abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62314027
Wat een kutdag. 1 van mijn eigen wijken niet, maar eentje die vanuit een ander depot gelopen wordt , en niet echt naast mijn 2e wijk ligt. Gamma . Post te laat, en te weinig karren dus waardoor ik een uur later pas kon beginnen. Uiteindelijk om half 7 klaar, terwijl ik normaal om kwart over 4, uiterlijk half 5 wel klaar ben (als ik op tijd begin).

Maar.. in de herfstvakantie ben ik weg, dus komende zaterdag heb ik vrij
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_62319347
Half 7 klaar ?

Hoe laat ben je de wijk in gegaan?
Noot noot.
pi_62319726
Vuurwerk vandalisme is alweer begonnen. Ik fiets net langs een brievenbus en zag hem open hangen.

Post allemaal in 1 kant gestopt... dus een buurtbewoner moet het al gezien hebben.

Vestigingsmanager gebeld en de klep maar meegenomen... kreeg geen auto geregeld en had zelf een paar pilsjes gedronken dus kon zelf ook niet meer rijden... met die klep op de fiets dus! Dan kijken mensen op straat je toch wel raar na (om 22.15). Zelf maar even de politie gebeld nog om dat te melden, voordat die straks aan de deur staan dat ik een brievenbus gejat/gemold heb.

Heb ik weer!
pi_62323409
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:45 schreef Jojoortje het volgende:
Half 7 klaar ?

Hoe laat ben je de wijk in gegaan?
Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...

Officiele tijd is volgens mij voor beide wijken een uur en drie kwartier. Maar ja HAH he
  Redactie Frontpage zondag 12 oktober 2008 @ 12:21:28 #205
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_62324655
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:44 schreef gamelady58 het volgende:
Nu kreeg ik vandaag een brief,dat ik mijn VOG nog niet hebt ingeleverd
Is dat iets nieuws?
pi_62325452
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
pi_62328292
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef Borreke het volgende:
Gebruiken jullie een standaard fiets of zo'n oude stevige opafiets? M'n MAKRO fiets blaast z'n laatste adem nu zo'n beetje uit. Kan alleen geen goede fiets vinden waarvan de bagagedrager niet na een week kapot gaat.
Ik heb het jaren gedaan met tweedehands herenfietsen. Die kocht ik dan van particulieren voor max. 50-75 euro. Meestal kan je ze na een jaar of 2/3 weggooien. Sommige collega´s van mij kopen steeds van die omafietsen van bijv. Halfords, maar die zijn absoluut ongeschikt. Als ze een jaar meegaan heb je mazzel, vaak halen ze de 6 maanden niet eens. Vaak scheurt de achtervelg, en ik heb al eens een frame doormidden zien breken. Zo bezien is EUR 139 nog best duur.

Ook hebben sommige van mijn collega´s een Delivery Bike van Batavus, meestal de versie met terugtraprem. Ze zijn best degelijk, maar door het gebruik van aluminium (oa de velgen) toch licht. Nadeels is wel dat hij sneller gaat steigeren of onder het gewicht van de post wegglijdt.

Ik zelf heb een ouderwetsche transportfiets, die is ijzersterk, maar trapt wel wat zwaarder dan de meeste fietsen. Ze worden nog gemaakt door oa Azor en De Fietsfabriek. Ze zijn wel wat prijzig, ongeveer EUR 600.

Ook is de bekende Gazelle Toer Populair nog veel in gebruik bij postbodes. De versie met terugtraprem kost EUR 500,-

Als je nog heel veel verlof hebt staan kun je ook aan het fietsenplan deelnemen en je fiets met verlofuren betalen.

Maar de goedkoopste optie is gewoon een tweedehands kopen van een particulier. Koop gewoon een standaard herenfiets, met stalen velgen (geen aluminium) en van een degelijk merk (geen bouwmarktfiets). Als het achterrek kapot gaat is dit een goed alternatief. Ik heb de mijne dik 4 jaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_62328811
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kijk hier heb ik wat aan. Ik ben niet van plan om meer dan 200,- te gaan uitgeven. Ik ben maar een zaterdagbesteller maar voor de komende week moet ik ook al i.v.m. de herfstvakantie ook wat dagen bestellen dus het is wel van belang dat ik gewoon een fiets heb die stevig is.

je had het over overkopen van particulieren, hoe benader ik zulke mensen? Bij het laatste werkoverleg had men het inderdaad ook over het fietsenplan met die verlofuren. Aangezien ik pas sinds de zomer werk bij post kan ik hier nog geen aanvraag op doen.
pi_62329148
quote:
Ik gebruik de fiets van mijn moeder. Het is gewoon een standaard fiets, maar hij bevalt me supergoed.
Een normale stevige fiets
Noot noot.
pi_62329210
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Eerste ben ik kwart over 2 ongeveer mee begonnen. Kwart over 4 klaar mee. Half 5 begonnen met mijn 2e wijk en half 7 klaar dus...

Officiele tijd is volgens mij voor beide wijken een uur en drie kwartier. Maar ja HAH he
Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!
Hoe laat ben je begonnen met werken dan?
Noot noot.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:45:58 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62329657
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan begin je wel heel laat met de wijken.. Poeh! Was toen al klaar!
Hoe laat ben je begonnen met werken dan?
Inderdaad, ik was al om 13:30 klaar ! ( 07:15 begonnen )

( werkt er hier ook iemand in Zuidhorn? )
Nothing is what it seems
pi_62329806
@ VFH

Maarja, als onze teamcoach ons zo laat de straat op zou sturen met 2 wijken met HAH, wordt hij gewoon uitgelachen hoor
Snap niet dat jouw teamcoach dat laat gebeuren Had hij geen postbezorger kunnen bellen die even 1 wijkje van je kon wegbrengen?
Noot noot.
pi_62329888
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:53 schreef Jojoortje het volgende:
@ VFH

Maarja, als onze teamcoach ons zo laat de straat op zou sturen met 2 wijken met HAH, wordt hij gewoon uitgelachen hoor
Snap niet dat jouw teamcoach dat laat gebeuren Had hij geen postbezorger kunnen bellen die even 1 wijkje van je kon wegbrengen?

Zijn Gamma's HAH? Ik dacht alleen de lokale krantjes enzo.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:59:12 #214
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_62329908
Dat doe ik dus ook nooit meer. Vragen ze of je "iets extra's" wilt doen, met de belofte dat het een "klein, simpel wijkje" is.

Je raadt het al, ik was pas om 19:00u klaar. Maandag maar even mijn uren doorbellen, want de vestiging was natuurlijk allang gesloten.
pi_62330164
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:59 schreef MadGuy het volgende:
Vragen ze of je "iets extra's" wilt doen, met de belofte dat het een "klein, simpel wijkje" is.
Dat doen ze dus heel vaak
Noot noot.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:13:20 #216
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_62331342
Ja, best wel. Het was uiteindelijk een vrij grote wijk, die ik op zich wel ken, maar daaraan vast zat nog eens anderhalve wijk. Ik trap er steeds in, maar goed: ze snijden zichzelf in de vingers. Ik hoop dat de Gamma hen op zaterdag meer gekost dan opgebracht heeft, eigenlijk...
pi_62332051
Hier kunnen we de post om 1 uur ophalen en beginnen, normaal gesproken. Nu uurtje later dus. Laat was het sowieso geworden met die HAH.

Tis wel zo dat ze gewoon moeten zorgen dat er genoeg karren zijn. Maar goed. Ik had zoiets van, het zijn mijn wijken, het moet maar. Als zoiets vaker gebeurt is het natuurlijk een ander verhaal.

Weet ook nog wel dat toen iedere keer die AH bonus was op zaterdag. Toen werkte ik er nog niet zo ontzettend lang, dus ik deed sowieso nog wat langer over de wijken. Ik deed er dan zo 5 uur per keer over
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:25:24 #218
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_62334101
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Tis wel zo dat ze gewoon moeten zorgen dat er genoeg karren zijn. Maar goed. Ik had zoiets van, het zijn mijn wijken, het moet maar. Als zoiets vaker gebeurt is het natuurlijk een ander verhaal.
Over wat voor karren heb je het?
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:10 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat doen ze dus heel vaak
Inderdaad, bij ons zeggen ze ook altijd: "Het zijn allemaal rondjes, heel gemakkelijk!" of "Je kunt hem in anderhalf uur lopen!". Tsja, als je die wijk kent als je broekzak, en geen HAH hebt, dan gaat dat op - anders niet. Extra wijken die ik niet ken doe ik in principe niet meer, tenzij ik tijd over heb (wegens weinig post bv., of geen collega's om mee te ouwehoeren).
quote:
Ik gebruik nu tijdelijk de "Makro fiets" van mijn pa, eerder mijn eigen exemplaar. Van die laatste moet het achterwiel echter even gerepareerd worden. Heb er nu 2 jaar de post mee gedaan, en als dat wiel gefixt is kan hij zeker nog een jaar mee.

Heb overigens ook de post eens gedaan op een mountainbike, en een collega hier loopt zijn wijk weg met een vouwfiets.
pi_62334508
Ik word eigenlijk niet zo anders van een vreemde wijk, eigenlijk (al zijn er nog maar weinig wijken echt vreemd voor mij). Het is meestal alleen even zoeken waar je moet beginnen, maar voor de rest kan je doorgaans achter de post aanlopen. Je kan aan de ligging van huizen wel zien of je moet lopen, fietsen, of lopen met de fiets in de hand.

Ik neem wel altijd even een plattegrond mee, voor de zekerheid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:07:08 #220
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_62335214
quote:
Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.
Er zijn wel wat spelregels:
- Fietstassen niet voller doen dan de toegestane hoeveelheid
- Pomp je banden niet volledig op (voor 5/6 ofzo) en houdt de hoeveelheid lucht in de gaten
- Laat slagen en losse spaken op tijd repareren
- Laat bij de fietsenhandelaar een extra stevig bagagerek monteren. Als je zegt dat je bij de TNT werkt begrijpen ze je prima. Ik wil nog wel een fotootje maken van mijn fiets als je daar behoefte aan hebt
- Behandel je fiets goed, smijt em niet zomaar overal neer.

Zo hebben 2 van mijn fietsen het elk 2,5 jaar overleefd. Enige waar ik last van had waren de banden en spaken.
De tweede fiets heb ik gekocht omdat mijn vorige fiets echt af was (al zeker 15 jaar oud)
pi_62336532
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:25 schreef Horloge het volgende:

[..]

Over wat voor karren heb je het?
Euh ja gewoon zo'n karretje waar je je fietstassen aan hangt en de post mee weg brengt?
pi_62337085
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:07 schreef e-wok het volgende:

[..]

Koop een gewone fiets (in de winkel of particulier) en behandel hem goed. Als zaterdagmedewerke (en zo af en toe doordeweeks) kun je echt wel een jaar of 4 met dezelfde fiets doen.
Er zijn wel wat spelregels:
- Fietstassen niet voller doen dan de toegestane hoeveelheid
- Pomp je banden niet volledig op (voor 5/6 ofzo) en houdt de hoeveelheid lucht in de gaten
- Laat slagen en losse spaken op tijd repareren
- Laat bij de fietsenhandelaar een extra stevig bagagerek monteren. Als je zegt dat je bij de TNT werkt begrijpen ze je prima. Ik wil nog wel een fotootje maken van mijn fiets als je daar behoefte aan hebt
- Behandel je fiets goed, smijt em niet zomaar overal neer.

Zo hebben 2 van mijn fietsen het elk 2,5 jaar overleefd. Enige waar ik last van had waren de banden en spaken.
De tweede fiets heb ik gekocht omdat mijn vorige fiets echt af was (al zeker 15 jaar oud)
Ik heb mijn fiets 4 maanden geleden bij de MAKRO gekocht, was in de aanbieding . Na enkele weken begon de fiets al kuren te krijgen, elke dag wel iets anders. Maar het is nu dus al zo ver dat er een enorm groot slag in het achterwiel zit en alle spaken lostzitten. De bagagedrager is ook naar de mallemoer.

Maar ja die tassen, ene dag is het wat zwaarder dan anders, weet niet precies hoeveel KG. Banden heb ik wel altijd keihard. Zag op deze site al wat mooie fietsen:
Link
Prijzen zijn op zich wel goed, alleen hoop ik dat ze langer meegaan dan m'n huidige, extra bagagerek idd wel goeie tip. Misschien beter om even in een winkel te gaan kijken.
pi_62337862
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoor Ga er echt niet op wachten!
Noot noot.
pi_62338668
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn .
pi_62338990
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Borreke het volgende:

[..]

Zag op deze site al wat mooie fietsen:
Link
Prijzen zijn op zich wel goed, alleen hoop ik dat ze langer meegaan dan m'n huidige, extra bagagerek idd wel goeie tip. Misschien beter om even in een winkel te gaan kijken.
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_62339036
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Borreke het volgende:
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn .
Hehehe

Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van (Werkte toen doordeweeks in de vakantie)

Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet worden Als ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.

(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe )

Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en ) en mooi een wijkje wegbrengen.
Noot noot.
pi_62339076
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
pi_62339168
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hehehe

Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van (Werkte toen doordeweeks in de vakantie)

Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet worden Als ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.

(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe )

Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en ) en mooi een wijkje wegbrengen.
Klopt, in m'n contract staat ook iets dergelijks dat het redelijk zwaar is. Ik vind het wel meevallen, alleen als ik grote rondjes moet lopen en als daar folders bij komen dat je de bundels gewoon niet kan dragen is het wat irritant. Muziek luisteren onderweg is niks voor mij, ik ben zo onhandig als wat en die kabels erbij, mij niet gezien
pi_62340674
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Jojoortje het volgende:
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoor Ga er echt niet op wachten!
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 00:17:57 #230
73911 ultra_ivo
pi_62340685
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
pi_62340724
Het zal ook vast wel op de een of andere manier mee te krijgen zijn uiteindelijk. Maar is het al die moeite en dat gehannes waard, als er over een half uur wel een kar is.. nouja ik vond van niet iig. Dus ja ik heb er wel op gewacht, !

Fiets is dr ook niet op berekend trouwens, sowieso geen voordrager ook

Ik heb ook geen fietswijken dus tja

[ Bericht 52% gewijzigd door VixenFromHell op 13-10-2008 00:25:36 ]
pi_62341311
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef Borreke het volgende:

[..]

Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
Veel lokale fietsenmakers vragen veel geld voor tweedehansjes. EUR 150 voor een ouwe gazelle met terugtraprem is geen uitzondering. Soms kom je er 1 tegen die wel lage prijzen vraagt, een collega van mij kocht pas een Union met handremmen en 3 versnellingen voor EUR 75, bij een fietsenmaker.

Het is goedkoper om gewoon een fiets bij een particulier te kopen, via een advertentie in de supermarkt. Meestal was ik dan rond de honderd gulden kwijt. Mijn huidige fiets heb ik trouwens wel nieuw gekocht, maar dat was via een fietsenplan.

Voor merken zou ik gewoon gaan voor merken als Batavus, Gazelle, Sparta, Union.
pi_62341550
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
sowieso geen damesfiets.

De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).

Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62343352
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

sowieso geen damesfiets.

De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).

Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Wij hadden vroeger een paar Kronans als reservefietsen, die lagen binnen een jaar helemaal uit elkaar. Maar dat lag misschien ook wel aan mijn lompe collega´s.
Dikke banden en brede spaken zijn handig, maar geen must. Belangrijker is dat het anti-lek banden zijn. Zodra er een slag in je achterwiel komt, laat die er dan gelijk uittrekken, en wacht niet totdat het een hele grote slag wordt en je spaken er uit vallen. Een damesfiets is inderdaad minder stevig,maar werkt wel makkelijker, vooral bij het op- en afstappen met een hoog opgetast achterrekje.
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 10:51:28 #235
73911 ultra_ivo
pi_62345691
Ik heb hier juist wel versnellingen op mijn fiets. Mijn bestellingen (en vooral de weg ernaartoe) zijn niet bepaald vlak.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:52:45 #236
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62345729
Oud-collega's!
Ik vroeg me even iets af, dienstverband (parttime, 15-20 uur in de week) gehad van februari tot en met augustus dit jaar en kreeg zowaar ineens van de week een 'salarisstrookje' binnen van de TNT.
Dacht eerst nog aan een foutje, maar het bedrag is totaal anders en de kolommen inhouding en betaling staan beiden vrij vol met allerlei interessante gegevens.

Het meest interessante vond ik het uitbetalingsregeltje, nu vraag ik me alleen af waar ik een 415,71 aan verdient heb terwijl ik er al geen contract meer heb.
Buiten dat, gestort is het nu een week later ook niet, wordt dit bedrag rond salarisuitbetalingsdata op m'n rekening bijgeschreven of hoe zit dat.

Hoop dat iemand dit weet.
En ja, mailtje naar de HRSSC had ik ook al gestuurd maar die zijn niet zo happig om te antwoorden geloof ik.
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 10:56:14 #237
73911 ultra_ivo
pi_62345797
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:58:39 #238
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62345844
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
Niet bepaald, was tot 31-08 in dienst waarbij ik de beginweek van augustus nog op vakantie zat en die uitbetaling heb ik logischerwijs vorige maand gewoon gehad.
Voor meer info kan ik wel even een printscreen maken van het geheel.

Edit: Hier een afbeelding van het betreffende
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/13/1223886040-50.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door Lastpost op 13-10-2008 11:06:38 ]
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 11:08:54 #239
73911 ultra_ivo
pi_62346048
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:11:05 #240
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62346105
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 11:45:24 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62346889
Vandaag een brief gelezen waarbij alle regels voor de chauffeurs nog eens uitgelegd staan. Alsof ik die al niet wist als inval chauffeur zijnde
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 12:01:09 #242
73911 ultra_ivo
pi_62347204
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Ja, in de maand september.
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:06:29 #243
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62350357
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:01 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, in de maand september.
September?
Dat is dan nog even wachten op dat geld zeg.

Of bij het salaris van de maand september?
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 14:56:13 #244
73911 ultra_ivo
pi_62351719
idd bij het salaris van december.
pi_62356943
Wie heeft er nog meer zo'n bloedhekel aan de website van WorkWearWeb waar je kleding kan bestellen voor TNT Post?
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:32:31 #246
108725 e-wok
pi_62357238
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
pi_62357703
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef e-wok het volgende:

[..]

nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
Dat dus
Noot noot.
pi_62363968
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:50:36 #249
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62374562
Nice, dat geld had er inderdaad al op moeten staan maar dit is dus niet gebeurt.
Laatste bedrag dat ik gekregen heb is van mijn salaris van augustus, dat wordt dus weer eventjes een belletje plegen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:51:30 #250
108725 e-wok
pi_62383846
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen )
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...
pi_62383988
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:51 schreef e-wok het volgende:

[..]

Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...
Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzondering
pi_62387461
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Die had ik inderdaad beter even mee kunnen nemen. Ben net nieuw, dus volgende week maar even vragen. Ik heb hem trouwens niet nodig met gewone post, dit was echt een uitzondering
Dan had je nu pijn in je schouder gehad ipv in je arm
pi_62387728
Ik vind de schoudertas ideaal, maar ik merk wel dat ik nu grotere rondjes loop dan ik zonder tas deed. Zorgt dus niet voor minder belasting, maar het werk gaat wel een stuk sneller.
pi_62387795
Schoudertas is ideaal voor reclame ja. Ik neem hem ook wel eens mee zodat ik meer zonder karretje kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:20:22 #255
Maffe Fries
pi_62387854
De nieuwe variant van de schoudertas heeft 1 vakje voor post en 1 voor reclame en er kan netto veel meer in dan in het stugge geval.

Gelukkig hebben we bij ons op kantoor ook nog een aantal rode
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:08:22 #256
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62389414
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Schoudertas is ideaal voor reclame ja. Ik neem hem ook wel eens mee zodat ik meer zonder karretje kan doen.
aka de "postboy"

Die schoudertas is soms best wel handig ja. Maar sinds de dalende post-volumes ( ) heb ik die telkens minder vaak nodig....

edit: ik zie een Engelse variant van de postboy op een verkoopsite staan voor 390 pond ( ! )
En dat voor een stom stukje ijzer dat gem. na 2 maanden al kapot begint te gaan

[ Bericht 19% gewijzigd door Viper86 op 14-10-2008 22:14:00 ]
Nothing is what it seems
pi_62391097
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe variant van de schoudertas heeft 1 vakje voor post en 1 voor reclame en er kan netto veel meer in dan in het stugge geval.

Gelukkig hebben we bij ons op kantoor ook nog een aantal rode
ik hou niet van vakjes.

Ik gebruik de schoudertas voornamelijk voor bundels post... Bij de huidige TNT-tas kan je er wel een bundel of drie à vier in vervoeren. Er zit wel een klein vakje in, maar die gebruik ik alleen voor foutlopers (zoals fouten van de sorteermachine)
pi_62411273
Leuk zeg, zo'n druksensor op een verjaardagskaart die in een envelop zit en je de tyfus doet schrikken
pi_62412217
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:20 schreef Borreke het volgende:
Leuk zeg, zo'n druksensor op een verjaardagskaart die in een envelop zit en je de tyfus doet schrikken
We hadden eind vorig jaar (geloof ik) een enorme mailing van Essent met zulke kaarten. Ze gingen alleen uit als je ze keihard op de werktafel klapte.

Bij iedere bundel die je uit de fietstas haalde, ging er wel zo'n sensor af... Gèk werd je ervan.
  FOK!fotograaf woensdag 15 oktober 2008 @ 19:34:58 #260
73911 ultra_ivo
pi_62413171
In de tijd dat ik vaak in de aangetekendenkooi nachdienst had mikten we zo'n envelope altidj achteirn de kluis.
pi_62436657
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik hou niet van vakjes.

Ik gebruik de schoudertas voornamelijk voor bundels post... Bij de huidige TNT-tas kan je er wel een bundel of drie à vier in vervoeren. Er zit wel een klein vakje in, maar die gebruik ik alleen voor foutlopers (zoals fouten van de sorteermachine)
Precies, zo doe ik het ook. Hoop HAH erbij frotten er grote rondes lopen. Ideaal.
pi_62468928
Morgen (zaterdag) toch niet weer HAH?
pi_62469396
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:24 schreef Deezertje het volgende:
Morgen (zaterdag) toch niet weer HAH?
Ik hoop het toch niet.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:10:27 #264
108725 e-wok
pi_62470063
de scholieren hebben een week vakantie, dus die moeten niet klagen als er HAH is
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:25:43 #265
15869 gr8w8
Better by design.
pi_62470474
Morgen eindelijk zuipen/wokken met de oude collegas uit Geldrop.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_62471739
Morgen geen HAH, en wij hebben volgende week alleen op dinsdag en vrijdag. En heb gezegd dat ik dinsdag niet kon werken, absoluut geen zin in 3 soorten HAH.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_62474382
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:08 schreef Kerdaben het volgende:
Morgen geen HAH, en wij hebben volgende week alleen op dinsdag en vrijdag. En heb gezegd dat ik dinsdag niet kon werken, absoluut geen zin in 3 soorten HAH.
Welke 3 soorten?? AH, Gamma niet..
pi_62484194
Kampioen
Noot noot.
pi_62484934
Ondanks de kampioen was het een redelijk relaxt dagje.
pi_62485069
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:46 schreef Jordy-B het volgende:
Ondanks de kampioen was het een redelijk relaxt dagje.
Die hadden we hier woensdag en donderdag al. Dus er was geen ene reet vandaag, en dat terwijl het vorige week zaterdag huizenhoog stond, en Gamma erbij. Kunnen ze het niet wat beter spreiden, vraag ik me soms af. Of er is teringveel, of er is superweinig, een tussenweg lijkt er niet te zijn.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:59:20 #271
15869 gr8w8
Better by design.
pi_62485136
Niets veranderd dus, sinds ik weg ben...
Welkom bij de V&D der webfora.
  FOK!fotograaf zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:04:29 #272
73911 ultra_ivo
pi_62485219
We hadden (weer eens) wat mensen te kort. Moest ik een postbezorgerswijk gaan weglopen die ik nog nooit gehad had, de wijken eromheen ook niet. Dus flink wat zoekwerk.
pi_62485320
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
We hadden (weer eens) wat mensen te kort. Moest ik een postbezorgerswijk gaan weglopen die ik nog nooit gehad had, de wijken eromheen ook niet. Dus flink wat zoekwerk.
Altijd een plattegrond meenemen als je naar een nieuwe wijk moet.

Bij ons was de voorbereiding van twee wijken open blijven staan, maar dat konden we samen gelukkig oplossen. De kampioen was een minder fijne verrassing, maar gelukkig ligt dat spul al op volgorde, dus merk je er met het tussenzetten vrij weinig van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 18-10-2008 21:44:36 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:16:45 #274
73911 ultra_ivo
pi_62485442
Plattegronden? Die zijn in het hele gebouw zowat niet te vinden. Gelukkig wist ik een infozuil te staan redelijk tegen die wijk aan.
pi_62487691
Ik heb vandaag, jawel, de allereerste kerstkaart bezorgd!

Redactie Frontpage zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:49:41 #276
J'adore hardcore
pi_62488740
Hoax!

Mag ik toch hopen
pi_62489920
Hoe meer spreiding hoe beter toch
pi_62492688
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Plattegronden? Die zijn in het hele gebouw zowat niet te vinden. Gelukkig wist ik een infozuil te staan redelijk tegen die wijk aan.
We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.
De kaarten per wijk komen gewoon van Google Maps en zien er prima uit.
pi_62495668
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 18:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hoax!

Mag ik toch hopen
Nee het is heus waar.

Dat is nog het erge
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:08:20 #280
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62498917
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We hebben hier van alle wijken wel een plattegrond, eigenlijk. Per loop en per codegebied.
De kaarten per wijk komen gewoon van Google Maps en zien er prima uit.
Ja, google maps heb ik ook gebruikt toen ik plattegronden voor alle wijken moest maken voor ons gebied. Blijkt een tijdje later dat ze de meesten nooit uitgeprint hebben en ik ze dus voor niets ( buiten beloning van 100 euro om ) heb gemaakt.

Als ik zelf op pad moet in een onbekende wijk gebruik ik mijn iphone met locatiebepaling.
Nothing is what it seems
pi_62532128
mag een pakketje dat onder rembours (zonder kosten) wordt verstuurd aangenomen worden door de buren?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  FOK!fotograaf maandag 20 oktober 2008 @ 16:55:07 #282
73911 ultra_ivo
pi_62532259
Rembours zonder kosten bestaat niet. Bij onder rembours moet de ontvanger betalen.
pi_62532504
SimOnly
De status van uw order is gewijzigd:

Per post of fax is uw formulier ontvangen. Wij gaan uw aanvraag indienen...

Vermeld bij correspondentie altijd het ordernummer.
Order **************

Abonnement
Provider Vodafone
Abonnement Vodafone Scherp. Simonly .. 250 min+75 sms voor ¤ 8.95

Wij zullen uw bestelling zo spoedig mogelijk onder rembours versturen.
Geen verzendkosten!

[ Bericht 24% gewijzigd door roburt op 20-10-2008 17:16:48 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2008 @ 17:17:46 #284
J'adore hardcore
pi_62532828
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je gewoon moet tekenen, want rembours zonder betalen is een beetje apart

En aangezien het een abo voor je telefoon is zul je waarschijnlijk helemaal zelf moeten tekenen, denk ik zo!
pi_62534483
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:17 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je gewoon moet tekenen, want rembours zonder betalen is een beetje apart

En aangezien het een abo voor je telefoon is zul je waarschijnlijk helemaal zelf moeten tekenen, denk ik zo!
Bij rembours betaalt de ontvanger ook niet de verzendkosten aan de postbode, maar de aanschafprijs van het artikel. Dus als die telefoon bijv. EUR 100,- kostte moet je dat bedrag aan de postbode betalen.
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2008 @ 18:36:21 #286
J'adore hardcore
pi_62534602
't is SimOnly en geen telefoon, dus alleen een simkaartje
pi_62562272
Morgen staat er salaris op de rekening!
pi_62562640
Eindelijk weer ja
Noot noot.
pi_62571063
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.
Ik zou graag op zijn minst een leen regenjas willen of zo.

Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:32:57 #290
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_62575749
Vreemde boel daar. Bij ons op kantoor liggen alle benodigde spulletjes gewoon in de kooi. ( Heet dat bij jullie ook zo? Is tenminste kantoortje met alle automapjes, telefoons etc. ) Als je iets nodig hebt pak je het gewoon zelf. En als je iets niet weet kun je bij ons de teamleider gerust vragen.
Nothing is what it seems
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:25:30 #291
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62577103
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Hoe is de TNT-werkwijze nou eigenlijk bij een niet-thuis?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:30:05 #292
Maffe Fries
pi_62577223
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Even een vraagje tussendoor, vaak lees je op Fok! oid. dat er een pakketje aan de buren word afgegeven zonder een briefje op het bezorgadres af te leveren.
Normaal gesproken mogen pakketjes waarvoor niet getekend hoeft te worden aan de buren afgegeven worden, waarbij er wel altijd een briefje door de bus gegooid dient te worden bij degene die het pakket moet ontvangen. Als er getekend moet worden, dan is het in principe alleen huisadres.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52:35 #293
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_62577900
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik ben sinds 11 september officieel in dienst bij de TNT maar ik heb nog steeds geen kleding gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn kantoor en met Label en zei zeggen dat het vrij normaal is dat je zo lang moet wacht.
Ik wacht al sinds juni op mijn kleding, geen idee wat ze met die maattabel hebben gedaan (heb overigens sinds het begin, 2 jr geleden, al wel een trui, polo, winterjas en cap, maar geen broek en regenspul).
quote:
Ook heb ik geen bezorgmapje ik had er in het begin wel een maar die is naar de zaterdag medewerker gegaan die mijn wijk op zaterdag doet. Hierdoor heb ik dus ook niet die formulieren die je kunt invullen als je bijvoorbeeld pakketjes aan de buren afgeeft. Dit doe ik dus ook niet.

Is dit raar om te vragen? Ik vind het vervelend om naar het kantoor te gaan om dingen te vragen. Het lijkt altijd of ze het super druk hebben ze staan je nauwelijks te woord.
Als ik jou was zou ik gewoon naar kantoor gaan, anders krijg je het wsl nooit. Dat zij het druk hebben is niet jouw probleem, ze maken maar tijd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:57:20 #294
Maffe Fries
pi_62578058
idd. Bij mij waren ze zo aardig om zelfs 2 stropdassen mee te sturen, terwijl die helemaal niet in mijn kledingpakket zitten
pi_62579298
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:25 schreef Erasmo het volgende:
Volgens het zakboekje postbezorger:

Wat doe je wanneer een zending niet in de brievenbus
past
Buspakjes kunnen in principe door de brievenbus.
Soms komt het voor dat een brievenbus kleiner is dan de standaardafmeting
en kun je een busformaatzending (kleiner dan 26,5x3,2 cm)
daardoor niet kwijt dan handel je als volgt:
● Je belt aan en als er open wordt gedaan reik je de zending uit aan
degene die opendoet.
● Bij geen gehoor:
Bel aan bij maximaal 2 buren (links/rechts of aan de overkant van de
straat), wacht even en bel indien nodig nog eens.
● Wordt de deur opengedaan dan vraag je hen het pakje in ontvangst
te nemen en te overhandigen aan de geadresseerde.
● Lukt het om het pakje uit te reiken aan de buren, ga dan terug naar
de geadresseerde en laat een ingevulde kennisgeving P 2263 achter.
● Tref je ook de buren niet thuis, vul dan de kennisgeving P2261
volledig in en laat deze samen met het formulier P2266 bij de
geadresseerde achter
● Vul de ‘Geen gehoor’ sticker in (datum en naam) en plak deze op
adreszijde van de zending. Plak de sticker niet over postzegels,
stempelafdrukken en etiketten.
● Neem de zending mee terug naar het depot of naar huis (als je
vanuit huis loopt).
● Leg de zending op de met jou afgesproken plaats.
● Vermeld de postcode, het huisnummer en de reden van niet uitreiken
op het bezorgrapport.

Bedankt voor alle adviesjes wat betreft de kleding. Ik ga overmorgen langs. Ik heb net gebeld ze zeggen dat ze geen leen regenjassen hebben maar dat ik maar moet komen kijken. Misschien kan ik een paar stropdassen om mijn hoofd knopen.
Schrikken mensen tenminste niet steeds omdat er een vreemde persoon in hun tuin staat.

Ik weet niet van een kooi af maar ik ga het vragen. Dan heb ik iig geval de juiste formulieren.

En nog een vraagje. Ik loop drie wijken en die worden achterloos boven op elkaar gestapeld in de kar zodat ik het niet af kan sluiten. Ik zal later een foto hiervan bijvoegen. Het ik ook vaak de laatste deel van mijn wijk dat het hoogste is opgestapeld. Hierdoor beschadigd veel post en wordt het natgeregend.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb een loopwijk.
  Redactie Frontpage woensdag 22 oktober 2008 @ 15:31:29 #296
J'adore hardcore
pi_62584176
quote:
Bel aan bij maximaal 2 buren (links/rechts of aan de overkant van de
straat), wacht even en bel indien nodig nog eens.
Hmm, doe ik nooit, mik altijd een briefje naar binnen en neem het mee terug
pi_62584837
Ik geef het altijd gewoon af bij een van de buren zonder een briefje, ik heb nooit zin om zo'n pakketje mee terug te sjouwen en al helemaal niet om 10 verschillende briefjes in m'n tas te stoppen en die op straat in te moeten vullen.
Ik ga uit van het goede in de mens.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_62585674
quote:

Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregen
Noot noot.
pi_62586162
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik heb na een jaar mijn kleren pas gekregen
Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?
pi_62586200
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:33 schreef MiSS_TiquE het volgende:

[..]

Waaaat damn. Was daar een speciale reden voor? Waren ze vergeten de formulieren op te sturen of iets dergelijks of moest het op maat worden gemaakt?
Vergeten de formulieren op de sturen
Gelukkig werkt mijn broer ook bij de post en die had nog wel polo's en een jas
Gewoon doorzeuren hoor
Noot noot.
pi_62587520
Als ik een pakketje niet kan uitreiken bij de geadresseerde, schrijf ik meteen een kennisgeving (zo'n afhaalbriefje) en ga het daarna bij de buren proberen. Als ik het bij de buren kon uitreiken, geef ik op de kennisgeving aan dat ik het pakket bij de buren heb achtergelaten. (dat kan je niet aanvinken, maar ik schrijf het er gewoon bij).

Het is best wel belangrijk dat de geadresseerde bericht krijgt dat er een pakket bij de buren is achtergelaten.

[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 33

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 22-10-2008 19:25:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')