quote:
Op zondag 5 oktober 2008 10:55 schreef omearos het volgende:In het weekend mis ik altijd afleiding, ik ben dan meer thuis en dus ook meer tijd om in de keuken iets op te zoeken. Doordeweeks moet ik het gewoon doen met wat ik meegenomen heb naar school.
Ik heb het juist precies andersom. Doordeweeks werk ik en heb ik het zwaar om het de hele dag uit te zingen op het eten wat ik meeneem (wat op zich genoeg is, maar ik heb dan toch nog honger omdat ik gewoon heel de tijd bezig ben) en ik heb doordeweeks veel meer prikkels van buitenaf om eten te halen. Collega's die iets lekkers eten, collega's die 's avonds een patatje halen terwijl ik daar dan zit met m'n bakje gezond voer, ik zit natuurlijk altijd in hetzelfde pand als een supermarkt, dus eten is altijd dichtbij en de bakker zit ook altijd recht tegenover de deur of vlak om de hoek. Op m'n werk drinkt bijna iedereen frisdrank. Drinken is gratis uit de winkel (sommige dingen dan), dus bijna iedereen zit aan de cola of sinas en ik aan de barleduc. Iedere paar uur biedt een collega wel aan om blikjes Bullit of cola te gaan kopen, bullit is echt de standaarddrank voor het meeste winkelpersoneel... Zeker als ik op m'n werk moet eten vind ik het moeilijk om gezond te eten, omdat je ook niet alles mee kan nemen en je moet het snel kunnen opwarmen, het moet in de magnetron of oven kunnen, want pannen heb je niet.
Morgen heb ik een lastige dag qua eten, ik moet om 6.15 op (als ik vroeg op moet heb ik altijd veel meer honger) en dan van 8 tot 17 werken, dan snel naar huis, de auto wegzetten en met het openbaar vervoer naar een cursusavond gedistilleerd om 19:30. Heb dus geen tijd om thuis te eten eigenlijk, want ik red het niet om binnen een half uur te koken en te eten (ik ben sloom, zowel met koken als met eten).
Vandaag ben ik dan thuis geweest, heb dus geen prikkels van buitenaf om dingen op te eten en ik heb genoeg te doen, m'n vriend is in de buurt (en ik eet als ex-es'er toch nog steeds het meeste snoep als ik alleen ben). Ik heb minder lichamelijke inspanning en ik slaap uit, dus ik heb ook minder honger. Nu heb ik voor m'n gevoel echt véél gegeten vandaag en ik zit pas op 1415 kcal (en qua vitamines en mineralen is het ook een goede dag, ik heb alles behalve calcium, selenium, zink en vitamine A - selenium kan ik nog aanvullen met een paar paranootjes). Doordeweeks zit ik nu met moeite iedere keer rond de 1800 of nog hoger en als ik thuis ben kom dus te laag uit.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik me natuurlijk ook inhoud thuis. De reep chocolade ligt er al een paar weken, de marshmallows al een week (tot nu toe 2 marshmallows op), ik heb al weken nootjes in huis maar gebruik die echt alleen voor het aanvullen van m'n voeding, ik heb brie in huis, er staat nog soja-ijs in de vriezer. Maar dat is toch heel anders dan constant ergens anders zijn en eten zien en ruiken.
Toen ik studeerde had ik het pas echt moeilijk. Iedere dag in de trein vol kanende mensen, iedere dag twee keer langs twee filialen van Swirl, langs de Shakies, Leonidas, allerlei supermarkten, bakkerijen, patatkramen, oliebollenkramen, etc. Kostte me echt een jaar of 3, 4 om eraan te wennen en geen honger meer te krijgen als ik over het station liep. Hiervoor werkte ik natuurlijk bij de C1000 achter de kassa: *Bliep* hee, lekker, chocola *bliep* Oooooooh lekker croissantjes *bliep* zijn er al paaseitjes? *bliep* Lekker, cruesli met grote brokken chocolade *bliep* hee, een zak chips *bliep*

Werkte ook niet echt heel goed voor de lijn.