abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61796313

SI Games FM2008 @ Wikipedia [EN]FM2008 TrailerFM Live [verwacht in 2008]

• FMinside [NL]
  • ManagersUnited [NL]
  • Fuck The Ref [NL]
  • FMforum[ EN]
  • Sortitoutsi [EN]

Patch 8.0.1
    PC Boxed - Mirror - Torrent
    Mac Boxed - Torrent

Changelist

FM Genie Scout

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
    | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
    | 21 | 22 | 23 | 24 |

26 |

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz, EnGCatjuh en al die anderen)
  • If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_61796539
    Ben met de laatste update van Managers United begonnen met Man Utd wederom. Seizoen 1 net geen kampioen geworden op doelsaldo, verder was 't seizoen nog teleurstellender. Seizoen 2 verloopt voortvarend in de PL, 15 punten voor met nog 8 wedstrijden te spelen. Alleen komen er in de laatste wedstrijden wat scheurtjes in 't collectief, de League Cup ging al fout en zojuist de FA-cup in de 5e ronde eruit geknikkerd door 'n scherp Spurs.

De CL wil nu ook niet meer na 'n 0-1 verlies op Old Trafford tegen Real Madrid, hopelijk kan ik bij hun nog wat bewerkstelligen
    "If you're not a manc, you're a wank"
    pi_61796728
    En gelukt, 'n klinkende 1-3 met erg aanvallend voetbal. Soms is de aanval dan ook de beste verdediging
    pi_61797196
    Ben zelf met TOP Oss bezig. Na een matig eerste seizoen toch nipt de play-offs gehaald waarin alles ineens lukte en oa Ado en NEC werden verslagen. Na promotie het eerste seizoen erg zwaar gehad en 3 punten boven de streep geëindigd. Inmiddels een flinke progressie geboekt dankzij veel huurlingen. Oa Zeefuik, Wijnaldum, Carrizo, Gerritsen, Goossens, Vermeer, Stanton Lewis en Reis kwamen langs in de loop der seizoenen. Het tweede seizoen Eredivisie ging een stuk beter met een 8e plek op de ranglijst en uiteindelijk UEFA Cup voetbal via de pl. Momenteel sta ik 6e in de winterstop.

Zeefuik nu alle seizoenen kunnen huren en nu inmiddels ook onder contract. Daarnaast oa Maguire, van der Struijk, van Brakel onder contract gehad en met winst verkocht inmiddels. Nu een leuke selectie met Wang Dalei op doel, centraal Wisgerhof en Svejdik en op de flanken Fer en Janmaat (allemaal onder contract). Middenveld met Dinis (jonge Portugese DM die ik heb gescout en gratis heb overgenomen, inmiddels 1.5 miljoen waard en zit veel potentie in) en Carrizo centraal. Op de flanken Gerritsen en Goossens (huurlingen) en voorin het fenomeen Marnix Kolder (vorig seizoen incl play-offs 50 uit 40) en afwisselend Zeefuik en de net gecontracteerde Millan.
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_61797268
    Het is dat het een friendly is en ik de 2de helft een jeugdelftal op het veld stuurde, anders was er iets gesneuveld denk ik.

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
    pi_61802090
    ow had niet gezien dat mijn post de laatste was van vorig topic

Maar hoe laat je je flankspelers vaak scoren ?
    Overal lees ik van 11 goals en zo maar bij mij maar 1 of 2
    pi_61805311
    Ik heb vorig jaar gezegd dat ik even zou wachten met het kopen van FM 2009 nadat er in de 2008-versie zoveel fouten zaten in de originele versie.... maar als ik nu al die nieuwe features lees dan begint het geld al weer in mijn zakken te jeuken
    Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
    Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
    pi_61805686
    Post die nieuwe features dan ook hier
    pi_61805745
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 19:11 schreef Leonos het volgende:
    Post die nieuwe features dan ook hier
    http://fm.manutd.nl/content/view/1794/274/
      zondag 21 september 2008 @ 19:26:16 #10
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_61805985
    burp, tvp
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
    pi_61808569
    tvp
    Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
    pi_61810637
    quote:
    Doelpunten in blessuretijd
    Doelpunten die in blessuretijd gemaakt worden, worden niet langer aangegeven als simpelweg (90), maar krijgen nu de minuut van de blessuretijd waarin gescoord werd, er bij vermeld. Scoort Thiago Neves dus in de derde minuut blessuretijd, dan wordt er 90+2 aangegeven.
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_61818303
    tvp
    pi_61820069
    Ik heb nu wel echt zin in FM09. FM08 echt boven de 300 uur gespeeld, blijft echt geniaal. Is er al info over een demo ? En wanneer komt FM09 eigenlijk uit ?
    I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
    pi_61824758
    Ik ben momenteel met een nogal leuke game in Ierland bezig. Ben begonnen met Bray Wanderers, een degradatiekandidaat. Nu, 8 maanden verder, is daar weinig meer van te merken, want met nog 8 wedstrijden tegaan sta ik 1e met 8 punten voor op de nummer twee.

Nadeel is inmiddels dat ik wel wordt leeggehaald, nu al. Ik had een Nigeriaanse/Iers talentje in de spits lopen, maar na 16 goals in 17 wedstrijden werd hij voor een voor Ierse normen hoog bedrag door Spurs gehaald. Inmiddels ben ik mijn keeper kwijt en moet ik de rest van het seizoen doen met 2 keepers van 18 jaar en weinig niveau.
    Van het geld dat ik van de Spurs kreeg heb ik wel wat versterkingen kunnen halen, al komen de meeste aan het eind van het seizoen(loopt van maart tot november). Even geshopt in de Cariben. Uit Jamaica krijg ik een keeper, verdediger, twee middenvelders en ik heb al een spits. Allemaal jong en naar het lijkt talentvol. Uit T&T heb ik een snelle buitenspeler gehaald, kijken of dat wat leuks wordt.

Mijn beste speler is overigens good old Bas Leferink, die bij Go Ahead heeft gebald. Ruimschoots de beste spits van heel ierland en sta door hem eigenlijk bovenaan. Ga dus maar na hoe slecht het niveau in Ierland is. Misschien dat ik overigens binnenkort wel een overzichtje van heel mijn team geef.

Als ik kampioen wordt kwalificeer ik me voor de eerste kwalificatieronde van de CL, maar daarin hebben Ierse ploegen eigenlijk niks te zoeken. Hopelijk weer ik dan een ervaren rot uit een grotere competitie te halen, al is het maar een speler als Robbie Fowler.
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_61825727
    In mijn vierde seizoen bij Heerenveen ben ik wederom op een 3e plaats geindigd, achter AZ en kampioen Ajax. Al het derde jaar achtereen dat ik 3e eindig, en eveneens achter AZ en Ajax. Ook speel ik voor het 3e opeenvolgende jaar Champions League.

Door mijn goede prestaties ontkom je er niet aan dat je beste spelers worden weggekocht. Zo werd Ryan Donk voor 14.5 miljoen euro verkocht aan Bolton en ging talent Antonio voor 10 miljoen naar Zaragoza. Antonio zat heel dicht tegen de basis aan en is een zeer groot talent, maar 10 miljoen kan ik wel gebruiken.

Met dat geld heb ik de jeugd- en trainingsfaciliteiten een upgrade gegeven, en daarnaast heb ik Artem Milevsky naar Heerenveen gehaald. Eindelijk is het me gelukt om een ware topspits aan te trekken. Voor 16 miljoen weliswaar, maar nu hoop ik eindelijk eens om de titel mee te spelen.
    Want mijn team mag d'r best wezen:

GK Charles Itandje
    DL Youssef Ek-Akchaoui
    DC Michael Dingsdag
    DC Stefan Mardare
    DR Felipe Mattione
    ML Jeremy Mathieu
    MC Daniel Carvalho
    MC Geerd-Arend Roorda
    MR Mattias Cordoba
    SC Ever Guzman
    SC Artem Milevsky

Heb verder een zeer aardige bank en daarnaast een paar erg leuke talenten. Toegegeven, er spelen weinig Nederlanders in mijn elftal, iets wat ik wel jammer vind. Maar de betere Nederlanders zijn helaas onbetaalbaar en spelen meestal bij topclubs.
    Nou ja, dit seizoen dan eindelijk maar eens proberen om Ajax van de troon te stoten, want dat wordt hoog tijd
    pi_61831868
    Artem Milevsky, blijft een FM held

Met nog 5 wedstrijden te gaan met Verviers moet ik echt vechten tegen degradatie.
    Heb 3 punten voorsprong op de laatste 2 plekken en het zal zwaar worden.
    pi_61831927
    Is dat trouwens in de nieuwe FM verbeterd?
    Als ik bijvoorbeeld 5 seizoenen met Ajax speel is heel de competitie verbuitenlanst (Mooi woord ).
    pi_61834226
    Wanneer komt FM09 uit?
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_61836247
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 20:24 schreef Kerol het volgende:
    Wanneer komt FM09 uit?
    14 november
    pi_61838303
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 19:06 schreef Leonos het volgende:
    Is dat trouwens in de nieuwe FM verbeterd?
    Als ik bijvoorbeeld 5 seizoenen met Ajax speel is heel de competitie verbuitenlanst (Mooi woord ).
    irritant is dat ja, was echt heel slecht bij deze versie.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_61850658
    Ik ben pas net begonnen met FM08, merk dat er veel geregeld moet worden etc. Ik ben nu feyenoord en ook al heb ik naar het lijkt goede spelers toch speel ik gelijk tegen VVV/Willem II. Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren. Ik heb onder andere 4-4-2/4-3-3 geprobeerd etc.

En hoe zorg ik dat me talenten ubergoed worden?. De guzman moet bijna weg denk ik.. alle grote clubs willen hem en hij is ongelukkig. Maar bijvoorbeeld Weinaldum en Zeefuik kunnen goed worden alleen ik weet niet hoe. Ook wil niemand naar me toe komen. Sulejmani mocht ik niet veel salaris geven van het bestuur en ook amrabat zeurt omdat die nog maar net bij VVV zit..
    pi_61850876
    Welkom in 't leven van FM Jdijkers

Je moet er niet te makkelijk over denken, bij 't halen van spelers. Zo makkelijk gaat 't irl ook niet, geduld en op de juiste momenten handelen.

Over trainingen, kijk eens op manutd.nl voor tips en eventueel trainingen. Voor elke positie zijn bepaalde eigenschappen belangrijk, 't belangrijkste is 'n speler daar dus op te trainen.
    pi_61851252
    Maar hoe kom ik er nu achter wat de beste speelstijl is. Want ik verlies van clubs zoals VVV en Go Ahead Eagles. En elke wedstrijd wat anders proberen kan ook niet want dan raak je verder achterop.
    pi_61852766
    Ik doe een game met m'n geliefde Sporting Clube de Portugal, maar ik vertikte het om Liédson naar Roma te laten gaan en nu is ie pissig en lijkt het alsof hij meerdere spelers in de selectie tegen mij opstookt. Hij vindt mij te onervaren en iedereen die met hem bevriend is vind dat ineens ook en heeft daarom nogal slechte moraal nu. Is hier iets aan te doen? Ik verkoop hem liever niet in de winterstop, hij scoort aan de lopende band.

Verder gaat het wel goed tot nu toe, Porto met 4-0 opzij gezet in de supercup en doe om de titel mee
    pi_61856483
    Jeej, ben in de Eerste klasse met Verviers gebleven.
    Uiteindelijk met een 14e plek en met 3 punten voorsprong op een degradatieplaats.
    Zit wel in de schulden nu omdat mijn stadion uitgebreid werd dus geld voor versterkingen zal er komend seizoen niet echt in zitten.
    Wel heb ik vorig jaar in de winterstop Engelaar overgenomen.
    Enige verstering die tot nu toe kon komen omdat ik mijn keeper heb verkocht is Alamo.
    Mexicaanse talentvolle doelman die samen met mijn Belgische talentvolle doelman mag gaan strijden om een plek onder de lat.
    pi_61859341
    Ikwin maar niet:p
    pi_61862088
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2008 20:32 schreef Jdijkers het volgende:
    Ikwin maar niet:p
    Hou iig 1 vaste tactiek een paar weken aan. Je spelers moeten even wennen aan het systeem.
    pi_61882960
    Hoe verkoop ik snel topspelers voor geld?
    Ik wil bijvoorbeeld Raul en wat andere sterren die niet aan spelen toekomen verkopen bij Real.

Op de transferlijst zetten ? Maar dan verdien ik er toch niet zoveel aan?
    pi_61883083
    Het is een markt van vraag en aanbod..als hij op de transferlijst staat is je onderhandelingspositie nou eenmaal zwakker..Hoe vaker en hoe beter hij speelt, hoe meer je natuurlijk krijgt. Ik bied spelers zelf graag aan tegen een bepaalde prijs om te zien of er iemand toehapt of de onderhandelingen wil starten, dan kom je al een heel eind.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      vrijdag 26 september 2008 @ 17:30:56 #31
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_61935998
    heb zin in het nieuwe deel na al die crashdumps in het vorige deel
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
    pi_61952836
    Al die crash dumps? Ik heb er nog geen 1 gehad...
    pi_61952873
    Ik ook niet
      maandag 29 september 2008 @ 01:23:06 #34
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_61987219
    Iemand enig of je in Fm vanuit de Duitse Regionale Divisie Noord/Zuid kan Promoveren naar de Tweede Bundesliga? Ben een game begonnen met Verl maar zie nu nergens wanneer je nou promoveert.
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    pi_61993051
    Gewoon zoveel mogelijk winnen en dan zie je het vanzelf
    pi_61993887
    Maar weer eens een game met GAE begonnen, zit nu in het tussenseizoen. Heb net 2012/2013 afgesloten en heb me succesvol weten te plaatsen voor de CL-voorronde.

Topscorer:

-Edit:

Tyfusloting, vorig seizoen al Juve in voorronde UEFA, nu AC Milan in voorronde CL

[ Bericht 21% gewijzigd door GeneraalUli op 29-09-2008 14:39:06 ]
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
    pi_62007841
    Joepie, zojuist met Ajax met 34 overwinningen kampioen geworden!
    Mijn koningskoppel is Sulejmani - Huntelaar in de spits, 442 met een ruit!
    pi_62016641
    Na 5 seizoenen SC Heerenveen heb ik besloten om bij de club weg te gaan. Het is me na 5 jaar niet gelukt om hoger dan de 3e plaats in de competitie te komen. Mijn selectie werd ieder jaar beter, maar het is me niet gelukt om Ajax van die eerste plaats te krijgen. Het onverslaanbare Ajax, die club is voor het 5e opeenvolgende jaar kampioen geworden.

Wel laat ik de club achter met uitstekende faciliteiten. Het stadion kon helaas niet worden uitgebreid, maar de trainings- en jeugdfaciliteiten zijn enorm verbeterd en kunnen zich nu meten met de top. Daarnaast spelen er in het U19-elftal uitsluitend toptalenten, dus de nieuwe manager hoeft zich daar geen zorgen te maken.
    Maar ik vond het na 5 jaar wel mooi geweest, het is tijd voor wat nieuws.

Na wat sollicitaties bij clubs als Fulham, Tottenham en, verrassend genoeg, Manchester United, kreeg ik aanbod van Colchester United. De club was net gepromoveerd naar de Championship en zocht een nieuwe manager. En dat leek mij wel een mooie uitdaging. Een klein clubje, met een stadion van amper 10.000 zitplaatsen en matige faciliteiten. Ja, dat leek me wel wat. Vergeleken met SC Heerenveen is deze club een enorme stap terug, maar ik wil met deze club gaan promoveren naar de Premiership. In twee jaar tijd.

Manchester United is overigens een raar verhaal. Die club is gedegradeerd(!) naar de Championship en ze zagen mij als eerste keus. Maar helaas, op het laatste moment kozen ze toch voor een één of andere Spanjaard. Alleen moet ik nu met Colhester United dus wél naar Old Trafford..terwijl ze nog altijd een topteam hebben. Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Giovanni Dos Santos...|
    Het is daar wel een gigantische puinhoop, want de club heeft een mega-schuld van 981 miljoen euro. Dus voor hoelang die topspelers daar nog spelen is nog maar de vraag.

In ieder geval, Colchester United is mijn nieuwe club
    pi_62025354
    Hm, toch met GAE bijna door de voorronde heen gekomen!
    Thuis met 2-1 verloren van AC Milan, en toen dacht ik al dat ik het net zo goed op kon geven.
    Na een dramatisch begin van de uitwedstrijd (2-0 achter na 10 minuten) kwam ik sterk terug! Maakte voor rust 2 doelpunten en had weer uitzicht op kwalificatie. Na rust scoorde ik de 2-3, maar Milan maakte meteen weer gelijk.

Toen ik de 3-4 maakte, dacht ik nog kans te hebben, maar een van mijn spelers miste een penal in de 90+2' minuut. . Daarna scoorde Milan uit een counter...
    pi_62025666
    Mijn 4e seizoen in totaal en mijn 2e seizoen in de hoogste klasse van Belgie is goed bevallen met Verviers.
    Ik begon matig aan het seizoen maar na 10 wedstrijden ging het echt lopen en uiteindelijk ben ik op een 5e plek gekomen nog voor Anderlecht en Club Brugge.
    Doordat AA Gent dat 3e is geworden de beker heeft gewonnen mag ik de Intertoto spelen en heb ik dus uitzicht op UEFA Cup voetbal.

Mijn sterspelers zijn Ganea, Anselmo Ramon Orlando Engelaar en Cor Gillis.
    pi_62036745

Striving to be more than average.
      dinsdag 30 september 2008 @ 22:25:33 #42
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_62036987
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 22:17 schreef Daniane het volgende:
    [ afbeelding ]

Redelijk succesvol lijkt mij dat.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 12:04:04 #43
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62046963
    Heb hem gisteren besteld, voor 12 euro.
    pi_62066141
    na lange tijd hier maar weer eens even een tvptje..
    pi_62071488
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 23:48 schreef Wurdsje het volgende:
    idem.

Nieuwe pc en spel weer geïnstalleerd. Logo's, facepacks en kits weer gedownload, dus binnenkort weer eens beginnen. Kijken of ik nog steeds zo slecht ben...
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_62103982
    In seizoen 3 met Man U alle prijzen gewonnen, LC, FA, PL en CL. Ik begin nu alles zo'n beetje te ontstijgen.

In seizoen 4 nu nog ongeslagen na 15 wedstrijden, met de volgende selectie:

Gordon
    De Silvestri - Ferdinand - Sakho - Marcelo

Martinez Anderson

Ronaldo - Rooney - Tevez

Berbatov

Verder nog op de bank:
    GK Sar - Zieler
    D Neville - Breno - Evans - Brown - O'Shea - Marcellis
    M Possebon - Fletcher - Carrick - Sunny - Banega - Cattermole
    AM Nani - Defour - Saivet - Torje - Lulinha - Scholes
    A Brandy - Campbell - Kardec

Voor komend seizoen of in de winterstop al eens naar 'n nieuwe jonge doelman op zoek. Sar is al oud en er moet 'n waardige stand-in voor Gordon komen. In Zieler heb ik niet echt vertrouwen.
    pi_62108789
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 23:48 schreef Wurdsje het volgende:
    hier ook
    pi_62143547
    Nou, het gaat wel bergafwaarts met mijn carriere...misschien had ik toch niet bij Heerenveen moeten vertrekken.

Colchester was helaas geen succes. Ik heb de club geholpen door de financiën op orde te brengen, goede spelers te halen, maar de resultaten bleven helaas achter. Toen de club me voor een ultimatum stelde(nu zelf ontslag nemen, of wij ontslaan je) heb ik eieren voor m'n geld gekozen.

Vervolgens aan de slag gegaan bij FC Volendam, dat erg slecht presteerde in de Eerste Divisie. Die club had een schuld van bijna 8 miljoen euro, dus er was vrijwel niets mogelijk. Heb een aantal spelers verkocht voor een mooi bedrag, veel talentvolle spelers gehuurd, wat transfervrije spelers aangetrokken in de winterstop en het bestuur heeft me een handje geholpen door vervolgens de resterende schuld, nog altijd zo'n 7 miljoen euro, weg te poetsen.
    Ik had een zeer aardige start, won een paar wedstrijden op rij, maar toen raakten een paar spelers geblesseerd. Uit bij Haarlem speelde ik noodgedwongen met een aantal U-19 jongens en die wedstrijd verloor ik met 5-0. En wat doet het bestuur? Ze ontslaan me

Dus daar sta je dan...5 jaar lang goede resultaten met Heerenveen, maar met 2x een slechte clubkeuze nu werkloos...
      maandag 6 oktober 2008 @ 09:08:56 #49
    139380 Keltie
    Meemeemeemee
    pi_62165336
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 10:56 schreef Happel het volgende:

[..]

idem.

Nieuwe pc en spel weer geïnstalleerd. Logo's, facepacks en kits weer gedownload, dus binnenkort weer eens beginnen. Kijken of ik nog steeds zo slecht ben...
    Is het drama van FM voor mij altijd.. Alle Kits bij elkaar downloaden.. En dan ook nog Kits die op elkaar lijken (dus allemaal hetzelfde template) .. Pff.. Kutwerk
    pi_62176372
    ik ben met de nieuwe Manutd db begonnen...
    Lens leek me wel een leuk clubje, die waren irl gedegradeerd van de ligue 1 orange naar ligue 2... en moesten dus promoveren...
    is ook gelukt ben 2 geëindigd met helaas 3 punten verschil...

Heb Julien Perrin gehaald bij Cannes, waren mijn fans niet blij mee maar door wat blessuren kwam hij toch tot spelen toe en won voor mij zeker 8 wedstrijden door te scoren...11x gescoord, erg blij mee...

topscorer was Toifilou Maolida, onverwacht moet ik zeggen maar heeft toch 25 goals gemaakt, helaas aan het eind van het seizoen scoorde hij steeds minder...

voor de rest Milos Krasic gehaald, top speler was dodelijk vanaf de rechterflank!
    ook Thibault Giresse gehaald, nog een toppertje op links, had ik niet verwacht maar hij presteerde super.

voor de rest Matias Almeyda kennen jullie die nog? leeftijd heeft hem inmiddels ingehaald maar voor de winterstop een toppertje

Ook Alex van Vasco gehaald...maar in frankrijk mag je maar met 2 non EU spelers spelen...dus die is on loan bij Koblenz.

en zojuist de handtekening van Henok Goitem gekregen 23 jarige spits uit Zweden en ik denk dat hij zeker mij van dienst gaat zijn, althans..dat hoop ik!
    you might aswell do the white line
    pi_62206636
    Ga nu het seizoen 2009/2010 in met PSV.

Dit is mijn opstelling:

1. Piet Velthuizen

2. Lionel Scaloni
    3. Dirk Marcellis
    4. Khalid Boulahrouz
    5. Carlos Salcido

6. Jonathan de Guzman
    7. Timmy Simons
    8. Pablo Piatti
    9. Theo Janssen

10. Moussa Dembele
    11. Ben Sahar

Bank: Michel Vorm, 'Maza', Tim Cornelisse, Emre, Pranjic, de Zeeuw, Amrabat, Arshavin, Pavluchenko en Nijland

Tot nu toe gewonnen:
    2x Landskampioen
    1x de Johan Cruijff Schaal
    0x de KNVB Beker
    1x de UEFA Cup
    1x de Europese Supercup.

Vele spelers heb ik voor hoge bedragen laten vertrekken zoals Afellay (AC Milan), Pieters (Bayern Munchen), Lazovic (Sevilla) en Isaksson (Barcelona).
    pi_62207359
    Boulahrouz
    Doet die het nog een beetje goed in FM?
      woensdag 8 oktober 2008 @ 10:17:25 #53
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_62225462
    Komt FM2009 echt pas in november uit?

Zo moeilijk is het toch niet om de game eind augustus af te hebben en begin september alle transfers bij te werken, zodat hij half september in de winkels ligt?
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_62226066
    Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik speel met PSV, ben al 3 jaar achter elkaar kampioen geworden, tevens Amstel Cup en Johan Cruijf schaal elke keer gewonnen. Maar elke keer als ik tegen Ajax speel dan domineert Ajax continue, ze hebben zoveel kansen en doelpogingen, dit gebeurd elke keer maar weer. Alsof Ajax het sterkste team moet zijn in de Eredivisie :S

DIt merk ik al jaren als ik FM of CM speel.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 12:09:02 #55
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62228522
    Eerste seizoen 4e geworden (3e na play-offs) met Feyenoord, zonder echte aankopen.

Nu al flink spelers verkocht en aangekocht (o.a. Vlaar voor 14 miljoen naar Ajax en de Guzman naar Italie voor 13 miljoen)
    Hopelijk kan ik dit seizoen een serieuze gooi gaan doen naar de titel, zal binnenkort wel even een screen maken van m'n selectie.
    Ik had dit seizoen hetzelfde in de Arena, kansloze 4-0. Terwijl ik thuis nog won met 2-0.
    pi_62232936
    Ajax is inderdaad een FM favourite en zal ook altijd toppers kunnen aantrekken....terwijl ze dit IRL al jaren niet meer kunnen (ja nationaal) maar Simao en Owen naar Ajax sterk verhaal...

sowieso valt het me op hoe de top 4 (AZ,Feyenoord,Ajax,PSV) snel verbuitelanst in FM !

terwijl ik bij Groningen heb gemerkt dat hoe meer nationaliteiten je hebt rondhobbelen hoe slechter het gaat

ben daar echt al 5x ontslagen....

waar ik me ook aan stoor is dat spelers een dip krijgen als je een bod op ze afwijst...vooral bij Marcus Berg had ik daar last van die was erg veel in de belangstelling en hij bleef maar ontevreden, en ging steeds slechter spelen dus dan maar verkopen en proberen veel geld er voor te vangen want voor mij was hij echt niets meer waard....
    pi_62233483
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 17:34 schreef Leonos het volgende:
    Boulahrouz
    Doet die het nog een beetje goed in FM?
    Hij doet het uitstekend zelfs. Hij is een van de redenen dat PSV er zo weinig tegen krijgt
    pi_62235761
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
    Komt FM2009 echt pas in november uit?

Zo moeilijk is het toch niet om de game eind augustus af te hebben en begin september alle transfers bij te werken, zodat hij half september in de winkels ligt?
    Ze willen nog wat extra tijd voor de nieuwe 3d engine.
    pi_62235846
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 14:56 schreef kweek89 het volgende:

waar ik me ook aan stoor is dat spelers een dip krijgen als je een bod op ze afwijst...vooral bij Marcus Berg had ik daar last van die was erg veel in de belangstelling en hij bleef maar ontevreden, en ging steeds slechter spelen dus dan maar verkopen en proberen veel geld er voor te vangen want voor mij was hij echt niets meer waard....
    Je moet wanneer mogelijk een hoge vraagprijs voor hem vragen die clubs niet willen betalen, dan is hij minder ontevreden dan wanneer je echt biedingen afwijst.
    pi_62236759
    rare is dat een hele hoop andere spelers er geen last van hebben(veel ook weer wel)
    zo heb ik in mijn RC Lens game een MC - Sablé en die wil iedereen voor zoveel mogelijk geld ik wijs alles af en hem deert het niet...

zal wel loyalty zien
    pi_62239535
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 14:56 schreef kweek89 het volgende:
    Ik accepteer meestal de boden, en dan als ze tot 'n akkoord zijn gekomen, annuleer ik de deal. Daarna hoorde ik niets van de speler.
    pi_62239552
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 22:25 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Redelijk succesvol lijkt mij dat.
    Ja best wel.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 23:08:17 #63
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62247602
    Wist niet dat er ook spelers verkocht konden worden zonder mijn toestemming.
    pi_62247637
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Kopbal het volgende:
    Wist niet dat er ook spelers verkocht konden worden zonder mijn toestemming.
    Gebeurt vaak dat een voorzitter een bod accepteert omdat het te hoog is om niet te doen.
      woensdag 8 oktober 2008 @ 23:57:49 #65
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62249084
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 23:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Gebeurt vaak dat een voorzitter een bod accepteert omdat het te hoog is om niet te doen.
    Mooi klote. Vlak voor het sluiten van de transfermarkt én naar Ajax.

Hoe doet je dat eigenlijk met trainen? Ik heb nu voor elke linie een apart trainingsprogramma.
    Misschien volgend seizoen maar eens kijken naar nieuwe staff, of hoeft dat niet zo?
    pi_62267713
    In tegenstelling tot PES 2009 verheug ik me wél op de nieuwe FM. Ben benieuwd wanneer de demo uitkomt.
    pi_62267963
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2008 23:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze dat in de nieuwe FM wat minder laten gebeuren.
    Stond 25 miljoen (!!) in de plus, en toen dacht mijn voorzitter leuk te zijn door Pelle voor 6 miljoen te verkopen.
      donderdag 9 oktober 2008 @ 20:17:26 #68
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62268686
    Tweede seizoen gaat heerlijk, na een reeks van een wedstrijd of 12 zonder tegendoelpunten + winst tegen een 4-1 verlies aangelopen bij Ajax (uiteraard). Door na groepsronde UEFA-cup door o.a. Lazio te verslaan en Sevilla op een gelijkspel te houden.

Sta nu 2e in de competitie met een puntje achterstand op de koploper met mijn vreemdelingenlegioen.
    Dit is zo'n beetje mijn basisopstelling
    --------------------------Consigli----------------------
    -Odia-----Cahais-----Mbia------Van Bronckhorst-
    ------------------------M'Bami-------------------------
    --------------------Bruins--Aaron--------------------
    --------G. Torje-------------------------Lee-----------
    ----------------------Vantaggiato---------------------

Aaron heb ik gehuurd.
    Iemand nog tips voor een goede linksbuiten die makkelijk scoort?
    pi_62268709
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 19:53 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze dat in de nieuwe FM wat minder laten gebeuren.
    Stond 25 miljoen (!!) in de plus, en toen dacht mijn voorzitter leuk te zijn door Pelle voor 6 miljoen te verkopen.
    Sowieso irritant om als kleine club te groeien. Bij mij is het vergelijkbaar, ben met TOP Oss begonnen en in al die jaren dat ik bezig ben (5 uit mijn hoofd gezegd) heb ik denk ik 8 ton aan transfers uitgegeven maar ook zo min mogelijk verkocht..denk toch een miljoentje of 6 in totaal. Ondanks dat blijf ik het financieel zwaar hebben, terwijl ik intussen al UEFA Cup en inmiddels CL speel (halve finale UEFA zelfs gehaald, CL 1/8e finale). Ook irritant is dat ik tussen de maanden februari en juni nagenoeg geen fatsoenlijke contracten kan aanbieden. Dat is elk seizoen geweest terwijl er niks veranderde aan de situatie op dat moment verder..erg wazig.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62268754
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 20:17 schreef Kopbal het volgende:
    Tweede seizoen gaat heerlijk, na een reeks van een wedstrijd of 12 zonder tegendoelpunten + winst tegen een 4-1 verlies aangelopen bij Ajax (uiteraard). Door na groepsronde UEFA-cup door o.a. Lazio te verslaan en Sevilla op een gelijkspel te houden.

Tweede in de competitie met een puntje achterstand op de koploper met mijn vreemdelingenlegioen.
    Dit is zo'n beetje mijn basisopstelling
    --------------------------Consigli----------------------
    -Odia-----Cahais-----Mbia------Van Bronckhorst-
    ------------------------M'Bami-------------------------
    --------------------Bruins--Aaron--------------------
    --------G. Torje-------------------------Lee-----------
    ----------------------Vantaggiato---------------------

Aaron heb ik gehuurd.
    Iemand nog tips voor een goede linksbuiten die makkelijk scoort?
    Tips? Stop wat meer Nederlanders in je team, klootviool.

Is Vincken niks.
    Elite
    Tegen TTIP
      donderdag 9 oktober 2008 @ 20:22:32 #71
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62268870
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 20:19 schreef Happel het volgende:

[..]

Tips? Stop wat meer Nederlanders in je team, klootviool.

Is Vincken niks.
    Misschien dat dat één van mijn doelstellingen wordt voor volgend seizoen.

Vincken heb ik al verkocht, aan Man Utd.
    Slory en Biseswar zijn te licht, en Wijnaldum moet nog even groeien.
    pi_62269108
    Wijnaldum hoeft echt niet te groeien..gewoon vertrouwen geven en hij is fantastisch. Heb met mijn TOP Oss game het voorrecht gehad om hem 4 seizoenen te huren..eerste seizoen ging het wat stroef maar daarna fantastisch (op Eredivisieniveau).
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62281538
    Na een half jaar in IJsland werkzaam te zijn sloeg daar de financiele kredietcrisis toe . Dus ik besloot maar in Engeland te gaan solliciteren. Bij de tweede was het raak, Dag & Red in de coca cola league 2. Ik had het al snel gezien, drama spelers, nauwelijks geld en teveel uitgaven aan salarissen. Dus veel goedbetaalde spelers op de transferlijst gezet en jonge talenten en vrije spelers teruggehaald.

Ik heb 3 Nederlanders in mijn elftal. Good old Mitchell van der Gaag had na een avontuur in de woestijn en portugal geen club meer. Nog trager dan een slome slag, maar wel heel belangrijk als leider voor mijn team. Michael Kuipers, die irl pasgeleden Manchester City met gestopte penalty met Brighton uit de League cup(?) hielt, is mijn doelman. Moest weg bij Brighton. Als laatste hebben we Sahadewsing(jaja, dat is een Nederlander). Komt uit de jeugd van Ajax. Technische middenvelder, die daar eigenlijk overal uit de voeten kan. Speelt bij mij linksmid.

Andere belangrijke transfers zijn Vylchynski. Een Oekrainer die mij opvoel toen ik met mijn IJslandse club een oefenwedstrijd speelde tegen zijn club. 19 jaar, maar draaide mijn linksback dol. Was een gok om deze te halen, want vrij prijzig en kon niet inschatten hoe goed hij was. Maar goede gok, want zijn prachtige traptechniek zorgt voor aardig wat assists tot nu toe.
    Baseya is mijn belangrijkste spits. Mocht transfervrij weg van Southampton. 1,94m, dus kop regelmatig wat goals binnen.

Dit is aangevuld met wat huurlingen en wat andere transfervrije spelers, zoals mijn aanvallende middenvelder Clayton, die was weggestuurd bij Man. City, 19 jaar.

gk: Kuipers
    rv: Dobson / Darby
    lv: Griffiths
    cv: Mitchell
    cv: Watts
    vm: Terry
    rm: Vylchynski
    lm: Sahadewsing
    am: Clayton
    ac: Johnson / Benson
    ac: Baseya

De spitsenpositie naast Baseya is een probleem. Beide scoren af en toe wel, maar zijn niet zeker en wisselen goede wedstrijden met hele slechte af. ZIjn ook niet ehcte killers, meer meevoetballers. Dat probleem lijkt zich op te lossen, want in januari komt vna KamAZ(russische eerste divisie) een servische spits, Grubjesic, over en dat lijkt op het oog en in de wedstrijden een echte killer te zijn. Ben benieuwd.

Na 12 wedstrijden sta ik op de 4e plaats mey 7 overwinningen, 3 gelijke spelen en 2 verlieswedstrijden. Als degradatiekandidaat toch niet heel slecht. Leuk team lijkt het zo te zijn, maar de verdediging is alleen retetraag.
    pi_62307702
    Zo, ik zie dat er hier ook op het fok een aantal vervend fm spelers zijn!!

Mijn vraag was, weet iemand of 09 al te downloaden via internet is? en zo ja waar?
    Ik zie hier ook iedereen diep ingaan op trainingen en financieel gebied ingaan, zijn er hier mensen die daar wat tips over kunnen geven, want als ik met mijn clubje veendam speel haal ik de championsleague niet hoor! en ook krijg ik er geen beste spelers bij, maar ja...ik hoor graag!!
    pi_62307805
    09 is nog niet eens uit.
    pi_62307971
    die komt toch volgende maand uit? dan staan er toch al wel versies op het internet? iig dat was met 08 wel zo.
    pi_62308193
    09 is nog niet uit. En warez aanvragen mag sowieso niet. Release staat in November dacht ik.

Verder welkom
    pi_62309008
    zijn er dan mensen die op mijn andere vragen kunnen antwoorden? ben nogal nieuwsgierig naar tactieken en transfers en hoe andere mensen het graag spelen!!
    pi_62313031
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef kevinoz het volgende:
    Zo, ik zie dat er hier ook op het fok een aantal vervend fm spelers zijn!!

Mijn vraag was, weet iemand of 09 al te downloaden via internet is? en zo ja waar?
    Ik zie hier ook iedereen diep ingaan op trainingen en financieel gebied ingaan, zijn er hier mensen die daar wat tips over kunnen geven, want als ik met mijn clubje veendam speel haal ik de championsleague niet hoor! en ook krijg ik er geen beste spelers bij, maar ja...ik hoor graag!!

Beginnen met een goede tactiek. Aantal jonge spelers met veel groeipotentieel kopen. Die spelers met veel winst verkopen. En zo ga je stapje voor stapje omhoog.
    Als je promoveert naar de eredivisie of hoger eindigt in je competitie krijg je toegang tot meer en betere spelers, omdat je reputatie als club en als manager groter wordt.
    pi_62313317
    en huren van jonge toptalenten is op lager niveau ook erg succesvol..als het meezit kan je de contracten van jaar tot jaar blijven verlengen en gaat je club tot de favorieten van de speler in kwestie behoren en maak je een goede kans om hem uiteindelijk definitief binnen te halen.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62314033
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2008 19:44 schreef TvhN het volgende:
    In tegenstelling tot PES 2009 verheug ik me wél op de nieuwe FM. Ben benieuwd wanneer de demo uitkomt.
    Me too Ben vooral geïnteresseerd in het 3D-veld
    pi_62314176
    Hmm met mijn SPurs game eerst PSV in de UEFA CUP finale en een jaar later tref ik ze in de CL finale

2 maal gewonnen.
    pi_62314524
    en dan het trainen? kun je dat zelf instellen? want heb 5 jaar bij veendam gezeten, maar nooit echt denderende vooruitgang gehaald met bepaalde talenten..
    pi_62314577
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 19:44 schreef kevinoz het volgende:
    en dan het trainen? kun je dat zelf instellen? want heb 5 jaar bij veendam gezeten, maar nooit echt denderende vooruitgang gehaald met bepaalde talenten..
    Moeten we alles voorzeggen? Het leuke aan het spel is dat je dingen zelf ontdekt. Kijk anders even in het boekje!
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:06:47 #86
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_62315085
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 16:22 schreef Rorata het volgende:
    de nieuwe FM komt op steam lees ik
    http://www.sigames.com/news.php?type=view&article_id=1304
    wat is dat?
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:02:07 #87
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_62317399
    Dat is toch altijd onmogelijk te kraken?
    pi_62317408
    sorry hoor andre, wist niet dat je boos werd, lees ook maar eens een topic en vraag es wat..
    pi_62317460
    Steam is in het verleden diverse keren gekraakt en zal vast weer gekraakt worden. Overigens moet je dit spel gewoon kopen. Bied veel meer uren gameplay dan de meeste games van tegenwoordig.

Zie hier:

http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&item=viewnfo&id=80036
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:11:03 #90
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62317546
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 22:05 schreef magnifor het volgende:
    Steam is in het verleden diverse keren gekraakt en zal vast weer gekraakt worden. Overigens moet je dit spel gewoon kopen. Bied veel meer uren gameplay dan de meeste games van tegenwoordig.

Zie hier:

http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&item=viewnfo&id=80036
    Hmm. Op zich wil ik het spel ook wel kopen, maar de laatste versie was zo ongelofelijk slecht. Pas in Februari kon je het spel fatsoenlijk spelen en dan nog had je die vreselijke cornerbug. Daar ga ik geen 60 euro voor neer leggen.
    pi_62320218
    Gewoon de demo proberen. Komt enkele weken voor 14 november uit.
    pi_62321011
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 22:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Hmm. Op zich wil ik het spel ook wel kopen, maar de laatste versie was zo ongelofelijk slecht. Pas in Februari kon je het spel fatsoenlijk spelen en dan nog had je die vreselijke cornerbug. Daar ga ik geen 60 euro voor neer leggen.
    Dan koop je het spel maar niet.
    pi_62322982
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 18:47 schreef Tim86 het volgende:
    en huren van jonge toptalenten is op lager niveau ook erg succesvol..als het meezit kan je de contracten van jaar tot jaar blijven verlengen en gaat je club tot de favorieten van de speler in kwestie behoren en maak je een goede kans om hem uiteindelijk definitief binnen te halen.
    Zo heb ik Wijnaldum binnengehaald met Go Ahead Eagles, na 4 of 5 seizoenen (Toen speelde ik al wel om CL-plaats in de Eredivisie)
    pi_62325143
    En voor de 5de keer landskampioen, Nederlandse Beker, Champions League, JC Schaal met Ajax in 5 jaar.
    SuperCup moet tegen Bayern... alweer.
    Sta 1e in Hall of Fame - Globaal , boven Fergieeeee.

Chelsea, Man Utd, R.Madrid wouden me in deze jaren al hebben
    maar ik blijf bij Ajax. ghehe.
    pi_62416610
    Grmbl, krijg met FM2008 net na 1 1/2 seizoen onderstaande foutmelding.

Wat kan ik hier aan doen? Het foutenrapport word ik niets wijzer uit

pi_62416664
    Als het steeds op dezelfde datum is.
    Iets voor die datum op vakantie gaan en na die datum terugkomen.
    pi_62416715
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 21:29 schreef sjimz het volgende:
    Als het steeds op dezelfde datum is.
    Iets voor die datum op vakantie gaan en na die datum terugkomen.
    Ik heb het probleem ook wel in fm2005 gehad, en dat werkte opzich wel maar de error bleef maar terug komen, op andere datums.
    pi_62416749
    Dan zal je hem denk ik opnieuw moeten installeren.
    pi_62417064
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
    Dan zal je hem denk ik opnieuw moeten installeren.
    Heeft geen zin gehad, net geprobeer. heel vaag
    pi_62432017
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 21:27 schreef Bulletdodger het volgende:
    Grmbl, krijg met FM2008 net na 1 1/2 seizoen onderstaande foutmelding.

Wat kan ik hier aan doen? Het foutenrapport word ik niets wijzer uit

[ afbeelding ]
    Misschien kan je die foutenrapport hier plaatsen:

http://community.sigames.com/forumdisplay.php?f=34

Daar kunnen ze je beter helpen denk ik.
      donderdag 16 oktober 2008 @ 15:11:33 #101
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62459877
    Komt er een demo van FM 2009 uit?
    Patat Friet
    pi_62460490
    quote:
    Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef ganzenherder het volgende:
    Paar weken voor de officiele release toch?
    pi_62464290
    Ja
    pi_62494506
    Als de release de 14e is zou hij toch wel bijna moeten komen

Misschien maar goed dat hij officieel na mijn tentamens uit komt
      zondag 19 oktober 2008 @ 19:57:18 #106
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_62510922
    Verdomme, ik heb geloof ik een bug te pakken. Ik start net het spel op, ga verder met Go Ahead Eagles (ja, ik heb die financiëel noodlijdende club draaiende gekregen en heb het beste talent van de wereld momenteel in dienst), maar naar een paar klikken op "verder" flikkert ie me zo terug naar mijn desktop! (de reolutie van de desktop is ook verlaagd naar 800x600...).

Is hier iets tegen te doen, of ben ik mijn savefile kwijt??? Ik heb er al 1,5 dag in zitten...
    pi_62511035
    Daarom altijd met meerdere savefiles werken..snap niet dat mensen dat nog niet doorhebben. Vrees het ergste..
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      zondag 19 oktober 2008 @ 20:06:39 #108
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_62511184
    Damn... Dan maar wachten op FM 2009 en opnieuw beginnen...

Echt balen dit. Je raakt gewoon gehecht aan die spreadsheetjes ....
    pi_62513362
    waarom werkt bij mij klein scherm nooit
    pi_62522745
    Dikke vette TVP.
    U MAD?
    pi_62550447
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 10:27 schreef de_boswachter het volgende:
    Dikke vette TVP.
    pi_62550992
    Het gaat hier de komende tijd weer druk worden
    pi_62557597
    Het heeft zowat een jaar geduurd maar ik heb eindelijk eens een tactiek gevonden die op de lange termijn prima werkt... het is een 4-3-2-1 opstelling waarvan ik de hoofdlijnen van een tactiek op ManagersUnited heb gepikt maar de persoonlijke instellingen en de teaminstellingen wat heb aangepast.

In het eerste seizoen met Chelsea kreeg ik nog flink wat goals tegen maar won ik wel de titel en de CL (dat was me in FM2008 nog niet gelukt met eerdere tactieken) en na nog wat verdere aanpassingen in verdedigend opzicht in seizoen 2 koers ik nu met grote overmacht op de titel af, heb de League Cup gewonnen en sta in de halve finale CL. Op het WK voor clubs ben ik wel fraai genaaid door het spel... stond na 70 minuten met 3-0 voor tegen Chivas en toen werd het nog 3-3 en verloor ik na pingels... maar voor de rest ben ik uitermate tevreden. Ook erg fijn dat ik nu met name in uitwedstrijden opgewassen ben tegen Arsenal, ManU en Liverpool, waar ik met eerdere tactieken altijd kansloos onderuit ging....
    pi_62560526
    zijn we al dichter bij de demo's en de gekraakte versies??:D:D
    pi_62574888
    Ben nu gestopt met FM 2008, dus wacht nu vol verwachting af !
    Oud Wereldkampioen
    4-voudig Nederlands Kampioen
    je mag me aanraken
    pi_62603748
    Ik ga het spel i.i.g niet meteen kopen. Wacht even tot er patches uitgekomen zijn. Mijn opinie is dat je eerste game altijd waardeloos is omdat er teveel bugs in zitten. Misschien als sinterklaas cadeautje dan maar
    U MAD?
    pi_62606362
    Ik koop het spel ook niet meteen, wacht even tot er een goede torrent is
      donderdag 23 oktober 2008 @ 14:15:48 #118
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62611133
    Je krijgt het spel al gratis bij een halfjaarabonnement op de VI.

Dus voor 50 euro heb je én een half jaar de VI én FM2009.
    pi_62617139
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 14:15 schreef Kopbal het volgende:
    Je krijgt het spel al gratis bij een halfjaarabonnement op de VI.

Dus voor 50 euro heb je én een half jaar de VI én FM2009.
    Nee, je krijgt hem pas op 14 november gratis in de bus.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 18:13:00 #120
    227143 Kopbal
    Bal met de kop.
    pi_62617451
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 17:53 schreef waterreus23 het volgende:

[..]

Nee, je krijgt hem pas op 14 november gratis in de bus.
    Pas op 14 november? Dat is over 3 weken man.
    pi_62618085
    Het is nu wel de hoogste tijd voor een demo
    Patat Friet
    pi_62658347
    En je krijgt hem ook ,

op 2 november vandaag bekend gemaakt (of gisteren )
    pi_62661501
    Demo's moeten eerder uitkomen.
    pi_62716416
    tvp
    pi_62721840
    Zo, Kampioen geworden met Dag & Red. 105 punten en 115 doelpunten in 46 wedstrijden, dus wel netjes. Topscorer in de competitie is Faulkner geworden, met 16 doelpunten. Wel 8 spelers die er meer dan 10 in hebben liggen, dus vooral een teamprestatie.

Succesteam gaat aardig leeggekocht worden. Kuipers en Clayton gaan naar Blackpool, Mitchell van der Gaag(37!) gaat naar Scunthorpe en Watts gaat naar Swansea. Dus mijn centrale verdedigensduo, keeper en aanvallende middenvelder vertrekken. Er is daarnaast veel interesse voor Sahadewsing, Vylchinskyi, Griffiths en Johnson. Dus een aardige leegloop.

Maar ik heb ook al wat mensen vastgelegd voor volgend seizoen. Clint Hill(100k) wordt mijn steunpilaar achterin, Antenucci van Catania(bosman-arrest) wordt mijn nieuwe aanvallende middenvelder en Abdellaoue komt van Valerenga. Deze Marokkaanse Noor kan linksbuiten en in de aanval. Voor dezelfde posities komt Peter Winn, een Engels talent in aanmerking. Hij komt voor 400k, ik weet teveel voor mijn club, over van Accrington. Ik heb ook nog een Braziliaanse verdediger geregeld die er wel aardig uitzag en een Pools keepertje op het Bosman-arrest.

Volgend jaar de Coca-Cola-League 1, zal een stuk zwaarder worden. Zeker als er nog veel spelers vertrekken. Maar met de juiste vervangers kan het dan wel weer mooi seizoentje worden.
    pi_62723168
    tvp
      maandag 27 oktober 2008 @ 17:54:18 #127
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_62724842
    quote:
    Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef ganzenherder het volgende:
    2 november

-edit-

Paar dagen te laat
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 27 oktober 2008 @ 18:12:23 #128
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_62725429
    tvp
    pi_62728578
    quote:
    Op maandag 27 oktober 2008 18:12 schreef drummerdude het volgende:
    tvp
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_62788013
    Even terugkomend op mijn eerdere verhaal van Dag & Red.

Mijn topscorer van afgelopen jaar, Faulkner, is vertrokken. Zaten veel clubs achter hem aan, maar het uit de Premier League gedegradeerde Burnley was de enige die aan de vraagprijs wilde voldoen: 2,5mln +50% van volgende transfersom. Jammer, want was mooi talentje. Toch een mooie prijs voor gekregen.
    De spitspositie is nu overgenomen door Abdellaoue.

Verder nog wel leuke transfers gedaan eigenlijk. Robbie Savage stond op transferlijst en kwam mij vervoegen voor 7k. Daarnaast nog Shaun Evans, Nordtveit en Collins gehuurd van Premier League ploegen. Er zitten trouwens uberveel ploegen achter Vilchynskyi aan, logisch want hij speelt sterren van de hemel. Maar niemand wil het gewenste bedrag betalen.

Wel mooi, ik gaf aan dat het onmogelijk is om veelbelovende spelers van kaliber Vilchynskyi bij de club te houden, aangezien er zo veel PL-ploegen achter hem aan zitten, ziet die knakker door mijn opmerking geen toekomst meer voor zichzelf blij de club. . En ik maar voorzichtig antwoorden om hem niet voor het hoofd te stoten.
      donderdag 30 oktober 2008 @ 15:47:53 #131
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_62813595
    Alvast een tvp, 14 november dus de nieuwe FM
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_62818082
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_62818458
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 18:50 schreef heiden6 het volgende:
    http://nl.youtube.com/user/sigamesofficial

In-game-filmpjes.
    Ziet er goed uit
    pi_62818496
    Ik voel het toch niet zo.
    Maar gelukkig kan je ook nog ouderwets op 2d spelen.
    pi_62819145
    Er zit niemand op de tribune?
    pi_62822177
    Ik heb net FM2009 besteld via Steam en ik vond de prijs erg netjes, $29.95 (USD). Ik hoorde dat het in Europa een stuk duurder is via Steam, heeft iemand het al voorbesteld?

FM2008 Update: Ik ben vertrokken bij FC Toronto na 2 jaar - de MLS is wel leuk om te spelen maar ook erg frustrerend vanwege de vele regels omtrent de salaris-cap, dat je team maar zoveel spelers mag hebben met een bepaalde status. Het feit dat je maar een paar Senior Internationals mag opstellen en als je spelers dus erg goed zijn en internationals worden mag je ze niet meer opstellen!! Nog erger is dat je om dezelde soort regels spelers kan kwijtraken omdat ze in de Draft belanden als je ze geen rugnummer mag/kan geven. Deze gaan dan dus gratis naar een andere club (als iemand ze willen hebben althans).

Naja, na kampioen te zijn geworden in het 2e seizoen ben ik naar Motherwell (Schotland) vertrokken om die club uit een dal te trekken (voorlaatste na drie kwart van het seizoen, bijna geen geld, wel goede spelers). Na een goede reeks op een UEFA Cup plaats terecht gekomen, redelijk goede prestatie zou je denken maar er was een gerucht dat ik ontslagen zou worden omdat de bank balans erg negatief is (-3 miljoen Euro). Blijkt dat er een Stadium Expension door mijn voorganger op gang was gezet en dat heeft dus wat centjes gekost, maar waarom ik de schuld krijg voor het slecht beheren van de financiele zaken? Tja.... In het 2e seizoen flink wat oudere spelers laten gaan die een hoog salaris hadden en ook door het grotere stadium meer geld in het laatje dus alles is weer goed. En nu op naar FM 2009 !!!
      donderdag 30 oktober 2008 @ 21:23:54 #137
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62822340
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 18:50 schreef heiden6 het volgende:
    http://nl.youtube.com/user/sigamesofficial

In-game-filmpjes.
    Het valt me alleszins mee, maar ik ga het toch maar houden bij 2d en mijn fantasie.
    pi_62858471
    Wanneer komt de officiële versie van FM 2009 uit in Nederland?
      zaterdag 1 november 2008 @ 13:06:44 #139
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_62859514
    Vrijdag 14 november.

Ik kan niet wachten.
      zaterdag 1 november 2008 @ 13:30:19 #140
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_62859903
    Helaas kan ik de 3D niet aan, maar met 2D kom ik er ook wel, en 14 november staat allang in mijn agenda Morgen overigens ook...
    pi_62860004
    Nog 2 weken
    stupidity has become as common as common sense was before
    pi_62860705
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 13:30 schreef Gtaboy107 het volgende:
    Helaas kan ik de 3D niet aan, maar met 2D kom ik er ook wel, en 14 november staat allang in mijn agenda Morgen overigens ook...
    Demo komt toch in de nacht van zondag op maandag? Dus dan wordt het maandag pas spelen
      zaterdag 1 november 2008 @ 14:16:21 #143
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_62860823
    Ik zou het niet weten
    pi_62861360
    De demo komt vannacht om 1 uur
      zaterdag 1 november 2008 @ 15:02:28 #145
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62861675
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 14:46 schreef PPWB84 het volgende:
    De demo komt vannacht om 1 uur
    Bron?

Nieuwe 2d btw:

3d filmpje:

http://uploads.shortlist.com/videos/FM09CLIP6.wmv
    pi_62862273
    Nog wat meer filmpjes van de 3d match engine:

http://uk.youtube.com/sigames

Het commentaar bij een doelpunt gaat al flikkeren voor de bal in het net ligt. Dit wordt gefixt in een patch.
    pi_62863582
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 15:32 schreef PPWB84 het volgende:
    Nog wat meer filmpjes van de 3d match engine:

http://uk.youtube.com/sigames

Het commentaar bij een doelpunt gaat al flikkeren voor de bal in het net ligt. Dit wordt gefixt in een patch.
    Zo kennen we de makers van FM weer, ze leren het ook nooit
    Patat Friet
    pi_62863597
    2D ftw!
      zaterdag 1 november 2008 @ 17:04:32 #150
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62864045
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 16:41 schreef sjimz het volgende:
    2D ftw!
      zaterdag 1 november 2008 @ 17:09:52 #151
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_62864148
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 16:41 schreef sjimz het volgende:
    2D ftw!
    Ik ben het met je eens, 3D vind ik wel leuk, maar niet echt zoiets waarvan FM opeens veel beter wordt, 2D ga ik ook gewoon lekker doen
      zaterdag 1 november 2008 @ 17:47:30 #152
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_62865025
    Ik ga zometeen FM 2009 maar eens preorderen voor 40 euro
    pi_62865041
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ik ga zometeen FM 2009 maar eens preorderen voor 40 euro
    waar?
      zaterdag 1 november 2008 @ 17:49:26 #154
    139407 jorienvdherik
    pi_62865056
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 17:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

waar?
    http://12game.com/PC_Games/Football_Manager_2009.aspx

Kijken of Feyenoord wat is
      zaterdag 1 november 2008 @ 17:51:58 #155
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_62865101
    In combinatie met een half jaar Voetbal International is hij 49,80!
    pi_62865215
    Heb er zin in
    pi_62865286
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 17:51 schreef Prik0 het volgende:
    In combinatie met een half jaar Voetbal International is hij 49,80!
    Naar aanleiding van een link eerder in dit topic heb ik dat besteld, leuke deal! Voor een tientje wil ik best een half jaartje de VI ontvangen.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      zaterdag 1 november 2008 @ 18:22:32 #158
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_62865796
    Ik heb een vraag over deze logo's:

Waar kan ik ze downloaden?
    pi_62866136
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 17:49 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

http://12game.com/PC_Games/Football_Manager_2009.aspx

Kijken of Feyenoord wat is
    Ze zullen waarschijnlijk de CA van Greene wel wat naar beneden zetten...
      zaterdag 1 november 2008 @ 18:45:00 #160
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62866195
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 18:42 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Ze zullen waarschijnlijk de CA van Greene wel wat naar beneden zetten...
    Hopelijk gaat Bahia ook een keer niet naar een Europese topclub. Wat overigens ook geldt voor Manucharyan en Mitea bijvoorbeeld. Database van Nederland is altijd belachelijk slecht. Ik heb al 4 jaar geen compeititie afgemaakt.
      zaterdag 1 november 2008 @ 18:51:30 #161
    139407 jorienvdherik
    pi_62866318
    Ik hoop dat als je de eredivisie wint, maar het lukt niet, maar wint de uefa cup ./ cl

dat je het dan goed gedaan hebt voor je bestuur, is nu niet zo
    pi_62867374
    De demo komt een uur eerder uit.

[ Bericht 58% gewijzigd door PPWB84 op 01-11-2008 19:46:48 ]
      zaterdag 1 november 2008 @ 19:41:44 #163
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_62867435
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 18:22 schreef Gtaboy107 het volgende:
    Ik heb een vraag over deze logo's:

[ afbeelding ]

Waar kan ik ze downloaden?
    Weet iemand het aub? Ik zou het op prijs stellen!
    pi_62868333
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 18:51 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ik hoop dat als je de eredivisie wint, maar het lukt niet, maar wint de uefa cup ./ cl

dat je het dan goed gedaan hebt voor je bestuur, is nu niet zo
      zaterdag 1 november 2008 @ 23:22:00 #165
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62872515
    Demo staat op steam.
    pi_62873283
    yes.. downloading
    Hajeto!
      zondag 2 november 2008 @ 01:21:04 #167
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62874838
    Ik vind het tot nu toe niet echt lekker spelen, al ben ik wel blij verrast over de graphics van de 3D engine en de soepelheid waar het spel.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_62877033
    Pff SI heeft weer lekker het spel voor mij verkut.

Die hele 3d Engine is lachwekkend slecht, ook buggy en geeft niet de feel van een echte wedstrijd, enige handige is misschien voor tactieken ofsow en ook brengt de 3d engine de overall performance van de 2d enige weg ofsow, erg traag ook al zet je de 3d optie uit.

Denk dat ik dit jaar 09 moet overslaan helaas, of ze moeten al die zooi fixen... 3d engine boeit me sowieso niet veel maar had niet verwacht dat de 2d stuk langzamer is dfoor die kut 3d engine.

Denk dat SI beter had kunnen wachten met een 3d engine, kutzooitje.. ach ja dan maar fm 08 blijven spelen.
    pi_62879832
    Fuck, door dat 3D gedoe kan mijn PC hem niet aan.
    I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
    pi_62880256
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 19:41 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Weet iemand het aub? Ik zou het op prijs stellen!
    Google eens op Footballmanager en forum en dan Belgische. DIe hebben heel veel packs online staan.
    Moet je wel even accountje aanmaken daar.
    U MAD?
      zondag 2 november 2008 @ 13:24:20 #171
    139407 jorienvdherik
    pi_62880509
    Zal het vandaag eens proberen, 2d lijkt me veel leuker
    pi_62881059
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 13:24 schreef jorienvdherik het volgende:
    Zal het vandaag eens proberen, 2d lijkt me veel leuker
    Er zijn 2 2D versies in FM09 Ik vind ze beide wel prettig spelen.
      zondag 2 november 2008 @ 15:13:22 #173
    139407 jorienvdherik
    pi_62883116
    Ook nog gewoon zoals vorig jaar?
    pi_62883252
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:13 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ook nog gewoon zoals vorig jaar?
    Ja netzoals vorige edities De andere 2D versie is op schaal, hierdoor zijn de 'rondjes' wat groter. En bij die versie is er meer rond het veld te doen (reclame, vernieuwde dug-outs etc.

Ik vermaak me tot nu toe aardig met de demo. Nog veel last van bugs (op die blessure bug na dan ). De vernieuwing zijn er handig. 3D ga ik denk ik alleen gebruiken wanneer ik sommige dingen terug wil zien (discutabele penalty's e.d).
      zondag 2 november 2008 @ 15:30:07 #175
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62883450
    Eyong Enoh is briljant in FM09.
      zondag 2 november 2008 @ 15:34:39 #176
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62883532

Dit kan toch heul niet, nu al even goed als Yaya Toure en Diarra.
    pi_62883606
    FM was altijd een van de weinige spellen die lekker snel draaiden op mijn PC (ik heb niet zo'n snelle), dus ik hoop dat ik de nieuwe kan draaien...

Demo staat in de download trouwens
      zondag 2 november 2008 @ 15:42:01 #178
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62883658
    Volgens FM09 is El Ehmadi beter dan Ibrahim Afellay.
    pi_62883729
    iemand al een talent gevonden welke demo hebben jullie vanille of strawberry
    als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
    -geen browserverneukende links in je sig graag-
      zondag 2 november 2008 @ 15:49:20 #180
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62883783
    Marquinhos en Dzagoev
      zondag 2 november 2008 @ 15:50:21 #181
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62883803
    Inderdaad, de Nederlandse database is gewoon weer om van te huilen.

Greene, Bahia, Buijs en Lucius kunnen mee met AC Milaan.
    Enoh is na twee goede wedstrijden al beter dan Essien.
    Rodney Sneijder is al beter dan heel het middenveld van Ajax bij elkaar.
    Kennedy hoekschoppen: 13.
    Leonardo nog steeds zo belachelijk goed. (19 passen 19 creativiteit, wtf?)
    Manucharyan idem.
    Afellay is veel te matig. Lazovic snelheid 10.. kleine foutjes maar het veranderd wel gelijk de hele speler.
    Denneboom voorzetten 13.

En zo kan ik nog 3 uur doorgaan. Deze FM dus weer geen Nederlandse compeititie voor mij.
    pi_62883845
    MU-update doet dat altijd wel goed aanpassen
    pi_62883849
    Hoe is Wijnaldum?
    pi_62883871
    welke demo gebruiken julie? vanille of strawberry
    als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
    pi_62883963
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:52 schreef Silver_Shark het volgende:
    welke demo gebruiken julie? vanille of strawberry
    Zijn er 2 dan? Ik heb er gewoon een gedownload, maar Nederland zit er niet in! Klopt dat?
      zondag 2 november 2008 @ 15:59:30 #186
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62884018
    Danny Buijs is in de demo VEEL beter dan Afellay, dit is om te huilen.
    pi_62884020
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zijn er 2 dan? Ik heb er gewoon een gedownload, maar Nederland zit er niet in! Klopt dat?
    In de strawberryversie van de demo vind je de afbeeldingen van de spelers en de clublogo's en kun je snel aan de slag in de grootste competities wereldwijd om te tonen wat je kunt in verschillende landen. Meer info over de talen/landen vind je hieronder.

* Talen - Engels,, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch
    * Landen - Engels, Schots, Frans, Spaans, Portugees, Braziliaans, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch, Indonesia

=======================

De vanillaversie van de demo is alleen in het Engels beschikbaar, omvat geen afbeeldingen van de spelers of clublogo's en uitsluitend de Engelse en de Schotse competitie om een download van beperkte grootte te kunnen aanbieden.

* Talen - Engels
    * Landen - Engels, Schots
      zondag 2 november 2008 @ 15:59:36 #188
    139407 jorienvdherik
    pi_62884023
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat klopt:

http://www.footballmanager.net/
    pi_62884105
    Marc Overmars is slecht
    pi_62884128
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:59 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

In de strawberryversie van de demo vind je de afbeeldingen van de spelers en de clublogo's en kun je snel aan de slag in de grootste competities wereldwijd om te tonen wat je kunt in verschillende landen. Meer info over de talen/landen vind je hieronder.

* Talen - Engels,, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch
    * Landen - Engels, Schots, Frans, Spaans, Portugees, Braziliaans, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch, Indonesia
    Ik heb ook die versie, en ook bijna al die landen. Ik heb alleen Argentinie erin zitten en geen Nederland
    pi_62884140
    Iemand die de Nederlandse quickstart competitie file zou willen uploaden?
      zondag 2 november 2008 @ 16:06:43 #192
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62884190
    Die bestaat niet.
    pi_62884226
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 16:06 schreef Asskicker14 het volgende:
    Die bestaat niet.
    Waarom staat het er dan?
    quote:
      zondag 2 november 2008 @ 16:19:28 #194
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62884470
    Dutch moet Argentinië zijn.
    pi_62884538
    Oke. Net even gekeken. Ik vind dat 3d er in eerste instantie wel leuk uit zien.
    De stats in Nederland zijn idd erg slecht.
      zondag 2 november 2008 @ 16:29:57 #196
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_62884680
    Ik vraag me echt af wie de stats van Nederland doet bij SI

Is Enoh trouwens geen VM?
      zondag 2 november 2008 @ 16:46:11 #197
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_62885006
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 16:29 schreef Prik0 het volgende:
    Ik vraag me echt af wie de stats van Nederland doet bij SI

Is Enoh trouwens geen VM?
    Volgens mij Reddiablo, member van dit forum.
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2008 18:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Hopelijk gaat Bahia ook een keer niet naar een Europese topclub. Wat overigens ook geldt voor Manucharyan en Mitea bijvoorbeeld. Database van Nederland is altijd belachelijk slecht. Ik heb al 4 jaar geen compeititie afgemaakt.
    Bahia kon naar Porto vorig jaar, dus realistisch is het wel.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_62885068
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef Happel het volgende:

[..]

Volgens mij Reddiablo, member van dit forum.
    [..]

Bahia kon naar Porto vorig jaar, dus realistisch is het wel.
    Volgens mij was het reddiablo ook. hij had hier keer gepost of wij hem wouden helpen met het invullen ervan ik had hem een PM gestuurd maar nooit wat van gehoord.
      zondag 2 november 2008 @ 17:47:02 #199
    139407 jorienvdherik
    pi_62886521
    Leuke demo zeg

pi_62886667
    Lol ik kreeg precies dezelfde foutmelding nadat ik hem eindelijk geïnstalleerd had (installatie duurde om de een of andere reden hééél lang) .
      zondag 2 november 2008 @ 17:54:27 #201
    139407 jorienvdherik
    pi_62886739
    En toen?
      zondag 2 november 2008 @ 17:57:02 #202
    123545 DatMeenJeNiet
      zondag 2 november 2008 @ 17:59:34 #203
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62887344
    Geweldig die Blessure bug me hele team is geblesseerd
    pi_62887601
    Tot nu een zwakke eerste indruk. Eerst start het spel niet op en moet ik DirectX opnieuw installeren, vervolgens kan ik amper typen in het spel doordat alles meerrrrderrrre mmmmallllenn verscchhiijjnt (dus heel zacht typen).
    pi_62887688
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Silver_Shark het volgende:
    Geweldig die Blessure bug me hele team is geblesseerd
    Heb ook last van die bug, echt ongelofelijk hoe sigames het elk jaar voor elkaar krijgt om een spel te releasen dat zoveel (en vooral erge) bugs bevat.
    pi_62888310
    Bugs die iedere teringidioot met 3 uur spelen allemaal kan ontdekken ook..testen ze die shit niet ofzo
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      zondag 2 november 2008 @ 18:58:10 #208
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62888346
    Hopelijk wordt steam snel gekraakt, hier ga ik niet voor betalen.

En dat 3d. Zo naief om te denken dat dat ooit wat zou worden.
      zondag 2 november 2008 @ 19:47:18 #209
    139407 jorienvdherik
    pi_62889812
    quote:
    Zal die eens proberen, fm loopt gewoon vast bij opstarten nu
    pi_62889999
    3D is echt hopeloos ja...start net barca spel, kijk in mijn selectie, heeft Milito meteen al een kruisbandblessure (en Jorquera ook): allebei 6 maanden out. En dan ben ik eigenlijk nog niet eens begonnen
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62891692
    Ik denk dat ik me nog even met Far Cry II vermaak, etc. Ik ga niet aan zo'n buggy spel beginnen
      zondag 2 november 2008 @ 20:48:33 #212
    139407 jorienvdherik
    pi_62891905
    Het werkt nu wel. Maar vind 3D niet zo heel leuk
      zondag 2 november 2008 @ 21:15:31 #213
    231035 ArcturusMengsk
    Emperor of the Terran Dominion
    pi_62892800
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Manucharyan idem.
    Afellay is veel te matig. Lazovic snelheid 10.. kleine foutjes maar het veranderd wel gelijk de hele speler.
    Denneboom voorzetten 13.

En zo kan ik nog 3 uur doorgaan. Deze FM dus weer geen Nederlandse compeititie voor mij.
    heb je Rick Kruys dan al eens gezien? Damn..
      zondag 2 november 2008 @ 21:35:35 #214
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62893425
    Buiten de standaard problemen met spelers-stats die nooit helemaal lijken te kloppen speelt het wel lekker.

Vooral de input van de assistent coach tijdens en na de wedstrijd is erg handig om je tactieken wat aan te scherpen.
    The only thing I fear is my MoM
      zondag 2 november 2008 @ 21:38:17 #215
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62893521
    Ik haat het dat je niet kan inzoomen bij het terugkijken van de doelpunten.
      zondag 2 november 2008 @ 21:38:42 #216
    32402 s0k
    ..............................
    pi_62893532
    Alleen zwaar verrot dat die looplijnen opeens zo intens beperkt zijn.
    ..................................................................................................................................................
      zondag 2 november 2008 @ 21:40:07 #217
    231035 ArcturusMengsk
    pi_62893566
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 21:38 schreef s0k het volgende:
    Alleen zwaar verrot dat die looplijnen opeens zo intens beperkt zijn.
    inderdaad.. echt zwaar klote..
      zondag 2 november 2008 @ 22:19:46 #218
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62894799
    Arshavin is trouwens voor 10 miljoen op te halen :S Het bestuur vond het bod te goed om af te slaan.

Overigens heb ik een aantal spelers gescout die genoemd werden, zoals Enoy en R. Sneijder maar die zijn volgens mijn Manu scouts niet eens het bekijken waard.
      zondag 2 november 2008 @ 22:21:07 #219
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62894841
    Ustari is voor 6 miljoen te halen (zijn release-clausule)
    G. Rossi is voor 11,5 miljoen te halen (zijn release-clausule)
    Giovinco is vrijwel altijd voor 12 miljoen te halen

Relatief goedkope toppers.
      zondag 2 november 2008 @ 22:22:16 #220
    59896 Asskicker14
    Suk a dog dik
    pi_62894875
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 22:19 schreef Juk het volgende:
    Arshavin is trouwens voor 10 miljoen op te halen :S Het bestuur vond het bod te goed om af te slaan.

Overigens heb ik een aantal spelers gescout die genoemd werden, zoals Enoy en R. Sneijder maar die zijn volgens mijn Manu scouts niet eens het bekijken waard.
    Enoh was volgens de scouts van Lyon in potentie beter dan Makoun.
    pi_62897302
    speelt op zich wel okee alleen die blessures . ben met manchester city en van de 33 spelers hebben er 18 een blessure van 2 maanden of langer
    Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
    Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
    Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
    Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
    pi_62897320
    Weet iemand hoe het met Wijnaldum en Fer gesteld is?
    Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
    Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
      zondag 2 november 2008 @ 23:50:58 #223
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_62897659
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 21:15 schreef ArcturusMengsk het volgende:

[..]

heb je Rick Kruys dan al eens gezien? Damn..
    Snap niet dat jullie of wie dan ook zich zo druk kunnen maken om de stats van spelers. Ok, ze kloppen niet 100%. Betekent toch niet dat je een competitie links moet laten liggen? Voor realisme moet je dit spel sowieso niet spelen.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_62897970
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 23:39 schreef Cara het volgende:
    Weet iemand hoe het met Wijnaldum en Fer gesteld is?
    Ja, ver onder de maat. Ik vraag me echt af welke debiel die databases maakt voor Nederland. Enoh is onderhand al beter dan Essien, Xavi of Pirlo
      maandag 3 november 2008 @ 00:04:57 #225
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62897984
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 23:50 schreef Happel het volgende:

[..]

Snap niet dat jullie of wie dan ook zich zo druk kunnen maken om de stats van spelers. Ok, ze kloppen niet 100%. Betekent toch niet dat je een competitie links moet laten liggen? Voor realisme moet je dit spel sowieso niet spelen.
    Sowieso zeggen die stats die je kan zien ook niet alles over hoe goed een speler is.
    pi_62898400
    weet iemand of ie ondertussen al gekraakt is? of ergens te downloaden op het net?

opzich de 1e indruk is niet verkeerd, heb heel even snel gekeken en paar dagen wat dingen gevuld, maar die persconverentie ook, leuke toegevoegde waarde!
      maandag 3 november 2008 @ 00:29:48 #227
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62898451
    Er is alleen een demo beschikbaar en die kan je gewoon downloaden.
    Het spel zelf is nog niet uit....
      maandag 3 november 2008 @ 00:37:00 #228
    231035 ArcturusMengsk
    pi_62898553
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 23:50 schreef Happel het volgende:

[..]

nee, maar een beetje reëel zou wel fijn zijn..
    pi_62898647
    Raar dat die spelers zon verkeerde beoordeling hebben gekregen. Een van de sterkste punten van FM is toch altijd het beoordelen van talent van spelers geweest.Hoeveel talenten zijn er wel niet 'ontdekt' door FM. Ik geloof zelfs dat sommige clubs de databases van FM wel eens gebruikten
    Patat Friet
    pi_62898703
    de demo heb ik, maar nog geen gekraakte versies in omloop??
    pi_62899031
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 00:48 schreef kevinoz het volgende:
    nee
    Hajeto!
      maandag 3 november 2008 @ 03:11:06 #232
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62899440
    quote:
    Je wil de gratis demo kraken??
    Of welk gedeelte van "het spel is nog niet uit" begrijp je niet?
    pi_62899712
    quote:
    pi_62900842
    quote:
    Anders zoek je het toch zelf even op.
    pi_62901640
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:51 schreef Irritatie100 het volgende:
    MU-update doet dat altijd wel goed aanpassen
    Dit dus.

Die bugs en errors is voor mij ook altijd de reden het spel niet in de pre-order te bestellen. Heb je toch niks aan. De eerste paar weken is het spel toch niet fatsoenlijk speelbaar en wekt het alleen maar ergernissen op (bugs, slechte database etc.).
    De Nederlandse database is ook los in elkaar gezet. Ik weet dat de stats van Mvv zijn gemaakt door een supporter van Mvv (al jaren) en dat zal dus bij de andere clubs ook wel zo zijn. Als je dan een of andere malloot ertussen hebt zitten die vind dat Feyenoord allemaal wereldtoppers heeft rondlopen is de database al meteen verneukt.

Ik wacht dus nog even met kopen totdat de eerste updates er zijn. Ik lees de ergernissen van jullie hier wel
    U MAD?
    pi_62902241
    Lees net op fmbel.be dat SI heeft aangekondigd om al meteen op releasedatum een patch online te gooien.

Ik snap dat nooit dat ze dan gewoon een maand wachten met het spel uitbrengen totdat het goed is ipv al die patches.
    U MAD?
    pi_62902739
    In mijn eerste wedstrijd maakt mijn keeper de 1-0. Zag er wel leuk uit in 3D !
    Oud Wereldkampioen
    4-voudig Nederlands Kampioen
    je mag me aanraken
      maandag 3 november 2008 @ 14:09:57 #238
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62907323
    Wordt er bij jullie ook heel vaak van afstand gescoord? Niet alleen voor maar ook tegendoelpunten vanaf een meter of 40 zijn eerder regel dan uitzondering.
    pi_62907634
    Nou ik lees het al weer... voorlopig geen FM2009 voor mij. Ik ga me niet net als vorig jaar wezenloos ergeren aan die bugs... Ik ben FM2008 ook nog niet beu dus ik wacht nog mooi een paar maanden.
      maandag 3 november 2008 @ 14:35:04 #240
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_62907929
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
    Lees net op fmbel.be dat SI heeft aangekondigd om al meteen op releasedatum een patch online te gooien.

Ik snap dat nooit dat ze dan gewoon een maand wachten met het spel uitbrengen totdat het goed is ipv al die patches.
    Nog later?

Het spel moet gewoon af zijn op 31 augustus, dan kunnen in de eerste week van september wat transfers worden doorgevoerd, zodat het spel rond 10 september in de winkel ligt.

Ik snap nooit waarom het pas in oktober/november moet uitkomen.
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_62907991
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 14:35 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nog later?

Het spel moet gewoon af zijn op 31 augustus, dan kunnen in de eerste week van september wat transfers worden doorgevoerd, zodat het spel rond 10 september in de winkel ligt.

Waarschijnlijk denken ze meer te kunnen verdienen rond de feestdagen ofzo
    pi_62908041
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 14:35 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nog later?

Omdat je toch wel 1 jaar nodig hebt om een game te ontwikkelen/verbeteren ? En schijnbaar is dat niet genoeg > zie de bugs die er elke keer weer inzitten.
    Dat ze dan gewoon eens een keer een jaar overslaan met het maken van een nieuwe, maar gewoon een update geven voor het volgende seizoen, om zich volledig te concentreren op een nieuwe versie.
    U MAD?
    pi_62908748
    Ik ben afgelopen week begonnen met Celtic in fm2008, eerder pas 1 seizoen 08 gespeeld..
    Denk dat ik dit spel ook gewoon een jaar blijf spelen als ik alles zo weer lees.. volgend jaar is de 3D-engine een stuk beter, waardoor ook 2D realistischer speelt.

Eerste jaar kampioen geworden en league cup gewonnen, de belangrijkere beker in halve finale verloren na verlenging bij Rangers.. Champions League met moeite 3e in de poule en 3 rondes UEFA-cup nog overleefd ofzo..
    Vind het wel een normaal seizoen voor zo'n club, competitie wordt je toch altijd 1e of 2e..
    Wel heel veel talent gehaald, dus over een jaar of 3 maak ik misschien wel kansen in de CL, nu is dat echter kansloos.. toppers willen niet komen (verkeerde stap blabla), dus moet wel veel talent halen..

Ook meteen na 1 seizoen 30M winst gemaakt (veel verkocht en weinig uitgegeven), komt er meteen een stadionuitbreiding van 15000 man aan voor 25M, heb ik nog geen transferbudget.. 60000man vond ik ook al geneog hoor maargoed, dan maar nog een jaartje sparen
    pi_62913785
    Ben nog niet helemaal overtuigd van de nieuwe versie...dat 3D trekt me echt helemaal niet.
    Layout is ook nog behoorlijk irritant (menu's enz).
    pi_62914137
    Ik heb de vorige editie overgeslagen, dus voor mij zal er flink wat veranderd zijn. Maar als ik het zo lees is het niet allemaal positief. Dus ik ga het testen, maar omdat ik de vorige editie niet gehad heb ben ik eigenlijk wel toe aan een nieuwe.
    pi_62914958
    Die database van Nederland is echt enorm triest/waardeloos.
    pi_62915581
    Ach, om een of andere reden speel ik bijna nooit met Nederland. Maar het is wel slecht ja.
      maandag 3 november 2008 @ 19:31:14 #248
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62915670
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 19:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Ik heb dat allemaal nog niet bekeken maar zijn dit al de definitieve stats?
    Ook zeggen ze bij ManU dat ik Rodney Sneijder niet moet kopen maar bij iemand anders is het weer een super aankoop. Ook Enoh valt wel mee bij mij.

Vergeet ook niet dat de stats die je ziet maar een deel is van hoe goed een speler daadwerkelijk is. De zogenaamde "hidden stats" bepalen ook nog steeds veel.
      maandag 3 november 2008 @ 19:32:46 #249
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_62915714
    Op zich is die demo nog best chill.
      maandag 3 november 2008 @ 19:46:22 #250
    216354 Pavillion
    Drie keer links is ook rechts
    pi_62916052
    Leuke aanbieding van Voetbal International btw:
    Bij een halfjaarabonnement krijg je FM 2009 er gratis bij!
    pi_62916157
    Trouwens:
    Wat ik me van voorgaande jaren nog kan herrineren waren de spelers in de quick starts altijd heel anders dan die in de definitieve versies.
    pi_62916207
    Is er al bekend wanneer de eerste MU update uitkomt?
    pi_62917288
    Tja, een quickstart bij een demo is bij iedereen gelijk, maar in een new game verschillen de stats van spelers bij iedereen. Tot op zekere hoogte, weliswaar.

Mijn gevoel over de demo is positief. Eerst maar even de minpunten: de blessuregolf. Gek genoeg is dat in werkelijk álle demo's van FM een probleem, maar met de eerste patch is dat weer verholpen. Maar het grootste minpunt is toch wel het feit dat het spel al een aantal keer vastgelopen is.

Nu heb ik op het SI Games forum opgevangen dat je dit kunt voorkomen door het spel in de Windowed mode te spelen(kan nu gewoon bij Options worden ingesteld, ideaal!), en voor de Vista-users is het aan te raden om de demo als "Administrator" uit te voeren. Sinds ik dat gedaan heb speelt het plotseling een stuk soepeler, maar gek genoeg is hij nog wél enkele keren vastgelopen. Nee, daar ben ik echt niet over te spreken. Hopelijk wordt dat met de eerste patch, op 14 november, gelijk verholpen.

Het 3D-veld vind ik een fantastische toevoeging. Een wedstrijd krijgt veel meer het gevoel van een 'echte' wedstrijd, en het grootste pluspunt is dat goals nu echt veel mooier zijn. Waar een afstandschot in 2D-scherm al mooi kon zijn, in 3D zeilen die ballen wel héél erg lekker de kruising in. En Berbatov maakte een werkelijk fantastische lob-goal, iets wat je in 2D niet eens goed kunt zien.
    En dat spelers af en toe een beetje houterig overkomen, ach...wat doet het er toe. Een FM-wedstrijd krijgt in ieder geval een heel andere beleving, veel realistischer en ik ben ervan overtuigd dat SI hier in de komende jaren goed aan heeft gedaan om deze -dappere- stap te maken.

Wat ik verder zeer positief vind, is dat de assistant manager tijdens de wedstrijd allemaal nuttige adviezen geeft. Zeer handig! Ook het motivatie-scherm van de spelers is een mooie toevoeging.

Ja, ik ben echt wel te spreken over de demo van FM2009, en mijn pre-order gaat dan ook zeker niet gecanceld worden...
    Ik laat de demo nu in ieder geval voor wat het is, want de vastloop-bug vind ik echt zeer vervelend, maar die zal ten tijde van de release wel verholpen zijn.
    pi_62917502
    Wat vind je van de nederlandfse statistieken dan?
    pi_62917714
    Geen idee, die heb ik nog amper bekeken.
    pi_62918763
    De demo liep bij mij ook veel vast, maar nu heb ik de Vanilla versie gedownload en nu komt het veel minder vaak voor lijkt wel. Het valt te proberen om die te spelen als je bij de Strawberry er veel last van hebt.
      maandag 3 november 2008 @ 22:13:39 #257
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62920477
    Nog geen vastlopers gehad, nou heb ik ook wel een aardige pc misschien dat dat helpt.

En nog even over die stats bij de NL competitie, ik vindt het wel meevallen hoe slecht het is.
    Natuurlijk kan het beter maar dat hou je altijd. Ook denk ik dat iedereen ze anders zou indelen dus deze discussie kan je eindeloos voeren. Daarbij verwacht ik ook niet dat de stats zoals ze zijn zo blijven.
    pi_62923521
    Hebben jullie bij FM2008 ook het idee dat de game-engine je af en toe bewust een oor probeert aan te naaien... blessuregolven die maar niet ophouden, legio kansen die niet benut worden door keepers van de opponenten die alles uit de goal rossen... het lijkt af en toe echt geen toeval meer
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:30:37 #259
    231035 ArcturusMengsk
    pi_62925182
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 23:50 schreef TheVulture het volgende:
    Hebben jullie bij FM2008 ook het idee dat de game-engine je af en toe bewust een oor probeert aan te naaien... blessuregolven die maar niet ophouden, legio kansen die niet benut worden door keepers van de opponenten die alles uit de goal rossen... het lijkt af en toe echt geen toeval meer
    of dat je op een gegeven moment niet meer lijkt te mogen winnen.. omdat je voorsprong dan te groot wordt of zo..
    pi_62929921
    Nog even een FM08 update van mijn game met Dag & Red. Zit nu begin februari 2010 en de afgelopen januari maand was een roerig maandje. Na mijn promotie vorig seizoen naar league 1 sta ik inmiddels weer bovenaan en dat is niet onopgemerkt gebleven.

Ipswich staat in de subtop van league 1, maar heeft wel giga veel geld en heeft op ongeveer alles wat heeft gespeeld bij mij afgelopen half jaar een bod gedaan. Gevolg was dat Abdellaoue en Antenucci na een half jaar al weer vertrokken voor het geld van Ipswich. Ook voor McDermott was veel interesse en hij vertrok uiteindelijk naar Sunderland. Daarnaast vertrokken beide linksbacks en daar heb ik helaas geen vervangers voor. Shaun Evans mag daar nu spelen. En als laatste vertrok Grubjesic naar Cardiff. Zomaar 6 spelers kwijt, waarvan zeker 4 belangrijk. Lang heb niet kunnen genieten, maarja.

Dat het ook anders kan bewees Robinson. Dit talent is na een moeizaam begin uiteindelijk uitgegroeid tot de draaischijf van mijn elftal. Kreeg een groot bod van Portsmouth dat werd geaccepteerd door het bestuur. Robinson koos echter voor een fikse contractverlenging in plaats van een transfer. Top, anders wat het helemaal huilen met de pet op.

Ik heb wel een hele belangrijke transfer kunnen doen en daarbij iets onvoorstelbaarts meegemaakt. Normaal krijg je in league 1 nooit een werkvergunning voor een non-eu speler. Goa Lin, chinese aanvaller en onvoorstelbaar populair in eigen land, kreeg er bij mij wel een. Waarom is mij een raadsel, maar hij is wel de vervanger van Abdellaoue en Grubjesic.

Mijn ploeg staat nog op kop, maar het is afwachten hoe het team gaat draaien nu het zo is leeggelopen. In principe zijn de linksback-, linksbuiten-, aanvallende middenvelder- en de spitspositie minder sterk geworden. Toch zou ik in staat moeten zijn om te promoveren, aangezien mijn verdediging met Hill en Bruno(was Braziliaan met Portugees paspoort, maar speelt nu in -21 voor Portugal) ijzersterk is. Maar goed, wordt komende half jaar weer hard zoeken naar koopjes.
    pi_62937623
    Waar kan je instellen dat alle spelersstatistieken gelijk zichtbaar zijn? Ik zie het nergens...
      dinsdag 4 november 2008 @ 16:43:55 #262
    231035 ArcturusMengsk
    pi_62938887
    Is er ook iets te doen aan verdedigers die via het midden willen uitverdedigen en dan zo de bal bij de spits van de tegenstander in de voeten schuiven?
      dinsdag 4 november 2008 @ 17:05:57 #263
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62939451
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 15:55 schreef JeroenV het volgende:
    Waar kan je instellen dat alle spelersstatistieken gelijk zichtbaar zijn? Ik zie het nergens...
    Dat kan alleen aan het begin, ergens...

En voor het uitverdedigen. Je kan bij je Team Instructions focus passing kiezen, als je dat op down both flanks zet zullen ze de zijkanten meer opzoeken.
    pi_62939738
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 17:05 schreef Juk het volgende:

[..]

Maar waar, want ik zie t echt niet
    pi_62939807
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 15:55 schreef JeroenV het volgende:
    Mischien omdat je die spelers eerst moet scouten, neem aan dat je het wel ziet van je eigen spelers? Of heb je het over 2008? Want dan staat het onder extra spelers van landen laden.

Heb btw ook maar een jaartje VI + football manager besteld
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_62940141
    Dat bedoel ik, maar eerst kon je dat altijd uitzetten dat je het gelijk zag zonder scouten. In de nieuwe demo zie ik het (nog) niet?
    pi_62940293
    Kan niet in de demo denk ik.
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
      dinsdag 4 november 2008 @ 18:42:44 #268
    231035 ArcturusMengsk
    pi_62941643
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 17:05 schreef Juk het volgende:

[..]

En voor het uitverdedigen. Je kan bij je Team Instructions focus passing kiezen, als je dat op down both flanks zet zullen ze de zijkanten meer opzoeken.
    aha oke.. thnx..
    pi_62943219
    Hij is al een uur bezig om over te schakelen van 3D naar 2D tijdens een wedstrijd
    Of ik stop, dan is mijn hele spel weg...
    pi_62943630
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 19:34 schreef JeroenV het volgende:
    Hij is al een uur bezig om over te schakelen van 3D naar 2D tijdens een wedstrijd
    Of ik stop, dan is mijn hele spel weg...

Ik heb nergens last van. Speelt erg fijn. 3D heb ik wel op hoger overzicht staan zodat je de belachelijke textures van de spelers niet ziet. De echte goeie nieuwe dingen ontdek je pas na een aantal seizoenen, dat ontdek je niet allemaal in de demo. Daarom ga ik hem ook kopen (VI abbo).
    pi_62943939
    via torrent de demo binnengehaald maar bij mij wil de installatie niet eens laden ?:S

ik heb geen fantastische vid kaart maar wel 2gb intern, zal morgen nog wel even proberen op andere pc(iets betere vid kaart en 3gb intern) maar vind het wel bizar :s
    pi_62944194
    alles loopt super, maar alleen de 3d doet het niet, kan alleen 2d klasiek, het heeft wel wat, maar voor een half jaar spelen niet echt super, heb real opgestart maar heb al 2x gelijk gespeeld tegen totale nobody´s...beetje jammer...
      woensdag 5 november 2008 @ 01:12:28 #273
    25957 Reddiablo
    pi_62954603
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 19:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

Quickstart is geen definitieve data.
    www.3voor12denhaag.nl
      woensdag 5 november 2008 @ 02:56:17 #274
    25957 Reddiablo
    pi_62956710
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 15:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Manucharyan idem.
    Denneboom voorzetten 13.

Greene, Bahia, Buijs, Lucius met AC Milan mee - lulkoek; Bahia misschien op z'n top, maar niet op dit moment.
    Enoh -- heb ik zo gekregen van mijn Zuid Afrikaanse collega, ik ken de beste man helemaal niet. Na ja, het is een groot talent, dat blijkt wel
    Sneijder - lulkoek. Kan op dit moment NET mee met een Jupiler League team - evident wel een heel groot talent
    Leonardo is een van de technisch hoogstbegaafde spelers in de Eredivisie. Ik denk zelfs wel de allerbeste, die jongen is echt ongelofelijk goed. Eeuwig zonde dat z'n koppie niet meewerkt, maar wat ik heb ik die gast acties zien maken
    Ik zie niets uitzonderlijks aan Manu
    Afellay is de 4e beste speler
    Verder is het redelijk subjectief, Bakircioglu, Lazovic, Denneboom.... Lazovic mag misschien iets sneller, maar niet veel.

Graag nog 3 uur commetntaar!
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62959992
    hoop dat het is de stats dan ook duidelijk is dat Leonardo het toch niet helemaal is...

én ik vermoed dat je ZAF collega zich een beetje heeft laten meeslepen door zijn transfer naar Ajax, al moet ik zeggen dat het joch natuurlijk een enorm talent is, maar iets te vroeg al té goed...
    pi_62960039
    al moet ik je nageven dat ik al jaren toch wel onder de indruk ben van je database hoor

heb zelf een tijd database gedaan voor een commercieel cricket spel(waar nederland een no-no is) en ik weet hoe moeilijk het is, zeker als je eigenlijk niet veel van de speler weet...
    pi_62963051
    Tja, ik denk dat je bij alle topspelers ook wel 1 eigenschap kan ontdekken die te hoog of te laag gewaardeerd is.
    Ik wacht met betrekking tot die eigenschappen altijd even de echte versie af, daar zit meestal wel redelijk wat verschil in is ook mijn ervaring.

Verder ben ik best tevreden over het spel. 3D vind ik een leuke toevoeging. Ik denk alleen dat ze moeten oppassen dat ze niet te veel kleine dingen in het spel stoppen en het zo allemaal too much wordt.
    Ik zie soms door de vele details door de bomen het bos niet meer heb ik het idee.
    pi_62966358
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 02:56 schreef Reddiablo het volgende:

Als je zoiets doet moet je wel tegen commentaar kunnen natuurlijk. Op elk spel is nou eenmaal veel kritiek.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62966683
    Vanavond weer verder met mijn Chelsea-game:

Zit nu in het 4e seizoen... eerste 3 seizoenen kampioen, vorig seizoen op doelsaldo ten koste van ManU... die een achterlijk goede seizoenstart hadden met 16 winstpartijen waarvan er zeker 4 in de laatste minuut waren

Vervolgens klapten ze in elkaar, onstond er een mooi gevecht en was het doelsaldo met +2 in mijn voordeel. Verder tot nu toe 2 keer de CL gewonnen, 1* de wereldbeker, 2* de Europese Supercup en 2* de League Cup.

Arsenal en ManU zijn nog steeds enorm sterke concurrenten, Liverpool glijdt langzaam weg uit de top... het blijft dus continu bikkelen om prijzen te blijven pakken....

oh ja, was eerst bondscoach van Engeland, sneuvelde op het WK 2010 tegen Mexico in de achtste finale... nu ben ik bondscoach van Brazilie Mexico is wel een erg sterk voetballand, 2e op het WK 2010, en ze klopten me in eigen huis met 1-3 in een oefenpotje
      woensdag 5 november 2008 @ 13:16:54 #280
    25957 Reddiablo
    pi_62967275
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 12:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Als je zoiets doet moet je wel tegen commentaar kunnen natuurlijk. Op elk spel is nou eenmaal veel kritiek.

Kan er prima tegen, ik reageer ongeveer net zo disrespectful als mijn voorganger. Wees ook blij DAT ik reageer

Ben er absoluut van bewust dat de gegevens niet perfect zijn (en het ook nooit zullen zijn)

Er zijn ook een aantal mensen die vinden dat een Marcellis beter moet zijn, ik denk dat hij al ontzettend goed is in de game; maar goed -- dat zijn wel dingen die je meeneemt. Je hebt er ook wat aan als gamers zeggen, ik vind dat een speler hier beter moet zijn en daar minder. Pietje is onderschat. Punt. Ja, daar heb ik geen kont aan
    www.3voor12denhaag.nl
      woensdag 5 november 2008 @ 13:17:30 #281
    193252 Babbatuur
    'Wat een idioot joh'
    pi_62967299
    Ik ben ook nog steeds bezig met FM 2008, al een half jaar met de zelfde game.

Ben 4 clubs in een game, 1. FC Nurnberg, FC Twente, Red Bull Salzburg en Everton.

Met Nurnberg eerste seizoen gepromoveerd, eerste seizoen in de bundesliga verrassend 3e, toen goed ingekocht en 2e geworden. De 2 jaar daarna 2x kampioen geworden, met de laatste keer een straatlengte voorsprong. Vorig seizoen ook Europees succesvol met het winnen van de UEFA Cup en de Europese Supercup. Ook al 2 maal de Ligabeker en 2 maal de beker gewonnen.

Met FC Twente ben ik begonnen aan het opbouwen van een herkenbaar elftal met louter Nederlandse jongens in de gelederen. De eerste 5 seizoenen zijn gewoon redelijk gegaan, tussen de 6e en 3e plek geeeindigd. 2 x de beker gewonnen en dit jaar zit ik zelfs in de kwartfinale van de UEFA Cup.

Met Red Bull Salzburg is het erg aantrekkelijk op het begin, je gooit je hele elftal eruit en je koopt allerhande nieuwe spelers. Het is alleen jammer dat de geldstroom gewoon stokt nadat het budget op is, waardoor je erg inventief moet zijn. Elk seizoen nog de competitie gewonnen, 3x de beker en ook elk seizoen de Supercup. Europees is het iedere keer weer een uitdaging, op een seizoen na elk seizoen Europees overwintert. 2x de 2e ronde CL gehaald, 1x zelfs de kwartfinale. 1x de 2e ronde R.U UEFA Cup en 1x de halve finale gehaald.

Met de manager bij Everton is het een apart verhaal, ik was daar eerst FC Twente mee, maar mijn contract werd niet verlengd. Toen heb ik een nieuwe manager bij Twente gestationeerd en ben ik op de Jobhoptour gegaan met deze manager. Begonnen bij Plymouth Argyle in de Championship, de doelstelling was duidelijk: niet degraderen. Het liep echter zo lekker dat ik in de finale van de play-offs nipt verloor van Reading. Ook haalde ik met veel geluk de halve finale FA Cup, wat toch aardig wat geld in het laatje bracht.

Het was niet onopgemerkt gebleven en ik kon tekenen bij het gevallen West Ham United, dat ook de doelstelling niet te degraderen had, in Engeland heb je altijd een leuk budget en met aanvallend voetbal 6e geworden in de Premier League. Ook hier had ik maar voor een seizoen getekend en trok ik naar het eveneens 'gevallen' Fulham, die in de middenmoot moesten eindigen. Dat lukte met de 13e plek, maar eveneens won ik de League Cup.

Toen naar Everton gegaan en daar loopt het als een trein, sta in de top 3 met Chelsea en Liverpool en er is al een aardig gat naar de nummer 4 dus Champions League voetbal is bijna binnen, ook dit seizoen de League Cup gewonnen!
    Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
    pi_62967448
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 13:16 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Kan er prima tegen, ik reageer ongeveer net zo disrespectful als mijn voorganger. Wees ook blij DAT ik reageer

Ben er absoluut van bewust dat de gegevens niet perfect zijn (en het ook nooit zullen zijn)

Er zijn ook een aantal mensen die vinden dat een Marcellis beter moet zijn, ik denk dat hij al ontzettend goed is in de game; maar goed -- dat zijn wel dingen die je meeneemt. Je hebt er ook wat aan als gamers zeggen, ik vind dat een speler hier beter moet zijn en daar minder. Pietje is onderschat. Punt. Ja, daar heb ik geen kont aan
    Goed punt ja. Vraagje: Sta je open voor duidelijke feedback en wordt daar iets mee gedaan in eventuele patches?
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_62968850
    ik he zojuist de volledige versie van FM in mijn bezit gekrege.

TVP
    pi_62969367
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef Adothehague het volgende:
    ik he zojuist de volledige versie van FM in mijn bezit gekrege.

TVP
    Reviewer?
      woensdag 5 november 2008 @ 15:07:01 #285
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_62970732
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 02:56 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Greene, Bahia, Buijs, Lucius met AC Milan mee - lulkoek; Bahia misschien op z'n top, maar niet op dit moment.
    Enoh -- heb ik zo gekregen van mijn Zuid Afrikaanse collega, ik ken de beste man helemaal niet. Na ja, het is een groot talent, dat blijkt wel
    Sneijder - lulkoek. Kan op dit moment NET mee met een Jupiler League team - evident wel een heel groot talent
    Leonardo is een van de technisch hoogstbegaafde spelers in de Eredivisie. Ik denk zelfs wel de allerbeste, die jongen is echt ongelofelijk goed. Eeuwig zonde dat z'n koppie niet meewerkt, maar wat ik heb ik die gast acties zien maken
    Ik zie niets uitzonderlijks aan Manu
    Afellay is de 4e beste speler
    Verder is het redelijk subjectief, Bakircioglu, Lazovic, Denneboom.... Lazovic mag misschien iets sneller, maar niet veel.

Ik reageer absoluut niet disrespectful. Ik heb zelf ook eens aan de database van een FM gewerkt, en ik weet dat het allemaal niet zo simpel is.

Maar pak eens de cijfers van de verdedigers van AC Milaan en zet die van Greene ernaast. Greene is dan gewoon op FM-cijfers dus beter dan Italiaans international Bonera en de al jaren spelende Kaladze. Nou spelen er vast meer factoren mee, maar toch. Mandekking 17 slaat echt nergens op. Ik ben zelf Feyenoorder en maak wekelijks mee hoe hij lucht dekt. Nu overdrijf ik op zich wel met die andere over dat ze met AC Milaan mee kunnen, maar ze zijn te overrated. Het zijn allen 4 hele matige spelers en verdedigers, dat geef ik gewoon toe.. die moeten niet beloond worden met allemaal "15+" maar een cijfer als 13 is veel realistischer.

Leonardo heeft absoluut geniale dagen. +- 20 dribbel, techniek en snelheid zijn dan ook realistisch. Mits wisselvalligheid ook op 20 staat. Maar voetballend is het toch gewoon een drama? Met passen en creativiteit zo hoog, maak je hem een veel betere voetballer dan hij is.

Afellay vierde beste speler snap ik niet? Of doel je dan op Ability en Potential ability? Want technisch steekt hij er niet eens zo heel erg uit, en hij heeft snelheid 13? Er is in de competitie geen speler met een betere versnelling.

Kijk het zijn kleine cijfertjes waar ik op mierenneuk, maar ze maken of breken de speler wel. Afellay zal met deze snelheid veel minder dribbels uitvoeren, Lazovic is ineens een targetman geworden door gebrek aan snelheid en zijn hoge kracht en springvermogen, terwijl het toch echt een spits is die de diepte zoekt en het van zijn snelheid moet hebben. Kennedy was een geintje.
    Maar ik ben iemand die dat soort cijfertjes belangrijk vindt. Als Greene verdediger van het jaar wordt in mijn FM spel, is voor mij gelijk de lol er vanaf.

Het is toch ook geen toeval dat er snel wordt uitgekeken naar een MU update?

Hoe wordt er btw tegenwoordig aan de database gewerkt? Nog steeds door mensen die een team of een paar teams voor hun rekening nemen, of werken er een stuk of 3 man aan heel Nederland?
    pi_62970981
    Greene is in FM2008 ook al hoog ingeschaald... ik heb best hoge eisen maar hij komt telkens in mijn filters voorbij
      woensdag 5 november 2008 @ 15:18:49 #287
    185115 Juk
    Misschien
    pi_62971076
    1 ding wat ik echt niet snap is dat Slory geen acceleratie van 20 heeft.
    pi_62973934
    de hele fm game??
    pi_62975086
    Die blessures
    pi_62976396
    Ik speel nog lekker FM 08 met de 'nieuwe' update
      woensdag 5 november 2008 @ 18:40:25 #291
    25957 Reddiablo
    pi_62977222
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 13:22 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Goed punt ja. Vraagje: Sta je open voor duidelijke feedback en wordt daar iets mee gedaan in eventuele patches?
    Sure! In principe sta ik overal voor open!
    Zeker als mensen veel van FM / voetbal weten en zeker als ze van bepaalde teams dingen weten. Ik weet wel dat een Enoh overschat is (dit komt door een bug in de AI gameplay soort van) en probeer dit nog aan te passen.
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62977359
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 18:40 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Zeker als mensen veel van FM / voetbal weten en zeker als ze van bepaalde teams dingen weten. Ik weet wel dat een Enoh overschat is (dit komt door een bug in de AI gameplay soort van) en probeer dit nog aan te passen.
    Ik zou zo nu en dan wel wat willen doen Denk dat er wel meer zijn die deze topic reeks volgen die hun steentje bij willen dragen
    pi_62977378
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 18:40 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Goede zaak

Oproep aan de rest: Als we deze jongeman nou eens even helpen met zijn allen en bij de spelers die echt duidelijk over/onderschat zijn in NL dit aangeven en ook zeggen waar het aan schort komen we wellicht verder.
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      woensdag 5 november 2008 @ 18:51:44 #294
    25957 Reddiablo
    pi_62977510
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 15:07 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik reageer absoluut niet disrespectful. Ik heb zelf ook eens aan de database van een FM gewerkt, en ik weet dat het allemaal niet zo simpel is.

Maar pak eens de cijfers van de verdedigers van AC Milaan en zet die van Greene ernaast. Greene is dan gewoon op FM-cijfers dus beter dan Italiaans international Bonera en de al jaren spelende Kaladze. Nou spelen er vast meer factoren mee, maar toch. Mandekking 17 slaat echt nergens op. Ik ben zelf Feyenoorder en maak wekelijks mee hoe hij lucht dekt. Nu overdrijf ik op zich wel met die andere over dat ze met AC Milaan mee kunnen, maar ze zijn te overrated. Het zijn allen 4 hele matige spelers en verdedigers, dat geef ik gewoon toe.. die moeten niet beloond worden met allemaal "15+" maar een cijfer als 13 is veel realistischer.

Leonardo heeft absoluut geniale dagen. +- 20 dribbel, techniek en snelheid zijn dan ook realistisch. Mits wisselvalligheid ook op 20 staat. Maar voetballend is het toch gewoon een drama? Met passen en creativiteit zo hoog, maak je hem een veel betere voetballer dan hij is.

Afellay vierde beste speler snap ik niet? Of doel je dan op Ability en Potential ability? Want technisch steekt hij er niet eens zo heel erg uit, en hij heeft snelheid 13? Er is in de competitie geen speler met een betere versnelling.

Kijk het zijn kleine cijfertjes waar ik op mierenneuk, maar ze maken of breken de speler wel. Afellay zal met deze snelheid veel minder dribbels uitvoeren, Lazovic is ineens een targetman geworden door gebrek aan snelheid en zijn hoge kracht en springvermogen, terwijl het toch echt een spits is die de diepte zoekt en het van zijn snelheid moet hebben. Kennedy was een geintje.
    Maar ik ben iemand die dat soort cijfertjes belangrijk vindt. Als Greene verdediger van het jaar wordt in mijn FM spel, is voor mij gelijk de lol er vanaf.

Het is toch ook geen toeval dat er snel wordt uitgekeken naar een MU update?

Hoe wordt er btw tegenwoordig aan de database gewerkt? Nog steeds door mensen die een team of een paar teams voor hun rekening nemen, of werken er een stuk of 3 man aan heel Nederland?
    Je moet spelers lezen op basis van hun attributes, maar net zo belangrijk is de CA (en ook de PA)
    Het moet zo zijn dat alle attributes bij elkaar opgeteld (en bepaalde gradaties toepassen) een "RCA" vormen. Deze "RCA" zou ongeveer gelijk moeten zijn aan de CA. Meestal klopt dit ook. Makkelijk gezegd heeft een speler met 140 CA allemaal 14 voor zijn attributes. Uiteraard is bij een verdediger tackling veel belangrijker en weegt dat zwaarder dan bijvoorbeeld finishing enzovoort.

Serginho Greene heeft een CA en een RCA van 133. Als je kijkt naar de 11 beste spelers van Feyenoord, dan is dat gemiddeld 144 en komt 'ie dus niet in aanmerking voor een basisplaats. Ben wel met je eens dat hij geen 17 voor marking moet hebben! Heb ik even aangepast (en nog wat kleine dingetjes, nu heeft die arme jongen nog maar 128 CA, hehe)

Wat Bonera heeft, weet ik niet... kan ik wel opzoeken, maar ik heb alleen de NL database, maar kan je verzekeren dat 'ie een stuk hoger moet liggen dan 133. Ik denk aan 150 misschien wel 160.

Leonardo heeft 1 voor Work Rate en 3 voor consistency en 5 voor concentration Creativity wordt gebaseerd uit meerdere attributen, maar ik vind Leonardo een bijzonder beganigde voetballer.

Afellay is 4e beste speler op basis van die CA - ik heb nu zijn finishing. pace en acceleration allen met 1 verhoogd naar 11, 14 en 14. Is hij echt zo snel, of is het omdat zijn dribbel zo goed is? Ik zal op zijn snelheid letten, volgens mij is hij niet zo razendsnel, maar misschien wel over z'n eerste meters. Overigens heb ik zn CA van 151 naar 153 verhoogd en zou het volgens zijn RCA nu wel 158 mogen zijn...

Lazovic vind ik niet zo snel! Wellicht kan het wel naar 11 of 12?
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62977569
    Afellay is vooral met de bal aan de voet heel erg snel.
      woensdag 5 november 2008 @ 18:56:53 #296
    25957 Reddiablo
    pi_62977632
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 18:54 schreef sjimz het volgende:
    Afellay is vooral met de bal aan de voet heel erg snel.
    is dribbling... zal nog even kijken naar z'n PPMs ook --- dat 'ie ook daadwerkelijk korte/snelle dribbels maakt.
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62977702
    Ik heb de eigenschappen nu niet bij de hand, maar ik vond Sulejmani volgens mij ook redelijk onderschat in het spel. Maar dat kan aan mij liggen.
      woensdag 5 november 2008 @ 19:05:55 #298
    25957 Reddiablo
    pi_62977895
    Mickey maakt echt een TE stormachtige ontwikkeling door

maar die is ook verdomde goed hoor, acceleration, pace 16 technique 17, dribbling 14, finishing, 13, first touch 14
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62977939
    Afellay was de 4e beste speler in de Eredivisie RD.
    Wie zijn dan de eerste 3 als ik vragen mag?
      woensdag 5 november 2008 @ 19:09:15 #300
    25957 Reddiablo
    pi_62977981
    inmiddels nu

1. Huntelaar
    2. Afellay
    3. Salcido
    4. Suarez
    5. SImons

slotje!
    www.3voor12denhaag.nl
    pi_62978499
    Ik duik er vanavond eens even in me op de NLers te focussen..leuk dat je open staat voor feedback in ieder geval.

Nu tijd voor deel 1
    Football Manager 2009 #1
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')