Na 5 seizoenen SC Heerenveen heb ik besloten om bij de club weg te gaan. Het is me na 5 jaar niet gelukt om hoger dan de 3e plaats in de competitie te komen. Mijn selectie werd ieder jaar beter, maar het is me niet gelukt om Ajax van die eerste plaats te krijgen. Het onverslaanbare Ajax, die club is voor het 5e opeenvolgende jaar kampioen geworden.
Wel laat ik de club achter met uitstekende faciliteiten. Het stadion kon helaas niet worden uitgebreid, maar de trainings- en jeugdfaciliteiten zijn enorm verbeterd en kunnen zich nu meten met de top. Daarnaast spelen er in het U19-elftal uitsluitend toptalenten, dus de nieuwe manager hoeft zich daar geen zorgen te maken.
Maar ik vond het na 5 jaar wel mooi geweest, het is tijd voor wat nieuws.
Na wat sollicitaties bij clubs als Fulham, Tottenham en, verrassend genoeg, Manchester United, kreeg ik aanbod van Colchester United. De club was net gepromoveerd naar de Championship en zocht een nieuwe manager. En dat leek mij wel een mooie uitdaging. Een klein clubje, met een stadion van amper 10.000 zitplaatsen en matige faciliteiten. Ja, dat leek me wel wat. Vergeleken met SC Heerenveen is deze club een enorme stap terug, maar ik wil met deze club gaan promoveren naar de Premiership. In twee jaar tijd.
Manchester United is overigens een raar verhaal. Die club is gedegradeerd(!) naar de Championship en ze zagen mij als eerste keus. Maar helaas, op het laatste moment kozen ze toch voor een één of andere Spanjaard. Alleen moet ik nu met Colhester United dus wél naar Old Trafford..terwijl ze nog altijd een topteam hebben. Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney, Giovanni Dos Santos...|
Het is daar wel een gigantische puinhoop, want de club heeft een mega-schuld van 981 miljoen euro. Dus voor hoelang die topspelers daar nog spelen is nog maar de vraag.
In ieder geval, Colchester United is mijn nieuwe club