abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:56:50 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62223662
Maeghan, toch maar proberen vandaag over de dag heen wat meer binnen krijgen. Dwangvoederen lijkt me nou ook niet echt prettig!

Appelsap!

Mijn lijstje voor vandaag:

T: mandarijn
O: drinkontbijt (jaja, morgen weer gewoon brinta )
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen, 1 met appelstroop en 1 met slankie smeerkaas
T: iets van een liga ofzo
D: Witlof met ham en kaas uit de oven, met wat aardappel erbij
T: fruit of noten
pi_62224867
BE, wat is precies een plateau? Dan blijf je dus hangen op een bepaald gewicht? En waarom is dat dan? Ik ben pas een paar kilo afgevallen en er kan nog veul meer van af. Maar dat gebeurt nog niet. Ik heb geduld, maar ik word af en toe zo wanhopig van het aangezicht van mn lichaam...

Anyways, ik had gisteren en eergisteren een ontzettende drang om te gaan snaaien, maar in plaats daarvan heb ik een 2 liter pak water gepakt en dat opgedronken. Hup, en de drang is weg (daarna wel heul veul keer naar het toilet lekker spoelen )

Ik eet eigenlijk helemaal geen tussendoortjes meer. En als ik een tussendoortje is is het iets gezonds.

Komop kilo's, jullie horen eraf te gaan, niet te blijven hangen!
Tralalalaaa
pi_62225203
TAP, heb je veel verandert aan je eetpatroon in 1x? Soms kan je lichaam dan juist alles opslaan omdat het te weinig binnenkrijgt tov wat je nodig hebt. En verder: volhouden! Je bent al goed bezig, die kilo's gaan er wel af.

O: brinta met magere melk
T: koffie met melk en suiker
L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
T: appel
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:10:28 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62225310
Een plateau is zoals mensen die afvallen het noemen als ze een tijdje stil staan terwijl ze toch hetzelfde deden als voorheen.
Vaak gaat het dan weer door.

Over de tussendoortjes, je lichaam heeft wel dingen nodig om te kunnen blijven verbranden, anders gaat het in de spaarstand. Beter neem je dus wel een tussendoortje. Iets van een plakje ontbijtkoek, wat fruit, een handje noten.
Gek genoeg zie je vaak dat ondanks dat je dan iets meer gaat eten, je toch ineens weer gaat afvallen. Dat komt omdat je lichaam weer gaat verbranden.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:36:15 #255
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62225941
ik heb t regelmatig, een plateautje. dan zit je zo een paar weken te rommelen rond een bepaald gewicht, n t lukt maar niet, en als je dan toch volhoudt gaat er ineens weer 2 kilo af, om daarna weer te blijven hangenop dat gewicht, etc.

t belangrijste bij een plateau is om:
1. niet te weinig te gaan eten, dan gaat je lichaam in spaarstand: alles vasthouden, val je niet meer af/kun je voortaan minder hebben tenzij je je BMR weer omhoog sport...
2. niet op te geven en veel te gaan eten, want dan vliegt t er werkelijk in 1 keer aan.

wat ik soms wel doe bij zo'n plateau is achter elkaar 1 dag heel veel te eten (voor mij is dat 2000 ckal. soms 2500) en de dag erna heel weinig (zo'n 1000-1100) soms krijg je daar een kickstart van. niet lang achter elkaar doen, en daarna dus wel heel gezond blijven eten. je kunt zoiets ook doen met sporten: een andere sport gaan doen of je sportschema door elkaar husselen wl wel een st zelfde effect hebben.

@ maeghan: wat is jouw basisverbranding dan op een dag ik ben jaloers dat je zoveel kan eten om af te vallen!! ik heb een BMR van 1960 ckal als ik niet sport op een dag, als ik wel sport op ongeveer 2000... ik zou dus een pond af moeten vallen als ik 1500 per dag eet, maar ik val lang geen pond per week af, en ik eet tussen de 1300 en 1600 ckal...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62226424
BE, zo te zien gaat het weer de goede kant op. Fijn hoor!

Lijkt me vervelend, zo'n plateau. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.

T_A_P, misschien toch een idee om eens het aantal calorieen op een dag te gaan tellen. Of doe je dat al?
Het kan handig zijn om te kijken hoeveel je nou werkelijk binnenkrijgt. Soms kan dat ongemerkt toch te weinig zijn.

O: 2 boterhammen met pindakaas
T: soepje
L: 2 eieren met een boterham
T: kwark met zomerfruit
T: weet ik nog niet
D: weet ik ook nog niet.
pi_62227436

ik ben vanmorgen eindelijk weer eens gaan zwemmen. Ik heb 50 baantjes gezwommen, en het was eigenlijk best lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu de rest van de dag lekker rustig aan het werk, ik hoop dat het gaat lukken. Er zijn wat vervelende dingen op mijn werk gebeurt, en ook al lijkt het verder opgelost, ik heb het nog niet helemaal een plekje gegeven.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:46:54 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62227858
Iew! Gadver!
Echt hoor... de gorigheid die je soms in toiletten tegenkomt. Je vraagt je toch serieus af wat er bij die vrouwen mankeert.
pi_62238413
Hallo

Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).

Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat ) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?

Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62239048
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.

Verder goed dat je er mee bezig gaat succes!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:08:33 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62239442
Hallo Puccini!

Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.

De tips van omearos zijn al wel een hele goeie.

Ik ging net heel enthousiast voor de 2e keer lopen.
Sta ik helemaal klaar daar op die weg, blijkt mijn MP3 speler leeg... Ik had gelukkig mijn telefoon bij me en heb dus op die timer nog wel zelf ongeveer 15-20 minuten gelopen.
Helaas heb ik echt behoorlijk last van mijn benen, dat shin-splint achtige. Ik vrees dus dat ik beter nog even kan wachten tot ik nog minstens 10 kilo kwijt ben.

Gelukkig mag Sasha inmiddels mee op de fiets dus dan ga ik dat maar doen voorlopig. En maar weer zwemmen toch ook.
pi_62239488
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:26 schreef Puccini het volgende:
Hallo

Ik ben nieuw hier... Beetje aarzelend beginnetje voor mij. Ik heb dus zwaar overgewicht en heb erg veel moeite met discipline. Ik wil wel graag afvallen maar erg geweldig lukt dat niet, omdat ik vaak ook makkelijk denk. Dan heb ik weer iets verkeerd gedaan en dan denk ik: ach morgen kan ook nog? Maargoed, ondertussen verpest ik gewoon mn lijf en inmiddels ook mijn gezondheid (af en toe doet mn knie erg pijn, met een drafje de trap op is echt een hele vette no-no want mn hart gaat dan als een gek tekeer).

Ik wil graag 36 kilo afvallen (jaja het is nogal wat ) en dacht dat het wel een goed idee was om naar de Weight Watchers te gaan. Heeft iemand ervaring met Weight Watchers? Misschien kunnen we erover PM-en ofzo?

Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.

Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.

Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
Sanity is (not) statistical
pi_62244113
Puccini, veel succes!
Mijn vriend en ik hebben meerdere pogingen gedaan om af te vallen maar dat lukte telkens niet omdat we toch te veel lekkere dingen in huis hadden. Tegenwoordig halen we dus niks ongezonds meer en dat werkt erg goed. Als je al lekkere trek hebt dan moet je naar de winkel en die stap is dan toch wat groter.

BE, ik vind het knap dat je het aandurft om te gaan hardlopen, maar als je je zo voelt is het inderdaad beter om te wachten. Het lijkt me toch best een 'aanslag' op je lichaam. Ik durf er om die reden zelf ook nog niet mee te beginnen.

Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
pi_62249074
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:53 schreef omearos het volgende:
Geen ervaring met WW maar wel met discipline, dat heb ik namelijk ook niet echt. Wat bij mij goed helpt is er voor zorgen dat je niet de fout in kunt gaan omdat er gewoon niks in huis is of in mijn tas (op school) en geen contant geld in mijn portemonnee. Als er wel iets te snoepen in huis is eet ik het vaak alleen maar omdat het kan, niet omdat ik er ontzettend veel zin in heb.
Simpel trucje wat ik gebruik om niet teveel te snoepen.

Verder goed dat je er mee bezig gaat succes!
Hey, bedankt voor je advies. Ik heb dat ook geprobeerd inderdaad, en je hebt gelijk, het werkt goed. Alleen ik heb wel af en toe zware snackbehoefte. Heb jij dat nooit? Hoe ga je daarmee om? En beloon je jezelf ook?

In de openingspost zag ik ook een link naar een hardloop-podcast, die ga ik op mn iPod zetten en gewoon proberen. Ik heb nog sportschoenen uit mijn slanke leven
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hallo Puccini!

Ik heb zelf helaas ook geen ervaring met de WW. Een collega'tje van mij heeft het heel lang gedaan en was er altijd wel tevreden over. Ik heb (2x) een tijdje de EGA gedaan, ook zoiets.
Het moeten gaan wegen bij een club kan zeker wel als stimulans werken, maar hoe dan ook moet je het wel zelf doen.
Ja je hebt gelijk, dat moet ook als stimulans werken, dat is ook de bedoeling. Ik moet mezelf echt achter de kont aan gaan zitten ermee. Het kost nogal wat om die bijeenkomsten bij te wonen. Daarnaast heb je nog de kosten van al dat extra eten in huis (zoveel eet ik namelijk niet, ik eet gewoon niet het goede)… Het is slecht maar dat is ook wel een stimulans
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Voor sommige mensen hier is dat niks, dus geneer je niet. Ik heb ook 34,6 kilo te veel gewogen op m'n zwaarst (nou ja, volgens de BMI). Nu ook nog een kilo of 30 te gaan dus als ik per se een gezond gewicht volgens BMI zou willen.

Je moet je doel zo stellen dat je er tevreden mee kunt zijn, maar dat het ook haalbaar aanvoelt, anders raak je zo snel gedemotiveerd vind ik zelf. Vandaar dat ik dus niet (meteen) voor de 30 ga.

Nou goed, ik moet weg, dit was ff haast-reactie. Zit weer op 1446 kcal. Ik moet echt iets gaan snoepen of zo, maar ik heb er niet eens trek in.
Echt? Ik ben dus niet de enige die zoveel kwijt wil? Volgens BMI moet ik 50 kilo afvallen, maar ik wil niet slank worden, ik hou zelf ook niet van slanke vrouwen, waarom dan zelf wel zo worden. Ik wil gewoon een ‘gezond’ lijf, die kan doen wat ik wil wat het doet. Daarom ga ik voor die 36 kilo ga, niet all the way. Gewoon naar mijn oude gewicht. Vijf jaar geleden zat ik nog op dat gewicht.

Enne, wauw Appelsap! Gefeliciteerd met je rokje!! Dat is echt een geweldige beloning voor je harde werk!

Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dat ik me hier niet hoef te schamen
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62251858
Welkom Puccini!

Appelsap: iets weer passen is zó relaxed! Gefeli!

Hier vanmorgen weer het gewicht uit het lijstje, ondanks appeltaart ed gisteren. Ik val dus even niet af, maar ben eigenlijk allang blij dat het 'een pond per week aankomen' is gestopt
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:56:26 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_62253639
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef appelsap het volgende:

Had ik al verteld dat ik mijn kleinste rokje weer pas?
Het is ruim 2 jaar geleden dat ik die voor het laatst heb aangehad.
En over een tijdje:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:03:50 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62253781
Appelsap! Wat goed zeg! Doet Sander(tje) ook nog steeds mee?

Freecell, lekker dat je dat iig hebt weten te stoppen!

Puccini, ik doe het ook maar met kleine stapjes hoor. Ik ga gewoon per 5 a 10 kilo, maar het liefst wil ik er minstens nog 25 af (dat is dan 35 in totaal) en dan nog heb ik geen ondergewicht hoor!
Maar goed, alles wat eraf is is mooi meegenomen. Ik ben dus bezig met de 2e keer 10 kilo eraf.

En... dat lijkt zeer goed te gaan. Okok, beetje valsspelen is het wel want ik was dit weekend net ongesteld, maar ik weeg dus nu al een kilo lichter dan afgelopen maandag!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:49:30 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62254812

T: Mandarijntje
O: brinta (25gr met 250cc melk)
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen (1 smeerkaas, 1 appelstroop) en een appel
T: handje noten en 1 appel voor in de trein
D: witlof met ham en kaas (had gisteren geen in afmaken, heb pizza's gehaald )
T: geen idee nog
pi_62255568
Nog van gisteren:
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:05 schreef omearos het volgende:
L: 4x boterham, 1x pindakaas, 1x eiersalade, 1x halvarine en hagelslag/vruchtenhagel, 1x kipkerriesalade, optimel drink
T: appel
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli
T: koffie, warme chocolademelk, 4 stukjes chocola met fruit en noten, koekje
D: mie met wokgroente en vis, yoghurt met cruesli, optimel drink
T: koffie met melk en suiker, koekje

Lijstje voor vandaag:

T: cappuccino met suiker
T: cappuccino met suiker, appel met kaneel
D: wit bolletje met frikandel en mayonaise, sprite
T: warme melk met honing
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:36:41 #270
30252 Soempie
Procreating
pi_62255819
Omearos, doe je geen suiker in de brinta? Ik kan me herinneren van toen ik nog klein was dat ik het alleen lekker vond met flink wat suiker.

Mijn lijstje:

O: 4 brintacrackers. 3 kaas en 1 jam
T: niks
L: 4 x boterham met rookvlees
T: 2 of 3 mandarijntjes
D: zuurkoolstamp met ananas en een stukje rookworst. Chocoladevla toe.
T: niks
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:39:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62255896
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!

Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde! Brinta is zo lekker!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:45:38 #272
30252 Soempie
Procreating
pi_62256028
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het ook zonder.
Vroeger at ik het alleen met suiker, maar nu vind ik dat echt zo vies!

Ik ben met Brinta begonnen trouwens doen ik bij die EGA afslankclub zat. Het valt daar onder 1 van de ontbijt-dingen waar je uit mag kiezen tot mijn grote vreugde! Brinta is zo lekker!
Misschien moet ik het ook maar proberen. Ik dacht altijd dat Brinta niet verantwoord was als je af wilt vallen. Niet zo gek natuurlijk als je er een paar flinke scheppen suiker doorgooit. Maar zonder suiker is het dus wel oke.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:48:45 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62256078
Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.
pi_62256086
Brinta is niet lekker Heul niet!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:56:28 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_62256248
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Het is behoorlijk vezelrijk.
Ik had het nog bij SHE nagevraagd (niet dat dat nou god is, hoewel...) en die zei ook dat het gewoon goed spul was.

Heeft SHE iets als voedingswetenschappen gestudeerd?

Ik las ook ergens iets over een SHE-dieet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')