..]
does niet, wordt ik weer depressief van de prijs die ik er voor heb betaald.
Damn ssx vond ik echt een ruk reeks, amped is wel goed! en de ultieme is nog steeds supreme snowboarding!quote:
Op me balance board.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:15 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Damn ssx vond ik echt een ruk reeks, amped is wel goed! en de ultieme is nog steeds supreme snowboarding!![]()
En hopelijk is de nieuwe shaun game ook beetje chill
Wat is er mis met Soelden? Te duurquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
AAAHHHHHHHH!!!! Ik word gek!
Probeer een gebied te vinden dat aan veel te veel en verschillende eisen moet voldoen.![]()
Sowieso Oostenrijk, liefst hoog, sneeuwzeker 2e week van februari, leuke aprčs-ski en er moeten genoeg blauwe pistes zijn voor de beginners die meegaan.
Beginners zijn eigenlijk best irritantStort jezelf gewoon van die berg af, zeur niet!
gerlos ?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
AAAHHHHHHHH!!!! Ik word gek!
Probeer een gebied te vinden dat aan veel te veel en verschillende eisen moet voldoen.![]()
Sowieso Oostenrijk, liefst hoog, sneeuwzeker 2e week van februari, leuke aprčs-ski en er moeten genoeg blauwe pistes zijn voor de beginners die meegaan.
Beginners zijn eigenlijk best irritantStort jezelf gewoon van die berg af, zeur niet!
relaxed man!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:10 schreef NoComment het volgende:
Even over die vrije dagen... Jezus man, 48 dagen!Ik heb er 30 en heb er 32 opgemaakt afgelopen jaar
![]()
Maarrr.. gister en vandaag wel relaxed naar Oslo geweest voor m'n werk. Gistermiddag om 12 uur naar Schiphol, even lunchen (bonnetje bewaren..) om 3 uur vliegen, 5 uur zaten we in het hotel (midden in het centrum..) half 7 zaten we in het restaurant. Half 11 kwamen we er weer uit, 100 euro p.p. armerMaarrr hier komt het declareren weer de hoek om kijken
Was trouwens wel écht goed eten daar.. Ondertussen was ook een conculega die bij de klant werkt erbij gekomen, daarmee zijn we nog even de stad in geweest. Hij doet dus ook nogal aan snowboarden en skiën (net zoals al die Noren) dus we gaan waarschijnlijk nog wel een keer *kuch* een *kuch* 'teambuilding' *uchekuch* activiteitje organiseren
![]()
Nog ff de stad in geweest voor wat bier en lokale (alcoholische..) specialiteiten. Normaal kunnen we drank niet declareren, maar die gast nam de rekening op zich want in Noorwegen doen ze niet zo moeilijk.. Toen hij naar huis was zijn we toch nog even een bar binnen gegaan (was naast het hotel én het was druk; té verleidelijk..) en daar nog een paar biertjes gedronken. Erg gezellig
Vandaag dan een meeting gehad, was wel een aardig nuttige gelukkig maar 4 uur vergaderen blijft lang. Uiteraard ging het ook weer over wintersport, blijkt er gewoon 15min rijden vanaf dat bedrijf een klein gebied te zitten waar je ook 's avonds kan skien. Dat gaan we dus volgende keer doen![]()
Morgen weer gewoon achter m'n beeldscherm..
Ik zie echt meteen dat beeld van Terjé voor me die zich van de berg afstort in die Burton film/documentairequote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:10 schreef FlowDesign het volgende:
FooFighters - Hell
Dat is mijn favo snowboard track. Meestal heb ik het album opstaan waar deze op staat![]()
en ja (voor de kenners) het is dat nummer uit die film![]()
Allseas in Delft.. leuk bedrijf hoor, olie/gasleidingen leggen in waterdieptes varierend van 'nul' (strand op trekken) tot een metertje of 3000. Denk kwa materieel maar een groot-groter-grootstquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
relaxed man!Waar werk je eigenlijk?
Vooral dat het voor beginners een erg onhandig gebied is.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:28 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wat is er mis met Soelden? Te duur?
fokkin wreed! ja toch zeker!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:13 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik zie echt meteen dat beeld van Terjé voor me die zich van de berg afstort in die Burton film/documentaire
Wanneer zie ik jullie op Discovery Channel?quote:Allseas in Delft.. leuk bedrijf hoor, olie/gasleidingen leggen in waterdieptes varierend van 'nul' (strand op trekken) tot een metertje of 3000. Denk kwa materieel maar een groot-groter-grootst
NOFI Komakiequote:
Voor zover ik weet is er al eens een aflevering geweest over een project uitgevoerd door Solitaire.. Weet alleen even niet meer of ik dat ergens terug kan vinden. Ding is huge, metertje of 300 exclusief stinger (nog eens dik 100m dat erachter hangt..) en een meter of 60 hoogquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:23 schreef FlowDesign het volgende:
Wanneer zie ik jullie op Discovery Channel?
Woei net effe gekeken ik dacht zelf eigenlijk dat ischgl het duurst was maar solden komt er idd met 230 ofzo hoog uit voor 7 dagen is dat dan. maar goed is die 20 eu duurder dan ischgl. Maar goed in saalbach is die ook 215. maarja ach die 15 eu op die hele vakantie doet het hem nou ook weer niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:19 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Vooral dat het voor beginners een erg onhandig gebied is.
Te duur? Mwoah... ben wel wat gewend. Het is volgens mij wel het gebied met de allerduurste skipas van Oostenrijk.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:10 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Woei net effe gekeken ik dacht zelf eigenlijk dat ischgl het duurst was maar solden komt er idd met 230 ofzo hoog uit voor 7 dagen is dat dan. maar goed is die 20 eu duurder dan ischgl. Maar goed in saalbach is die ook 215. maarja ach die 15 eu op die hele vakantie doet het hem nou ook weer niet.
is er hier iemand al is in saalbach geweest en die me een paar gave afdalingen kan aanraden ? .. en wat zo net al werd gezegd .. stuk of 10 blauwe afdalingen is toch genoeg, zo veel nemen ze toch niet en zolang je ze de betekenis van die bordjes niet verteld is er niks aan de hand zit toch vaak in het koppie.
Quote ipv edit knop volgens mij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef FlowDesign het volgende:
Waarom quote je jezelf na 4 minuten?
the first decent?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:13 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik zie echt meteen dat beeld van Terjé voor me die zich van de berg afstort in die Burton film/documentaire
[..]
dan neem je toch een zillertall pas en ga je zelf toch lekker naar mayerhoffen of fugen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:25 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
NOFI Komakie![]()
![]()
Maar ik ben 2 jaar geleden nog in Königsleiten/Gerlos geweest en ik was binnen een paar dagen wel op het gebied uitgekeken daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |