Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:55 schreef freecell het volgende:
Maeghan, je laatste post!Over dat konijn
Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
ach volgens de wehkamp heb ik 80G.... klopt ook niet, t is echt een keurige D...en kledingmaat 48 kopt ook echt niet, ik heb 44-46 tegenwoordig...quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:16 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.
Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
Ik zát er een kilo af inderdaad, inmiddels 4 KGquote:Op zondag 28 september 2008 17:26 schreef teigan het volgende:
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.quote:Op maandag 29 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.![]()
Verder alles goed hier.
Studeren.quote:Op maandag 29 september 2008 08:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
Dat is wel een goed idee. Ik had ook al bedacht dat ik m'n eten weer zou invoeren bij het voedingscentrum. Als het goed is staat er ook nog in wat ik vorig jaar at, toen ik ongeveer 10 kg af ben gevallen. Dus ik ga zo even kijken hoe ik dat ook alweer gedaan heb.quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
zondag.quote:Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Levitation het volgende:
Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
3 keer hardlopen op 1 dag.quote:
http://www.moly.nl/quote:Op maandag 29 september 2008 09:26 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.![]()
Dankjequote:
quote:
Inderdaad is "iets" beter dan "niets", dat klopt wel.quote:Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik?En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 29 september 2008 09:47 schreef omearos het volgende:
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
Is goed.quote:Op maandag 29 september 2008 09:56 schreef Jojogirl het volgende:
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
quote:Op maandag 29 september 2008 09:49 schreef Levitation het volgende:
Hoofdsponsor is Fortis.Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
![]()
quote:Op maandag 29 september 2008 10:03 schreef omearos het volgende:
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
Tot nu toe klopt het, heb net mijn lunch op. Maar het moeilijkste deel van de dag moet nog komen, hele middag practicum en vanavond deelt er vast weer iemand uit (vereniging van 30 man en bijna elke week wel iemand jarig)quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)quote:Op maandag 29 september 2008 10:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je mee-meeten.
![]()
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
ik ben nu ook 5.5 kg zwaarder dan toen ik de CPC liep. Wil die er toch ook graag weer af hebben binnenkort.quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
Hardlopen moet je inderdaad wel voorzichtig mee zijn. Het is inderdaad wel verstandig om eerst wat proberen af te vallen. Ondertussen zou je wel wandeltrainingen kunnen doen, gewoon 3 keer per week op een stevig tempo wandelen, train je je beenspieren alvast.quote:Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
Oei, gescheurde enkelbanden, even niet bij stilgestaan. Daarmee moet je echt wel heeeeel voorzichtig zijn. Overleg anders eerst even met je huisarts/fysiotherapeut.quote:Op maandag 29 september 2008 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
Nu nog kijken wat ik voor avondeten krijg en vanavond niet snoepen en dan is het goed gegaan vandaagquote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
Dat ziet er inderdaad niet zo gek uit.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
Daarom staat bij mij de cappuccino er nog in, al heb ik suiker wel vervangen door zoetstof.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:18 schreef freecell het volgende:
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen
Mja, bewust van zijn helpt niet echt. Ik slaap uiteraard iets te weinig (2 nachtvoedingenquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:57 schreef appelsap het volgende:
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:03 schreef Levitation het volgende:
Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
Daar moet ik nog een beetje op trainen, bij mij is het meestal zo dat als een verpakking (of boterhamzakje) open gaat, deze ook direct leeg gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.
Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
Is nu te laat. Ben al op mijn werk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:41 schreef Troel het volgende:
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig overquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.![]()
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
Maar wat wil je dan graag horen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaanje kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reagerenquote:Op dinsdag 30 september 2008 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschilquote:Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef kwakveense het volgende:
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...
heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet
Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??
t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.
die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.
je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent
je snapt t nog steeds nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk
Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
Uit haar posts (en hoe moet ik haar anders kennen want we zitten op een forum) blijkt niet dat ze die schop zichzelf kan gevenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoorGeloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wistquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:22 schreef kwakveense het volgende:
[..]
je snapt t nog steeds niet![]()
het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
Dat laatste, daar heb je gelijk in. Maar als je dan constructief wilt bijdragen zou je ook kunnen helpen om een oplossing te verzinnen zodat het niet weer gebeurt, dus bijv. wat Kwakveense zei, apart inpakken, zou een tip zijn. Of proberen om niet te eten tijdens het werk maar apart de tijd ervoor te nemen, bewust eten zonder dat je iets anders ernaast doet, dat zou misschien werken. Zeggen dat het fout is helpt niet, want dat weet ze ongetwijfeld zelf ook wel. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder kunnen we de discussie erover beter sluiten denk ikquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
15 minuten daglicht (zelfs met ramen dicht) per dag scjhijnt genoeg te zijn voor voldoende vitamine D.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:21 schreef Maeghan het volgende:
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag
Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.
IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
En tot nu toe gaat het weer goed, alleen de appel overgeslagen door tijdgebrek, die eet ik vanavond wel.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: koffie met melk en suiker
T: appel met kaneel
D: burrito's
quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:12 schreef kwakveense het volgende:
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)
calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool
en in:
mosselen, oesters sardines
je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.
http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122
Mij was verteld dat juist melk de opname van ijzer remt. Misschien beide maar niet drinken als je ijzer uit je eten wilt halen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
Gelukt met een kleine aanpassingquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
D: burrito's toetje: roomyoghurt (honing-noot van Almhof)
T: appel met kaneel, crystal clear
Dat doe ik nu met mijn appel met kaneel. Krijg ik gelijk ook weer eens fruit binnen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:09 schreef Maeghan het volgende:
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.
Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.
Staat genoteerdquote:Maar goed, donderdag begin ik weer.
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:48 schreef appelsap het volgende:
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
Veel plezier.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:25 schreef freecell het volgende:
Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.
Nee, ik heb het idee dat ik bij 2000 aankom, al is het niet veel dan. De max ligt voor mij zo rond de 1800/1900 denk ik. Dat 1300 het minimum is, dat wist ik niet. Dan ga ik me daar ook aan proberen te houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.
Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...![]()
Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
Mwa, ik ind mezelf nu niet te dik, maar er mag wel weer een kilo of 4 afquote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:52 schreef teigan het volgende:
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?
Het is tot nu toe geworden:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
het is geworden:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:
O: frosties zonder melk
T: appel
L: 2 bruine boterhammen met coburger rauwe ham
T: ??
D: vissticks met 2 bruine boterhammen en worteltjes
Vandaag gegeten:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe hamquote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:19 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
Goed idee.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
En zelfs dit is dus niet geluktquote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
Succes! Het wordt vanzelf leuker als je wat langer kunt lopen. Weet nog dat ik gegeven momenent met verbazing naar mijn eigen voeten keek, die bléven maar doorlopen! Geweldige ervaring.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef Soempie het volgende:
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
Hangt van de worst af.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:40 schreef Birra het volgende:
Ik heb even een kort vraagje:
Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
Inderdaad. Kort vraagje was iets té kort.quote:
Ik was uiteindelijk tot 4 uur op school en moet zo alweer weg, dus heb al avondeten gehad.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauzedus lunch om 11 uur
L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
Lijstje van vandaag::quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauzedus lunch om 11 uur
L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
Dank jequote:
Heb ik in het verleden ook wel last van gehad. Ik weet niet waar dat aan lag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 07:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dank je![]()
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.
Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten) en 2 maria-kaakjes (weer die baby
![]()
).
Mijn lijstje is anders geworden, ik ben na het verplichte practicum alweer naar huis gegaan en kon dus thuis lunchen. Verder rustig aan gedaan, dus schade valt mee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:55 schreef omearos het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
T: noodles
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje
Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
Ja met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik heb het wel echt nodig om het bij te houden, zodat ik ten eerste niet kan 'smokkelen', want alles wat ik eet zie ik ook echt terug in calorieen. Dat maakt het makkelijker om iets niet te eten als ik trek heb (zoals nu, maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik nu juist zo netjes zit).quote:
Nou, ik ben gewoon aan het stoppen met snoepen, verder niks aan mijn eetpatroon aan het veranderen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:09 schreef omearos het volgende:
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
Dat is evenveel als maltesers! En dan weet ik wel wat ik zou kiezen als ik tussen die twee zou moeten kiezen..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:13 schreef freecell het volgende:
* freecell geeft Maeghan een aai.
Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
Boerenkoolquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!![]()
Update van mijn lijstje:
O: 2 geroosterde boterhammen, 1 met jam, 1 met ei
T: banaan
L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
Vandaag gegeten:quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef Troel het volgende:
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
Nouja, als ik de dag erna vrij ben is het nog wel te doen, maar dan krijg je van die taferelen "ik wil nog douchen, ga je beneden naar het toiletquote:Op maandag 6 oktober 2008 08:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...
Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstjeIk moet vaker 's middags een stuk of 8
brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwensNog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:18 schreef freecell het volgende:
Fietsen is lekker
Ik moet vandaag even naar het centrum en dat ga ik ook lekker lopend met de wagen doen. Als ik op de terugweg moe be, pak ik wel een bus
Hop!quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker.Kleddernat werd ik er van en overal lagen vieze modderige plassen.
Maar, ik ben desondanks tóch weer netjes met de fiets gegaan.
Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
Dat kan ik me echt heel goed voorstellen. Ik heb er met het zoeken van een nieuwe baan ook rekening mee gehouden dat het te fietsen is. Ik heb die beweging gewoon nodig.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.
Vandaag gegeten:quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:
T: 2x cappuccino met zoetstof
D: nog geen idee
quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik.
@Troel ik zou willen dat ik daar last van hadmaar het lijkt me wel rot als het echt de bedoeling niet is
![]()
Fietsen is zeker heerlijkbewegen zonder pijn is ook erg prettig
Wat een droppiesquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik.
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:03 schreef JX het volgende:
Ongeveer 2 kilo per maand en dat vind ik zelf wel een prettig tempo. Wat me blijft verbazen is dat ik het volhoud en dat het na een jaar nog steeds goed gaatGeen dieet, geen 'moeten' maar gewoon mijn eetgewoontes en leefwijze aanpassen naar wat ik prettig vind blijkt voor mij echt de uitkomst!
Mijn vader had dat probleem met fietsen ook altijd en daarna had ie nergens meer last van. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar je bent dus niet de enige. Ik heb het zelf meer met andere dingen, fietsen kost me gelukkig weinig moeite (tenzij het hard waait - alhoewel het als je 'm in de rug hebt ook best meevaltquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!![]()
Wat betreft dat fietsen is het heel raar, op de heenweg de eerste 15 minuten ga ik helemaal kapot, m'n benen worden zuur, maagkrampen...en zodra ik te ver van huis ben om nog om te keren verdwijnen ze. Mijn 'oude, slechte' zelf die weer terug wil naar de koekjes en op m'n reet zitten waarschijnlijk of zo....
Ik werk nu gelukkig niet meer met eten, want toen ik dat wel deed was 1800 echt praktisch onhaalbaarquote:Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:
@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?
oh je mag mijn kat wel! sinds mijn hond weg is, wil hij net zoals altijd elke avond uitgelaten worden. Mijn kat liep altijd met het uitlaten mee.. en als we het niet doen, dan zeurt ie onze oren eraf!quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:33 schreef JX het volgende:
[..]
Wat een droppiesEen hond zal het wandelen wel aanmoedigen idd, heerlijk! Misschien dat ik mijn kat maar eens ga trainen aan de lijn te lopen
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:54 schreef maedel het volgende:
Hoi allemaal, ik zocht een stukje advies.![]()
Namelijk, weet iemand waar ik sportieve korte broeken kan kopen in maat 46?
Ik ga over een maandje op vakantie naar de zon en na 6 weken suikerloos gegeten te hebben en met moeite dagelijks aan 1200 cal. gekomen te zijn, en daarmee om en nabij 0 gram in totaal afgevallen te zijn geef ik het heel even op tot ik bij de internist terecht kan eind deze maand wegens een schildklierprobleem.
Dat is rot genoeg, maar ook vervelend is dat ik niet meer in mijn korte broeken pas van vorig jaar.
En dus, ik moet nog wat noodkoopjes doen
In de driehoek Eindhoven-Venlo-Weert het liefst.
In "normale" winkels is het aanbod schrijnend vind ik, ik krijg al met moeite een trui gekocht, maar korte broeken zal in dit seizoen wel helemaal tegenvallen![]()
Tips van harte welkom!
Hoiquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hoi maedel.
Heb je al eens bij Bever gekeken? Ze hebben niet super veel in "grotere maten" maar soms zit er best wat leuks bij.
quote:Quote van die site:
Zo is de broek op verschillende breedtes dicht te knopen om bij gewichtsverlies toch een goede pasvorm te garanderen
ja, die.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Hoi
Deze Bever? Op de Leenderweg?
[..]
Oh, dat klinkt goed. Ik kom er dagelijks langs, dus een bezoekje moet lukkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
ja, die.Ik heb daar 2 jaar geleden een afritsbroek mt 48 gekocht. Dus ik neem aan dat er ook wel eea in mt 46 te krijgen is.
Succes met je zoektocht. Kleren kopen in grote maten sucks.
Ik zit aan de komkommer en heb nog een heleboel mini-trostomaatjes ontdekt in de koelkast.quote:
kan je zomaar spijbelen zonder consequenties?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:02 schreef Levitation het volgende:
Zucht, ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar ik ben nu nét klaar met mijn huiswerk voor morgen.
Ik spijbel morgen het prakticum wel (weer), misschien dat ik dan morgenavond een rondje kan "rennen".
Lijstje?quote:Verder gaat het hier wel weer redelijk. Heb het eten weer iets beter onder controle. Op de (light) kwarktaart die ik als toetje had gemaakt na.Verder heb ik me keurig gedragen vandaag.
Mensen die McFlurries gaan aanbiedenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar dat mag in sommige omstandigheden hoor, omearos!
Hier ben ik even trots op mezelf.
F. belde net of hij McFlurries mee moest nemen en ik heb gewoon nee gezegd! *O*
Heb ook heel de avond al niet gegeten van de chocolade-kruidnoten die in de kast liggen.
Okok, ik kon niet afblijven van de dubbelvla als toetje.Maar alles bij elkaar genomen vind ik dat ik het best goed gedaan heb.
Heb alleen niet veel gedronken vanavond.
Levi, morgen beter dan, met lopen.![]()
Ik ga morgen ook weer, 2e poging Evy1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu de rest van de dag lekker rustig aan het werk, ik hoop dat het gaat lukken. Er zijn wat vervelende dingen op mijn werk gebeurt, en ook al lijkt het verder opgelost, ik heb het nog niet helemaal een plekje gegeven.You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:26 schreef Puccini het volgende:
Hallo
Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).
Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?
Hey, bedankt voor je advies. Ik heb dat ook geprobeerd inderdaad, en je hebt gelijk, het werkt goed. Alleen ik heb wel af en toe zware snackbehoefte. Heb jij dat nooit? Hoe ga je daarmee om? En beloon je jezelf ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:53 schreef omearos het volgende:
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.
Verdergoed dat je er mee bezig gaat
succes!
Ja je hebt gelijk, dat moet ook als stimulans werken, dat is ook de bedoeling. Ik moet mezelf echt achter de kont aan gaan zitten ermee. Het kost nogal wat om die bijeenkomsten bij te wonen. Daarnaast heb je nog de kosten van al dat extra eten in huis (zoveel eet ik namelijk niet, ik eet gewoon niet het goede)… Het is slecht maar dat is ook wel een stimulansquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hallo Puccini!
Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.
Echt? Ik ben dus niet de enige die zoveel kwijt wil? Volgens BMI moet ik 50 kilo afvallen, maar ik wil niet slank worden, ik hou zelf ook niet van slanke vrouwen, waarom dan zelf wel zo worden. Ik wil gewoon een ‘gezond’ lijf, die kan doen wat ik wil wat het doet. Daarom ga ik voor die 36 kilo ga, niet all the way. Gewoon naar mijn oude gewicht. Vijf jaar geleden zat ik nog op dat gewicht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.
Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.
Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
En over een tijdje:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef appelsap het volgende:
Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
O: brinta met magere melkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef omearos het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
T: appel
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
Misschien moet ik het ook maar proberen. Ik dacht altijd dat Brinta niet verantwoord was als je af wilt vallen. Niet zo gek natuurlijk als je er een paar flinke scheppen suiker doorgooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!![]()
Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde!Brinta is zo lekker!
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:48 schreef Brighteyes het volgende:Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.
Rijst! en dan nog 4 keer op een dag ook.quote:Weekend ( elke zaterdag en zondag )
10.00 : Japanse rijst
12.00: Japanse rijst
14.00: Japanse rijst
15.00: Fruit naar keuze ( ex bananen )
17.00: Japanse rijst
19.00: Avondeten. Wederom keuze uit groenten+vlees/vis
21.00/22.00: Snack bestaande uit handje popcorn; noten of gerookte kip met chili-dip ( uit flesje )
Dan werkt het toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:10 schreef Levitation het volgende:
Ik zou er spontaan van in hongerstaking gaan.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Loopt beter? Dat topic is bijna niet te volgen zo hard gaat dat!
Overigens is dat topic mijn favoriete lurk-voer!Ondanks dat ik een van die 'vadsige' mensen ben waar ik wel eens wat over langs zie komen
is het tamelijk hilarisch soms en gewoon leuk om mee te lezen. Net een boek of een soap ofzo.
![]()
![]()
Oh, en ik zie ook best vaak goeie dieet-tips langs komen dus dat is ook nog eens mooi meegenomen.![]()
Ik ben een afvaller (volgens mijn BMI hoor ik hier nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
Juistem! Echte Groninger Marne mosterdquote:
Ik heb mosterdkaas en dat is helemaal niet hetzelfde! Kaas met Groninger mosterd is echt veul lekkerderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Juistem! Echte Groninger Marne mosterd
Volgens mijn zus kan ik ook gewoon mosterdkaas kopen. Das toch heul niet hetzelfde
Is dat alles? Misschien moeten we gewoon wat verzinnen dan. Kan ook leuk zijn!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn 'alles' staat al in OUD!![]()
En zoveel drama heb ik in mijn leven ook niet hoor!
jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topicquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
Ik ben zelf gewoon veel minder gaan posten... is bij mij periodiek... hoe beter het lijnen gaat hoe actiever ik hier ben. Al moet ik zeggen dat ik momenteel gewoon heel weinig tijd heb. 't Is druk op 't werk en ik studeer en als ik 'ns een keertje een vrije avond heb, lig ik óf vroeg in bed, óf ik ben aan het klussen, óf ik probeer weer eens bij te kletsen met mijn man.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topicmaar heb hier wel veeeeeel gepost
en lees ook stiekem wel mee hoor.![]()
dieettechnisch gaat het hier erg primamijn BMI is al een hele poos gezond en nu gaan we voor de mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |