abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:20:14 #51
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62397677
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef Komakie het volgende:

[..]


We willen nog een keer dit soort dingen gaan doen. Goedkope t-shirtjes laten drukken met leuke opdruk en onze naam, logo en sitenaam erop
Die weg geven bij aankoop van een board of bijvoorbeeld erbij doen als je een board verkoopt

Is dat niet hetzelfde.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

vet

Wel grappig dat Boardfun een shirt verkoopt met een opdruk waar onze naam op staat.
Als hij een maatje groter was geweest had ik hem nog gekocht ook


Doen nu al een heleboel met stickers enzo. Hebben gruwelijk veel stickers van Skullcandy, Analog, Gravis en nog een zooitje van Neff, Nikita en we krijgen nog van Lib Tech, Gnu etc
Daarnaast natuurlijk onze eigen sticker.
Stickers roelen gewoon
Anders lijst je dat shirt gewoon in.

Stickerjobs and blowjobs rules!!!! (is dat niet iets voor op een sticker? )
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:21:13 #52
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62397702
Is die GNU riders choice beetje te vergelijken met de McKink?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:23:02 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62397754
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Als je wil proberen heel graag. Liefst die zwarte in 153 en anders die snake.
In hot-zone niet zo vertrouwen meer. Wat besteld en kreeg maar de helft geleverd en over gemaild en meot nieuwe order plaatsen omdat ze anders niet kunnen leveren. Waren ook nog van die Get it first dingen die nu niet meer op de site staan.
Ik heb die gasten vorige week nog gesproken. Ze waren ook op de Hintertux

De Hot Zone heeft een paar jaar een hele goede crew gehad. Allemaal toffe gasten met verstand van zaken en ook wisten wat ze deden. Op het moment zijn er een paar nieuwe bij (waarvan ik er een paar nog niet eens ken) en de meeste oude zijn weg. Ik geloof dat er buiten de chef nog maar 2 zijn van de crew van (pak em beet) 2 jaar geleden.

Ik vind dat je dat wel kunt merken. Heb het idee dat die gasten toch wat meer voor de coolheidsfactor gaan dat ze daar werken dan dat ze hun werk helemaal goed doen.
Het is maar een idee trouwens, ik kan het natuurlijk niet bewijzen of zeker weten.

Btw... Get it first???? Ik wil niet veel zeggen, maar als we de boards gelijktijdig met hun zouden krijgen, zorg ik er persoonlijk voor dat jij hem eerder hebt dan wanneer je hem bij hun bestelt. Desnoods kom ik hem zelf brengen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:25:46 #54
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62397821
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

December gaat de bom worden deze winter. Mark my words
Maar je hebt in december nergens zekerheid op goede sneeuw. Het is zo vroeg in het seizoen. Afgelopen week lag de sneeuwgrens in Zillertal op een gegeven moment op 800m, maar nu is hij weer flink naar boven gegaan. Zo vroeg in het seizoen kan dat gebeuren. Het is al vrij uitzonderlijk dat er in oktober zoveel sneeuw is gevallen. Soms heb je het wel eens, maar zo erg als vorige week komt het niet vaak voor.
Dat wil niet zeggen dat het in december dan goed is, maar mijn gevoel zegt me dat komende winter een goed seizoen wordt. In ieder geval in het begin van het seizoen

Ennuh.... ik ken Zillertal wel een beetje
ik ben er 3 keer geweest... schoonouders hebben daar kennissen met een huis die we mogen lenen
veel piste dus dat is wel relaxed.

ik heb ergens even de sneeuwgeschiedenis in talvho opgezocht en daar ligt in dec tussen de 60 en 200 cm maarja als dat 29 dec valt heb je daar ook geen reet aan
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62397848
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
vraagje even zijn er hier wel eens mensen in Val Thorens wezen boarden en zo ja is het wat of zeggen jullie oostenrijk?
Ik vond het prima te doen. Ben nu drie keer op wintersport geweest (2x in Les Menuires, ligt net een dal verder dan Val Thorens) en een keer in Val Frejus.
Mooie van Val Thorens en omgeving is het enorme aanbod aan pistes, als je uitgekeken bent op de ene, kun je naar het volgende dal en daar weer andere pistes doen.
Enige probleem zijn soms de verbindingsstukken over de toppen, dat zijn soms van die smalle paadjes die half bergop gaan. Als beginner is dat soms lastig, moet je toch weer een stukje steppen .

Ben zelf net iets meer te spreken over de pistes bij Les Menuires dan bij Val Thorens, maar daar heb ik dan ook de meeste tijd doorgebracht. Als je een beetje op de rode pistes blijft, dan zit je goed. Groen moet je zeker ontwijken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_62397898
Gisteren de P1's gehad, kon het niet laten om alles gelijk maar eens te proberen, dus gelijk maar naar snow world zm geweest.

Het rijdt echt super! Die chick bij duyvestein zei dat ik ws wel een dag of twee nodig zou hebben om te wennen aan het board, maar t ging gelijk gewoon lekker. Ok, eerste twee keer naar beneden altijd een beetje onwennig natuurlijk. Verder geen last van dat hij snel hapt oid. Het is wel goed te merken dat hij een stuk stijver is, reageert een stuk sneller als je wat harder gaat, alleen zodra je wat harder gaat is de piste afgelopen. Ik kom alleen niet vooruit als ik boven aan de lift sta en even op zo'n vlak stuk vooruit moet zien te komen, hij glijdt te goed.

Ik kan er ook prima mee switch rijden, ging eigenlijk een stuk beter dan het ooit gegaan is. Ook maar eens die jump geprobeerd, gaat ook prima, maar ik durf echt geen grab te doen eigenlijk. Heb het idee dat ik veel te weinig tijd heb om iets te doen.

Binnenkort nog eens gaan, moet nog wel ff wat dingen veranderen aan die bindingen, wat veel dingen kan je veranderen zeg. Ik heb eigenlijk maar wat gedaan en gewoon een basic set-up gemaakt.

Sorry beetje lang verhaal, had het iets te goed naar m'n zin.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:33:02 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62397986
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:20 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde.
[..]
ehm ja....... foutje
ff aangepast
quote:
Anders lijst je dat shirt gewoon in.

Stickerjobs and blowjobs rules!!!! (is dat niet iets voor op een sticker? )
Haha als ik een echte winkel gehad zou hebben, zou ik het misschien nog wel doen ook
Krijg je alleen mensen in je winkel "hey heb je dat shirt ook nog liggen"...

Misschien gewoon een vette opdruk zelf verzinnen. Misschien een beetje een idee zoals dit? Heeft weinig met snowboarden zelf te maken, maar het trekt wel aandacht. Dan achterop de url van de site ofzo...
Ik vind iets van een snowboarder erop met de naam eronder zo afgezaagd. Wordt meestal niet zo mooi enzo.

Ik weet nu al hoe ik de T.Rice ga bestickeren als ik hem ga kopen.
Ik ga hem wel pas kopen op het moment dat hij nog niet eind november verkocht is in mijn maat. Anders wordt het een TRS of misschien nog wel een Riders Choice...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:37:34 #58
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62398096
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

ehm ja....... foutje
ff aangepast
[..]

Haha als ik een echte winkel gehad zou hebben, zou ik het misschien nog wel doen ook
Krijg je alleen mensen in je winkel "hey heb je dat shirt ook nog liggen"...

Misschien gewoon een vette opdruk zelf verzinnen. Misschien een beetje een idee zoals dit? Heeft weinig met snowboarden zelf te maken, maar het trekt wel aandacht. Dan achterop de url van de site ofzo...
Ik vind iets van een snowboarder erop met de naam eronder zo afgezaagd. Wordt meestal niet zo mooi enzo.

Ik weet nu al hoe ik de T.Rice ga bestickeren als ik hem ga kopen.
Ik ga hem wel pas kopen op het moment dat hij nog niet eind november verkocht is in mijn maat. Anders wordt het een TRS of misschien nog wel een Riders Choice...
Hoeveel verschilt die Riders Choice van de Kink?

Als die url vet groot op shirt staat vind nooit zo mooi.
Je kan toch je gezichtje en je url op mouw of achterkant doen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:59:33 #59
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62398591
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:33 schreef Komakie het volgende:

Ik weet nu al hoe ik de T.Rice ga bestickeren als ik hem ga kopen.
Ik ga hem wel pas kopen op het moment dat hij nog niet eind november verkocht is in mijn maat. Anders wordt het een TRS of misschien nog wel een Riders Choice...
Waarom kopen?
Als je er paar stickers van Gnarly op plakt kun je dit eventueel kwijt onder reclame kosten of sponserings kosten of je doet niks en hebt einde van het jaar een bijtelling voor prive gebruik. (soort van kroegbaas die eigen bier drinkt krijgt einde van jaar een bijtelling voor prive gebruik)
Dit is verdedigbar richting belastingdienst. Je moet toch weten wat je verkoopt.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:05:06 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62398723
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:21 schreef Basje_B het volgende:
Is die GNU riders choice beetje te vergelijken met de McKink?
Nee. Is een redelijk andere plank.
Kijk maar eens naar de specs van ongeveer dezelfde maat. (btw welke lengte had je willen hebben. 155 toch?)

Riders Choice 154.5:
Contact Length: 118
Side Cut: 7.7 BTX
Nose Width: 28.8
Waist Width: 24.8
Tail Width: 28.8
Flex 5.5

McKink 155
Contact Length: 119
Side Cut: 8.4 BTX
Nose Width: 30
Waist Width: 25.9
Tail Width: 30
Flex 5.5

Zien er wel wat anders uit. Vooral de Side Cut is erg anders. McKink is dus veel makkelijker te draaien. De Riders Choice gaat meer richting een all mountain plank. Daarnaast heb je natuurlijk die speciale neus die het bijna een skateboardje maakt.
Dan zou je denk ik nog beter een skatebanana kunnen nemen, hoewel die ook niet voor het werk van de Kink gemaakt is...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:16:09 #61
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62399000
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee. Is een redelijk andere plank.
Kijk maar eens naar de specs van ongeveer dezelfde maat. (btw welke lengte had je willen hebben. 155 toch?)

Riders Choice 154.5:
Contact Length: 118
Side Cut: 7.7 BTX
Nose Width: 28.8
Waist Width: 24.8
Tail Width: 28.8
Flex 5.5

McKink 155
Contact Length: 119
Side Cut: 8.4 BTX
Nose Width: 30
Waist Width: 25.9
Tail Width: 30
Flex 5.5

Zien er wel wat anders uit. Vooral de Side Cut is erg anders. McKink is dus veel makkelijker te draaien. De Riders Choice gaat meer richting een all mountain plank. Daarnaast heb je natuurlijk die speciale neus die het bijna een skateboardje maakt.
Dan zou je denk ik nog beter een skatebanana kunnen nemen, hoewel die ook niet voor het werk van de Kink gemaakt is...
de Kink 153 wil ik voor gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Je hebt zo veel keuze. Word er gek van
Wil dat BTX op een jib board die best slap mag zijn. Enige wat ik doe is jibbe en beetje rails rijden. Grote kickers rij ik niet.
Verder is indoor nodig en dan weer de rails.
Kink is dan een van de betere opties toch.....
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:22:05 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62399136
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik ben er 3 keer geweest... schoonouders hebben daar kennissen met een huis die we mogen lenen
veel piste dus dat is wel relaxed.
hmmm mijn schoonouders hebben daar sinds vorig jaar een huisje (Fugen) waar we onbeperkt gebruik van mogen maken. Zolang het niet verhuurd is.
Ik begrijp dat jij al langer bent geweest dus kan niet hetzelfde huisje zijn

btw, ik kom al 13 jaar in het Zillertal (Gerlos) en ben er al 6 jaar snowboardleraar. ik ken het gebied wel een beetje...
quote:
ik heb ergens even de sneeuwgeschiedenis in valtho opgezocht en daar ligt in dec tussen de 60 en 200 cm maarja als dat 29 dec valt heb je daar ook geen reet aan
Mja die sneeuwhoogtes ken ik...
Ik heb ook wel eens een sneeuwprofiel gemaakt van 30cm terwijl er op een site doodleuk stond dat er een meter lag. Een sneeuwprofiel bij 30cm sneeuw is trouwens echt kut, maar dat is een ander verhaal

Ik weet nog dat we 2 of 3 seizoenen terug belachelijk veel sneeuw hebben gehad. Ik deed toen me Landes eind november en het was op de Kaprun gletser al vol gas poeder rijden. Toen gelijk door naar Gerlos en daar was het precies hetzelfde. Voordat het seizoen begon hebben we bijna elke dag poeder gereden.
Ik weet nog dat ik een dag de leraren even moest updaten. Kijken hoe hun rijstijl was en kijken wat er verbeterd kon worden enzo. We hebben ff snel een uurtje wat uitgelegd en daarna de rest van de dag poeder rijden. Hele gebied door gestreept met z'n 5en ofzo.
Kom ik eind van de middag terug bij de school. Vraagt de chef zo van "en? hoe ging het. Hebben we beetje goed niveau?". Dus ik echt zo... "ehm... ja volgens mij wel redelijk". Hij zo: "Hoezo? Kun je dat na een dag nog niet zien?" Ik er snel overheen: "Er kunnen maar 2 wel redelijk poeder rijden" Dus hij kijkt zo eens.... "hmm dat moeten we maar zo houden."

Verder het hele seizoen dikke poeder gehad. Elke week wel weer een nieuw laagje en een nieuwe lijn ontdekt. Echt top!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:37:39 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62399515
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:37 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Hoeveel verschilt die Riders Choice van de Kink?

Als die url vet groot op shirt staat vind nooit zo mooi.
Je kan toch je gezichtje en je url op mouw of achterkant doen.
Mja klopt. misschien ook niet te groot erop. Url dacht ik ook op de achterkant idd. Of heel klein op de voorkant, maar alleen als de opdruk zich daarvoor leent.
Aan de andere kant moeten mensen wel weten wat Gnarly is. Op het moment dat ze niet weten hoe ze ons moeten vinden mis je een hoop potentiele klanten.

Maar ik vind urls op stickers ook niet mooi. Een heleboel mensen hebben me voor gek verklaard, maar ik heb er expres voor gekozen om alleen de smilie en de naam op de sticker te zetten. Zonder WWW ervoor enzo.
Immers, stickers met dat soort info wordt niet cool gevonden door de incrowd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:41:22 #64
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_62399629
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja klopt. misschien ook niet te groot erop. Url dacht ik ook op de achterkant idd. Of heel klein op de voorkant, maar alleen als de opdruk zich daarvoor leent.
Aan de andere kant moeten mensen wel weten wat Gnarly is. Op het moment dat ze niet weten hoe ze ons moeten vinden mis je een hoop potentiele klanten.

Maar ik vind urls op stickers ook niet mooi. Een heleboel mensen hebben me voor gek verklaard, maar ik heb er expres voor gekozen om alleen de smilie en de naam op de sticker te zetten. Zonder WWW ervoor enzo.
Immers, stickers met dat soort info wordt niet cool gevonden door de incrowd.
www. is voor skieers.
GNARLY.nl weet ook iedereen het en Gnarly springt eruit.

Twijfel gewoon over board. Lijkt wel een wijf.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:50:11 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62399898
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

de Kink 153 wil ik voor gaan.
Ik weet het allemaal niet meer. Je hebt zo veel keuze. Word er gek van
Wil dat BTX op een jib board die best slap mag zijn. Enige wat ik doe is jibbe en beetje rails rijden. Grote kickers rij ik niet.
Verder is indoor nodig en dan weer de rails.
Kink is dan een van de betere opties toch.....
Ik denk het wel ja.
Is de Gnu Street niet wat voor je? Met BTX is het echt een urban plankje. Alleen maar jibben en rails. Niets anders (ja in het laatste zinnetje op de Gnu site zeggen ze nog dat hij "kills in powder" maar dat is bij elk Banana board zo
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:56:16 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62400069
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:41 schreef Basje_B het volgende:

[..]

www. is voor skieers.
GNARLY.nl weet ook iedereen het en Gnarly springt eruit.

Twijfel gewoon over board. Lijkt wel een wijf.
Mja dat is wel zo.

btw, ik lees nog wel eens wat forums op www.snowboard.com en daar hoor ik dat de Riders Choice echt heel erg stijf is. Nu zijn het amerikanen en die vinden alles te stijf met hun belachelijke freestyle gebeuren (nofi, maar daar draaien ze echt door) maar ik vertrouw er wel op als ze zeggen dat hij erg stijf is op het moment dat hij stijver is dan de TRS.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:12:51 #67
83592 djv
for me and me mom
pi_62400526
Had laatst toch vraagje over het onderhoud van een Bataleon. Had een mail gestuurd naar Bataleon en kreeg het volgende antwoord:

Off course french guys knows about TBT. But better go to ou test centers or any Bataleon dealers to avoid troubles.
Check those here: http://www.atilanetwork.com/site_type/site/index.php?idlang=2&idmenu=93&page=shops.php

If you go somewhere else, ask before leaving your board there. otherwise, i don't have leaflet but you can find all details here: http://www.bataleon.com/en/tbt (go down).
And sure if it goes trought a machine like Montana it will get hurt. Ask the shop if they stonegrind by hand. This is the best way to do it. Then waxing with an iron is just the same as any flat boards.

enjoy!!!!!


Ben
pi_62400662
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:06 schreef Komakie het volgende:
Btw Fiama, heb jij je board wel eens door een machine laten slijpen/waxen?
ik kreeg de vraag laatst van iemand die zich dat afvroeg en ik heb er eigenlijk geen antwoord op...
Nooit laten slijpen, het lijkt me trouwens dat je dat beter niet kan doen vanwege de nogal andere shape... misschien staat er wat info op de Lib Tech site, want ik kan hier niets nuttigs over zeggen Om de hoeveel keer is het verstandig om te slijpen eigenlijk? Waxen weet ik niet, tot nu toe handmatig gedaan maar dat moet geen probleem zijn.

Antwerpen is voor mij 40 minuten weg dus ik denk dat ik er wel even heen ga, ben benieuwd

[ Bericht 8% gewijzigd door Fiama op 15-10-2008 12:25:38 ]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:21:08 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62400744
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:12 schreef djv het volgende:
Had laatst toch vraagje over het onderhoud van een Bataleon. Had een mail gestuurd naar Bataleon en kreeg het volgende antwoord:

Off course french guys knows about TBT. But better go to ou test centers or any Bataleon dealers to avoid troubles.
Check those here: http://www.atilanetwork.com/site_type/site/index.php?idlang=2&idmenu=93&page=shops.php

If you go somewhere else, ask before leaving your board there. otherwise, i don't have leaflet but you can find all details here: http://www.bataleon.com/en/tbt (go down).
And sure if it goes trought a machine like Montana it will get hurt. Ask the shop if they stonegrind by hand. This is the best way to do it. Then waxing with an iron is just the same as any flat boards.

enjoy!!!!!


Ben
Dit vind ik een groot gemis bij nieuwe technieken van boards. Leuk die techniek, maar dat de machines het niet aankunnen vind ik echt crap.
Ik laat het ook vaak door een machine doen aangezien ik het goedkoop kan laten doen en ik te lui ben om zelf te gaan zitten waxen. Ik kan het wel, maar doe het meestal niet. Alleen als ik niet in de gelegenheid ben om het te laten doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:26:39 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62400912
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:17 schreef Fiama het volgende:

[..]

Nooit laten slijpen, het lijkt me trouwens dat je dat beter niet kan doen vanwege de Magne Traction... misschien staat er wat info op de Lib Tech site? Om de hoeveel keer is het verstandig om te slijpen eigenlijk? Waxen weet ik niet, tot nu toe handmatig gedaan maar dat moet geen probleem zijn.

Antwerpen is voor mij 40 minuten weg dus ik denk dat ik er wel even heen ga, ben benieuwd
nooit laten slijpen in de zin van altijd zelf doen of gewoon nooit want je hebt Magnetraction. Ik heb namelijk liever wel een paar fatsoenlijke kanten. Hoe zeer ze ook zeggen dat het niet nodig is om ze heel scherp te hebben weet ik dat ik een paar kanten wil hebben die nog een beetje scherp zijn. Magnetraction of niet.

Waxen laat ik vaak gewoon boven op de berg doen. Tegenwoordig mag ik het zelfs gewoon zelf doen. Gratis en voor niets. Zo van "daar staat de machine, je weet hoe het moet." Gewoon ff snel er een paar keer overheen halen. Het is niet zo goed als hot wax maar er gebeurd bijna hetzelfde mee, alleen dan op een snellere manier. Dan 1 keer in de zoveel tijd naar een shop brengen of zelf doen en klaar.
Slijpen doe ik ook niet zo vaak. Gewoon als me kanten bot aanvoelen. Ik merk het vanzelf. Op gegeven moment heb ik gewoon niet meer de grip die ik graag wil hebben. Dan gaan we maar slijpen. Soms zelf even snel met zo'n ding zoals ook op de Lib Tech site staat, maar als ik het goed wil hebben, laat ik het ff door de machine doen.

Voor 5 euro laten waxen en slijpen. Dat ben ik bijna al kwijt aan wax dus kan ik het zelf niet voor doen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_62401173
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

nooit laten slijpen in de zin van altijd zelf doen of gewoon nooit want je hebt Magnetraction. Ik heb namelijk liever wel een paar fatsoenlijke kanten. Hoe zeer ze ook zeggen dat het niet nodig is om ze heel scherp te hebben weet ik dat ik een paar kanten wil hebben die nog een beetje scherp zijn. Magnetraction of niet.

Slijpen doe ik ook niet zo vaak. Gewoon als me kanten bot aanvoelen. Ik merk het vanzelf. Op gegeven moment heb ik gewoon niet meer de grip die ik graag wil hebben. Dan gaan we maar slijpen. Soms zelf even snel met zo'n ding zoals ook op de Lib Tech site staat, maar als ik het goed wil hebben, laat ik het ff door de machine doen.

Voor 5 euro laten waxen en slijpen. Dat ben ik bijna al kwijt aan wax dus kan ik het zelf niet voor doen
Nooit laten slijpen omdat ik nog over ijs carve als over poeder, dus vind het nog niet nodig.
pi_62402235
Als je een board huurt ergens, zijn die meestal vers geslepen en gewaxed of moet je daar zelf nog om vragen? Ben beginnend snowboarder, maar kon dit jaar al wel verschil merken tussen twee huurboards. Werd zelf ook beter natuurlijk ( ), maar het tweede board voelde een stuk fijner en scherper aan.

Zeker toen iemand "voor de grap" op 1 april mijn bindingen had veranderd van goofy naar ducky. Ging wonder boven wonder met ducky een stuk beter .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:17:49 #73
83592 djv
for me and me mom
pi_62402330
Ze horen goed geslepen te zijn..maar in het hoogseizoen is het meestal troep wat je krijgt. en van goofy naar ducky?

Jij merkt het waarschijnlijk niet zo
pi_62402879


t.v.p. tijd
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62402942
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:17 schreef djv het volgende:
Ze horen goed geslepen te zijn..maar in het hoogseizoen is het meestal troep wat je krijgt. en van goofy naar ducky?

Jij merkt het waarschijnlijk niet zo
Nou ja, dat slechte board was begin feb. in Val Frejus en het goede (of betere) board was begin april in Les Menuires. Dat ging echt een stuk lekkerder. Totdat ik keihard op mijn plaat ging op een verbindingsstuk tussen twee liften de laatste dag. Wilde met net iets teveel vaart een stukje bergop .

Het verschil tussen goofy en ducky was idd niet zo groot, had wel het idee dat ik beter kon sturen met mijn achterste been (links).

Mên, door dit topic krijg ik weer helemaal zin om te gaan .
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')