Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:55 schreef freecell het volgende:
Maeghan, je laatste post!Over dat konijn
Ik weet niet wat voor bronchitis. Mijn huisarts roept dat het chronische bronchitis is, maar ik heb er eigenlijk alleen in de winter last van en zodra ik verkouden begin te worden. Lijkt me niet heel dramatisch chronisch dus.
ach volgens de wehkamp heb ik 80G.... klopt ook niet, t is echt een keurige D...en kledingmaat 48 kopt ook echt niet, ik heb 44-46 tegenwoordig...quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:16 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dan heb je wel chronische bronchitis hoor. Virale bronchitis krijg je gewoon een keertje en is te verhelpen met pillen, het komt niet steeds terug. Bij jou wel.
Ja ik ben nog steeds erg uit m'n doen over die Wehkampmaten. Ik voel me opeens zo dik, nu ik maat 50 heb. En het wordt blijkbaar ook tijd voor een borstvergroting.
Ik zát er een kilo af inderdaad, inmiddels 4 KGquote:Op zondag 28 september 2008 17:26 schreef teigan het volgende:
wat wil jij dan nog kwijt freecell, je was toch alweer bijna terug op het gewicht van voordat je zwanger werd? Of is het gewoon meer om weer conditie op te bouwen?
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.quote:Op maandag 29 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen. Kwa gewicht is het hier dramatisch. Wil héél graag weer met Evy (opnieuw) beginnen, maar heb geen idee waar ik de tijd/energie vandaan moet halen.![]()
Verder alles goed hier.
Studeren.quote:Op maandag 29 september 2008 08:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Moest vanmorgen eigenlijk om half 6 op, maar ben lekker blijven liggen. Dan maar een keer geen college en nu kan ik zo Evy lopen.
Dat is wel een goed idee. Ik had ook al bedacht dat ik m'n eten weer zou invoeren bij het voedingscentrum. Als het goed is staat er ook nog in wat ik vorig jaar at, toen ik ongeveer 10 kg af ben gevallen. Dus ik ga zo even kijken hoe ik dat ook alweer gedaan heb.quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
Ik ga maar eens in navolging van het slanktopic posten wat ik ga eten vandaag, misschien zet dat een rem op mijn gesnaai. Moet ik natuurlijk vanavond wel posten wat ik daadwerkelijk gegeten heb
zondag.quote:Op maandag 29 september 2008 09:04 schreef Levitation het volgende:
Vanavond naar school (= tot 21.40), morgen overwerken tot 20.00 en woensdag weer naar school. Donderdag een verjaardag 40km verderop en vrijdagmiddag/avond en zaterdag laminaatleggen in de woonkamer. Ik weet écht niet wanneer ik hard zou kunnen lopen, ik loop al de hele week te rennen.
3 keer hardlopen op 1 dag.quote:
http://www.moly.nl/quote:Op maandag 29 september 2008 09:26 schreef Soempie het volgende:
Ik heb Evy niet meer op m'n computer staan.![]()
Dankjequote:
quote:
Inderdaad is "iets" beter dan "niets", dat klopt wel.quote:Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
De les die je net nog lukt rennen. 't Is natuurlijk vervelend dat het niet 3 keer per week kan, maar dan houd je het nog een beetje bij denk ik?En op een gegeven ogenblik komt er dan hopelijk wat meer tijd tussendoor.
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 29 september 2008 09:47 schreef omearos het volgende:
Bij iemand anders vind je altijd wel ruimte in een schema, bij jezelf zie je die ruimte als broodnodig-bijkom-moment en dus niet geschikt voor sporten
Is goed.quote:Op maandag 29 september 2008 09:56 schreef Jojogirl het volgende:
Dat wordt ook mijn eerste doel, de 5 km van de CPC. Meet?
quote:Op maandag 29 september 2008 09:49 schreef Levitation het volgende:
Hoofdsponsor is Fortis.Hopelijk gaat het nog wel door in maart.
![]()
quote:Op maandag 29 september 2008 10:03 schreef omearos het volgende:
Die CPC klinkt als een mooie stok achter de deur. Mag ik mee meeten?
Tot nu toe klopt het, heb net mijn lunch op. Maar het moeilijkste deel van de dag moet nog komen, hele middag practicum en vanavond deelt er vast weer iemand uit (vereniging van 30 man en bijna elke week wel iemand jarig)quote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
O: Brinta met magere melk
T: cappuccino met zoetstof
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)quote:Op maandag 29 september 2008 10:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je mee-meeten.
![]()
Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en vond het echt geweldig om te doen. Al die mensen, super sfeer, je voelt je echt een held voor een dag.
ik ben nu ook 5.5 kg zwaarder dan toen ik de CPC liep. Wil die er toch ook graag weer af hebben binnenkort.quote:Op maandag 29 september 2008 14:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
5 km klinkt mischien wel haalbaar in het voorjaar...kunnen we in groepsverband afzien? (Met mijn huidige gewicht ren ik m'n knieen zo naar god, dus er moet eerst wat van af voor ik dat kan)
Hardlopen moet je inderdaad wel voorzichtig mee zijn. Het is inderdaad wel verstandig om eerst wat proberen af te vallen. Ondertussen zou je wel wandeltrainingen kunnen doen, gewoon 3 keer per week op een stevig tempo wandelen, train je je beenspieren alvast.quote:Op maandag 29 september 2008 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben nu 116 kilo, als ik ga hardlopen krijg ik onherroepelijk blessures, maar met naar m'n werk fietsen en een normaal eetpatroon heb ik er tegen de lente voldoende af om veilig te kunnen lopen hoop ik.
Oei, gescheurde enkelbanden, even niet bij stilgestaan. Daarmee moet je echt wel heeeeel voorzichtig zijn. Overleg anders eerst even met je huisarts/fysiotherapeut.quote:Op maandag 29 september 2008 14:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt goed...je moet ergens naar toe werken om de motivatie te houden! Zit nu nog te revalideren van gescheurde enkelbanden, maar over drie maanden moeten die toch wel eens geheeld zijn.
Nu nog kijken wat ik voor avondeten krijg en vanavond niet snoepen en dan is het goed gegaan vandaagquote:Op maandag 29 september 2008 09:02 schreef omearos het volgende:
O: Brinta met magere melk
L: 4x boterham, 2x stroop, 2x kipfilet
T: cappuccino met zoetstof, appel met kaneel
D: geen idee, ik ga naar het studentenrestaurant
T: -
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zag vandaag iemand hardlopen met in elke hand een baksteen. Misschien een ideetje?
Dat ziet er inderdaad niet zo gek uit.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon dumbeltjes kopen.
Daarom staat bij mij de cappuccino er nog in, al heb ik suiker wel vervangen door zoetstof.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:18 schreef freecell het volgende:
NIet geschrapt, omdat ze te lekker zijn en je niet teveel moet willen in één keer: de wiener melange en de speculaasmolen
Mja, bewust van zijn helpt niet echt. Ik slaap uiteraard iets te weinig (2 nachtvoedingenquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:57 schreef appelsap het volgende:
Freecell, lastig he om je zo in te houden dan. Dat klinkt precies hetzelfde zoals het bij mij na de zwangerschap ging. UIteindelijk 12kg eraan voor ik er wat aan ging doen.
Gelukkig ben jij je er wel bewust van! Succes ermee.
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:03 schreef Levitation het volgende:
Lunch is een boterham meer dan ik normaal eet, maar ik probeer de kcal rijke tussendoortjes (eierkoeken, fruitkick, zakje chips ed) af te leren. Dus tijdelijk ff een boterham meer en dan bouw ik die wel weer af.
Daar moet ik nog een beetje op trainen, bij mij is het meestal zo dat als een verpakking (of boterhamzakje) open gaat, deze ook direct leeg gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Je kan die boterham misschien ook verplaatsen en als tussendoortje nemen? Dat helpt bij mij nog wel eens. Heb je wel je tussendoortje, maar geen extra Kcal.
Ik wil vandaag éigenlijk ook Evy 1 lopen, maar ik moet even kijken of dat lukt zo tussen de voedingen door
Is nu te laat. Ben al op mijn werk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:41 schreef Troel het volgende:
Dan gewoon die ene boterham in een apart zakje!
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar je weet toch dat je er mee bezig bent?
Je moet sowieso altijd bij je eten nadenken, maar 1 boterham bewaren moet toch wel lukken?
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig overquote:Op dinsdag 30 september 2008 13:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Was ondertussen met iets anders bezig, dat heb ik op mijn werk wel vaker.![]()
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Sorry ik wil niet te hard overkomen, maar je doet er wel heel lollig over
Terwijl je toch zat te klagen dat je sinds mei alweer bijna 6 kilo bent aangekomen
Volgens mij kan je er best iets meer aan doen dan dat je zelf wil weten
Maar wat wil je dan graag horen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
Weet niet goed wat ik hierop moet reageren. En dus reageer ik niet, althans niet inhoudelijk.
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan graag horen?
Dat we zeggen goed gedaanje kan er inderdaad helemaal niets aan doen joh
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reagerenquote:Op dinsdag 30 september 2008 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk in ieder geval dat ze niet dit soort commentaar van jou wil horen. Denk ik zo hoor. Weet niet hoe dat komt. Bepaald gevoelletje ofzo.
Soms is het handiger om gewoon je mond te houden in plaats van commentaar te willen geven.
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschilquote:Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef kwakveense het volgende:
he, miss_s je was net zo lekker gezellig en positief bezig!
misschien dat dit van iemand zonder jouw "topic historie" ook wel beter opgevat zou worden, maar t maakt t niet echt gezellig zo...
heb jij dat dan nooit? dat je zonder nadenken je eten eet terwijl je werkt? ik wel hoor...
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ooit eens of elke dag zomaar 6 boterhammen kwijt zijn is een groot verschil
En eigenlijk heb ik dat sowieso niet
Natuurlijk helpt mijn geschiedenis niet, maar kom op zeg we zijn hier allemaal volwassenen en willen afvallen
En ja dat heb je zelf in de hand, je komt niet zomaar een paar kilo aan in een korte tijd
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wie zegt dat levi elke dag 6 boterhammen kwijt is??
t ging om een extra boterham met lunch om snaaien in de middag tegen te gaan. die boterham had ze niet apart verpakt en ze weet van zichzelf dat ze ongemerkt (want druk aan t werken, hup boterham erin) zo'n boterham dan niet goed opzij kan houden.
die kilo's die erbij zijn sinds t huwelijk zijn vast het resultaat van een lijndip (alsnof we die niet allemaal af en toe hebben!!) niet van onnadenkend elke dag 6 boterhammen naar binnen schuiven.
je snapt toch wel dat zo'n reactie van jou niet echt aardig is en al helemaal niet motiveert of helpt. de toon waarop jij advies/commentaar geeft maakt mensen echt niet geneigd dat op te volgen - het klinkt weer als pure betweterigheid. een toontje dat je net lekker kwijt was...
quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer aan mijn reactie heeft dan het negeren of positief reageren
En Levi mag toch best een schop onder haar kont krijgen? Lijkt me dat ze daar zelf een beetje om vroeg als je eens in de zoveel tijd hier komt en dan 'moet' zeggen dat je weer aangekomen bent
je snapt t nog steeds nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als je onnadenkend elke dag 6 boterhammen eet (of wat dan ook) ga je wel aankomen
Juist het normale eten is belangrijk en zeker het in de gaten krijgen wat je eet en niet zomaar eten kwijt zijn is daarvoor belangrijk
Maar ik zal hierop niet meer reageren, succes er verder mee
Uit haar posts (en hoe moet ik haar anders kennen want we zitten op een forum) blijkt niet dat ze die schop zichzelf kan gevenquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, leer mij Levi kennen. Ze heeft echt meer aan dat jij negeert hoorGeloof me, die schop onder d'r kont geeft ze zichzelf ook wel, daar heeft ze jou niet voor nodig en dat heeft ze je zeker niet gevraagd. Dat was niet de reden waarom ze hier kwam posten.
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wistquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:22 schreef kwakveense het volgende:
[..]
je snapt t nog steeds niet![]()
het gaat om een boterham die tijdens de lunch gegeten wordt IN PLAATS VAN als snack 's middags.
dat is geen extra veel eten, dat is per ongeluk je middagsnack bij je lunch opeten.
Dat laatste, daar heb je gelijk in. Maar als je dan constructief wilt bijdragen zou je ook kunnen helpen om een oplossing te verzinnen zodat het niet weer gebeurt, dus bijv. wat Kwakveense zei, apart inpakken, zou een tip zijn. Of proberen om niet te eten tijdens het werk maar apart de tijd ervoor te nemen, bewust eten zonder dat je iets anders ernaast doet, dat zou misschien werken. Zeggen dat het fout is helpt niet, want dat weet ze ongetwijfeld zelf ook wel. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Verder kunnen we de discussie erover beter sluiten denk ikquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ze zei net zelf dat ze haar boterhammen op had zonder dat ze het wist
Dat is onnadenkend eten, niet goed, voor niemand niet
quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Levitation het volgende:
Ai... eet net zonder na te denken alle 4 de boterhammen op.
FAIL.
15 minuten daglicht (zelfs met ramen dicht) per dag scjhijnt genoeg te zijn voor voldoende vitamine D.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:21 schreef Maeghan het volgende:
Mjah, amandelen en hazelnoten mag ik niet, hard drinkwater hebben we ook niet echt. Sommige dingen heb ik idd wel gevonden, maar wat ik eigenlijk nog zoek is iets wat je makkelijk nog even extra kan eten. Een handje noten of (gedroogd) fruit eet vrij makkelijk weg. Maar ik ga wel even zoeken wat kelp precies is en wat je met zeewier kan, spinazie zou ik ook vaker kunnen eten door de sla of zo (maar ja, dat weegt weer niks he, dus als er relatief veel in zit schiet het waarschijnlijk nog niet op - zelfde geldt voor peterselie trouwens). Dus tot nu toe de pistachenoten dan, maar het moet ook wel dieettechnisch verantwoord blijven dus dat is ook geen optie voor iedere dag
Vitamine C is geen probleem, aan m'n portie groente en fruit kom ik wel. Vitamine D weet ik niet, waarschijnlijk ook niet echt, want dat zit toch ook alleen in dierlijke producten? Alhoewel je dat ook aanmaakt oiv licht, maar ik weet niet hoeveel je dan nog extra nodig hebt.
IJzertip van de dag zijn de zoet-zure augurken (alleen wel veel natrium helaas, helaas, want ik hou wel van gurkjes).
En tot nu toe gaat het weer goed, alleen de appel overgeslagen door tijdgebrek, die eet ik vanavond wel.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: koffie met melk en suiker
T: appel met kaneel
D: burrito's
quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:12 schreef kwakveense het volgende:
ik gebruik ook geen melk en vul af en toe aan met calciumsupplementen (met vitamine Derin, dat i nodig voor de opname)
calcium zit ook in: amandelen, boerenkool, broccoli, brood, groene kool, hard drinkwater, hazelnoten, kelp, melasse, peterselie, pistachenoten, pure chocolade, rabarber, sojabonen, spinazie, tofu (sojaprodukt), tomatenpuree, vijgen, zeewier, zuurkool
en in:
mosselen, oesters sardines
je neemt het beter op als je ook genoeg vitamine C en D tot je neemt.
http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=453&rubriek_id=122
vooral: http://www.calcium-info.nl/site/pagina.php?pagina_id=451&rubriek_id=122
Mij was verteld dat juist melk de opname van ijzer remt. Misschien beide maar niet drinken als je ijzer uit je eten wilt halen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb Calciumcitraat
EN ik spuit vitamine B1,6,12 en vitamine D. Dan heb ik ook nog smarties in de vorm van vitamine K. De vitamine B11 moet ik weer gewoon slikken en vitamine A zit in een drankje. Verder is het erg goed om tomatensap te drinken vanwege de Kalium, maar dan wel graag in combinatie met een sinaasappelsapje, omdat de combinatie Vit C+ Kalium de boel beter doet opnemen. ZOwel de sinaasappelsap als de tomatensap niet combineren met melk!
Thee kan je beter laten staan, dat zorgt ervoor dat ijzer minder goed opgenomen wordt, maar als je naast de thee een beker melk neemt, is dat weer opgelost.
Gelukt met een kleine aanpassingquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:15 schreef omearos het volgende:
O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: koffie met melk en suiker
D: burrito's toetje: roomyoghurt (honing-noot van Almhof)
T: appel met kaneel, crystal clear
Dat doe ik nu met mijn appel met kaneel. Krijg ik gelijk ook weer eens fruit binnen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:09 schreef Maeghan het volgende:
Geen snoep in de buurt hebben is wel de beste manier om het niet op te eten inderdaad.
Ik neem ook gewoon extra brood (of fruit) mee als dat me weerhoudt van het snoepen. Misschien eet je dan wel 'te veel' voor het mooi, maar in ieder geval krijg je dan nog gezonde voeding binnen en je leert jezelf het snoepen af.
Staat genoteerdquote:Maar goed, donderdag begin ik weer.
2000 te veel of te veel om af te vallen? Ik val ook niet af met 2100, maar dat is zo'n getal waar ik af en toe wel mee kan leven, als ik een keer wat lekkers heb gegeten of een vette avondmaaltijd. In principe wordt aangeraden zo'n 500 kcal onder je energiebehoefte te gaan zitten als je af wil vallen, dus dat zou voor de 'standaardvrouw' 1600 kcal zijn en 1300 kcal schijnt ongeveer het minimum te zijn wat een normaal lichaam nodig heeft om zichzelf in stand te houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:48 schreef appelsap het volgende:
Ik ben wel redelijk fanatiek maar ik ben pas 2 maanden bezig. En ik ken mezelf, als ik niet streng ben dan zal het snel de verkeerde kant op gaan.
Ik heb het idee dat 2000 Kcal voor mij echt te veel is.
Ik denk dat ik per dag tussen de 1200 en 1500 uitkom. Ik probeer toch wel echt aan de 1200 te komen. Al heb ik soms wel moeite om dat te halen, als ik bijvoorbeeld een dag erg veel groente eet of laat ben opgestaan.
Verder let ik er per dag niet meer zo op. Ik weet ongeveer wel wat ik eet. Alleen als ik het idee heb veel of te weinig gegeten te hebben dan check ik het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |