abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62339036
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:55 schreef Borreke het volgende:
Jojoortje wat stoer dat je bij de post werkt! Bij ons komen al die jonge meiden en die haken al heel snel af omdat het werk te zwaar zou zijn .
Hehehe

Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van (Werkte toen doordeweeks in de vakantie)

Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet worden Als ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.

(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe )

Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en ) en mooi een wijkje wegbrengen.
Noot noot.
pi_62339076
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmm, 200 euro voor een nieuwe fiets kan nooit wat zijn. Delta en BSP zijn volgens mij toch een beetje bouwmarktmerken. Ik zou het niet doen. Voor dat geld koop je een schitterende tweedehands fiets van een degelijk merk die waarschijnlijk langer meegaat dan een gammafiets. En dan hou je nog honderd euro over.
Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
pi_62339168
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:09 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hehehe

Vond het in het begin ook wel een beetje tegenvallen hoor
Maar ja... Ik werd dan opgeleid en dan moest ik meteen 2 grote wijken zelf doen met 3 HAH in de stromende regen. Daar word je ook niet blij van (Werkte toen doordeweeks in de vakantie)

Maar ik dacht toen: Erger dan dit kan het niet worden Als ik een ander karakter had gehad was ik er ook allang mee gestopt. Maar ja.. je gaat de wijken beter kennen, je ontdekt zelf snellere maniertjes om de wijken te lopen, wordt steeds handiger en je leert de collega's beter kennen.

(Het staat trouwens zelfs in mijn contract dat het werk bij de TNT lichamelijk erg zwaar is wehehe )

Ik ga nu altijd met plezier naar mijn werk. Heb echt hele leuke collega's en vind het lopen op straat ook niet erg. Gewoon MP3tje aan (Jaja, ik weet dat dat officieel niet mag, maar nou en ) en mooi een wijkje wegbrengen.
Klopt, in m'n contract staat ook iets dergelijks dat het redelijk zwaar is. Ik vind het wel meevallen, alleen als ik grote rondjes moet lopen en als daar folders bij komen dat je de bundels gewoon niet kan dragen is het wat irritant. Muziek luisteren onderweg is niks voor mij, ik ben zo onhandig als wat en die kabels erbij, mij niet gezien
pi_62340674
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:31 schreef Jojoortje het volgende:
Hmm als er geen karren zijn dan vind ik heus wel een andere manier om mijn tassen aan de fiets te krijgen hoor Ga er echt niet op wachten!
Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 00:17:57 #230
73911 ultra_ivo
pi_62340685
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
pi_62340724
Het zal ook vast wel op de een of andere manier mee te krijgen zijn uiteindelijk. Maar is het al die moeite en dat gehannes waard, als er over een half uur wel een kar is.. nouja ik vond van niet iig. Dus ja ik heb er wel op gewacht, !

Fiets is dr ook niet op berekend trouwens, sowieso geen voordrager ook

Ik heb ook geen fietswijken dus tja

[ Bericht 52% gewijzigd door VixenFromHell op 13-10-2008 00:25:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_62341311
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef Borreke het volgende:

[..]

Ja ik zit ook erg te twijfelen, wat raad je me aan? Gewoon kijkje nemen bij de lokale fietsenwinkel of via marktplaats of whatever een fiets scoren? Heb zelf niet echt verstand van al die merken, maar omdat je aangaf dat je voor niet al te veel een goede tweede-hands had gekocht?
Veel lokale fietsenmakers vragen veel geld voor tweedehansjes. EUR 150 voor een ouwe gazelle met terugtraprem is geen uitzondering. Soms kom je er 1 tegen die wel lage prijzen vraagt, een collega van mij kocht pas een Union met handremmen en 3 versnellingen voor EUR 75, bij een fietsenmaker.

Het is goedkoper om gewoon een fiets bij een particulier te kopen, via een advertentie in de supermarkt. Meestal was ik dan rond de honderd gulden kwijt. Mijn huidige fiets heb ik trouwens wel nieuw gekocht, maar dat was via een fietsenplan.

Voor merken zou ik gewoon gaan voor merken als Batavus, Gazelle, Sparta, Union.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_62341550
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
2 tassen, 6-7 bundels op de voordrager en nog een bundel of 2-3 op de achterdrager. Heb je wel een stevig frame nodig (dus geen damesframe).
sowieso geen damesfiets.

De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).

Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62343352
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

sowieso geen damesfiets.

De gemiddelde postfiets is er een met ietwat brede banden, dikke spaken, een terugtraprem en niet meer dan één versnelling. Op die manier kan er zo min mogelijk kapot gaan. De terugtraprem is nodig omdat je je handen nou eenmaal niet altijd vrij hebt tijdens het fietsen (en dat remt dan zo lastig met handremmen).

Ik gebruik zelf een kronan en dat is eigenlijk de eerste soort fiets die met mij overweg kan en niet binnen een jaar van ellende uit elkaar valt. Ze hebben wel hun kuren (met name roest en de rem-mantel), maar het frame is stevig en de banden zijn dik.
Wij hadden vroeger een paar Kronans als reservefietsen, die lagen binnen een jaar helemaal uit elkaar. Maar dat lag misschien ook wel aan mijn lompe collega´s.
Dikke banden en brede spaken zijn handig, maar geen must. Belangrijker is dat het anti-lek banden zijn. Zodra er een slag in je achterwiel komt, laat die er dan gelijk uittrekken, en wacht niet totdat het een hele grote slag wordt en je spaken er uit vallen. Een damesfiets is inderdaad minder stevig,maar werkt wel makkelijker, vooral bij het op- en afstappen met een hoog opgetast achterrekje.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 10:51:28 #235
73911 ultra_ivo
pi_62345691
Ik heb hier juist wel versnellingen op mijn fiets. Mijn bestellingen (en vooral de weg ernaartoe) zijn niet bepaald vlak.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:52:45 #236
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62345729
Oud-collega's!
Ik vroeg me even iets af, dienstverband (parttime, 15-20 uur in de week) gehad van februari tot en met augustus dit jaar en kreeg zowaar ineens van de week een 'salarisstrookje' binnen van de TNT.
Dacht eerst nog aan een foutje, maar het bedrag is totaal anders en de kolommen inhouding en betaling staan beiden vrij vol met allerlei interessante gegevens.

Het meest interessante vond ik het uitbetalingsregeltje, nu vraag ik me alleen af waar ik een 415,71 aan verdient heb terwijl ik er al geen contract meer heb.
Buiten dat, gestort is het nu een week later ook niet, wordt dit bedrag rond salarisuitbetalingsdata op m'n rekening bijgeschreven of hoe zit dat.

Hoop dat iemand dit weet.
En ja, mailtje naar de HRSSC had ik ook al gestuurd maar die zijn niet zo happig om te antwoorden geloof ik.
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 10:56:14 #237
73911 ultra_ivo
pi_62345797
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 10:58:39 #238
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62345844
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je in je laatste maand bij de post veel extra uren gedraaid? Zo ja, dan waren die nog niet aan je uitbetaald en heb je ze nu gekregen.
Niet bepaald, was tot 31-08 in dienst waarbij ik de beginweek van augustus nog op vakantie zat en die uitbetaling heb ik logischerwijs vorige maand gewoon gehad.
Voor meer info kan ik wel even een printscreen maken van het geheel.

Edit: Hier een afbeelding van het betreffende
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/13/1223886040-50.jpg

[ Bericht 13% gewijzigd door Lastpost op 13-10-2008 11:06:38 ]
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 11:08:54 #239
73911 ultra_ivo
pi_62346048
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:11:05 #240
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62346105
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, dat is duidelijk. Dit hangt samen met de nieuwe CAO. Iedereen kreeg nu een nabetaling vanwege de loonsverhoging die we vanaf februari te goed hebben. Dat is deze maand uitbetaald.
Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 11:45:24 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62346889
Vandaag een brief gelezen waarbij alle regels voor de chauffeurs nog eens uitgelegd staan. Alsof ik die al niet wist als inval chauffeur zijnde
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 12:01:09 #242
73911 ultra_ivo
pi_62347204
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dus die wordt ook pas uitbetaald als de werknemers hun salaris krijgen uitbetaald?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Ja, in de maand september.
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:06:29 #243
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62350357
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:01 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, in de maand september.
September?
Dat is dan nog even wachten op dat geld zeg.

Of bij het salaris van de maand september?
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2008 @ 14:56:13 #244
73911 ultra_ivo
pi_62351719
idd bij het salaris van december.
pi_62356943
Wie heeft er nog meer zo'n bloedhekel aan de website van WorkWearWeb waar je kleding kan bestellen voor TNT Post?
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:32:31 #246
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_62357238
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Tja de hoeveelheid was met geen mogelijkheid in 2 tassen te krijgen. Hoe zou jij dat doen dan, een extra tas aan het stuur hangen?
nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
pi_62357703
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef e-wok het volgende:

[..]

nabrengzak...denk aan de arbo-regels! (en aan je rug/fiets)
Dat dus
Noot noot.
pi_62363968
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:50:36 #249
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62374562
Nice, dat geld had er inderdaad al op moeten staan maar dit is dus niet gebeurt.
Laatste bedrag dat ik gekregen heb is van mijn salaris van augustus, dat wordt dus weer eventjes een belletje plegen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:51:30 #250
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_62383846
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb nog steeds spierpijn in mijn arm van het vasthouden van die Gamma's
(Oke, ik was wel te eigenwijs om de post in kleinere stapeltjes rond te brengen )
Heb je geen schoudertas? Die moet je zeker aanvragen, erg handig wanneer je reclame bezorgt en veel moet lopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')