De eerste kilo is eraf!
Dus een kilo in een week. De afgelopen week heb ik gemiddeld 1794 kcal gegeten, ik had niet verwacht dat er al wat af zou zijn - dat moet dus echt wel te maken hebben met het vele lopen op m'n werk. Aan de andere kant heb ik ongeveer de helft van de week wel echt honger gehad 's avonds, dus ik vind het wel knap dat ik het volgehouden heb. Ik begin er nu langzaam aan te wennen en moet denk ik ook op gaan letten dat ik niet te weinig ga eten. Ik zat gisteren op 1580 namelijk en ik had geen honger meer - wat dat betreft gaat het ook sneller dan verwacht. Toch even zoeken naar gezonde dingen die ik extra kan eten (een ons wortelbolletjes zet niet veel zoden aan de dijk wat dat betreft) zonder dat mijn net verdwenen snoephonger weer aangewakkerd wordt. Nou goed, ik heb het knopje in ieder geval weer gevonden, voor het eerst in een jaar (en vorig jaar was het na twee weken over, dus ja, we zien wel weer wat er van komt

).
Op zich zat ik qua voedingswaarden over de afgelopen week ook goed, alleen te veel vet (maar dat komt door het eten aan het begin van de week) en te weinig calcium (ligt ook aan het begin van de week, want na een paar dagen ben ik begonnen met ontbijt van yofu & muesli). Verder zijn er wat dingen aan de krappe kant, maar daar kan ik wel mee leven. Zolang ik geen klachten heb en het de ene dag goed is en de andere dag net wat minder, ach. Daarnaast heb ik toch wel meer binnengekregen dan dat, want op veel producten staat geen informatie over de vitamines en mineralen die erin zitten en die zijn dus niet meegeteld.
En nog even biechten, want in de hele week heb ik hetvolgende gesnoept:
Twee keer een toetje van stoofappels, kweeperen en sojaijs (wel een heel bolletje, wat een zelfbeheersing toch opeens), twee blokjes pure chocola en twee marshmallows. Verder had ik alleen maar tussendoortjes als fruit, gedroogde abrikozen, noten, zaden, pitten, wortelbolletjes, stukjes komkommer, etc.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:[..]
Zo provbeer ik het dus ook, want laten we wel wezen, als ik niet gewoon heel mijn leven anders ga eten ben ik zo weer 116 kilo. Dus het is geen dieet, gewoon eten wat je nodig hebt en niet meer. Is geestelijk veel beter te doen!
Wat betreft dat fietsen is het heel raar, op de heenweg de eerste 15 minuten ga ik helemaal kapot, m'n benen worden zuur, maagkrampen...en zodra ik te ver van huis ben om nog om te keren verdwijnen ze. Mijn 'oude, slechte' zelf die weer terug wil naar de koekjes en op m'n reet zitten waarschijnlijk of zo....
Mijn vader had dat probleem met fietsen ook altijd en daarna had ie nergens meer last van. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar je bent dus niet de enige. Ik heb het zelf meer met andere dingen, fietsen kost me gelukkig weinig moeite (tenzij het hard waait - alhoewel het als je 'm in de rug hebt ook best meevalt

). Gewoon even doorzetten dus als je van jezelf weet dat het gevoel weer wegtrekt. Misschien kun je proberen om wat rustiger te fietsen in het begin, zodat je lichaam zich beter kan voorbereiden op de inspanning? Ik weet natuurlijk ook niet hoe hard je fietst he? Gemiddeld tempo voor fietsers schijnt op 15 km te liggen, als ik met m'n vader ging fietsen vroeger zaten we al gauw aan 25 tot 30, als het niet harder was. Kan me voorstellen dat je lichaam moeite heeft om in een keer zo'n tempo op te pakken.
quote:
Ik werk nu gelukkig niet meer met eten, want toen ik dat wel deed was 1800 echt praktisch onhaalbaar