Hier viel het goed mee. Eindelijk is de beloofde loonsverhoging vanaf 1 april met terugwerkende kracht doorgevoerd, dus toch weer wat achterstallige tientjes erbij. Helaas werden die meteen verrekend met de aldus ontstane achterstallige loonheffingquote:
Ik zou 2 jaar moeten wachten als ik het via het verlof zou krijgen. De kans bestaat dat ik over een half jaar voor een jaar terug zou komen met de functie postbode ipv zaterdagbezorger (moet minstends 3 maanden tussen zitten ofzo). Dus heb ik besloten alles in 1 keer uit te laten betalen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan nog wel maanden duren. Zeker als ze je gewoon op verlof zetten en ze je dus via het contract uitbetalen. Dan hoef je in totaal minder belasting te betalen en hou je netto meer over![]()
Maar ja als je aangegeven hebt dat je het in één keer wilt ontvangen, dan zal dat nog wel volgen.
Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)quote:
Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het viel me sowieso al mee dat ik nu al salaris krijg, ben 6 september pas begonnen. (bij mijn vorige baan kreeg ik het altijd een maand later)
Alleen snap ik nog niet veel van die salarisstrook
Een collega van mij, een postbezorgster, heeft zo’n enquête gehad, ikzelf (nog) niet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn broertje heeft vandaag een enquête gehad over het bezorgen van post op 1 januari. Hij heeft 'm al terug gestuurd, en voor mij was er geen brief, dus was wel benieuwd waar het nou precies in stond. Iemand anders 'm ook gehad??
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:56 schreef MiSS_TiquE het volgende:
[..]
Ik ben pas vanaf 11 september in dienst en heb ook al mijn salaristrook ontvangen. Stond er ook al van te kijken.
Er was bij mij iets fout gegaan in de communicatie (wanneer ik voor het eerst moest werken) toen ik begon. Toen heb ik ook een maandsalaris gekregen zonder er iets voor te doen. Dat zou verrekend worden, maar dat is nooit gebeurd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
Maar de salarisstrook geldt toch niet voor heel september? Tenminste, ik heb nu voor drie zaterdagen betaald gekregen en er zit nog 1 zaterdag in september, aanstaande.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:24 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb al meegemaakt dat mensen al salaris kregen nog vóórdat ze een minuut hebben gewerkt. Als je op de 25e van de maand in dienst komt, kan dat het geval zijn.
quote:Op donderdag 25 september 2008 10:12 schreef sempron2400 het volgende:
Ja, die geldt voor heel september. Je zou, omdat je op 6 september begonnen bent, 25/30 van een compleet maandsalaris moeten hebben ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |