Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:18 schreef freecell het volgende:
Fietsen is lekker
Ik moet vandaag even naar het centrum en dat ga ik ook lekker lopend met de wagen doen. Als ik op de terugweg moe be, pak ik wel een bus
Hop!quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vond fietsen vandaag toch niet echt lekker.Kleddernat werd ik er van en overal lagen vieze modderige plassen.
Maar, ik ben desondanks tóch weer netjes met de fiets gegaan.
Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
weer naar m'n werk gefietst, 40km heen en terug, om de appeltaart van het weekend weg te werken...wel zelf gemaakt dus met weinig suijker, maar even goed, tikt toch aan....
Dat kan ik me echt heel goed voorstellen. Ik heb er met het zoeken van een nieuwe baan ook rekening mee gehouden dat het te fietsen is. Ik heb die beweging gewoon nodig.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik mis het fietsen naar mijn werk echt verschrikkelijk! Gelukkig blijft mijn gewicht wel constant, maar het totale gebrek aan sporten is geestelijk en lichamelijk behoorlijk vermoeiend.
Vandaag gegeten:quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:
O: brinta met magere melk
T: 2x cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: appel met kaneel
D: nog geen idee
quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik.
@Troel ik zou willen dat ik daar last van hadmaar het lijkt me wel rot als het echt de bedoeling niet is
![]()
Fietsen is zeker heerlijkbewegen zonder pijn is ook erg prettig
Wat een droppiesquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
1 van deze dametjes komt over zo'n 5 weekjes hier wonen. Dat is ook een berg meer beweging denk ik.
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:03 schreef JX het volgende:
Ongeveer 2 kilo per maand en dat vind ik zelf wel een prettig tempo. Wat me blijft verbazen is dat ik het volhoud en dat het na een jaar nog steeds goed gaatGeen dieet, geen 'moeten' maar gewoon mijn eetgewoontes en leefwijze aanpassen naar wat ik prettig vind blijkt voor mij echt de uitkomst!
Mijn vader had dat probleem met fietsen ook altijd en daarna had ie nergens meer last van. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar je bent dus niet de enige. Ik heb het zelf meer met andere dingen, fietsen kost me gelukkig weinig moeite (tenzij het hard waait - alhoewel het als je 'm in de rug hebt ook best meevaltquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!![]()
Wat betreft dat fietsen is het heel raar, op de heenweg de eerste 15 minuten ga ik helemaal kapot, m'n benen worden zuur, maagkrampen...en zodra ik te ver van huis ben om nog om te keren verdwijnen ze. Mijn 'oude, slechte' zelf die weer terug wil naar de koekjes en op m'n reet zitten waarschijnlijk of zo....
Ik werk nu gelukkig niet meer met eten, want toen ik dat wel deed was 1800 echt praktisch onhaalbaarquote:Op maandag 6 oktober 2008 08:43 schreef omearos het volgende:
@Meaghan, lastig als je werkt met eten, maar 1800 is toch ook netjes?
oh je mag mijn kat wel! sinds mijn hond weg is, wil hij net zoals altijd elke avond uitgelaten worden. Mijn kat liep altijd met het uitlaten mee.. en als we het niet doen, dan zeurt ie onze oren eraf!quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:33 schreef JX het volgende:
[..]
Wat een droppiesEen hond zal het wandelen wel aanmoedigen idd, heerlijk! Misschien dat ik mijn kat maar eens ga trainen aan de lijn te lopen
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:54 schreef maedel het volgende:
Hoi allemaal, ik zocht een stukje advies.![]()
Namelijk, weet iemand waar ik sportieve korte broeken kan kopen in maat 46?
Ik ga over een maandje op vakantie naar de zon en na 6 weken suikerloos gegeten te hebben en met moeite dagelijks aan 1200 cal. gekomen te zijn, en daarmee om en nabij 0 gram in totaal afgevallen te zijn geef ik het heel even op tot ik bij de internist terecht kan eind deze maand wegens een schildklierprobleem.
Dat is rot genoeg, maar ook vervelend is dat ik niet meer in mijn korte broeken pas van vorig jaar.
En dus, ik moet nog wat noodkoopjes doen
In de driehoek Eindhoven-Venlo-Weert het liefst.
In "normale" winkels is het aanbod schrijnend vind ik, ik krijg al met moeite een trui gekocht, maar korte broeken zal in dit seizoen wel helemaal tegenvallen![]()
Tips van harte welkom!
Hoiquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hoi maedel.
Heb je al eens bij Bever gekeken? Ze hebben niet super veel in "grotere maten" maar soms zit er best wat leuks bij.
quote:Quote van die site:
Zo is de broek op verschillende breedtes dicht te knopen om bij gewichtsverlies toch een goede pasvorm te garanderen
ja, die.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:09 schreef maedel het volgende:
[..]
Hoi
Deze Bever? Op de Leenderweg?
[..]
Oh, dat klinkt goed. Ik kom er dagelijks langs, dus een bezoekje moet lukkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
ja, die.Ik heb daar 2 jaar geleden een afritsbroek mt 48 gekocht. Dus ik neem aan dat er ook wel eea in mt 46 te krijgen is.
Succes met je zoektocht. Kleren kopen in grote maten sucks.
Ik zit aan de komkommer en heb nog een heleboel mini-trostomaatjes ontdekt in de koelkast.quote:
kan je zomaar spijbelen zonder consequenties?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:02 schreef Levitation het volgende:
Zucht, ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar ik ben nu nét klaar met mijn huiswerk voor morgen.
Ik spijbel morgen het prakticum wel (weer), misschien dat ik dan morgenavond een rondje kan "rennen".
Lijstje?quote:Verder gaat het hier wel weer redelijk. Heb het eten weer iets beter onder controle. Op de (light) kwarktaart die ik als toetje had gemaakt na.Verder heb ik me keurig gedragen vandaag.
Mensen die McFlurries gaan aanbiedenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar dat mag in sommige omstandigheden hoor, omearos!
Hier ben ik even trots op mezelf.
F. belde net of hij McFlurries mee moest nemen en ik heb gewoon nee gezegd! *O*
Heb ook heel de avond al niet gegeten van de chocolade-kruidnoten die in de kast liggen.
Okok, ik kon niet afblijven van de dubbelvla als toetje.Maar alles bij elkaar genomen vind ik dat ik het best goed gedaan heb.
Heb alleen niet veel gedronken vanavond.
Levi, morgen beter dan, met lopen.![]()
Ik ga morgen ook weer, 2e poging Evy1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu de rest van de dag lekker rustig aan het werk, ik hoop dat het gaat lukken. Er zijn wat vervelende dingen op mijn werk gebeurt, en ook al lijkt het verder opgelost, ik heb het nog niet helemaal een plekje gegeven.You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:26 schreef Puccini het volgende:
Hallo
Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).
Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?
Hey, bedankt voor je advies. Ik heb dat ook geprobeerd inderdaad, en je hebt gelijk, het werkt goed. Alleen ik heb wel af en toe zware snackbehoefte. Heb jij dat nooit? Hoe ga je daarmee om? En beloon je jezelf ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:53 schreef omearos het volgende:
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.
Verdergoed dat je er mee bezig gaat
succes!
Ja je hebt gelijk, dat moet ook als stimulans werken, dat is ook de bedoeling. Ik moet mezelf echt achter de kont aan gaan zitten ermee. Het kost nogal wat om die bijeenkomsten bij te wonen. Daarnaast heb je nog de kosten van al dat extra eten in huis (zoveel eet ik namelijk niet, ik eet gewoon niet het goede)… Het is slecht maar dat is ook wel een stimulansquote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hallo Puccini!
Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.
Echt? Ik ben dus niet de enige die zoveel kwijt wil? Volgens BMI moet ik 50 kilo afvallen, maar ik wil niet slank worden, ik hou zelf ook niet van slanke vrouwen, waarom dan zelf wel zo worden. Ik wil gewoon een ‘gezond’ lijf, die kan doen wat ik wil wat het doet. Daarom ga ik voor die 36 kilo ga, niet all the way. Gewoon naar mijn oude gewicht. Vijf jaar geleden zat ik nog op dat gewicht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.
Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.
Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
En over een tijdje:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef appelsap het volgende:
Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
O: brinta met magere melkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef omearos het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: brinta met magere melk
T: koffie met melk en suiker
L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
T: appel
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
Misschien moet ik het ook maar proberen. Ik dacht altijd dat Brinta niet verantwoord was als je af wilt vallen. Niet zo gek natuurlijk als je er een paar flinke scheppen suiker doorgooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!![]()
Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde!Brinta is zo lekker!
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:48 schreef Brighteyes het volgende:Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.
Rijst! en dan nog 4 keer op een dag ook.quote:Weekend ( elke zaterdag en zondag )
10.00 : Japanse rijst
12.00: Japanse rijst
14.00: Japanse rijst
15.00: Fruit naar keuze ( ex bananen )
17.00: Japanse rijst
19.00: Avondeten. Wederom keuze uit groenten+vlees/vis
21.00/22.00: Snack bestaande uit handje popcorn; noten of gerookte kip met chili-dip ( uit flesje )
Dan werkt het toch?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:10 schreef Levitation het volgende:
Ik zou er spontaan van in hongerstaking gaan.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Loopt beter? Dat topic is bijna niet te volgen zo hard gaat dat!
Overigens is dat topic mijn favoriete lurk-voer!Ondanks dat ik een van die 'vadsige' mensen ben waar ik wel eens wat over langs zie komen
is het tamelijk hilarisch soms en gewoon leuk om mee te lezen. Net een boek of een soap ofzo.
![]()
![]()
Oh, en ik zie ook best vaak goeie dieet-tips langs komen dus dat is ook nog eens mooi meegenomen.![]()
Ik ben een afvaller (volgens mijn BMI hoor ik hier nietquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
Juistem! Echte Groninger Marne mosterdquote:
Ik heb mosterdkaas en dat is helemaal niet hetzelfde! Kaas met Groninger mosterd is echt veul lekkerderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Juistem! Echte Groninger Marne mosterd
Volgens mijn zus kan ik ook gewoon mosterdkaas kopen. Das toch heul niet hetzelfde
Is dat alles? Misschien moeten we gewoon wat verzinnen dan. Kan ook leuk zijn!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn 'alles' staat al in OUD!![]()
En zoveel drama heb ik in mijn leven ook niet hoor!
jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topicquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:26 schreef Levitation het volgende:
Grappige is dat het de afgelopen jaren juist andersom is geweest. Dit topic liep altijd veel beter dan het "Slank.." topic en hier was het gezelliger. Maarja, de afvallers zijn verdwenen en nu is het hier duidelijk stiller geworden.
Ik ben zelf gewoon veel minder gaan posten... is bij mij periodiek... hoe beter het lijnen gaat hoe actiever ik hier ben. Al moet ik zeggen dat ik momenteel gewoon heel weinig tijd heb. 't Is druk op 't werk en ik studeer en als ik 'ns een keertje een vrije avond heb, lig ik óf vroeg in bed, óf ik ben aan het klussen, óf ik probeer weer eens bij te kletsen met mijn man.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jups.... ik ben ook overgestapt naar het Slank-topicmaar heb hier wel veeeeeel gepost
en lees ook stiekem wel mee hoor.![]()
dieettechnisch gaat het hier erg primamijn BMI is al een hele poos gezond en nu gaan we voor de mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |