Veel plezier.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:25 schreef freecell het volgende:
Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.
Nee, ik heb het idee dat ik bij 2000 aankom, al is het niet veel dan. De max ligt voor mij zo rond de 1800/1900 denk ik. Dat 1300 het minimum is, dat wist ik niet. Dan ga ik me daar ook aan proberen te houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.
Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...![]()
Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
Mwa, ik ind mezelf nu niet te dik, maar er mag wel weer een kilo of 4 afquote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:52 schreef teigan het volgende:
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?
Het is tot nu toe geworden:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: drinkontbijt
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
het is geworden:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:
O: frosties zonder melk
T: appel
L: 2 bruine boterhammen met coburger rauwe ham
T: ??
D: vissticks met 2 bruine boterhammen en worteltjes
Vandaag gegeten:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe hamquote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:19 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
Goed idee.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
En zelfs dit is dus niet geluktquote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
Succes! Het wordt vanzelf leuker als je wat langer kunt lopen. Weet nog dat ik gegeven momenent met verbazing naar mijn eigen voeten keek, die bléven maar doorlopen! Geweldige ervaring.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef Soempie het volgende:
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
Hangt van de worst af.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:40 schreef Birra het volgende:
Ik heb even een kort vraagje:
Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
Inderdaad. Kort vraagje was iets té kort.quote:
Ik was uiteindelijk tot 4 uur op school en moet zo alweer weg, dus heb al avondeten gehad.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauzedus lunch om 11 uur
L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
T: appel met kaneel
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
Lijstje van vandaag::quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauzedus lunch om 11 uur
L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
Dank jequote:
Heb ik in het verleden ook wel last van gehad. Ik weet niet waar dat aan lag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 07:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dank je![]()
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.
Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten) en 2 maria-kaakjes (weer die baby
![]()
).
Mijn lijstje is anders geworden, ik ben na het verplichte practicum alweer naar huis gegaan en kon dus thuis lunchen. Verder rustig aan gedaan, dus schade valt mee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:55 schreef omearos het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
T: noodles
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje
Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
Ja met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik heb het wel echt nodig om het bij te houden, zodat ik ten eerste niet kan 'smokkelen', want alles wat ik eet zie ik ook echt terug in calorieen. Dat maakt het makkelijker om iets niet te eten als ik trek heb (zoals nu, maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik nu juist zo netjes zit).quote:
Nou, ik ben gewoon aan het stoppen met snoepen, verder niks aan mijn eetpatroon aan het veranderen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:09 schreef omearos het volgende:
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
Dat is evenveel als maltesers! En dan weet ik wel wat ik zou kiezen als ik tussen die twee zou moeten kiezen..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:13 schreef freecell het volgende:
* freecell geeft Maeghan een aai.
Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
Boerenkoolquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!![]()
Update van mijn lijstje:
O: 2 geroosterde boterhammen, 1 met jam, 1 met ei
T: banaan
L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
Vandaag gegeten:quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef Troel het volgende:
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
Nouja, als ik de dag erna vrij ben is het nog wel te doen, maar dan krijg je van die taferelen "ik wil nog douchen, ga je beneden naar het toiletquote:Op maandag 6 oktober 2008 08:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...
Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstjeIk moet vaker 's middags een stuk of 8
brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwensNog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |