abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62040757
Ben ik ook weer. 1 week ziek en nog een tijd benauwd vreet energie. Vandaag voor het eerst weer eens wat gesport
Afvallen kan nu ook weer gaan beginnen
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:19:14 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_62042557
Het gaat elke keer mis met het avondeten en daarna. Gister de hele dag gezond gedaan, maar een tijd na het avondeten kwam m'n vriend met een zak m&m's aanzetten. We hebben een gezamelijk bureau en de zak stond tussen ons in. Nou, mooi dat ik dus de helft heb opgesnaaid. Daarna boos dat hij zulke dingen neerzet.

Ook echt zo dom om boos op hem te worden (en dan ook nog achteraf ). Ik steek het toch echt zelf in m'n mond. Dat heb ik hem ook gezegd, maar wel gevraagd of hij er een beetje rekening mee wil houden dat ik geen zelfbeheersing heb. Nu heeft hij de rest van het snoepgoed gelukkig meegenomen naar z'n werk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_62042644
Ik val alleen af als ik ónder de 1500 zit helaas. Tussen 1500 en ong. 2000 blijf ik gelijk en daarboven kom ik héél snel aan.

Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer ) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.

Vanmorgen 300 gr. lichter Ik had trouwens meer verwacht, want er zat eergisteren zomaar een KILO bij en meestal is die dan 2 dagen later weer weg, maar dit is blijkbaar een hardnekkige

Het helpt trouwens niet mee met afvallen als je BMI gewoon goed is en iedereen roept dat je al weer zo slank bent na de bevalling Want dat ís ook wel zo, maar sinds de bevalling ben ik alweer 3 KG aangekomen en dat is een pond per week en ik zie precies waar het zit En dat is gewoon niet gezond!
pi_62043052
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?

ik hou geen voedingswaarden bij van wat ik eet. Ik hou de eetlijst aan die ik op de eetstoornissengroep heb gekregen, en daar val ik op zich wel mee af, zolang ik dus niet weer aan tussendoortjes begin. De lijst is op zich wel zo opgezet dat je gewoon om de paar uur wat eet(brood of fruit), maar de luxe koek 's avonds doe ik nooit, en als je dan in de bios zit, tja, dan neem ik toch nog wel eens wat M&M's
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62043395
ik tel ook geen calorieen, al is het maar omdat ik het dan goed wil doen en eigenlijk alles moet gaan wegen en afmeten. En daar ben ik te lui voor

Lijstje voor vandaag:
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: drinkontbijt
T: appel met kaneel (als ik bijtijds thuis ben, anders een bakje vla)
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes, bakje vla
T: evt nog de appel
pi_62043457
Klinkt wel ok omearos..

ik heb net ontbeten met 2 boterhammen, en ik ga zo denk ik maar even een pot thee zetten, daar is het wel weer voor..
Ik heb nog proefwerken liggen om na te kijken, en eigenlijk wil ik die ook zsm afkrijgen, dan heb ik de rest van de dag gewoon lekker voor mijzelf..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:47:04 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62043937
ik tel wel. ik heb het nodig. in mn valtaf grafiekje zijn een paar "tel-loze" periodes en je ziet meestal kort daarna een piek in mn gewicht...

niet dat ik t niet uit mn hoofd weet allemaal na een jaar, maar meer omdat ik ook minder oplet en nadenk en meer snoep"omdat ik t toch niet hoef op te schrijven" kortom: ik heb de verantwoording nodig

k probeer tussen de 1300 en 1500 te zitten. als ik 1800 eet val ik echt geen drol af. ik mag wel van mezelf sowieso 1 of 2 dagen in de week "niet tellen" dus dan eet ik meer. de laatste tijd merk ik dat het wisselen in mn calorieën per dag (een dag veel dag weinig dag veel dag of twee minder) ook erg helpt, dus wie weet ga ik t wel meer afwisselen. dagen van 1900 en dagen van 1200 ofzo...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:06:02 #108
30252 Soempie
Procreating
pi_62044371
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:25 schreef freecell het volgende:

Vandaag even geen plan, want ik ga straks naar het dochtertje van mijn broer die 2 wordt. (het dochtertje wordt dus 2, niet mijn broer ) Ga daar wel rustig aan doen, maar ik lunch daar ook, dus geen idee wat ik eet.
Veel plezier.

De zus van m'n vriend heeft pas een kindje gekregen. Het lijkt me zo leuk als hij een jaar of 2 is. En nog leuker als hij kan komen logeren.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_62045086
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.

Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...

Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
Nee, ik heb het idee dat ik bij 2000 aankom, al is het niet veel dan. De max ligt voor mij zo rond de 1800/1900 denk ik. Dat 1300 het minimum is, dat wist ik niet. Dan ga ik me daar ook aan proberen te houden.
Wat ik met streng bedoel is, dat ik elke dag gewoon probeer om normaal te eten. Het mag natuurlijk wel eens een keer wat vetter zijn, of een lekker toetje erbij. Maar ik probeer dat toch niet te vaak te doen want dan denk ik bijvoorbeeld de volgende dag: Hm dat was zo lekker, dat kan ik nog wel een keer doen. En dan gaat het gewoon mis. Ik denk dat dat in de toekomst nog wel zal gaan veranderen, maar voor nu wil ik eerst van dat gevoel af dat ik altijd meer wil hebben.
Over doelen.. Ik heb niet echt een doel voor ogen. Ik wil het liefst nog zeker 18 kg afvallen en dat betekent voor mij dan een gezond BMI. Maar ik besef me ook wel dat dat misschien wel niet realiseerbaar is. Dus ik probeer het gewoon in stapjes te zien. Ik begon op 86 en ik keek uit naar de 80. Nu zit ik onder de 80 en kijk ik uit naar de 75, dan naar de 70 en dan zie ik wel hoever ik kom.
pi_62045176
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:52 schreef teigan het volgende:
Dat klinkt dan toch meer ook als een probleem met je zelfbeeld freecell, pas je daarmee op?
Mwa, ik ind mezelf nu niet te dik, maar er mag wel weer een kilo of 4 af
En 3 KG er bij in 6 weken is geen goed teken toch? Lijkt me meer een probleem met zelfbeheersing dan met zelfbeeld, haha.
pi_62045365
Nou ja, als je het overal ziet zitten, en daar moeite mee hebt, vind ik dat toch ergens wel een beetje eng klinken...
Maar het is inderdaad wel erg snel wat je nu aankomt, dat ben ik wel met je eens.. Ik zou waarschijnlijk ook flink in paniek raken als het mij nu zou gebeuren..
pi_62045448
Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 gekookte eieren
T: bakje kwark
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet en soep
T: 2 perziken
D: salade met kip, kaas, ei en wat groente
T: bakje kwark
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:22:31 #113
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62046028
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:

O: frosties zonder melk
T: appel
L: 2 bruine boterhammen met coburger rauwe ham
T: ??
D: vissticks met 2 bruine boterhammen en worteltjes
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 11:29:52 #114
43556 miss_dynastie
pi_62046177
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
pi_62047384
Ik heb net een bakje muesli quinoa-pure chocolade op het Provamel Yofu. Die muesli is trouwens erg lekker, ga ik zeker vaker kopen en zo krijg ik nog eens soyaprut weggelepeld ook (walgelijke troep is dat anders zeg...).

Misschien dat ik er vanmiddag nog eentje neem. Ik had voor het ontbijt met een glas sinaasappelsap 300 kcal, dus da's netjes. Als ik nog een keer zo eet, zit ik aan 600.

Vanavond eet ik 'iets' met regenboogsnijbiet, maar wat precies weet ik nog niet. Ik heb een paar leuke recepten gevonden, waaronder lasagne met snijbiet en kaas (maar dan zie je de kleurtjes niet en da's jammer), een snijbiettaartje (maar da's dan weer vrij vet denk ik) en warmoespakketjes (stengels met rijst, rozijnen en amandelen verpakt in de bladeren). Of gewoon gewokte snijbiet met gember, knofook en sojasaus. Maar dan weet ik weer niet wat ik erbij moet eten qua vlees.
Sanity is (not) statistical
pi_62051816
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
Het is tot nu toe geworden:

T: noodles, crystal clear
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:17:38 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62053246
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:
lijstje voor mijn balansdag van vandaag:

T: ??
het is geworden:
T: weight care reep pinda noga ( lijkt op snoep, en bevat meer vitamientjes en minder suiker)
T: uitjes en augurkjes
pi_62053626
Ow ja, is waar ook. Ik wou ook nog kijken naar die weightcare-dingen, vooral de maaltijdshakes als vervanging voor drinkontbijt. Vult het een beetje? Ik heb nauwelijks een vol gevoel na drinkontbijt.

Hmm, lees net op het etiket dat het drinkontbijt 36kcal/100ml is da's nog geen 300 per fles en ik drink meestal een halve fles als lunch. Da's niet veel.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:04:50 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62054631
ik eet ze niet als maaltijdvervanging, daar doe ik niet aan tenzij ik echt geen tijd hebt om lunch te maken en geen broodjes wil kopen @ station ofzo...

als tussendoortje alleen als ik een te karige dag heb (zat op 1100 vandaag, met reep erbij op 1300) en zin in iets zoets. de verhoduing van voedingsstoffen in zo'n reep is nl. beter dan in een gewone mars, meer eiwit, meer vitamines, minder vet en suiker, maar ze zijn wel 200ckal.

oh en zeer goed te nassen, net een snickers... zonder carame en nootjes

shakes doe ik niet aan. bah... iegh meot er niet aan denken
pi_62054761
Heb net even gekeken en vind de shakes te duur, 2 euro per pakje. Zo'n bus met poeder is goedkoper maar da's weer niet handig meenemen (melk hou je niet lekker in je rugzak)

Heb net nog beter op de etiketten van drinkontbijt gekeken, en de lightversie is ong. 300kcal per fles, en de gewone versie ong. 420kcal. Ik had er nooit op gelet, pak gewoon welke lekker klinkt, maar als het de lightversie is moet ik gewoon wat meer drinken om de honger te stillen.

En hopelijk over 3,5 week geen bitje meer overdag, dan kan ik weer gewoon brood eten tijdens de les.
pi_62056361
Even een zwaai van mij

Zwaai zwaai
pi_62064014
Vandaag op zich een goede dag, iets meer dan 1900 kcal. Gisteren was rond de 2200, dus dat was te veel. Ook vandaag had ik vrij uitgebreid gekookt, maar het is m'n laatste vrije dag dus dat mocht. En dan met een toetje en een glas wijn en zo, nou, vooruit. Vanaf morgen weer wat strenger.

Score qua vitamines vandaag was weer niet je van het. Calcium was al stukken beter vandaag, maar verder nog steeds een aantal dingen te weinig/op het randje (vandaag gelukkig iets meer aan de goede kant van het randje). Alleen score op vitamine B12 was 0 vandaag. Oh well, morgen beter en misschien maar eens een vitaminepilletje erin gooien. Ik heb bijna alles los staan hier, alleen m'n magnesiumpillen zijn op.
pi_62065057
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:16 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
Vandaag gegeten:

T: noodles, crystal clear
D: sperziebonen, varkensfiletlapjes, gebakken aardappeltjes met mayonaise de dijon, bakje vla
T: -

En ik slik ook vitaminepillen sinds afgelopen maandag, voor de weerstand. Verder heb ik geen idee hoe het zit met mijn voedingsstoffen. Kan het kwaad?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:19:48 #124
30252 Soempie
Procreating
pi_62069507
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
pi_62070029
Wederom geen planning, schoonzus jarig, ga ik heen en ik krijg vervoer, dus kan niet zelf bepalen wanneer ik heen en terug ga. Dus geen idee wanneer, wat en waar ik eet vandaag.

Ik heb teveel familie Er is er echt elke week wel 1 jarig in de categorie broers, (schoon)zussen, zwagers en hun kinderen.
pi_62070040
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:19 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Brinta vezelfit crackers gekocht. En ze zijn best lekker.
Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
pi_62070183
Brinta-crackers? klinkt wel lekker.

Lijstje voor vandaag, met les van 12 tot 3 zonder pauze dus lunch om 11 uur

L: 3x boterham, 1x stroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag/vruchtenhagelmengsel
T: drinkontbijt
T: appel met kaneel
D: pasta met rode saus en kaas, custardvla
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:07:55 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_62070360
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Japs, die eet ik ook vaak! En dan met een beetje rauwe ham
Goed idee. Ik had vanmorgen met kaas en volgens mij is jam ook lekker.
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 10:44:36 #129
43556 miss_dynastie
pi_62071204
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh jee, wat knap dat jullie dat allemaal al weten
Ik weet alleen mijn avondeten: andijviestamp met hamblokjes, en verder ga ik misschien zo pastinaaksoep maken, maar verder???
En zelfs dit is dus niet gelukt Het is een gebakken eitje tussen de middag geworden en de soep 's avonds. De andijvie gaat voor vandaag in de herkansing, al kan het best zijn dat ook dat niet lukt, want ik heb al vroeg een vergadering (incl. broodjes, dat dan weer wel). Echt knap van de mensen die zich wel (grotendeels) aan hun lijstje houden
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:22:58 #130
30252 Soempie
Procreating
pi_62073440
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:25:53 #131
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62073501
soempie: dat ging bij mij over na les 3! effe doorzetten nog
pi_62073527
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef Soempie het volgende:
Ik ga zo les 2 rennen van Evy. Echt geen zin, maargoed. Na les 1 had ik enorme spierpijn in m'n bovenbenen.
Succes! Het wordt vanzelf leuker als je wat langer kunt lopen. Weet nog dat ik gegeven momenent met verbazing naar mijn eigen voeten keek, die bléven maar doorlopen! Geweldige ervaring.

Wat die spierpijn betreft: zorg voor een goede warming-up en coolingdown. Evy doet dat naar mijn smaak te weinig. Ik wandel altijd al een paar minuten voor ik de les aan zet. En na de les wandel ik ook nog een paar minuten door, zodat je spieren tot rust kunnen komen.
Overigens werkt fietsen bij mij heel goed tegen dat soort spierpijn. Je spieren worden dan anders belast en goed doorbloedt, mijn ervaring is dat als ik een stukkie ga fietsen de spierpijn zo over is.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:32:15 #133
30252 Soempie
Procreating
pi_62075435
Ik loop ook altijd een stuk voor en na de les.

Nou, ik ben best wel trots op mezelf dat ik de les heb uitgelopen. Er kwam me een bak water naar beneden! Ik kwam drijfnat thuis net. En ik hoop inderdaad dat de spierpijn al vanaf les3 niet meer terugkomt.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:40:18 #134
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_62075686
Ik heb even een kort vraagje:

Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_62075765
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:40 schreef Birra het volgende:
Ik heb even een kort vraagje:

Hoeveel kcal zit er in een boterham met worst?
Hangt van de worst af.
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2008 @ 14:16:34 #136
43556 miss_dynastie
pi_62076727
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:43 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hangt van de worst af.
En van de boterham
pi_62076779
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En van de boterham
Inderdaad. Kort vraagje was iets té kort.
***Levi was here***
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:12:31 #138
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_62079707
Gewoon een witte boterham, door de helft gesneden, en daartussen dan bijvoorbeeld cervelaat, of ham.
Ik hoef het ook niet precies te weten, maar gewoon een indicatie. .
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:16:01 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_62079798
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:16:33 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_62079821
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:30:52 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62080203
een witte boterham is ongeveer 80/85 ckal. zonder of met boter? ik gebruik dat niet dus weet niet uit mn hoofd
1 plakje cervelaat is 10 gram, is ongeveer 40 ckal
1 plakje ham is vaak ongeveer 10-20 gram, en 20 - 40 ckal

das dus zonder boter 120 ckal per boterham.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:33:12 #142
30252 Soempie
Procreating
pi_62080262
Zulke dingen weet ik dus echt niet uit m'n hoofd.
pi_62081886
Ik weet ook geen calorien uit mijn hoofd.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:

Ik was uiteindelijk tot 4 uur op school en moet zo alweer weg, dus heb al avondeten gehad.

Lijstje tot nu toe:
T: cappuccino met suiker

Voor vanavond heb ik alvast appel met kaneel gemaakt, ik heb vast geen puf meer om het te maken als ik de hele avond gewerkt heb.
pi_62084448
Nou, tot nu toe goed gegeten:
Ontbijt: 2 boterhammen, 2 x Twenty Four, 0.5 x tonijn met dressing, 0.5 x schapenkaas met zeekraal
Tussendoor: 1 pakje Provamel soya vanille, 3 boterhammen, 3 x Twenty Four, 0.5 x mediterraan gehakt, 0.5 x schapenkaas, 0.5 keer tonijn
Lunch: 1 boterham, 1 x Twenty Four, 0.5 x Mediterraan gehakt, bakje met fruit/noten (appel, frambozen, paranoten, gedroogde abrikozen, rozijnen, walnoten, pecannoten, druiven).
Tussendoor: had ik nog zo'n honger dat ik een zak met wortelbolletjes en een bakje gedroogd fruit gekocht heb, dus nog een ons worteltjes erbij en 4 stukjes gedroogd fruit (abrikoos, pruim, appel, peer)

Avondeten moet nog komen: aardappels (denk ik, m'n vriend kookt), boontjes, groene salade en ws. nog een toetje van kweepeer en stoofappels in wijn met kaneel en kardamom met een bolletje soyaijs vanille.

Avondeten nog niet ingevoerd, maar tot nu toe zit ik op 1016 kcal en ik vind mezelf heel knap omdat ik geen chocoladereep heb gekocht. Maar hij lachte wel erg vriendelijk naar me.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:00:51 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62085973

Ik was zooooo goed bezig afgelopen zomer... En nu... nu ben ik het weer eens volledig kwijt. Heb de hele dag door honger, snaaitrek, ik kan de koektrommel op mijn werk gewoon niet voorbij lopen.
Hier thuis 's avonds moet en zal ik iets eten.
Ik word er echt gek van.

En nu zit mijn broek zelfs strak...
Waar oh waar zit nou toch ook al weer dag knopje... Ik had als doel 'nog 10 voor het eind van het jaar', maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik die eerste 10 weet te behouden.
pi_62086396
Hm. Vriendje had nogal vet gekookt, nl. gebakken aardappels met een hamburger. Ook heel veel groente, maar goed. Zit nu (wel met toetje) op 1999. Verdorie, het ging zo goed vandaag! Tip van de dag: laat nooit je vriendje eten uitzoeken.
pi_62086824
Ik plaats een voorzichtige tvp
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:38:42 #148
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62089682
In de 6de week van m'n 'nieuwe leven' eindelijk resultaat:
eerste meting 28 aug, 2de vandaag:

gewicht van 116 kilo naar 112
onder buik/heupen : van 111 cm naar 107
buik : van 119 cm naar 115
borst :van 119 cm naar 112

eHt maffe is dat de eerste maand ik dus nog geen cm verloor, en schommelde tussen 116 en 114, pas nu schijnt m'n lichaam over te schakelen op verbranden, net alsof het eerst afwacht of je het wel serieus meent....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_62095873
Goed bezig Captain
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:58 schreef omearos het volgende:

Lijstje van vandaag::
T: cappuccino met suiker
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 01:50:16 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62096734
hm, mijn lijstje van vandaag mag een fles witte wijn bij opgeteld en een toetje van ijs met mini dickmanns, oh en een oliebol en een kwart suikerpsin

drie oktober: feest in de stad, (als in: twee oktober, kermis en lamheid op straat na het koken van hutspot voor 60 man...)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:09:19 #151
153506 Captain_Fabulous
pi_62098276
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:37 schreef omearos het volgende:
Goed bezig Captain
[..]
Dank je
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
pi_62098312
Balen BE dat het knopje weg is!

Hier is die raadselachtige extra KG nu wél weg. Deed er deze keer 4 dagen over, haha.

Gisteren op de verjaardag ging best goed, geen taart gehad (ik ga geen 3 dagen achter elkaar taart eten ) en 2 kleine chocolaatjes en verder veel koffie, spa rood en komkommer.

Best relaxed een bubbeltjeswaterverslaving
pi_62098873
Balen BE, dat zou toch wel jammer zijn!

C_F, ik viel wel meteen af nadat ik mijn eetpatroon gewijzigd had.
Toch een mooi resultaat hoor!

Lijstje voor vandaag:

O: 2 gekookte eieren
T: kwark met frambozen
L: 2 volkorenboterhammen met kaas
T: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: soep
D: rijst met wokgroente en saus
T: kwark
pi_62099061
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
T: noodles
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje

Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:12:40 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62101568
Mijn lijstje voor vandaag, nog niet optimaal,1 liga te veel, maar goed, alle begin is moeilijk.

O: 2 boterhammen met 2 eitjes
T: 2 liga's
L: 2 boterhammen met osseworst
T: amandelen
D: Kabeljauwfilet, aardappels en geroerbakte worteltjes met het sap van 1 minneola eroverheen.

En dan evt. vanavond tussendoor warme peer ofzo.

Nu maar eens kijken of ik me hieraan kan houden.
Vanmiddag even noten halen, die tip van SHE vind ik erg lekker. En F. trouwens ook! 'Zijn er nog noten???'

En hopelijk blijft het de rest van de dag droog, dan kan ik lopend naar de stad vanmiddag.
pi_62102604
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 07:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dank je
Hebben julie dat ook dat je pas gewicht verliest een paar weken nadat je je eetpatroon omgooit? De eerste maand raakte ik geen gram en geen centimeter kwijt gewoon, raar....
Heb ik in het verleden ook wel last van gehad. Ik weet niet waar dat aan lag.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:40:50 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62106124
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.

Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten ) en 2 maria-kaakjes (weer die baby ).
pi_62107881
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Net lekker naar de stad gelopen, in totaal wel een uurtje gewandeld denk ik.

Schade buiten het schema so far: een halve boterham met aardbeienjam (lekker hoor, met je kind mee-eten ) en 2 maria-kaakjes (weer die baby ).

Maria-kaakjes zijn gevaarlijk. Als ik er één proef, gaat de hele rol er aan. k heb nog twee rollen staan, maar die blijven angstvallig dicht!

In een Split zitten trouwens minder Kcal dan in een Liga. Ik ga voor de split
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:06:29 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62109496
Split als in een ijsje? Lekker!

Ik ben wel trots op mezelf, heb nl. toen ik de kaakjes kocht de neiging weerstaan om van die chocoladepepernoten mee te nemen enzo.

Toegegeven, ik heb net flink van de amandelen zitten snaaien maar goed, dat mag... geloof ik... een beetje... dacht ik...

En ik heb idd nog geen kaakje gegeten weer! Terwijl idd van de week na 2 kaakjes voor Sasha de verdere rol door mij sneuvelde.
pi_62116734
Amandelen bevatten in ieder geval nog mineralen.

Vandaag heel netjes gegeten: 1623 kcal en bijna alle vitaminen/mineralen binnen. Alleen foliumzuur was te weinig, calcium en selenium zat ik echt nét onder de grens (en zeker qua calcium vind ik dat een hele prestatie van mezelf). Ik ben heel tevreden (en hongerig).
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:21:27 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62116894
Hou je dat ook echt allemaal bij?
Netjes gegeten idd hoor!

Nam net wat biogarde en dat viel compleet verkeerd op mijn maag. Beetje rare buikpijn nu...
pi_62117536
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:55 schreef omearos het volgende:
T cappuccino met zoetstof (1 of meerdere)
T: koffie met melk en suiker, warme chocolademelk (ws met slagroom)
D: mie met wokgroente, garnalen en saus, toetje

Waarschijnlijk wordt het echte lijstje slechter. Ik ga altijd ontzettend snaaien als ik slecht geslapen heb. Maar ik ga wel mijn best doen om ook vandaag dit lijstje te volgen.
Mijn lijstje is anders geworden, ik ben na het verplichte practicum alweer naar huis gegaan en kon dus thuis lunchen. Verder rustig aan gedaan, dus schade valt mee.

T: 2x cappuccino met suiker
L: 4x boterham, 2x halavarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, 1x stroop, 1x sandwichspread
D: Mie met wokgroente en saus en garnalen, vruchtenyoghurt
T: noodles, optimel drink
pi_62117750
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Hou je dat ook echt allemaal bij?

Ja met de eetmeter van het voedingscentrum. Ik heb het wel echt nodig om het bij te houden, zodat ik ten eerste niet kan 'smokkelen', want alles wat ik eet zie ik ook echt terug in calorieen. Dat maakt het makkelijker om iets niet te eten als ik trek heb (zoals nu, maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik nu juist zo netjes zit).
Maar ik wil ook niet 'verkeerd' gaan eten. Ik ken mezelf een beetje. In het verleden ben ik ook al eens afgevallen op een 'dieet' van croissants, ham-kaascroissants, caramac, Shakies wortel-chocoladecake en Leonidasbonbons. Nu kan ik niet snoepen als ik al m'n voedingsstoffen binnen wil krijgen en tussen de 1600 en 1800 wil blijven. Nou ja, dat en ik ben nachtblind (als ik te weinig vit A eet wordt het erger - ik ehb een periode gehad waar ik geen boter at om calorieen te besparen en toen had ik er echt beduidend meer last van), ik moet extra magnesium hebben voor m'n spieren en m'n nachtrust (hypermobieltje), ik moet opletten met de calcium en zo omdat ik geen zuivel mag, ik heb last van winterdepressies (dus juist nu is het belangrijk voor mij om goed te slapen en te eten) en dan met mijn eetgeschiedenis erbij... Dus alles bij elkaar vind ik het zo wel prettig, dan weet ik gewoon zeker dat ik het goed doe en niet kan gaan sjoemelen met eten. Er kan ook niemand zeggen dat ik slecht bezig ben, want dat is het aantoonbaar niet. En ik leer zo ook beter met eten om te gaan, omdat ik leer welke voedingsstoffen ergens inzitten en welke dingen ik op moet letten. Dat als ik ijzer tekort kom, dat ik dan een augurkje kan nemen bijv. Ik pas liever m'n voeding aan tot ik goed zit, dan dat ik alles maar aanvul met pilletjes. www.voedingswaardetabel.nl vind ik daar ook heel handig voor.
pi_62122510
Ik gebruik de eetmeter ook, maar ik heb tegenwoordig bijna alles in het groen, omdat ik een multivitamine voor zwangere en voedende vrouwen slik

Hier gaan we weer de goede kant op trouwens, vanmorgen 67,9.

Alleen nu dat sporten nog Ik neem mezelf elke dag voor om te gaan hardlopen, maar in praktijk zou ik niet weten wanneer. Het kan namelijk alleen als TARA thuis is, ik niet aan het voeden ben of vlak daarna moet voeden (rennen met volle borsten is geen aanrader ) en ik Leander niet in de draagdoek heb. Die combinatie is vrij uniek
pi_62123101
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
pi_62123119
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 10:09 schreef omearos het volgende:
Freecell, wil je niet te snel teveel doen?
Nou, ik ben gewoon aan het stoppen met snoepen, verder niks aan mijn eetpatroon aan het veranderen.
En verder ben ik kraamvrouw af en wilde weer helemaal opnieuw beginnen met EVY 1. Dat is toch niet héél idioot?
pi_62123153
Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk wennen is om voor een baby te zorgen, dat je daar dus eerst een ritme voor moet vinden waarin je eventueel later ruimte kan zoeken voor sporten. Ik snap dat je je van sporten lekker gaat voelen, maar nu frustreer je jezelf alleen maar omdat het niet lukt. Probeer eerst een ritme te vinden en als je daarin ruimte vindt om te sporten kan je dat gaan inpassen.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:41:32 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62123373
Lastig he freecell, ik wil toch Evy ook weer eens gaan proberen, maar idd 'wanneer'. Ik ga maandag beginnen. (als het goed is )

Mijn lijstje van vandaag, althans... tot nu toe, want de rest weet ik nog niet.

O: 2 geroosterde boterhammen, 1 met jam, 1 met ei
T: banaan
L: 2 boterhammen met ??
T: Ik gok nootjes
D: geen idee nog

Ik was vanmorgen trouwens wel aangenaam verrast door de weegschaal, ik zit nog steeds op -10 terwijl ik vreesde voor -8 ofzo.
pi_62124181
Pff, ik ben zo ongeduldig. Dit is dag vijf pas en ik vind dat ik nu best al wel een kilo afgevallen had mogen zijn. Ik word altijd al zo chagrijnig van geen chocola eten en als ik dan niet eens resultaat zie (en dan wel nu!) word ik nog chagrijniger. Ik wil nu dun worden! *stampvoet*

*Gaat maar lekker in de keuken staan mokken onder het brood smeren - brood zonder chocopasta welteverstaan*
pi_62124663
* freecell geeft Maeghan een aai.

Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:24:54 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62124837
Maeghan, balen he! Maar als je zo vol blijft houden zal dat snel genoeg wel het geval zijn hoor!
pi_62125821
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:13 schreef freecell het volgende:
* freecell geeft Maeghan een aai.

Over chocolade gesproken, gisteren bij de LIDL zag ik dieetchocolade.
Even op de verpakking gekeken: 550 KCal per 100 gram en een reep was 100 gram
Dat is evenveel als maltesers! En dan weet ik wel wat ik zou kiezen als ik tussen die twee zou moeten kiezen..
pi_62126252
freecell, twee jaar terug had ik hetzelfde probleem als jij. Ik heb gewacht met hardlopen, want ik kreeg het echt niet fatsoenlijk gepland en ben gaan wandelen, maar dan lang en veel. Een tijd later kon ik al in het weekend gaan hardlopen, omdat J. toen met Anna in bed bleef liggen na een voeding. Doordat je borsten steeds beter raken afgestemd op de bv wordt het ook makkelijker. Je kunt dan ook een uur na een voeding gaan zonder dat het pijn doet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62126315
We halen jullie bijna in qua topics
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:19:29 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62126956
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!

Update van mijn lijstje:

L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
pi_62127194
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!

Update van mijn lijstje:

L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
Boerenkool Lekker!
Wandelen doe ik hier ook veel Yppy, al was het alleen maar omdat wij geen auto hebben en ik niet ga fietsen met een draagdoek.
Ik ben dus op mijn benen aangewezen En ik probeer wel om er elke dag even uit te gaan.
pi_62130910
mijn lijstje van vandaag:

L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
Zometeen van half 7 tot 12 uur werken, geen idee wat ik daar nog drink. En waarschijnlijk heb ik honger als ik thuiskom dan maar een appeltje eten, of chips

Het is inderdaad weer tijd voor stamppotten, ook maar eens maken binnenkort. Boerenkool hutspot andijviestamppot
pi_62131234
wat voor werk doe je eigenlijk omearos?

Ik vind het echt goed van je dat je zo je lijstje elke keer post. Het zou niets voor mij zijn, maar ik vind het goed dat je het gewoon zo vol blijft houden...
pi_62137285
Vandaag zit ik op 1631. Wat me vandaag verbaasde was dat ik te weinig vitamine C op heb, terwijl ik veel fruit en groente op heb (bij elkaar iets van 700 gram). Maar blijkbaar net de soorten waar niet zo gek veel vitamine C in zit: appels, druiven, druivensap, gedroogd fruit, komkommer, augurken en wortel.

Nou ja, ik heb wel een beetje honger nu, maar het is beter dan gisteren. Over vijf dagen zit ik gemiddeld op 1881 kcal per dag, maar dat komt door de eerste twee dagen. Toen had ik nog wat dingen die op moesten. Maar goed, ik mag redelijk tevreden zijn denk ik. Gemiddeld zit ik qua voedingswaarden heel netjes: iets te veel vet. Dat vind ik echt opvallend, gezien ik weinig vlees eet en geen zuivel, behalve 1 x per dag kaas op brood. Dat moet dan echt uit de noten komen, en dat zijn er maar heel weinig, nog geen tien nootjes per dag, en die heb ik nodig voor selenium e.d. Verzadigd vet en cholesterol zijn wel goed. Verder te weinig calcium, vitamine B12 en foliumzuur. Sommige dingen wel op de grens, maar dat vind ik wel ok - ik eet ongeveer een kwart minder dan normaal, dus het is best een prestatie om alles binnen te krijgen denk ik zo.
pi_62140187
Ik werk in een spoelkeuken, hele avond afwassen dus. En staan, waardoor ik erachter kwam dat ik te weinig had gegeten Dus daar nog een beetje gegeten ook al had ik geen honger, voelde me zelfs misselijk. Maar een tijdje nadat ik wat had gegeten voelde ik me weer beter en kreeg ik uiteindelijk flinke honger. Thuis heb ik toen een zak tortillachips gesnaaid.

Lijstje van vandaag:
L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
T: koffie met melk en suiker, suikerklontjes, plakjes worst, gevuld ei, blokje kaas, glas cola, tortillachips, crystal clear.
pi_62140365
Ik ben bezweken voor een heel blokje chocola van wel 20 gram. Ik had het mezelf beloofd eigenlijk, als ik vandaag weer netjes op 1600 zat, dat ik dan een blokje chocola mocht. En toen dacht ik, zonde, want dan is het gelijk 100 meer, maar toen ik langs het kastje liep waar de chocoladereep lag bedacht ik me dat het toch wel erg lekker zou zijn. Dus ach, 1723 is ook netjes =P
pi_62142333
Een klein blokje chocola is gewoon tof

Ik heb gisteren een halve zak winegums en een heleboel speculaas gehad.
Vanmorgen dus weer 69,3
pi_62142460
Ik merk ook wel dat ik in het weekend het lastiger vind om goed te eten, het gaat allemaal veel rommeliger...
Ik heb al een paar dagen met vlagen buikpijn, ik twijfel ook of er een buikgriepje aankomt. Vandaag dus maar rustig aan doen en goed voor mezelf zorgen..
pi_62143214
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.

Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
En de hele dag thee het is echt weer om een grote pot thee op een theelichtje op tafel te hebben staan
pi_62143239
De pot thee staat hier nu ook naast mij, alleen is deze pot net iets te sterk geworden lijkt het. Het is ook weer voor erwtensoep en hachee en zulk soort dingen eigenlijk...

Vandaag moet ik nog een boel doen, dus dan is de structuur wat beter aan te houden. Ik ben nu ook hard bezig met iets, en als ik dit af heb ga ik denk ik even lessen voorbereiden. Daarna kan ik weer verder met de rest van waar ik nu mee bezig ben. (afwisseling moet er wezen.. )
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:47:18 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62145063
T: plak ontbijtkoek
O: Yoghurt met Cruesli (zonder rozijnen), half fruithapje (appel, aardbei, banaan)
L: 2 boterhammen met rollade
T: Vanmiddag verjaardag, dus ik zal heel veel zelfdiscipline moeten hebben.
D: Wrsch erwtensoep. (Niet zelfgemaakt, daar ga ik me binnenkort aan wagen.)

Gisterenavond 2 handjes chocolade-kruidnoten gehad.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:27:59 #187
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62148186
Wat gaan jullie allemaal goed

Ik ben weer thuis in Schotland na 9 dagen in Nederland, met m'n kat Het kostte maar liefst 30 uur reizen om hem mee naaar huis te kunnen nemen (per bus, trein, auto, boot en weer trein), maar het is het helemaal waard

En terwijl ik de rem er op vakantie aardig vanaf had gehaald (twee keer burger king , barbeque en veel Nederlandse lekkernijen ) had ik vanochtend toch weer een nieuw "record".. 97,1

[ Bericht 0% gewijzigd door JX op 05-10-2008 15:43:53 ]
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62148806
Gefeliciteerd JX Fijne vakantie gehad? En wat een mooie kat
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 16:07:25 #189
43556 miss_dynastie
pi_62149042
Oh, ik zie het al, een bijdehandje
Welkom thuis JX en Kat!
pi_62153346
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
Vandaag gegeten:
T: noodles, fruitsalade
D: pizza, vruchtenyoghurt, crystal clear

En dan vanavond voor het slapen gaan nog een lekkere kop warme melk met honing Weer op tijd naar bed, morgen begint het werken weer gewoon om 9 uur
pi_62158436
Vandaag onder andere gegeten: belachelijk veel brownies.
Zal morgen wel boven de 70 KG zijn denk ik
Maaaaar... morgen is het maandag en maandag is altijd een nieuw begin
pi_62159633
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.

Morgen heb ik een lastige dag qua eten, ik moet om 6.15 op (als ik vroeg op moet heb ik altijd veel meer honger) en dan van 8 tot 17 werken, dan snel naar huis, de auto wegzetten en met het openbaar vervoer naar een cursusavond gedistilleerd om 19:30. Heb dus geen tijd om thuis te eten eigenlijk, want ik red het niet om binnen een half uur te koken en te eten (ik ben sloom, zowel met koken als met eten).

Vandaag ben ik dan thuis geweest, heb dus geen prikkels van buitenaf om dingen op te eten en ik heb genoeg te doen, m'n vriend is in de buurt (en ik eet als ex-es'er toch nog steeds het meeste snoep als ik alleen ben). Ik heb minder lichamelijke inspanning en ik slaap uit, dus ik heb ook minder honger. Nu heb ik voor m'n gevoel echt véél gegeten vandaag en ik zit pas op 1415 kcal (en qua vitamines en mineralen is het ook een goede dag, ik heb alles behalve calcium, selenium, zink en vitamine A - selenium kan ik nog aanvullen met een paar paranootjes). Doordeweeks zit ik nu met moeite iedere keer rond de 1800 of nog hoger en als ik thuis ben kom dus te laag uit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik me natuurlijk ook inhoud thuis. De reep chocolade ligt er al een paar weken, de marshmallows al een week (tot nu toe 2 marshmallows op), ik heb al weken nootjes in huis maar gebruik die echt alleen voor het aanvullen van m'n voeding, ik heb brie in huis, er staat nog soja-ijs in de vriezer. Maar dat is toch heel anders dan constant ergens anders zijn en eten zien en ruiken.

Toen ik studeerde had ik het pas echt moeilijk. Iedere dag in de trein vol kanende mensen, iedere dag twee keer langs twee filialen van Swirl, langs de Shakies, Leonidas, allerlei supermarkten, bakkerijen, patatkramen, oliebollenkramen, etc. Kostte me echt een jaar of 3, 4 om eraan te wennen en geen honger meer te krijgen als ik over het station liep. Hiervoor werkte ik natuurlijk bij de C1000 achter de kassa: *Bliep* hee, lekker, chocola *bliep* Oooooooh lekker croissantjes *bliep* zijn er al paaseitjes? *bliep* Lekker, cruesli met grote brokken chocolade *bliep* hee, een zak chips *bliep* Werkte ook niet echt heel goed voor de lijn.
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:20:15 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_62159797
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:53:47 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_62162589
Wat een gave kat.

Ik heb vandaag na het avondeten niks meer gegeten.
pi_62163314
Ik twee paranoten. Maar dat was alleen maar goed voor m'n selenium. Nu zat ik op 1440 kcal. Wel weinig, maar ik heb geen honger, ik voel me goed, ik heb weinig gedaan vandaag en morgen zal het toch wel weer meer zijn. Ik vind het voor die ene keer wel goed dan.

Volgens de eetmeter is een marshmallow trouwens maar 15 kcal per stuk. Ze wegen natuurlijk niks, maar ik had toch meer verwacht. Maar goed, op zich wel een goed idee voor dringende 'snoepbehoefte', mocht die zich voor gaan doen. 15 kcal kan nog wel en voor m'n gevoel zijn marshmallows heel groot, dus ga ik er toch niet veel van opeten. Dat en ik vind ze ook niet echt superlekker.
pi_62164745
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef Troel het volgende:
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
pi_62165008
Lijstje voor vandaag, en dan snel naar school:
O: brinta met magere melk
T: 2x cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
D: nog geen idee

@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?

@Troel, apart van je lichaam. Misschien heb je nu inderdaad een soort evenwicht-gewicht waar je lijf heen wil oid.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:48:50 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_62166009
Ik ga ook meedoen met de lijstjes. Misschien helpt het.

O: 4 Brinta-crackers met klein beetje jam, beker magere melk
T: koffie, zwart, water
L: 3 volkorenbroodjes met jam, water
T: 1 broodje met jam, koffie zwart, water
D: sla met olijven en feta, aardappeltjes en een hamburger, water
T: thee zonder suiker

Ik heb niks anders dan jam in huis, dus vanavond moet ik niet vergeten boodschappen te doen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:50:21 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_62166044
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
Nouja, als ik de dag erna vrij ben is het nog wel te doen, maar dan krijg je van die taferelen "ik wil nog douchen, ga je beneden naar het toilet "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:10:29 #200
153506 Captain_Fabulous
pi_62167900
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')