Hehehequote:Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Borreke het volgende:
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn.
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
Klopt, in m'n contract staat ook iets dergelijks dat het redelijk zwaar is. Ik vind het wel meevallen, alleen als ik grote rondjes moet lopen en als daar folders bij komen dat je de bundels gewoon niet kan dragen is het wat irritant. Muziek luisteren onderweg is niks voor mij, ik ben zo onhandig als wat en die kabels erbij, mij niet gezienquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van(Werkte toen doordeweeks in de vakantie)
Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet wordenAls ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.
(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe)
Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en) en mooi een wijkje wegbrengen.
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Jojoortje het volgende:
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoorGa er echt niet op wachten!
Veel lokale fietsenmakers vragen veel geld voor tweedehansjes. EUR 150 voor een ouwe gazelle met terugtraprem is geen uitzondering. Soms kom je er 1 tegen die wel lage prijzen vraagt, een collega van mij kocht pas een Union met handremmen en 3 versnellingen voor EUR 75, bij een fietsenmaker.quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef Borreke het volgende:
[..]
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
sowieso geen damesfiets.quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
Wij hadden vroeger een paar Kronans als reservefietsen, die lagen binnen een jaar helemaal uit elkaar. Maar dat lag misschien ook wel aan mijn lompe collega´s.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
sowieso geen damesfiets.
De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).
Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Niet bepaald, was tot 31-08 in dienst waarbij ik de beginweek van augustus nog op vakantie zat en die uitbetaling heb ik logischerwijs vorige maand gewoon gehad.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
Ja, in de maand september.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
September?quote:
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
Dat dusquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef e-wok het volgende:
[..]
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |