quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week staat in het teken van HAH. Donderdag is de klapper van de week, want dan valt de veronicagids bij alle huishoudens én bedrijven op de mat
Werk aan de winkel dus
Schijnt een samenwerking met Ziggo te zijn. Die leveren een heel adressenbestand aan Veronica.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:34 schreef Ohrpolster. het volgende:
Serieus? Ik sta donderdag nog niet ingepland, misschien moet ik dat maar effe zo houden dan
Met andere woorden, de gebieden waar Ziggo niet actief is (o.a hier in Gelderland) geldt deze HAH actie niet voor?quote:De kabelexploitant participeert commercieel in de uitgave en verspreidt ze onder haar klantenbestand.
Mja, dat is even afwachten dus hoe dat zich gaat ontvouwen. Donderdag weten we meerquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:45 schreef Deezertje het volgende:
Meer info over de Veronica-Ziggo HAH:
http://www.radiovisie.eu/nl/nieuws.rvsp?art=00076044
[..]
Met andere woorden, de gebieden waar Ziggo niet actief is (o.a hier in Gelderland) geldt deze HAH actie niet voor?![]()
Er is toch altijd gamma op dinsdag? Wij hebben eigenlijk altijd drie soorten op dinsdag: AH, Gamma en nog iets (soms karwei, soms iets als de poeiz)quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:23 schreef Deezertje het volgende:
Iemand enig idee welke HAH er morgen (Dinsdag) is?
Alleen Albert Heijn of ook weer de GAMMA?
Het is een veronicagids die voorzien is van ziggo-reclame (dus geen normale veronica-gids)... Het zou me dus eigenlijk niets verbazen als de veronica-klanten er ook een krijgen. Maar dat hoor je tzt wel.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen heb ik AH XL en Poiesz, en 15 stuks AH XL, Poiesz en Karwei.
Ik denk dat een deel van die Veronicagidsen ongeadresseerd is en een deel geadresseerd.
Het gaat dan gelukkig wel om de bussen met een klep aan de bovenkant. Die zijn er ook van Brabantia en die zijn opzich nog wel fijn. Maar toch... die groene PTT bussen blijven het fijnst!quote:Die Brabantiadingen deugen niet. Er zijn wettelijke eisen waaraan de afmetingen van een bus moeten voldoen. De ruimte achter een brievenbus moet nml minstens 15 cm hoog en 38 cm diep zijn. Omdat bij die Brabantiakrengen de klep aan de voorkant zit ipv aan de bovenkant zijn deze bussen feitelijk 38 cm hoog en 15 cm diep, dus precies omgekeerd. Sta je daar met je bol.com pakje, raakt het na 15 cm al de achterkant van de bus. En dan gaan wij zelf die ondeugdelijke dingen verkopen??
maar dat vind ik ook wel sexy hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:45 schreef Candaasje het volgende:
Ah, van die 'stoere' pubertjesWerk pas kort als postbode maar ben al een stuk of 4 keer nagefloten. (Die scootah-figuren schijnen me nogal aantrekkelijk te vinden als ik in mn oude broek, op bergschoenen en met een klittere, natte bos haar (van de regen) over straat ga
![]()
![]()
Maar goed gehandeld in elk geval. (Hoewel ik zelf had doorgefietst, maar ja, ik ben een meisje)
Dan moet je gewoon 1 of ander formulier invullen en aangeven of jouw team zich volgens jou op een bepaald punt qua organisatie in fas 1, fase 3 of fase 3 bevind. Is geloof ik iets van 4 pagina's, opgedeeld in verschillende onderwerpen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:59 schreef Horloge het volgende:
Waarde collega's!
Ik krijg hier net een brief dat ik in het kader van "Anders Organiseren" een nulmeting moet doen?? Wat mag dat wel niet zijn? * Horloge heeft de info-avond niet bij kunnen wonen
Volgens mij kan dat inderdaad gewoon. Niet tekenen is al genoeg om het dienstverband te beëindigen in feite.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Hey (nu nog) collegae!
Ik ben van plan na 2,5 jaar trouwe dienst te gaan stoppen met de post rondbrengen. Nu de winter er toch bijna aan zit te komen ga ik een baantje zoeken waar ik lekker droog en warm kan blijven![]()
Nu is het zo dat mijn (jaar)contract per 1 september afloopt, en aangezien TNT mijn contract al 3 keer heeft verlengd moeten ze me nu een contract voor onbepaalde tijd aanbieden. Ik vroeg me af of ik dan morgen gewoon kan zeggen dat ik niet meer terugkom na 1 september (ik heb immers het nieuwe contract niet getekend), en ik dus geen opzegtermijn van een maand in acht hoef te nemen.
Kan ik dit zomaar doen? Of is er ook nog een ontslagbrief of iets dergelijks nodig?
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon 1 of ander formulier invullen en aangeven of jouw team zich volgens jou op een bepaald punt qua organisatie in fas 1, fase 3 of fase 3 bevind. Is geloof ik iets van 4 pagina's, opgedeeld in verschillende onderwerpen.
Ga er maar vanuit dat, wanneer je wel in dienst wilde blijven, je sowieso 3 maand en 1 dag weg mocht blijven. Vaste contracten doen ze tegenwoordig niet meer aan. Je kunt gewoon zeggen dat je geen nieuw contract wiltquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Nu is het zo dat mijn (jaar)contract per 1 september afloopt, en aangezien TNT mijn contract al 3 keer heeft verlengd moeten ze me nu een contract voor onbepaalde tijd aanbieden.
Oh, doen ze daar echt niet meer aan? Lekker is dat dan, dan mag ik dus nog max. 1 jaartje voor de TNT werken en dan kan ik opzouten zeker. En ze hebben hier al een chronisch personeelstekort.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:44 schreef e-wok het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat, wanneer je wel in dienst wilde blijven, je sowieso 3 maand en 1 dag weg mocht blijven. Vaste contracten doen ze tegenwoordig niet meer aan. Je kunt gewoon zeggen dat je geen nieuw contract wilt
Verschilt per vestiging, hier krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers na 3 bepaalde tijdscontracten wel gewoon een vast contract. Kunnen ze makkelijk doen, want aan die mensen is een chronisch tekort. Er zijn nog maar weinigen tegenwoordig die die 3 jaar uitzingen, dus de angst dat ze straks met een overcompleet zitten is volstrekte onzin. We hebben hier juist een enorm tekort aan mensen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:44 schreef e-wok het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat, wanneer je wel in dienst wilde blijven, je sowieso 3 maand en 1 dag weg mocht blijven. Vaste contracten doen ze tegenwoordig niet meer aan. Je kunt gewoon zeggen dat je geen nieuw contract wilt
Succes met het vinden van een goeie baan, een salaris als bij de TNT is schaars (voor ongeschoold werk)
Dat vaste contract was me in de wandelgangen al beloofd door de teamcoach. En wellicht zal ik inderdaad genoegen moeten nemen met een wat schameler uurloon, maar ik denk dat het wel mee zal vallen. 7 euro per uur is ook weer niet zó veel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:44 schreef e-wok het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een goeie baan, een salaris als bij de TNT is schaars (voor ongeschoold werk)
Are you kidding? Na die hele drukke donderdag en vrijdag had ik vandaag verwacht dat het nu wel eens rustig zou zijn. Niet dus! Iedere keer werden er nieuwe containers met post aangevoerd. Intermediairs, woonbladen, een heel dik tijdschrift genaamd Happinezz, een of ander zeilblad, een tijdschrift van Nuon, en iets van een enquete: heel veel A4-grote enveloppen met een potlood er in die niet door de SMG konden, dus dat moest allemaal handmatig. Middagwijken die normaal gesproken 2 blauwe bakken hadden en die je fluitend in 1 a 1,5 uur loopt hadden nu ineens 4 bakken, en sommigen zelfs 7 a 8! We hebben bijna 2 uur staan vossen, terwijl het in een uur af moet zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens vandaag geen fluit te doen zeg.
hiero, al begint 't een rommeltje te worden ...quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:51 schreef sempron2400 het volgende:
Zaterdag heb ik opnieuw met een veelheid aan sorteerfouten geconfronteerd. De postbezorger, als laatste in de schakel, is er de dupe van. Omdat postbezorgers meestal geen kostwinner zijn, laten collega's niet zo gauw hun stem horen. Laatst zijn er weer een paar mensen weggegaan, en er moest flink worden genut (meer dan vorig jaar).
Al met al wordt er veel flexibiliteit gevraagd, maar krijg je er steeds minder voor terug. Zijn er meer die hetzelfde ervaren?
sleepsequote:Op dinsdag 2 september 2008 23:44 schreef Kerdaben het volgende:
alle kasten staan nu boven maar moeten naar beneden (waar vroeger het gewone postkantoor was), omdat het teveel gedoe is met de liften...allemaal weer andere diensten enzo, bah
Op onze vestiging zijn juist de teamcoaches uit hun hokken gehaald en met bureau en al tussen de postbodes geplant. Kunnen ze ons nog beter bespioneren. eehhh, coachen.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:58 schreef Kerdaben het volgende:
Het is nu al best gezellig, maar allerlei postcodes die nu bij elkaar zitten worden uit elkaar gehaald en dergelijke. Teamcoaches zaten altijd apart, neem aan dat dat zo blijft. Maarja zie wel hoe het uitpakt. Zou vervelender zijn als de geruchten waar zijn dat we over een tijd het gebouw uitmoeten en verkassen naar het industrieterrein, ligt natuurlijk absoluut niet centraal enzo...
Dan iets anders, vandaag tijdens buslichting ik een beetje aan het rondcrossen (zonder gordel uiteraard), komt er opeens een politieauto aangescheurd en gaat voor m'n auto staan terwijl ik net weer weg wil rijden, dus ik dacht dat ik een boete zou krijgen, wouden ze alleen nog even een verjaardagskaartje afgeven.
Ik dacht dat het iets van 2.5 km was? Ivm buitengebieden waar niet zoveel brievenbussen staan en hetzelfde verhaal voor autobestellers.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op onze vestiging zijn juist de teamcoaches uit hun hokken gehaald en met bureau en al tussen de postbodes geplant. Kunnen ze ons nog beter bespioneren. eehhh, coachen.
Kerdaben, je weet dat TNT een ontheffing heeft voor het rijden met gordel? Bij lange stukken moet íe wel om, maar voor korte stukjes (iets van 500 m) mag íe af blijven. Anders blijven pakkettenchauffeurs en buslichters aan de gang.........
Je moet dan wel een lage snelheid aanhouden. (tot 30km/u)quote:Op donderdag 4 september 2008 08:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Kerdaben, je weet dat TNT een ontheffing heeft voor het rijden met gordel? Bij lange stukken moet íe wel om, maar voor korte stukjes (iets van 500 m) mag íe af blijven. Anders blijven pakkettenchauffeurs en buslichters aan de gang.........
Dat doen die chauffeurs bij ons niet. Ze rijden keihard en gaan bij wijze van spreke op 2 wielen door de bocht. Schijnt wel goed voor de BOCO-score te zijn...........quote:Op donderdag 4 september 2008 22:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je moet dan wel een lage snelheid aanhouden. (tot 30km/u)
Die nacontrole op de depots heb ik ook wel eens voorgesteld, maar dat wilden ze niet. Was geen ruimte voor in het budget, ofzo. Met als resultaat dat er geregeld de volgende dag (of later) wijken worden teruggevonden, omdat:quote:Op donderdag 4 september 2008 22:16 schreef Jordy-B het volgende:
Hier komt er dinsdag t/m vrijdag altijd 's middags een postbode bij het depot (tijdens de buslichting) om te controleren of alles weg is en om herstelpost/pakjes mee te nemen.
Ook zijn er een aantal nabrengadressen voor de wijken die wat verder weg liggen, zodat mensen niet zóveel tijd kwijt zijn met het ophalen van eventuele nabrengzakken. Eventuele herstel- en retourzendingen moeten nog wel op het depot worden achtergelaten, maar zo'n nabrengadres scheelt toch al snel een kwartier fietsen. Het is alleen jammer dat de nabrengadressen ietwat schaars zijn.
Ze willen dat je minimaal een score van 90 haalt. Moet toch geen probleem zijn? Had regelmatig een score van 99 of 100 en reed echt wel stevig door. Zodra het ding in de 5 zit, kun je rammen, maar moet je wel even met het remmen rekening houdenquote:Op vrijdag 5 september 2008 00:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat doen die chauffeurs bij ons niet. Ze rijden keihard en gaan bij wijze van spreke op 2 wielen door de bocht. Schijnt wel goed voor de BOCO-score te zijn...........
Postbezorger verdient inderdaad een beetje, het minimumloon geloof ik. Voor een 23-jarige is dat momenteel iets van EUR 8,- per uur. Je kunt beter zaterdagbesteller worden, dan begin je rond de 9 euro, maar dat stijgt sneller en langer.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:59 schreef Marinos23 het volgende:
Hallo beste mensen,
Ik ben op zoek naar een bijbaantje en laatst zag ik zo'n advertentie van de TnT voor tijdelijke krachten als postbezorgen en nog wat andere activiteiten. Ik vroeg mij eigenlijk af of dat werk nog een beetje verdient? Ik ben op dit moment 23 jaar oud en studeer nog. Verder vroeg ik mij eigenlijk af of ze nog een beetje flexibel zijn in werktijden, als ik bijvoorbeeld een extra dag vrij ben dat ik dan ook extra kan werken?
Alvast bedankt
Mijn ervaring is wel dat je meer voor elkaar krijgt als je zelf ook flexibel bent. Hier zijn ze (collega-postbodes en de teammanager) nooit te beroerd om eens wat van mij over te nemen/voor mij te regelen als ik een keer vrij wil hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Postbezorger verdient inderdaad een beetje, het minimumloon geloof ik. Voor een 23-jarige is dat momenteel iets van EUR 8,- per uur. Je kunt beter zaterdagbesteller worden, dan begin je rond de 9 euro, maar dat stijgt sneller en langer.
Erg flexibel is men niet, is mijn ervaring. Ze verlangen vooral flexibiliteit van jou om extra werk te kunnen doen, maar als je zelf een keertje vroeg naar huis moet wordt verwacht dat je dat weken van tevoren aangeeft. Als je flexibel bedoelt als in flexibel met het naar jou toeschuiven van extra werk dan is het antwoord volmondig JA! Ze zijn altijd erg blij met mensen die wat extra´s willen doen.
Geen ruimte in het budget?quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die nacontrole op de depots heb ik ook wel eens voorgesteld, maar dat wilden ze niet. Was geen ruimte voor in het budget, ofzo. Met als resultaat dat er geregeld de volgende dag (of later) wijken worden teruggevonden, omdat:
a) er miscommunicatie was over wie deze zou wegbrengen
b) de postbezorger na uren wachten op zijn zakjes op een gegeven moment dacht "bekijk het maar", en weggaat om bijv. de kinderen van school te halen
c) De teamcoach niemand meer had om de wijk te lopen, maar dacht "gooi maar neer bij het depot, dan is de bestellerszaal tenminste leeg, en komt de vestigingsmanager er ook niet achter"
Zakjesadressen en depots worden bij ons ook steeds schaarser. Vroeger lagen er op zo´n zakjesadres misschien 2 zakjes, nu liggen er complete wijken. Die, met een beetje pech, nog blijven liggen ook. Dus dan haken veel van die adressen af, weinig mensen hebben er zin in dat hun schuurtje ineens tot de nok toe vol ligt met grijze tassen en dat er constant postbodes in- en uit lopen.
Tja, het is niet mijn onzinargument, maar dat van de teamcoach. Maar stel dat zo´n bussenlichter constateert dat er nog 3 wijken op het depot liggen, wat doet hij dan? Gaat íe ze zelf lopen? Daar zal hij ws. geen tijd voor hebben. Het probleem wordt bij ons voor een groot deel veroorzaakt door de nieuwe diensten. Als het een beetje druk is kunnen bepaalde wijken al niet meer met de eerste depotrit mee. Die chauffeur gaat dan toch weg want anders zijn de wijken die op dat moment al wel af zijn ook te laat. En als je als postbezorger herhaaldelijk een uur op je wijk moet wachten is dat ook zeer hinderlijk. Temeer omdat die mensen zijn binnengehaald met het verhaal "tussen 1 en 3 even een wijk lopen, kun je daarna lekker de kinderen van school halen". Dan komt die wijk veel te laat omdat het druk is, dan is de postbezorger vanwege de drukte ook nog langer aan het lopen, dus die kinderen van school halen gaat ook niet lukken. Eigenlijk is het werken als postbezorger vooral geschikt voor mensen die overdag toch al bijna niks te doen hebben, want zo makkelijk laat het zich niet tussen andere activiteiten inplannen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Geen ruimte in het budget?
Het kost misschien vijf minuten extra tijdens de buslichting. Er staat in de wijken immers altijd een brievenbus binnen een straal van 500 meter, dus het kan niet zo zijn dat je meer dan een paar minuten extra kwijt bent om even langs het depot te wippen voor nacontrole. En als het goed is, gaat het vooral om de herstelpost en (eventueel) enkele postbezorgermappen, omdat de postbode plus het merendeel van de lege zakken en overbodige HAH meeneemt (mee-zou-moeten-nemen).
En wat denk je dat het kost als er post blijft liggen? Onzinargument, dus.
Hier worden eventuele fouten op het rooster eigenlijk altijd gelijk opgelost, desnoods door de postbode plus (of door mij, op zaterdag), dus dat is niet van toepassing. We zijn wel eens te laat bij het depot, maar dat heeft ermee te maken dat het postbodeteam op maat is, waardoor je niets overhoudt als het een keer wat drukker is, zoals toevallig vandaag het geval was.
Gelukkig werk ik wel in een echt team... Een team met mensen die gelijk andere wijken gaan ingooien als ze even moeten wachten op de machinepost, bijvoorbeeld. Een team waar mensen nog wel eens een wijkje van elkaar overnemen, of eens wat omwisselen als dat op het moment beter uitkomt.
Ook wat de zakken betreft zijn er zelden problemen. Omdat de zakken altijd worden opgehaald en op een centrale plaats binnen het compartiment liggen, is er zelden een tekort aan zakken. Zakken die door collega's van andere compartimenten gebruikt worden, nemen we gewoon terug. Er moeten eigenlijk alleen af-en-toe nieuwe zakken besteld worden, omdat de zakken nou niet echt van denderende kwaliteit zijn en er dus wel eens eentje kapot gaat.
We hebben het best wel redelijk voor elkaar, eigenlijk.
Het punt is dat je niet altijd met een beschuldigende vinger kan wijzen wiens schuld het is als een wijk blijft staan. Het kan door miscommunicatie komen, iemand wist niet dat hij ook nog die wijk moest lopen. De wijk kan naar het verkeerde depot zijn gebracht, of naar een depot wat bij een winkel hoort die op een gegeven moment ook dicht gaat. En je kan die bezorgers niet verplichten dat ze dan maar uren gaan zitten wachten, doorbetaald of niet. Die mensen zijn aangenomen om 2 tot 3 uurtjes per dag te werken, die hebben nog meer te doen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:03 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, dat hebben wij ook wel een beetje, alleen bij ons kan het qua mensen nèt. De vrijdag is verreweg de drukste dag, dus dan redden we het gewoon niet binnen de tijd.
Als een chauffeur constateert dat er nog post is blijven liggen, kan hij/zij wel zo zien van wie die post was. Post laten liggen kan je bij ons gewoon je baan kosten, ook al is het het laat aangeleverd. Geef dan je extra tijd door (of wachtgeld, wat niet zo raar is als het echt uit de klauwen loopt en mensen uren op het depot zitten te wachten). Maar zaken als rouwkaartjes moeten gewoon bezorgd worden. Maar wij hebben dat soort problemen eigenlijk nooit. De mensen hebben daar de mentaliteit ook niet naar om post te laten liggen en mensen die de indruk hebben die mentaliteit wel te hebben, blijven zelden lang genoeg aan om het meer dan één keer te laten staan.
Dat opdeel-gebeuren (wij noemen het NUT), klopt sowieso niet. Nou was dit de laatste week waarin er genut werd, maar wij hebben het ook bijna iedere dag gehad. Sowieso de laatste drie vrijdagen. En waar is het goed voor? "In de zomer tijd inleveren, dan krijg je in de drukke periode (KNJ) hulp". En als de KNJ gearriveerd is, loopt nog iedereen in het donker bij de straat, omdat er nauwelijks hulp te krijgen is.
Idd, bij ons gaat op dit moment alles ook nog goed.quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:10 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, zo ver zijn wij dus bij lange na nog niet.
ja of gedeeltelijk binnen en bezorgenquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
20 uur per week is voor een postbezorger tamelijk veel. Meestal geven ze postbezorgers contracten tot 10 uur per week, maar dat kan per regio verschillen.
Over de sollicitatieprocedure en de verdere gang van zaken kan ik niets vertellen, omdat ik op een andere manier bij het bedrijf binnen ben gekomen.
maar kun je je voorkeur uitspreken over welke buurten je wilt bezorgen? er zijn gwn 2 straten hier waar ik liever niet kom. bovendien is dit gwn een hele asiocale stad, ik zou liever in een andere plaats werken maarjaquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet wel dat ze nog vrij veel parttime postbodes willen hebben en niet meer op zoek zijn naar krachten die 37 uren in de week bij de post willen werken, dus wat dat betreft zou ik het gewoon proberen.
oke beankt voor de tipquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:22 schreef Kerdaben het volgende:
Flexibele part time krachten willen ze er volgens mij altijd wel bij hebben. Via internet solliciteren zou ik niet doen, mijn ervaring is dat het voor geen meter werkt. Beter om gewoon even langs te gaan en te vragen naar een leidinggevende ofzo.
Met een beetje geluk kun je ook wel aangeven in welk team je wil, als er wijken zijn waar je echt niet wil bezorgen.
Dit NUT zal alleen maar gaan uitbreiden. De zaterdag, waarop er geen HAH is, zal er voor postbezorgers op termijn zeker genut moeten worden. Nu is dat soms nog maar 60 minuten als er geen reet post is, maar je kunt er de donder op zeggen dat dit gaat toenemen. Door bezettingsproblemen wordt van postbezorgers veel flexibiliteit verwacht, terwijl daar geen extra beloning tegenover staat. Het salaris ligt inmiddels onder het minimumloon, omdat de laatste loonsverhoging jaren geleden is.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:03 schreef Jordy-B het volgende:Dat opdeel-gebeuren (wij noemen het NUT), klopt sowieso niet. Nou was dit de laatste week waarin er genut werd, maar wij hebben het ook bijna iedere dag gehad. Sowieso de laatste drie vrijdagen. En waar is het goed voor? "In de zomer tijd inleveren, dan krijg je in de drukke periode (KNJ) hulp". En als de KNJ gearriveerd is, loopt nog iedereen in het donker bij de straat, omdat er nauwelijks hulp te krijgen is.
Jep. Uiteraard wel voldoende frankeren (zie hier).quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:58 schreef Rian. het volgende:
Als ik een aardig grote envelop met aardig wat electronica heb, die wel door de brievenbus past. Dan valt het toch gewoon onder de Brieven en Kaarten tarieven en kan ik heb gewoon in de lokale brievenbus gooien?![]()
Mischien een beetje domme vraag maar ik wil het zeker weten
Ik zou het in een doosje doen. Ligt er een beetje aan hoe kwetsbaar het is. Zolang het maar door een brievenbus past (38 x 26,5 x 3,2 cm) en minder weegt dan drie kilo (da's veel voor een pakje van dat formaat), geldt het brievenbusposttarief.quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:58 schreef Rian. het volgende:
Als ik een aardig grote envelop met aardig wat electronica heb, die wel door de brievenbus past. Dan valt het toch gewoon onder de Brieven en Kaarten tarieven en kan ik heb gewoon in de lokale brievenbus gooien?![]()
Mischien een beetje domme vraag maar ik wil het zeker weten
Ook niet om de week?quote:Op zondag 14 september 2008 23:59 schreef MCH het volgende:
Ach, ik heb een aantal maanden op de zaterdag gewerkt en nog nooit meer als 2 weken achterelkaar dezelfde wijk gehad.![]()
TNT
Op zondagen en vrije dagen is de toeslag 35%.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Heb m hier ook voor me liggen. Ik weet dat de toeslag na 18.00 15% over de gewerkte minuten is. Misschien is de toeslag in dit geval gelijk.
Nog maar even overnadenken wat ik wil, werken of niet.
De toelage op zondag is volgens mij 100%. Er staat een mooi tabelletje met de toelagen in de CAO-tekst. Toelagen voor werken op Ongebruikelijke Tijdstippen (Tot.), oid.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:30 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Op zondagen en vrije dagen is de toeslag 35%.
Ik ben benieuwd of ze dit ook in onze regio gaan doen. Ik zal zaterdag eens navraag plegen. Ik pak elke kans aan om extra te werken
( werkt er hier iemand ook in Zuidhorn? )
En behoorlijk druk ook, bijna huis-aan-huis van die dikke H&M boeken. En komende week V&D´s prijzencircus. Jay!quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Zoo, vandaag was het wel lekker weer!
Hier viel het goed mee. Eindelijk is de beloofde loonsverhoging vanaf 1 april met terugwerkende kracht doorgevoerd, dus toch weer wat achterstallige tientjes erbij. Helaas werden die meteen verrekend met de aldus ontstane achterstallige loonheffingquote:
Ik zou 2 jaar moeten wachten als ik het via het verlof zou krijgen. De kans bestaat dat ik over een half jaar voor een jaar terug zou komen met de functie postbode ipv zaterdagbezorger (moet minstends 3 maanden tussen zitten ofzo). Dus heb ik besloten alles in 1 keer uit te laten betalen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan nog wel maanden duren. Zeker als ze je gewoon op verlof zetten en ze je dus via het contract uitbetalen. Dan hoef je in totaal minder belasting te betalen en hou je netto meer over![]()
Maar ja als je aangegeven hebt dat je het in één keer wilt ontvangen, dan zal dat nog wel volgen.
Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)quote:
Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)
Alleen snap ik nog niet veel van die salarisstrook
Een collega van mij, een postbezorgster, heeft zo’n enquête gehad, ikzelf (nog) niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn broertje heeft vandaag een enquête gehad over het bezorgen van post op 1 januari. Hij heeft 'm al terug gestuurd, en voor mij was er geen brief, dus was wel benieuwd waar het nou precies in stond. Iemand anders 'm ook gehad??
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:56 schreef MiSS_TiquE het volgende:
[..]
Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.
Er was bij mij iets fout gegaan in de communicatie (wanneer ik voor het eerst moest werken) toen ik begon. Toen heb ik ook een maandsalaris gekregen zonder er iets voor te doen. Dat zou verrekend worden, maar dat is nooit gebeurd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
Maar de salarisstrook geldt toch niet voor heel september? Tenminste, ik heb nu voor drie zaterdagen betaald gekregen en er zit nog 1 zaterdag in september, aanstaande.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
quote:Op donderdag 25 september 2008 10:12 schreef sempron2400 het volgende:
Ja, die geldt voor heel september. Je zou, omdat je op 6 september begonnen bent, 25/30 van een compleet maandsalaris moeten hebben ontvangen.
Eehm, ben je zaterdagbesteller? Je geeft aan dat je op 6 september begonnen bent, dus werk je alle zaterdagen in september. Je hebt dan gewoon recht op een compleet maandsalaris.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:09 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Maar de salarisstrook geldt toch niet voor heel september? Tenminste, ik heb nu voor drie zaterdagen betaald gekregen en er zit nog 1 zaterdag in september, aanstaande.
Okee...quote:Op donderdag 25 september 2008 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Eehm, ben je zaterdagbesteller? Je geeft aan dat je op 6 september begonnen bent, dus werk je alle zaterdagen in september. Je hebt dan gewoon recht op een compleet maandsalaris.
Je krijgt trouwens altijd iets meer dan 4 zaterdagen, omdat je per maand betaald wordt, en niet per 4 weken. En in een jaar zitten niet exact 52 weken, maar 365/7 = 52,14. Dus in een maand zitten gemiddeld 52,14/12 = 4,35 zaterdagen.
Als je een contract hebt van 4 uur krijg je iedere maand aan CONTRACTuren 4 x 52,14 / 12 = 17,38 uur uitbetaald. Plus de MEERuren van de maand daarvoor.
De berekening kan iets anders uitvallen omdat TNT bij het omrekenen tussentijds, naar beneden (!!) afrondt.
Die 17,38 uur was maar een rekenvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Okee...
Dan kan het wel kloppen.
Ik ben 18 jaar en krijg dus 6.12 euro bruto.
Nu staat er bij mij in het linkerrijtje onder algemene gegevens het volgende:
Salaris
Minimum Loon
Schaalnummer
Functiejaar
Parttime factor
Arbeidsduur
-en nog wat zooi-
Staat achter een van deze woorden het aantal uren dat ik gewerkt heb dan? Want achter geen van alleen staat 17,38 uur.
En ik werk 5,5 uur per zaterdag, dus dat kan ik er in oktober blijkbaar nog bij verwachten?
Ja, ik heb een contract van 4 uurquote:Op donderdag 25 september 2008 19:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die 17,38 uur was maar een rekenvoorbeeld.
Die 5,5 uur per zaterdag waar je het over hebt, betekent dat dat je een dienst hebt van 5,5 uur, of dat je een contract hebt voor 5,5 uur per zaterdag? (Of beide?).
Je CONTRACTuren per maand staan in de rubriek "algemene gegevens" achter "arbeidsduur".
Maar je kan natuurlijk ook even je contract raadplegen.
Als je dienst (5,5 uur) groter is dan je contract krijg je het verschil een maand later (ongeveer) uitbetaald.
Op je loonstrookje staat onder het telefoonnummer en e-mailadres van het HRSSC (Human Resources Shared Services Center) het tijdvak (TV) waarover in deze maand de extra uren worden uitbetaald. In september waren dat de extra uren uit de periode 4 t/m 31 augustus.
Dat is vreemd, die 14,47 uur. Dat komt namelijk overeen met 3 uur en 20 minuten per week, niet met 4. Misschien een goed idee om daar toch even over te bellen met het HRSSC (nummer staat op je loonstrookje). Het zou kunnen komen doordat je niet de hele maand september in dienst bent geweest, maar stel dat je op 1 september in dienst was gekomen dat had je ook 4 zaterdagen gewerkt, dus dat zou niets uit moeten maken. Maar bel ze toch maar ff, want ik snap het ook even niet meer.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:53 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, ik heb een contract van 4 uurEn een dienst van 5,5 uur.
Bij mij staat er achter arbeidsduur 14,47.
Dat van die periode 4 tm 31 augustus staat er ook bij mij op ja
10,530% salaris 866,63 91,25quote:Op donderdag 25 september 2008 23:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is vreemd, die 14,47 uur. Dat komt namelijk overeen met 3 uur en 20 minuten per week, niet met 4. Misschien een goed idee om daar toch even over te bellen met het HRSSC (nummer staat op je loonstrookje). Het zou kunnen komen doordat je niet de hele maand september in dienst bent geweest, maar stel dat je op 1 september in dienst was gekomen dat had je ook 4 zaterdagen gewerkt, dus dat zou niets uit moeten maken. Maar bel ze toch maar ff, want ik snap het ook even niet meer.
Mag ik toch ook even weten wat er bij jou op de eerste regel staat? Ik bedoel deze:
18,43 % Salaris 1767,00 325,66 (dit is een voorbeeld).
Dan kan ik in elk geval kijken of je wel genoeg loon hebt gehad.
Dat is volgens mij dan toch te weinig, je werkt deze maand 4 zaterdagen dus da´s 16 uur. Maal je uurloon van EUR 6,12, kom ik op EUR 97,92.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
10,530% salaris 866,63 91,25
Ik zie dat je uurloon inderdaad EUR 6,30 is.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Loonstrook:
[ afbeelding ]
Rechterrijtje viel half weg dus hieronder de cijfers:
91,70
1,70
98,30
3,68
17,00
25,00
7,29
91,70
6,60
Kou is natuurlijk een relatief begrip. Weerbericht voor de komende dagen is 13 graden en buien, dus in elk geval geen lekker weer.quote:
Vind dat nog niet zo erg.quote:Op maandag 29 september 2008 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kou is natuurlijk een relatief begrip. Weerbericht voor de komende dagen is 13 graden en buien, dus in elk geval geen lekker weer.
Ja nouja dat idee heb ik dus ook, dat dat niet op schiet. Ik weet wel hoe het komt trouwens.. voor een van de wijken die ik op zaterdag loop, is voor doordeweeks een andere bezorger aan genomen. Die is van de week in opleiding geweest, en mag zaterdag alleen mijn wijk doen. Dus nu plannen ze mij hier maar op in..quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:24 schreef Kerdaben het volgende:
Toen ik de aller eerste keer opleiding kreeg bij TNT kreeg ik ook van iemand die de betreffende wijk nog nooit gelopen had, kan wel zeggen dat ik daar helemaal niks van geleerd heb...gelukkig kreeg ik de zaterdag erop van iemand die er wel ervaren was en dat ging eigenlijk prima. Ik zou dus gewoon zeggen dat het je niet slim lijkt, als het toch moet moet je maar gewoon je best doen...
Nog wat details over dat plan gehoord (ben ff op vakantie geweest). Ik heb er iig niet veel trek in, sterker nog, week 1 vraag ik meestal verlof. Voor kerstdagen op het SC mogen ze me wel vragen, da's lekker werken. 1 januari is een feestdag, dus dat moet sowieso met 200% toeslag.quote:Op donderdag 25 september 2008 17:52 schreef sempron2400 het volgende:
Mij is nu al gevraagd of ik een dag van mijn vakantie kan werken, vanwege een tekort aan mensen. De postbodes plus zitten ook in een moeilijke positie. Dan hebben we het nog niet gehad over mogelijke werkzaamheden op 1 januari. Wie heeft er nu zin om tegen minimumloon (postbezorger) te werken als heel Nederland aan de wijn zit?
Kloptquote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens ook gehoord dat er komende zaterdag een Gammafolder bij zal zitten, maar wat daar van waar is ...
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
Heb trouwens ook gehoord dat er komende zaterdag een Gammafolder bij zal zitten, maar wat daar van waar is ...
Dat klopt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
weet je nog van poosje terug dat we een paar zaterdagen achter elkaar een AH-blaadje erbij hadden en dat ze toen waarschuwden dat je vaker HAH op zaterdag kan verwachten? Dat, dus.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Meer smilies kan ik er niet aan hangen. Wat zijn dat nou weer voor een geintjes dan
Ik weet het, maar alsnog vind ik het 10x niks. Die AH kun je tenminste nog fatsoenlijk meenemen, nu kan ik weer 1,5 fietstas volgooien met die Gamma'squote:Op donderdag 9 oktober 2008 10:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
weet je nog van poosje terug dat we een paar zaterdagen achter elkaar een AH-blaadje erbij hadden en dat ze toen waarschuwden dat je vaker HAH op zaterdag kan verwachten? Dat, dus.
Ik ben op zaterdag altijd lekker snel klaar met mijn wijkje, allemaal portiekflats. Zonder hah kan je ´m in 1,5 uur lopen, en als het rustig is zelfs nog wat sneller. Maar met een grote hah als Gamma ben je zo 2 uur bezig. En dan zal je zien dat er verder geen ene reet post is, net als vorige zaterdag. Ik heb liever heel veel post en geen hah, dan ben ik meestal sneller klaar dan met weinig post en hah.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 16:29 schreef Deezertje het volgende:
Mwah, maakt voor mij niet zo uit, werk Zaterdag toch al en de rest van de herfstvakantie ook al, dus als ik het nou dinsdag of zaterdag heb.... Gamma is idd wel irritanter dan de AH....
Bij mijn intreding (3 maanden geleden ofzo) werd mij verteld dat VOG niet echt nodig was. Kreeg er toch een brief van thuis dat ik het binnen 8 weken nog moest doen, heb het nog wel gemeld maar verder helemaal niets meer van gehoord en die 8 weken zijn inmiddels wel om.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef gamelady58 het volgende:
Hallo
Ik zit met een klein probleem,en misschien dat een van de lezers mij kan helpen.
Het volgende:
Sinds 7 Juli 2008 ben ik al werkzaam als Zaterdagbesteller.
Door een fout,heb ik pas het contract gekregen op 30 Augustus 2008,wat ingaat per 30 Augustus en eindigt op 31 December 2008.
Nu kreeg ik vandaag een brief,dat ik mijn VOG nog niet hebt ingeleverd,en als ik dit niet binnen de acht weken van ondertekening van contract nog niet heb ingeleverd.mijn contract rechtswege wordt beeindigt.
Dus als ik goed tel zou ik voor 18 Oktober deze moeten inleveren.
Nu heb ik al te kennen gegeven dat ik wil stoppen met het werk,dus voor deze ene week,ga ik geen Vog aanvragen.
Ben ik dan nu per 18 Oktober niet meer werkzaam,omdat ik geen VOG heb ingeleverd,of moet ik gewoon een uitwerk periode van 1 maand aanhouden.
En hoe zit het met de twee maanden,wat ik heb gewerkt,voor mijn contract?
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:03 schreef Kerdaben het volgende:
[..]
Bij mijn intreding (3 maanden geleden ofzo) werd mij verteld dat VOG niet echt nodig was. Kreeg er toch een brief van thuis dat ik het binnen 8 weken nog moest doen, heb het nog wel gemeld maar verder helemaal niets meer van gehoord en die 8 weken zijn inmiddels wel om.
Die twee maanden voor je contract moet je toch echt even aan je leidinggevende vragen.
Dat dus.quote:
Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:45 schreef Jojoortje het volgende:
Half 7 klaar?
Hoe laat ben je de wijk in gegaan?
Is dat iets nieuws?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef gamelady58 het volgende:
Nu kreeg ik vandaag een brief,dat ik mijn VOG nog niet hebt ingeleverd
Ik heb het jaren gedaan met tweedehands herenfietsen. Die kocht ik dan van particulieren voor max. 50-75 euro. Meestal kan je ze na een jaar of 2/3 weggooien. Sommige collega´s van mij kopen steeds van die omafietsen van bijv. Halfords, maar die zijn absoluut ongeschikt. Als ze een jaar meegaan heb je mazzel, vaak halen ze de 6 maanden niet eens. Vaak scheurt de achtervelg, en ik heb al eens een frame doormidden zien breken. Zo bezien is EUR 139 nog best duur.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
Kijk hier heb ik wat aan. Ik ben niet van plan om meer dan 200,- te gaan uitgeven. Ik ben maar een zaterdagbesteller maar voor de komende week moet ik ook al i.v.m. de herfstvakantie ook wat dagen bestellen dus het is wel van belang dat ik gewoon een fiets heb die stevig is.quote:
Ik gebruik de fiets van mijn moeder. Het is gewoon een standaard fiets, maar hij bevalt me supergoed.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...
Officiele tijd is volgens mij voor beide wijken een uur en drie kwartier. Maar ja HAH he![]()
Inderdaad, ik was al om 13:30 klaar ! ( 07:15 begonnen )quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!
Hoe laat ben je begonnen met werken dan?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:53 schreef Jojoortje het volgende:
@ VFH
Maarja, als onze teamcoach ons zo laat de straat op zou sturen met 2 wijken met HAH, wordt hij gewoon uitgelachen hoor
Snap niet dat jouw teamcoach dat laat gebeurenHad hij geen postbezorger kunnen bellen die even 1 wijkje van je kon wegbrengen?
Dat doen ze dus heel vaakquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:59 schreef MadGuy het volgende:
Vragen ze of je "iets extra's" wilt doen, met de belofte dat het een "klein, simpel wijkje" is.
Over wat voor karren heb je het?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Tis wel zo dat ze gewoon moeten zorgen dat er genoeg karren zijn. Maar goed. Ik had zoiets van, het zijn mijn wijken, het moet maar. Als zoiets vaker gebeurt is het natuurlijk een ander verhaal.
Inderdaad, bij ons zeggen ze ook altijd: "Het zijn allemaal rondjes, heel gemakkelijk!" of "Je kunt hem in anderhalf uur lopen!". Tsja, als je die wijk kent als je broekzak, en geen HAH hebt, dan gaat dat op - anders niet. Extra wijken die ik niet ken doe ik in principe niet meer, tenzij ik tijd over heb (wegens weinig post bv., of geen collega's om mee te ouwehoeren).quote:
Ik gebruik nu tijdelijk de "Makro fiets" van mijn pa, eerder mijn eigen exemplaar. Van die laatste moet het achterwiel echter even gerepareerd worden. Heb er nu 2 jaar de post mee gedaan, en als dat wiel gefixt is kan hij zeker nog een jaar mee.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Euh ja gewoon zo'n karretje waar je je fietstassen aan hangt en de post mee weg brengt?quote:
Ik heb mijn fiets 4 maanden geleden bij de MAKRO gekocht, was in de aanbiedingquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:07 schreef e-wok het volgende:
[..]
Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.
Er zijn wel wat spelregels:
- Fietstassen niet voller doen dan de toegestane hoeveelheid
- Pomp je banden niet volledig op (voor 5/6 ofzo) en houdt de hoeveelheid lucht in de gaten
- Laat slagen en losse spaken op tijd repareren
- Laat bij de fietsenhandelaar een extra stevig bagagerek monteren. Als je zegt dat je bij de TNT werkt begrijpen ze je prima. Ik wil nog wel een fotootje maken van mijn fiets als je daar behoefte aan hebt
- Behandel je fiets goed, smijt em niet zomaar overal neer.
Zo hebben 2 van mijn fietsen het elk 2,5 jaar overleefd. Enige waar ik last van had waren de banden en spaken.
De tweede fiets heb ik gekocht omdat mijn vorige fiets echt af was (al zeker 15 jaar oud)
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Borreke het volgende:
[..]
Zag op deze site al wat mooie fietsen:
Link
Prijzen zijn op zich wel goed, alleen hoop ik dat ze langer meegaan dan m'n huidige, extra bagagerek idd wel goeie tip. Misschien beter om even in een winkel te gaan kijken.
Hehehequote:Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Borreke het volgende:
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn.
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
Klopt, in m'n contract staat ook iets dergelijks dat het redelijk zwaar is. Ik vind het wel meevallen, alleen als ik grote rondjes moet lopen en als daar folders bij komen dat je de bundels gewoon niet kan dragen is het wat irritant. Muziek luisteren onderweg is niks voor mij, ik ben zo onhandig als wat en die kabels erbij, mij niet gezienquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van(Werkte toen doordeweeks in de vakantie)
Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet wordenAls ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.
(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe)
Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en) en mooi een wijkje wegbrengen.
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Jojoortje het volgende:
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoorGa er echt niet op wachten!
Veel lokale fietsenmakers vragen veel geld voor tweedehansjes. EUR 150 voor een ouwe gazelle met terugtraprem is geen uitzondering. Soms kom je er 1 tegen die wel lage prijzen vraagt, een collega van mij kocht pas een Union met handremmen en 3 versnellingen voor EUR 75, bij een fietsenmaker.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef Borreke het volgende:
[..]
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
sowieso geen damesfiets.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
Wij hadden vroeger een paar Kronans als reservefietsen, die lagen binnen een jaar helemaal uit elkaar. Maar dat lag misschien ook wel aan mijn lompe collega´s.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
sowieso geen damesfiets.
De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).
Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Niet bepaald, was tot 31-08 in dienst waarbij ik de beginweek van augustus nog op vakantie zat en die uitbetaling heb ik logischerwijs vorige maand gewoon gehad.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
Ja, in de maand september.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
September?quote:
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
Dat dusquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef e-wok het volgende:
[..]
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen)
Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzonderingquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:51 schreef e-wok het volgende:
[..]
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...
Dan had je nu pijn in je schouder gehad ipv in je armquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzondering
aka de "postboy"quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Schoudertas is ideaal voor reclame ja. Ik neem hem ook wel eens mee zodat ik meer zonder karretje kan doen.
ik hou niet van vakjes.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe variant van de schoudertas heeft 1 vakje voor post en 1 voor reclame en er kan netto veel meer in dan in het stugge geval.
Gelukkig hebben we bij ons op kantoor ook nog een aantal rode
We hadden eind vorig jaar (geloof ik) een enorme mailing van Essent met zulke kaarten. Ze gingen alleen uit als je ze keihard op de werktafel klapte.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:20 schreef Borreke het volgende:
Leuk zeg, zo'n druksensor op een verjaardagskaart die in een envelop zit en je de tyfus doet schrikken![]()
![]()
Precies, zo doe ik het ook. Hoop HAH erbij frotten er grote rondes lopen. Ideaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik hou niet van vakjes.
Ik gebruik de schoudertas voornamelijk voor bundels post... Bij de huidige TNT-tas kan je er wel een bundel of drie à vier in vervoeren. Er zit wel een klein vakje in, maar die gebruik ik alleen voor foutlopers (zoals fouten van de sorteermachine)
Ik hoop het toch niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:24 schreef Deezertje het volgende:
Morgen (zaterdag) toch niet weer HAH?
Welke 3 soorten?? AH, Gamma niet..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:08 schreef Kerdaben het volgende:
Morgen geen HAH, en wij hebben volgende week alleen op dinsdag en vrijdag. En heb gezegd dat ik dinsdag niet kon werken, absoluut geen zin in 3 soorten HAH.
Die hadden we hier woensdag en donderdag al. Dus er was geen ene reet vandaag, en dat terwijl het vorige week zaterdag huizenhoog stond, en Gamma erbij. Kunnen ze het niet wat beter spreiden, vraag ik me soms af. Of er is teringveel, of er is superweinig, een tussenweg lijkt er niet te zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:46 schreef Jordy-B het volgende:
Ondanks de kampioen was het een redelijk relaxt dagje.
Altijd een plattegrond meenemen als je naar een nieuwe wijk moet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
We hadden (weer eens) wat mensen te kort. Moest ik een postbezorgerswijk gaan weglopen die ik nog nooit gehad had, de wijken eromheen ook niet. Dus flink wat zoekwerk.
We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Plattegronden? Die zijn in het hele gebouw zowat niet te vinden. Gelukkig wist ik een infozuil te staan redelijk tegen die wijk aan.
Ja, google maps heb ik ook gebruikt toen ik plattegronden voor alle wijken moest maken voor ons gebied. Blijkt een tijdje later dat ze de meesten nooit uitgeprint hebben en ik ze dus voor niets ( buiten beloning van 100 euro omquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.
De kaarten per wijk komen gewoon van Google Maps en zien er prima uit.
Bij rembours betaalt de ontvanger ook niet de verzendkosten aan de postbode, maar de aanschafprijs van het artikel. Dus als die telefoon bijv. EUR 100,- kostte moet je dat bedrag aan de postbode betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je gewoon moet tekenen, want rembours zonder betalen is een beetje apart![]()
En aangezien het een abo voor je telefoon is zul je waarschijnlijk helemaal zelf moeten tekenen, denk ik zo!
Normaal gesproken mogen pakketjes waarvoor niet getekend hoeft te worden aan de buren afgegeven worden, waarbij er wel altijd een briefje door de bus gegooid dient te worden bij degene die het pakket moet ontvangen. Als er getekend moet worden, dan is het in principe alleen huisadres.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Hoe is de TNT-werkwijze nou eigenlijk bij een niet-thuis?
Ik wacht al sinds juni op mijn kleding, geen idee wat ze met die maattabel hebben gedaan (heb overigens sinds het begin, 2 jr geleden, al wel een trui, polo, winterjas en cap, maar geen broek en regenspul).quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Als ik jou was zou ik gewoon naar kantoor gaan, anders krijg je het wsl nooit. Dat zij het druk hebben is niet jouw probleem, ze maken maar tijd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.
Ik zou graag op zijn minst een leen regenjas willen of zo.
Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
Volgens het zakboekje postbezorger:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Hoe is de TNT-werkwijze nou eigenlijk bij een niet-thuis?
Hmm, doe ik nooit, mik altijd een briefje naar binnen en neem het mee terugquote:Bel aan bij maximaal 2 buren (links/rechts of aan de overkant van de
straat), wacht even en bel indien nodig nog eens.
Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.
Ik zou graag op zijn minst een leen regenjas willen of zo.
Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregen
Vergeten de formulieren op de sturenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:33 schreef MiSS_TiquE het volgende:
[..]
Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |