abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61952163
Fok!Dieetclub #263 We komen weer in het ritme

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Sanity is (not) statistical
pi_61952186
Ik voelde me wel verplicht het topic te openen, maar er is vast wel iemand die de titel kan wijzigen. Ik heb geen inspiratie. Ja, om te koken, maar niet voor het openen van topics.
pi_61952393
Maeghan, je laatste post! Over dat konijn

Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:17:54 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_61954000
Ik heb vannacht Bert wakker gemaakt omdat er een konijn in het gordijn omhoog kroop. Vroeg me vanochtend toch wel af waar dat beest dan vandaan moest komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61955132
rare dromen heb jij Troel..

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61957547
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:55 schreef freecell het volgende:
Maeghan, je laatste post! Over dat konijn

Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.

Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:11:19 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61961257
TVP
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:26:35 #8
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61961539
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 20:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.

Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
ach volgens de wehkamp heb ik 80G.... klopt ook niet, t is echt een keurige D...en kledingmaat 48 kopt ook echt niet, ik heb 44-46 tegenwoordig...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 28 september 2008 @ 15:58:08 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61972317
Nieuw hier...net aangemaakt op dieetweb. Na een burn-out moest ik van de dokter afvallen, dus ging ik bewegen. Bij de eerste sportpoging scheurde ik m'n enkelbanden. Op de 1 of andere manier werd ik hierdoor zo kwaad dat ik voor het eerst van m'n leven me aan een normaal dieet weet te houden. Dus ontbijtje, lunch, avondeten en verder geen gebunker en gesnaai. Door die stukke enkelbanden beweeg ik natuurlijk wat minder, dus echt afvallen doe ik nog niet. Wel voel ik me al veel beter van binnen, niet zo opgepropt. Deze vrijdag ben ik begonnen met naar mijn werk te fietsen, 20km heen-20km terug. Daardoor zal het de komende tijd wat sneller gaan hoop ik...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61973310
Welkom Captain_Fabulous! Klinkt als een plan, veel succes er mee!

Ik ben nu ook weer wat serieuzer bezig. Ik mag vanaf deze week ook weer gaan sporten en ga denk ik weer lekker hardlopen vanaf morgen oid Lekker weer de eerste serie van Evy.
Vandaag heb ik alleen weer zo'n dag van constante honger Het is dan echt zó moeilijk om niet alles op te gaan eten wat los en vast zit! Vooral omdat er best wat te eten is hier in huis!
  zondag 28 september 2008 @ 17:19:46 #11
4177 Jojogirl
pi_61974451
Welkom Captain_Fabulous en veel succes.

Fijn dat je weer mag gaan sporten freecell. Ik tel nu de dagen tot 6 weken na de bevalling al af en hoop dat de brief voor de nagym snel in de bus valt

ik woog vanochtend onder de 80, echt bizar. Als ik de komende weken verder afval, snap ik wel hoe het komt. Momenteel heb ik weinig tijd over naast het heen-en-weer-naar-het-ziekenhuis, kolven, slapen en normaal 3 maaltijden eten, dus ook geen tijd om te snacken, terwijl dit leven wel energie vreet. Maarja, is het tenminste nog ergens goed voor. Al moet ik ook wel oppassen want te snel afvallen terwijl je borstvoeding geeft is ook weer niet goed.
pi_61974609
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?

Jojogirl, jij zal het inderdaad wel heel druk hebben ja, let je wel op jezelf?

Ik ren op dit moment ook veel heen en weer, maar toch val ik niets af. Bij mij komt het denk ik meer omdat ik als ik thuis kom vaak zo moe ben dat koken iets makkelijks wordt, en ik ook eigenlijk niet meer aan sporten toekom, terwijl ik eerder nog best wata op de fiets deed, en nog ging skaten.
Ik ga er vanuit dat het de komende weken wel weer beter zal gaan, en ik dan ook weer wat meer aan beweging kan gaan doen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61979213
Welkom Captain, succes met je plan. Vooral dat fietsen

JoJo, let goed op jezelf, je hebt veel aan je hoofd en je lijf zal ook nog wel van slag zijn. Doe voorzichtig

Ik ga op advies van mijn moeder maar eens aan de vitaminen. Ben al 3 weken verkouden, kan me niet concentreren en heb nauwelijks energie. Het liefs lig ik de hele dag in bed of op de bank omdat ik voor mijn gevoel continu moe ben. 's ochtends heb ik nauwelijks honger en in de loop van de dag wil ik steeds meer eten en loop ik steeds naar de keuken (gelukkig heb ik weinig in huis)
Volgens mijn moeder dus waarschijnlijk deels veroorzaakt door te weinig vitaminen, vandaar de vitaminetabletten vanaf morgen. Als dat niet aanslaat kan ik alsnog bij de huisarts langs. En ik ga maar eens wat meer verse groente en fruit halen
pi_61981771
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:26 schreef teigan het volgende:
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?
Ik zát er een kilo af inderdaad, inmiddels 4 KG Ben verdorie bijna 3 KG aangekomen in 6 weken tijd.
Tijd voor een suikerafkick!
  maandag 29 september 2008 @ 08:09:23 #15
4177 Jojogirl
pi_61988679
Je hebt gewoon wat reservevoorraad energie voor je bv opgeslagen freecell

Omearos, klinkt alsof je weerstand inderdaad erg laag is. Hopelijk helpen de vitaminepillen

Hier vandaag 79.2, dus een BMI van onder de 27. Lijkt erop dat m'n lichaam voor het eerst uit stress af gata vallen i.p.v. aan te komen zoals gewoonlijk. Ik eet dus nu 's ochtends en 's middags maar een boterham extra en neem minder slank beleg dan normaal want dit gaat me wat te hard. Zit nu al zowat 2 kilo onder m'n pre-zwangerschapsgewicht.
pi_61988718
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.
Verder alles goed hier.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_61989170
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.
Verder alles goed hier.
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 29 september 2008 @ 08:59:58 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_61989285
Bedankt voor het welkom allemaal...ben vanochtend met de auto naar m'n werk gegaan om een vooraadje kleren op kantoor te droppen, rest van de week fietsen!
pi_61989318
Ik heb hetzelfde Levi, gewicht gaat alleen maar de verkeerde kant op (vanmorgen 86kg itt 82kg van voor de vakantie ) en geen tijd en energie voor sporten. Ik sta ingeschreven bij 2 groepslessen maar om een of andere reden heb ik op die tijdstippen ook allerlei afspraken steeds. Schiet niet op zo.

Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
En ik sleep steeds een flesje water mee, en misschien drink ik nog wel thee, maar da's water met een smaakje (ik doe er geen suiker in)

En nu ga ik maar eens een lunchpakketje maken en een appel snijden. Als ik pech heb ben ik namelijk tot vanavond 11 uur de deur uit, met iets meer geluk ben ik vanmiddag nog wel een uurtje thuis. Maar alles moet dus zo in mijn tas zitten.
pi_61989360
quote:
Op maandag 29 september 2008 08:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
Studeren. Ik krijg het op mijn werk écht niet verkocht als ik in mijn bed blijf liggen. Zit (t/m morgen) nog in mijn proeftijd.

Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
***Levi was here***
pi_61989514
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:

Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
Dat is wel een goed idee. Ik had ook al bedacht dat ik m'n eten weer zou invoeren bij het voedingscentrum. Als het goed is staat er ook nog in wat ik vorig jaar at, toen ik ongeveer 10 kg af ben gevallen. Dus ik ga zo even kijken hoe ik dat ook alweer gedaan heb.

Die 10 kg zit er sinds vandaag weer aan namelijk. En het was echt geen echt dieet, maar gewoon van alles wat minder en niet zoveel chips, chocolade, kaas en dergelijk. Stom dat ik het niet heb weten vol te houden.

Maarre, nieuwe week, nieuwe start.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61989523
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Levitation het volgende:

Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
zondag.
pi_61989687
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.
pi_61989707
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

zondag.
3 keer hardlopen op 1 dag.
***Levi was here***
pi_61989764
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:26 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.
http://www.moly.nl/
***Levi was here***
pi_61989850
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

http://www.moly.nl/
Dankje De site waar ik ze gedownload heb doet het niet meer.
pi_61989963
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

3 keer hardlopen op 1 dag.

De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik? En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
pi_61989982
Het is altijd makkelijk praten als het jezelf niet betreft.
pi_61990054
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
pi_61990080
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef Soempie het volgende:

[..]

De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik? En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
Inderdaad is "iets" beter dan "niets", dat klopt wel. Had alleen in gedachten om in maart weer de City-Pier-City in Den Haag te lopen.

Hoofdsponsor is Fortis. Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 09:56:05 #31
4177 Jojogirl
pi_61990173
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
pi_61990195
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:47 schreef omearos het volgende:
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
Dat bedoel ik.

Eigenlijk moeten we allemaal iemand aanwijzen die voor ons bepaalt wanneer we ruimte hebben om te sporten.
pi_61990212
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:56 schreef Jojogirl het volgende:
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
Is goed. Loop 'm waarschijnlijk wel met een vriendin van me, maar die vind dat vast ook prima.
***Levi was here***
pi_61990215
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:49 schreef Levitation het volgende:

Hoofdsponsor is Fortis. Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
pi_61990333
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
pi_61990373
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:03 schreef omearos het volgende:
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
Tuurlijk mag je mee-meeten.
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
***Levi was here***
pi_61992549
TVP, ik heb een Wii en ook de Wii Fit
pi_61993239
Ik heb ook een Wii maar nog geen Wii Fit. Die lijkt me op aich wel leuk, aan de andere kant zou ik niet weten of ik me er aan zou houden en het is te duur om even te proberen of het aanslaat.
quote:
Tot nu toe klopt het, heb net mijn lunch op. Maar het moeilijkste deel van de dag moet nog komen, hele middag practicum en vanavond deelt er vast weer iemand uit (vereniging van 30 man en bijna elke week wel iemand jarig)
  maandag 29 september 2008 @ 14:01:21 #39
153506 Captain_Fabulous
pi_61995360
quote:
Op maandag 29 september 2008 10:06 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je mee-meeten.
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
pi_61996183
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
ik ben nu ook 5.5 kg zwaarder dan toen ik de CPC liep. Wil die er toch ook graag weer af hebben binnenkort.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:32:51 #41
153506 Captain_Fabulous
pi_61996237
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
pi_61996355
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
Hardlopen moet je inderdaad wel voorzichtig mee zijn. Het is inderdaad wel verstandig om eerst wat proberen af te vallen. Ondertussen zou je wel wandeltrainingen kunnen doen, gewoon 3 keer per week op een stevig tempo wandelen, train je je beenspieren alvast. En als je denkt dat je zover bent dat je kunt gaan hardlopen, zorg dan dat je het goed opbouwd, bv met Start-to-Run (voor podcast zie linkje dat ik vanmorgen postte). Reken er op dat je ongeveer 3 maanden nodig hebt om te trainen voor de CPC. Betekent dat je nog ong 3 maanden kunt afvallen/wandelen/fietsen vóór je echt moet gaan trainen. Lijkt me dus zeker haalbaar!
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:39:20 #43
153506 Captain_Fabulous
pi_61996408
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
pi_61996483
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
Oei, gescheurde enkelbanden, even niet bij stilgestaan. Daarmee moet je echt wel heeeeel voorzichtig zijn. Overleg anders eerst even met je huisarts/fysiotherapeut. Die kunnen beter inschatten of het verstandig is én hebben misschien nog wel goeie tips over hoe je het 't beste kunt aanpakken.
***Levi was here***
  maandag 29 september 2008 @ 14:44:14 #45
153506 Captain_Fabulous
pi_61996549
Ik loop nu zes weken met een brace en het zou nu over moeten zijn, alleen doet het nog teveel pijn naar mijn zin, dus ga woensdag inderdaad naar de huisarts....
pi_61999081
goed naar je huisarts en fysio luisteren. Ik heb ook gescheurde enkelband gehad en moet nog steeds voorzichtig doen met hardlopen (blessure was 7,5 jaar terug) Het heeft alleen al ruim een half jaar geduurd voor mijn enkel weer de normale omvang had ipv opgezwollen.

Ik had 2 weken gips en 4 weken ingetaped.
pi_62000930
Ik weet eerlijk gezegd op dit moment ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te sporten.
Mijn eerste "echte" jaar in het onderwijs is zwaar. Ik heb het idee dat ik weinig anders doe dana werken en slapen soms. Alles wat ik ter ontspanning doe moet ik de dagen erna bekopen, zwaar vervelend eigenlijk.
Op mijn roostervrije dag wilde ik gaan zwemmen, maar het is mij nog niet gelukt.
ik kan via school fitnessen schijnt het, dus ik zit er wel over na te denken om dat te gaan doen.
pi_62001077
quote:
Nu nog kijken wat ik voor avondeten krijg en vanavond niet snoepen en dan is het goed gegaan vandaag
pi_62011003
Avondeten werd kip-cordonbleu, spruitjes en aadappelkroketjes, met aardbeienijs toe
Keus was weer minimaal, er waren alleen aardappelkroketjes voor koolhydraten (niks gekookt oid) en toetjes was ijs of roomvla.
Voor morgen staan burrito's op het menu misschien moet ik ook maar eens kritisch naar mijn avondeten kijken
pi_62016081
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
pi_62016271
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 07:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
***Levi was here***
pi_62016311
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
Dat ziet er inderdaad niet zo gek uit. Maar ik heb al moeite genoeg om gewoon te rennen, laat staan met gewichten.
pi_62016924
86,3kg weer aangekomen. Baal hier best van, ook al weet ik dat ik gewoon nog teveel eet.

Vandaag maar weer een dagmenu plannen, opschrijven helpt mij meestal wel als stok achter de deur.

O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: koffie met melk en suiker
T: appel met kaneel
D: burrito's
pi_62016998
Ik doe mee, want ik was vanmorgen zowaar 3 KG zwaarder dan na de bevalling! Hier nu 69,5 dus

O: - 2 crackers met kaas en rauwe ham 2 bakjes koffie en veel thee
T: - Thee en Appel
L: - 3 boterhammen. 1 met pindakaas en sambal, 1 met mosterd en kaas en 1 met mosterd en rauwe ham
T: - Veel thee (ik ben echt theeverslaafd momenteel, wel bijna aldoor kruidenthee. 1 Speculaasmolen. Iets van fruit. Rond 4 uur een instant wiener melange
D: - Wordt over nagedacht, wrs iets van Pasta met wat drinken erbij.
T: - IJsje (verlaat toetje, waterijs )en nog wat fruit.

Ergens tussendoor kaan ik wrs ook nog wel een een hele komkommer en een paprika op

En niet zoals gisteren ( en eergisteren en de dag daarvoor en de dag daarvoor enz ) de hele dag heel goed en normaal eten en 's avonds de koekjestrommel en/of snoeppot leegeten
Ik krijg serieus wel zeker 750 Kcal binnen aan overbodige snacks momenteel Die ga ik dus schrappen.
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen

[ Bericht 29% gewijzigd door freecell op 30-09-2008 09:24:20 ]
pi_62017587
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:18 schreef freecell het volgende:
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen
Daarom staat bij mij de cappuccino er nog in, al heb ik suiker wel vervangen door zoetstof.
en dat plunderen van de snoeppot herken ik ook
pi_62017778
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.

Dan zal ik ook maar eens een lijstje posten.

O: 1 gekookte ei + 2 volkorenboterhammen
T: perzik-banaansmoothie.
L: 2 volkorenboterhammen met kaas.
T: appel
D: rijst met kipfilet, oosterse wokgroente en zoete sojasaus
T: soepje
pi_62017908
Aangezien mijn weegschaal vanmorgen 93.1 aangaf, 5,5 kg meer dan toen ik trouwde (afgelopen mei) moet ik écht écht weer strenger worden.

Dus daarom zal ik ook maar even 't lijstje maken:
O: 2 boterhammen met halvajam
T: banaan, mandarijn
L: 4 boterhammen, 2 met kalkoenfillet en 2 met kaas (48+)
T: madarijn
D: pizza oid (moet overwerken en we laten iets bezorgen)

Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
***Levi was here***
pi_62018123
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:57 schreef appelsap het volgende:
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.
Mja, bewust van zijn helpt niet echt. Ik slaap uiteraard iets te weinig (2 nachtvoedingen ) en dat staat mijn normale functioneren niet in de weg, maar het zorgt er wel voor dat ik het constant koud heb (of opvliegers, hormonen zijn tof ) en honger. Echt cravings naar zoet.
En als ik het koud heb, krijg ik óók honger, vooral zin in comfortfood. Heel erg irritant. De enige manier om dat te doorbreken is met een strak 'ik eet dit en geen winegum of koekje meer!' schema
Eerst maar eens afkicken. Dat is een paar dagen beroerd en dan ben ik er aan gewend om niet de hele dag dingen in mijn mond te stoppen
pi_62018146
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:03 schreef Levitation het volgende:

Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.

Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
pi_62018380
Kun jij voor een voeding lopen freecell? Bij mij ging dat niet. Eerst de boel leeg en pas daarna ging het. Anders deed het echt pijn. En was m'n sportbeha 3 maten te klein.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62018515
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.

Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
Daar moet ik nog een beetje op trainen, bij mij is het meestal zo dat als een verpakking (of boterhamzakje) open gaat, deze ook direct leeg gaat. Mis wat remmingen.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:41:49 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_62018637
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62018794
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:41 schreef Troel het volgende:
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
Is nu te laat. Ben al op mijn werk.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:50:17 #64
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62020013
81!!! jeeej 81 rond vanochtend!!
ik ben eindelijk over de grote na de vakantie extra kilo's bult heen!! en nu doorzetten naar de getallen met een 7 ervoor!

mijn lijstje van vandaag (beetje ziek en ongesteld en laat op)
O/L: bakje frosties zonder melk
T: een appel
T: twee geroosterde bruine boterhammen met een beetje makreel. zilveruitjes en augurkjes erbij
T: als ik nog honger heb twee rijstwafels met coburger rauwe ham
D: een vriend gaat voor me koken, ws. indonesisch, geen idee wat precies
pi_62020566
KLinkt lekker Kwak! Makreel!

Ik haal net mijn lunch door de eetmeter: 460 Kcal Daar mag ik ook wel eens de pindakaas gaan schrappen oid
Al is pindakaas natuurlijk wel schreeuwend gezond
pi_62020673
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
***Levi was here***
pi_62022622
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
FAIL.
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
pi_62022663
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.
***Levi was here***
pi_62022826
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
pi_62022922
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
***Levi was here***
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:08:34 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_62023157
Gezellig zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62023184
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaan je kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:14:46 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_62023333
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaan je kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62023941
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:02 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62024101
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...

heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
pi_62024160
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef kwakveense het volgende:
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...

heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet

Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:18:41 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62025027
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet

Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??

t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.

die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.

je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
pi_62025092
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??

t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.

die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.

je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk

Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:21:38 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_62025111
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent

Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoor Geloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:22:37 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62025139
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk

Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
je snapt t nog steeds niet

het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
pi_62025161
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoor Geloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
Uit haar posts (en hoe moet ik haar anders kennen want we zitten op een forum) blijkt niet dat ze die schop zichzelf kan geven
En eerlijk gezegd komen haar reacties over alsof ze wel hulp nodig heeft en op het moment niet verder komt
Maar dit is dan ook echt het laatste wat ik er over gezegd heb
pi_62025191
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

je snapt t nog steeds niet

het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
pi_62026156
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
Dat laatste, daar heb je gelijk in. Maar als je dan constructief wilt bijdragen zou je ook kunnen helpen om een oplossing te verzinnen zodat het niet weer gebeurt, dus bijv. wat Kwakveense zei, apart inpakken, zou een tip zijn. Of proberen om niet te eten tijdens het werk maar apart de tijd ervoor te nemen, bewust eten zonder dat je iets anders ernaast doet, dat zou misschien werken. Zeggen dat het fout is helpt niet, want dat weet ze ongetwijfeld zelf ook wel. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder kunnen we de discussie erover beter sluiten denk ik

Knap dat jij het nooit hebt, maar sommige mensen hebben dat wel, zeker als ze heel erg geconcentreerd ergens mee bezig zijn. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben, gezien het grote aantal mensen dat opeens een zak chips kwijt is nadat ze een film gekeken hebben.

Even een andere vraag, want ik wil weer strak op m'n eten gaan letten en toch niets tekort komen. Uit de eet- en beweegwijzer blijkt dat ik te weinig calcium binnenkrijg, op zich logisch voor iemand die lactoseintolerant is. Weet iemand toevallig een voedingsmiddel met extreem veel calcium? Ik kan ook wel tabletjes nemen hoor, maar ik eet liever gewoon gezonder.

Tip voor voldoende kalium is in ieder geval gedroogde abrikozen, met 1400 mg per 100 gram - stuk of 15 abrikozen - (ADH is 2000 mg). Dat is tot nu toe ongeveer het hoogste wat ik heb kunnen vinden.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:12:58 #84
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62026421
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)

calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool

en in:
mosselen, oesters sardines

je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.

http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122
pi_62026669
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag

Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.

IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
pi_62026977
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
FAIL.

En dan ook nog zo bezig zijn met je werk dat je uiteindelijk zelfs nog in een leeg zakje graait. Nouja, dat overkomt mij dus weleens.

Ik ga zo maar eens aan een monsterlijke afwas beginnen. Laatste tijd zelfs daar te druk voor gehad.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:41:18 #87
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62027164
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:21 schreef Maeghan het volgende:
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag

Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.

IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
15 minuten daglicht (zelfs met ramen dicht) per dag scjhijnt genoeg te zijn voor voldoende vitamine D.
als je n supplement neemt is extra vit D wel handig in t supplement voor betere directe opname (van davitamon zit t er bij, die dingen zijn trouwens net fruit tella's)

kelp is ook een soort zeewier. je kunt t volgens mij koken en eten net als zeekraal ofzo...
pi_62028205
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
T: appel met kaneel
D: burrito's
En tot nu toe gaat het weer goed, alleen de appel overgeslagen door tijdgebrek, die eet ik vanavond wel.

Levi je weet nu hoe het morgen anders kan. Hoe ben je nu de middag doorgekomen zonder tussendoortje?
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:22:20 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_62028336
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:12 schreef kwakveense het volgende:
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)

calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool

en in:
mosselen, oesters sardines

je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.

http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122

Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62028917
Mijn planning voor vandaag gaat ook wel goed. Gevulde paprika's zijn het avondeten geworden, was best lekker! Speculaasmolen en Wiener Melange overgeslagen, omdat we om half 5!! al gingen eten! (Tara moest vanavond werken en vroeg beginnen)
Waarschijnlijk gaan de wiener en misschien de speculaas dus naar vanavond.
pi_62029269
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
Mij was verteld dat juist melk de opname van ijzer remt. Misschien beide maar niet drinken als je ijzer uit je eten wilt halen.

Gaat lekker Freecell Ik heb ook een tussendoortje naar de avond verplaatst, avondeten staat hier nu in de oven
pi_62029476
Ik begon met lezen, en ik was blij om weer wat mensen terug te zien. Jammer van de discussie erna.

freecell, als jij zoveel kcal aan snoep/snacks eet, is het dan niet een idee om wat meer brood of crackers te eten? Dat moet makkelijk uitkunnen...

Levitation, probeer de tijd voor de lunch te nemen joh, juist doordat je zo zijdelings eet lijk je het ook zo weer vergeten te zijn.

Ik neem nu al een paar dagen een extra boterham en fruit mee, en ini de auto naar huis eet ik dan nog een appel en een boterham. Ik vind het best lekker werken zo, ik heb minder snoepdrang, ook al blijft die ook wel aanwezig. Maar ik neem geen snoep meer mee in de auto heb ik besloten.
pi_62032735
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.

Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.

Ik zie wel een beetje (erg) op tegen de winter, want dan heb ik het altijd zo koud en heb ik de hele dag door enorme honger. Normaalgesproken kom ik in de winter dan ook een kilo of drie aan en ik heb me nu juist voor genomen om weer wat af te gaan vallen. Alhoewel als ik er nu nog drie kilo afkrijg en die er weer bij eet in de winter, zou ik er ook nog mee kunnen leven. Maar eigenlijk wil ik nu eens leren omgaan met die honger (of iets vinden om er vanaf te komen) en ook goed de feestdagen doorkomen. Dat ging vorig jaar redelijk op zich, we hebben niet zo veel in huis gehaald als mijn ouders altijd deden, dat scheelt ook gigantisch veel. Maar ik wil ook weer niet kijken op een kerstkransje natuurlijk, dat lijkt me ook niet gezond.

Vanaf nu ga ik weer bijhouden wat ik eet en ook wat m'n vriend eet. Op zich is hij niet te dik, maar hij wil er zelf wel een paar kilo af (zittend werk, beginnend buikje). Hij loopt sinds een tijdje weer hard (nou ja, niet zo heel hard). Ik wil op zijn eten letten omdat hij te ongezond eet; te veel snacken, te weinig normaal eten. Van vandaag werd ik in ieder geval niet blij; ik zat qua kcal redelijk (1800) en hij zat te laag (1650), maar we hadden allebei wat te weinig van bepaalde dingen. Logisch, want als ik geen zuivel mag en dus niks maak met zuivel, eet hij het automatisch ook niet of veel minder. Maar goed, ik heb hem net een paranoot in z'n mik geschoven om z'n seleniumtekort op te lossen en hem ook laten zien wat hij allemaal mist en hoe ongezond het is qua verdeling. Te weinig calorieen maar te veel vet en cholesterol, te weinig calcium, te weinig magnesium, aantal vitamines, etc. Komt ook omdat ik vrij heb, normaalgesproken smeer ik voor ik naar m'n werk ga een stapel brood voor ons allebei en nu niet. En hij zal het ook echt niet zelf doen. Maar goed, donderdag begin ik weer.
pi_62038229
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
D: burrito's toetje: roomyoghurt (honing-noot van Almhof )
T: appel met kaneel, crystal clear
Gelukt met een kleine aanpassing

En hoe ging het vandaag met:
Kwakveense
Freecell
Appelsap
Levitation
??
pi_62038412
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:09 schreef Maeghan het volgende:
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.

Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.
Dat doe ik nu met mijn appel met kaneel. Krijg ik gelijk ook weer eens fruit binnen.
quote:
Maar goed, donderdag begin ik weer.
Staat genoteerd
pi_62038998
Mijn schema klopt niet helemaal meer vandaag. Ik was mijn avondeten + appel vergeten mee naar school te nemen. Opzich niet zo'n probleem want er is ook een kantine, maar die ging vandaag dus net niet open.
Uiteindelijk maar een balisto genomen (de gezondste keuze die ik had) en toen ik thuis was pas avondeten op (om half 9)

O: 1 gekookte ei + 2 volkorenboterhammen
T: perzik-banaansmoothie.
L: 2 volkorenboterhammen met kaas.
T: Balisto
D: rijst met kipfilet, oosterse wokgroente en zoete sojasaus
T: Een klein bakje kwark

Heb het even ingevuld en kom aan 1400 Kcal, netjes dus ondanks de balisto.

Ik probeer zelf regelmatig wat te eten om geen lekkere trek te krijgen. Ik eet meestal kleine beetjes. Dus niet zomaar 4 boterhammen achter elkaar. Het werkt meestal goed. En voor de lekkere trek in de avond (dat heb ik gewoon altijd, maakt niet uit wat en hoeveel ik eet overdag) neem ik vaak een lekker soepje.

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 30-09-2008 23:41:05 ]
pi_62039138
Oke, iIk ga mezelf een grote schop onder mijn kont geven, de vakantie is over. Ik ga meedoen met de dagelijkse lijstjes want ik "moet" mager worden voor de grote dag

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: fruitkick
L: 3 bruine boterhammen. 2 voor in de groentensoep en 1 met gekookte ei
T: bakje druiven + in de trein terug: boterham appelstroop + appel
D: gekookte aardappels (2) + spinazie + kipsnitzel
Na poweryoga beker vanilleyoghurt.

Vandaag zat ik op de andere vestiging weer eens naast de snoeppot, die heb ik met rust gelaten (had het te druk )

Dikke kus voor Levi . Het is lastig om streng voor jezelf te zijn. Ik heb sinds kort de soep als lunch ontdekt (op aanraden van vriendjelief) en dat vult best goed! Ik heb geen neiging meer om daarna te snoepen. En anders heb ik mijn bakje komkommer daarvoor. Is dat een idee?
pi_62040140
Iets warms helpt ook altijd beter dan iets kouds, vind ik. Dus gewoon die boterham met kaas even in het tosti-ijzer

Maar hoeveel kcal proberen jullie te eten, of kijken jullie daar niet naar? Ik vind tussen de 1600 en 1800 wel prima en zolang het onder de 2100 blijft, kan ik me niet druk maken. Maar goed, ik ben dan ook nooit zo fanatiek. En ook nog steeds niet dun, dus of dat nou de manier is
pi_62040493
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
pi_62040718
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:48 schreef appelsap het volgende:
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.

Bij mij gaat het juist mis als ik te streng word. Dat ging ook juist in eerste instantie mis en die fout wil ik niet nog een keer maken - juist daardoor ben ik aangekomen. Ik ben ook veel milder geworden in m'n doelen. Eerst wilde ik terug naar 63 (vanaf 93,6) en op een gegeven moment hoefde het ook allemaal niet zo nodig meer. Ik merkte eigenlijk dat ik er bij 81 kilo ook al veel beter uit zag en makkelijk in confectiemaat 42 paste, dus als ik nu de 80 zou kunnen halen ben ik blij. Vroeger wilde ik er ook graag goed uitzien en ik vraag me steeds vaker af waarom ik dat ook alweer wilde...

Maar ik ga het nu wel heel goed bijhouden, om zeker te weten dat ik niet ga smokkelen (als je het op moet schrijven vergeet je niks) en voor de voedingswaarden met name. Dus ik doe het nu echt meer voor de gezondheid dan voor iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')