abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:08:18 #151
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62478923
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Btje treurig.
Ook de reactie van Rome eigenlijk... Je kunt zeggen dat Nike niets om snowboarden geeft en gewoon geld wil verdienen maar met dit soort acties wil Rome eigenlijk ook alleen maar zieltjes winnen.

Die "core" gastjes moeten gewoon niet zeuren.
Veel van dit soort merken zorgen er voor dat er vernieuwingen op de markt komen en dat dingen verbetert worden. Ik weet bijvoorbeeld gewoon nu al dat die Nike schoenen comfortabel gaan zitten. Je kunt veel van ze zeggen, maar niet dat ze slechte spullen maken. Dat kunnen ze niet veroorloven.

De snowboardsport is gewoon volwassen geworden. Dan gebeuren dit soort dingen. Accepteer het en doe je ding. Als over een jaar blijkt dat die schoenen goddelijk zitten. Ga jij dan nog voor een ander merk om een schoen te nemen die minder zit, maar hij is wel "core"? Lekker dom bezig zeg ik dan.

Het zal trouwens niet aan het team liggen. Zitten een paar best wel indrukwekkende namen bij

Ik weet wel dat als die schoenen echt goed zitten dat ik met een gerust hart een paar nike schoentjes koop. Of ze nou core zijn of niet...

EDIT: Ik moet wel zeggen dat die Rome shcoen er een stuk vetter uit ziet, maar ehm... waarom zit er een banana tekentje op???
Zo gaat he al jaren in het boarden. Je hebt bepaalde core groepen die zeiken daar onwijs over.
Kan me niet voorstellen dat Danny Kass op Nike gat rijden alleen voor het geld. Ze maken echt wel goede spullen. (zoals Komakie al zei)
Rome zijn ex-werknemers van Burton he die core wilde zijn. Lekker hard overal tegenaan trappen helpt wel goed met de verkoop. Maar als je veel verkoopt ben je niet meer core. Rome graaft zijn eigen graf.
Rome maakt ookal softgoods. Hoe core is dat?

Dat banana logo is het anti nike logo. Lijkt beetje op nike maar toch neit zeg maar.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:12:39 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62481134
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef Fiama het volgende:

[..]

Ja, klopt! Ik vind die one foot dingen prachtig om te zien, kun je weer een heel scala aan nieuwe tricks mee doen.
Het is wel een beetje jammer dat ze de laatste tijd een beetje in de vergetenheid zijn gemaakt.
Een paar jaar geleden zag je het super veel en tegenwoordig ineens weer een stuk minder. Terwijl het echt veel mogelijkheden bied.

Denk eens aan een one footed 360

EDIT: Hoewel, deze is al vet

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:16:32 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62481201
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Zo gaat he al jaren in het boarden. Je hebt bepaalde core groepen die zeiken daar onwijs over.
Kan me niet voorstellen dat Danny Kass op Nike gat rijden alleen voor het geld. Ze maken echt wel goede spullen. (zoals Komakie al zei)
Rome zijn ex-werknemers van Burton he die core wilde zijn. Lekker hard overal tegenaan trappen helpt wel goed met de verkoop. Maar als je veel verkoopt ben je niet meer core. Rome graaft zijn eigen graf.
Rome maakt ookal softgoods. Hoe core is dat?

Dat banana logo is het anti nike logo. Lijkt beetje op nike maar toch neit zeg maar.
jep ik ken de verhalen.

Maar idd als Danny Kass voor Nike gaat rijden maken ze echt geen zooi. Dat kan Nike zich ook niet veroorloven. Goede spullen maken is voor hun de enige manier om voet aan de grond te krijgen gezien hun reputatie.

Zolang Rome maar blijft schreeuwen dat ze core zijn en blijven trappen zullen ze het ook wel blijven. Mensen kijken dan naar het imago en niet naar de verkopen.
Daarnaast is en blijft Rome wel een goed merk. Dit valt me alleen een beetje van ze tegen.
Je eigen ding doen ok. Anders willen zijn dan de rest is ook prima. Maar laat de rest dan ook een beetje in zijn waarde.

Er komt op deze manier alleen maar meer geld vrij voor snowboarden en dat is ook wat waard.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_62481286
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is wel een beetje jammer dat ze de laatste tijd een beetje in de vergetenheid zijn gemaakt.
Een paar jaar geleden zag je het super veel en tegenwoordig ineens weer een stuk minder. Terwijl het echt veel mogelijkheden bied.

Denk eens aan een one footed 360

EDIT: Hoewel, deze is al vet

Ik weet niet meer in welke board film het was maar daarin maakte iemand een trick door z'n board een 360 te laten maken en -in mijn herinnering- gewoon zelf recht uit te blijven gaan, dat zag er te bizar uit. Heel simpel idee natuurlijk maar wel innovatief!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:38:08 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62483632
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:22 schreef Fiama het volgende:

[..]

Ik weet niet meer in welke board film het was maar daarin maakte iemand een trick door z'n board een 360 te laten maken en -in mijn herinnering- gewoon zelf recht uit te blijven gaan, dat zag er te bizar uit. Heel simpel idee natuurlijk maar wel innovatief!
Haha net als met een skateboard zeg maar
Op zich wel vet.

Ik denk trouwens dat met 2 voeten los minder gevaarlijk is dan met 1 voet vast.
Je kunt met 1 voet vast zulke rare vallen maken. Niet normaal. Soms zie je dan echt pijnlijke dingen. Gescheurde kniebanden, enkelbanden, etc.

2 voeten los is natuurlijk wel moeilijker
pi_62483988
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:22 schreef Fiama het volgende:

[..]

Van de week MDP's "Double Decade" gezien en daarin hadden ze ook zon stukje (rond 27 min 30 sec) ziet er inderdaad vet uit.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:35:41 #157
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_62485794
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Hoi

Dus wel groot genoeg om je een dag of 8 te vermaken? En hoe is die ene berg met die zwarte pistes?
Ik heb me er prima vermaakt 8 dagen en dan te bedenken dat er veel niet eens open was toen. FLinke bak sneeuw gehad maar er was een lager gelegen stuk waar echt niks noppes nada lag Dat deel zijn we even ingeweest (moesten met de lift ernaar toe, over een berg zeg maar) en toen zo snel mogelijk weer weg gegaan (net niet blijven zitten )
Life's like music, get the rhythm..
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:26:16 #158
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62492290
Is dit nu een Drake plank?

GNU van volgend jaar?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:26:43 #159
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62492302
Laat maar. Klote knopjes
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:29:19 #160
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62492354
vandaag niet naar terneuzen geweest, zijn maar in zoetermeer gebleven.

Mijn king flexte wel aardig Nosepress en tailpress zijn in principe geen probleem meer Om 1 of andere reden voelt mijn board een stuk soepeler aan dan bij aankoop.
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:04:23 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62495702
Ik heb volgende week een testavondje van Bataleon in snowworld.
Geen idee of het publiekelijk is of niet (zal wel) maar we zijn speciaal uitgenodigd door de importeur dus dat is altijd mooi
pi_62496045
Wel cool dat ze mensen die bestellen dan persoonlijk uitnodigen.
zo kan je kleinere snowboardwinkels ook laten zien dat je goede producten hebt.
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:38:48 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62497006
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 00:24 schreef Batsiaan het volgende:
Wel cool dat ze mensen die bestellen dan persoonlijk uitnodigen.
zo kan je kleinere snowboardwinkels ook laten zien dat je goede producten hebt.
Belangrijk ook vooral dat je kunt zien wat je verkoopt.
Als winkel moet je het van dit soort avonden hebben, want je kunt niet altijd alles mee krijgen als je ff een testweekendje doet.
Sterker nog, wij zijn in de gelegenheid om het te doen. Een hoop shops niet.
Dan zijn dit soort avonden wel relaxt.
Met het testweekend had ik alleen The Jam mee voor de test. Nu kan ik ze allemaal testen
pi_62497901
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Haha net als met een skateboard zeg maar
Op zich wel vet.

Ik denk trouwens dat met 2 voeten los minder gevaarlijk is dan met 1 voet vast.
Je kunt met 1 voet vast zulke rare vallen maken. Niet normaal. Soms zie je dan echt pijnlijke dingen. Gescheurde kniebanden, enkelbanden, etc.

2 voeten los is natuurlijk wel moeilijker
Z'n voorste voet zat dus vast. Maar door de voorste binding wat los te schroeven kun je er een schop tegen geven en gaat ie rond, maar dan op zo'n manier dat voorste binding er in blijft. iig, heel vet en erg van: wtf!

Maar het klopt dat je met 1 voet vast de meest rare vallen maakt. Gevaarlijk maar koel!
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:23:22 #165
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62500441
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 03:36 schreef Fiama het volgende:

[..]

Z'n voorste voet zat dus vast. Maar door de voorste binding wat los te schroeven kun je er een schop tegen geven en gaat ie rond, maar dan op zo'n manier dat voorste binding er in blijft. iig, heel vet en erg van: wtf!

Maar het klopt dat je met 1 voet vast de meest rare vallen maakt. Gevaarlijk maar koel!
We hebben in ons gebied 1 stuk waar je vrij stijl naar beneden gaat tussen 2 liften door, maar meestal toch met 1 voet los een beetje bochtjes proberen te maken.Moeilijk, maar het is wel een goede oefening.
Je wilt niet weten hoe raar ik daar al een paar keer ben gevallen.
Ook wel eens een stukje door de poeder naast de piste gepakt. Moet je nagaan wat er gebeurd als je neus te diep komt.... Volgens mij scheur je alles af wat je af kunt scheuren....

Onverstandig eigenlijk he.....
pi_62501297
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

We hebben in ons gebied 1 stuk waar je vrij stijl naar beneden gaat tussen 2 liften door, maar meestal toch met 1 voet los een beetje bochtjes proberen te maken.Moeilijk, maar het is wel een goede oefening.
Je wilt niet weten hoe raar ik daar al een paar keer ben gevallen.
Ook wel eens een stukje door de poeder naast de piste gepakt. Moet je nagaan wat er gebeurd als je neus te diep komt.... Volgens mij scheur je alles af wat je af kunt scheuren....

Onverstandig eigenlijk he.....
Ja, je maakt echt de raarste smakken. Maar het is wel handig als je het goed kan. Ik oefen er elke keer toch weer op, niets extreems maar ik vind het wel leuk om het goed te kunnen. Evenals die Kick Flip... is me nog niet gelukt trouwens
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:28:22 #167
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62503080
@Komakie (e.a.), ben je bekend met versesneeuw.nl ? Ze gaan binnenkort deel uimaken van wePowder, de invite-only community voor de Benelux Ook gaan ze een boekje uitbrengen dat als gids zal dienen om de beste (poeder)gebieden op te zoeken. Dus de gids in combinatie met hun online sneeuwvoorspellinge, zeker top als je af en toe een (lang) weekend poeder wil gaan scoren Als iemand een invite wil hoor ik het wel, volgens mij heb ik die nog
Age of fruity enlightenment!
pi_62504497
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:28 schreef FlowDesign het volgende:
@Komakie (e.a.), ben je bekend met versesneeuw.nl ? Ze gaan binnenkort deel uimaken van wePowder, de invite-only community voor de Benelux Ook gaan ze een boekje uitbrengen dat als gids zal dienen om de beste (poeder)gebieden op te zoeken. Dus de gids in combinatie met hun online sneeuwvoorspellinge, zeker top als je af en toe een (lang) weekend poeder wil gaan scoren Als iemand een invite wil hoor ik het wel, volgens mij heb ik die nog
Wat voor tips staan er in zon boek dan? Lijkt me leuk om een keer te lezen, maar ik ben nog geen hele goede boarder dus in aanmerking zou ik toch niet komen denk ik. Hoeveel euro is dat boek? Voor welke gebieden zijn die voorspellingen?
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:00:16 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62506620
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:11 schreef Fiama het volgende:

[..]

Ja, je maakt echt de raarste smakken. Maar het is wel handig als je het goed kan. Ik oefen er elke keer toch weer op, niets extreems maar ik vind het wel leuk om het goed te kunnen. Evenals die Kick Flip... is me nog niet gelukt trouwens
Goed kunnen is altijd mooi.
Ik doe het bij de beginnersles nog wel eens als ik een leerling achterna moet op de oefenweide. Gewoon ff snel met 1 voet vast. Stiekem ook een beetje indruk maken

Ik vond het trouwens met de skatebanana wel wat lastiger. Voelde een beetje wiebelig aan...

Die kickflip... Ik heb hem een paar keer geprobeerd maar ik zie nu ineens dat ik het fout deed
Ik deed de hele tijd me teen onder de binding om hem dan omhoog te trekken, maar dat was dus precies verkeerd om. Niet goed opgelet bij de eerste keer dat ik het filmpje bekeek (jaar geleden ofzo )
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:09:34 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62506799
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:28 schreef FlowDesign het volgende:
Nope zegt me niets.
Site is wel een beetje sumier. Maar dat boek vind ik wel interessant en ze hebben wel wat handige linkjes naar lawine weerberichten enzo (hoewel lawine.at natuurlijk een beetje voor de hand ligt. )

Stuur me maar een invite als je er nog 1 hebt

Misschien is er verder nog wat te regelen via die gasten. Ik wil met de tijd ook lawinepiepers, sondes, scheppen, etc, etc gaan verkopen.
Als eerste omdat ik er van houdt en er wel wat van weet en aangezien het ook makkelijke dingen zijn om te verkopen. Ze blijven altijd actueel en zijn niet seizoensgebonden
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:03:01 #171
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62507961
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nope zegt me niets.
Site is wel een beetje sumier. Maar dat boek vind ik wel interessant en ze hebben wel wat handige linkjes naar lawine weerberichten enzo (hoewel lawine.at natuurlijk een beetje voor de hand ligt. )

Stuur me maar een invite als je er nog 1 hebt

Misschien is er verder nog wat te regelen via die gasten. Ik wil met de tijd ook lawinepiepers, sondes, scheppen, etc, etc gaan verkopen.
Als eerste omdat ik er van houdt en er wel wat van weet en aangezien het ook makkelijke dingen zijn om te verkopen. Ze blijven altijd actueel en zijn niet seizoensgebonden
De kerel die versesneeuw.nl bijhoudt heet Morris. In het winterseizoen post hij een paar berichten per week over waar sneeuw gaat vallen, allerlei activiteiten en ook lawinepieper gedoe idd. Hij is er bestwel op meteorologisch niveau mee bezig enzo.
Ik zal eens kijken of ik die invites nog kan vinden
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:14:01 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62509776
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:03 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

De kerel die versesneeuw.nl bijhoudt heet Morris. In het winterseizoen post hij een paar berichten per week over waar sneeuw gaat vallen, allerlei activiteiten en ook lawinepieper gedoe idd. Hij is er bestwel op meteorologisch niveau mee bezig enzo.
Ik zal eens kijken of ik die invites nog kan vinden
hmm cool
Misschien is er nog wat van te leren en anders in de gaten te houden. Kan ik komende winter beetje kijken wanneer we sneeuw krijgen
pi_62510817
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmm cool
Misschien is er nog wat van te leren en anders in de gaten te houden. Kan ik komende winter beetje kijken wanneer we sneeuw krijgen
Het meteogedeelte lijkt mij ook interessant. Als je een invite over hebt zou je hem aan mij kunn geven.
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:29:37 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62511876
Ik weet niet zo heel erg veel van het meteo gedeelte. Ik weet alleen wanneer er gunstige condities komen in Oostenrijk

Over het algemeen als het in Nederland regent. Dan komt er koude lucht (noorden) en vochtige lucht (westen) uit die richting. Dat is gunstig. Andere wind richtingen (vooral oost en zuid) zijn totaal niet gunstig voor de sneeuw.

Ze hebben in Oostenrijk een idee dat als het in Canada koud is en veel sneeuwt, het na een week of 6 in Europa moet zijn. Een beetje onzin naar mijn idee want je zit in 2 totaal verschillende stromingen, maar het is toch grappig

Het komt trouwens ook regelmatig voor dat het niet klopt, maar toch...
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:35:00 #175
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_62524287
@Flaccid en Komakie, ik heb jullie een PM met een invite gestuurd.

Ik heb overigens nog geen idee hoe ze het precies gaan veranderen maar ik vermoed dat ze de sneeuwvoorspellingen die normaal op versesneeuw.nl kwamen te staan binnenkort een onderdeel van wepowder uit gaan maken. Maar tot dat online komt kun je mss versesneeuw.nl checken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')