quote:Doelpunten in blessuretijd
Doelpunten die in blessuretijd gemaakt worden, worden niet langer aangegeven als simpelweg (90), maar krijgen nu de minuut van de blessuretijd waarin gescoord werd, er bij vermeld. Scoort Thiago Neves dus in de derde minuut blessuretijd, dan wordt er 90+2 aangegeven.
irritant is dat ja, was echt heel slecht bij deze versie.quote:Op maandag 22 september 2008 19:06 schreef Leonos het volgende:
Is dat trouwens in de nieuwe FM verbeterd?
Als ik bijvoorbeeld 5 seizoenen met Ajax speel is heel de competitie verbuitenlanst (Mooi woord).
idem.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:48 schreef Wurdsje het volgende:
na lange tijd hier maar weer eens even een tvptje..
hier ookquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:48 schreef Wurdsje het volgende:
na lange tijd hier maar weer eens even een tvptje..
Is het drama van FM voor mij altijd.. Alle Kits bij elkaar downloaden.. En dan ook nog Kits die op elkaar lijken (dus allemaal hetzelfde template) .. Pff.. Kutwerkquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:56 schreef Happel het volgende:
[..]
idem.
Nieuwe pc en spel weer geïnstalleerd. Logo's, facepacks en kits weer gedownload, dus binnenkort weer eens beginnen. Kijken of ik nog steeds zo slecht ben...
Hij doet het uitstekend zelfs. Hij is een van de redenen dat PSV er zo weinig tegen krijgtquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:34 schreef Leonos het volgende:
Boulahrouz
Doet die het nog een beetje goed in FM?
Ze willen nog wat extra tijd voor de nieuwe 3d engine.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
Komt FM2009 echt pas in november uit?
Zo moeilijk is het toch niet om de game eind augustus af te hebben en begin september alle transfers bij te werken, zodat hij half september in de winkels ligt?
Je moet wanneer mogelijk een hoge vraagprijs voor hem vragen die clubs niet willen betalen, dan is hij minder ontevreden dan wanneer je echt biedingen afwijst.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:56 schreef kweek89 het volgende:
waar ik me ook aan stoor is dat spelers een dip krijgen als je een bod op ze afwijst...vooral bij Marcus Berg had ik daar last van die was erg veel in de belangstelling en hij bleef maar ontevreden, en ging steeds slechter spelen dus dan maar verkopen en proberen veel geld er voor te vangen want voor mij was hij echt niets meer waard....
Ik accepteer meestal de boden, en dan als ze tot 'n akkoord zijn gekomen, annuleer ik de deal. Daarna hoorde ik niets van de speler.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:56 schreef kweek89 het volgende:
waar ik me ook aan stoor is dat spelers een dip krijgen als je een bod op ze afwijst...vooral bij Marcus Berg had ik daar last van die was erg veel in de belangstelling en hij bleef maar ontevreden, en ging steeds slechter spelen dus dan maar verkopen en proberen veel geld er voor te vangen want voor mij was hij echt niets meer waard....
Gebeurt vaak dat een voorzitter een bod accepteert omdat het te hoog is om niet te doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Kopbal het volgende:
Wist niet dat er ook spelers verkocht konden worden zonder mijn toestemming.
Mooi klote. Vlak voor het sluiten van de transfermarkt én naar Ajax.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gebeurt vaak dat een voorzitter een bod accepteert omdat het te hoog is om niet te doen.
Ik hoop dat ze dat in de nieuwe FM wat minder laten gebeuren.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gebeurt vaak dat een voorzitter een bod accepteert omdat het te hoog is om niet te doen.
Sowieso irritant om als kleine club te groeien. Bij mij is het vergelijkbaar, ben met TOP Oss begonnen en in al die jaren dat ik bezig ben (5 uit mijn hoofd gezegd) heb ik denk ik 8 ton aan transfers uitgegeven maar ook zo min mogelijk verkocht..denk toch een miljoentje of 6 in totaal. Ondanks dat blijf ik het financieel zwaar hebben, terwijl ik intussen al UEFA Cup en inmiddels CL speel (halve finale UEFA zelfs gehaald, CL 1/8e finale). Ook irritant is dat ik tussen de maanden februari en juni nagenoeg geen fatsoenlijke contracten kan aanbieden. Dat is elk seizoen geweest terwijl er niks veranderde aan de situatie op dat moment verder..erg wazig.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:53 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat in de nieuwe FM wat minder laten gebeuren.
Stond 25 miljoen (!!) in de plus, en toen dacht mijn voorzitter leuk te zijn door Pelle voor 6 miljoen te verkopen.
Tips? Stop wat meer Nederlanders in je team, klootviool.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:17 schreef Kopbal het volgende:
Tweede seizoen gaat heerlijk, na een reeks van een wedstrijd of 12 zonder tegendoelpunten + winst tegen een 4-1 verlies aangelopen bij Ajax (uiteraard). Door na groepsronde UEFA-cup door o.a. Lazio te verslaan en Sevilla op een gelijkspel te houden.
Tweede in de competitie met een puntje achterstand op de koploper met mijn vreemdelingenlegioen.![]()
Dit is zo'n beetje mijn basisopstelling
--------------------------Consigli----------------------
-Odia-----Cahais-----Mbia------Van Bronckhorst-
------------------------M'Bami-------------------------
--------------------Bruins--Aaron--------------------
--------G. Torje-------------------------Lee-----------
----------------------Vantaggiato---------------------
Aaron heb ik gehuurd.![]()
Iemand nog tips voor een goede linksbuiten die makkelijk scoort?
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Tips? Stop wat meer Nederlanders in je team, klootviool.
Is Vincken niks.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef kevinoz het volgende:
Zo, ik zie dat er hier ook op het fok een aantal vervend fm spelers zijn!!
Mijn vraag was, weet iemand of 09 al te downloaden via internet is? en zo ja waar?
Ik zie hier ook iedereen diep ingaan op trainingen en financieel gebied ingaan, zijn er hier mensen die daar wat tips over kunnen geven, want als ik met mijn clubje veendam speel haal ik de championsleague niet hoor! en ook krijg ik er geen beste spelers bij, maar ja...ik hoor graag!!
Me tooquote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:44 schreef TvhN het volgende:
In tegenstelling tot PES 2009 verheug ik me wél op de nieuwe FM. Ben benieuwd wanneer de demo uitkomt.
Moeten we alles voorzeggen? Het leuke aan het spel is dat je dingen zelf ontdekt. Kijk anders even in het boekje!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:44 schreef kevinoz het volgende:
en dan het trainen? kun je dat zelf instellen? want heb 5 jaar bij veendam gezeten, maar nooit echt denderende vooruitgang gehaald met bepaalde talenten..
wat is dat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:22 schreef Rorata het volgende:
de nieuwe FM komt op steam lees ik
http://www.sigames.com/news.php?type=view&article_id=1304
Hmm. Op zich wil ik het spel ook wel kopen, maar de laatste versie was zo ongelofelijk slecht. Pas in Februari kon je het spel fatsoenlijk spelen en dan nog had je die vreselijke cornerbug.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:05 schreef magnifor het volgende:
Steam is in het verleden diverse keren gekraakt en zal vast weer gekraakt worden. Overigens moet je dit spel gewoon kopen. Bied veel meer uren gameplay dan de meeste games van tegenwoordig.
Zie hier:
http://www.nfohump.com/index.php?switchto=nfos&menu=quicknav&item=viewnfo&id=80036
Dan koop je het spel maar niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hmm. Op zich wil ik het spel ook wel kopen, maar de laatste versie was zo ongelofelijk slecht. Pas in Februari kon je het spel fatsoenlijk spelen en dan nog had je die vreselijke cornerbug.Daar ga ik geen 60 euro voor neer leggen.
Zo heb ik Wijnaldum binnengehaald met Go Ahead Eagles, na 4 of 5 seizoenen (Toen speelde ik al wel om CL-plaats in de Eredivisie)quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:47 schreef Tim86 het volgende:
en huren van jonge toptalenten is op lager niveau ook erg succesvol..als het meezit kan je de contracten van jaar tot jaar blijven verlengen en gaat je club tot de favorieten van de speler in kwestie behoren en maak je een goede kans om hem uiteindelijk definitief binnen te halen.
Ik heb het probleem ook wel in fm2005 gehad, en dat werkte opzich wel maar de error bleef maar terug komen, op andere datums.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:29 schreef sjimz het volgende:
Als het steeds op dezelfde datum is.
Iets voor die datum op vakantie gaan en na die datum terugkomen.
Heeft geen zin gehad, net geprobeer. heel vaagquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:32 schreef sjimz het volgende:
Dan zal je hem denk ik opnieuw moeten installeren.
Misschien kan je die foutenrapport hier plaatsen:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:27 schreef Bulletdodger het volgende:
Grmbl, krijg met FM2008 net na 1 1/2 seizoen onderstaande foutmelding.
Wat kan ik hier aan doen? Het foutenrapport word ik niets wijzer uit
[ afbeelding ]
Paar weken voor de officiele release toch?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef ganzenherder het volgende:
Komt er een demo van FM 2009 uit?
Nee, je krijgt hem pas op 14 november gratis in de bus.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:15 schreef Kopbal het volgende:
Je krijgt het spel al gratis bij een halfjaarabonnement op de VI.
Dus voor 50 euro heb je én een half jaar de VI én FM2009.
Pas op 14 november? Dat is over 3 weken man.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:53 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
Nee, je krijgt hem pas op 14 november gratis in de bus.
2 novemberquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef ganzenherder het volgende:
Komt er een demo van FM 2009 uit?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:12 schreef drummerdude het volgende:
tvp
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:50 schreef heiden6 het volgende:
http://nl.youtube.com/user/sigamesofficial
In-game-filmpjes.
Het valt me alleszins mee, maar ik ga het toch maar houden bij 2d en mijn fantasie.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:50 schreef heiden6 het volgende:
http://nl.youtube.com/user/sigamesofficial
In-game-filmpjes.
Demo komt toch in de nacht van zondag op maandag? Dus dan wordt het maandag pas spelenquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:30 schreef Gtaboy107 het volgende:
Helaas kan ik de 3D niet aan, maar met 2D kom ik er ook wel, en 14 november staat allang in mijn agendaMorgen overigens ook...
Zo kennen we de makers van FM weer, ze leren het ook nooitquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:32 schreef PPWB84 het volgende:
Nog wat meer filmpjes van de 3d match engine:
http://uk.youtube.com/sigames
Het commentaar bij een doelpunt gaat al flikkeren voor de bal in het net ligt. Dit wordt gefixt in een patch.
Ik ben het met je eens, 3D vind ik wel leuk, maar niet echt zoiets waarvan FM opeens veel beter wordt, 2D ga ik ook gewoon lekker doenquote:
waar?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ga zometeen FM 2009 maar eens preorderen voor 40 euro
Naar aanleiding van een link eerder in dit topic heb ik dat besteld, leuke deal! Voor een tientje wil ik best een half jaartje de VI ontvangen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:51 schreef Prik0 het volgende:
In combinatie met een half jaar Voetbal International is hij 49,80!
Ze zullen waarschijnlijk de CA van Greene wel wat naar beneden zetten...quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
http://12game.com/PC_Games/Football_Manager_2009.aspx
Kijken of Feyenoord wat is![]()
Hopelijk gaat Bahia ook een keer niet naar een Europese topclub.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:42 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Ze zullen waarschijnlijk de CA van Greene wel wat naar beneden zetten...
Weet iemand het aub? Ik zou het op prijs stellen!quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:22 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb een vraag over deze logo's:
[ afbeelding ]
Waar kan ik ze downloaden?
quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik hoop dat als je de eredivisie wint, maar het lukt niet, maar wint de uefa cup ./ cl
dat je het dan goed gedaan hebt voor je bestuur, is nu niet zo
Google eens op Footballmanager en forum en dan Belgische. DIe hebben heel veel packs online staan.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Weet iemand het aub? Ik zou het op prijs stellen!
Er zijn 2 2D versies in FM09quote:Op zondag 2 november 2008 13:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Zal het vandaag eens proberen, 2d lijkt me veel leuker
Ja netzoals vorige editiesquote:
Zijn er 2 dan? Ik heb er gewoon een gedownload, maar Nederland zit er niet in! Klopt dat?quote:Op zondag 2 november 2008 15:52 schreef Silver_Shark het volgende:
welke demo gebruiken julie? vanille of strawberry
In de strawberryversie van de demo vind je de afbeeldingen van de spelers en de clublogo's en kun je snel aan de slag in de grootste competities wereldwijd om te tonen wat je kunt in verschillende landen. Meer info over de talen/landen vind je hieronder.quote:Op zondag 2 november 2008 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zijn er 2 dan? Ik heb er gewoon een gedownload, maar Nederland zit er niet in! Klopt dat?
Dat klopt:quote:Op zondag 2 november 2008 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zijn er 2 dan? Ik heb er gewoon een gedownload, maar Nederland zit er niet in! Klopt dat?
Ik heb ook die versie, en ook bijna al die landen. Ik heb alleen Argentinie erin zitten en geen Nederlandquote:Op zondag 2 november 2008 15:59 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
In de strawberryversie van de demo vind je de afbeeldingen van de spelers en de clublogo's en kun je snel aan de slag in de grootste competities wereldwijd om te tonen wat je kunt in verschillende landen. Meer info over de talen/landen vind je hieronder.
* Talen - Engels,, Frans, Spaans, Portugees, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch
* Landen - Engels, Schots, Frans, Spaans, Portugees, Braziliaans, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch, Indonesia
Waarom staat het er dan?quote:Op zondag 2 november 2008 16:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Die bestaat niet.
quote:* Landen - Engels, Schots, Frans, Spaans, Portugees, Braziliaans, Italiaans, Noors, Deens, Zweeds, Dutch, Indonesia
Volgens mij Reddiablo, member van dit forum.quote:Op zondag 2 november 2008 16:29 schreef Prik0 het volgende:
Ik vraag me echt af wie de stats van Nederland doet bij SI
Is Enoh trouwens geen VM?![]()
Bahia kon naar Porto vorig jaar, dus realistisch is het wel.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hopelijk gaat Bahia ook een keer niet naar een Europese topclub.Wat overigens ook geldt voor Manucharyan en Mitea bijvoorbeeld. Database van Nederland is altijd belachelijk slecht. Ik heb al 4 jaar geen compeititie afgemaakt.
Volgens mij was het reddiablo ook. hij had hier keer gepost of wij hem wouden helpen met het invullen ervan ik had hem een PM gestuurd maar nooit wat van gehoord.quote:Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Volgens mij Reddiablo, member van dit forum.
[..]
Bahia kon naar Porto vorig jaar, dus realistisch is het wel.
Heb ook last van die bug, echt ongelofelijk hoe sigames het elk jaar voor elkaar krijgt om een spel te releasen dat zoveel (en vooral erge) bugs bevat.quote:Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Silver_Shark het volgende:
Geweldig die Blessure bugme hele team is geblesseerd
Zal die eens proberen, fm loopt gewoon vast bij opstarten nuquote:Op zondag 2 november 2008 17:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en (als je een officiele windows hebt. )
heb je Rick Kruys dan al eens gezien? Damn..quote:Op zondag 2 november 2008 15:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inderdaad, de Nederlandse database is gewoon weer om van te huilen.
Greene, Bahia, Buijs en Lucius kunnen mee met AC Milaan.
Enoh is na twee goede wedstrijden al beter dan Essien.
Rodney Sneijder is al beter dan heel het middenveld van Ajax bij elkaar.
Kennedy hoekschoppen: 13.
Leonardo nog steeds zo belachelijk goed. (19 passen 19 creativiteit, wtf?)
Manucharyan idem.
Afellay is veel te matig. Lazovic snelheid 10.. kleine foutjes maar het veranderd wel gelijk de hele speler.
Denneboom voorzetten 13.
En zo kan ik nog 3 uur doorgaan. Deze FM dus weer geen Nederlandse compeititie voor mij.
inderdaad.. echt zwaar klote..quote:Op zondag 2 november 2008 21:38 schreef s0k het volgende:
Alleen zwaar verrot dat die looplijnen opeens zo intens beperkt zijn.
Enoh was volgens de scouts van Lyon in potentie beter dan Makoun.quote:Op zondag 2 november 2008 22:19 schreef Juk het volgende:
Arshavin is trouwens voor 10 miljoen op te halen :S Het bestuur vond het bod te goed om af te slaan.
Overigens heb ik een aantal spelers gescout die genoemd werden, zoals Enoy en R. Sneijder maar die zijn volgens mijn Manu scouts niet eens het bekijken waard.
Snap niet dat jullie of wie dan ook zich zo druk kunnen maken om de stats van spelers. Ok, ze kloppen niet 100%. Betekent toch niet dat je een competitie links moet laten liggen? Voor realisme moet je dit spel sowieso niet spelen.quote:Op zondag 2 november 2008 21:15 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
heb je Rick Kruys dan al eens gezien? Damn..
Ja, ver onder de maat. Ik vraag me echt af welke debiel die databases maakt voor Nederland. Enoh is onderhand al beter dan Essien, Xavi of Pirloquote:Op zondag 2 november 2008 23:39 schreef Cara het volgende:
Weet iemand hoe het met Wijnaldum en Fer gesteld is?
Sowieso zeggen die stats die je kan zien ook niet alles over hoe goed een speler is.quote:Op zondag 2 november 2008 23:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Snap niet dat jullie of wie dan ook zich zo druk kunnen maken om de stats van spelers. Ok, ze kloppen niet 100%. Betekent toch niet dat je een competitie links moet laten liggen? Voor realisme moet je dit spel sowieso niet spelen.
nee, maar een beetje reëel zou wel fijn zijn..quote:Op zondag 2 november 2008 23:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Snap niet dat jullie of wie dan ook zich zo druk kunnen maken om de stats van spelers. Ok, ze kloppen niet 100%. Betekent toch niet dat je een competitie links moet laten liggen? Voor realisme moet je dit spel sowieso niet spelen.
neequote:Op maandag 3 november 2008 00:48 schreef kevinoz het volgende:
de demo heb ik, maar nog geen gekraakte versies in omloop??
Je wil de gratis demo kraken??quote:Op maandag 3 november 2008 00:48 schreef kevinoz het volgende:
quote:Op maandag 3 november 2008 00:48 schreef kevinoz het volgende:
Anders zoek je het toch zelf even op.quote:Op maandag 3 november 2008 00:48 schreef kevinoz het volgende:
Dit dus.quote:Op zondag 2 november 2008 15:51 schreef Irritatie100 het volgende:
MU-update doet dat altijd wel goed aanpassen
Nog later?quote:Op maandag 3 november 2008 10:40 schreef de_boswachter het volgende:
Lees net op fmbel.be dat SI heeft aangekondigd om al meteen op releasedatum een patch online te gooien.
Ik snap dat nooit dat ze dan gewoon een maand wachten met het spel uitbrengen totdat het goed is ipv al die patches.
Waarschijnlijk denken ze meer te kunnen verdienen rond de feestdagen ofzoquote:Op maandag 3 november 2008 14:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog later?
Het spel moet gewoon af zijn op 31 augustus, dan kunnen in de eerste week van september wat transfers worden doorgevoerd, zodat het spel rond 10 september in de winkel ligt.
Ik snap nooit waarom het pas in oktober/november moet uitkomen.
Omdat je toch wel 1 jaar nodig hebt om een game te ontwikkelen/verbeteren ? En schijnbaar is dat niet genoeg > zie de bugs die er elke keer weer inzitten.quote:Op maandag 3 november 2008 14:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog later?
Het spel moet gewoon af zijn op 31 augustus, dan kunnen in de eerste week van september wat transfers worden doorgevoerd, zodat het spel rond 10 september in de winkel ligt.
Ik snap nooit waarom het pas in oktober/november moet uitkomen.
Ik heb dat allemaal nog niet bekeken maar zijn dit al de definitieve stats?quote:Op maandag 3 november 2008 19:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die database van Nederland is echt enorm triest/waardeloos.
quote:Op maandag 3 november 2008 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Hebben jullie bij FM2008 ook het idee dat de game-engine je af en toe bewust een oor probeert aan te naaien... blessuregolven die maar niet ophouden, legio kansen die niet benut worden door keepers van de opponenten die alles uit de goal rossen... het lijkt af en toe echt geen toeval meer
Dat kan alleen aan het begin, ergens...quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:55 schreef JeroenV het volgende:
Waar kan je instellen dat alle spelersstatistieken gelijk zichtbaar zijn? Ik zie het nergens...
Maar waar, want ik zie t echt nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:05 schreef Juk het volgende:
[..]
Dat kan alleen aan het begin, ergens...
Mischien omdat je die spelers eerst moet scouten, neem aan dat je het wel ziet van je eigen spelers? Of heb je het over 2008? Want dan staat het onder extra spelers van landen laden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:55 schreef JeroenV het volgende:
Waar kan je instellen dat alle spelersstatistieken gelijk zichtbaar zijn? Ik zie het nergens...
aha oke.. thnx..quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:05 schreef Juk het volgende:
[..]
Dat kan alleen aan het begin, ergens...
En voor het uitverdedigen. Je kan bij je Team Instructions focus passing kiezen, als je dat op down both flanks zet zullen ze de zijkanten meer opzoeken.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:34 schreef JeroenV het volgende:
Hij is al een uur bezig om over te schakelen van 3D naar 2D tijdens een wedstrijd
Of ik stop, dan is mijn hele spel weg...
quote:Op maandag 3 november 2008 19:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die database van Nederland is echt enorm triest/waardeloos.
Greene, Bahia, Buijs, Lucius met AC Milan mee - lulkoek; Bahia misschien op z'n top, maar niet op dit moment.quote:Op zondag 2 november 2008 15:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inderdaad, de Nederlandse database is gewoon weer om van te huilen.
Greene, Bahia, Buijs en Lucius kunnen mee met AC Milaan.
Enoh is na twee goede wedstrijden al beter dan Essien.
Rodney Sneijder is al beter dan heel het middenveld van Ajax bij elkaar.
Kennedy hoekschoppen: 13.
Leonardo nog steeds zo belachelijk goed. (19 passen 19 creativiteit, wtf?)
Manucharyan idem.
Afellay is veel te matig. Lazovic snelheid 10.. kleine foutjes maar het veranderd wel gelijk de hele speler.
Denneboom voorzetten 13.
En zo kan ik nog 3 uur doorgaan. Deze FM dus weer geen Nederlandse compeititie voor mij.
Als je zoiets doet moet je wel tegen commentaar kunnen natuurlijk. Op elk spel is nou eenmaal veel kritiek.quote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 12:41 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als je zoiets doet moet je wel tegen commentaar kunnen natuurlijk. Op elk spel is nou eenmaal veel kritiek.
Goed punt ja. Vraagje: Sta je open voor duidelijke feedback en wordt daar iets mee gedaan in eventuele patches?quote:Op woensdag 5 november 2008 13:16 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Kan er prima tegen, ik reageer ongeveer net zo disrespectful als mijn voorganger. Wees ook blij DAT ik reageer![]()
![]()
Ben er absoluut van bewust dat de gegevens niet perfect zijn (en het ook nooit zullen zijn)
Er zijn ook een aantal mensen die vinden dat een Marcellis beter moet zijn, ik denk dat hij al ontzettend goed is in de game; maar goed -- dat zijn wel dingen die je meeneemt. Je hebt er ook wat aan als gamers zeggen, ik vind dat een speler hier beter moet zijn en daar minder. Pietje is onderschat. Punt. Ja, daar heb ik geen kont aan
Reviewer?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef Adothehague het volgende:
ik he zojuist de volledige versie van FM in mijn bezit gekrege.
TVP
Ik reageer absoluut niet disrespectful. Ik heb zelf ook eens aan de database van een FM gewerkt, en ik weet dat het allemaal niet zo simpel is.quote:Op woensdag 5 november 2008 02:56 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Greene, Bahia, Buijs, Lucius met AC Milan mee - lulkoek; Bahia misschien op z'n top, maar niet op dit moment.
Enoh -- heb ik zo gekregen van mijn Zuid Afrikaanse collega, ik ken de beste man helemaal niet. Na ja, het is een groot talent, dat blijkt wel
Sneijder - lulkoek. Kan op dit moment NET mee met een Jupiler League team - evident wel een heel groot talent
Leonardo is een van de technisch hoogstbegaafde spelers in de Eredivisie. Ik denk zelfs wel de allerbeste, die jongen is echt ongelofelijk goed. Eeuwig zonde dat z'n koppie niet meewerkt, maar wat ik heb ik die gast acties zien maken
Ik zie niets uitzonderlijks aan Manu
Afellay is de 4e beste speler
Verder is het redelijk subjectief, Bakircioglu, Lazovic, Denneboom.... Lazovic mag misschien iets sneller, maar niet veel.
Graag nog 3 uur commetntaar!
Sure! In principe sta ik overal voor open!quote:Op woensdag 5 november 2008 13:22 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Goed punt ja. Vraagje: Sta je open voor duidelijke feedback en wordt daar iets mee gedaan in eventuele patches?
Ik zou zo nu en dan wel wat willen doenquote:Op woensdag 5 november 2008 18:40 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Sure! In principe sta ik overal voor open!
Zeker als mensen veel van FM / voetbal weten en zeker als ze van bepaalde teams dingen weten. Ik weet wel dat een Enoh overschat is (dit komt door een bug in de AI gameplay soort van) en probeer dit nog aan te passen.
Goede zaakquote:Op woensdag 5 november 2008 18:40 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Sure! In principe sta ik overal voor open!
Zeker als mensen veel van FM / voetbal weten en zeker als ze van bepaalde teams dingen weten. Ik weet wel dat een Enoh overschat is (dit komt door een bug in de AI gameplay soort van) en probeer dit nog aan te passen.
Je moet spelers lezen op basis van hun attributes, maar net zo belangrijk is de CA (en ook de PA)quote:Op woensdag 5 november 2008 15:07 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik reageer absoluut niet disrespectful. Ik heb zelf ook eens aan de database van een FM gewerkt, en ik weet dat het allemaal niet zo simpel is.
Maar pak eens de cijfers van de verdedigers van AC Milaan en zet die van Greene ernaast. Greene is dan gewoon op FM-cijfers dus beter dan Italiaans international Bonera en de al jaren spelende Kaladze. Nou spelen er vast meer factoren mee, maar toch. Mandekking 17 slaat echt nergens op. Ik ben zelf Feyenoorder en maak wekelijks mee hoe hij lucht dekt. Nu overdrijf ik op zich wel met die andere over dat ze met AC Milaan mee kunnen, maar ze zijn te overrated. Het zijn allen 4 hele matige spelers en verdedigers, dat geef ik gewoon toe.. die moeten niet beloond worden met allemaal "15+" maar een cijfer als 13 is veel realistischer.
Leonardo heeft absoluut geniale dagen. +- 20 dribbel, techniek en snelheid zijn dan ook realistisch. Mits wisselvalligheid ook op 20 staat. Maar voetballend is het toch gewoon een drama? Met passen en creativiteit zo hoog, maak je hem een veel betere voetballer dan hij is.
Afellay vierde beste speler snap ik niet? Of doel je dan op Ability en Potential ability? Want technisch steekt hij er niet eens zo heel erg uit, en hij heeft snelheid 13? Er is in de competitie geen speler met een betere versnelling.
Kijk het zijn kleine cijfertjes waar ik op mierenneuk, maar ze maken of breken de speler wel. Afellay zal met deze snelheid veel minder dribbels uitvoeren, Lazovic is ineens een targetman geworden door gebrek aan snelheid en zijn hoge kracht en springvermogen, terwijl het toch echt een spits is die de diepte zoekt en het van zijn snelheid moet hebben. Kennedy was een geintje.
Maar ik ben iemand die dat soort cijfertjes belangrijk vindt. Als Greene verdediger van het jaar wordt in mijn FM spel, is voor mij gelijk de lol er vanaf.
Het is toch ook geen toeval dat er snel wordt uitgekeken naar een MU update?
Hoe wordt er btw tegenwoordig aan de database gewerkt? Nog steeds door mensen die een team of een paar teams voor hun rekening nemen, of werken er een stuk of 3 man aan heel Nederland?
is dribbling... zal nog even kijken naar z'n PPMs ook --- dat 'ie ook daadwerkelijk korte/snelle dribbels maakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:54 schreef sjimz het volgende:
Afellay is vooral met de bal aan de voet heel erg snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |