abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61415099
Ja, dat hebben wij ook wel een beetje, alleen bij ons kan het qua mensen nèt. De vrijdag is verreweg de drukste dag, dus dan redden we het gewoon niet binnen de tijd.

Als een chauffeur constateert dat er nog post is blijven liggen, kan hij/zij wel zo zien van wie die post was. Post laten liggen kan je bij ons gewoon je baan kosten, ook al is het het laat aangeleverd. Geef dan je extra tijd door (of wachtgeld, wat niet zo raar is als het echt uit de klauwen loopt en mensen uren op het depot zitten te wachten). Maar zaken als rouwkaartjes moeten gewoon bezorgd worden. Maar wij hebben dat soort problemen eigenlijk nooit. De mensen hebben daar de mentaliteit ook niet naar om post te laten liggen en mensen die de indruk hebben die mentaliteit wel te hebben, blijven zelden lang genoeg aan om het meer dan één keer te laten staan.

Dat opdeel-gebeuren (wij noemen het NUT), klopt sowieso niet. Nou was dit de laatste week waarin er genut werd, maar wij hebben het ook bijna iedere dag gehad. Sowieso de laatste drie vrijdagen. En waar is het goed voor? "In de zomer tijd inleveren, dan krijg je in de drukke periode (KNJ) hulp". En als de KNJ gearriveerd is, loopt nog iedereen in het donker bij de straat, omdat er nauwelijks hulp te krijgen is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61421279
Om 10.00 uur straks begint mijn eerste dag als zaterdagbesteller Ben benieuwd.
pi_61429047
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:03 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, dat hebben wij ook wel een beetje, alleen bij ons kan het qua mensen nèt. De vrijdag is verreweg de drukste dag, dus dan redden we het gewoon niet binnen de tijd.

Als een chauffeur constateert dat er nog post is blijven liggen, kan hij/zij wel zo zien van wie die post was. Post laten liggen kan je bij ons gewoon je baan kosten, ook al is het het laat aangeleverd. Geef dan je extra tijd door (of wachtgeld, wat niet zo raar is als het echt uit de klauwen loopt en mensen uren op het depot zitten te wachten). Maar zaken als rouwkaartjes moeten gewoon bezorgd worden. Maar wij hebben dat soort problemen eigenlijk nooit. De mensen hebben daar de mentaliteit ook niet naar om post te laten liggen en mensen die de indruk hebben die mentaliteit wel te hebben, blijven zelden lang genoeg aan om het meer dan één keer te laten staan.

Dat opdeel-gebeuren (wij noemen het NUT), klopt sowieso niet. Nou was dit de laatste week waarin er genut werd, maar wij hebben het ook bijna iedere dag gehad. Sowieso de laatste drie vrijdagen. En waar is het goed voor? "In de zomer tijd inleveren, dan krijg je in de drukke periode (KNJ) hulp". En als de KNJ gearriveerd is, loopt nog iedereen in het donker bij de straat, omdat er nauwelijks hulp te krijgen is.
Het punt is dat je niet altijd met een beschuldigende vinger kan wijzen wiens schuld het is als een wijk blijft staan. Het kan door miscommunicatie komen, iemand wist niet dat hij ook nog die wijk moest lopen. De wijk kan naar het verkeerde depot zijn gebracht, of naar een depot wat bij een winkel hoort die op een gegeven moment ook dicht gaat. En je kan die bezorgers niet verplichten dat ze dan maar uren gaan zitten wachten, doorbetaald of niet. Die mensen zijn aangenomen om 2 tot 3 uurtjes per dag te werken, die hebben nog meer te doen.

Gisteren was er zoveel post en zo weinig mensen dat we zijn verzopen. Er zijn wijken blijven staan. Postbezorgers zijn gebeld dat ze hun tweede wijk niet meer hoefden te lopen omdat er niemand was om ze voor te bereiden. Dat kan een kwestie van mentaliteit zijn, maar je kunt niet verwachten van mensen dat ze iedere dag van 6 tot 6 werken, zeker niet bij dergelijk fysiek zwaar werk. De problemen zijn immers veroorzaakt door een slechte en onrealistische planning en een tekort aan mensen, allemaal zaken die te wijten zijn aan van hogerhand doorgevoerde reorganisaties. Zij maken er een potje van, wij zitten met de brokken, en mogen die vervolgens zelf opruimen. Bovendien zagen de postbodes deze problemen al van kilometers ver aankomen toen de plannen voor de reorganisatie/nieuwe gestandaardiseerde werkmethode bekend werden. Maar al onze bewaren werden door het management weggewuifd. We waren te negatief, we zagen overal problemen. En alles is uitgekomen als voorspeld, soms erger nog. Vroeger bleven er nooit wijken staan, 1x bleef door miscommunicatie een piepklein middagwijkje staan en iedereen sprak er schande van. Nu kijkt niemand er meer van op. Als de volgende dag blijkt dat de depots leeg zijn ben je aangenaam verrast, is er toch wat blijven liggen reageer je schouderophalend. Een kwestie van mentaliteit, maar bedenk wel dat deze gekweekt en gevoed wordt door het management. Ik verkeer nu nog in fase 1, waarin ik mij opwind over deze gang van zaken. Veel collega´s van mij zitten al in fase 2 waarin ze concluderen dat je opwinden geen zin heeft en alleen maar tot verhoogde stress leidt, dus dat berusting/onverschilligheid het beste is voor je gemoedsrust.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_61429553
Nou ja, zo ver zijn wij dus bij lange na nog niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 september 2008 @ 17:57:42 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61430765
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:10 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, zo ver zijn wij dus bij lange na nog niet.
Idd, bij ons gaat op dit moment alles ook nog goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 september 2008 @ 18:26:27 #81
Maffe Fries
pi_61431332
Heb trouwens de afgelopen tijd ook verschillende kaartjes voorbij zien komen die beplakt waren met zegels uit de guldentijd. Op al die kaartjes zat voor 1 gulden aan postzegels geplakt en daardoor waren ze niet ondergefrankeerd en heb ze dus gewoon bezorgd
pi_61438395
Ook zo´n hekel eraan als mensen de toegang tot de brievenbus versperren met bloembakken, afvalcontainers en leuk bedoelde betonnen beeldjes. De USPS lost dit als volgt op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 8 september 2008 @ 11:24:12 #83
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_61469601
Als een pakket zaterdag op het postkantoor is afgeleverd, word het pakket dan maandag of dinsdag bezorgd? www.tracktrace.nl krijg ik geen info van....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 september 2008 @ 11:53:20 #84
Maffe Fries
pi_61470236
Het duurt een werkdag voordat de code in het systeem zit. Ik denk dat het pakket op dinsdag afgeleverd wordt trouwens.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:56:04 #85
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_61496457
ik ben van plan om te solliciteren bij tnt als postbezorger. voor iets van 20-30 uur per week. mijn vraag was kun je ook aangeven in welke buurten je wilt bezorgen en in welke niet? is het ook mogelijk om evt in een andere plaats te gaan bezorgen, als je solliciteert via de site krijg je automatisch vacatures te zien in van je woonplaats.
go round
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 13:06:09 #86
Maffe Fries
pi_61496710
20 uur per week is voor een postbezorger tamelijk veel. Meestal geven ze postbezorgers contracten tot 10 uur per week, maar dat kan per regio verschillen.

Over de sollicitatieprocedure en de verdere gang van zaken kan ik niets vertellen, omdat ik op een andere manier bij het bedrijf binnen ben gekomen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:08:36 #87
158507 Komakimo
pi_61496780
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
20 uur per week is voor een postbezorger tamelijk veel. Meestal geven ze postbezorgers contracten tot 10 uur per week, maar dat kan per regio verschillen.

Over de sollicitatieprocedure en de verdere gang van zaken kan ik niets vertellen, omdat ik op een andere manier bij het bedrijf binnen ben gekomen.
ja of gedeeltelijk binnen en bezorgen
go round
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 13:10:56 #88
Maffe Fries
pi_61496835
Ik weet wel dat ze nog vrij veel parttime postbodes willen hebben en niet meer op zoek zijn naar krachten die 37 uren in de week bij de post willen werken, dus wat dat betreft zou ik het gewoon proberen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:20:39 #89
158507 Komakimo
pi_61497081
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet wel dat ze nog vrij veel parttime postbodes willen hebben en niet meer op zoek zijn naar krachten die 37 uren in de week bij de post willen werken, dus wat dat betreft zou ik het gewoon proberen.
maar kun je je voorkeur uitspreken over welke buurten je wilt bezorgen? er zijn gwn 2 straten hier waar ik liever niet kom. bovendien is dit gwn een hele asiocale stad, ik zou liever in een andere plaats werken maarja
go round
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 13:21:24 #90
Maffe Fries
pi_61497097
Dat zou ik echt niet weten helaas.
pi_61497125
Flexibele part time krachten willen ze er volgens mij altijd wel bij hebben. Via internet solliciteren zou ik niet doen, mijn ervaring is dat het voor geen meter werkt. Beter om gewoon even langs te gaan en te vragen naar een leidinggevende ofzo.
Met een beetje geluk kun je ook wel aangeven in welk team je wil, als er wijken zijn waar je echt niet wil bezorgen.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:52:30 #92
158507 Komakimo
pi_61497898
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:22 schreef Kerdaben het volgende:
Flexibele part time krachten willen ze er volgens mij altijd wel bij hebben. Via internet solliciteren zou ik niet doen, mijn ervaring is dat het voor geen meter werkt. Beter om gewoon even langs te gaan en te vragen naar een leidinggevende ofzo.
Met een beetje geluk kun je ook wel aangeven in welk team je wil, als er wijken zijn waar je echt niet wil bezorgen.
oke beankt voor de tip
go round
  Redactie Frontpage vrijdag 12 september 2008 @ 09:44:54 #93
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_61570211
Ha, gevonden

Hopelijk morgen niet zo debiel druk als vorige week zaterdag
pi_61608050
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:03 schreef Jordy-B het volgende:Dat opdeel-gebeuren (wij noemen het NUT), klopt sowieso niet. Nou was dit de laatste week waarin er genut werd, maar wij hebben het ook bijna iedere dag gehad. Sowieso de laatste drie vrijdagen. En waar is het goed voor? "In de zomer tijd inleveren, dan krijg je in de drukke periode (KNJ) hulp". En als de KNJ gearriveerd is, loopt nog iedereen in het donker bij de straat, omdat er nauwelijks hulp te krijgen is.
Dit NUT zal alleen maar gaan uitbreiden. De zaterdag, waarop er geen HAH is, zal er voor postbezorgers op termijn zeker genut moeten worden. Nu is dat soms nog maar 60 minuten als er geen reet post is, maar je kunt er de donder op zeggen dat dit gaat toenemen. Door bezettingsproblemen wordt van postbezorgers veel flexibiliteit verwacht, terwijl daar geen extra beloning tegenover staat. Het salaris ligt inmiddels onder het minimumloon, omdat de laatste loonsverhoging jaren geleden is.

De groep postbezorgers (maar ook bodes) wordt geleidelijk steeds meer uitgebuit. Dan zal het je waarschijnlijk niet verbazen dat er op de vestiging waar ik werk steeds vaker talrijke wijken open staan. Helaas, dit is het lot als de sector onder druk staat.
pi_61608133

[ Bericht 100% gewijzigd door sempron2400 op 13-09-2008 20:47:21 ]
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:31:45 #96
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_61609244
Vandaag binnen een half uur klaar met sorteren (normaal 1 uur ongeveer). Dit soort dagen mogen ze vaker hebben.
pi_61609853
Als ik een aardig grote envelop met aardig wat electronica heb, die wel door de brievenbus past. Dan valt het toch gewoon onder de Brieven en Kaarten tarieven en kan ik heb gewoon in de lokale brievenbus gooien?

Mischien een beetje domme vraag maar ik wil het zeker weten
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:08:37 #98
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_61610009
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:58 schreef Rian. het volgende:
Als ik een aardig grote envelop met aardig wat electronica heb, die wel door de brievenbus past. Dan valt het toch gewoon onder de Brieven en Kaarten tarieven en kan ik heb gewoon in de lokale brievenbus gooien?

Jep. Uiteraard wel voldoende frankeren (zie hier).
pi_61613089
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:58 schreef Rian. het volgende:

Ik zou het in een doosje doen. Ligt er een beetje aan hoe kwetsbaar het is. Zolang het maar door een brievenbus past (38 x 26,5 x 3,2 cm) en minder weegt dan drie kilo (da's veel voor een pakje van dat formaat), geldt het brievenbusposttarief.
pi_61617367
Ik heb een envelop met bubbeltjesplastic gekocht bij het postkantoor en hem verstuurt, bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')