Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:45 schreef Jojoortje het volgende:
Half 7 klaar?
Hoe laat ben je de wijk in gegaan?
Is dat iets nieuws?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef gamelady58 het volgende:
Nu kreeg ik vandaag een brief,dat ik mijn VOG nog niet hebt ingeleverd
Ik heb het jaren gedaan met tweedehands herenfietsen. Die kocht ik dan van particulieren voor max. 50-75 euro. Meestal kan je ze na een jaar of 2/3 weggooien. Sommige collega´s van mij kopen steeds van die omafietsen van bijv. Halfords, maar die zijn absoluut ongeschikt. Als ze een jaar meegaan heb je mazzel, vaak halen ze de 6 maanden niet eens. Vaak scheurt de achtervelg, en ik heb al eens een frame doormidden zien breken. Zo bezien is EUR 139 nog best duur.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
Kijk hier heb ik wat aan. Ik ben niet van plan om meer dan 200,- te gaan uitgeven. Ik ben maar een zaterdagbesteller maar voor de komende week moet ik ook al i.v.m. de herfstvakantie ook wat dagen bestellen dus het is wel van belang dat ik gewoon een fiets heb die stevig is.quote:
Ik gebruik de fiets van mijn moeder. Het is gewoon een standaard fiets, maar hij bevalt me supergoed.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!quote:Op zondag 12 oktober 2008 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...
Officiele tijd is volgens mij voor beide wijken een uur en drie kwartier. Maar ja HAH he![]()
Inderdaad, ik was al om 13:30 klaar ! ( 07:15 begonnen )quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!
Hoe laat ben je begonnen met werken dan?
quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:53 schreef Jojoortje het volgende:
@ VFH
Maarja, als onze teamcoach ons zo laat de straat op zou sturen met 2 wijken met HAH, wordt hij gewoon uitgelachen hoor
Snap niet dat jouw teamcoach dat laat gebeurenHad hij geen postbezorger kunnen bellen die even 1 wijkje van je kon wegbrengen?
Dat doen ze dus heel vaakquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:59 schreef MadGuy het volgende:
Vragen ze of je "iets extra's" wilt doen, met de belofte dat het een "klein, simpel wijkje" is.
Over wat voor karren heb je het?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Tis wel zo dat ze gewoon moeten zorgen dat er genoeg karren zijn. Maar goed. Ik had zoiets van, het zijn mijn wijken, het moet maar. Als zoiets vaker gebeurt is het natuurlijk een ander verhaal.
Inderdaad, bij ons zeggen ze ook altijd: "Het zijn allemaal rondjes, heel gemakkelijk!" of "Je kunt hem in anderhalf uur lopen!". Tsja, als je die wijk kent als je broekzak, en geen HAH hebt, dan gaat dat op - anders niet. Extra wijken die ik niet ken doe ik in principe niet meer, tenzij ik tijd over heb (wegens weinig post bv., of geen collega's om mee te ouwehoeren).quote:
Ik gebruik nu tijdelijk de "Makro fiets" van mijn pa, eerder mijn eigen exemplaar. Van die laatste moet het achterwiel echter even gerepareerd worden. Heb er nu 2 jaar de post mee gedaan, en als dat wiel gefixt is kan hij zeker nog een jaar mee.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Euh ja gewoon zo'n karretje waar je je fietstassen aan hangt en de post mee weg brengt?quote:
Ik heb mijn fiets 4 maanden geleden bij de MAKRO gekocht, was in de aanbiedingquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:07 schreef e-wok het volgende:
[..]
Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.
Er zijn wel wat spelregels:
- Fietstassen niet voller doen dan de toegestane hoeveelheid
- Pomp je banden niet volledig op (voor 5/6 ofzo) en houdt de hoeveelheid lucht in de gaten
- Laat slagen en losse spaken op tijd repareren
- Laat bij de fietsenhandelaar een extra stevig bagagerek monteren. Als je zegt dat je bij de TNT werkt begrijpen ze je prima. Ik wil nog wel een fotootje maken van mijn fiets als je daar behoefte aan hebt
- Behandel je fiets goed, smijt em niet zomaar overal neer.
Zo hebben 2 van mijn fietsen het elk 2,5 jaar overleefd. Enige waar ik last van had waren de banden en spaken.
De tweede fiets heb ik gekocht omdat mijn vorige fiets echt af was (al zeker 15 jaar oud)
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Borreke het volgende:
[..]
Zag op deze site al wat mooie fietsen:
Link
Prijzen zijn op zich wel goed, alleen hoop ik dat ze langer meegaan dan m'n huidige, extra bagagerek idd wel goeie tip. Misschien beter om even in een winkel te gaan kijken.
Hehehequote:Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Borreke het volgende:
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn.
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
Klopt, in m'n contract staat ook iets dergelijks dat het redelijk zwaar is. Ik vind het wel meevallen, alleen als ik grote rondjes moet lopen en als daar folders bij komen dat je de bundels gewoon niet kan dragen is het wat irritant. Muziek luisteren onderweg is niks voor mij, ik ben zo onhandig als wat en die kabels erbij, mij niet gezienquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van(Werkte toen doordeweeks in de vakantie)
Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet wordenAls ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.
(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe)
Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en) en mooi een wijkje wegbrengen.
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Jojoortje het volgende:
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoorGa er echt niet op wachten!
Veel lokale fietsenmakers vragen veel geld voor tweedehansjes. EUR 150 voor een ouwe gazelle met terugtraprem is geen uitzondering. Soms kom je er 1 tegen die wel lage prijzen vraagt, een collega van mij kocht pas een Union met handremmen en 3 versnellingen voor EUR 75, bij een fietsenmaker.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef Borreke het volgende:
[..]
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
sowieso geen damesfiets.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
Wij hadden vroeger een paar Kronans als reservefietsen, die lagen binnen een jaar helemaal uit elkaar. Maar dat lag misschien ook wel aan mijn lompe collega´s.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
sowieso geen damesfiets.
De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).
Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Niet bepaald, was tot 31-08 in dienst waarbij ik de beginweek van augustus nog op vakantie zat en die uitbetaling heb ik logischerwijs vorige maand gewoon gehad.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
Ja, in de maand september.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
September?quote:
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
Dat dusquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef e-wok het volgende:
[..]
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen)
Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzonderingquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:51 schreef e-wok het volgende:
[..]
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...
Dan had je nu pijn in je schouder gehad ipv in je armquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzondering
aka de "postboy"quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Schoudertas is ideaal voor reclame ja. Ik neem hem ook wel eens mee zodat ik meer zonder karretje kan doen.
ik hou niet van vakjes.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe variant van de schoudertas heeft 1 vakje voor post en 1 voor reclame en er kan netto veel meer in dan in het stugge geval.
Gelukkig hebben we bij ons op kantoor ook nog een aantal rode
We hadden eind vorig jaar (geloof ik) een enorme mailing van Essent met zulke kaarten. Ze gingen alleen uit als je ze keihard op de werktafel klapte.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:20 schreef Borreke het volgende:
Leuk zeg, zo'n druksensor op een verjaardagskaart die in een envelop zit en je de tyfus doet schrikken![]()
![]()
Precies, zo doe ik het ook. Hoop HAH erbij frotten er grote rondes lopen. Ideaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik hou niet van vakjes.
Ik gebruik de schoudertas voornamelijk voor bundels post... Bij de huidige TNT-tas kan je er wel een bundel of drie à vier in vervoeren. Er zit wel een klein vakje in, maar die gebruik ik alleen voor foutlopers (zoals fouten van de sorteermachine)
Ik hoop het toch niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:24 schreef Deezertje het volgende:
Morgen (zaterdag) toch niet weer HAH?
Welke 3 soorten?? AH, Gamma niet..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:08 schreef Kerdaben het volgende:
Morgen geen HAH, en wij hebben volgende week alleen op dinsdag en vrijdag. En heb gezegd dat ik dinsdag niet kon werken, absoluut geen zin in 3 soorten HAH.
Die hadden we hier woensdag en donderdag al. Dus er was geen ene reet vandaag, en dat terwijl het vorige week zaterdag huizenhoog stond, en Gamma erbij. Kunnen ze het niet wat beter spreiden, vraag ik me soms af. Of er is teringveel, of er is superweinig, een tussenweg lijkt er niet te zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:46 schreef Jordy-B het volgende:
Ondanks de kampioen was het een redelijk relaxt dagje.
Altijd een plattegrond meenemen als je naar een nieuwe wijk moet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
We hadden (weer eens) wat mensen te kort. Moest ik een postbezorgerswijk gaan weglopen die ik nog nooit gehad had, de wijken eromheen ook niet. Dus flink wat zoekwerk.
We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Plattegronden? Die zijn in het hele gebouw zowat niet te vinden. Gelukkig wist ik een infozuil te staan redelijk tegen die wijk aan.
Ja, google maps heb ik ook gebruikt toen ik plattegronden voor alle wijken moest maken voor ons gebied. Blijkt een tijdje later dat ze de meesten nooit uitgeprint hebben en ik ze dus voor niets ( buiten beloning van 100 euro omquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:43 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.
De kaarten per wijk komen gewoon van Google Maps en zien er prima uit.
Bij rembours betaalt de ontvanger ook niet de verzendkosten aan de postbode, maar de aanschafprijs van het artikel. Dus als die telefoon bijv. EUR 100,- kostte moet je dat bedrag aan de postbode betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je gewoon moet tekenen, want rembours zonder betalen is een beetje apart![]()
En aangezien het een abo voor je telefoon is zul je waarschijnlijk helemaal zelf moeten tekenen, denk ik zo!
Normaal gesproken mogen pakketjes waarvoor niet getekend hoeft te worden aan de buren afgegeven worden, waarbij er wel altijd een briefje door de bus gegooid dient te worden bij degene die het pakket moet ontvangen. Als er getekend moet worden, dan is het in principe alleen huisadres.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Hoe is de TNT-werkwijze nou eigenlijk bij een niet-thuis?
Ik wacht al sinds juni op mijn kleding, geen idee wat ze met die maattabel hebben gedaan (heb overigens sinds het begin, 2 jr geleden, al wel een trui, polo, winterjas en cap, maar geen broek en regenspul).quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Als ik jou was zou ik gewoon naar kantoor gaan, anders krijg je het wsl nooit. Dat zij het druk hebben is niet jouw probleem, ze maken maar tijd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.
Ik zou graag op zijn minst een leen regenjas willen of zo.
Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
Volgens het zakboekje postbezorger:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Hoe is de TNT-werkwijze nou eigenlijk bij een niet-thuis?
Hmm, doe ik nooit, mik altijd een briefje naar binnen en neem het mee terugquote:Bel aan bij maximaal 2 buren (links/rechts of aan de overkant van de
straat), wacht even en bel indien nodig nog eens.
Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.
Ik zou graag op zijn minst een leen regenjas willen of zo.
Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregen
Vergeten de formulieren op de sturenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:33 schreef MiSS_TiquE het volgende:
[..]
Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |