mwach, die dude klaagt over "mark to market" en beveelt aan om terug te gaan naar "hold to maturity". no offence, maar dat is wel hele erge struisvogelpraat!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:30 schreef Drugshond het volgende:
Zijn we al in de buurt van een systeemcrisis....
Rob Konders denkt van wel.
Ik denk het ook... er is geen vertrouwen meer, en banken zitten volledig op slot of gaan spontaan (binnen 2 werkdagen) over de kop.
De vraag is of je dan geen enorme spike naar beneden krijg op het moment dat de beurs weer open gaat.. Tenzij er echt totale paniek is en er een staat van beleg moet worden afgekondigd, lijkt het me averechts werken om de beurs in zijn geheel stil te leggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:44 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien is de vraag hier al gesteld, misschien ook niet omdat het vielleicht een domme vraag is, maarrrr....
Waarom leggen ze de handel niet een paar dagen stil om de boel te laten bedaren? Kan dat niet? Of heeft dat in zijn geheel geen zin?
quote:Banking Finance Editor Patrick Hosking "No one trusts the banks anymore, it has to come from politicians."
7.36%quote:
quote:"We’re All Brazilians Now "
Nou, origineel weer van die Belgenquote:AEX-index 286,68 -7,36%
bel-202.323,94 -7,36%
CAC 40 3.503,95 -6,12%
EUR/USD 1,36 0,11%
FRANKF.-Xetra Dax 5.088,12 -4,48%
LONDEN-FTSE 100 4.457,81 -3,20%
Denk niet dat dat iets oplost. Eerder uitstel van executie. De huidige problemen zijn toch niet binnen een paar dagen opgelost, dus het vertrouwen is ook niet zo snel terug.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:44 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien is de vraag hier al gesteld, misschien ook niet omdat het vielleicht een domme vraag is, maarrrr....
Waarom leggen ze de handel niet een paar dagen stil om de boel te laten bedaren? Kan dat niet? Of heeft dat in zijn geheel geen zin?
Zal idd ook wel te maken hebben met een snelle daling in korte tijd etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:01 schreef jpjedi het volgende:
Ik dacht -10% maar het is ook redelijk variabel meen ik. is meer een beslissing gebaseerd op het moment. Dacht niet dat er een echte automatische set van parameters is.. maar ik ben geen expert.
Mwah... ik heb nog een halve krat 'Alfa' in de koelkast.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een paniek. Alsof morgen de wereld vergaan is
.
FD.nl had er een artikel over vanmorgen.. alle grote banken zouden deel uitmaken van een 200mld GBP steunprogramma. Inclusief Lloyds en Barclaysquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:03 schreef Damzkieee het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er enorm veel geld in banken gepompt gaat worden in Engeland. Heeft dit geen gevolgen voor inflatie? En waar is al dat geld gebleven dat die banken hadden?
Dat zijn de 2 noob-vragen die me op dit moment bezighouden.
wij hebben nog een fles rum en zat nutrilonquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah... ik heb nog een halve krat 'Alfa' in de koelkast.
Niet overdrijven.
Ben bezig met mijn 4e pilsje (nog steeds wakker na mijn nachtdienst).
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet overdrijven.
Die wordt met Fortis doorbrokenquote:
Klopt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
FD.nl had er een artikel over vanmorgen.. alle grote banken zouden deel uitmaken van een 50mld GBP steunprogramma. Inclusief Lloyds en Barclays
Shit dat herinnert me er aan dat ik geen bier meer heb....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet overdrijven.
Wat was je antwoord? "Dat weet niemand?"quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:11 schreef jpjedi het volgende:
Lol schoonmoeder uit Nederland belt of haar geld veilig is bij de Rabobank.
Als we onder de 280 komen zijn we dus officieel door de helft gegaan binnen een jaarquote:52wk Range: 306.78 280 - 559.43
quote:emotional types sounded the armageddon alarm yesterday. not to mention every major paper in the free world.
todd harrison: Was That A Short-Term Low?
Ja dat is de vraag, aan de andere kant is het allemaal erg goedkoop aan het worden; als je geld voor een wat langere periode kan missen, is het helemaal geen slecht moment om in te stappen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je kunt beter afvragen op de bedrijven waarin je wilt beleggen straks nog wel bestaan of nog bestaansrecht hebben. De aandeelhouders van Fortis (die als laatste ingestapt zijn.. vangen nu bot).
Nou ik heb haar enigszins gerust gesteld dat als er met de Rabobank iets gebeurd dat er dan meer zaken zijn om zorgen over te maken.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:13 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Wat was je antwoord? "Dat weet niemand?"
inlijsten en aan de muur hangen!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dat is de vraag, aan de andere kant is het allemaal erg goedkoop aan het worden; als je geld voor een wat langere periode kan missen, is het helemaal geen slecht moment om in te stappen.
Ohja en Fortis aandeelhouden (die als laatste is ingestapt) meldt zich!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |