quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
CRISIS! PANIEK! Werkt jouw internetbankieren nog?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik kan nog inloggen en geld versturen via Rabo internetbankieren.
persbericht eerst ja..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:19 schreef jpjedi het volgende:
JA de dollar naar de tering![]()
![]()
MAar is Fortis los of wachten we nog op een persbericht?
Geef eerst 't kind maar de fles, ze zijn niet zo happig vandaag de dag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:22 schreef simmu het volgende:
ik wacht maar en ik wacht maar, maar geen fortis
die hoeft pas om 3 uur weerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geef eerst 't kind maar de fles, ze zijn niet zo happig vandaag de dag.
alles gaat ook fout zo..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:26 schreef simmu het volgende:
[..]
die hoeft pas om 3 uur weer![]()
in antivipatie had ik het kindje al in bad gedaan en een flesje gegeven
nu verveel ik me.
Met de laatste zin bij die rabobank-reclame die me gister ineens opviel: 'Ik doe geen gekke dingen.'quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is tijd voor een bank die 't anders doet, het is tijd voor de Rabobank.
Die reclamecampagnes.
we hebben geen haast...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:27 schreef Liewec het volgende:
Fortis-mannen kijken naar de beurskoersen
"We wachten nog wel even."
zou een beursbaby het beter doen dan een beursgorilla?quote:
Lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:29 schreef simmu het volgende:
[..]
zou een beursbaby het beter doen dan een beursgorilla?
Voor een mens is het groeitraject echt alleen maar omhoog en daarna een stabilisatie, maar die beurzen kunnen ook nog wel eens naar beneden gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:29 schreef simmu het volgende:
[..]
zou een beursbaby het beter doen dan een beursgorilla?
dan heeft Bos zijn zakken geleegd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:30 schreef Xtreem het volgende:
Fortis 1,85 1,85als het zo door gaat opent-ie nog in de plus!
schrijf ze!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:32 schreef Xtreem het volgende:
Ik haak even af.... Er moet immers ook nog gewoon een scriptie geschreven worden...
ik ga ook eens wat anders doen eventjes..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
een tvp maar ga ook even werken
ikke niet hoor, ik ga een tukkie doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:38 schreef MoltiSanti het volgende:
Als iedereen gaat werken ga ik ook werken !
ik ben student!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:05 schreef simmu het volgende:
[..]
ikke niet hoor, ik ga een tukkie doen.
er zijn voordelen aan huisvrouw zijn met een kleintje van 8 weken, dan mag je midden op de dag zomaar een tukkie doen met het kleintje
trusten, tot over een uurtje!
denk het ook maar dan ben ik nog blij dat mijn transactie al behandeld isquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:44 schreef DJKoster het volgende:
Is dat niet gewoon omdat iedereen nu zijn centjes aan het terugstorten is?
jij bent dus zo'n schuldige.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens ligt de icesave site van NL er ook uit, kunt niet meer inloggen, was dus net op tijd
jep komt fok! toch nog eens van pas wist het gelukkig 3 uur eerder dan die schapen van nuquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:01 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
jij bent dus zo'n schuldige.....
3 minuten per scherm, virtuele bankrun...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:56 schreef DJKoster het volgende:
Hij doet het wel, heeeeel langzaam..
*haalt snel langzaam zijn 1,50 eraf*
Zijn we toch nog ergens goed voor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jep komt fok! toch nog eens van pas wist het gelukkig 3 uur eerder dan die schapen van nu
Dus ik ben nu zeker van 100.000 i.p.v. 20k en 90% over de volgende 20k? Goed nieuws dan.quote:07-10-2008 13:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones) -- De ministers van financien van de Europese Unie zijn het eens geworden over het verhogen van de depositogarantiestelling naar EUR100.000 van EUR20.000. Dat zegt een medewerker van de Italiaanse minister van Financien Giulio Tremonti dinsdag. Exacte details zijn nog niet bekend.
Op dit moment geeft De Nederlandsche Bank (DNB) een garantie op een spaarrekening tot EUR38.000 wanneer een bank failliet zou gaan.
Nu we het er toch over hebben... Iemand nieuws over Fortis?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe kan er in een tijd van zoveel communicatietechniek nou zoveel onzekerheid zijn over de handel in Fortis, schandalig.
... hoop je.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
denk het ook maar dan ben ik nog blij dat mijn transactie al behandeld is
Precies, gooi dat aandeel nu eens los. Als het vandaag niet halveert dan doet het dat morgen wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe kan er in een tijd van zoveel communicatietechniek nou zoveel onzekerheid zijn over de handel in Fortis, schandalig.
hij zei van wel heb een controle mail laten sturenquote:
Is de hoeveelheid communicatie technieken ook juist ook niet verantwoordelijk voor veel opgeklopte verhalen, paniek reacties, en meer van zulke dingen door alle leuke blogs die hier gepost worden maar waarvan sommmige echt niet onderbouwd zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zeker, maar 't is aan de markt om daarmee om te gaanquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:33 schreef Basp1 het volgende:
Is de hoeveelheid communicatie technieken ook juist ook niet verantwoordelijk voor veel opgeklopte verhalen, paniek reacties, en meer van zulke dingen door alle leuke blogs die hier gepost worden maar waarvan sommmige echt niet onderbouwd zijn.
Mwa, was er ik 1929 geen paniek?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:33 schreef Basp1 het volgende:
Is de hoeveelheid communicatie technieken ook juist ook niet verantwoordelijk voor veel opgeklopte verhalen, paniek reacties, en meer van zulke dingen door alle leuke blogs die hier gepost worden maar waarvan sommmige echt niet onderbouwd zijn.
Ook wel erg dom dat ze zo ondoorzichtig communiceren, dat zal de koers geen goed doen mocht er weer in Fortis gehandeld gaan worden. Zou dezelfde PR-afdeling als van dat 'Wij ontkennen alle geruchten'-persbericht er nog zitten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er wordt nu geroepen dat er een persbericht komt ergens vanmiddag, en als er nog tijd is wordt 't aandeel losgelaten. Wat is dat nou voor melding.
Nou dan moet de markt ook maar omgaan met nog wat langer uitstel van de handel in fortis. Wat een geneuzel. Als we alles op de markt schuiven dan had je je bazooka allang gepakt moeten hebben en den-haag moeten opblazen want die grijpen in op die zogenaamde markt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zeker, maar 't is aan de markt om daarmee om te gaan. Er wordt nu geroepen dat er een persbericht komt ergens vanmiddag, en als er nog tijd is wordt 't aandeel losgelaten. Wat is dat nou voor melding
.
van www.beurs.nlquote:Ministers EU verwerpen plan harmonisatie verzekeringssector
Dinsdag 07 Oktober 2008 14:17
AMSTERDAM (Dow Jones)--De ministers van financien van de Europese Unie hebben dinsdag geen overeenstemming bereikt over een plan dat de eisen voor de verzekeringssector zou aanscherpen, aldus een diplomaat.
Onder het zogeheten Solvency II plan zou de EU een gemeenschappelijk minimum voor kapitaaleisen kunnen hebben gesteld voor verzekeringsbedrijven in de regio. Op dit moment varieren de richtlijnen tussen de landen. Ook de manier waarop verzekeraars hun risico's berekenen en onthullen had dan kunnen worden geharmoniseerd.
Het plan is op dit moment verworpen door de ministers van financien die bijeen zijn voor het maandelijkse Ecofin overleg. Frankrijk, dat op dit moment voorzitter is van de EU, wil het plan in november opnieuw op de agenda zetten, zei de diplomaat.
Het plan is niet gelanceerd als een reactie op de huidige crisis in de financiele sector, maar was al een jaar in ontwikkeling.
Door Adam Cohen en Ykje Vriesinga;
quote:IJsland koppelt kroon aan euro
IJsland heeft de nationale munt, de kroon, gekoppeld aan de euro. Daarmee wil Reykjavik voorkomen dat de koers van de kroon verder omlaag gaat. Gisteren verloor de kroon eenderde van de waarde ten opzichte van de euro. De kredietcrisis treft het land zwaar, omdat de economie drijft op de bancaire sector. Om te voorkomen dat het land failliet gaat, heeft de regering de controle over de sector overgenomen.
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Nederlandse rekeninghouders van dochter Icesave kunnen voorlopig gewoon bankieren. IJsland garandeert het tegoed op de rekeningen volledig.
Dat kan natuurlijk helemaal niet, want als je geen puts meer mag kopen, is er ook niemand om je puts aan te verkopen (en zijn ze waardeloos als ze out of the money zijn). Als je geen calls meer mag schrijven, dan kan niemand ook meer calls kopen (alleen van mensen die al calls hebben). Dit is dan ook grote onzin. Er wordt gewoon gehandeld in opties. Zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:26 schreef nostra het volgende:
Niet alleen short sellen is nu verboden, zelfs het kopen van puts is niet meer toegestaan.
[..]
Daar zullen ze mee bedoelen naked en ja... uhh niet-nakedquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je mag zelfs gedekt je short positie niet uitbreiden, dan mag je toch ook geen call opties meer schrijven want dan mik je op een koersdaling.
http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?documentid=11520
Inmiddels - 15 %quote:BofA drops nearly 8 percent on capital-raising
NEW YORK (Reuters) - Bank of America Corp shares fell almost 8 percent on Tuesday, the day after the company said it would cut its dividend and raise $10 billion to offset rising loan losses.
The bank, which swallowed mortgage giant Countrywide Financial Corp earlier this year and may acquire brokerage Merrill Lynch & Co early next year, said its quarterly earnings fell a wider-than-expected 68 percent.
Staat nog wel een stuk boven de dip in juli.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Inmiddels - 15 %
http://finance.google.com/finance?q=BAC&hl=en&meta=hl%3Den
*krak*quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
RBS gaat nog steeds lekker: http://finance.google.com/finance?q=LON:RBS
Zie ook die hoogste koers in 52 weken.
500 punten in de plus in iets meer dan een uur.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:11 schreef jpjedi het volgende:
Weinig vertrouwen in NY nog... zenuwachtige bende.. We weten ondertussen hoe het kan aflopen.
Weet niet welke site jij kijkt maar op Yahoo toch echt -1.4% op 9816 (-130)quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:22 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
500 punten in de plus in iets meer dan een uur.
gisterenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Weet niet welke site jij kijkt maar op Yahoo toch echt -1.4% op 9816 (-130)
wanneer was dat voor het laatst? Niet vandaag i.i.g.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:22 schreef MoltiSanti het volgende:
[..]
500 punten in de plus in iets meer dan een uur.
Gisterenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wanneer was dat voor het laatst? Niet vandaag i.i.g.
Historie (gisteren) heeft ons geleerd dat enkel de laatste kwartiertje interessant is. Dus laten we dan pas kijkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:55 schreef jpjedi het volgende:
-2% nu en dik onder de 9800 Gaan we weer een looping in?
Daarom zei ik ook looping...we vliegen heftig rond op deze manier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Historie (gisteren) heeft ons geleerd dat enkel het laatste kwartiertje interessant is. Dus laten we dan pas kijken
http://money.cnn.com/2008(...)nia_crisis/index.htmquote:Oct. 7 (Bloomberg) -- Massachusetts scrapped a $750 million offering of short-term notes for the second time in two weeks as turmoil in the credit markets undermined demand for debt issued to provide needed funds to state and local governments.
States and cities that borrow in the $2.66 trillion municipal market have struggled to raise money in recent weeks amid upheaval on Wall Street following the Sept. 15 bankruptcy of Lehman Brothers Holdings Inc. Issuers have postponed more than $12 billion in bond and note sales as investment banks and securities firms, facing capital constraints, cut their support for the market, Bloomberg data show.
quote:California asks Fed for $7B loan In a letter to the Treasury secretary, Gov. Schwarzenegger said the state may need an emergency loan for day-to-day operations.
ATLANTA (CNN) -- California may need a $7 billion emergency loan from the Federal government for day-to-day operations and to pay teachers' salaries, nursing homes, law enforcement and every other State-funded service this month, Gov. Arnold Schwarzenegger warned in a letter sent Thursday to the U.S. Treasury secretary.
Gisteren wisten ze de koers toch nog van dat niveau op te krikken dus...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:53 schreef Dulk het volgende:
9615 is al best laag
tja maar ze begonnen ook wat hoger dan vandaag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Gisteren wisten ze de koers toch nog van dat niveau op te krikken dus...
Ongelofelijk (hoe het gisteren in het laatste kwartiertje ging) maar waar!.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Historie (gisteren) heeft ons geleerd dat enkel de laatste kwartiertje interessant is. Dus laten we dan pas kijken
idd viel mij ook opquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow zakt naar low, en nu weer in 10 seconden 100 punten erbijecht heel vreemd.
Veel praten maar hij zegt niets eigenlijk.. allleen dat de US zo geweldig is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:08 schreef nibbieworld het volgende:
Bush nu live op tv. Wat een slechte spreker zeg!
Zo vreemd is dat toch niet. De markt is supervolatiel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:15 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow zakt naar low, en nu weer in 10 seconden 100 punten erbijecht heel vreemd.
Ja ok maar er wordt nu echt met 20 pnt per tick gesmetenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat toch niet. De markt is supervolatiel.
Inderdaad, was slechts een tijdelijke opleving. Misschien is gewoon al het geld op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Mwah echt lukken doet het nog niet dan
Bronquote:MORTGAGE RATES
______CURRENT____1 MO. PRIOR
1-YEAR ARM 7.65 ____5.94
Snap niet waarom mensen geen hypotheek met fixed interest zijn aangegaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:53 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Bron
Een fixe rente dus voor een 1 yr ARM, meer dan het dubbele dan de teaser rates waarmee velen zijn afgesloten.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat mensen meer dan het dubbele aan hypotheeklasten willen of zelfs maar kunnen betalen terwijl hun huis 20 tot 40% in waarde is verminderd![]()
Omdat dat duurder was en die mensen wijsgemaakt is dat de rente nog veel verder zou gaan zakken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Snap niet waarom mensen geen hypotheek met fixed interest zijn aangegaan.
Dow Jones staat ook lager dan in januari 1999quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:16 schreef Dulk het volgende:
terug op het niveau van aug 2003
gisteren trok het op laatst ineens heel erg bij. dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:55 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben ook even het spoor bijster...
Een beurs die 500 punten heeft gepakt in de plus. Die zijn toch op een hand te tellen deze week.
Reutersquote:US Mint halts some American Eagle coin production
Tue Oct 7, 2008 10:14am EDT
By Frank Tang
NEW YORK, Oct 7 (Reuters) - Unprecedented demand for
precious metals and volatile markets forced the U.S. Mint to
cease production for the half-ounce and quarter-ounce popular
American Eagle gold coins for the rest of this year and to
supply other bullion coins on an allocation basis.
"Due to the extreme fluctuating market conditions for 2008,
as well as current market conditions, gold and silver demand is
unprecedented and the demand for platinum is unusually high,"
the U.S. Mint said Monday in a memorandum to its authorized
coin dealers.
"The U.S. Mint has worked diligently to attempt to meet
demand, however, blank supplies are very limited and it is
necessary for the U.S. Mint to focus remaining bullion
production primarily on American Eagle Gold one-ounce and
Silver one-ounce coins," the Mint said.
The Mint said it would continue to supply one-ounce
American Eagle gold coins and one-ounce American Eagle silver
coins on an allocation basis to coin dealers.
For half-ounce and quarter-ounce American Eagles, the Mint
said that inventory was depleted last week and no more coins
would be produced for the rest of 2008.
In addition, the Mint said it would produce 1-10th ounce
Eagles based on current coin blank supplies, but would cease
production for the rest of this year once the remaining
inventory was depleted.
Produced from gold mined in the United States, the 22-karat
American Eagles have been novel items among collectors and
investors since their introduction in 1986. Each coin has a
face value of $50 but it is sold by authorized dealers at a
premium to the price of gold.
AMERICAN BUFFALO, AMERICAN EAGLE PLATINUM
The Mint said it would continue to supply 24-karat American
Buffalo one-ounce gold coins based on current blank supplies,
but would halt production once the remaining inventory was
out.
The Mint had suspended sales of the Buffalos in late
September due to strong demand and inventory depletion.
Similarly, the Mint said that all denominations for
American Eagle platinum bullion coins were depleted last week,
and it would halt production for the rest of the year once the
remaining inventory was depleted.
Coin dealers from the United States to Canada have recently
reported a surge in buying of bullion coins.
Gold has soared as much as $200 in the last 30 days as
panic investors flocked to gold as a worsening global financial
crisis prompted people to seek a safe haven.
Ijsland laat me koud...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iceland is facing an Argentine denouement.
Hier wordt ik niet vrolijk van
quote:Pakistan facing bankruptcy Pakistan's foreign exchange reserves are so low that the country can only afford one month of imports and faces possible bankrupt
Niet erg toch.. dan krijg je gewoon een papiertje mee naar huis wat de waarde aangeeft van een bepaalde hoeveelheid goud..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:39 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Reuters
Er is de laatste tijd een grote vraag naar fysiek goud en zilver en levertijden kunnen al enkele weken of maanden belopen
Wat is datquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iceland is facing an Argentine denouement.
Hier wordt ik niet vrolijk van
Op laagste punt gesloten, dat is niet zo best.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:53 schreef MrFl0ppY het volgende:
Het gaat nu allemaal wel erg hard. Ben benieuwd hoe de wereld er over een maand voor staat.
Nu argentinie is failliet gegaan zo`n 10 jaar terug en zodoende was het geld niets meer waard en sindsdien is er weer levendige directe ruilhandel.quote:
ja ik ging zoeken, maar kwam alleen uit op dat artikelquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu argentinie is failliet gegaan zo`n 10 jaar terug en zodoende was het geld niets meer waard en sindsdien is er weer levendige directe ruilhandel.
al met al een grote tering bende zoek er maar eens op
http://en.wikipedia.org/w(...)c_crisis_(1999-2002)quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:06 schreef kepler het volgende:
[..]
ja ik ging zoeken, maar kwam alleen uit op dat artikel
Mijn eerste hit op Argentine denouement is dit topicquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)c_crisis_(1999-2002)
zo moeilijk is het toch niet, eerste hit op google.
George Michael heeft wel een paar honder miljoen pond, maar of dat nou uitmaaktquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Op laagste punt gesloten, dat is niet zo best.
ben benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet om deze tijd, als GM failliet is.
Voor de woensdag is de 'gehaktdag' gereserveerd.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:47 schreef Netstorm het volgende:
Dat wordt morgen een zwarte woensdag op de aex
Wat ben jij een onverbeten optimist!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Op laagste punt gesloten, dat is niet zo best.
ben benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet om deze tijd, als GM failliet is.
Ford idemquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:02 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat ben jij een onverbeten optimist!
GM een jaar geven, die lui bestaan over een week niet meer.
Op zich niet onlogisch natuurlijk, mensen die hun aandelen kwijt willen hebben daar vaak meer haast mee dan mensen die willen kopenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:14 schreef DJKoster het volgende:
WTF, in 5 minuten van -1.5 naar -3.0..
interventie door wie nog? Geloof dat er nu wel 3.000 miljard dollar liquiditeit in de markt is gezet, maar het helpt geen drol.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:26 schreef kraaksandaal het volgende:
Kopen doe je net uurtje voor het einde op een dag dat er interventie gaat komen.
die correctie is gisteren geweest, een minder scherpe daling dan de andere dagenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:30 schreef Llotyhy het volgende:
Ik weet overigens niet in hoeverre dat een big deal is, maar ook hier zijn ze door een barriere heen, die van de 10.000... -4,5% inmiddels. Het kan toch niet eeuwig naar beneden gaan? Er moet toch vroeg of laat een correctie komen?
Dan gaat Europa ook zo flink naar beneden.... iemand de futures?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 07:01 schreef jpjedi het volgende:
Goeie griep zeg..die van Jakarta -10% en de Nikkei bijna op -7% ... Seoul op -5%... Azie is ook aan het drainen.
Damnquote:Op woensdag 8 oktober 2008 07:01 schreef jpjedi het volgende:
Goeie griep zeg..die van Jakarta -10% en de Nikkei bijna op -7% ... Seoul op -5%... Azie is ook aan het drainen.
En met de dalende grondstofprijzen gaat dat niet snel beter wordenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 05:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
met dank aan Alcoa en Chalco, beide alumiumproducerende bedrijven waarbij de afzet erg tegenviel. Benchmark voor wereldgroei.
http://www.fd.nl/artikel/(...)-derde-kwartaal-2008 bijvoorbeeldquote:Op woensdag 8 oktober 2008 05:39 schreef jpjedi het volgende:
heb je daar een bron van? Ik zou daar graag meer over weten omdat ik in een industrie werk die erg bepaald wordt door de alu prijzen. Ik gebruik normaal de commodity data van de london metal exchange (LME)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7658277.stmquote:Rescue plan for UK banks unveiled
The UK government has announced details of a rescue package for the banking system worth at least £50bn.
It will make extra capital available to eight of the UK's largest banks and building societies.
In return for the funding, the government will receive preference shares in those institutions.
A further £200bn will be made available by the Bank of England for short-term borrowing to provide liquidity to banks and building societies.
The banks that have confirmed they will take part in the scheme are Abbey, Barclays, HBOS, HSBC, Lloyds TSB, Nationwide Building Society, Royal Bank of Scotland and Standard Chartered.
The Treasury said that other banks would be able to apply for inclusion in the plan.
BBC business editor Robert Peston said there would be strings attached for banks that take the government money.
These will include restrictions on executive pay and dividends for other shareholders.
"Taking taxpayers' money will not be a licence to trade as normal," he said.
Reken maar dat het hier vandaag dus ook zo zal gaan.quote:
Hoezo? Jij denk dat jouw salarsis betaald wordt uit de beurskoers?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Reken maar dat het hier vandaag dus ook zo zal gaan.
Ik ben benieuwd wat wij hier over een tijdje van gaan merken...
Waar vind je die?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:53 schreef appelsientje het volgende:
Tering... als ik kijk naar de future van de AEX (en als ik het goed lees) beginnen we bijna op - 6%
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 15 tot 20 punten lager
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent woensdag naar verwachting sterk lager, onder meer vanwege de grote verkoopgolf in Azie. De zwarte handelsdagen van maandag en dinsdag zetten zich vandaag voort.
"We gaan 15 tot 20 punten lager open, de openingscalls zijn deze ochtend steeds verder verslechterd", zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij wijst op paniekverkopen in Azie, waar de Nikkei uiteindelijk 9,4% lager is gesloten, de sterkste daling in ruim twintig jaar.
De markt is volgens Koenders gegrepen door de angst dat een groeiend aantal banken en vastgoedbedrijven een tekort heeft aan acute financiering. "De geldkraan is dicht. Alle overnames die niet met eigen middelen kunnen worden betaald gaan niet meer door", zegt de handelaar.
"Er is paniek op de beurs. We staan op de rand van de afgrond. Als er geen geld meer is, komt iedereen in moeilijkheden", waarschuwt Koenders. Hij spreekt van een steeds sterker wordend neerwaarts proces.
De handel in het aandeel Fortis zal volgens de Belgische toezichthouder ook vandaag nog niet van start gaat, nadat de handel maandag werd stilgelegd vanwege de ontmanteling van Fortis gedurende het weekend. Koenders denkt dat Fortis nog steeds niet met een persbericht met een nadere toelichting is gekomen omdat er onenigheid binnen de organisatie is.
Mocht de handel op een gegeven moment weer van start gaan, dan zal de koers onmiddellijk verdampen, stelt Koenders. "Wie zou het nu in zijn hoofd halen een aandeel Fortis te kopen?", zegt de handelaar. Hij vindt dat Fortis aandeelhouders heeft misleid door geen openheid te geven over de ongezonde positie van de bank.
Macro-economische cijfers zullen wederom worden ondergesneeuwd door de sombere berichten over de financiele sector. Positieve cijfers zullen geen kracht hebben om beurzen te laten stijgen, zegt Koenders. Slechte cijfers daarentegen zullen de neerwaartse trend verder versterken. Vandaag om 11.00 uur wordt de economische groei in de eurozone in het tweede kwartaal bekend. Om 16.00 uur staan de aanstaande huizenverkopen in de Verenigde Staten op de agenda.
De AEX sloot dinsdag 1% lager op 399,04 punten, de Midkap ging met 2,9% omlaag naar 420,14 punten en de ASX zakte 2,1% naar 414,54 punten.
De Amerikaanse beurzen zagen dinsdag wederom een gitzwarte handelsdag. Uitspraken van Fed-voorzitter Bernanke en president Bush versterkten de angst dat de crisis in de financiele sector de groei van de wereldeconomie voor lange tijd zal afremmen. Bank of America en Morgan Stanley kregen rake klappen, evenals autoproducent Ford.
De Dow Jones-index eindigde dinsdag 5,1% lager op 9.447,11 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 5,7% tot 996,23 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 5,8% afstond tot 1.754,88 punten.
De Nikkei-225 sloot woensdag 9,4% lager op 9203,32 punten. Dit is de sterkste procentuele daling sinds oktober 1987.
De euro noteert woensdag rond 8.30 uur op $1,357 tegen een koers van $1,365 dinsdag rond 18.00 uur.
De beurs is een graadmeter voor de echte economie en loopt ongeveer een jaar voorquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:57 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Hoezo? Jij denk dat jouw salarsis betaald wordt uit de beurskoers?
We gaan er uiteindelijk allemaal wat van merken als de economie zo'n klappen krijgt, dat was een paar jaar geleden ook bv ; veel bezuinigingen, lonen werden bevroren terwijl prijzen stegen en een oplopende werkeloosheid. Ben benieuwd of het nu nog erger wordt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:57 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Hoezo? Jij denk dat jouw salarsis betaald wordt uit de beurskoers?
Tnx interessante paginaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
http://www.beursplaza.com/web_koersen.asp?grafiek=aex&type=aexfuture
Gebruik ik standaard, altijd netjes up to date en veel info en analyses de hele dag door. Leuk om te F5'en, dusquote:
Nog erger? Bedoel je nu die rimpeling in de vijver van +/- 2001? Dat stelde helemeel niets voor.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We gaan er uiteindelijk allemaal wat van merken als de economie zo'n klappen krijgt, dat was een paar jaar geleden ook bv ; veel bezuinigingen, lonen werden bevroren terwijl prijzen stegen en een oplopende werkeloosheid. Ben benieuwd of het nu nog erger wordt.
eurobench @ http://www.eurobench.com/koersen/koers.aspx?Id=12272 is nog net iets actuelerquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Gebruik ik standaard, altijd netjes up to date en veel info en analyses de hele dag door. Leuk om te F5'en, dus
Fokke en Sukke: later lachen we erom.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
It's the end of the world as we know it.
Ik neem ff een bakkiequote:Opening 293,66
Antwoord == ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We gaan er uiteindelijk allemaal wat van merken als de economie zo'n klappen krijgt, dat was een paar jaar geleden ook bv ; veel bezuinigingen, lonen werden bevroren terwijl prijzen stegen en een oplopende werkeloosheid. Ben benieuwd of het nu nog erger wordt.
Da's slechts een ervaringsfeitje. Geen wetmatigheid ofzo.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:02 schreef henkway het volgende:
[..]
De beurs is een graadmeter voor de echte economie en loopt ongeveer een jaar voor
blijft gesloten voorlopig.. men wacht op beter weer denk ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fortis blijft tenminste lekker stabiel liggen
Die gebruik ik ook.. maar is wel erg vertraagdquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:17 schreef Caesu het volgende:
http://finance.yahoo.com/intlindices?e=europe
hier zit ie ook automatisch actueel te blijven voor de liefhebbers.
AEX General 291.51 3:16AM ET Down 17.93 (5.79%)
denk dat Fortis niet meer in de notering komt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
blijft gesloten voorlopig.. men wacht op beter weer denk ik.
Maar hoe lang kunnen ze dat volhouden dan? Mag dat ook zomaar?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
blijft gesloten voorlopig.. men wacht op beter weer denk ik.
gaat gelijk op met deze, die als de actueelste werd genoemd hierboven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook.. maar is wel erg vertraagd
Als je de VIX ernaast legt.... is het de afgelopen week/maand al min op meer capitulatie van de markt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:22 schreef simmu het volgende:
globale paniek anyone?
ik ga ook eens een avondje zuipen zeg!
Ik las trouwens wel een interessant artikel in de NRC.next (de krant)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Antwoord == ja.
Dot com bubble heb ik van zeer dichtbij meegemaakt.
Deze crisis is veel gemener/fundamenteler omdat het nu alle sectoren betreft (en niet alleen de financiële instellingen).
Zolang er nog salaris wordt betaald zal e.e.a. wel meevallen of toch niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:26 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik las trouwens wel een interessant artikel in de NRC.next (de krant)
Op het eind kwam hij met de conclusie dat het qua aantal werkloze wel zal meevallen.. omdat er een groot te kort is van werknemers (vergrijzing enz) .. maar goed eerst maar kijken of hij gelijkt gaat krijgen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:30 schreef Drugshond het volgende:
Zijn we al in de buurt van een systeemcrisis....
Rob Konders denkt van wel.
Ik denk het ook... er is geen vertrouwen meer, en banken zitten volledig op slot of gaan spontaan (binnen 2 werkdagen) over de kop.
Het wordt allemaal wel vaak vergeleken als ergste crisis sinds de jaren dertig.quote:De Amerikaanse beurzen ondergingen voor het laatst een dergelijk jaar in 1937. Volgens fundmanager Leon Cooperman, 65 jaar en zijn gehele leven beurshandelaar, bevinden beurzen en economie zich aan de rand van de afgrond. Denderen we naar beneden of weten we ons te redden? Historisch gezien hebben we ons altijd weten te redden uit elke crisis tot nu toe. Maar dat is geen garantie dat dit nu ook weer zal gebeuren. Dit is de meest moeilijke financiële omgeving die sinds de depressiejaren dertig van de vorige eeuw optreedt en een klimaat die ook de meest ervaren beurshandelaren nog nooit hebben meegemaakt.
Gokje.... 200-250quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:32 schreef Revolution-NL het volgende:
de teeeeeering... when does it stop
Bij 't bepalen van de pensioenpremie. Op zeer korte termijn dus, maar niet schrikbarend hard (hoop ik)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:34 schreef downthedrain het volgende:
hoe lang zal het duren voordat jan modaal zonder aandelen word getroffen?
Dat is lastig te zeggen, kan goed zijn dat de beurzen nog veel meer zakken...quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:36 schreef zatoichi het volgende:
Wel jammer dat ik geen cash heb om aandelen te kopen. Goed voorlopig zal het wellicht niet erg omhoog gaan, maar aandelen zijn goedkoop als de tering op dit moment. Op iets langere termijn valt er lekker veel winst te halen....
Je kunt beter afvragen op de bedrijven waarin je wilt beleggen straks nog wel bestaan of nog bestaansrecht hebben. De aandeelhouders van Fortis (die als laatste ingestapt zijn.. vangen nu bot).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:36 schreef zatoichi het volgende:
Wel jammer dat ik geen cash heb om aandelen te kopen. Goed voorlopig zal het wellicht niet erg omhoog gaan, maar aandelen zijn goedkoop als de tering op dit moment. Op iets langere termijn valt er lekker veel winst te halen....
Vraag me eerder af of je dat geld (over de historie) niet beter zelf had kunnen beheren op een solide spaarbankje, obligatie (en vrij opneembaar).quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Bij 't bepalen van de pensioenpremie. Op zeer korte termijn dus, maar niet schrikbarend hard (hoop ik).
mwach, die dude klaagt over "mark to market" en beveelt aan om terug te gaan naar "hold to maturity". no offence, maar dat is wel hele erge struisvogelpraat!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:30 schreef Drugshond het volgende:
Zijn we al in de buurt van een systeemcrisis....
Rob Konders denkt van wel.
Ik denk het ook... er is geen vertrouwen meer, en banken zitten volledig op slot of gaan spontaan (binnen 2 werkdagen) over de kop.
De vraag is of je dan geen enorme spike naar beneden krijg op het moment dat de beurs weer open gaat.. Tenzij er echt totale paniek is en er een staat van beleg moet worden afgekondigd, lijkt het me averechts werken om de beurs in zijn geheel stil te leggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:44 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien is de vraag hier al gesteld, misschien ook niet omdat het vielleicht een domme vraag is, maarrrr....
Waarom leggen ze de handel niet een paar dagen stil om de boel te laten bedaren? Kan dat niet? Of heeft dat in zijn geheel geen zin?
quote:Banking Finance Editor Patrick Hosking "No one trusts the banks anymore, it has to come from politicians."
7.36%quote:
quote:"We’re All Brazilians Now "
Nou, origineel weer van die Belgenquote:AEX-index 286,68 -7,36%
bel-202.323,94 -7,36%
CAC 40 3.503,95 -6,12%
EUR/USD 1,36 0,11%
FRANKF.-Xetra Dax 5.088,12 -4,48%
LONDEN-FTSE 100 4.457,81 -3,20%
Denk niet dat dat iets oplost. Eerder uitstel van executie. De huidige problemen zijn toch niet binnen een paar dagen opgelost, dus het vertrouwen is ook niet zo snel terug.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:44 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien is de vraag hier al gesteld, misschien ook niet omdat het vielleicht een domme vraag is, maarrrr....
Waarom leggen ze de handel niet een paar dagen stil om de boel te laten bedaren? Kan dat niet? Of heeft dat in zijn geheel geen zin?
Zal idd ook wel te maken hebben met een snelle daling in korte tijd etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:01 schreef jpjedi het volgende:
Ik dacht -10% maar het is ook redelijk variabel meen ik. is meer een beslissing gebaseerd op het moment. Dacht niet dat er een echte automatische set van parameters is.. maar ik ben geen expert.
Mwah... ik heb nog een halve krat 'Alfa' in de koelkast.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een paniek. Alsof morgen de wereld vergaan is
.
FD.nl had er een artikel over vanmorgen.. alle grote banken zouden deel uitmaken van een 200mld GBP steunprogramma. Inclusief Lloyds en Barclaysquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:03 schreef Damzkieee het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er enorm veel geld in banken gepompt gaat worden in Engeland. Heeft dit geen gevolgen voor inflatie? En waar is al dat geld gebleven dat die banken hadden?
Dat zijn de 2 noob-vragen die me op dit moment bezighouden.
wij hebben nog een fles rum en zat nutrilonquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah... ik heb nog een halve krat 'Alfa' in de koelkast.
Niet overdrijven.
Ben bezig met mijn 4e pilsje (nog steeds wakker na mijn nachtdienst).
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet overdrijven.
Die wordt met Fortis doorbrokenquote:
Klopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
FD.nl had er een artikel over vanmorgen.. alle grote banken zouden deel uitmaken van een 50mld GBP steunprogramma. Inclusief Lloyds en Barclays
Shit dat herinnert me er aan dat ik geen bier meer heb....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet overdrijven.
Wat was je antwoord? "Dat weet niemand?"quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:11 schreef jpjedi het volgende:
Lol schoonmoeder uit Nederland belt of haar geld veilig is bij de Rabobank.
Als we onder de 280 komen zijn we dus officieel door de helft gegaan binnen een jaarquote:52wk Range: 306.78 280 - 559.43
quote:emotional types sounded the armageddon alarm yesterday. not to mention every major paper in the free world.
todd harrison: Was That A Short-Term Low?
Ja dat is de vraag, aan de andere kant is het allemaal erg goedkoop aan het worden; als je geld voor een wat langere periode kan missen, is het helemaal geen slecht moment om in te stappen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je kunt beter afvragen op de bedrijven waarin je wilt beleggen straks nog wel bestaan of nog bestaansrecht hebben. De aandeelhouders van Fortis (die als laatste ingestapt zijn.. vangen nu bot).
Nou ik heb haar enigszins gerust gesteld dat als er met de Rabobank iets gebeurd dat er dan meer zaken zijn om zorgen over te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:13 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Wat was je antwoord? "Dat weet niemand?"
inlijsten en aan de muur hangen!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dat is de vraag, aan de andere kant is het allemaal erg goedkoop aan het worden; als je geld voor een wat langere periode kan missen, is het helemaal geen slecht moment om in te stappen.
Ohja en Fortis aandeelhouden (die als laatste is ingestapt) meldt zich!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |