Ik ben na zowat 15 jaar eindelijk opgestapt bij CSKA. De zomer van 2021, geen Champions League of beker kunnen winnen en een aantal van m'n beste spelers verkocht, leek de uitdaging er (eindelijk
![]()
) een beetje af. Aangezien ik ook Russisch bondscoach ben en er een aantal interlands én de Confederations Cup zaten aan te komen, heb ik ontslag genomen.
Toen enkele weken later dan ook Kerzhakov werd ontslagen bij een prutsend Zenit Petersburg, hoefde ik niet lang te twijfelen, en ik werd ook aangesteld. Het is een team met veel potentieel maar sukkelt de laatste jaren een beetje en eindigt steeds rond de 5de/6de plaats. Er is veel jong talent, dat ik normaal met CSKA altijd wegkocht, maar dat zal nu dus niet meer het geval zijn. Geld is er ook, ik ben dus gelijk flink gaan shoppen in Zuid-Amerika om het team op de belangrijkste posities te versterken. Mijn staff, reserve- en U18-teams kregen een hele restructurering om het talent optimaal te laten ontwikkelen en voor een goeie doorstroming te zorgen.
Toen ik overnam stond Zenit 9de, precies halverwege de competitie. Op 5 speeldagen van het einde ben ik al opgerukt naar de 5de plaats maar een Champions League plaats (top 3) zit er niet meer in, daarvoor zijn CSKA, Spartak en Krylja Sovetov al te ver vooruit. Voor de UEFA Cup die nu begint ben ik al geplaatst dankzij de 6de plaats van Zenit vorig seizoen, in de eerste ronde moeten we tegen een ploeg uit Montenegro.