abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61952163
Fok!Dieetclub #263 We komen weer in het ritme

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Sanity is (not) statistical
pi_61952186
Ik voelde me wel verplicht het topic te openen, maar er is vast wel iemand die de titel kan wijzigen. Ik heb geen inspiratie. Ja, om te koken, maar niet voor het openen van topics.
pi_61952393
Maeghan, je laatste post! Over dat konijn

Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:17:54 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_61954000
Ik heb vannacht Bert wakker gemaakt omdat er een konijn in het gordijn omhoog kroop. Vroeg me vanochtend toch wel af waar dat beest dan vandaan moest komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61955132
rare dromen heb jij Troel..

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61957547
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:55 schreef freecell het volgende:
Maeghan, je laatste post! Over dat konijn

Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.

Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:11:19 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61961257
TVP
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:26:35 #8
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61961539
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.

Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
ach volgens de wehkamp heb ik 80G.... klopt ook niet, t is echt een keurige D...en kledingmaat 48 kopt ook echt niet, ik heb 44-46 tegenwoordig...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 28 september 2008 @ 15:58:08 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61972317
Nieuw hier...net aangemaakt op dieetweb. Na een burn-out moest ik van de dokter afvallen, dus ging ik bewegen. Bij de eerste sportpoging scheurde ik m'n enkelbanden. Op de 1 of andere manier werd ik hierdoor zo kwaad dat ik voor het eerst van m'n leven me aan een normaal dieet weet te houden. Dus ontbijtje, lunch, avondeten en verder geen gebunker en gesnaai. Door die stukke enkelbanden beweeg ik natuurlijk wat minder, dus echt afvallen doe ik nog niet. Wel voel ik me al veel beter van binnen, niet zo opgepropt. Deze vrijdag ben ik begonnen met naar mijn werk te fietsen, 20km heen-20km terug. Daardoor zal het de komende tijd wat sneller gaan hoop ik...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61973310
Welkom Captain_Fabulous! Klinkt als een plan, veel succes er mee!

Ik ben nu ook weer wat serieuzer bezig. Ik mag vanaf deze week ook weer gaan sporten en ga denk ik weer lekker hardlopen vanaf morgen oid Lekker weer de eerste serie van Evy.
Vandaag heb ik alleen weer zo'n dag van constante honger Het is dan echt zó moeilijk om niet alles op te gaan eten wat los en vast zit! Vooral omdat er best wat te eten is hier in huis!
  zondag 28 september 2008 @ 17:19:46 #11
4177 Jojogirl
pi_61974451
Welkom Captain_Fabulous en veel succes.

Fijn dat je weer mag gaan sporten freecell. Ik tel nu de dagen tot 6 weken na de bevalling al af en hoop dat de brief voor de nagym snel in de bus valt

ik woog vanochtend onder de 80, echt bizar. Als ik de komende weken verder afval, snap ik wel hoe het komt. Momenteel heb ik weinig tijd over naast het heen-en-weer-naar-het-ziekenhuis, kolven, slapen en normaal 3 maaltijden eten, dus ook geen tijd om te snacken, terwijl dit leven wel energie vreet. Maarja, is het tenminste nog ergens goed voor. Al moet ik ook wel oppassen want te snel afvallen terwijl je borstvoeding geeft is ook weer niet goed.
pi_61974609
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?

Jojogirl, jij zal het inderdaad wel heel druk hebben ja, let je wel op jezelf?

Ik ren op dit moment ook veel heen en weer, maar toch val ik niets af. Bij mij komt het denk ik meer omdat ik als ik thuis kom vaak zo moe ben dat koken iets makkelijks wordt, en ik ook eigenlijk niet meer aan sporten toekom, terwijl ik eerder nog best wata op de fiets deed, en nog ging skaten.
Ik ga er vanuit dat het de komende weken wel weer beter zal gaan, en ik dan ook weer wat meer aan beweging kan gaan doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61979213
Welkom Captain, succes met je plan. Vooral dat fietsen

JoJo, let goed op jezelf, je hebt veel aan je hoofd en je lijf zal ook nog wel van slag zijn. Doe voorzichtig

Ik ga op advies van mijn moeder maar eens aan de vitaminen. Ben al 3 weken verkouden, kan me niet concentreren en heb nauwelijks energie. Het liefs lig ik de hele dag in bed of op de bank omdat ik voor mijn gevoel continu moe ben. 's ochtends heb ik nauwelijks honger en in de loop van de dag wil ik steeds meer eten en loop ik steeds naar de keuken (gelukkig heb ik weinig in huis)
Volgens mijn moeder dus waarschijnlijk deels veroorzaakt door te weinig vitaminen, vandaar de vitaminetabletten vanaf morgen. Als dat niet aanslaat kan ik alsnog bij de huisarts langs. En ik ga maar eens wat meer verse groente en fruit halen
pi_61981771
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:26 schreef teigan het volgende:
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?
Ik zát er een kilo af inderdaad, inmiddels 4 KG Ben verdorie bijna 3 KG aangekomen in 6 weken tijd.
Tijd voor een suikerafkick!
  maandag 29 september 2008 @ 08:09:23 #15
4177 Jojogirl
pi_61988679
Je hebt gewoon wat reservevoorraad energie voor je bv opgeslagen freecell

Omearos, klinkt alsof je weerstand inderdaad erg laag is. Hopelijk helpen de vitaminepillen

Hier vandaag 79.2, dus een BMI van onder de 27. Lijkt erop dat m'n lichaam voor het eerst uit stress af gata vallen i.p.v. aan te komen zoals gewoonlijk. Ik eet dus nu 's ochtends en 's middags maar een boterham extra en neem minder slank beleg dan normaal want dit gaat me wat te hard. Zit nu al zowat 2 kilo onder m'n pre-zwangerschapsgewicht.
pi_61988718
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.
Verder alles goed hier.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_61989170
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.
Verder alles goed hier.
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 29 september 2008 @ 08:59:58 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_61989285
Bedankt voor het welkom allemaal...ben vanochtend met de auto naar m'n werk gegaan om een vooraadje kleren op kantoor te droppen, rest van de week fietsen!
pi_61989318
Ik heb hetzelfde Levi, gewicht gaat alleen maar de verkeerde kant op (vanmorgen 86kg itt 82kg van voor de vakantie ) en geen tijd en energie voor sporten. Ik sta ingeschreven bij 2 groepslessen maar om een of andere reden heb ik op die tijdstippen ook allerlei afspraken steeds. Schiet niet op zo.

Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
En ik sleep steeds een flesje water mee, en misschien drink ik nog wel thee, maar da's water met een smaakje (ik doe er geen suiker in)

En nu ga ik maar eens een lunchpakketje maken en een appel snijden. Als ik pech heb ben ik namelijk tot vanavond 11 uur de deur uit, met iets meer geluk ben ik vanmiddag nog wel een uurtje thuis. Maar alles moet dus zo in mijn tas zitten.
pi_61989360
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
Studeren. Ik krijg het op mijn werk écht niet verkocht als ik in mijn bed blijf liggen. Zit (t/m morgen) nog in mijn proeftijd.

Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
***Levi was here***
pi_61989514
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:

Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
Dat is wel een goed idee. Ik had ook al bedacht dat ik m'n eten weer zou invoeren bij het voedingscentrum. Als het goed is staat er ook nog in wat ik vorig jaar at, toen ik ongeveer 10 kg af ben gevallen. Dus ik ga zo even kijken hoe ik dat ook alweer gedaan heb.

Die 10 kg zit er sinds vandaag weer aan namelijk. En het was echt geen echt dieet, maar gewoon van alles wat minder en niet zoveel chips, chocolade, kaas en dergelijk. Stom dat ik het niet heb weten vol te houden.

Maarre, nieuwe week, nieuwe start.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61989523
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Levitation het volgende:

Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
zondag.
pi_61989687
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.
pi_61989707
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

zondag.
3 keer hardlopen op 1 dag.
***Levi was here***
pi_61989764
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:26 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.
http://www.moly.nl/
***Levi was here***
pi_61989850
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

http://www.moly.nl/
Dankje De site waar ik ze gedownload heb doet het niet meer.
pi_61989963
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

3 keer hardlopen op 1 dag.

De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik? En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
pi_61989982
Het is altijd makkelijk praten als het jezelf niet betreft.
pi_61990054
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
pi_61990080
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik? En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
Inderdaad is "iets" beter dan "niets", dat klopt wel. Had alleen in gedachten om in maart weer de City-Pier-City in Den Haag te lopen.

Hoofdsponsor is Fortis. Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 09:56:05 #31
4177 Jojogirl
pi_61990173
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
pi_61990195
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:47 schreef omearos het volgende:
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
Dat bedoel ik.

Eigenlijk moeten we allemaal iemand aanwijzen die voor ons bepaalt wanneer we ruimte hebben om te sporten.
pi_61990212
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:56 schreef Jojogirl het volgende:
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
Is goed. Loop 'm waarschijnlijk wel met een vriendin van me, maar die vind dat vast ook prima.
***Levi was here***
pi_61990215
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:49 schreef Levitation het volgende:

Hoofdsponsor is Fortis. Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
pi_61990333
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
pi_61990373
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:03 schreef omearos het volgende:
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
Tuurlijk mag je mee-meeten.
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
***Levi was here***
pi_61992549
TVP, ik heb een Wii en ook de Wii Fit
pi_61993239
Ik heb ook een Wii maar nog geen Wii Fit. Die lijkt me op aich wel leuk, aan de andere kant zou ik niet weten of ik me er aan zou houden en het is te duur om even te proberen of het aanslaat.
quote:
Tot nu toe klopt het, heb net mijn lunch op. Maar het moeilijkste deel van de dag moet nog komen, hele middag practicum en vanavond deelt er vast weer iemand uit (vereniging van 30 man en bijna elke week wel iemand jarig)
  maandag 29 september 2008 @ 14:01:21 #39
153506 Captain_Fabulous
pi_61995360
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:06 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je mee-meeten.
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
pi_61996183
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
ik ben nu ook 5.5 kg zwaarder dan toen ik de CPC liep. Wil die er toch ook graag weer af hebben binnenkort.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:32:51 #41
153506 Captain_Fabulous
pi_61996237
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
pi_61996355
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
Hardlopen moet je inderdaad wel voorzichtig mee zijn. Het is inderdaad wel verstandig om eerst wat proberen af te vallen. Ondertussen zou je wel wandeltrainingen kunnen doen, gewoon 3 keer per week op een stevig tempo wandelen, train je je beenspieren alvast. En als je denkt dat je zover bent dat je kunt gaan hardlopen, zorg dan dat je het goed opbouwd, bv met Start-to-Run (voor podcast zie linkje dat ik vanmorgen postte). Reken er op dat je ongeveer 3 maanden nodig hebt om te trainen voor de CPC. Betekent dat je nog ong 3 maanden kunt afvallen/wandelen/fietsen vóór je echt moet gaan trainen. Lijkt me dus zeker haalbaar!
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:39:20 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_61996408
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
pi_61996483
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
Oei, gescheurde enkelbanden, even niet bij stilgestaan. Daarmee moet je echt wel heeeeel voorzichtig zijn. Overleg anders eerst even met je huisarts/fysiotherapeut. Die kunnen beter inschatten of het verstandig is én hebben misschien nog wel goeie tips over hoe je het 't beste kunt aanpakken.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:44:14 #45
153506 Captain_Fabulous
pi_61996549
Ik loop nu zes weken met een brace en het zou nu over moeten zijn, alleen doet het nog teveel pijn naar mijn zin, dus ga woensdag inderdaad naar de huisarts....
pi_61999081
goed naar je huisarts en fysio luisteren. Ik heb ook gescheurde enkelband gehad en moet nog steeds voorzichtig doen met hardlopen (blessure was 7,5 jaar terug) Het heeft alleen al ruim een half jaar geduurd voor mijn enkel weer de normale omvang had ipv opgezwollen.

Ik had 2 weken gips en 4 weken ingetaped.
pi_62000930
Ik weet eerlijk gezegd op dit moment ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te sporten.
Mijn eerste "echte" jaar in het onderwijs is zwaar. Ik heb het idee dat ik weinig anders doe dana werken en slapen soms. Alles wat ik ter ontspanning doe moet ik de dagen erna bekopen, zwaar vervelend eigenlijk.
Op mijn roostervrije dag wilde ik gaan zwemmen, maar het is mij nog niet gelukt.
ik kan via school fitnessen schijnt het, dus ik zit er wel over na te denken om dat te gaan doen.
pi_62001077
quote:
Nu nog kijken wat ik voor avondeten krijg en vanavond niet snoepen en dan is het goed gegaan vandaag
pi_62011003
Avondeten werd kip-cordonbleu, spruitjes en aadappelkroketjes, met aardbeienijs toe
Keus was weer minimaal, er waren alleen aardappelkroketjes voor koolhydraten (niks gekookt oid) en toetjes was ijs of roomvla.
Voor morgen staan burrito's op het menu misschien moet ik ook maar eens kritisch naar mijn avondeten kijken
pi_62016081
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
pi_62016271
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 07:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
***Levi was here***
pi_62016311
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
Dat ziet er inderdaad niet zo gek uit. Maar ik heb al moeite genoeg om gewoon te rennen, laat staan met gewichten.
pi_62016924
86,3kg weer aangekomen. Baal hier best van, ook al weet ik dat ik gewoon nog teveel eet.

Vandaag maar weer een dagmenu plannen, opschrijven helpt mij meestal wel als stok achter de deur.

O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: koffie met melk en suiker
T: appel met kaneel
D: burrito's
pi_62016998
Ik doe mee, want ik was vanmorgen zowaar 3 KG zwaarder dan na de bevalling! Hier nu 69,5 dus

O: - 2 crackers met kaas en rauwe ham 2 bakjes koffie en veel thee
T: - Thee en Appel
L: - 3 boterhammen. 1 met pindakaas en sambal, 1 met mosterd en kaas en 1 met mosterd en rauwe ham
T: - Veel thee (ik ben echt theeverslaafd momenteel, wel bijna aldoor kruidenthee. 1 Speculaasmolen. Iets van fruit. Rond 4 uur een instant wiener melange
D: - Wordt over nagedacht, wrs iets van Pasta met wat drinken erbij.
T: - IJsje (verlaat toetje, waterijs )en nog wat fruit.

Ergens tussendoor kaan ik wrs ook nog wel een een hele komkommer en een paprika op

En niet zoals gisteren ( en eergisteren en de dag daarvoor en de dag daarvoor enz ) de hele dag heel goed en normaal eten en 's avonds de koekjestrommel en/of snoeppot leegeten
Ik krijg serieus wel zeker 750 Kcal binnen aan overbodige snacks momenteel Die ga ik dus schrappen.
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen

[ Bericht 29% gewijzigd door freecell op 30-09-2008 09:24:20 ]
pi_62017587
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:18 schreef freecell het volgende:
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen
Daarom staat bij mij de cappuccino er nog in, al heb ik suiker wel vervangen door zoetstof.
en dat plunderen van de snoeppot herken ik ook
pi_62017778
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.

Dan zal ik ook maar eens een lijstje posten.

O: 1 gekookte ei + 2 volkorenboterhammen
T: perzik-banaansmoothie.
L: 2 volkorenboterhammen met kaas.
T: appel
D: rijst met kipfilet, oosterse wokgroente en zoete sojasaus
T: soepje
pi_62017908
Aangezien mijn weegschaal vanmorgen 93.1 aangaf, 5,5 kg meer dan toen ik trouwde (afgelopen mei) moet ik écht écht weer strenger worden.

Dus daarom zal ik ook maar even 't lijstje maken:
O: 2 boterhammen met halvajam
T: banaan, mandarijn
L: 4 boterhammen, 2 met kalkoenfillet en 2 met kaas (48+)
T: madarijn
D: pizza oid (moet overwerken en we laten iets bezorgen)

Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
***Levi was here***
pi_62018123
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:57 schreef appelsap het volgende:
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.
Mja, bewust van zijn helpt niet echt. Ik slaap uiteraard iets te weinig (2 nachtvoedingen ) en dat staat mijn normale functioneren niet in de weg, maar het zorgt er wel voor dat ik het constant koud heb (of opvliegers, hormonen zijn tof ) en honger. Echt cravings naar zoet.
En als ik het koud heb, krijg ik óók honger, vooral zin in comfortfood. Heel erg irritant. De enige manier om dat te doorbreken is met een strak 'ik eet dit en geen winegum of koekje meer!' schema
Eerst maar eens afkicken. Dat is een paar dagen beroerd en dan ben ik er aan gewend om niet de hele dag dingen in mijn mond te stoppen
pi_62018146
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:03 schreef Levitation het volgende:

Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.

Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
pi_62018380
Kun jij voor een voeding lopen freecell? Bij mij ging dat niet. Eerst de boel leeg en pas daarna ging het. Anders deed het echt pijn. En was m'n sportbeha 3 maten te klein.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62018515
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.

Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
Daar moet ik nog een beetje op trainen, bij mij is het meestal zo dat als een verpakking (of boterhamzakje) open gaat, deze ook direct leeg gaat. Mis wat remmingen.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:41:49 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_62018637
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62018794
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:41 schreef Troel het volgende:
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
Is nu te laat. Ben al op mijn werk.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:50:17 #64
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62020013
81!!! jeeej 81 rond vanochtend!!
ik ben eindelijk over de grote na de vakantie extra kilo's bult heen!! en nu doorzetten naar de getallen met een 7 ervoor!

mijn lijstje van vandaag (beetje ziek en ongesteld en laat op)
O/L: bakje frosties zonder melk
T: een appel
T: twee geroosterde bruine boterhammen met een beetje makreel. zilveruitjes en augurkjes erbij
T: als ik nog honger heb twee rijstwafels met coburger rauwe ham
D: een vriend gaat voor me koken, ws. indonesisch, geen idee wat precies
pi_62020566
KLinkt lekker Kwak! Makreel!

Ik haal net mijn lunch door de eetmeter: 460 Kcal Daar mag ik ook wel eens de pindakaas gaan schrappen oid
Al is pindakaas natuurlijk wel schreeuwend gezond
pi_62020673
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
***Levi was here***
pi_62022622
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
FAIL.
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
pi_62022663
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.
***Levi was here***
pi_62022826
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
pi_62022922
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:08:34 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_62023157
Gezellig zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62023184
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaan je kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:14:46 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_62023333
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaan je kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62023941
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:02 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62024101
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...

heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
pi_62024160
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef kwakveense het volgende:
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...

heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet

Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:18:41 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62025027
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet

Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??

t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.

die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.

je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
pi_62025092
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??

t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.

die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.

je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk

Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:21:38 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_62025111
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent

Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoor Geloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:22:37 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62025139
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk

Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
je snapt t nog steeds niet

het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
pi_62025161
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoor Geloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
Uit haar posts (en hoe moet ik haar anders kennen want we zitten op een forum) blijkt niet dat ze die schop zichzelf kan geven
En eerlijk gezegd komen haar reacties over alsof ze wel hulp nodig heeft en op het moment niet verder komt
Maar dit is dan ook echt het laatste wat ik er over gezegd heb
pi_62025191
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

je snapt t nog steeds niet

het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
pi_62026156
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
Dat laatste, daar heb je gelijk in. Maar als je dan constructief wilt bijdragen zou je ook kunnen helpen om een oplossing te verzinnen zodat het niet weer gebeurt, dus bijv. wat Kwakveense zei, apart inpakken, zou een tip zijn. Of proberen om niet te eten tijdens het werk maar apart de tijd ervoor te nemen, bewust eten zonder dat je iets anders ernaast doet, dat zou misschien werken. Zeggen dat het fout is helpt niet, want dat weet ze ongetwijfeld zelf ook wel. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder kunnen we de discussie erover beter sluiten denk ik

Knap dat jij het nooit hebt, maar sommige mensen hebben dat wel, zeker als ze heel erg geconcentreerd ergens mee bezig zijn. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben, gezien het grote aantal mensen dat opeens een zak chips kwijt is nadat ze een film gekeken hebben.

Even een andere vraag, want ik wil weer strak op m'n eten gaan letten en toch niets tekort komen. Uit de eet- en beweegwijzer blijkt dat ik te weinig calcium binnenkrijg, op zich logisch voor iemand die lactoseintolerant is. Weet iemand toevallig een voedingsmiddel met extreem veel calcium? Ik kan ook wel tabletjes nemen hoor, maar ik eet liever gewoon gezonder.

Tip voor voldoende kalium is in ieder geval gedroogde abrikozen, met 1400 mg per 100 gram - stuk of 15 abrikozen - (ADH is 2000 mg). Dat is tot nu toe ongeveer het hoogste wat ik heb kunnen vinden.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:12:58 #84
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62026421
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)

calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool

en in:
mosselen, oesters sardines

je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.

http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122
pi_62026669
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag

Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.

IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
pi_62026977
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
FAIL.

En dan ook nog zo bezig zijn met je werk dat je uiteindelijk zelfs nog in een leeg zakje graait. Nouja, dat overkomt mij dus weleens.

Ik ga zo maar eens aan een monsterlijke afwas beginnen. Laatste tijd zelfs daar te druk voor gehad.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:41:18 #87
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62027164
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:21 schreef Maeghan het volgende:
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag

Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.

IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
15 minuten daglicht (zelfs met ramen dicht) per dag scjhijnt genoeg te zijn voor voldoende vitamine D.
als je n supplement neemt is extra vit D wel handig in t supplement voor betere directe opname (van davitamon zit t er bij, die dingen zijn trouwens net fruit tella's)

kelp is ook een soort zeewier. je kunt t volgens mij koken en eten net als zeekraal ofzo...
pi_62028205
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
D: burrito's
En tot nu toe gaat het weer goed, alleen de appel overgeslagen door tijdgebrek, die eet ik vanavond wel.

Levi je weet nu hoe het morgen anders kan. Hoe ben je nu de middag doorgekomen zonder tussendoortje?
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:22:20 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_62028336
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:12 schreef kwakveense het volgende:
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)

calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool

en in:
mosselen, oesters sardines

je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.

http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122

Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62028917
Mijn planning voor vandaag gaat ook wel goed. Gevulde paprika's zijn het avondeten geworden, was best lekker! Speculaasmolen en Wiener Melange overgeslagen, omdat we om half 5!! al gingen eten! (Tara moest vanavond werken en vroeg beginnen)
Waarschijnlijk gaan de wiener en misschien de speculaas dus naar vanavond.
pi_62029269
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
Mij was verteld dat juist melk de opname van ijzer remt. Misschien beide maar niet drinken als je ijzer uit je eten wilt halen.

Gaat lekker Freecell Ik heb ook een tussendoortje naar de avond verplaatst, avondeten staat hier nu in de oven
pi_62029476
Ik begon met lezen, en ik was blij om weer wat mensen terug te zien. Jammer van de discussie erna.

freecell, als jij zoveel kcal aan snoep/snacks eet, is het dan niet een idee om wat meer brood of crackers te eten? Dat moet makkelijk uitkunnen...

Levitation, probeer de tijd voor de lunch te nemen joh, juist doordat je zo zijdelings eet lijk je het ook zo weer vergeten te zijn.

Ik neem nu al een paar dagen een extra boterham en fruit mee, en ini de auto naar huis eet ik dan nog een appel en een boterham. Ik vind het best lekker werken zo, ik heb minder snoepdrang, ook al blijft die ook wel aanwezig. Maar ik neem geen snoep meer mee in de auto heb ik besloten.
pi_62032735
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.

Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.

Ik zie wel een beetje (erg) op tegen de winter, want dan heb ik het altijd zo koud en heb ik de hele dag door enorme honger. Normaalgesproken kom ik in de winter dan ook een kilo of drie aan en ik heb me nu juist voor genomen om weer wat af te gaan vallen. Alhoewel als ik er nu nog drie kilo afkrijg en die er weer bij eet in de winter, zou ik er ook nog mee kunnen leven. Maar eigenlijk wil ik nu eens leren omgaan met die honger (of iets vinden om er vanaf te komen) en ook goed de feestdagen doorkomen. Dat ging vorig jaar redelijk op zich, we hebben niet zo veel in huis gehaald als mijn ouders altijd deden, dat scheelt ook gigantisch veel. Maar ik wil ook weer niet kijken op een kerstkransje natuurlijk, dat lijkt me ook niet gezond.

Vanaf nu ga ik weer bijhouden wat ik eet en ook wat m'n vriend eet. Op zich is hij niet te dik, maar hij wil er zelf wel een paar kilo af (zittend werk, beginnend buikje). Hij loopt sinds een tijdje weer hard (nou ja, niet zo heel hard). Ik wil op zijn eten letten omdat hij te ongezond eet; te veel snacken, te weinig normaal eten. Van vandaag werd ik in ieder geval niet blij; ik zat qua kcal redelijk (1800) en hij zat te laag (1650), maar we hadden allebei wat te weinig van bepaalde dingen. Logisch, want als ik geen zuivel mag en dus niks maak met zuivel, eet hij het automatisch ook niet of veel minder. Maar goed, ik heb hem net een paranoot in z'n mik geschoven om z'n seleniumtekort op te lossen en hem ook laten zien wat hij allemaal mist en hoe ongezond het is qua verdeling. Te weinig calorieen maar te veel vet en cholesterol, te weinig calcium, te weinig magnesium, aantal vitamines, etc. Komt ook omdat ik vrij heb, normaalgesproken smeer ik voor ik naar m'n werk ga een stapel brood voor ons allebei en nu niet. En hij zal het ook echt niet zelf doen. Maar goed, donderdag begin ik weer.
pi_62038229
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
D: burrito's toetje: roomyoghurt (honing-noot van Almhof )
T: appel met kaneel, crystal clear
Gelukt met een kleine aanpassing

En hoe ging het vandaag met:
Kwakveense
Freecell
Appelsap
Levitation
??
pi_62038412
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:09 schreef Maeghan het volgende:
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.

Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.
Dat doe ik nu met mijn appel met kaneel. Krijg ik gelijk ook weer eens fruit binnen.
quote:
Maar goed, donderdag begin ik weer.
Staat genoteerd
pi_62038998
Mijn schema klopt niet helemaal meer vandaag. Ik was mijn avondeten + appel vergeten mee naar school te nemen. Opzich niet zo'n probleem want er is ook een kantine, maar die ging vandaag dus net niet open.
Uiteindelijk maar een balisto genomen (de gezondste keuze die ik had) en toen ik thuis was pas avondeten op (om half 9)

O: 1 gekookte ei + 2 volkorenboterhammen
T: perzik-banaansmoothie.
L: 2 volkorenboterhammen met kaas.
T: Balisto
D: rijst met kipfilet, oosterse wokgroente en zoete sojasaus
T: Een klein bakje kwark

Heb het even ingevuld en kom aan 1400 Kcal, netjes dus ondanks de balisto.

Ik probeer zelf regelmatig wat te eten om geen lekkere trek te krijgen. Ik eet meestal kleine beetjes. Dus niet zomaar 4 boterhammen achter elkaar. Het werkt meestal goed. En voor de lekkere trek in de avond (dat heb ik gewoon altijd, maakt niet uit wat en hoeveel ik eet overdag) neem ik vaak een lekker soepje.

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 30-09-2008 23:41:05 ]
pi_62039138
Oke, iIk ga mezelf een grote schop onder mijn kont geven, de vakantie is over. Ik ga meedoen met de dagelijkse lijstjes want ik "moet" mager worden voor de grote dag

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: fruitkick
L: 3 bruine boterhammen. 2 voor in de groentensoep en 1 met gekookte ei
T: bakje druiven + in de trein terug: boterham appelstroop + appel
D: gekookte aardappels (2) + spinazie + kipsnitzel
Na poweryoga beker vanilleyoghurt.

Vandaag zat ik op de andere vestiging weer eens naast de snoeppot, die heb ik met rust gelaten (had het te druk )

Dikke kus voor Levi . Het is lastig om streng voor jezelf te zijn. Ik heb sinds kort de soep als lunch ontdekt (op aanraden van vriendjelief) en dat vult best goed! Ik heb geen neiging meer om daarna te snoepen. En anders heb ik mijn bakje komkommer daarvoor. Is dat een idee?
pi_62040140
Iets warms helpt ook altijd beter dan iets kouds, vind ik. Dus gewoon die boterham met kaas even in het tosti-ijzer

Maar hoeveel kcal proberen jullie te eten, of kijken jullie daar niet naar? Ik vind tussen de 1600 en 1800 wel prima en zolang het onder de 2100 blijft, kan ik me niet druk maken. Maar goed, ik ben dan ook nooit zo fanatiek. En ook nog steeds niet dun, dus of dat nou de manier is
pi_62040493
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
pi_62040718
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:48 schreef appelsap het volgende:
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.

Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...

Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
pi_62040757
Ben ik ook weer. 1 week ziek en nog een tijd benauwd vreet energie. Vandaag voor het eerst weer eens wat gesport
Afvallen kan nu ook weer gaan beginnen
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:19:14 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_62042557
Het gaat elke keer mis met het avondeten en daarna. Gister de hele dag gezond gedaan, maar een tijd na het avondeten kwam m'n vriend met een zak m&m's aanzetten. We hebben een gezamelijk bureau en de zak stond tussen ons in. Nou, mooi dat ik dus de helft heb opgesnaaid. Daarna boos dat hij zulke dingen neerzet.

Ook echt zo dom om boos op hem te worden (en dan ook nog achteraf ). Ik steek het toch echt zelf in m'n mond. Dat heb ik hem ook gezegd, maar wel gevraagd of hij er een beetje rekening mee wil houden dat ik geen zelfbeheersing heb. Nu heeft hij de rest van het snoepgoed gelukkig meegenomen naar z'n werk.
pi_62042644
Ik val alleen af als ik ónder de 1500 zit helaas. Tussen 1500 en ong. 2000 blijf ik gelijk en daarboven kom ik héél snel aan.

Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer ) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.

Vanmorgen 300 gr. lichter Ik had trouwens meer verwacht, want er zat eergisteren zomaar een KILO bij en meestal is die dan 2 dagen later weer weg, maar dit is blijkbaar een hardnekkige

Het helpt trouwens niet mee met afvallen als je BMI gewoon goed is en iedereen roept dat je al weer zo slank bent na de bevalling Want dat ís ook wel zo, maar sinds de bevalling ben ik alweer 3 KG aangekomen en dat is een pond per week en ik zie precies waar het zit En dat is gewoon niet gezond!
pi_62043052
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?

ik hou geen voedingswaarden bij van wat ik eet. Ik hou de eetlijst aan die ik op de eetstoornissengroep heb gekregen, en daar val ik op zich wel mee af, zolang ik dus niet weer aan tussendoortjes begin. De lijst is op zich wel zo opgezet dat je gewoon om de paar uur wat eet(brood of fruit), maar de luxe koek 's avonds doe ik nooit, en als je dan in de bios zit, tja, dan neem ik toch nog wel eens wat M&M's
pi_62043395
ik tel ook geen calorieen, al is het maar omdat ik het dan goed wil doen en eigenlijk alles moet gaan wegen en afmeten. En daar ben ik te lui voor

Lijstje voor vandaag:
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
pi_62043457
Klinkt wel ok omearos..

ik heb net ontbeten met 2 boterhammen, en ik ga zo denk ik maar even een pot thee zetten, daar is het wel weer voor..
Ik heb nog proefwerken liggen om na te kijken, en eigenlijk wil ik die ook zsm afkrijgen, dan heb ik de rest van de dag gewoon lekker voor mijzelf..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:47:04 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62043937
ik tel wel. ik heb het nodig. in mn valtaf grafiekje zijn een paar "tel-loze" periodes en je ziet meestal kort daarna een piek in mn gewicht...

niet dat ik t niet uit mn hoofd weet allemaal na een jaar, maar meer omdat ik ook minder oplet en nadenk en meer snoep"omdat ik t toch niet hoef op te schrijven" kortom: ik heb de verantwoording nodig

k probeer tussen de 1300 en 1500 te zitten. als ik 1800 eet val ik echt geen drol af. ik mag wel van mezelf sowieso 1 of 2 dagen in de week "niet tellen" dus dan eet ik meer. de laatste tijd merk ik dat het wisselen in mn calorieën per dag (een dag veel dag weinig dag veel dag of twee minder) ook erg helpt, dus wie weet ga ik t wel meer afwisselen. dagen van 1900 en dagen van 1200 ofzo...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:06:02 #108
30252 Soempie
Procreating
pi_62044371
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:25 schreef freecell het volgende:

Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer ) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.
Veel plezier.

De zus van m'n vriend heeft pas een kindje gekregen. Het lijkt me zo leuk als hij een jaar of 2 is. En nog leuker als hij kan komen logeren.
pi_62045086
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.

Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...

Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
Nee, ik heb het idee dat ik bij 2000 aankom, al is het niet veel dan. De max ligt voor mij zo rond de 1800/1900 denk ik. Dat 1300 het minimum is, dat wist ik niet. Dan ga ik me daar ook aan proberen te houden.
Wat ik met streng bedoel is, dat ik elke dag gewoon probeer om normaal te eten. Het mag natuurlijk wel eens een keer wat vetter zijn, of een lekker toetje erbij. Maar ik probeer dat toch niet te vaak te doen want dan denk ik bijvoorbeeld de volgende dag: Hm dat was zo lekker, dat kan ik nog wel een keer doen. En dan gaat het gewoon mis. Ik denk dat dat in de toekomst nog wel zal gaan veranderen, maar voor nu wil ik eerst van dat gevoel af dat ik altijd meer wil hebben.
Over doelen.. Ik heb niet echt een doel voor ogen. Ik wil het liefst nog zeker 18 kg afvallen en dat betekent voor mij dan een gezond BMI. Maar ik besef me ook wel dat dat misschien wel niet realiseerbaar is. Dus ik probeer het gewoon in stapjes te zien. Ik begon op 86 en ik keek uit naar de 80. Nu zit ik onder de 80 en kijk ik uit naar de 75, dan naar de 70 en dan zie ik wel hoever ik kom.
pi_62045176
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:52 schreef teigan het volgende:
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?
Mwa, ik ind mezelf nu niet te dik, maar er mag wel weer een kilo of 4 af
En 3 KG er bij in 6 weken is geen goed teken toch? Lijkt me meer een probleem met zelfbeheersing dan met zelfbeeld, haha.
pi_62045365
Nou ja, als je het overal ziet zitten, en daar moeite mee hebt, vind ik dat toch ergens wel een beetje eng klinken...
Maar het is inderdaad wel erg snel wat je nu aankomt, dat ben ik wel met je eens.. Ik zou waarschijnlijk ook flink in paniek raken als het mij nu zou gebeuren..
pi_62045448
Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 gekookte eieren
T: bakje kwark
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet en soep
T: 2 perziken
D: salade met kip, kaas, ei en wat groente
T: bakje kwark
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:22:31 #113
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62046028
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:

O: frosties zonder melk
L: 2 bruine boterhammen met coburger rauwe ham
T: ??
D: vissticks met 2 bruine boterhammen en worteltjes
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:29:52 #114
43556 miss_dynastie
pi_62046177
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
pi_62047384
Ik heb net een bakje muesli quinoa-pure chocolade op het Provamel Yofu. Die muesli is trouwens erg lekker, ga ik zeker vaker kopen en zo krijg ik nog eens soyaprut weggelepeld ook (walgelijke troep is dat anders zeg...).

Misschien dat ik er vanmiddag nog eentje neem. Ik had voor het ontbijt met een glas sinaasappelsap 300 kcal, dus da's netjes. Als ik nog een keer zo eet, zit ik aan 600.

Vanavond eet ik 'iets' met regenboogsnijbiet, maar wat precies weet ik nog niet. Ik heb een paar leuke recepten gevonden, waaronder lasagne met snijbiet en kaas (maar dan zie je de kleurtjes niet en da's jammer), een snijbiettaartje (maar da's dan weer vrij vet denk ik) en warmoespakketjes (stengels met rijst, rozijnen en amandelen verpakt in de bladeren). Of gewoon gewokte snijbiet met gember, knofook en sojasaus. Maar dan weet ik weer niet wat ik erbij moet eten qua vlees.
pi_62051816
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
Het is tot nu toe geworden:

T: noodles, crystal clear
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:17:38 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62053246
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:

T: ??
het is geworden:
T: weight care reep pinda noga ( lijkt op snoep, en bevat meer vitamientjes en minder suiker)
T: uitjes en augurkjes
pi_62053626
Ow ja, is waar ook. Ik wou ook nog kijken naar die weightcare-dingen, vooral de maaltijdshakes als vervanging voor drinkontbijt. Vult het een beetje? Ik heb nauwelijks een vol gevoel na drinkontbijt.

Hmm, lees net op het etiket dat het drinkontbijt 36kcal/100ml is da's nog geen 300 per fles en ik drink meestal een halve fles als lunch. Da's niet veel.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:04:50 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62054631
ik eet ze niet als maaltijdvervanging, daar doe ik niet aan tenzij ik echt geen tijd hebt om lunch te maken en geen broodjes wil kopen @ station ofzo...

als tussendoortje alleen als ik een te karige dag heb (zat op 1100 vandaag, met reep erbij op 1300) en zin in iets zoets. de verhoduing van voedingsstoffen in zo'n reep is nl. beter dan in een gewone mars, meer eiwit, meer vitamines, minder vet en suiker, maar ze zijn wel 200ckal.

oh en zeer goed te nassen, net een snickers... zonder carame en nootjes

shakes doe ik niet aan. bah... iegh meot er niet aan denken
pi_62054761
Heb net even gekeken en vind de shakes te duur, 2 euro per pakje. Zo'n bus met poeder is goedkoper maar da's weer niet handig meenemen (melk hou je niet lekker in je rugzak)

Heb net nog beter op de etiketten van drinkontbijt gekeken, en de lightversie is ong. 300kcal per fles, en de gewone versie ong. 420kcal. Ik had er nooit op gelet, pak gewoon welke lekker klinkt, maar als het de lightversie is moet ik gewoon wat meer drinken om de honger te stillen.

En hopelijk over 3,5 week geen bitje meer overdag, dan kan ik weer gewoon brood eten tijdens de les.
pi_62056361
Even een zwaai van mij

Zwaai zwaai
pi_62064014
Vandaag op zich een goede dag, iets meer dan 1900 kcal. Gisteren was rond de 2200, dus dat was te veel. Ook vandaag had ik vrij uitgebreid gekookt, maar het is m'n laatste vrije dag dus dat mocht. En dan met een toetje en een glas wijn en zo, nou, vooruit. Vanaf morgen weer wat strenger.

Score qua vitamines vandaag was weer niet je van het. Calcium was al stukken beter vandaag, maar verder nog steeds een aantal dingen te weinig/op het randje (vandaag gelukkig iets meer aan de goede kant van het randje). Alleen score op vitamine B12 was 0 vandaag. Oh well, morgen beter en misschien maar eens een vitaminepilletje erin gooien. Ik heb bijna alles los staan hier, alleen m'n magnesiumpillen zijn op.
pi_62065057
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
Vandaag gegeten:

T: noodles, crystal clear
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes met mayonaise de dijon, bakje vla

En ik slik ook vitaminepillen sinds afgelopen maandag, voor de weerstand. Verder heb ik geen idee hoe het zit met mijn voedingsstoffen. Kan het kwaad?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:19:48 #124
30252 Soempie
Procreating
pi_62069507
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
pi_62070029
Wederom geen planning, schoonzus jarig, ga ik heen en ik krijg vervoer, dus kan niet zelf bepalen wanneer ik heen en terug ga. Dus geen idee wanneer, wat en waar ik eet vandaag.

Ik heb teveel familie Er is er echt elke week wel 1 jarig in de categorie broers, (schoon)zussen, zwagers en hun kinderen.
pi_62070040
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:19 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
pi_62070183
Brinta-crackers? klinkt wel lekker.

Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauze dus lunch om 11 uur

L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:07:55 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_62070360
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
Goed idee. Ik had vanmorgen met kaas en volgens mij is jam ook lekker.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 10:44:36 #129
43556 miss_dynastie
pi_62071204
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
En zelfs dit is dus niet gelukt Het is een gebakken eitje tussen de middag geworden en de soep 's avonds. De andijvie gaat voor vandaag in de herkansing, al kan het best zijn dat ook dat niet lukt, want ik heb al vroeg een vergadering (incl. broodjes, dat dan weer wel). Echt knap van de mensen die zich wel (grotendeels) aan hun lijstje houden
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:22:58 #130
30252 Soempie
Procreating
pi_62073440
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:25:53 #131
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62073501
soempie: dat ging bij mij over na les 3! effe doorzetten nog
pi_62073527
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef Soempie het volgende:
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
Succes! Het wordt vanzelf leuker als je wat langer kunt lopen. Weet nog dat ik gegeven momenent met verbazing naar mijn eigen voeten keek, die bléven maar doorlopen! Geweldige ervaring.

Wat die spierpijn betreft: zorg voor een goede warming-up en coolingdown. Evy doet dat naar mijn smaak te weinig. Ik wandel altijd al een paar minuten voor ik de les aan zet. En na de les wandel ik ook nog een paar minuten door, zodat je spieren tot rust kunnen komen.
Overigens werkt fietsen bij mij heel goed tegen dat soort spierpijn. Je spieren worden dan anders belast en goed doorbloedt, mijn ervaring is dat als ik een stukkie ga fietsen de spierpijn zo over is.
***Levi was here***
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:32:15 #133
30252 Soempie
Procreating
pi_62075435
Ik loop ook altijd een stuk voor en na de les.

Nou, ik ben best wel trots op mezelf dat ik de les heb uitgelopen. Er kwam me een bak water naar beneden! Ik kwam drijfnat thuis net. En ik hoop inderdaad dat de spierpijn al vanaf les3 niet meer terugkomt.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:40:18 #134
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_62075686
Ik heb even een kort vraagje:

Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_62075765
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:40 schreef Birra het volgende:
Ik heb even een kort vraagje:

Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
Hangt van de worst af.
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 14:16:34 #136
43556 miss_dynastie
pi_62076727
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hangt van de worst af.
En van de boterham
pi_62076779
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En van de boterham
Inderdaad. Kort vraagje was iets té kort.
***Levi was here***
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:12:31 #138
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_62079707
Gewoon een witte boterham, door de helft gesneden, en daartussen dan bijvoorbeeld cervelaat, of ham.
Ik hoef het ook niet precies te weten, maar gewoon een indicatie. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:16:01 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_62079798
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:16:33 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_62079821
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:30:52 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62080203
een witte boterham is ongeveer 80/85 ckal. zonder of met boter? ik gebruik dat niet dus weet niet uit mn hoofd
1 plakje cervelaat is 10 gram, is ongeveer 40 ckal
1 plakje ham is vaak ongeveer 10-20 gram, en 20 - 40 ckal

das dus zonder boter 120 ckal per boterham.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:33:12 #142
30252 Soempie
Procreating
pi_62080262
Zulke dingen weet ik dus echt niet uit m'n hoofd.
pi_62081886
Ik weet ook geen calorien uit mijn hoofd.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:

Ik was uiteindelijk tot 4 uur op school en moet zo alweer weg, dus heb al avondeten gehad.

Lijstje tot nu toe:
T: cappuccino met suiker

Voor vanavond heb ik alvast appel met kaneel gemaakt, ik heb vast geen puf meer om het te maken als ik de hele avond gewerkt heb.
pi_62084448
Nou, tot nu toe goed gegeten:
Ontbijt: 2 boterhammen, 2 x Twenty Four, 0.5 x tonijn met dressing, 0.5 x schapenkaas met zeekraal
Tussendoor: 1 pakje Provamel soya vanille, 3 boterhammen, 3 x Twenty Four, 0.5 x mediterraan gehakt, 0.5 x schapenkaas, 0.5 keer tonijn
Lunch: 1 boterham, 1 x Twenty Four, 0.5 x Mediterraan gehakt, bakje met fruit/noten (appel, frambozen, paranoten, gedroogde abrikozen, rozijnen, walnoten, pecannoten, druiven).
Tussendoor: had ik nog zo'n honger dat ik een zak met wortelbolletjes en een bakje gedroogd fruit gekocht heb, dus nog een ons worteltjes erbij en 4 stukjes gedroogd fruit (abrikoos, pruim, appel, peer)

Avondeten moet nog komen: aardappels (denk ik, m'n vriend kookt), boontjes, groene salade en ws. nog een toetje van kweepeer en stoofappels in wijn met kaneel en kardamom met een bolletje soyaijs vanille.

Avondeten nog niet ingevoerd, maar tot nu toe zit ik op 1016 kcal en ik vind mezelf heel knap omdat ik geen chocoladereep heb gekocht. Maar hij lachte wel erg vriendelijk naar me.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:00:51 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62085973

Ik was zooooo goed bezig afgelopen zomer... En nu... nu ben ik het weer eens volledig kwijt. Heb de hele dag door honger, snaaitrek, ik kan de koektrommel op mijn werk gewoon niet voorbij lopen.
Hier thuis 's avonds moet en zal ik iets eten.
Ik word er echt gek van.

En nu zit mijn broek zelfs strak...
Waar oh waar zit nou toch ook al weer dag knopje... Ik had als doel 'nog 10 voor het eind van het jaar', maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik die eerste 10 weet te behouden.
pi_62086396
Hm. Vriendje had nogal vet gekookt, nl. gebakken aardappels met een hamburger. Ook heel veel groente, maar goed. Zit nu (wel met toetje) op 1999. Verdorie, het ging zo goed vandaag! Tip van de dag: laat nooit je vriendje eten uitzoeken.
pi_62086824
Ik plaats een voorzichtige tvp
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:38:42 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_62089682
In de 6de week van m'n 'nieuwe leven' eindelijk resultaat:
eerste meting 28 aug, 2de vandaag:

gewicht van 116 kilo naar 112
onder buik/heupen : van 111 cm naar 107
buik : van 119 cm naar 115
borst :van 119 cm naar 112

eHt maffe is dat de eerste maand ik dus nog geen cm verloor, en schommelde tussen 116 en 114, pas nu schijnt m'n lichaam over te schakelen op verbranden, net alsof het eerst afwacht of je het wel serieus meent....
pi_62095873
Goed bezig Captain
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:

Lijstje van vandaag::
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:50:16 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62096734
hm, mijn lijstje van vandaag mag een fles witte wijn bij opgeteld en een toetje van ijs met mini dickmanns, oh en een oliebol en een kwart suikerpsin

drie oktober: feest in de stad, (als in: twee oktober, kermis en lamheid op straat na het koken van hutspot voor 60 man...)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:09:19 #151
153506 Captain_Fabulous
pi_62098276
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:37 schreef omearos het volgende:
Goed bezig Captain
[..]
Dank je
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
pi_62098312
Balen BE dat het knopje weg is!

Hier is die raadselachtige extra KG nu wél weg. Deed er deze keer 4 dagen over, haha.

Gisteren op de verjaardag ging best goed, geen taart gehad (ik ga geen 3 dagen achter elkaar taart eten ) en 2 kleine chocolaatjes en verder veel koffie, spa rood en komkommer.

Best relaxed een bubbeltjeswaterverslaving
pi_62098873
Balen BE, dat zou toch wel jammer zijn!

C_F, ik viel wel meteen af nadat ik mijn eetpatroon gewijzigd had.
Toch een mooi resultaat hoor!

Lijstje voor vandaag:

O: 2 gekookte eieren
T: kwark met frambozen
L: 2 volkorenboterhammen met kaas
T: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: soep
D: rijst met wokgroente en saus
T: kwark
pi_62099061
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
T: noodles
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje

Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:12:40 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62101568
Mijn lijstje voor vandaag, nog niet optimaal,1 liga te veel, maar goed, alle begin is moeilijk.

O: 2 boterhammen met 2 eitjes
T: 2 liga's
L: 2 boterhammen met osseworst
T: amandelen
D: Kabeljauwfilet, aardappels en geroerbakte worteltjes met het sap van 1 minneola eroverheen.

En dan evt. vanavond tussendoor warme peer ofzo.

Nu maar eens kijken of ik me hieraan kan houden.
Vanmiddag even noten halen, die tip van SHE vind ik erg lekker. En F. trouwens ook! 'Zijn er nog noten???'

En hopelijk blijft het de rest van de dag droog, dan kan ik lopend naar de stad vanmiddag.
pi_62102604
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 07:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dank je
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
Heb ik in het verleden ook wel last van gehad. Ik weet niet waar dat aan lag.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:40:50 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62106124
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.

Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten ) en 2 maria-kaakjes (weer die baby ).
pi_62107881
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.

Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten ) en 2 maria-kaakjes (weer die baby ).

Maria-kaakjes zijn gevaarlijk. Als ik er één proef, gaat de hele rol er aan. k heb nog twee rollen staan, maar die blijven angstvallig dicht!

In een Split zitten trouwens minder Kcal dan in een Liga. Ik ga voor de split
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:06:29 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62109496
Split als in een ijsje? Lekker!

Ik ben wel trots op mezelf, heb nl. toen ik de kaakjes kocht de neiging weerstaan om van die chocoladepepernoten mee te nemen enzo.

Toegegeven, ik heb net flink van de amandelen zitten snaaien maar goed, dat mag... geloof ik... een beetje... dacht ik...

En ik heb idd nog geen kaakje gegeten weer! Terwijl idd van de week na 2 kaakjes voor Sasha de verdere rol door mij sneuvelde.
pi_62116734
Amandelen bevatten in ieder geval nog mineralen.

Vandaag heel netjes gegeten: 1623 kcal en bijna alle vitaminen/mineralen binnen. Alleen foliumzuur was te weinig, calcium en selenium zat ik echt nét onder de grens (en zeker qua calcium vind ik dat een hele prestatie van mezelf). Ik ben heel tevreden (en hongerig).
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:21:27 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62116894
Hou je dat ook echt allemaal bij?
Netjes gegeten idd hoor!

Nam net wat biogarde en dat viel compleet verkeerd op mijn maag. Beetje rare buikpijn nu...
pi_62117536
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:55 schreef omearos het volgende:
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje

Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
Mijn lijstje is anders geworden, ik ben na het verplichte practicum alweer naar huis gegaan en kon dus thuis lunchen. Verder rustig aan gedaan, dus schade valt mee.

T: 2x cappuccino met suiker
L: 4x boterham, 2x halavarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, 1x stroop, 1x sandwichspread
D: Mie met wokgroente en saus en garnalen, vruchtenyoghurt
T: noodles, optimel drink
pi_62117750
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Hou je dat ook echt allemaal bij?

Ja met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik heb het wel echt nodig om het bij te houden, zodat ik ten eerste niet kan 'smokkelen', want alles wat ik eet zie ik ook echt terug in calorieen. Dat maakt het makkelijker om iets niet te eten als ik trek heb (zoals nu, maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik nu juist zo netjes zit).
Maar ik wil ook niet 'verkeerd' gaan eten. Ik ken mezelf een beetje. In het verleden ben ik ook al eens afgevallen op een 'dieet' van croissants, ham-kaascroissants, caramac, Shakies wortel-chocoladecake en Leonidasbonbons. Nu kan ik niet snoepen als ik al m'n voedingsstoffen binnen wil krijgen en tussen de 1600 en 1800 wil blijven. Nou ja, dat en ik ben nachtblind (als ik te weinig vit A eet wordt het erger - ik ehb een periode gehad waar ik geen boter at om calorieen te besparen en toen had ik er echt beduidend meer last van), ik moet extra magnesium hebben voor m'n spieren en m'n nachtrust (hypermobieltje), ik moet opletten met de calcium en zo omdat ik geen zuivel mag, ik heb last van winterdepressies (dus juist nu is het belangrijk voor mij om goed te slapen en te eten) en dan met mijn eetgeschiedenis erbij... Dus alles bij elkaar vind ik het zo wel prettig, dan weet ik gewoon zeker dat ik het goed doe en niet kan gaan sjoemelen met eten. Er kan ook niemand zeggen dat ik slecht bezig ben, want dat is het aantoonbaar niet. En ik leer zo ook beter met eten om te gaan, omdat ik leer welke voedingsstoffen ergens inzitten en welke dingen ik op moet letten. Dat als ik ijzer tekort kom, dat ik dan een augurkje kan nemen bijv. Ik pas liever m'n voeding aan tot ik goed zit, dan dat ik alles maar aanvul met pilletjes. www.voedingswaardetabel.nl vind ik daar ook heel handig voor.
pi_62122510
Ik gebruik de eetmeter ook, maar ik heb tegenwoordig bijna alles in het groen, omdat ik een multivitamine voor zwangere en voedende vrouwen slik

Hier gaan we weer de goede kant op trouwens, vanmorgen 67,9.

Alleen nu dat sporten nog Ik neem mezelf elke dag voor om te gaan hardlopen, maar in praktijk zou ik niet weten wanneer. Het kan namelijk alleen als TARA thuis is, ik niet aan het voeden ben of vlak daarna moet voeden (rennen met volle borsten is geen aanrader ) en ik Leander niet in de draagdoek heb. Die combinatie is vrij uniek
pi_62123101
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
pi_62123119
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 10:09 schreef omearos het volgende:
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
Nou, ik ben gewoon aan het stoppen met snoepen, verder niks aan mijn eetpatroon aan het veranderen.
En verder ben ik kraamvrouw af en wilde weer helemaal opnieuw beginnen met EVY 1. Dat is toch niet héél idioot?
pi_62123153
Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk wennen is om voor een baby te zorgen, dat je daar dus eerst een ritme voor moet vinden waarin je eventueel later ruimte kan zoeken voor sporten. Ik snap dat je je van sporten lekker gaat voelen, maar nu frustreer je jezelf alleen maar omdat het niet lukt. Probeer eerst een ritme te vinden en als je daarin ruimte vindt om te sporten kan je dat gaan inpassen.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:41:32 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62123373
Lastig he freecell, ik wil toch Evy ook weer eens gaan proberen, maar idd 'wanneer'. Ik ga maandag beginnen. (als het goed is )

Mijn lijstje van vandaag, althans... tot nu toe, want de rest weet ik nog niet.

O: 2 geroosterde boterhammen, 1 met jam, 1 met ei
T: banaan
L: 2 boterhammen met ??
T: Ik gok nootjes
D: geen idee nog

Ik was vanmorgen trouwens wel aangenaam verrast door de weegschaal, ik zit nog steeds op -10 terwijl ik vreesde voor -8 ofzo.
pi_62124181
Pff, ik ben zo ongeduldig. Dit is dag vijf pas en ik vind dat ik nu best al wel een kilo afgevallen had mogen zijn. Ik word altijd al zo chagrijnig van geen chocola eten en als ik dan niet eens resultaat zie (en dan wel nu!) word ik nog chagrijniger. Ik wil nu dun worden! *stampvoet*

*Gaat maar lekker in de keuken staan mokken onder het brood smeren - brood zonder chocopasta welteverstaan*
pi_62124663
* freecell geeft Maeghan een aai.

Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:24:54 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62124837
Maeghan, balen he! Maar als je zo vol blijft houden zal dat snel genoeg wel het geval zijn hoor!
pi_62125821
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:13 schreef freecell het volgende:
* freecell geeft Maeghan een aai.

Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
Dat is evenveel als maltesers! En dan weet ik wel wat ik zou kiezen als ik tussen die twee zou moeten kiezen..
pi_62126252
freecell, twee jaar terug had ik hetzelfde probleem als jij. Ik heb gewacht met hardlopen, want ik kreeg het echt niet fatsoenlijk gepland en ben gaan wandelen, maar dan lang en veel. Een tijd later kon ik al in het weekend gaan hardlopen, omdat J. toen met Anna in bed bleef liggen na een voeding. Doordat je borsten steeds beter raken afgestemd op de bv wordt het ook makkelijker. Je kunt dan ook een uur na een voeding gaan zonder dat het pijn doet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_62126315
We halen jullie bijna in qua topics
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:19:29 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62126956
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!

Update van mijn lijstje:

L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
pi_62127194
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!

Update van mijn lijstje:

L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
Boerenkool Lekker!
Wandelen doe ik hier ook veel Yppy, al was het alleen maar omdat wij geen auto hebben en ik niet ga fietsen met een draagdoek.
Ik ben dus op mijn benen aangewezen En ik probeer wel om er elke dag even uit te gaan.
pi_62130910
mijn lijstje van vandaag:

L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
Zometeen van half 7 tot 12 uur werken, geen idee wat ik daar nog drink. En waarschijnlijk heb ik honger als ik thuiskom dan maar een appeltje eten, of chips

Het is inderdaad weer tijd voor stamppotten, ook maar eens maken binnenkort. Boerenkool hutspot andijviestamppot
pi_62131234
wat voor werk doe je eigenlijk omearos?

Ik vind het echt goed van je dat je zo je lijstje elke keer post. Het zou niets voor mij zijn, maar ik vind het goed dat je het gewoon zo vol blijft houden...
pi_62137285
Vandaag zit ik op 1631. Wat me vandaag verbaasde was dat ik te weinig vitamine C op heb, terwijl ik veel fruit en groente op heb (bij elkaar iets van 700 gram). Maar blijkbaar net de soorten waar niet zo gek veel vitamine C in zit: appels, druiven, druivensap, gedroogd fruit, komkommer, augurken en wortel.

Nou ja, ik heb wel een beetje honger nu, maar het is beter dan gisteren. Over vijf dagen zit ik gemiddeld op 1881 kcal per dag, maar dat komt door de eerste twee dagen. Toen had ik nog wat dingen die op moesten. Maar goed, ik mag redelijk tevreden zijn denk ik. Gemiddeld zit ik qua voedingswaarden heel netjes: iets te veel vet. Dat vind ik echt opvallend, gezien ik weinig vlees eet en geen zuivel, behalve 1 x per dag kaas op brood. Dat moet dan echt uit de noten komen, en dat zijn er maar heel weinig, nog geen tien nootjes per dag, en die heb ik nodig voor selenium e.d. Verzadigd vet en cholesterol zijn wel goed. Verder te weinig calcium, vitamine B12 en foliumzuur. Sommige dingen wel op de grens, maar dat vind ik wel ok - ik eet ongeveer een kwart minder dan normaal, dus het is best een prestatie om alles binnen te krijgen denk ik zo.
pi_62140187
Ik werk in een spoelkeuken, hele avond afwassen dus. En staan, waardoor ik erachter kwam dat ik te weinig had gegeten Dus daar nog een beetje gegeten ook al had ik geen honger, voelde me zelfs misselijk. Maar een tijdje nadat ik wat had gegeten voelde ik me weer beter en kreeg ik uiteindelijk flinke honger. Thuis heb ik toen een zak tortillachips gesnaaid.

Lijstje van vandaag:
L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
T: koffie met melk en suiker, suikerklontjes, plakjes worst, gevuld ei, blokje kaas, glas cola, tortillachips, crystal clear.
pi_62140365
Ik ben bezweken voor een heel blokje chocola van wel 20 gram. Ik had het mezelf beloofd eigenlijk, als ik vandaag weer netjes op 1600 zat, dat ik dan een blokje chocola mocht. En toen dacht ik, zonde, want dan is het gelijk 100 meer, maar toen ik langs het kastje liep waar de chocoladereep lag bedacht ik me dat het toch wel erg lekker zou zijn. Dus ach, 1723 is ook netjes =P
pi_62142333
Een klein blokje chocola is gewoon tof

Ik heb gisteren een halve zak winegums en een heleboel speculaas gehad.
Vanmorgen dus weer 69,3
pi_62142460
Ik merk ook wel dat ik in het weekend het lastiger vind om goed te eten, het gaat allemaal veel rommeliger...
Ik heb al een paar dagen met vlagen buikpijn, ik twijfel ook of er een buikgriepje aankomt. Vandaag dus maar rustig aan doen en goed voor mezelf zorgen..
pi_62143214
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.

Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
En de hele dag thee het is echt weer om een grote pot thee op een theelichtje op tafel te hebben staan
pi_62143239
De pot thee staat hier nu ook naast mij, alleen is deze pot net iets te sterk geworden lijkt het. Het is ook weer voor erwtensoep en hachee en zulk soort dingen eigenlijk...

Vandaag moet ik nog een boel doen, dus dan is de structuur wat beter aan te houden. Ik ben nu ook hard bezig met iets, en als ik dit af heb ga ik denk ik even lessen voorbereiden. Daarna kan ik weer verder met de rest van waar ik nu mee bezig ben. (afwisseling moet er wezen.. )
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:47:18 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62145063
T: plak ontbijtkoek
O: Yoghurt met Cruesli (zonder rozijnen), half fruithapje (appel, aardbei, banaan)
L: 2 boterhammen met rollade
T: Vanmiddag verjaardag, dus ik zal heel veel zelfdiscipline moeten hebben.
D: Wrsch erwtensoep. (Niet zelfgemaakt, daar ga ik me binnenkort aan wagen.)

Gisterenavond 2 handjes chocolade-kruidnoten gehad.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:27:59 #187
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62148186
Wat gaan jullie allemaal goed

Ik ben weer thuis in Schotland na 9 dagen in Nederland, met m'n kat Het kostte maar liefst 30 uur reizen om hem mee naaar huis te kunnen nemen (per bus, trein, auto, boot en weer trein), maar het is het helemaal waard

En terwijl ik de rem er op vakantie aardig vanaf had gehaald (twee keer burger king , barbeque en veel Nederlandse lekkernijen ) had ik vanochtend toch weer een nieuw "record".. 97,1

[ Bericht 0% gewijzigd door JX op 05-10-2008 15:43:53 ]
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62148806
Gefeliciteerd JX Fijne vakantie gehad? En wat een mooie kat
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 16:07:25 #189
43556 miss_dynastie
pi_62149042
Oh, ik zie het al, een bijdehandje
Welkom thuis JX en Kat!
pi_62153346
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
Vandaag gegeten:
T: noodles, fruitsalade
D: pizza, vruchtenyoghurt, crystal clear

En dan vanavond voor het slapen gaan nog een lekkere kop warme melk met honing Weer op tijd naar bed, morgen begint het werken weer gewoon om 9 uur
pi_62158436
Vandaag onder andere gegeten: belachelijk veel brownies.
Zal morgen wel boven de 70 KG zijn denk ik
Maaaaar... morgen is het maandag en maandag is altijd een nieuw begin
pi_62159633
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.

Morgen heb ik een lastige dag qua eten, ik moet om 6.15 op (als ik vroeg op moet heb ik altijd veel meer honger) en dan van 8 tot 17 werken, dan snel naar huis, de auto wegzetten en met het openbaar vervoer naar een cursusavond gedistilleerd om 19:30. Heb dus geen tijd om thuis te eten eigenlijk, want ik red het niet om binnen een half uur te koken en te eten (ik ben sloom, zowel met koken als met eten).

Vandaag ben ik dan thuis geweest, heb dus geen prikkels van buitenaf om dingen op te eten en ik heb genoeg te doen, m'n vriend is in de buurt (en ik eet als ex-es'er toch nog steeds het meeste snoep als ik alleen ben). Ik heb minder lichamelijke inspanning en ik slaap uit, dus ik heb ook minder honger. Nu heb ik voor m'n gevoel echt véél gegeten vandaag en ik zit pas op 1415 kcal (en qua vitamines en mineralen is het ook een goede dag, ik heb alles behalve calcium, selenium, zink en vitamine A - selenium kan ik nog aanvullen met een paar paranootjes). Doordeweeks zit ik nu met moeite iedere keer rond de 1800 of nog hoger en als ik thuis ben kom dus te laag uit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik me natuurlijk ook inhoud thuis. De reep chocolade ligt er al een paar weken, de marshmallows al een week (tot nu toe 2 marshmallows op), ik heb al weken nootjes in huis maar gebruik die echt alleen voor het aanvullen van m'n voeding, ik heb brie in huis, er staat nog soja-ijs in de vriezer. Maar dat is toch heel anders dan constant ergens anders zijn en eten zien en ruiken.

Toen ik studeerde had ik het pas echt moeilijk. Iedere dag in de trein vol kanende mensen, iedere dag twee keer langs twee filialen van Swirl, langs de Shakies, Leonidas, allerlei supermarkten, bakkerijen, patatkramen, oliebollenkramen, etc. Kostte me echt een jaar of 3, 4 om eraan te wennen en geen honger meer te krijgen als ik over het station liep. Hiervoor werkte ik natuurlijk bij de C1000 achter de kassa: *Bliep* hee, lekker, chocola *bliep* Oooooooh lekker croissantjes *bliep* zijn er al paaseitjes? *bliep* Lekker, cruesli met grote brokken chocolade *bliep* hee, een zak chips *bliep* Werkte ook niet echt heel goed voor de lijn.
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:20:15 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_62159797
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:53:47 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_62162589
Wat een gave kat.

Ik heb vandaag na het avondeten niks meer gegeten.
pi_62163314
Ik twee paranoten. Maar dat was alleen maar goed voor m'n selenium. Nu zat ik op 1440 kcal. Wel weinig, maar ik heb geen honger, ik voel me goed, ik heb weinig gedaan vandaag en morgen zal het toch wel weer meer zijn. Ik vind het voor die ene keer wel goed dan.

Volgens de eetmeter is een marshmallow trouwens maar 15 kcal per stuk. Ze wegen natuurlijk niks, maar ik had toch meer verwacht. Maar goed, op zich wel een goed idee voor dringende 'snoepbehoefte', mocht die zich voor gaan doen. 15 kcal kan nog wel en voor m'n gevoel zijn marshmallows heel groot, dus ga ik er toch niet veel van opeten. Dat en ik vind ze ook niet echt superlekker.
pi_62164745
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef Troel het volgende:
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
pi_62165008
Lijstje voor vandaag, en dan snel naar school:
T: 2x cappuccino met zoetstof
D: nog geen idee

@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?

@Troel, apart van je lichaam. Misschien heb je nu inderdaad een soort evenwicht-gewicht waar je lijf heen wil oid.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:48:50 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_62166009
Ik ga ook meedoen met de lijstjes. Misschien helpt het.

O: 4 Brinta-crackers met klein beetje jam, beker magere melk
T: koffie, zwart, water
L: 3 volkorenbroodjes met jam, water
T: 1 broodje met jam, koffie zwart, water
D: sla met olijven en feta, aardappeltjes en een hamburger, water
T: thee zonder suiker

Ik heb niks anders dan jam in huis, dus vanavond moet ik niet vergeten boodschappen te doen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:50:21 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_62166044
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
Nouja, als ik de dag erna vrij ben is het nog wel te doen, maar dan krijg je van die taferelen "ik wil nog douchen, ga je beneden naar het toilet "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:10:29 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_62167900
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
pi_62168102
Fietsen is lekker
Ik moet vandaag even naar het centrum en dat ga ik ook lekker lopend met de wagen doen. Als ik op de terugweg moe be, pak ik wel een bus
pi_62169181
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:18 schreef freecell het volgende:
Fietsen is lekker
Ik moet vandaag even naar het centrum en dat ga ik ook lekker lopend met de wagen doen. Als ik op de terugweg moe be, pak ik wel een bus
Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker. Kleddernat werd ik er van en overal lagen vieze modderige plassen. Maar, ik ben desondanks tóch weer netjes met de fiets gegaan.
***Levi was here***
pi_62169806
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker. Kleddernat werd ik er van en overal lagen vieze modderige plassen. Maar, ik ben desondanks tóch weer netjes met de fiets gegaan.
Hop!

Hier regent het vandaag zowaar een keertje niet
pi_62169873
Hier was het gelukkig ook droog, want ik moet wel met de fiets bij gebrek aan ander vervoersmiddel. Gelukkig hoef ik niet zo ver als Captain.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:39:21 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62170267
So far so good vandaag. En het is droog dus ik ben nog steeds geloof ik wel voornemens vanmiddag Evy1 te gaan lopen met Sasha in de wagen.

Eet lijstje

T: niks, oh ja toch... mee-gegeten met de fruithap.
L: 2 boterhammen met pindakaas en een appel
T: amandelen
D: Quiche (met een flinke berg groente erin)
T:
pi_62170305
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.
pi_62170501
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.
Dat kan ik me echt heel goed voorstellen. Ik heb er met het zoeken van een nieuwe baan ook rekening mee gehouden dat het te fietsen is. Ik heb die beweging gewoon nodig. Fiets nu 8km heen, 8km terug (en op ma en wo nog 5km extra naar school) en da's precies een goede afstand voor mij.
***Levi was here***
pi_62170654
Het irritante is ook dat ik gewoon amper meer aan sporten toe kom. Ben vaak laat thuis, heb belachelijke reistijden voor woon-werk-verkeer (het kan in 1 uur en 10 minuten, maar het nogal een file gevoelig traject....). Owja, en ik moet ook nog een ritme vinden.

Vanavond maar een stukje wandelen ofzo. Als het droog is.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:47:59 #209
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62172057
Vanochtend 96,6 I was in shock Weer een nieuw "record"
Wel apart, ondanks het ongezonde eten, al was het niet veel. Komt zeker doordat ik veel op de been ben geweest, vooral met die 30 uur reizen

Net nog opmerkingen van collega's (waarvan er een paar echte dieetfanaten zijn) dat ze konden zien dat ik weer afgevallen was. Zeggen ze wel vaker, maar ltijd leuk om te horen

Hebben jullie met je omgeving over afvallen terwijl je bezig bent of hou je het geheim? En krijg je ook opmerkingen en complimenten?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:49:56 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62172110
JX, wat ga je goed zeg! Hoe lang ben je nu bezig?
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:03:53 #211
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62172461
Thx! Ik ben nu precies een jaar bezig, dus nu in een jaar tijd bijna 25 kilo afgevallen. Ongeveer 2 kilo per maand en dat vind ik zelf wel een prettig tempo. Wat me blijft verbazen is dat ik het volhoud en dat het na een jaar nog steeds goed gaat Geen dieet, geen 'moeten' maar gewoon mijn eetgewoontes en leefwijze aanpassen naar wat ik prettig vind blijkt voor mij echt de uitkomst!
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:07:15 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62172541
Knap hoor! Idd dat je het een jaar lang vol houdt al!
pi_62178641
JX netjes!

Van mijn huis naar de grote markt is iets meer dan 20 minuten lopen in hoog tempo
Even geshopt en toen weer teruggewandeld. Heerlijk
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:48:59 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62180349
Ik heb Evy1 gelopen!
Ok ok, niet uitgelopen zoals ze dat zeggen, dus ik ga woensdag nog een keer voor les 1, maar ik héb iig gelopen!
Het begin is er.
En ja... ik verbaas me er dan altijd weer over hoeveel energie je er stiekem van krijgt, ook al gaat het tijdens het rennen helemaal niet.
pi_62180433
Hoppa BE!
Ja, de rest van de dag bruis ik ook altijd van de energie! Lekker hè?
Daarom wil ik ook weer lopen, ik mis mijn runners-high!
pi_62181452
JX goed bezig knap dat je het zo lang volhoudt

BE goed gedaan, ook al heb je niet uitgelopen, je bent iig gegaan
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:23:33 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62183430
Nog even aanvullen om hem volledig te krijgen:

T: niks, oh ja toch... mee-gegeten met de fruithap.
L: 2 boterhammen met pindakaas en een appel
T: amandelen, mandarijntje
D: Quiche (met een flinke berg groente erin)
T: mandarijntje, handje amandelen.
pi_62184021
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:
D: nog geen idee
Vandaag gegeten:

L: 2x boterham met stroop,
T: 2x boterham met kipfilet, koffie met melk en suiker
D: zalm met dillesaus, sperziebonen met spekjes, gebakken aardappelschijfjes, vruchtenyoghurt

Zometeen nog maar appel met kaneel maken, wil toch wat fruit binnen krijgen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:45:09 #219
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62184223
Goed gedaan JX.

En BE ook super dat je bent begonnen!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:50:56 #220
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_62184443

1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik .

@Troel ik zou willen dat ik daar last van had maar het lijkt me wel rot als het echt de bedoeling niet is

Fietsen is zeker heerlijk bewegen zonder pijn is ook erg prettig
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:10:32 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_62185175
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]

1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik .

@Troel ik zou willen dat ik daar last van had maar het lijkt me wel rot als het echt de bedoeling niet is

Fietsen is zeker heerlijk bewegen zonder pijn is ook erg prettig

Kunnen we niet afspreken dat jij die kilo's van mij kwijtraakt ofzo 't Is te oneerlijk verdeeld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:54:15 #222
30252 Soempie
Procreating
pi_62186812
Wat een lieverds, Bubseltje.

Ik heb me vandaag aan m'n lijstje gehouden. Alleen nog een appel gegeten in de trein.

JX, goed zeg! Zo wil ik het ook, met een beetje van Troel.
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:33:19 #223
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62190234
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een droppies Een hond zal het wandelen wel aanmoedigen idd, heerlijk! Misschien dat ik mijn kat maar eens ga trainen aan de lijn te lopen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:50:02 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62194940
Bubseltje, wat een lieffie zeg!
Lekker wandelen idd!

T: Mandarijntje (in de trein)
O: Drinkontbijt
T: 1 kiwi, 1 mandarijn
L: 2 boterhammen, gekookte worst en smeerkaas, 1 appel
T: handje noten
D: Quiche (over van gisterenavond, manlief is niet thuis vanavond, dus ik doe een 2e ronde )

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 07-10-2008 11:20:46 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:07:25 #225
153506 Captain_Fabulous
pi_62195309
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:03 schreef JX het volgende:
Ongeveer 2 kilo per maand en dat vind ik zelf wel een prettig tempo. Wat me blijft verbazen is dat ik het volhoud en dat het na een jaar nog steeds goed gaat Geen dieet, geen 'moeten' maar gewoon mijn eetgewoontes en leefwijze aanpassen naar wat ik prettig vind blijkt voor mij echt de uitkomst!
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!

Wat betreft dat fietsen is het heel raar, op de heenweg de eerste 15 minuten ga ik helemaal kapot, m'n benen worden zuur, maagkrampen...en zodra ik te ver van huis ben om nog om te keren verdwijnen ze. Mijn 'oude, slechte' zelf die weer terug wil naar de koekjes en op m'n reet zitten waarschijnlijk of zo....
pi_62195456
84,3kg

D: shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus, paprika, kwarkyoghurt
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:38:48 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62195945
Omearos, gaat goed joh!
pi_62197232
De eerste kilo is eraf!

Dus een kilo in een week. De afgelopen week heb ik gemiddeld 1794 kcal gegeten, ik had niet verwacht dat er al wat af zou zijn - dat moet dus echt wel te maken hebben met het vele lopen op m'n werk. Aan de andere kant heb ik ongeveer de helft van de week wel echt honger gehad 's avonds, dus ik vind het wel knap dat ik het volgehouden heb. Ik begin er nu langzaam aan te wennen en moet denk ik ook op gaan letten dat ik niet te weinig ga eten. Ik zat gisteren op 1580 namelijk en ik had geen honger meer - wat dat betreft gaat het ook sneller dan verwacht. Toch even zoeken naar gezonde dingen die ik extra kan eten (een ons wortelbolletjes zet niet veel zoden aan de dijk wat dat betreft) zonder dat mijn net verdwenen snoephonger weer aangewakkerd wordt. Nou goed, ik heb het knopje in ieder geval weer gevonden, voor het eerst in een jaar (en vorig jaar was het na twee weken over, dus ja, we zien wel weer wat er van komt ).

Op zich zat ik qua voedingswaarden over de afgelopen week ook goed, alleen te veel vet (maar dat komt door het eten aan het begin van de week) en te weinig calcium (ligt ook aan het begin van de week, want na een paar dagen ben ik begonnen met ontbijt van yofu & muesli). Verder zijn er wat dingen aan de krappe kant, maar daar kan ik wel mee leven. Zolang ik geen klachten heb en het de ene dag goed is en de andere dag net wat minder, ach. Daarnaast heb ik toch wel meer binnengekregen dan dat, want op veel producten staat geen informatie over de vitamines en mineralen die erin zitten en die zijn dus niet meegeteld.

En nog even biechten, want in de hele week heb ik hetvolgende gesnoept:
Twee keer een toetje van stoofappels, kweeperen en sojaijs (wel een heel bolletje, wat een zelfbeheersing toch opeens), twee blokjes pure chocola en twee marshmallows. Verder had ik alleen maar tussendoortjes als fruit, gedroogde abrikozen, noten, zaden, pitten, wortelbolletjes, stukjes komkommer, etc.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!

Wat betreft dat fietsen is het heel raar, op de heenweg de eerste 15 minuten ga ik helemaal kapot, m'n benen worden zuur, maagkrampen...en zodra ik te ver van huis ben om nog om te keren verdwijnen ze. Mijn 'oude, slechte' zelf die weer terug wil naar de koekjes en op m'n reet zitten waarschijnlijk of zo....
Mijn vader had dat probleem met fietsen ook altijd en daarna had ie nergens meer last van. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar je bent dus niet de enige. Ik heb het zelf meer met andere dingen, fietsen kost me gelukkig weinig moeite (tenzij het hard waait - alhoewel het als je 'm in de rug hebt ook best meevalt ). Gewoon even doorzetten dus als je van jezelf weet dat het gevoel weer wegtrekt. Misschien kun je proberen om wat rustiger te fietsen in het begin, zodat je lichaam zich beter kan voorbereiden op de inspanning? Ik weet natuurlijk ook niet hoe hard je fietst he? Gemiddeld tempo voor fietsers schijnt op 15 km te liggen, als ik met m'n vader ging fietsen vroeger zaten we al gauw aan 25 tot 30, als het niet harder was. Kan me voorstellen dat je lichaam moeite heeft om in een keer zo'n tempo op te pakken.
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:

@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?

Ik werk nu gelukkig niet meer met eten, want toen ik dat wel deed was 1800 echt praktisch onhaalbaar
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:29:12 #229
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_62197300
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:33 schreef JX het volgende:

[..]

Wat een droppies Een hond zal het wandelen wel aanmoedigen idd, heerlijk! Misschien dat ik mijn kat maar eens ga trainen aan de lijn te lopen
oh je mag mijn kat wel! sinds mijn hond weg is, wil hij net zoals altijd elke avond uitgelaten worden. Mijn kat liep altijd met het uitlaten mee.. en als we het niet doen, dan zeurt ie onze oren eraf!

Nja hier dieet technisch niet zo top.. Dikke stress in huis maar ik probeer het vol te houden!

jx wat goed van je! 25 kilo!! toppie
The girl that lost her mind
pi_62197399
Lol, ik sta nu twee keer in het lijstje
Ik heb destijds een account aangemaakt omdat ik dacht dat ik die nog niet had, maar blijkbaar wel en nu heb ik dus per ongeluk ingelogd op m'n oude account, waarvan ik dus niet wist dat ik het had.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:34:48 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62197464
Maeghan, de eerste is eraf! Goed joh!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:37:43 #232
153506 Captain_Fabulous
pi_62197556
Go Maeghan!
pi_62201927
Ik blijf een beetje hangen.... en dat terwijl ik normaal eet, veel water drink en ook nog bijna elke dag een uur fiets op de hometrainer.
Tralalalaaa
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:56:49 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62202488
Dan zit je waarschijnlijk op wat ze een plateau noemen. Volhouden en dan zou je vanzelf toch weer verder af moeten gaan vallen...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:54:17 #235
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62204057
Hoi allemaal, ik zocht een stukje advies.
Namelijk, weet iemand waar ik sportieve korte broeken kan kopen in maat 46?

Ik ga over een maandje op vakantie naar de zon en na 6 weken suikerloos gegeten te hebben en met moeite dagelijks aan 1200 cal. gekomen te zijn, en daarmee om en nabij 0 gram in totaal afgevallen te zijn geef ik het heel even op tot ik bij de internist terecht kan eind deze maand wegens een schildklierprobleem.

Dat is rot genoeg, maar ook vervelend is dat ik niet meer in mijn korte broeken pas van vorig jaar.
En dus, ik moet nog wat noodkoopjes doen
In de driehoek Eindhoven-Venlo-Weert het liefst.
In "normale" winkels is het aanbod schrijnend vind ik, ik krijg al met moeite een trui gekocht, maar korte broeken zal in dit seizoen wel helemaal tegenvallen
Tips van harte welkom!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62205966
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:54 schreef maedel het volgende:
Hoi allemaal, ik zocht een stukje advies.
Namelijk, weet iemand waar ik sportieve korte broeken kan kopen in maat 46?

Ik ga over een maandje op vakantie naar de zon en na 6 weken suikerloos gegeten te hebben en met moeite dagelijks aan 1200 cal. gekomen te zijn, en daarmee om en nabij 0 gram in totaal afgevallen te zijn geef ik het heel even op tot ik bij de internist terecht kan eind deze maand wegens een schildklierprobleem.

Dat is rot genoeg, maar ook vervelend is dat ik niet meer in mijn korte broeken pas van vorig jaar.
En dus, ik moet nog wat noodkoopjes doen
In de driehoek Eindhoven-Venlo-Weert het liefst.
In "normale" winkels is het aanbod schrijnend vind ik, ik krijg al met moeite een trui gekocht, maar korte broeken zal in dit seizoen wel helemaal tegenvallen
Tips van harte welkom!
Hoi maedel.
Heb je al eens bij Bever gekeken? Ze hebben niet super veel in "grotere maten" maar soms zit er best wat leuks bij.
***Levi was here***
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:09:00 #237
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62206662
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoi maedel.
Heb je al eens bij Bever gekeken? Ze hebben niet super veel in "grotere maten" maar soms zit er best wat leuks bij.
Hoi
Deze Bever? Op de Leenderweg?
quote:
Quote van die site:
Zo is de broek op verschillende breedtes dicht te knopen om bij gewichtsverlies toch een goede pasvorm te garanderen
pi_62207586
Zeeltje, je kat
Ik wil ook een uitlaatkat!

HIer veel gesnoept vandaag Nuja, terugvaldagje, kan gebeuren.
Als avondeten net een maaltijdsalade gehad, was lekker, light én vullend Nu hopen dat ik vanavond van de rest van de speculaas kan afblijven! Misschien helpt veel zoete thee.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:40:42 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62208904
Maedel, mss lukt het nog bij iets als Neckermann of Wehkamp ofzo? Die hebben dacht ik ook wel wat groter spul en die mss wel ook korte broeken.

Freecell, sterkte met de avond!
pi_62209012
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:09 schreef maedel het volgende:

[..]

Hoi
Deze Bever? Op de Leenderweg?
[..]

ja, die. Ik heb daar 2 jaar geleden een afritsbroek mt 48 gekocht. Dus ik neem aan dat er ook wel eea in mt 46 te krijgen is.

Succes met je zoektocht. Kleren kopen in grote maten sucks.
***Levi was here***
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:48:13 #241
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62209100
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef Levitation het volgende:

[..]

ja, die. Ik heb daar 2 jaar geleden een afritsbroek mt 48 gekocht. Dus ik neem aan dat er ook wel eea in mt 46 te krijgen is.

Succes met je zoektocht. Kleren kopen in grote maten sucks.
Oh, dat klinkt goed. Ik kom er dagelijks langs, dus een bezoekje moet lukken
Ik zag op die site ook best wel wat voor mij.
En inderdaad, kleren kopen in grote maten sucks. Het lijkt wel of ze in veel winkels alleen "maat graat" verkopen
pi_62209152
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:40 schreef Brighteyes het volgende:

Freecell, sterkte met de avond!
Ik zit aan de komkommer en heb nog een heleboel mini-trostomaatjes ontdekt in de koelkast.
Mijn suiker-craving is gelukkig wat over volgens mij!
pi_62215499
Zucht, ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar ik ben nu nét klaar met mijn huiswerk voor morgen.
Ik spijbel morgen het prakticum wel (weer), misschien dat ik dan morgenavond een rondje kan "rennen".

Verder gaat het hier wel weer redelijk. Heb het eten weer iets beter onder controle. Op de (light) kwarktaart die ik als toetje had gemaakt na. Verder heb ik me keurig gedragen vandaag.
***Levi was here***
pi_62215743
slecht nieuws + ongesteld = 4 stukjes bonbonbloc

Lijstje van vandaag:
L: noodles, drinkontbij
T: warme chocolademelk, 4 stukjes bonbonbloc
D: shoarma met frietsaus en 2 pitabroodjes, paprika
T: kwarkyoghurt met cruesli, warme melk met honing
pi_62215787
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:02 schreef Levitation het volgende:
Zucht, ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar ik ben nu nét klaar met mijn huiswerk voor morgen.
Ik spijbel morgen het prakticum wel (weer), misschien dat ik dan morgenavond een rondje kan "rennen".
kan je zomaar spijbelen zonder consequenties?
quote:
Verder gaat het hier wel weer redelijk. Heb het eten weer iets beter onder controle. Op de (light) kwarktaart die ik als toetje had gemaakt na. Verder heb ik me keurig gedragen vandaag.
Lijstje?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:12:50 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62215845
Oh, maar dat mag in sommige omstandigheden hoor, omearos!

Hier ben ik even trots op mezelf.
F. belde net of hij McFlurries mee moest nemen en ik heb gewoon nee gezegd!
Heb ook heel de avond al niet gegeten van de chocolade-kruidnoten die in de kast liggen.
Okok, ik kon niet afblijven van de dubbelvla als toetje. Maar alles bij elkaar genomen vind ik dat ik het best goed gedaan heb.
Heb alleen niet veel gedronken vanavond.

Levi, morgen beter dan, met lopen.
Ik ga morgen ook weer, 2e poging Evy1.
pi_62216145
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar dat mag in sommige omstandigheden hoor, omearos!

Hier ben ik even trots op mezelf.
F. belde net of hij McFlurries mee moest nemen en ik heb gewoon nee gezegd! *O*
Heb ook heel de avond al niet gegeten van de chocolade-kruidnoten die in de kast liggen.
Okok, ik kon niet afblijven van de dubbelvla als toetje. Maar alles bij elkaar genomen vind ik dat ik het best goed gedaan heb.
Heb alleen niet veel gedronken vanavond.

Levi, morgen beter dan, met lopen.
Ik ga morgen ook weer, 2e poging Evy1.
Mensen die McFlurries gaan aanbieden Je reinste sabotage!

Maar knap hoor
pi_62218083
Ik heb mezelf net gedwangvoederd. Ik zat maar op 1140 kcal vandaag en dat vond ik echt te weinig. Had ook te weinig voedingsstoffen binnengekregen. Heb dus net nog behoorlijk gegeten: boterham met kipfilet, bakje met gedroogd fruit en noten en een pakje soyamelk. Zit nu op 1574 en ik zit gelijk weer wat beter qua vitamines en mineralen. Ik had aanvankelijk zelfs te weinig vet binnengekregen. Beetje laat, maar goed, ik ga toch altijd laat naar bed.
pi_62218462
Oooh een McFlurrie en Bonbonbloc.
Ik heb al de hele dag zin in foute lekkere dingen.

Het gaat hier goed zo te zien!

Mijn lijstje van vandaag:

O: bakje kwark
T: 2 boterhammen met kaas
T: kwark met aardbeien
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: klein stukje cake omdat er iemand trakteerde
D: 3 broodjes en tomatencremesoep

Morgen weer een betere dag.

C_F, als ik in mijn eentje fiets heb ik ook vaak dat probleem. Maar ik fiets dan ook altijd kei hard omdat ik anders het idee heb dat het niet opschiet. Misschien is dat het probleem bij jou ook?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:54:31 #250
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62223621
Bonbonbloc Gelukkig hebben ze die hier niet
Ik heb gisteren bij het boodschappen doen ook de verleiding weerstaan om erg-lekker-uitziende chocolade roomsoesjes niet mee te nemen

Vandaag treinstaking hiero, waarvan ik dacht dat het om 12 uur smiddags zou beginnen. Net een uur op het station gezeten, freezing my arse off.. geen treinen Dan maar een dagje vrij, maar zou liever m'n geld verdienen.
Stakingen in het openbaar vervoer
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:56:50 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62223662
Maeghan, toch maar proberen vandaag over de dag heen wat meer binnen krijgen. Dwangvoederen lijkt me nou ook niet echt prettig!

Appelsap!

T: mandarijn
O: drinkontbijt (jaja, morgen weer gewoon brinta )
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen, 1 met appelstroop en 1 met slankie smeerkaas
T: iets van een liga ofzo
D: Witlof met ham en kaas uit de oven, met wat aardappel erbij
T: fruit of noten
pi_62224867
BE, wat is precies een plateau? Dan blijf je dus hangen op een bepaald gewicht? En waarom is dat dan? Ik ben pas een paar kilo afgevallen en er kan nog veul meer van af. Maar dat gebeurt nog niet. Ik heb geduld, maar ik word af en toe zo wanhopig van het aangezicht van mn lichaam...

Anyways, ik had gisteren en eergisteren een ontzettende drang om te gaan snaaien, maar in plaats daarvan heb ik een 2 liter pak water gepakt en dat opgedronken. Hup, en de drang is weg (daarna wel heul veul keer naar het toilet lekker spoelen )

Ik eet eigenlijk helemaal geen tussendoortjes meer. En als ik een tussendoortje is is het iets gezonds.

Komop kilo's, jullie horen eraf te gaan, niet te blijven hangen!
Tralalalaaa
pi_62225203
TAP, heb je veel verandert aan je eetpatroon in 1x? Soms kan je lichaam dan juist alles opslaan omdat het te weinig binnenkrijgt tov wat je nodig hebt. En verder: volhouden! Je bent al goed bezig, die kilo's gaan er wel af.

L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:10:28 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62225310
Een plateau is zoals mensen die afvallen het noemen als ze een tijdje stil staan terwijl ze toch hetzelfde deden als voorheen.
Vaak gaat het dan weer door.

Over de tussendoortjes, je lichaam heeft wel dingen nodig om te kunnen blijven verbranden, anders gaat het in de spaarstand. Beter neem je dus wel een tussendoortje. Iets van een plakje ontbijtkoek, wat fruit, een handje noten.
Gek genoeg zie je vaak dat ondanks dat je dan iets meer gaat eten, je toch ineens weer gaat afvallen. Dat komt omdat je lichaam weer gaat verbranden.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:36:15 #255
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62225941
ik heb t regelmatig, een plateautje. dan zit je zo een paar weken te rommelen rond een bepaald gewicht, n t lukt maar niet, en als je dan toch volhoudt gaat er ineens weer 2 kilo af, om daarna weer te blijven hangenop dat gewicht, etc.

t belangrijste bij een plateau is om:
1. niet te weinig te gaan eten, dan gaat je lichaam in spaarstand: alles vasthouden, val je niet meer af/kun je voortaan minder hebben tenzij je je BMR weer omhoog sport...
2. niet op te geven en veel te gaan eten, want dan vliegt t er werkelijk in 1 keer aan.

wat ik soms wel doe bij zo'n plateau is achter elkaar 1 dag heel veel te eten (voor mij is dat 2000 ckal. soms 2500) en de dag erna heel weinig (zo'n 1000-1100) soms krijg je daar een kickstart van. niet lang achter elkaar doen, en daarna dus wel heel gezond blijven eten. je kunt zoiets ook doen met sporten: een andere sport gaan doen of je sportschema door elkaar husselen wl wel een st zelfde effect hebben.

@ maeghan: wat is jouw basisverbranding dan op een dag ik ben jaloers dat je zoveel kan eten om af te vallen!! ik heb een BMR van 1960 ckal als ik niet sport op een dag, als ik wel sport op ongeveer 2000... ik zou dus een pond af moeten vallen als ik 1500 per dag eet, maar ik val lang geen pond per week af, en ik eet tussen de 1300 en 1600 ckal...
pi_62226424
BE, zo te zien gaat het weer de goede kant op. Fijn hoor!

Lijkt me vervelend, zo'n plateau. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.

T_A_P, misschien toch een idee om eens het aantal calorieen op een dag te gaan tellen. Of doe je dat al?
Het kan handig zijn om te kijken hoeveel je nou werkelijk binnenkrijgt. Soms kan dat ongemerkt toch te weinig zijn.

O: 2 boterhammen met pindakaas
T: soepje
L: 2 eieren met een boterham
T: kwark met zomerfruit
T: weet ik nog niet
D: weet ik ook nog niet.
pi_62227436

ik ben vanmorgen eindelijk weer eens gaan zwemmen. Ik heb 50 baantjes gezwommen, en het was eigenlijk best lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu de rest van de dag lekker rustig aan het werk, ik hoop dat het gaat lukken. Er zijn wat vervelende dingen op mijn werk gebeurt, en ook al lijkt het verder opgelost, ik heb het nog niet helemaal een plekje gegeven.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:46:54 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62227858
Iew! Gadver!
Echt hoor... de gorigheid die je soms in toiletten tegenkomt. Je vraagt je toch serieus af wat er bij die vrouwen mankeert.
pi_62238413
Hallo

Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).

Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat ) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?

Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62239048
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.

Verder goed dat je er mee bezig gaat succes!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:08:33 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62239442
Hallo Puccini!

Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.

De tips van omearos zijn al wel een hele goeie.

Ik ging net heel enthousiast voor de 2e keer lopen.
Sta ik helemaal klaar daar op die weg, blijkt mijn MP3 speler leeg... Ik had gelukkig mijn telefoon bij me en heb dus op die timer nog wel zelf ongeveer 15-20 minuten gelopen.
Helaas heb ik echt behoorlijk last van mijn benen, dat shin-splint achtige. Ik vrees dus dat ik beter nog even kan wachten tot ik nog minstens 10 kilo kwijt ben.

Gelukkig mag Sasha inmiddels mee op de fiets dus dan ga ik dat maar doen voorlopig. En maar weer zwemmen toch ook.
pi_62239488
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:26 schreef Puccini het volgende:
Hallo

Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).

Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat ) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?

Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.

Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.

Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
pi_62244113
Puccini, veel succes!
Mijn vriend en ik hebben meerdere pogingen gedaan om af te vallen maar dat lukte telkens niet omdat we toch te veel lekkere dingen in huis hadden. Tegenwoordig halen we dus niks ongezonds meer en dat werkt erg goed. Als je al lekkere trek hebt dan moet je naar de winkel en die stap is dan toch wat groter.

BE, ik vind het knap dat je het aandurft om te gaan hardlopen, maar als je je zo voelt is het inderdaad beter om te wachten. Het lijkt me toch best een 'aanslag' op je lichaam. Ik durf er om die reden zelf ook nog niet mee te beginnen.

Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
pi_62249074
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:53 schreef omearos het volgende:
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.

Verder goed dat je er mee bezig gaat succes!
Hey, bedankt voor je advies. Ik heb dat ook geprobeerd inderdaad, en je hebt gelijk, het werkt goed. Alleen ik heb wel af en toe zware snackbehoefte. Heb jij dat nooit? Hoe ga je daarmee om? En beloon je jezelf ook?

In de openingspost zag ik ook een link naar een hardloop-podcast, die ga ik op mn iPod zetten en gewoon proberen. Ik heb nog sportschoenen uit mijn slanke leven
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hallo Puccini!

Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.
Ja je hebt gelijk, dat moet ook als stimulans werken, dat is ook de bedoeling. Ik moet mezelf echt achter de kont aan gaan zitten ermee. Het kost nogal wat om die bijeenkomsten bij te wonen. Daarnaast heb je nog de kosten van al dat extra eten in huis (zoveel eet ik namelijk niet, ik eet gewoon niet het goede)… Het is slecht maar dat is ook wel een stimulans
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.

Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.

Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
Echt? Ik ben dus niet de enige die zoveel kwijt wil? Volgens BMI moet ik 50 kilo afvallen, maar ik wil niet slank worden, ik hou zelf ook niet van slanke vrouwen, waarom dan zelf wel zo worden. Ik wil gewoon een ‘gezond’ lijf, die kan doen wat ik wil wat het doet. Daarom ga ik voor die 36 kilo ga, niet all the way. Gewoon naar mijn oude gewicht. Vijf jaar geleden zat ik nog op dat gewicht.

Enne, wauw Appelsap! Gefeliciteerd met je rokje!! Dat is echt een geweldige beloning voor je harde werk!

Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dat ik me hier niet hoef te schamen
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62251858
Welkom Puccini!

Appelsap: iets weer passen is zó relaxed! Gefeli!

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje, ondanks appeltaart ed gisteren. Ik val dus even niet af, maar ben eigenlijk allang blij dat het 'een pond per week aankomen' is gestopt
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:56:26 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_62253639
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef appelsap het volgende:

Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
En over een tijdje:

donderdag 9 oktober 2008 @ 10:03:50 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62253781
Appelsap! Wat goed zeg! Doet Sander(tje) ook nog steeds mee?

Freecell, lekker dat je dat iig hebt weten te stoppen!

Puccini, ik doe het ook maar met kleine stapjes hoor. Ik ga gewoon per 5 a 10 kilo, maar het liefst wil ik er minstens nog 25 af (dat is dan 35 in totaal) en dan nog heb ik geen ondergewicht hoor!
Maar goed, alles wat eraf is is mooi meegenomen. Ik ben dus bezig met de 2e keer 10 kilo eraf.

En... dat lijkt zeer goed te gaan. Okok, beetje valsspelen is het wel want ik was dit weekend net ongesteld, maar ik weeg dus nu al een kilo lichter dan afgelopen maandag!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:49:30 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62254812

T: Mandarijntje
O: brinta (25gr met 250cc melk)
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen (1 smeerkaas, 1 appelstroop) en een appel
T: handje noten en 1 appel voor in de trein
D: witlof met ham en kaas (had gisteren geen in afmaken, heb pizza's gehaald )
T: geen idee nog
pi_62255568
Nog van gisteren:
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef omearos het volgende:
L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
T: koffie, warme chocolademelk, 4 stukjes chocola met fruit en noten, koekje
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli, optimel drink
T: koffie met melk en suiker, koekje

Lijstje voor vandaag:

T: cappuccino met suiker, appel met kaneel
D: wit bolletje met frikandel en mayonaise, sprite
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:36:41 #270
30252 Soempie
Procreating
pi_62255819
Omearos, doe je geen suiker in de brinta? Ik kan me herinneren van toen ik nog klein was dat ik het alleen lekker vond met flink wat suiker.

Mijn lijstje:

O: 4 brintacrackers. 3 kaas en 1 jam
T: niks
L: 4 x boterham met rookvlees
T: 2 of 3 mandarijntjes
D: zuurkoolstamp met ananas en een stukje rookworst. Chocoladevla toe.
T: niks
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:39:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62255896
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!

Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde! Brinta is zo lekker!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:45:38 #272
30252 Soempie
Procreating
pi_62256028
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!

Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde! Brinta is zo lekker!
Misschien moet ik het ook maar proberen. Ik dacht altijd dat Brinta niet verantwoord was als je af wilt vallen. Niet zo gek natuurlijk als je er een paar flinke scheppen suiker doorgooit. Maar zonder suiker is het dus wel oke.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:48:45 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62256078
Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.
pi_62256086
Brinta is niet lekker Heul niet!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:56:28 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_62256248
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.

Heeft SHE iets als voedingswetenschappen gestudeerd?

Ik las ook ergens iets over een SHE-dieet?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:01:57 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62256380
Ik heb geen idee wat ze gestudeerd heeft, maar ze weet gruwelijk veel van voeding.
Okok, soms een beetje op het anale af (dat zegt ze zelf ook) maar ze weet echt wel heel veel en heeft hele handige tips.
Ze heeft idd een dieetplan opgesteld, er staat een linkje in het 'Slank de herfst in' topic hier in LIF.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:09:45 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_62256542
Later misschien even naar kijken.

Dat andere topic loopt wel beter. Ergens wel jammer als mensen afvallen, dan verhuizen ze naar dat topic.
pi_62256563
SHE-dieet valt af voor Levi:
quote:
Weekend ( elke zaterdag en zondag )

10.00 : Japanse rijst
12.00: Japanse rijst
14.00: Japanse rijst
15.00: Fruit naar keuze ( ex bananen )
17.00: Japanse rijst
19.00: Avondeten. Wederom keuze uit groenten+vlees/vis
21.00/22.00: Snack bestaande uit handje popcorn; noten of gerookte kip met chili-dip ( uit flesje )
Rijst! en dan nog 4 keer op een dag ook.
Ik zou er spontaan van in hongerstaking gaan.
***Levi was here***
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:12:36 #279
30252 Soempie
Procreating
pi_62256617
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:10 schreef Levitation het volgende:

Ik zou er spontaan van in hongerstaking gaan.
Dan werkt het toch?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:17:18 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62256716
Loopt beter? Dat topic is bijna niet te volgen zo hard gaat dat!
Overigens is dat topic mijn favoriete lurk-voer! Ondanks dat ik een van die 'vadsige' mensen ben waar ik wel eens wat over langs zie komen is het tamelijk hilarisch soms en gewoon leuk om mee te lezen. Net een boek of een soap ofzo.
Oh, en ik zie ook best vaak goeie dieet-tips langs komen dus dat is ook nog eens mooi meegenomen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:22:58 #281
30252 Soempie
Procreating
pi_62256846
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Loopt beter? Dat topic is bijna niet te volgen zo hard gaat dat!
Overigens is dat topic mijn favoriete lurk-voer! Ondanks dat ik een van die 'vadsige' mensen ben waar ik wel eens wat over langs zie komen is het tamelijk hilarisch soms en gewoon leuk om mee te lezen. Net een boek of een soap ofzo.
Oh, en ik zie ook best vaak goeie dieet-tips langs komen dus dat is ook nog eens mooi meegenomen.

Leuk om te lezen inderdaad. Maar als er wat meer persoonlijke dingen verteld worden vind ik dat al snel. Hier gaat het vooral over afvallen en sporten, dus dan is het al minder spannend.
pi_62256940
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
***Levi was here***
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:30:07 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62257037
Klopt, dit topic heeft idd ook tijdenlang echt heel hard gelopen!

Maar goed, daar kunnen we best verandering in aanbrengen toch?
Hoewel ik de echt sappige onderwerpen wel aan de andere dames over zal laten hoor!
pi_62257198
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
Ik ben een afvaller (volgens mijn BMI hoor ik hier niet ) en ik ben er weer
Slank gaat me momenteel echt te hard en hier ken ik de mensen ook beter. (al ken ik inmiddels ook wel veel slank-mensen)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:36:45 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_62257211
In het slanktopic zijn veel meer drama's! Inderdaad net een soap.

M'n eigen leven is daarmee vergeleken maar gezapig.
pi_62257306
En ontopic: ik zit intussen te lunchen:

- Boterham mosterd (ipv boter ) met 20+ kaas
- Boterham rauwe ham
- Een komkommer (ja een hele! doe ik bijna elke dag vet lekker)
- Thee
pi_62257323
Nu willen we alles weten ook BE.
*OUD heilige*
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:42:57 #288
30252 Soempie
Procreating
pi_62257346
kaas met mosterd!
pi_62257561
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:42 schreef Soempie het volgende:
kaas met mosterd!
Juistem! Echte Groninger Marne mosterd
Volgens mijn zus kan ik ook gewoon mosterdkaas kopen. Das toch heul niet hetzelfde
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:54:40 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62257619
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:41 schreef YPPY het volgende:
Nu willen we alles weten ook BE.
Mijn 'alles' staat al in OUD!
En zoveel drama heb ik in mijn leven ook niet hoor!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:05:34 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_62257870
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Juistem! Echte Groninger Marne mosterd
Volgens mijn zus kan ik ook gewoon mosterdkaas kopen. Das toch heul niet hetzelfde
Ik heb mosterdkaas en dat is helemaal niet hetzelfde! Kaas met Groninger mosterd is echt veul lekkerder
pi_62257903
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn 'alles' staat al in OUD!
En zoveel drama heb ik in mijn leven ook niet hoor!
Is dat alles? Misschien moeten we gewoon wat verzinnen dan. Kan ook leuk zijn!
*OUD heilige*
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:21:16 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62258263
Oh ja, doe eens!
Dan heb ik er mss ook nog wat lol aan.

* Brighteyes heeft echt even vrijwel niets te doen op haar werk en verveelt zich te pletter!
pi_62258337
* YPPY moet de was op gaan hangen en schoonmaken voordat mevrouw de koningin wakker wordt en kan dus helaas niet meedoen
*OUD heilige*
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:31:07 #295
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62258494
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topic maar heb hier wel veeeeeel gepost

en lees ook stiekem wel mee hoor.

dieettechnisch gaat het hier erg prima mijn BMI is al een hele poos gezond en nu gaan we voor de mooi
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_62258945
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topic maar heb hier wel veeeeeel gepost

en lees ook stiekem wel mee hoor.

dieettechnisch gaat het hier erg prima mijn BMI is al een hele poos gezond en nu gaan we voor de mooi

Ik ben zelf gewoon veel minder gaan posten... is bij mij periodiek... hoe beter het lijnen gaat hoe actiever ik hier ben. Al moet ik zeggen dat ik momenteel gewoon heel weinig tijd heb. 't Is druk op 't werk en ik studeer en als ik 'ns een keertje een vrije avond heb, lig ik óf vroeg in bed, óf ik ben aan het klussen, óf ik probeer weer eens bij te kletsen met mijn man.
***Levi was here***
pi_62260946
Ik volg niet echt een dieet maar ik ben in 2 jaar tijd van 94 kilo naar 82 kilo gegaan. Heb dan wel gelet op eten van vette hap en drinken van bier beperkt maar ben er niet zo erg mee bezig geweest dat ik iedere dag erop aan het letten was bewust. Ondertussen dan wel 1-2 maanden op de 82 kilo dus dan denk ik dat meer beweging nodig is om naar beneden te gaan, anders blijf ik op die 82 zitten en 82 is me nog iets teveel.

Nog 2,1 kilo en ik zie het getal 79,9. Dat heb ik al 7 jaar niet meer gewogen. Toen ik iedere dag in de sportschool was woog ik 67 maar dat hoeft niet meer. Mijn streven is 75 en als het 70 gaat zijn is het ook goed. Minder dan 70 wil ik niet eens, toen ik 67 woog zag ik er niet bepaald gezond uit met ingevallen gezicht.

Sporten is nog een doel, maar eerst eens genezen van de verkoudheid. Wilde gisteren al cardio gaan doen maar met verstopte neus gaat dat een beetje moeilijk.

Verder iedereen succes ermee De aanhouder wint
Genieten is toegestaan!!!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:38:42 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62261691
Netjes Topspin!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 15:48:47 #299
30252 Soempie
Procreating
pi_62261968
Zeker netjes.

Ik heb net Brinta gehaald en van Maggi Opkikker GroenteFit.
pi_62262666
Brinta zonder suiker

Topspin, goed bezig

Ik heb slank ook een tijdje gevolgd en gepost, maar nu gaat het me te hard. Ik heb meestal overdag af en toe een half uurtje internet en dan wil ik meer doen dan 1 topic-reeks bijlezen. Nu komt het hier weer een beetje op gang, gezellig

ontopic: zit nu lekker 2 appeltjes met kaneel te eten en straks weer werken. Omdat ik vandaag van 17:30 tot 21:30 werk ga ik daar wel warm eten (vandaar de frikandel, ik werk in een voetbalstadion)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')