abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61632708
Hebben we eindelijk een collega erbij op zaterdag, doen ze er alles aan om em weg te krijgen!

Hij heeft twee zaterdagen met mij meegelopen, en de derde was ik op vakantie. De teamcoach vroeg aan mij of hij het alleen zou redden. Ik heb toen aangegeven dat hij het buiten red, maar binnen heeft hij nog extra hulp nodig. Die zaterdag ging het wel goed, want hij kon de wijk al een beetje, en had de wijk al twee keer ingegegooit, dus het ging niet snel, maar hij wist iig ongeveer waar hij mee bezig was.

Maar wat doen ze afgelopen zaterdag...... ik ben terug van vakantie, dus ik krijg m'n eigen wijk weer terug en vervolgens zetten ze nieuwe collega op een grote wijk waar hij nog nooit geweest is, en geven ze mij weer een nieuw persoon mee om op te leiden

Ik heb geen tijd om twee mensen op te leiden! En logischerwijs schoot het ook niet op met ingooien, hij heeft nog moeite met attentiekaarten, en terwijl degene die de middagwijk had die erachter zat al stond te wachten, was hij nog aan het ingooien..
Hij had ook nog niet gewerkt met steunpuntzakken, want die hadden we die twee zaterdagen niet nodig. Ik heb het wel uitgelegd, maar dat is natuurlijk toch anders dan daadwerkelijk gebruik maken van die dingen.
Dus ik had het bij de teamcoach gemeld, hij stuurt iemand om te komen helpen, die komt even kijken... en vervolgens is ze weer weg

De wijk is bovendien niet logisch qua volgorde, want het karretje en het steunpunt zijn een tijdje geleden van adres veranderd, maar de looproute niet.

Ik heb even snel een kaartje voor hem gekopieerd.. maar ik vrees dat het niet al te makkelijk is gegaan in de wijk..

zeg maar tegen je nieuwe collega's dus
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_61635322
Ach, ik heb een aantal maanden op de zaterdag gewerkt en nog nooit meer als 2 weken achterelkaar dezelfde wijk gehad.
TNT
pi_61636086
Ik was afgelopen zaterdag vrij omdat ze te veel mensen hadden (ja ben zaterdagmedewerker)
pi_61636095
quote:
Op zondag 14 september 2008 23:59 schreef MCH het volgende:
Ach, ik heb een aantal maanden op de zaterdag gewerkt en nog nooit meer als 2 weken achterelkaar dezelfde wijk gehad.
TNT
Ook niet om de week?

Hier hebben we bij best wel veel wijken een systeem dat mensen om de week een andere (of extra) wijk hebben. Heeft ermee te maken dat postbezorgers om de week een vrije zaterdag hebben. Op de zaterdagen dat een postbezorger niet werkt, wordt er een zaterdagwerker ingezet. Die zaterdagwerker switcht dan dus tussen twee postbezorgerwijken.

Zelf werk ik wel als vliegende keep en dat vind ik eigenlijk wel prettig. Iedere week dezelfde wijk heeft wel z'n voordelen, maar het is natuurlijk niet erg tof als je een rotwijk als vaste wijk krijgt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage maandag 15 september 2008 @ 09:36:07 #105
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_61638685
Heb om de week een steunpuntritdienst, de andere week loop ik alles wat los en vast zit. Wel relaxed, beetje afwisseling. Elke week dezelfde wijk is ook een beetje saai op een gegeven moment
pi_61649585
Wij hebben op zaterdag geen postbezorgers. De meeste zaterdagwerkers hier hebben een vaste wijk, en als ze weggaan leiden ze in de laatste paar weken zelf hun opvolger op.

Dit heeft wel als nadeel dat de meeste zaterdagwerkers maar 1 wijk kennen..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage dinsdag 16 september 2008 @ 18:31:47 #107
J'adore hardcore
pi_61681180
Mijn broertje heeft vandaag een enquête gehad over het bezorgen van post op 1 januari. Hij heeft 'm al terug gestuurd, en voor mij was er geen brief, dus was wel benieuwd waar het nou precies in stond. Iemand anders 'm ook gehad??
pi_61682155
Heb hem ook gehad, of je wilt werken op 1 januari. Ze willen dan nieuwjaarskaartjes gaan laten maken en die dan bezorgen, omdat kerstkaarten de laatste jaren sterk teruglopen en nieuwjaar schijnt bij jongelui meer te leven dan kerst. Ze willen met die kaarten de sms'jes gaan vervangen ofzo.
Als het doorgaat zou het tussen 12 en 17 uur gaan gebeuren, verder vragen ze of je er geld of vrije tijd voor terug wilt.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 september 2008 @ 19:13:15 #109
J'adore hardcore
pi_61682349
Oke, duidelijk, thanks.

Al heb ik het idee dat smsjes vervangen door nieuwjaarskaartjes niet gaat werken
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 september 2008 @ 19:15:15 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61682404
Heb m hier ook voor me liggen. Ik weet dat de toeslag na 18.00 15% over de gewerkte minuten is. Misschien is de toeslag in dit geval gelijk.

Nog maar even overnadenken wat ik wil, werken of niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:30:18 #111
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_61682857
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
Heb m hier ook voor me liggen. Ik weet dat de toeslag na 18.00 15% over de gewerkte minuten is. Misschien is de toeslag in dit geval gelijk.

Nog maar even overnadenken wat ik wil, werken of niet.
Op zondagen en vrije dagen is de toeslag 35%.

Ik ben benieuwd of ze dit ook in onze regio gaan doen. Ik zal zaterdag eens navraag plegen. Ik pak elke kans aan om extra te werken

( werkt er hier iemand ook in Zuidhorn? )
Nothing is what it seems
pi_61684415
Ik had die enquete ook. Op zich lijkt het me ontzettend leuk om op nieuwjaarsdag te werken (meestal toch een beetje een loze dag, familiebezoeken etc. ), als de fysieke toestand het toestaat tenminste. Moet wel een redelijke beloning tegenover staan trouwens, voor een toeslag van 15% bovenop het salaris zou ik het niet doen.
pi_61687032
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:30 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Op zondagen en vrije dagen is de toeslag 35%.

Ik ben benieuwd of ze dit ook in onze regio gaan doen. Ik zal zaterdag eens navraag plegen. Ik pak elke kans aan om extra te werken

( werkt er hier iemand ook in Zuidhorn? )
De toelage op zondag is volgens mij 100%. Er staat een mooi tabelletje met de toelagen in de CAO-tekst. Toelagen voor werken op Ongebruikelijke Tijdstippen (Tot.), oid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61708032
Alleen als we broodjes kroket krijgen
pi_61708063
Ik vrees dat ze weinig aan me zullen hebben als ik dan op kom dagen, dus ik pas daar maar voor.

Vandaag wel taart en appelflappen, omdat we bizar drukke weken achter de rug hebben.
pi_61720016
Nou nog twee daagjes werken, morgen een wijkje + een afhaalrit en dan zaterdag nog.
En dan is het THE END! want dan heb ik eindelijk vakantie!
pi_61735300
En weer een dag dichter bij ons salaris, de 21ste toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 september 2008 @ 17:12:16 #118
Maffe Fries
pi_61735339
zoiets ja. Dan komt voor mij eindelijk de rest van het in de zomer verdiende geld binnen
pi_61781154
Zoo, vandaag was het wel lekker weer!
pi_61782834
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Zoo, vandaag was het wel lekker weer!
En behoorlijk druk ook, bijna huis-aan-huis van die dikke H&M boeken. En komende week V&D´s prijzencircus. Jay!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_61782920
Maandag loon.
pi_61783613
Ik werk voor TNT en voor Netwerk VSP (is ook van TNT) en de H&M Boeken heb ik Donderdag via Netwerk VSP al bezorgd waar ik woon, terwijl ik ze bij een andere stad via TNT moest bezorgen (vrijdag)... Dus ene deel komt via TNT en het andere via Netwerk VSP... Maar ja, Maandag eindelijk weer eens loon! Wel stom dat je altijd van een maand geleden krijgt (tot 1 september), als het de 21ste is heb je dus alweer 3 weken gewerkt en dat zie je pas rond 21 oktober terug.. erg jammer, maarja!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 september 2008 @ 20:12:58 #123
Maffe Fries
pi_61786429
Vandaag heerlijk vrij gehad
pi_61796031
heerlijk weer de laatste tijd en eindelijk wordt het weer wat rustiger..
Lekker fris en en lekker zonnetje =)

Iedereen een fijn weekend
  Redactie Frontpage zondag 21 september 2008 @ 12:33:13 #125
J'adore hardcore
pi_61796688
Gister lekker 90 kilometer in m'n Sprinter rondgescheurd. Door de kampioen en Makro aardig wat steunpunten
pi_61804530
Word de brievenbus nu ook op zondag gelicht of ligt dit aan de gemeente of iets dergelijks?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 september 2008 @ 18:21:50 #127
Maffe Fries
pi_61804586
De grote rode en oranjebussen worden op zondag gelicht ja, maar meestal niet op zaterdag. De kleine busjes in de meer afgelegen gebieden worden niet op zondag geleegd, maar wel op zaterdag, omdat dit gewoon tijdens een postronde gebeurt
pi_61810692
Laatste weekje gaat voor me in
I pwn u!
pi_61814839
Morgen nog 1 dagje werken...2 wijkjes wegbrengen en dan lach ik jullie dinsdag allemaal uit want dan zit ik in Turkije..

Sorry lieve postbodes was niet mijn bedoeling, wens jullie veel sterkte met werken!
pi_61853130
Centjes!
pi_61854177
Valt het mee of tegen?
pi_61854770
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:11 schreef Deezertje het volgende:
Valt het mee of tegen?
Hier viel het goed mee. Eindelijk is de beloofde loonsverhoging vanaf 1 april met terugwerkende kracht doorgevoerd, dus toch weer wat achterstallige tientjes erbij. Helaas werden die meteen verrekend met de aldus ontstane achterstallige loonheffing
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 17:35:37 #133
Maffe Fries
pi_61854811
idd, dan kun je gelijk weer veel inleveren
pi_61855015
Ok heb net mijn laatste loonstrook ontvangen en zou nog 200 openstaande uren uitbetaald moeten krijgen. Weet iemand wanneer ik deze uitbetaald krijg? En gaat dit gewoon volgens een loonstrook?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 september 2008 @ 17:47:01 #135
Maffe Fries
pi_61855056
Dat kan nog wel maanden duren. Zeker als ze je gewoon op verlof zetten en ze je dus via het contract uitbetalen. Dan hoef je in totaal minder belasting te betalen en hou je netto meer over

Maar ja als je aangegeven hebt dat je het in één keer wilt ontvangen, dan zal dat nog wel volgen.
  dinsdag 23 september 2008 @ 18:07:48 #136
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_61855434
Minus loonheffing bleef er van 82 euro ongeveer 12 euro over
Een nabetaling geloof ik, ben al sinds 31-05 weg bij de tnt
pi_61855559
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan nog wel maanden duren. Zeker als ze je gewoon op verlof zetten en ze je dus via het contract uitbetalen. Dan hoef je in totaal minder belasting te betalen en hou je netto meer over

Maar ja als je aangegeven hebt dat je het in één keer wilt ontvangen, dan zal dat nog wel volgen.
Ik zou 2 jaar moeten wachten als ik het via het verlof zou krijgen. De kans bestaat dat ik over een half jaar voor een jaar terug zou komen met de functie postbode ipv zaterdagbezorger (moet minstends 3 maanden tussen zitten ofzo). Dus heb ik besloten alles in 1 keer uit te laten betalen.

Iemand ervaring na hoeveel tijd dit uit betaald gaat worden?
pi_61856533
ik vermoed binnen een maand of 2-3..

Ook weer een salarisverhoging haha. zijn dan maar een paar centen maar alles is meegenomen =)
pi_61863594
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 17:11 schreef Deezertje het volgende:
Valt het mee of tegen?
Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)
Alleen snap ik nog niet veel van die salarisstrook
pi_61864549
Die salarisstrook is inderdaad érg vaag. Vandaag werd me gemeld dat er 25 uur deze maand nog niet op zouden staan, maar dat die deze maand mee zouden komen...sympathiek dat het me verteld werd, want ik houd het zelf helemaal niet bij ofzo.
En volgens mij krijg ik ook nog salaris van de late dienst...tenminste in mijn vorige periode werd dat altijd apart gedaan, geen idee of dat nog zo is.

Heb vandaag voor het eerst na de reorganisatie bij ons gewerkt. Alles is bij ons verhuisd, opnieuw ingedeeld en we zouden nu veel efficiënter moeten werken, maar daar is nog weinig van te merken. Het voorsorteren duurt op ook maar een klein beetje drukke dagen al snel een half uur langer dan zou moeten, vervolgens moeten allerlei vakken getrokken worden en alles door een smal gangetje naar een ander deel van het gebouw...en dan stond vandaag ook nog eens alles vol met huis aan huis, wat allemaal nog ingevouwen moest worden. Tja...
Wij hebben dus nog een 1e verdieping waar we vroeger altijd zaten, maar het gedoe met de lift zou teveel tijd in beslag nemen. Iedereen verwacht nu wel (nu het elke ochtend grote chaos is) dat zeer snel weer enkele dorpen naar boven zullen verhuizen. Achja we zien het wel.

Trouwens ook erg duf, alle voorsorteringsdiensten zitten in het nieuwe team waar ik in zit. Dus bij elke dienst op zaterdag (of welke dag dan ook) moet je om kwart over 6 beginnen...terwijl anderen uit andere teams die dat bijvoorbeeld liever zouden doen dat niet meer kunnen.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  Redactie Frontpage woensdag 24 september 2008 @ 07:14:20 #141
J'adore hardcore
pi_61868640
In oktober gaan ze bij ons ook alles omgooien. Andere teams, andere (onlogische) diensten en de vossers gaan de postbussen in, terwijl de postbusmensen moeten gaan vossen
pi_61875116
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:28 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)
Alleen snap ik nog niet veel van die salarisstrook
Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 september 2008 @ 12:57:22 #143
Maffe Fries
pi_61875144
De eerste maand krijg je gewoon de contracttijd uitbetaald die je zou moeten hebben gewerkt sinds je in dienst treden. De extra uren volgen een maand later
pi_61884258
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn broertje heeft vandaag een enquête gehad over het bezorgen van post op 1 januari. Hij heeft 'm al terug gestuurd, en voor mij was er geen brief, dus was wel benieuwd waar het nou precies in stond. Iemand anders 'm ook gehad??
Een collega van mij, een postbezorgster, heeft zo’n enquête gehad, ikzelf (nog) niet.
Voor postbezorgers is er in ieder geval geen TOT-regeling, en in mijn woonplaats is er (logischerwijze) niemand bereid om op 1 januari post te bezorgen. De vele sorteerfouten en de steeds krapper wordende bezetting hebben hier ongetwijfeld aan bijgedragen.
pi_61884364
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:56 schreef MiSS_TiquE het volgende:

[..]

Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:50:39 #146
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_61886756
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
Er was bij mij iets fout gegaan in de communicatie (wanneer ik voor het eerst moest werken) toen ik begon. Toen heb ik ook een maandsalaris gekregen zonder er iets voor te doen. Dat zou verrekend worden, maar dat is nooit gebeurd.
pi_61898045
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Maar de salarisstrook geldt toch niet voor heel september? Tenminste, ik heb nu voor drie zaterdagen betaald gekregen en er zit nog 1 zaterdag in september, aanstaande.
pi_61898108
Ja, die geldt voor heel september. Je zou, omdat je op 6 september begonnen bent, 25/30 van een compleet maandsalaris moeten hebben ontvangen.
pi_61902245
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:12 schreef sempron2400 het volgende:
Ja, die geldt voor heel september. Je zou, omdat je op 6 september begonnen bent, 25/30 van een compleet maandsalaris moeten hebben ontvangen.
Dan klopt er volgens mij geen zak van. Ik ga het zaterdag wel even navragen.
pi_61902731
Er klopt nooit een zak van bij de TNT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')