abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62127194
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, schrap dat 'bijna' maar hoor. In jullie tempo duurt dat nog een weekje!

Update van mijn lijstje:

O: 2 geroosterde boterhammen, 1 met jam, 1 met ei
T: banaan
L: 2 boterhammen met humus/houmus/humous of hoe je het ook schrijft.
T: Een appel en nootjes
D: Boerenkool (staat nu te pruttelen)
Boerenkool Lekker!
Wandelen doe ik hier ook veel Yppy, al was het alleen maar omdat wij geen auto hebben en ik niet ga fietsen met een draagdoek.
Ik ben dus op mijn benen aangewezen En ik probeer wel om er elke dag even uit te gaan.
pi_62130910
mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta met magere melk
T: -
L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
Zometeen van half 7 tot 12 uur werken, geen idee wat ik daar nog drink. En waarschijnlijk heb ik honger als ik thuiskom dan maar een appeltje eten, of chips

Het is inderdaad weer tijd voor stamppotten, ook maar eens maken binnenkort. Boerenkool hutspot andijviestamppot
pi_62131234
wat voor werk doe je eigenlijk omearos?

Ik vind het echt goed van je dat je zo je lijstje elke keer post. Het zou niets voor mij zijn, maar ik vind het goed dat je het gewoon zo vol blijft houden...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62137285
Vandaag zit ik op 1631. Wat me vandaag verbaasde was dat ik te weinig vitamine C op heb, terwijl ik veel fruit en groente op heb (bij elkaar iets van 700 gram). Maar blijkbaar net de soorten waar niet zo gek veel vitamine C in zit: appels, druiven, druivensap, gedroogd fruit, komkommer, augurken en wortel.

Nou ja, ik heb wel een beetje honger nu, maar het is beter dan gisteren. Over vijf dagen zit ik gemiddeld op 1881 kcal per dag, maar dat komt door de eerste twee dagen. Toen had ik nog wat dingen die op moesten. Maar goed, ik mag redelijk tevreden zijn denk ik. Gemiddeld zit ik qua voedingswaarden heel netjes: iets te veel vet. Dat vind ik echt opvallend, gezien ik weinig vlees eet en geen zuivel, behalve 1 x per dag kaas op brood. Dat moet dan echt uit de noten komen, en dat zijn er maar heel weinig, nog geen tien nootjes per dag, en die heb ik nodig voor selenium e.d. Verzadigd vet en cholesterol zijn wel goed. Verder te weinig calcium, vitamine B12 en foliumzuur. Sommige dingen wel op de grens, maar dat vind ik wel ok - ik eet ongeveer een kwart minder dan normaal, dus het is best een prestatie om alles binnen te krijgen denk ik zo.
Sanity is (not) statistical
pi_62140187
Ik werk in een spoelkeuken, hele avond afwassen dus. En staan, waardoor ik erachter kwam dat ik te weinig had gegeten Dus daar nog een beetje gegeten ook al had ik geen honger, voelde me zelfs misselijk. Maar een tijdje nadat ik wat had gegeten voelde ik me weer beter en kreeg ik uiteindelijk flinke honger. Thuis heb ik toen een zak tortillachips gesnaaid.

Lijstje van vandaag:
O: Brinta met magere melk
T: -
L: 3x boterham, 2x kipfilet, 1x sandwichspread, optimel drink
T: warme chocolademelk met slagroom
D: salade van de AH met extra paprika, custardvla
T: koffie met melk en suiker, suikerklontjes, plakjes worst, gevuld ei, blokje kaas, glas cola, tortillachips, crystal clear.
pi_62140365
Ik ben bezweken voor een heel blokje chocola van wel 20 gram. Ik had het mezelf beloofd eigenlijk, als ik vandaag weer netjes op 1600 zat, dat ik dan een blokje chocola mocht. En toen dacht ik, zonde, want dan is het gelijk 100 meer, maar toen ik langs het kastje liep waar de chocoladereep lag bedacht ik me dat het toch wel erg lekker zou zijn. Dus ach, 1723 is ook netjes =P
pi_62142333
Een klein blokje chocola is gewoon tof

Ik heb gisteren een halve zak winegums en een heleboel speculaas gehad.
Vanmorgen dus weer 69,3
pi_62142460
Ik merk ook wel dat ik in het weekend het lastiger vind om goed te eten, het gaat allemaal veel rommeliger...
Ik heb al een paar dagen met vlagen buikpijn, ik twijfel ook of er een buikgriepje aankomt. Vandaag dus maar rustig aan doen en goed voor mezelf zorgen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62143214
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.

Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
T: appel met kaneel
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
En de hele dag thee het is echt weer om een grote pot thee op een theelichtje op tafel te hebben staan
pi_62143239
De pot thee staat hier nu ook naast mij, alleen is deze pot net iets te sterk geworden lijkt het. Het is ook weer voor erwtensoep en hachee en zulk soort dingen eigenlijk...

Vandaag moet ik nog een boel doen, dus dan is de structuur wat beter aan te houden. Ik ben nu ook hard bezig met iets, en als ik dit af heb ga ik denk ik even lessen voorbereiden. Daarna kan ik weer verder met de rest van waar ik nu mee bezig ben. (afwisseling moet er wezen.. )
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:47:18 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62145063
T: plak ontbijtkoek
O: Yoghurt met Cruesli (zonder rozijnen), half fruithapje (appel, aardbei, banaan)
L: 2 boterhammen met rollade
T: Vanmiddag verjaardag, dus ik zal heel veel zelfdiscipline moeten hebben.
D: Wrsch erwtensoep. (Niet zelfgemaakt, daar ga ik me binnenkort aan wagen.)

Gisterenavond 2 handjes chocolade-kruidnoten gehad.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:27:59 #187
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_62148186
Wat gaan jullie allemaal goed

Ik ben weer thuis in Schotland na 9 dagen in Nederland, met m'n kat Het kostte maar liefst 30 uur reizen om hem mee naaar huis te kunnen nemen (per bus, trein, auto, boot en weer trein), maar het is het helemaal waard

En terwijl ik de rem er op vakantie aardig vanaf had gehaald (twee keer burger king , barbeque en veel Nederlandse lekkernijen ) had ik vanochtend toch weer een nieuw "record".. 97,1

[ Bericht 0% gewijzigd door JX op 05-10-2008 15:43:53 ]
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_62148806
Gefeliciteerd JX Fijne vakantie gehad? En wat een mooie kat
  † In Memoriam † zondag 5 oktober 2008 @ 16:07:25 #189
43556 miss_dynastie
pi_62149042
Oh, ik zie het al, een bijdehandje
Welkom thuis JX en Kat!
pi_62153346
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
Mijn planning voor vandaag:
Brunch: 2 krentebollen met halvarine en suiker, 2x boterham met halvarine en hagelslag/vruchtenhagelmengsel, optimel drink
D: pizza, vruchtenyoghurt
T: warme melk met honing
Vandaag gegeten:
T: noodles, fruitsalade
D: pizza, vruchtenyoghurt, crystal clear

En dan vanavond voor het slapen gaan nog een lekkere kop warme melk met honing Weer op tijd naar bed, morgen begint het werken weer gewoon om 9 uur
pi_62158436
Vandaag onder andere gegeten: belachelijk veel brownies.
Zal morgen wel boven de 70 KG zijn denk ik
Maaaaar... morgen is het maandag en maandag is altijd een nieuw begin
pi_62159633
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:
In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.

Morgen heb ik een lastige dag qua eten, ik moet om 6.15 op (als ik vroeg op moet heb ik altijd veel meer honger) en dan van 8 tot 17 werken, dan snel naar huis, de auto wegzetten en met het openbaar vervoer naar een cursusavond gedistilleerd om 19:30. Heb dus geen tijd om thuis te eten eigenlijk, want ik red het niet om binnen een half uur te koken en te eten (ik ben sloom, zowel met koken als met eten).

Vandaag ben ik dan thuis geweest, heb dus geen prikkels van buitenaf om dingen op te eten en ik heb genoeg te doen, m'n vriend is in de buurt (en ik eet als ex-es'er toch nog steeds het meeste snoep als ik alleen ben). Ik heb minder lichamelijke inspanning en ik slaap uit, dus ik heb ook minder honger. Nu heb ik voor m'n gevoel echt véél gegeten vandaag en ik zit pas op 1415 kcal (en qua vitamines en mineralen is het ook een goede dag, ik heb alles behalve calcium, selenium, zink en vitamine A - selenium kan ik nog aanvullen met een paar paranootjes). Doordeweeks zit ik nu met moeite iedere keer rond de 1800 of nog hoger en als ik thuis ben kom dus te laag uit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik me natuurlijk ook inhoud thuis. De reep chocolade ligt er al een paar weken, de marshmallows al een week (tot nu toe 2 marshmallows op), ik heb al weken nootjes in huis maar gebruik die echt alleen voor het aanvullen van m'n voeding, ik heb brie in huis, er staat nog soja-ijs in de vriezer. Maar dat is toch heel anders dan constant ergens anders zijn en eten zien en ruiken.

Toen ik studeerde had ik het pas echt moeilijk. Iedere dag in de trein vol kanende mensen, iedere dag twee keer langs twee filialen van Swirl, langs de Shakies, Leonidas, allerlei supermarkten, bakkerijen, patatkramen, oliebollenkramen, etc. Kostte me echt een jaar of 3, 4 om eraan te wennen en geen honger meer te krijgen als ik over het station liep. Hiervoor werkte ik natuurlijk bij de C1000 achter de kassa: *Bliep* hee, lekker, chocola *bliep* Oooooooh lekker croissantjes *bliep* zijn er al paaseitjes? *bliep* Lekker, cruesli met grote brokken chocolade *bliep* hee, een zak chips *bliep* Werkte ook niet echt heel goed voor de lijn.
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:20:15 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_62159797
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:53:47 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_62162589
Wat een gave kat.

Ik heb vandaag na het avondeten niks meer gegeten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_62163314
Ik twee paranoten. Maar dat was alleen maar goed voor m'n selenium. Nu zat ik op 1440 kcal. Wel weinig, maar ik heb geen honger, ik voel me goed, ik heb weinig gedaan vandaag en morgen zal het toch wel weer meer zijn. Ik vind het voor die ene keer wel goed dan.

Volgens de eetmeter is een marshmallow trouwens maar 15 kcal per stuk. Ze wegen natuurlijk niks, maar ik had toch meer verwacht. Maar goed, op zich wel een goed idee voor dringende 'snoepbehoefte', mocht die zich voor gaan doen. 15 kcal kan nog wel en voor m'n gevoel zijn marshmallows heel groot, dus ga ik er toch niet veel van opeten. Dat en ik vind ze ook niet echt superlekker.
pi_62164745
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef Troel het volgende:
Ok, ik word langzaam aan gek. Ik zit momenteel echt in zo'n "ik vreet lekker alles wat ik tegenkom mits niet teveel suikers en vet (okok, op kruidnootjes na dan)", maar toch ben ik nog aan het afvallen. Was dus 81.5 vanochtend op de weegschaal, terwijl we gisteren Berts verjaardag hebben gevierd.
Zou het nou echt zo zijn dat mijn lichaam elke kans aangrijpt om weer een aantal kilo's af te vallen en dan op dat gewicht te blijven? Te zot voor woorden toch?
Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
pi_62165008
Lijstje voor vandaag, en dan snel naar school:
O: brinta met magere melk
T: 2x cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
D: nog geen idee

@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?

@Troel, apart van je lichaam. Misschien heb je nu inderdaad een soort evenwicht-gewicht waar je lijf heen wil oid.
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:48:50 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_62166009
Ik ga ook meedoen met de lijstjes. Misschien helpt het.

O: 4 Brinta-crackers met klein beetje jam, beker magere melk
T: koffie, zwart, water
L: 3 volkorenbroodjes met jam, water
T: 1 broodje met jam, koffie zwart, water
D: sla met olijven en feta, aardappeltjes en een hamburger, water
T: thee zonder suiker

Ik heb niks anders dan jam in huis, dus vanavond moet ik niet vergeten boodschappen te doen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 6 oktober 2008 @ 09:50:21 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_62166044
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 08:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Oew, lastig! Is inderdaad vrij vreemd. En zoete en vette dingen eten kan natuurlijk niet zonder problemen...

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje Ik moet vaker 's middags een stuk of 8 brownies met pecanoten eten, dan ben ik de volgende dag blijkbaar een stuk lichter.
Ik was wél beroerd trouwens Nog nooit zulke lekkere brownies gehad! (ook nog nooit zoveel in één middag, haha)
Nouja, als ik de dag erna vrij ben is het nog wel te doen, maar dan krijg je van die taferelen "ik wil nog douchen, ga je beneden naar het toilet "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:10:29 #200
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_62167900
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')