abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61075916
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 en15

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / url=http://www.flickoramio.com/img/4425/eeb0d065f2d757a912510b519702370f/1/Draagdoek%20op%20vakantie.jpg]Storchenwiege Ulli 4.6[/url] / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana / Girasol nr. 20 (Tuli)

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Didymos Millefiori Grun/Blau

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Mister Mirko Mei Tai / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea 4.6 / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Zara Ocean / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

-------------------------------------------------------

Hier weer verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 27-08-2008 15:29:25 ]
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:37:43 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076053
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:40:21 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61076136
En nog even het komende evenement noemen (plus topic link):
Draagdoekenmeet Zandvoort! 21 September!!!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:44:46 #4
141844 Macka66
pi_61076259
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:37 schreef SpecialK het volgende:
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:46:08 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076283
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_61076307
Jullie zitten al 2 topics verder
En zo lang ben ik niet weggeweest!!!

Mijn lijstje mag trouwens aangevuld:
Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop.
Maar die laatste kan nog wegvallen, want ik ben van plan mijn bestelling af te zeggen als ze niet rap leveren... voor mijn bestelling had ik nog gevraagd of ze het allemaal voor 30 augustus bij ons kon krijgen, er zat namelijk een kadootje bij ook voor DD2's verjaardag. Ze ging het nog voor haar vakantie opsturen, had ze gezegd. Ondertussen komt ze overmorgen terug uit vakantie en heb ik het pakketje nog niet. Stom is dat dit de 2e bestelling is waar ik zo extreem lang op moet wachten en het komt mij echt mijn voeten uit. Ik denk dus dat ik gewoon ga annuleren, is haar eigen schuld, hopen dat haar ogen dan eens opengaan dat ze niet goed bezig is! (Ik ben niet de enige die klaagt de laatste tijd, dus het wordt echt wel tijd dat ze het eens gaat doorhebben!)
Ik zal hem wel ergens anders bestellen, nah!

Soit, ik heb ook een draagdoekenblog opgestart... voor geïnteresseerden: http://jajaikbenverslaafdaandraagdoeken.blogspot.com
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_61076359
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Dumpen in een vatuur vind ik nu eigenlijk toch ook niet alles.
Draagdoekenblog!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:51:49 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076422
wat is een vatuur?
pi_61076445
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:51 schreef SpecialK het volgende:
wat is een vatuur?
wandelwagen in het Vlaams
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:54:14 #10
141844 Macka66
pi_61076466
't Is niet veel vreemder dan het geven van borstvoeding

Ik loop trouwens niet de hele dag met de kinders in de doek of drager te sjouwen. Ze zitten er vooral in als ze graag bij me willen zijn en ik mijn handen vrij wil hebben. Of als ik ze meeneem met boodschappen doen of andere uitjes. Heel gezellig, voor een paar uurtjes. Maar langer houden we van beide kanten niet uit. Ook m'n dochter van bijna vijf maanden wil graag zelfstandig kunnen bewegen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:56:34 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61076509
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:53 schreef Tucana het volgende:

[..]

wandelwagen in het Vlaams
Ahja... het is dus als vervanging van de wandelwagen... Dan snap ik het een stuk beter. Ik dacht het is gewoon geil om 24 uur per dag met zo'n compleet vastgegipst kind rond te huppelen ofzo.

Maargoed ik snap dat het veel handiger is met de tram en de trap enzo.
pi_61076553
Stofzuigen gaat prima met een kind op je rug
Rio is wel enormelijk warm maar allebei alleen in hemd gaat het wel
Saartje
pi_61077108
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.

Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Draagdoekenblog!
pi_61079933
Ik heb van de week weer eens tijd gehad om de draagdoek.nl te proberen, en ik denk dat die 1e keer echt beginnersgeluk is geweest
Het lukt me gewoon niet meer
Ik wilde namelijk met de bus mee naar de stad, ruim van te voren die doek goed proberen te krijgen maar dan zat dit weer gedraaid en dan weer dat niet strak genoeg. Uiteindelijk alles dusdanig goed gekregen, werkt Koentje niet mee.
Had echt het idee dat hij niet genoeg "ruimte" had voor zijn beentjes. Hij groeit ook echt hard, hij is nou al 62 cm! Maarja dat moet natuurlijk nix uitmaken. Iemand tips?
pi_61080050
Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!

Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61080336
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 08:38 schreef vamperotica het volgende:
Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!

Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer )
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
pi_61080517
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 09:38 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer )
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
En als je als ie al helemaal "zit"voorzichtig zn bovenbeentjes vastpakt, zn kontje iets naar beneden schudt en daarbij zn beentjes omhoog tegen je aan trekt? ( hoop dat de omschrijving duidelijk is...) Dat vond/vindt mijn mannetje altijd wel fijn...Die begint ook altijd gelijk te stijgeren als zn beentjes niet fijn zitten....

Die band bij zn nekje kun je wat strakker krijgen door de bovenste rail iets meer aan te spannen, los van de onderste....(zegt men...Ik blijf er ook altijd mee hannessen...)
Moet zeggen dat me dat wel steeds makkelijker af gaat, met een geweven doek. Met de tricot slen had ik nóg meer ruzie!
pi_61080720
Hmm, en ik wil juist een tricot slen aanschaffen....
Ik ga het later deze week nog wel een keer proberen... nu ff niet, ik ben ongesteld en dan ben ik al helemaal zo'n lompkind... zonde van mijn mooie mannetje als ik die laat vallen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 10:31:12 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_61080747
Ik kom ook weer even binnen vallen. Op vakantie in Duitsland heb ik zowaar een paar draagdoekmoeders gezien! Gezien de staat van de paden niet zo gek trouwens.
Wat mij tot het volgende brengt: Ive loopt goed, maar kan natuurlijk nog niet hele grote afstanden lopen. Mijn man en ik zijn de buggy echter spuugzat. De laatste keer dat mijn man Ive in de mei tai droeg, ging dat niet meer zo. Ive is daar denk ik te zwaar voor geworden. De vraag is, zijn er nog (zachte)rugdragers voor kinderen van meer dan 15kg? Zelf kan ik Ive echt niet meer dragen en mijn man ziet het niet zitten om een doek op zijn rug te knopen, zeker niet in zijn eentje. Ik zag de Yamo, klik je die vast, of is dat binden? En gaat dat nog bij een groot kind?
edit: ik zie net op de site dat het vastklikken is. Dat is in ieder geval fijn voor mijn man.
pi_61080864
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.
Zo zien ze eruit:

En ze zijn te koop bij Knusjes.be.

De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.

Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61080916
Ik ben om precies die reden heel tevreden met mijn ergo. Hij is makkelijk om te doen én hij draagt heel comfortabel.
Ronja weegt nu ook zo'n 15 kilo en die kan ik zelfs met een wat gevoelige rug door de zwangerschap nog goed dragen in de ergo (los van een in de weg zittende buik).
Een yamo heb ik nooit gebruikt, ik begrijp uit de verhalen hier dat het vergelijkbaar is. Wat in ieder geval in mijn ogenj het dragen bij de ergo zo lekker maakt is de stevige, goed gevulde heupband. Volgens mij heeft de yamo die ook, maar dat weet ik niet zeker.
pi_61081848
Gisteren naar familie-afscheidsfeest geweest; m'n tante+man, nichtje+vriend+baby gaan emigreren naar nieuw-zeeland.
Ik had de draagdoek mee; en warempel; m'n nichtje had een rekbare doek (ze is zelf ook een draagdoekkindje geweest, dus had het kunnen verwachten ). Dus 2 dames met baby in de doek op het feestje
Amber had er alleen niet veel zin in; die ging op den duur steeds naar melk zoeken en verdween in de raarste houdingen helemaal in de doek; dus die heb ik aan papa gegeven die geen melk heeft en ze was rustig
De kleine van m'n nichtje is nu ruim een week oud en lag prinsheerlijk de hele tijd te slapen in de doek.

Kon vriendlief meteen het verschil zien tussen mijn doek en haar doek.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:54:00 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61081885
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Tucana het volgende:
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Ja daar haak ik weer af. Dat klinkt mij iets teveel als een soort sektevorming
quote:
Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
Gaat mij allemaal ietsjes te ver. Doet me denken aan het kind van m'n nichtje. Non-stop huilen en dat kind kreeg ook zo overdreven veel aandacht. Niet normaal meer. Kan je je afvragen of zo'n kindje fragiel is van zichzelf of juist door al die aandacht die het krijgt.
quote:
In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.

Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Ok
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 12:59:39 #24
141844 Macka66
pi_61082873
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:41 schreef Webkim het volgende:
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.
Zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
En ze zijn te koop bij Knusjes.be.

De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.

Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.

Ik heb Yamo, Ergo, huishoudcentimeter, oudste dochter en vent even uit de kast gehaald
De heupband op z'n smalst afgesteld in het rond gemeten langs de bovenkant en onderkant: Yamo 73 - 80 cm, Ergo 62 - 64 cm.
Yamo is wijder en heeft dus ook een groter verloop. Dat verklaart denk ik mijn Yamo voorkeur, ik heb weelderig gevormde heupen. Vent en dochter hebben getest of dat verloop ook betekent dat het voor mensen met smalle rechte heupen een te los zittende heupband op kan leveren, maar dat lijkt niet het geval. Zodra het kind in de drager komt wordt alles netjes strakgetrokken.
Ik zal Ergo en Yamo meenemen naar de meeting in Zandvoort.

Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:07:30 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_61083011
Dank jullie voor alle info! Een ergo of een yamo dus. Ik kom sowieso 21 september en ik denk dat mijn man dan ook mee komt, zodat hij ook de ergo en de yamo kan proberen. (Bij voorbaat al erg bedankt Macka!) Ik heb er zelf geen probleem mee dat de yamo wat breder in de heupen is, mbt mijn man zal ik ook de centimeter er eens bij pakken!
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 13:19:46 #26
141844 Macka66
pi_61083290
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:27 schreef LovelyLady het volgende:
Hmm, en ik wil juist een tricot slen aanschaffen....
Ik ga het later deze week nog wel een keer proberen... nu ff niet, ik ben ongesteld en dan ben ik al helemaal zo'n lompkind... zonde van mijn mooie mannetje als ik die laat vallen.
LL, je kunt voor de zekerheid ook oefenen op bed, matras of bank.
Buikband strakker krijgen kun je doen door 'm in het begin van het knopen niet aan te leggen over je buik maar over je borst, en dan later naar beneden schuiven.
Wat de uitstekende beentjes betreft; je kunt Koen ook min of meer schuin in de doek leggen, met de voetjes naar je toe en het hoofdje van je af. Dan steken de beentjes minder uit, ligt het ruggetje nog steeds mooi gewelfd en kan Koen ietsjes meer zien als 'ie dat wil.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:19:46 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_61083291
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:

(...)

Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
Zo, dat is een geweldige vergelijking! Ik wist niet dat er zoveel waren.
pi_61083974
precies een week oud en test-2-3-4!

Hij vond het wel prima geloof ik, haha.
Alleen de volgende keer kan hij wel iéts minder strak, want hij kon zijn beentjes helemaal niet bewegen en daar heeft hij een hekel aan. Lopen vond hij heerlijk, maar hij vond het niet leuk toen ik ging zitten.
Het zit echt veel steviger en comfortabeler dan ik dacht
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:52:14 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_61084029
Aaaah, mooie foto's! Wat een schattig ventje.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:52:55 #30
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61084046
Och kijk nou toch, dat kleine prulleke

Wanneer wordt de hormoonhuishouding eigenlijk weer stabiel na een bevalling? Bij mij schieten nog steeds de tranen in mijn ogen van dit soort ontroerende mama-kind foto's .
pi_61084066
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHH wat LLLLLLLLLLLLLiehief!!!!!!
pi_61084099
We hadden het voor de bevalling al eens geprobeerd met een beer of een kruik oid, maar toen kregen we hem niet mooi strak, we hadden er dus een beetje een hard hoofd in.

Blijkt dat met een baby vanzelf te gaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 augustus 2008 @ 14:00:03 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61084224
mooi hoor freecell vooral die eerste foto
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61084298
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef Guuzewuus het volgende:
Och kijk nou toch, dat kleine prulleke

Wanneer wordt de hormoonhuishouding eigenlijk weer stabiel na een bevalling? Bij mij schieten nog steeds de tranen in mijn ogen van dit soort ontroerende mama-kind foto's .
Noooooooooit meer!
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:05:40 #35
223453 Guuzewuus
pi_61084343
Dat vermoeden had ik al.
pi_61088154
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef freecell het volgende:
precies een week oud en test-2-3-4!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij vond het wel prima geloof ik, haha.
Alleen de volgende keer kan hij wel iéts minder strak, want hij kon zijn beentjes helemaal niet bewegen en daar heeft hij een hekel aan. Lopen vond hij heerlijk, maar hij vond het niet leuk toen ik ging zitten.
Het zit echt veel steviger en comfortabeler dan ik dacht
Wow wat een prachtplaatjes, kijk hem nou slapen
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:04:34 #37
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61092448
Wat een mooie foto Freecell!
Ik was vandaag met de familie in het Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Veel vreemde blikken op de draagdoek, maar ik liep in ieder geval niemand tegen de enkels met de buggy. We stonden even de speeltuin. Liep er een stel voorbij, man wordt weer teruggesleept, Kijk zegt de vrouw, daar is nou zo'n draagdoek waar ik het over had Ze kwamen helaas niet vragen hoe en wat.
Lekker douchen!
pi_61092926
Wij waren 2 weekjes terug ook daar sjak, heb ook een hoop ogen uit hun kassen zien rollen haha
Vooral toen ik samen met mijn lief, ons beppie vastwrapte. Ik hoorde hier en daar wat geroezemoes over al die meters stof die ineens tot bijna niets gereduceerd bleken te zijn
Saartje
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:30:10 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61093196
Schattig Freecell

Sprookjeswonderland hebben wij ook met de draagdoek gedaan, een tijdje geleden

Vandaag trouwens een mede-draagdoeker gespot in Blijdorp Ze droeg een meisje in een Storch Ulli (volgens mij) in een BWCC. Ik heb even uitvoerig bekeken hoe ze alles geknoopt had zitten Ze was user op dragen-en-voeden Wel grappig om een andere draagdoek in het wild te spotten, dat gebeurt niet zo vaak

In de rij voor het abonnementen-loket was de doek ook wel weer een echte blikvanger
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61093212
Wat zit Leander daar heerlijk. Met baby gaat het idd zoveel makkelijker dan met iets anders. Ik heb uit wanhoop de megakuffelbeer vaak boos toegesproken, maar met Anna gaat het dan wel goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:40:19 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61093486
Ik heb zo'n zin in de draagdoekencursus binnenkort Gewoon ook omdat ik heerlijk samen met Stijn wat kan gaan doen, een beetje de verloren kraamtijd inhalen. En ik wil een nieuwe doek Een didy Lisa lijkt me wel erg fijn....hoe ga ik dat thuis brengen aan Schanul.
Lekker douchen!
pi_61093502
Niet, gewoon bestellen. Hij ziet het pakje vanzelf of hij leest het hier wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_61093649
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:30 schreef E.T. het volgende:
Schattig Freecell

Vandaag trouwens een mede-draagdoeker gespot in Blijdorp Ze droeg een meisje in een Storch Ulli (volgens mij) in een BWCC. Ik heb even uitvoerig bekeken hoe ze alles geknoopt had zitten Ze was user op dragen-en-voeden Wel grappig om een andere draagdoek in het wild te spotten, dat gebeurt niet zo vaak

In de rij voor het abonnementen-loket was de doek ook wel weer een echte blikvanger
Wat leuk! Ik ben er gister 1 tegengekomen in den Bosch!
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:47:00 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61093656
Hmmm, ik moet mar eens leren hoe ik op de Duitse Ebay aan de gang kan. Wie weet....dan ga ik loos
Lekker douchen!
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:52:19 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61093777
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.

Ik heb Yamo, Ergo, huishoudcentimeter, oudste dochter en vent even uit de kast gehaald
De heupband op z'n smalst afgesteld in het rond gemeten langs de bovenkant en onderkant: Yamo 73 - 80 cm, Ergo 62 - 64 cm.
Yamo is wijder en heeft dus ook een groter verloop. Dat verklaart denk ik mijn Yamo voorkeur, ik heb weelderig gevormde heupen. Vent en dochter hebben getest of dat verloop ook betekent dat het voor mensen met smalle rechte heupen een te los zittende heupband op kan leveren, maar dat lijkt niet het geval. Zodra het kind in de drager komt wordt alles netjes strakgetrokken.
Ik zal Ergo en Yamo meenemen naar de meeting in Zandvoort.

Beco komt ook mee de 21e. En ik wil ook nog wel een BB meenemen

Mooie plaatjes Freecell

Kan niet wachten tot de kleine van me zus er is en ook in de doek kan liggen..

Ohhhh en mag er bij mij nog Beco Butterfly in het lijstje
pi_61096948
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij waren 2 weekjes terug ook daar sjak, heb ook een hoop ogen uit hun kassen zien rollen haha
Vooral toen ik samen met mijn lief, ons beppie vastwrapte. Ik hoorde hier en daar wat geroezemoes over al die meters stof die ineens tot bijna niets gereduceerd bleken te zijn
Wat leuk!
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:56:16 #47
3011 E.T.
pi_61097476
Bij kasteel Doorwerth idd ook gehad.. Een paar oudere dames zagen mij knopen (ik stond met m'n rug naar hen toe) op een terras.. en toen ik klaar was kreeg ik de vraag of ik me even om wilde draaien.. Ze waren toch wel heel erg benieuwd geworden hoe zo'n lange lap nou zat
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61097623
Ik ga dinsdag rio uitproberen in drievliet. Afhankelijk van mijn bevindingen koop ik er óf nog een draagdoek bij..of ik doek (huhuh) mijn collectie op
Saartje
pi_61098873
Ik heb laatst mijn doek past echt uitgeprobeerd in het wild, tot dan toe was hij alleen maar gebruikt tijdens het uitlaten van de hond. We waren in het dorp en winkels door is met de doek echt zoveel makkelijker dan met de buggy! Toen we even wat gingen eten heb ik Quinten los gemaakt en daarna redelijk snel weer omgeknoopt. Ik ben echt helemaal overtuigd nu
En ik wil nu ook een Yamo of een Ergo Ik vind alleen de schouderbanden er redelijk smal uitzien, krijg je geen druk op je schouders zoals bij de BabyBjorn?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 00:33:39 #50
141844 Macka66
pi_61100366
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:
Ik heb laatst mijn doek past echt uitgeprobeerd in het wild, tot dan toe was hij alleen maar gebruikt tijdens het uitlaten van de hond. We waren in het dorp en winkels door is met de doek echt zoveel makkelijker dan met de buggy! Toen we even wat gingen eten heb ik Quinten los gemaakt en daarna redelijk snel weer omgeknoopt. Ik ben echt helemaal overtuigd nu
En ik wil nu ook een Yamo of een Ergo Ik vind alleen de schouderbanden er redelijk smal uitzien, krijg je geen druk op je schouders zoals bij de BabyBjorn?
Hehe die Beef, heeft het doekenvirus jou nu toch ook helemaal te pakken
Zowel Yamo als Ergo hebben goed gevulde schouderbanden die absoluut niet drukken. Bij de BabyBjorn komt de druk denk ik ook doordat het gewicht van het kind niet goed verdeeld wordt zodat er meer gewicht aan je schouders hangt.
pi_61103242
Lieve foto, freecell!

Kan bijna niet meer wachten tot ik mijn doek weer kan gebruiken. Weet niet of ik een pasgeborene in de sling krijg en met de slen hebben we toch al iets van ervaring...

Draagdoekmama's spotten in heet wild
Vriendlief en ik hadden het er nog over dit weekend, dat het zo'n zonde is dat je gelijk gecatalogeerd wordt als hippie of alternatief terwijl zo'n doek/drager zo makkelijk is en zo fijn om te je kind dicht bij je te kunnen dragen.

Beefcake, ik heb sinds juli een ergo en ik vind 'm heel makkelijk. Je hebt 'm zo om en het gewicht is goed verdeeld, het trekt echt niet op je schouders (nu ja, na dik 4 uur stappen wel, maar toen heb ik 'r maar van kant gewisseld (naar de rug ipv vooraan) en toen was het zeurderige gevoel meteen weer weg.

Ik vind de ergo wel warm, terwijl ik verder geen zweterig/verhit type ben.
pi_61104689
Nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie knappe dochter Iksje!! Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_61117637
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:33 schreef Macka66 het volgende:
Hehe die Beef, heeft het doekenvirus jou nu toch ook helemaal te pakken

Bedankt voor de antwoorden Macka en Iksje! Ik vind de Yamo wel aantrekkelijk geprijsd, ik denk al dat ik weet wat ik voor Kerst ga vragen aan mijn eega
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:29:14 #54
3011 E.T.
pi_61120262
Ik heb vandaag reclame gemaakt voor draagdoek.nl
Ik werd staande gehouden door een mevrouw die op zoek was naar een doek voor haar zwangere dochter, ze wilde weten waar ze voor doeken terecht kon. Heb verteld dat voor een pasgeborene een rekkende doek het prettigst is en heb van harte draagdoek aangeraden

Toen ik op het CB aankwam hierna, waren de wijkverpleegkundigen helemaal enthousiast over Nienke in de doek
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:31:39 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_61122388
Ik ben mijn draagdoek kwijt en ik hoop dat ze hem nog terugvinden in het hotel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61122809
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:29 schreef E.T. het volgende:
Ik heb vandaag reclame gemaakt voor draagdoek.nl
Ik werd staande gehouden door een mevrouw die op zoek was naar een doek voor haar zwangere dochter, ze wilde weten waar ze voor doeken terecht kon. Heb verteld dat voor een pasgeborene een rekkende doek het prettigst is en heb van harte draagdoek aangeraden

Toen ik op het CB aankwam hierna, waren de wijkverpleegkundigen helemaal enthousiast over Nienke in de doek
Goed bezig

Ow Troel ik las je post net in het andere topic Ik hoop dat ze je tasje nog vinden...:*
pi_61127037
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:30 schreef E.T. het volgende:
Schattig Freecell

Ik "zag"je al voorbij komen op dragen en voeden.....
Maar ze denkt dat je niet forumverslaafd bent!
pi_61130549
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:31 schreef Troel het volgende:
Ik ben mijn draagdoek kwijt en ik hoop dat ze hem nog terugvinden in het hotel
Erg balen!! Ik hoop voor je dat ze hem nog terugvinden! (En de rest ook!)

Ik heb gisteren dus voor het eerst gevoed in de doek, in de ringsling, moet zeggen, dat gaat wel fijn! Kan zelfs al voedend de trap aflopen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:48:43 #59
3011 E.T.
pi_61130567
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:42 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ik "zag"je al voorbij komen op dragen en voeden.....
Maar ze denkt dat je niet forumverslaafd bent!
Ze moest eens weten
pi_61133012
Ik ga ook de draagdoek.nl promoten Mijn klanten krijgen voortaan een kortingskaart voor een draagdoek.nl! Mooie manier om het gemak van een draagdoek te prediken dacht ik
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:41:51 #61
141844 Macka66
pi_61133101
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:36 schreef lcicle het volgende:
Ik ga ook de draagdoek.nl promoten Mijn klanten krijgen voortaan een kortingskaart voor een draagdoek.nl! Mooie manier om het gemak van een draagdoek te prediken dacht ik
Ja, die ga ik onthouden
pi_61133141
Dan hoor ik het binnenkort wel
pi_61133176
Freecell wat een lieve foto's
Welke doek is dat?
pi_61133736
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:46 schreef Reinhilde het volgende:
Freecell wat een lieve foto's
Welke doek is dat?
Gewoon een tricot Slen
We hebben hem gisteren ook even op TARA getest, stond hem ook wel
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:39:55 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_61134171
Tja, als ze de boel niet terugvinden, is echt het enige leuke dat ik een nieuwe doek mag uitzoeken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:10:18 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61139909
Zo, weer terug van vakantie en mn girasol mokka is een heel stuk zachter
Wat een geweldig ding is dat! Ben er nog meer helemaal blij mee. heb lekker mn bwcc kunnen oefenen en paraderen op de boulevard met eli op mn rug, was helemaal leuk. Heb zelfs een paar draagdoeken in het wild gespot

Als eli niet helemaal lekker was op de wagen zat was, ging hij in de doek, en dan wassie weer blij. PR heeft hem ook een keertje gedragen (rucksack, niets spannends, voorop leek me te warm voor hem) en toen draaiden er idd nog meer hoofden om

hopelijk komt mn tweede doek snel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:14:29 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_61140022
Macka, je weet mijn postuur. 4.5 of 5 meter Monza?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:52:54 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61144328
Mijn doek is kaputt!
Er zit een haal ergens bij het midden. Kan ik gewoon een draadje eromheen haken en zo afdekken, of moet het terug naar de fabrikant?

Mijn mooie doek!!
Maar verder niet gehecht of zo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:55:46 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_61144394
Geen idee, het lijkt me vooral erg klote
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61148595
Davinia: je kunt proberen de haal te repareren...hier is een voorbeeld van hoe dat gaat met een indio:
http://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=1670
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:22:52 #71
141844 Macka66
pi_61150180
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:14 schreef Troel het volgende:
Macka, je weet mijn postuur. 4.5 of 5 meter Monza?
4.5 als je niet wilt rugdragen. Ik kan met het zusje van Monza in 4.5 een mooie FWCC maken met niet te lange staarten. Monza 4.5 valt in praktijk overigens iets korter dan 4.5.

[ Bericht 6% gewijzigd door Macka66 op 26-08-2008 21:36:57 ]
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:35:50 #72
141844 Macka66
pi_61150678
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Mijn doek is kaputt!
Er zit een haal ergens bij het midden. Kan ik gewoon een draadje eromheen haken en zo afdekken, of moet het terug naar de fabrikant?

Mijn mooie doek!!
Maar verder niet gehecht of zo
Jammer!
Even voor de zekerheid; wat bedoel je met haal? Is er een draad uitgetrokken of mist er een draad?
Dat laatste kan gebeuren bij de productie van Girasols, 't is handwerk he... Dan hebben ze bij het doorweven per ongeluk een draadje overgeslagen. Zolang de draad niet kapot is kan het dan geen kwaad.
Ik kan de pagina van Webkim's favoriete Girasol verkoopontwerpster nu niet open krijgen, zij verkoopt dat soort doeken als B keus (met 10 % korting). Als het gevaar opleverde met dragen zou ze dat vast niet doen (met alle Amerikaanse klandizie ).
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:43:01 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61150943
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:31 schreef TearSong het volgende:
Davinia: je kunt proberen de haal te repareren...hier is een voorbeeld van hoe dat gaat met een indio:
http://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=1670
Ik kan niet bij die link, je moet ervoor zijn ingelogd...

@Macka, het is alsof ik ergens achter ben blijven hangen. Een uitsteeksel van een horloge of zo ( de horloges van PR blijven achter alles hangen, is een bekend probleem... ) Hij was wel helemaal gaaf toen ik hem kreeg. Dit is echt nieuw. Volgens mij zitten de draden er allemaal nog wel. Maar dan wel uit het verband getrokken. Maak morgen wel ff een foto
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:53:07 #74
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61151258
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga dinsdag rio uitproberen in drievliet. Afhankelijk van mijn bevindingen koop ik er óf nog een draagdoek bij..of ik doek (huhuh) mijn collectie op
En ging het een beetje?
Lekker douchen!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:55:20 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_61151328
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:22 schreef Macka66 het volgende:

[..]

4.5 als je niet wilt rugdragen. Ik kan met het zusje van Monza in 4.5 een mooie FWCC maken met niet te lange staarten. Monza 4.5 valt in praktijk overigens iets korter dan 4.5.
Ik denk dat ik uiteindelijk wel Ruben op mijn rug wil gaan dragen. Ik mail je even, is wellicht wat netter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:40:13 #76
141844 Macka66
pi_61153038
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik kan niet bij die link, je moet ervoor zijn ingelogd...

@Macka, het is alsof ik ergens achter ben blijven hangen. Een uitsteeksel van een horloge of zo ( de horloges van PR blijven achter alles hangen, is een bekend probleem... ) Hij was wel helemaal gaaf toen ik hem kreeg. Dit is echt nieuw. Volgens mij zitten de draden er allemaal nog wel. Maar dan wel uit het verband getrokken. Maak morgen wel ff een foto
Gewoon terugtrekken En is een vestzak horloge iets voor PR?
je hebt PM
pi_61154010
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:53 schreef sjak het volgende:

[..]

En ging het een beetje?
Ik denk dat ik nog even in de ontkennende fase blijf
Saartje
pi_61161986
Zo, ik ben weer bijgelezen. Een flinke klus, wat gaat het hier hard tegenwoordig!

Ik zag lieve foto's voorbijkomen van kleine frummeltjes in doeken
En een paar mama's die net als ik staan te popelen om er een drager en/of doek bij te nemen

Davinia, wat zonde! Hopelijk valt de schade nog mee.

Troel, heb je al nieuws over je verloren doek?

Op vakantie had ik de doek niet meegenomen, we hadden het met ruim 40 graden al heet genoeg.
Maar... toch heb ik Devin veel en vaak op mijn rug gedragen, zonder doek!0
Hoe dan? Heen-en-weer paraderend in het zwembad
Hij vond het heerlijk om zo bij me te hangen, zijn gietertje in de hand, armpjes om me heen en af en toe zijn hoofdje op mijn schouder neerleggen. En ik maar rondlopen/rennen/huppelen door het water heen
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:12:33 #79
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61166914
Vandaag heb ik er een Storchenwiege bij! Nu heb ik ook een Anna (zelfde lengte als de Ulli). Zo kan ik Ulli wat gemakkelijker wassen (of Anna natuurlijk).
De korte doek gaat weer terug naar de eigenaresse.
Webkim, zou jij bovenstaande willen aanpassen in de OP?

Mijn zusje (25 weken zwanger) is ook helemaal enthousiast over mijn doek(en). Ze heeft gisteren Marlien gedragen en ze vond het best gemakkelijk gaan en fijn zitten. Ik heb gezegd dat ze de tricotslen mag hebben als de kleine geboren is (ik heb het ook gekregen en tegen die tijd is Marlien waarschijnlijk al (bijna) te zwaar voor de Tricotslen). Ik krijg haar alleen nog niet enthousiast over dit forum .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:32:39 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61167395
Ik kan niet wachten tot de Maneki-meet zondag of dan iig de meet bij LadyS. Vanmiddag weer een poging tot rugdragen gedaan maar het was helemaal niks. Toen maar gauw weer op mijn bui, maar eigenlijk hebben Sasha en ik het tegen die tijd al veel te warm van het geworstel en gedoe.
Ik wil het ook kunnen!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:12:08 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_61180026
Kersjes, ze hebben de tas met inhoud gelukkig gevonden! Maarja, ik ga toch een nieuwe doek bij Macka bestellen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:13:54 #82
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61180080
De tante van (PhysicsRules, dus ) heeft mn doek gefixt!
Ze heeft de haaltjes weer teruggeplooid. Was wel een uur werk of zo, maar hij is weer mooi
pi_61180408
Troel heeft haar doek terug en Davinia's doek is gemaakt
Ik moet spontaan weer denken aan Kinderen voor Kinderen, Als ik de baas zou zijn van het Journaal! Dan zouden deze gebeurtenissen het nieuws halen
pi_61184037
Mijn kleine Koen zit nu in de draagzak, hij zit op zich best goed alleen hij vind het blijkbaar niet zo goed, hopelijk wordt hij een beetje rustig als we zo naar school gaan lopen....
Pfff zo krijg je het wel heel erg warm hoor hahaha. Foto's volgen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:12:39 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61190489
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:27 schreef beefcake het volgende:
Troel heeft haar doek terug en Davinia's doek is gemaakt
Ik moet spontaan weer denken aan Kinderen voor Kinderen, Als ik de baas zou zijn van het Journaal! Dan zouden deze gebeurtenissen het nieuws halen
Krijg je nieuws over Tulipaani en Ulli ipv Ossetie. Ik ben voor!

Balen Maneki
LL, dat had Stijn in het begin ook. Hij werd dan vrij onrustig van het in de doek doen. Als hij eenmaal zat en we gingen bewegen dan vond / vindt hij het heerlijk!

Ik hoop dat je het op de meetings gaat leren BE. Ik zal de tips die ik hoor in de cursus ook hier wel plaatsen.

En voor de rest een knuf, gewoon omdat ik daar zin in heb
Lekker douchen!
pi_61191396
Ik probeerde Quinten vandaag op mijn rug te knopen Toen de doek om zijn hoofd heen zat en hij begon te piepen heb ik hem maar weer in een fwcc geknoopt
* beefcake gaat maar weer goed het eva-filmpje bekijken...
pi_61191590
Ronja was ook zo'n pieperd, ik denk dat bijna alle kinderen wel protesteren als ze voor het eerst op de rug geknoopt worden.
Consequent blijven proberen en een vast commando ("lekker liggen" in ons geval) er aan koppelen werkte hier wel goed, uiteindelijk had ze door dat ze beter meteen goed kon gaan liggen. Maar pas toen ze anderhalf was ging ze echt meteen goed als een slappe lappenpop met haar knietjes hoog liggen. Dus wanhoop niet, het kan nog goedkomen
pi_61191930
Is de doek van draagdoek.nl en de tricot slen een beetje van het zelfde materiaal?
Ik vind de doek van draagdoek.nl best wel warm eigenlijk. Koen had alleen een rompertje aan en een dun truitje, blote beentjes en dunne sokjes. Ik twijfel heel erg of ik die tricot slen aan ga schaffen of toch voor een geweven doek ga. Ik had vanmorgen ook een beetje last van mijn rug, maar misschien is dat even een kwestie van wennen?
N.a.v. mijn eerdere post:

En hier het resultaat van vanochtend toen we terug kwamen:

Ik had nog een leuke foto van Koen slapend van dichtbij.. maar me vriendje heeft die in RAW geschoten en mijn laptop heeft nog even niet de juiste programma's ervoor geinstalleerd, dus die houden jullie te goed
pi_61192065
Ik betwijfel of een ander merk tricotdoek dunner of koeler is dan de doeken van draagdoek.nl. In ieder geval is mijn draagdoek.nl van een behoorlijke dunne tricot.
Koen zit er mooi in, je zou voor je eigen comfort de schouderbanden wat meer richting schouders kunnen trekken, misschien dat dat de rugpijn voorkomt.
Ik ben helemaal verliefd op dat zachte rimpelnekkie van Koen
pi_61192195
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:14 schreef owlet het volgende:
Ik betwijfel of een ander merk tricotdoek dunner of koeler is dan de doeken van draagdoek.nl. In ieder geval is mijn draagdoek.nl van een behoorlijke dunne tricot.
Koen zit er mooi in, je zou voor je eigen comfort de schouderbanden wat meer richting schouders kunnen trekken, misschien dat dat de rugpijn voorkomt.
Ik ben helemaal verliefd op dat zachte rimpelnekkie van Koen
Ja precies het is en blijft toch tricot, en dat is natuurlijk niet echt koel. (ik moet nog even terug lezen adv macka der posts.... en even kijken welke geweven doeken wat koeler zijn.
Ennuh dat rimpelnekkie? Dat zijn spekkies hoor
pi_61192279
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:55 schreef owlet het volgende:
Ronja was ook zo'n pieperd, ik denk dat bijna alle kinderen wel protesteren als ze voor het eerst op de rug geknoopt worden.
Consequent blijven proberen en een vast commando ("lekker liggen" in ons geval) er aan koppelen werkte hier wel goed, uiteindelijk had ze door dat ze beter meteen goed kon gaan liggen. Maar pas toen ze anderhalf was ging ze echt meteen goed als een slappe lappenpop met haar knietjes hoog liggen. Dus wanhoop niet, het kan nog goedkomen
Hij zat erg goed stil enzo en laat het zich allemaal welgevallen, maar hij begon dus te piepen omdat de doek om zijn hoofd zat. Hij zag dus niets meer Ik moet echt een spiegel hebben zodat ik kan zien wat ik doe op mijn rug
pi_61192433
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:19 schreef LovelyLady het volgende:
Ennuh dat rimpelnekkie? Dat zijn spekkies hoor
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 14:44:23 #93
141844 Macka66
pi_61192840
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:23 schreef beefcake het volgende:

[..]

Hij zat erg goed stil enzo en laat het zich allemaal welgevallen, maar hij begon dus te piepen omdat de doek om zijn hoofd zat. Hij zag dus niets meer Ik moet echt een spiegel hebben zodat ik kan zien wat ik doe op mijn rug
Knopen voor een spiegel, en tijdens het dragen een SlingView!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:06:53 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61193500
Gewoon ff, omdat ik het niet kan laten:

Op de boulevard, ik Knokke

(Al zitten zijn benen niet helemaal goed omhoog, maar dat terzijde...)
pi_61193669
Mooie foto LL en wat ik zo mooi vind aan de foto is de gebruiksaanwijzing van draagdoek.nl.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:57:12 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_61195062
Davinia, heerlijk die lach van Eli!

Word er spontaan vrolijk van!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61195556
Ik zag een paar dagen terug een vrouw met draagdoek lopen en wilde haar eigenlijk aanspreken (als echte draagdoekn00b ) maar ze leek wat gehaast en niet zo vrolijk, dus ik vond het niet zo'n goed moment om haar te storen.

Ik wilde al kijken wat ik voor draagdoek zou kunnen bestellen, maar ik heb er nog zo weinig aan, ik kan niet oefenen zonder baby Dus ik denk dat ik nog wel even kan wachten
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Gewoon ff, omdat ik het niet kan laten:

[ afbeelding ]

Op de boulevard, ik Knokke

(Al zitten zijn benen niet helemaal goed omhoog, maar dat terzijde...)
Oh wat een heerlijk mannetje is Eli zeg Geweldige glimlach

En Macka; dat kleine hoofdje erbovenuit
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 16:23:48 #98
141844 Macka66
pi_61195817
't Is niet mijn foto hoor

Ik doe momenteel maar weinig aan rugdragen. Lucie wil wel vaak in de drager, maar zo kort dat op de rug teveel moeite is. Maja wil nog niet zo graag op de rug. De dames zitten tegenwoordig dus het meest op de heup, in een ringsling. En Maja ook nog voor in de Yamo.

Eli
pi_61196945
Eli, zo ekker vrolijk in de doek
Mooie foto Davinia, en wat fijn dat je doek weer gefixt is!

LovelyLady, leuk om te zien dat de doek jullie toch wel bevalt. En warm is hij best wel idd hoewel hij toch best dun is. Maar ja, tricot he...

Troel, wat goed! Welke ga je bestellen?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:54:18 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_61201214
Ik heb een dillemma...
Deze doek is nu met korting te koop op de Didymos site (25% korting)

Erg verleidelijk, maar a) ik heb de doek nog niet nodig b) ik kan nergens een foto vinden van de doek in gebruik, alleen een close-up van de stof. Is de doek echt zo mooi? Deze doek wordt niet meer gemaakt, dus het wordt steeds moeilijker om hem te vinden (maar de groen/rode vind ik ook mooi en misschien komt er nog wel een andere mooie doek in de collectie). Aaaargh...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:02:37 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_61201414
Is Didymos trouwens de enige doekenfabrikant met doeken in de collectie met bloemen of een andere decoratie, niet zijnde strepen? Oh ja, Hoppediz Florence is er ook nog, maar die is zwart/wit en ik zoek een doek met een leuk kleurtje.
pi_61201972
Heeft Tearspng niet net die doek? Of waren dat weer met twee andere tinten groen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:45:26 #103
108648 cattie
lieve moeder
pi_61202474
Tearsong heeft geloof ik de blauwe. Webkim heeft de groen/rode en Macka de "stein" . Populaire doek dus!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:21:34 #104
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61203319
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef LovelyLady het volgende:
Is de doek van draagdoek.nl en de tricot slen een beetje van het zelfde materiaal?
Ik vind de doek van draagdoek.nl best wel warm eigenlijk. Koen had alleen een rompertje aan en een dun truitje, blote beentjes en dunne sokjes. Ik twijfel heel erg of ik die tricot slen aan ga schaffen of toch voor een geweven doek ga. Ik had vanmorgen ook een beetje last van mijn rug, maar misschien is dat even een kwestie van wennen?
De Calin Bleu schijnt een dunne (geweven) doek te zijn.

Macka, vind je het fijn met een spiegel? Ze zijn nu te koop op een ander forum voor 15 euro incl verzendkosten. Ik zat er over na te denken maar vond het wat veel en dacht met een spenenkoord en een spiegel bij de drogist vandaan ook hetzelfde effect te kunnen bewerkstelligen...

Hij is ook mooi op het plaatje Cattie. Ik had hem van de week ook al zien staan maar wilde even wachten of ik na de cursus het dragen nog steeds zo leek vindt. Dan mag ik zoiets misschien van mezelf aanschaffen.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2008 @ 21:21:36 #105
141844 Macka66
pi_61203321
Vatanai heeft jacquards, oa met walvissen. En Bebina heeft sterrebeelden, maar die zijn niet zo kleurrijk. (Ze hebben wel een mooie regenboogstreep)
Didymos spant echt de kroon
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:25:07 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61203428
Oeh cattie vind je die Teesta niet prachtig?
Lekker douchen!
pi_61203764
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Tearsong heeft geloof ik de blauwe. Webkim heeft de groen/rode en Macka de "stein" . Populaire doek dus!
En een hele fijne doek
It's all up to you
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:59:39 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_61204398
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:25 schreef sjak het volgende:
Oeh cattie vind je die Teesta niet prachtig?

Maar de millefiori nog mooier! Dus die zal het uiteindelijk wel worden, de vraag is alleen of ik er nu al 1 koop en welke kleurstelling precies. Daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:15:49 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61204890
Er is ook nog een didy met blaadjes (ik vind de millefiori mooier). Die is wel veel origineler!
Lekker douchen!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:45:12 #110
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61207540
Ik heb sinds gisteren een bb-sling.

(maar dan een andere kleur)

Nu wil ik mijn kindje dragen zoals op de foto, maar ik krijg het niet goed voor elkaar, hij floept er elke keer uit.
Op de foto ziet het er zo makkelijk uit
pi_61207708
De essentie is ervoor te zorgen dat de knietjes hoger zitten dan de kont. Verder heb ik geen tips, ik heb geen ervaring met heupdragen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:56:40 #112
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61207826
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:52 schreef beefcake het volgende:
De essentie is ervoor te zorgen dat de knietjes hoger zitten dan de kont. Verder heb ik geen tips, ik heb geen ervaring met heupdragen
Ja, dat probeer ik dus ook. Maar dat is niet makkelijk met een kind die het erg leuk vind om zichzelf in de spiegel te zien (ik oefen dus voor de spiegel)
pi_61207872
Whehe ja dan wordt het lastig
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:01:01 #114
141844 Macka66
pi_61207929
Krijtlijk, welke kleur heb je? Ze zijn volgens mij allemaal mooi

Ik ga er van uit dat je wilt heupdragen, zoals op het fotootje.
Dan moet de onderste rand tot in de knieholtes zitten en de bovenste tot over de helft van de rug. De knietjes zitten hoger dan het zitvlak.
Allebei de randen moeten goed aangespannen zijn, zo ontstaat er vanzelf een soort zitje voor je kind waarbij de verhouding zitvlak - knietjes goed is.
Randen aanspannen doe je door de de stof van de rand strak te trekken in de richting van de ringen, en dan door de ringen te halen met een bewegingdie eerst schuin omhoog gaat en dan pas naar beneden.
Nog een tip: voor je het kind in de ringsling doet kun je het best beginnen met de ringen net achter of op je schouder, ze worden naar voren getrokken ('corsage positie') door het spannen van de doek onder gewicht van het kind. Als je begint met de ringen voor kunnen ze ergens midden op je borst komen te zitten, en dat draagt niet goed.
Veel succes gewenst!
pi_61207980
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
Saartje
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:06:37 #116
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61208032
Dankjewel voor de tips!
Ik ga as weekend weer druk oefenen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:12:55 #117
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61208164
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
Dat klinkt wel zielig Ik had er misschien ook wel wat van gezegd.
vond hij/zij het niet vervelend dat je er wat van zei?
pi_61211504
Ik dacht dat die houding nooit goed was voor een kindje (niet in de Babybjorn en niet in een doek) omdat de kromming van het ruggetje dan zo onnatuurlijk komt en er druk op de wervels ontstaat.
Maar ik zou er ook niks van durven zeggen. Mensen vinden het vaak "zo leuk" dat het kindje dan vanalles kan zien zo met z'n kopje naar voren, dat ze bovenstaand argument soms onzin of bemoeienis vinden.

Krijtlijk, beter dan Macka kan ik het niet omschrijven...
Ik heb zelf een sling en ik doe het ongeveer zoals zij schrijft. Kind in het kommetje, ringen op de schouder, dan aanspannen. Eerst algemeen (hele lap stof richting kind) zodat de ringen ongeveer ter hoogte van je oksel zitten. En dan de onderrand aanspannen en vervolgens de bovenrand.
Handig daarbij is te zorgen dat de randen van je lap stof aan de buitenkant van de ringen blijven zitten (voor je het kind erin zit nog even checken en de stof terug spreiden), anders loopt het aanspannen erg stroef/moeilijk.

Hopelijk heb je er wat aan, de sling vind ik hier erg handig, heb er alleen maar mee op de heup gedragen (gekocht toen ze 6 maand was en al behoorlijk groot).

handleiding bij mijn sling
pi_61212749
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:12 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Dat klinkt wel zielig Ik had er misschien ook wel wat van gezegd.
vond hij/zij het niet vervelend dat je er wat van zei?
Ja ze zie dat ik me niet zo aan moest stellen, en dat ze thuis ook vaak zo rondliep X_X
Ik heb toch maar doorgedramd, toen had ze haar omgedraaid en kleintje begon ontzettend te huilen. 'Zie je nou' zei ze, andersom zit ze lekkerder.
Ik vrees dus dat kleintje volgende keer weer andersom wordt gehangen
Saartje
pi_61215856
Maneki: je hebt wel gelijk hoor Als je kinderen omgedraaid in een doek 'hangt' dan zijn ze in principe niet veel beter dan een babybjorn, de houding is helemaal verkeerd. Tel daarbij op dat een kindje zijn blik niet kan afwenden en al helemaal niet kan slapen op deze manier. Ik merk het bij Yara heel sterk dat ze echt haar gezicht 'verstopt' in de doek als het haar allemaal te veel wordt. Als je je kindje met het gezicht naar voren draagt op je buik kan een kind niet anders dan al die indrukken blijven opnemen.
It's all up to you
pi_61217631
vrienden van ons hebben een draagzak en dragen hun kindje ook vaak met gezichtje naar voren.. heb er niks van gezegd want wilde me er niet mee bemoeien, maar kon me moeilijk inhouden!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_61221355
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:02 schreef cattie het volgende:
Is Didymos trouwens de enige doekenfabrikant met doeken in de collectie met bloemen of een andere decoratie, niet zijnde strepen? Oh ja, Hoppediz Florence is er ook nog, maar die is zwart/wit en ik zoek een doek met een leuk kleurtje.
De Florenz is HEEL mooi als -ie geverfd is. Zoek maar eens op thebabywearer.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:45:03 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61221699
dilemma! Ik heb me opgegeven voor de cursus babydragen. Helaas zijn er te weinig aanmeldingen. Nu kan ik mee met de groep over een aantal weken maar dat is op een vrijdag en dan moet ik van alles regelen om oppas te vinden voor Jetske. Maar er is nog een andere mogelijkheid, ze heeft me aangeboden om ipv de 4 x 2 uur in een groep aankomende maandag een privecursus van 2,5 uur te geven. Op zich een goede deal maar het leek me juist zo fijn om 4 keer te gaan zodat je een leercurve krijgt en merkt wat er fout gaat enzo. Iemand tips een mening....ik weet het namelijk niet zo goed.
Lekker douchen!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:46:36 #124
223453 Guuzewuus
pi_61221753
Ik heb Stella laatst ook andersom in de doek gedaan. Stella vond het machtig interessant (die wil sowieso ALLES ! zien), maar ik vond het gek. Ik heb de hele tijd (looptochtje naar de AH en terug) haar beentjes omhoog gehouden, zodat ze voor mijn gevoel niet zo 'hing'. En ik heb het daarna ook niet meer gedaan.

Ik merk ook dat ze met de buik naar me toe veel beter kan ontspannen en zich inderdaad ook kan terugtrekken als ze moe wordt.

(eens, maar voorlopig niet weer dus )
pi_61225413
Als, als, a l s je het dan toch doet, andersom in de doek, trek dan de beentjes op en doe die onder de horizontale dwarsband. Dan hangt het ietsje minder. Maar beter gwoon niet. Probeer dan heupdragen; dn kan je kindje ook lekker meekijken met wat er gebeurt.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:43:55 #126
141844 Macka66
pi_61226053
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 14:45 schreef sjak het volgende:
dilemma! Ik heb me opgegeven voor de cursus babydragen. Helaas zijn er te weinig aanmeldingen. Nu kan ik mee met de groep over een aantal weken maar dat is op een vrijdag en dan moet ik van alles regelen om oppas te vinden voor Jetske. Maar er is nog een andere mogelijkheid, ze heeft me aangeboden om ipv de 4 x 2 uur in een groep aankomende maandag een privecursus van 2,5 uur te geven. Op zich een goede deal maar het leek me juist zo fijn om 4 keer te gaan zodat je een leercurve krijgt en merkt wat er fout gaat enzo. Iemand tips een mening....ik weet het namelijk niet zo goed.
Iedereen heeft recht op mijn mening
Het leuke van een cursus lijkt mij inderdaad die leercurve, en ik heb gemerkt dat het ook heel erg leuk en leerzaam is om anderen te zien dragen en hun verhalen te horen.
Ik zou me dus op een wachtlijst laten zetten voor een volgende cursus, of zoeken naar geïnteresseerden en mogelijkheden om de prive-les uit te bouwen tot een workshop van een dag/halve dag.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:11:35 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_61229257
Ik heb het gedaan! Ik heb de millefiori groen/wit besteld. In het Duits, altijd lachen. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan. Nu maar onder de brievenbus gaan liggen wachten.
pi_61229547
Is het helemaal niet goed, om op welke leeeftijd dan ook, je kind met zijn gezichtje naar voren te dragen?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:44:05 #129
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61230092
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:11 schreef cattie het volgende:
Ik heb het gedaan! Ik heb de millefiori groen/wit besteld. In het Duits, altijd lachen. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan. Nu maar onder de brievenbus gaan liggen wachten.
Wat leuk! Ben benieuwd wanneer je 'm krijgt.

Dank voor je mening Macka! Ik ga er eens een nachtje over slapen. Het komt er op neer dat ik alleen ga a.s. maandag of niet want voor de vrijdagen is echt heel slecht wat te regelen En dat terwijl ik er zo'n vreselijke zin in had...echt jammer hoor!
Lekker douchen!
pi_61230310
Lovelylady: nee, eigenlijk is dat nooit goed. Wat je beter kunt doen is, zoals Webkim ook al aangaf, je kindje op je heup dragen. De houding van je kindje is dan veel beter, jij kunt je kindje dan ook in het gezicht kijken en het kindje ziet precies wat jij ook ziet en kan overal lekker meekijken.
It's all up to you
pi_61230438
Cattie

Lovelylady, ik kan me geen moment bedenken waarop het prettig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen. In het beging vooral vanwege al die prikkels en de slechte lichaamshouding van het kind en later naast die slechte houding ook nog eens vanwege het grote gewicht dat te ver van je eigen lichaam af hangt. Dat draagt tien keer zwaarder dan een kind dat zich zo glad mogelijk om je lichaam plooit.

Op een gegeven moment krijgen kinderen wel meer behoefte aan om zich heen kijken, dan kan je op je heup of op je rug dragen. Ze hebben dan nog steeds een mogelijkheid om hun hoofd neer te leggen en ze weten altijd waar hun moeder of vader is.

Sjak, ik zou ook kiezen voor een aantal gezamelijke dagen. Maar als dat er nou eenmaal niet in zit en je hebt wel de mogelijkheid om een priveles te krijgen dan is dat toch ook leuk? Beter dan niks, als je er zo veel zin in hebt, lijkt me zo
pi_61230725
Ik heb een tricotslen gekocht
Jeansblauw, vonden man & ik allebei mooi. Maar: vijf meter is veel langer dan ik dacht! Wat een eind stof. Ik heb 'm van schrik maar even weer weggelegd, ik wil eigenlijk voor de bevalling wel een paar keer goed oefenen met knopen zodat ik zo snel mogelijk kan gaan dragen.

Direct een vraagje: moet de buikdeel (zeg maar het eerste wat je omdoet voordat je de banden over je schouders weer naar voren doet) erg strak zitten? Ik vind het moeilijk om het goed strak te trekken, zeker als ik daarna die kruisbanden er onderlangs moet doen, dan trek je het toch weer een beetje los. Moet ik daarna nog even goed trekken zodat dat zo strak mogelijk zit allemaal?
Mên, ik ben hier veel te perfectionistisch voor.
pi_61230806
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:55 schreef owlet het volgende:
Lovelylady, ik kan me geen moment bedenken waarop het prettig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen. In het beging vooral vanwege al die prikkels en de slechte lichaamshouding van het kind en later naast die slechte houding ook nog eens vanwege het grote gewicht dat te ver van je eigen lichaam af hangt. Dat draagt tien keer zwaarder dan een kind dat zich zo glad mogelijk om je lichaam plooit.

Op een gegeven moment krijgen kinderen wel meer behoefte aan om zich heen kijken, dan kan je op je heup of op je rug dragen. Ze hebben dan nog steeds een mogelijkheid om hun hoofd neer te leggen en ze weten altijd waar hun moeder of vader is.
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
pi_61230920
Leuk, Jore!
Een tricotslen kan bijna niet te strak zitten. Maar met kind er in trekt het ook vanzelf al een beetje strak. je zal merken dat het allemaal niet zo heel perfectionistisch hoeft, je merkt snel genoeg of hij beter wat strakker of losser kan
pi_61231100
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
ik denk ook wel dat het prikkel-gebeuren met zes maanden al een stuk minder belangrijk is dan met drie maanden (mar dan nog zie ik verschil tussen in een stoeltje zitten en met je voeten in de lucht bungelen zonder te zien waar je aan vast ziet
Geen idee of het aangetoond is middels een onderzoek, volgens mij is het geen recente ontdekking iig. En tsja, in de handleiding van de babybjorn staat ook dat het goed is
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:27:51 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_61231499
LovelyLady, Ive heb ik een keer met het gezicht naar voren gedragen. Dat droeg zoveel zwaarder en niet fijn dat ik het ook nooit weer heb gedaan. Het voelde ook niet fijn, zoals Ive's ruggetje tegen me aan zat.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:30:56 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_61231610
Didymos raadt het trouwens ook af, met dit commentaar erbij:
quote:
Facing outwards - A comment by Dr. Evelin Kirkilionis

I'm not very convinced of carrying a baby facing away from the mother's body. This carrying method really loses out on all the anatomical advantages of the carrying.
The children don't take up an ideal leg position that would prevent a hip dysplasia, this carrying method rather encourages it. The posture of the torso is not very helpful for a baby as during the carrying with a sling the fabric widths are running across the child's shoulders. In this way, they will push them backwards so that an unwanted straight posture is forced. This might cause a for this age untypical hollow back.
In addition, a child won't sit on its nappy-padded bottom, but the weight will be rather distributed onto the cartilage structures of the symphysis, the pelvis. This means that it is sitting on the crotch, and boys on their testicles. Furthermore, the baby will be directly confronted with all the information of the surroundings.
Our little ones still have to learn to distinguish between what is important and unimportant, also how to blind out unneeded information
Babies, carried in this way, will be stimulated too much and are particularly awake. It seems to please them to be able to see so much. But the exposure to this flood of information is often not ended at the right time as the babies can't withdraw from it by themselves. On one hand, an independent turning away, even if the baby could do this, wouldn't be possible. On the other, because too much information holds the babies attention, even if it is too much for it.
It is possible for babies to turn away from strong stimulations when they get tired, the head sinks to the side, the body-tension lessens. Then the stimulation components are not in the field of vision anymore and the fascination with it is interrupted. All this isn't possible with the carrying method where the baby faces away from its mothers body. - At some point the information flood has to be 'digested' by the baby, mostly during the late evening hours. This is most often a critical time, anyway, because the transition from resting state to sleep has to be mastered. Not an easy task for a baby.
Thus, if the babies are very curious and want to see more of their surroundings you could either carry them in the sideways cross-carry, which could be strenuous for the carriers back, though. Or you could pass on to the back carrying methods. You should carry your baby in a way so that it can watch the surroundings over your shoulders.
This is usually difficult with the conventional carriers - But the sling or similar carrying devices make this possible.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:39:06 #138
141844 Macka66
pi_61231918
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Het onderzoek De mening van deskundigen is al een tijd lang bekend, en wordt op verschillende sites aangehaald. In de meeste handleidingen die ik ken wordt de houding met het gezicht naar voren of niet genoemd of afgeraden. Jammer dat voor een aantal draagdoekproducenten ergonomie dan toch geen groot issue is. Draagdoek.nl suggereert ook doodleuk op de site dat je hun tricotdoek tot ver in de kleuterleeftijd kunt gebruiken. Ik moet de ouder nog tegenkomen wiens rug dat aan kan.
(De vrouw achter draagdoek.nl is dan wel weer heel bewust met borstvoeding bezig )

In de buggy kijkt een kleintje toch wat schuin omhoog en ziet een klein stukje van de wereld, met daarin vrij centraal het (meestal vertrouwde) gezicht van degene die de wagen duwt. Pas als ze ouder zijn gaan ze echt rechtop zitten. En dan kunnen ze tenminste nog omkijken naar de duwer en oogcontact maken.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:47:04 #139
141844 Macka66
pi_61232231
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:05 schreef Jore het volgende:
Ik heb een tricotslen gekocht
Jeansblauw, vonden man & ik allebei mooi. Maar: vijf meter is veel langer dan ik dacht! Wat een eind stof. Ik heb 'm van schrik maar even weer weggelegd, ik wil eigenlijk voor de bevalling wel een paar keer goed oefenen met knopen zodat ik zo snel mogelijk kan gaan dragen.

Direct een vraagje: moet de buikdeel (zeg maar het eerste wat je omdoet voordat je de banden over je schouders weer naar voren doet) erg strak zitten? Ik vind het moeilijk om het goed strak te trekken, zeker als ik daarna die kruisbanden er onderlangs moet doen, dan trek je het toch weer een beetje los. Moet ik daarna nog even goed trekken zodat dat zo strak mogelijk zit allemaal?
Mên, ik ben hier veel te perfectionistisch voor.
Leuk Jore! Ook dat jullie allebei de doek zien zitten.
Een truc om de buikband strak te hebben is 'm niet om je buik maar over je borst aan te leggen en op het laatst naar beneden te duwen. Maar grote kans dat dat niet eens nodig is hoor!
en het knoopt veel logischer en makkelijker met een echt kindje in de doek
pi_61232285
Maarrr volgens de handleiding moet ik eerst knopen en dan het kindje erin stoppen... Of is dat niet handig?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:55:17 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61232512
Ik heb het destijds ook eens uitgetest, Devin met zijn gezicht naar voren in de draagdoek.nl.
Vreselijk, het zat echt niet lekker, maar hij vond de 5 minuten dat het duurde echt hilarisch. Komt denk ik omdat ik voor de spiegel stond en hij zo goed kon zien dat ik dichtbij was (en gekke bekken trok )

Cattie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
En Jore ook, al zullen we bij jou nog even moeten wachten op foto's
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:22:44 #142
141844 Macka66
pi_61233481
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 21:48 schreef Jore het volgende:
Maarrr volgens de handleiding moet ik eerst knopen en dan het kindje erin stoppen... Of is dat niet handig?
Jawel, da's hartstikke handig. Doe ik zelf ook meestal. Laat ik dan zeggen dat het vanzelf op z'n plek valt allemaal, als je er een babietje in stopt
Om het kindje heen knopen kan natuurlijk ook, je moet ontdekken wat je zelf het prettigst vindt.
Maar waar het op neer komt is dat een beer of een kat of een zak aardappelen ( PM ) de doek lang niet zo mooi en goed en logisch vult qua gewicht en vorm als een kindje.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:30:33 #143
141844 Macka66
pi_61233757
Cattie, wat een leuke aanschaf!

(We missen hier nu alleen nog de mille blauw-wit, de grün-grün en de pink silk. Kom op dames! )
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:47:56 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_61234365
Oeh, die pink silk voor als het een meisje is, daar zeg ik geen nee tegen...
pi_61239295
Als ik dan die blauw witte neem voor Koen
Alhoewel de grün-grün ook erg mooi is..... *zucht*

* LovelyLady weet nog steeds niet wat het gaat worden... wacht rustig de draagdoekenmeet af.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2008 04:02:43 ]
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 07:56:59 #146
223453 Guuzewuus
pi_61239797
Jore, ik knoop de doek (tricotslen jeanskleur ) ook eerst en dan doe ik Stella er pas in. In het begin deed ik dan alles van mijn schouders even omlaag en deed ik band voor band weer terug omhoog, om het goed om haar heen te trekken. Tegenwoordig laat ik Stella er zo ongeveer inglijden zonder nog iets eerst naar beneden te doen (maar wij doen het dan ook minstens één keer per dag, meestal vaker). Stella houdt ook al echt zelf haar lijfje zo makkelijk mogelijk voor mij .

In de echte baby-houding vond ik hem wel soms echt te strak of te los zitten. Ik vond persoonlijk die houding ook minder prettig. Nu eigenlijk nooit meer, het maakt niet zoveel uit; soms zit ze wat hoger, soms wat lager (want dat is dan het gevolg), maar ze zit altijd goed vast en klaagt eigenlijk nooit .

Oh, en ik vind ook nog steeds wel dat het een hele lap is hoor, ik moet hem ook echt een keer extra omknopen (maar heb deze tweedehands van marktplaats, dus heb niet op lengte kunnen letten) en als het warm is, is het ook echt mede daardoor een stuk minder prettig.

Maar verder alleen maar plezier hier van de doek . Dus veel succes ermee .
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:15:30 #147
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_61242250
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:47 schreef cattie het volgende:
Oeh, die pink silk voor als het een meisje is, daar zeg ik geen nee tegen...
Ben je niet de enige.... Hij is (bijna?) niet te krijgen zo ongeveer....
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61242393
Ik wil hem oko zo graag alleen voor de heb
Maar hij`s zo duuur
Saartje
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:28:05 #149
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_61242471
Het feit dat ie zo moeilijk te krijgen is, maakt dat ik hem alleen maar meer wil En dan weet ik nog niet eens of ik überhaupt een meisje krijg
©Dumbo
pi_61242969
Gisteren met Leander in de Slen even naar de supermarkt geweest. Mén, met zo'n ding moet je wel van aandacht houden
Of komt doordat hij nog zo klein is? 5 minuten in de supermarkt en wel 15 reacties gehad inclusief mensen die een rondje om je heen gaan lopen en mensen die hun kinderen optillen om even te kunnen kijken

Ik vond het niet erg, hij ís ook gewoon zo tof, mensen mogen hem best bekijken (en er kwam niemand echt te dichtbij of aanraken, dat scheelt ook, doen ze bij de wagen wel)
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:37:07 #151
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61245884
Oh wat is het toch heerlijk een draagdoek! Wij zijn vandaag lekker een stukje wezen wandelen. Stijn viel lekker in slaap bij me maar toen hij weer wakker werd lag hij heerlijk te kijken. En wat glimlacht iedereen toch vriendelijk naar je als je met zo'n doek loopt

Ohhh en ik heb weer iemand helemaal enthousiast gemaakt over het dragen:

Ik heb besloten om toch naar de priveles te gaan. Ik wil zo graag andere manieren van dragen leren. En dit is mijn kans. De vrijdagen zijn echt geen optie. Misschien zou ik Jetske wel mee kunnen nemen maar die vraagt dan zoveel aandacht dat het idee van extra tijd voor Stijn dan helemaal verloren gaat.
Dank voor jullie input Macka en Owlet.
Oja, Macka, gebruik je die spiegel nu vaak?

[ Bericht 23% gewijzigd door sjak op 30-08-2008 15:47:09 ]
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:03:03 #152
141844 Macka66
pi_61247596
Ik heb die spiegel nog niet. Komt er wel aan, om uit te proberen.
Zoals ik eerder al aangaf zijn wij momenteel niet zo in een rugdraagfase

Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt Sjak. Wat Jetske betreft heb je vast gelijk. Ik merk dat Lucie tegenwoordig zodra er een doek of drager in zicht komt er eerst in wil, voordat Maja of een ander kindje er in gaat. En dat is niet handig als je aan het knopen bent. Lang leve papa die dan met de ringsling klaar staat ter afleidingsmanoeuvre.
Lieve foto van Jetske
maar wat een houding van de pop, misschien moet Jetske toch maar wel mee op cursus
pi_61247737
Ben ik de enige die een soort van problemen heeft met knusjes.be? De podaegi werd uiteindelijk vrij snel geleverd, een week na de betaling, toen ik een mailtje had gestuurd.
Deze keer echter heb meer dan een week na de betaling en twee mailtjes in de afgelopen tijd nog steeds niets gehoord.
Dit was echt de laatste keer dat ik daar iets koop, hoe mooi de aanbiedingen misschien ook kunnen zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:23:39 #154
141844 Macka66
pi_61247941
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:10 schreef owlet het volgende:
Ben ik de enige die een soort van problemen heeft met knusjes.be? De podaegi werd uiteindelijk vrij snel geleverd, een week na de betaling, toen ik een mailtje had gestuurd.
Deze keer echter heb meer dan een week na de betaling en twee mailtjes in de afgelopen tijd nog steeds niets gehoord.
Dit was echt de laatste keer dat ik daar iets koop, hoe mooi de aanbiedingen misschien ook kunnen zijn.
calm blue zara ocean, calm blue zara ocean owlet
Ik heb wel vaker gelezen dat contact leggen met Knusjes moeilijk zou zijn.
Zelf heb ik maar een ervaring, en die is goed. Ze belden me zelf op toen bleek dat de podaegi die ik had uitgekozen al weg was.
pi_61248230
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

calm blue zara ocean, calm blue zara ocean owlet
quote:
Ik heb wel vaker gelezen dat contact leggen met Knusjes moeilijk zou zijn.
Zelf heb ik maar een ervaring, en die is goed. Ze belden me zelf op toen bleek dat de podaegi die ik had uitgekozen al weg was.
Ik blijf duimen dat strawberry stripes snel op de stoep staat, ik heb echt zin om hem in te gaan dragen
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:03:17 #156
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61251055
Ik had ook geen problemen met knusjes. Het ging wel allemaal iets langzamer dan verwacht en het was minder mooi verpakt dan ik had gehoopt maar ze reageerde wel snel op mailtjes. Ik was wel verbaasd dat er geen mail was verstuurd toen ze het had opgestuurd.
Wat heb je besteld owlet? (Een strawberry stripes zegt me helaas niet zoveel)

Oja, dat van het rugdragen had je gezegd. Ik heb echt nog steeds een hoofd als een zeef, ik hoop dat het ooit weer over gaat
haha en de houding van de pop...het viel toen nog wel mee, het werd pas erg toen ze ging slapen met de pop in de draagdoek (ze ging er bovenop liggen).
Lekker douchen!
pi_61252043
Ik ben denk ik ook gewoon verwend, de meeste webwinkels zijn eerder overdadig dan spaarzaam met mailtjes over bevestiging van bestelling, verzending, etc. Ik vertrouw er ook wel op dat ze uiteindelijk leveren, maar het irriteert me dat ik niet weet wanneer

Het gaat om een BB-slen strawberry stripes:
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:43:15 #158
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61252238
Die is mooi Owlet! Ik hoop voor je dat ie er snel is.

Schiet me ineens te binnen...ik zat dus te wachten op een doek van knusjes. Ligt er een briefje in de bus dat er een pakketje was afgeleverd bij de buren, Ik blij dus snel naar de buren, blijkt het een bosje bloemen van mijn werk te zijn...ik moest echt even mijn best doen om te bedenken hoe lief dat van ze was erg he
Lekker douchen!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:50:54 #159
3011 E.T.
pi_61252453
die foto van Jetske herinnert me eraan dat ik nog steeds een doek voor Saskia en d'r poppen moet maken.
Even zoeken in m'n stoffen-stapel naar een lap van 2.70 lang Zou een cm of 40 breed goed zijn voor een poppendoek?
pi_61253622
Knusjes reageerde ook niet op mijn mail Uiteindelijk heb ik die doek twee weken na de betaling ontvangen. Volgende keer bestel ik wel bij voedingskleding ofzo. Of bij Macka
pi_61260222
Ow sjak, wat een lievee foto... en een hele mooie doek
Ik heb mezelf voorgenomen pas na 21 september iets te gaan bestellen, maar het is wel heeel erg moeilijk.
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:19:19 #162
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61261358
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:43 schreef sjak het volgende:
Schiet me ineens te binnen...ik zat dus te wachten op een doek van knusjes. Ligt er een briefje in de bus dat er een pakketje was afgeleverd bij de buren, Ik blij dus snel naar de buren, blijkt het een bosje bloemen van mijn werk te zijn...ik moest echt even mijn best doen om te bedenken hoe lief dat van ze was erg he
Wel erg, ja!
Leuk dat de nieuwe draagdoekmoeders ook zo enthousiast zijn!
Gisteren hadden we een barbecue van (een gedeelte van) de kerk en daar heb ik ook veel leuke reacties gehad. En wat is het gemakkelijk! Ze heeft lekker geslapen, zonder dat ik een bedje of wandelwagen hoefde mee te slepen, 't gaat gewoon vanzelf. En er is weer een ouder aan het overwegen een doek aan te schaffen (en ik evangeliseer niet eens onder de kerkleden ).
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:33:45 #163
223453 Guuzewuus
pi_61261530
Oh heerlijk Sjak,

die Stijn van jullie, wat een lekker poppeke . En zo'n grote dochter met een eigen 'baby' in de draagdoek. Dat ga ik onthouden voor Stella, als er hier (hopelijk) ee tweede komt. Schattig .
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:36:57 #164
223453 Guuzewuus
pi_61261577
Oh en Sjak,

vrienden van mij hebben twee kleine kinderen; Jetteke en Kjell. Kjell zou tot de laatste zwangerschapsdag zo ongeveer Stijn hebben geheten. Kjell was een laatste momentbeslissing. Anders was het dus Jetteke en Stijn geweest . Vind ik grappig, dat dat blijkbaar bij elkaar past .
pi_61265081
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb het gisteren dus 2maal real-life mogen bewonderen
Ik heb 2 dragende moeders gespot gisteren in Artis; allebei een babybjorn-ding oid met gezicht naar voren. Waarvan 1 babietje kleiner/jonger was dan Amber.
Zelfs mijn vriend vond het er heel sneu uitzien.
Ze hingen gewoon te hangen, dus niet spartelen ofzow, maar het ziet er gewoon wel sneu uit.

Das toch wat anders dan ambertje in de sling.
Omdat het te warm was had ik alleen een ringsling meegenomen.
Op het laatst zelfs een stuk voedend gelopen, wel gezorgd dat er weinig zichtbaar van was; ik vind het niet zo erg, maar wil niet dat anderen er aanstoot aan nemen.
Dus al lurkende zijn we langs de leeuwen, langs de krokodillen en langs de aapjes gelopen.
Ze wilde veel drinken, dus dan maar een stukje lopen, want ik wilde iig nog de roofdieren en reptielen zien voor we weer naar huis gingen

En freecell; zo'n kleintje in doek krijgt idd de nodige aandacht; gisteren ook weer de nodige 'ahhh's' gehad van mensen die dan de doek in staan te koekeloeren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Llewella op 31-08-2008 14:44:43 ]
Amber Mae
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:32:01 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61275723
Aaaah Sjak, wat een lieve foto's

Llewella, wij waren gister ook in Amsterdam, naar de Uitmarkt.
Ik vond het te heet voor de doek dus Devin zat in de wagen. Bleek erg handig, zo kon ik alle gekochte boeken onderin de wagen leggen
Ik schat dat ik een stuk of 20 baby's heb zien bungelen in een BB, bijna allemaal met het gezicht naar buiten toe, gericht op de drukke mensenmassa dus.
Volgens mij hebben er gisteravond heel wat baby's heel hard moeten vechten om die overddosis aan indrukken te kunnen verwerken...
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:34:57 #167
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61275842
Oh ja, Devin is vanavond ook nog in de doek geweest. De enige manier om hem rustig te krijgen na een druk weekend. Hij was doodop, maar wilde niet slapen, drinken, spelen... In de doek werd hij direct rustig en konden we koken en een beetje opruimen met een dommelend kleintje op de rug
pi_61276150
Vandaag lekker bij een soort festivalletje geweest ( Drempelloos in Bosvreugd in Tilburg)
Dochterlief moest er een demootje doen met dr streetdancegroepje.
had alleen wel wat meer draagdoeken verwacht! Was de enige!
Stond wel een kraampje met wat foto's van mooie slings en de dame achter het kraampje vertelde dat ze ook droeg...
pi_61276957
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.

Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft. Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
*OUD heilige*
pi_61277087
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef YPPY het volgende:
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.

Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft. Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
ja, dacht ik ook...Festival was ook in het kader van "mondiale bewustwording"
Wel veel indische en surinaamse omaatjes die heel vertederd en met iets van weemoed in hun ogen keken!
pi_61277935
Van wanneer tot wanneer (leeftijd) kan je een draagdoek eigenlijk gebruiken? Volgens mij heb ik het al wel eens eerder gevraagd hier ergens, maar ben t ff kwijt.
Ik denk dat ik er toch ook wel aan wil, over een tijdje .
Fake it till you make it...
pi_61283510
Heb je iets te vertellen, Nijna?

Een doek kan je gebruiken van geboorte (in ieder geval voor wat betreft de baby, of je met een net bevallen lijf makkelijk draagt is een tweede ) tot je het kind niet meer aan kan omdat het te zwaar is. Wanneer dat punt bereikt is is voor iedereen anders. Door geregeld te dragen van jongs af aan kan je in ieder geval een hoop aan, volgens mij kan je mits je een gezonde rug hebt zeker tot vér richting kleutertijd dragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 01-09-2008 07:39:06 ]
pi_61283520

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 01-09-2008 08:37:06 (eh?) ]
pi_61284401
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)
Ik heb er zo geeeen verstand van
pi_61284761
quote:
Op maandag 1 september 2008 07:14 schreef owlet het volgende:
Heb je iets te vertellen, Nijna?
pi_61284819
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet je zou kunnen spreken van een standaard verschil tussen jersey en tricot.
Wel tussen merken draagdoeken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.

Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu bijvoorbeeld al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.

[ Bericht 8% gewijzigd door owlet op 01-09-2008 10:01:30 ]
pi_61284826
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

pi_61284849
Wat leuk!
*OUD heilige*
  maandag 1 september 2008 @ 09:38:06 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61284863
ehm, nijna, wát precies dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61285189
quote:

Hmmm
pi_61285204
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
ehm, nijna, wát precies dan?
Zoekt en gij zult vinden
pi_61285270
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:35 schreef owlet het volgende:
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet dat er qua draagdoekcomfort een duidelijk verschil te bemerken is tussen die twee. Wel tussen merken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.

Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.
Ik zou graag deze willen, en het lijkt wel of deze dunner is... maarja schijn bedriegt. Jammer dat je zoiets niet van te voren kan uittesten.
Iemand ervaring met de wrapsody?
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 11:14:19 #183
141844 Macka66
pi_61286678
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)
Ik heb er zo geeeen verstand van
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
pi_61286733
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen Zal vriendlief leuk vinden hihi
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 11:57:56 #185
141844 Macka66
pi_61287787
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:16 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen Zal vriendlief leuk vinden hihi
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 12:10:52 #186
141844 Macka66
pi_61288129
quote:

[..]

Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
pi_61288545
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
pi_61288575
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Macka66 het volgende:
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
Vriendlief weet dat ik beide wil, er zal niet zo snel een relatiecrisis ontstaan hihi, we verdienen allebei en allebei houden we per maand iets voor onszelf over. Wat je er zelf mee doet is dan jouw eigen keuze. Dus als ik het allebei wil, doe ik dat gewoon
Ik vind die doek van Kersjes erg prettig maar warm... zeker omdat mijn hormonen ook nog door me lijf gieren.
Dus ik vroeg me af of er verschillende soorten waren.
Een geweven doek komt er ook wel, alleen doordat er zoveel keus is in kleuren en in soorten weet ik het niet zo goed meer. (maar er staan er zeker een paar in mijn favorieten)

Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
pi_61289921
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid ).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)

Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
  maandag 1 september 2008 @ 14:17:17 #190
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61291431
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:

Erg leuk. Ik had mijn Lampo uitgeleend aan een vriendin die sinds kort op een klein meisje van ongeveer 5 maanden (en ook op W&H) past.
Laatst had ze het al even geprobeerd toen het kleintje wat last van krampjes had (ik heb haar toen geholpen met knopen).

Kwam ik daar vanmorgen binnen, had ze de kleine weer in de doek geknoopt want die had last van tandjes. Ze had het helemaal zelf gedaan met behulp van het filmpje van Eva op doekentheek.be maar het zat goed en het kleintje werd er idd rustiger van en viel vrij vlot in slaap!

Ze vind het erg leuk en denk nu er over na om zelf een doek aan te schaffen! Ze had al even gekeken en vind dat een tricot misschien al te veel zal gaan rekken en dacht dus al meteen over een geweven doek na.
Echt, écht SUPER vind ik het!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 15:25:06 #191
141844 Macka66
pi_61293318
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:25 schreef freecell het volgende:
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
Ja! Bijna iedere geweven doek is geschikt. Hij moet soepel zijn, dat wel. Liever niet de dikste. Als ' ie wat dunner is volgt 'ie mooi de rug van de baby. (Als ik zelf een lange doek zou kiezen dan bijvoorbeeld eerder een Didymos jacquard/indio of een Storchenwiege dan een Hoppediz. Die zijn net wat soepeler. Niet dat het niet kan met een Hoppediz hoor! Lewella heeft Amber geloof ik al vanaf het begin naar volle tevredenheid in haar knalroze Hoppediz.)

Zelf ben ik voor babydragen erg fan van een korte geweven draagdoek (of ringsling als je niet wilt knopen) in linnenbinding, die is lekker luchtig voor zowel ouder als kind. (Korte doeken in kruiskeper vind ik al snel te dik, geeft ook te dikke knopen.) Je knoopt er wat snellere methodes mee die ook erg geschikt zijn om je kind vaak in en uit de doek te halen zonder opnieuw te hoeven knopen.

Maar als je wilt blijven dragen kun je daar later beter nog wel een lange doek bij aanschaffen. Zo'n korte doek gebruik je tot het kind rechtop kan zitten (4 mnd) en gaat daarna de kast in tot het kind zelf stukken kan lopen maar tussendoor toch nog gedragen wil worden (1,5 jr). Dit vanwege de gebruikte knoopmethodes, je kunt niet wikkelen met een korte doek, en dat wikkelen is wel nodig bij dreumesen en bij rugdragen!
(Of je kiest niet voor de lange doek maar voor een drager. In ieder geval moet je er iets bij hebben.)

Als je lekker knus wilt kun je een lange doek net zo knopen als een tricotdoek. Het is wat warmer dan de korte doek, en wat meer werk als je het kind vaak in en uit de doek wilt hebben. Maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Voordeel is dat je een doek hebt die je van dag een tot 5 jr kunt blijven gebruiken!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 16:27:11 #192
141844 Macka66
pi_61295064
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

(ik vroeg me al af waarom Lucie tegenwoordig mijn voeten kust )
  maandag 1 september 2008 @ 19:54:36 #193
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61300730
En terecht Macka

Ik ben vandaag op cursus geweest, dat was erg leuk. Ze heeft het zeer duidelijk uitgelegd en ik heb goed kunnen oefenen. Heel veel verschillende draagtechnieken zijn het niet geworden maar elke techniek wel zeer uitgebreid en allerlei varianten erop en vooral heel veel tips (bv hoe kun je makkelijk gaan zitten als je je kind in een FWCC hebt). Ik durf nu rug te dragen en kan hem op de rug "slingeren". Helaas had Stijn vandaag niet zo'n lekkere dag dus ik heb vooral met een pop geoefend. Thuis weer verder oefenen...
Oja, en ik ben thuis gekomen met een prachtige korte rebozo om Jetske op kleine stukken op de heup te kunnen dragen.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 20:06:40 #194
141844 Macka66
pi_61301155
Oh, leuk Sjak! Je hebt ook veel meer aan een techniek die je helemaal doorgrondt. Heb je de tips opgeschreven? Want dat zijn dingen die toch wegebben op den duur.
Ik wil graag nog eens een cursus rebozo dragen volgen bij Sabina. Lijkt me heel speciaal, bij iemand die ermee/erin is opgegroeid.
(Oh, en fotootje van Jetske in de rebozo graag )
pi_61301301
Dubbel!
pi_61301311
Lang leve de Slen. Vandaag hier krampjes en steeds om de 2 uur willen drinken. Op een gegeven moment kwam hij na anderhalf uur al weer (en aangezien ik meestal bijna een uur voed, was hij eigenlijk nog maar 30 minuten borstloos )
Toen dacht ik: bekijk het maar jij gaat in de Slen! Daar heeft hij toen nog anderhalf uur geslapen
pi_61301448
Je bent er wel erg blij mee he freecell, dat je het dubbel post

Morgen gaat de hopp voor het eerst naar school (vandaag was ik met de auto, omdat ik ging werken) ik ben benieuwd of ik reacties zal krijgen. Je ziet er namelijk nooit doeken
  maandag 1 september 2008 @ 20:51:54 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61302711
Opschrijven, dat moet ik even doen! Wat wel jammer is dat ik na zo'n ochtendje nog helemaal op ben...ik moet dus even puf vinden om wat te schrijven. Misschien kan ik het morgen nog terughalen.
Een foto van Jet in de Rebozo kan nog even op zich laten wachten want bij het proberen werd hier heel hard geroepen: Nee mam, niet in de draagdoek en Stijn mocht niet op mijn rug van haar

Leuk freecell dat het zo goed gaat!

Ik ben benieuwd Beef. Meestal zijn het vooral leuke reacties die je krijgt, teniminste als je al reacties krijgt. De meeste mensen kijken alleen maar.
Lekker douchen!
pi_61302923
Laatst in de speelgoedzaak, vroeg ik wat aan de verkoper daar. Daarna zegt ie tegen Quinten 'Hee, zit je daar lekker in die... eh... draagzak?' Hij had duidelijk nog nooit een draagdoek gezien
pi_61309641
Mijn middelste lie[ pas door de Xenos te scharrelen toen hij een hangmat zag liggen, zo een met streepjes. 'Hey kijk mama, een draagdoek' zei hij Lekkere

Ik ga m`n tricotslen wegdoen. Appeltjesgroen is hij. Meer wegdoen kan ik nog niet aan.
Saartje
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:22:03 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61316533
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?

Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?

Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
pi_61316733
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:

Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Ik wil anders ook juist wel graag dat TARA draagt. Leuk voor hem, leuk voor de band tussen Leander en hem en leuk voor mij om even uit te rusten

Ok, ik heb eens nagedacht...
De tricotslen is leuk en het knuppen gaat steeds beter, maar... Na ongeveer een hal uurtje hangt Leander veel lager dan hij begon. Hij zakt zeg maar langzaam uit Hij vindt het niet vervelend gelukkig, maar ik vind het wel onhandig.

Ik adcht dus aan een niet-rekkende doek.
Eisen:
- liever een iets kortere doek, zodat het niet zo heet is en iets minder onhandig veel stof
- leuk
- niet rekkend
- gecshikt voor hele kleintjes

Iemand een concrete tip? Want er is zo veel keuze dat ik het echt moeilijk vind.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:48:56 #203
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61317232
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:53:54 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61317339
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.
pi_61317687
Ik wil ook aan het draagdoeken. De winkel waar onze geboortelijst ligt, heeft enkel die Tricotslen, dus die staat op de lijst. Nu vroeg ik me af, als de baby er is, hoe begin je daar dan aan? Sorry, maar ik ben een compleeeeeete newbie en leek, dus ik hoorde het graag even van jullie, experts .
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:15:56 #206
3011 E.T.
pi_61317810
Gebruiksaanwijzing lezen, doek omknopen met de plaatjes bij de hand, baby er in leggen en klaar!

Veel meer stelt het echt niet voor en je merkt vanzelf of je kindje er rustig in wordt en dan ga je het vanzelf vaker doen om je kindje rustig te krijgen of om hem/haar mee te nemen
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 12:22:36 #207
141844 Macka66
pi_61317947
quote:
Duh, papa's kunnen heel erg goed dragen! Bij ons thuis is het als papa draagt niks anders voor de kinders dan wanneer mama draagt. De dames vinden het bij allebei even fijn. Ongeacht de borstvoeding, toen die er nog was.
Ik vind dat dragen voor vaders en flesvoedende moeders zelfs de manier is om net zo'n intens contact te voelen met het kind als moeders dat doen bij borstvoeden.
dragen is in mijn beleving ook intenser en intensiever dan het geven van een flesje
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:27:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61318036
Ja, ik zie het verschil tussen gedragen worden mama of papa ook niet echt eigenlijk.
Het is toch gewoon beide lekker knus en gezellig.
pi_61318253
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid ).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)

Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
Toen ons kleinste monster geboren werd was zn broertje ook ongeveer anderhalf...
Ik moest en zou zo'n duo ding! maarreh.... Die staat nog steeds ongebruikt in de weg!
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:38:48 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_61318290
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
pi_61319653
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef cattie het volgende:
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
Daarom staat ie stiekem ook 'n beetje bij ons op de geboortelijst. Ik smelt helemaal weg van vaders-met-baby-in-draagdoek . Al helemaal als ik me voorstel met onze baby .
pi_61320453
quote:
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Was die meet niet deze maand? Want dat ga ik effe allemaal niet halen. Had me wel erg leuk geleken namelijk. Dus ik hou me zeker aanbevolen voor een volgende meet. Komen die data hier ook voorbij als het weer zover is?
pi_61320586
Leuk al die nieuwe mensen die willen gaan dragen!!!

Gisteren liep ik met Pepijn op mijn rug langs een stoplicht. De 2 auto's vooraan waren zo naar ons aan het kijken, dat het stoplicht alweer rood was
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:37:51 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_61323884
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld. Als betaalwijze heb ik incasso aangekruist en vervolgens mijn rekeningnummer ingevuld. Nou krijg ik een mailtje dat ik niet geheel snap met een rekening. Weet iemand hier hoe dat zit (aangezien er hier meer mensen didymosdoeken hebben)?
pi_61323911
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:48 schreef Grijs het volgende:
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
Geen idee
We hebben allebei een goede rug, dus over 1 kan ook wel denk ik.
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.
We knopen allebei de Slen voor en hij heeft meer over dan ik
pi_61326555
Cattie: geen idee, maar op de site staat dit 'We will process orders from other countries by by credit card payments (EuroCard/Visa) or payments in advance. Please wait for our advance invoice.'

Ik ga er dus vanuit dat incasso alleen kan in duitsland, en dat je een mailtje hebt gekregen waarin ze vragen of je het bedrag vooruit wil betalen (overmaken naar hun rekening).
It's all up to you
pi_61327799
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld.
welke?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:32:23 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_61328045
Groen/wit!

Tearsong, dat zou best kunnen. Ik ga dan zelf het geld wel overmaken.
pi_61358163
Oh, ik heb me niet zo handig uitgedrukt geloof ik
Om het nog even (proberen) recht te zetten:
Natuurlijk kunnen papa's ook dragen
Tijdens de zwangerschap hadden we de draagdoek al gekocht vooral zodat M. de kleine ook zou kunnen dragen, leek me net als Liza zegt helemaal (dat is het ook, wacht maar af!)
Heeft hij ook best veel gedaan, tegenwoordig wat minder vaak.

Ik bedoelde eigenlijk, in reactie op wat Freecell, schreef, dat sommige baby's nou eenmaal een enorme mamahonger kunnen hebben. Baby's die bv krijgen kunnen en willen dan soms urenlang aan de borst liggen om zo dicht mogelijk bij mama te kunnen zijn, en dat is soms best een beetje belastend. Door ze in de doek te stoppen kun je ze soms "misleiden". Wel lekker tegen mama aan, wel haar en de melk kunnen ruiken, maar mama heeft toch d'r handen vrij
Nou bedoel ik dus niet dat papa's of mama's die geen bv geven niet net zo goed, misschien zelfs beter kunnen dragen. Ik zag het meer vanuit mama's point of view. Wel je kleine tegen je aan waardoor die (hopelijk) kalm wordt en blijft, zonder de halve dag met ontbloot bovenlijf te hoeven rondlopen
pi_61368006
Bij ons werd Quinten juist rustiger bij zijn vader, omdat hij bij mij constant melk rook en dan ook wilde drinken en boos werd als hij niets kreeg. Het gaat nog steeds zo trouwens, als ik aan het koken ben wordt Quinten helemaal onrustig en gaat dan jengelen en aan zijn stoel hangen omdat hij erin wil
  donderdag 4 september 2008 @ 08:56:44 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61368088
Ah, nu snap ik het Kersjes!
pi_61368737
Liande werd in het begin ook rustiger bij haar vader. Maar dacht dat dat kwam omdat er bij mij borsten in de weg lagen (kommahouding) en bij hem niet

Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.

Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:27:25 #223
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61376748
Zojuist toen ik een paar boodschappen heb gedaan met Marlien in de draagdoek, werd ik aangesproken door een andere moeder, die een draagdoek te leen had. Ze zag me lopen en wilde weten hoe ik de doek geknoopt had. Zij was 2 maanden geleden bevallen (maar had geen kind mee). Ze had de doek al eens geknoopt, maar vond het niet helemaal goed (lekker) zitten en ze zag dat ik anders knoopte. We stonden voor de ingang van de supermarkt (zij ging eruit, ik erin) over draagdoeken te praten. Ik heb haar verwezen naar doekentheek.be en nu hoop ik dat ze het knopen goed onder de knie krijgt. En hopelijk kom ik haar een keer tegen met een kind in de doek .
pi_61381947
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:33 schreef Iksje het volgende:
Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.

Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
Hee wat leuk

Ik kreeg op het schoolplein trouwens geen reacties, de hond is nog steeds aandachtstrekker nummer 1 Maar een buurvrouw van me zei laatst wel 'Hee dat is wel een handig ding he?'. Dus ik zo van
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:59:35 #225
3011 E.T.
pi_61402992
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl

Zojuist nr. 4 deze week "mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"

en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthouden Nu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..

En dat in een week tijd
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:47:12 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61404391
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:59 schreef E.T. het volgende:
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl

Zojuist nr. 4 deze week "mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"

en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthouden Nu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..

En dat in een week tijd
/spam aan/ draagkrachtig bekt ook goed /spam uit/
pi_61404423
Ik kreeg vd week alleen een opmerking naar me hoofd gesmeten:
Moet dat kind niet een mutsje op? Want het fontanelletje ligt onbeschermd en daar kunnen ze ook snel ziek van worden....

Achteraf was de wind een beetje aan de frisse kant en had dat best gekunt ja

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2008 15:48:56 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:40:51 #228
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61407536
quote:

Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?

Ik heb een mailtje verstuurd en een mailtje terug gehad..
Maxi, Midi & Mini
pi_61415198
Rosa heeft tot nu toe eigenlijk vooral in de wagen gelegen, en toen ik lataste de buikdrager van Lucas eens probeerde was ik daar veel minder tevreden over dan ik destijds was. Gelukkig is het kindje van ene vriendin te zwaar geworden voor de rekbare doek, dus ik heb 'm een tijdje te leen. Knopen ging gelijk goed, en Rosa zat heerlijk. De hele handel zat zo comfortabel dat ik met kind in doek de was ben gaan opvouwen
Nu maar zelf eentje bestellen, ik zie dat ze bij draagdoek.nl wel bijpassende mutsjes en dasjes enzo hebben, maar geen slofjes, heeft er iemand een tip waar ik wel bijpassende slofjes kan vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 22:16:45 #230
141844 Macka66
pi_61415471
FoN, je kunt bij draagdoek.nl vragen of ze slofjes willen maken. Of misschien kun je een stuk bijpassende stof bij ze kopen om zelf slofjes van te (laten) maken. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik ben nog geen bedrijfje in 'slofjes die matchen met draagdoek.nl' tegengekomen
pi_61415614
Ik heb al zitten denken om zo'n kinderslendang erbij te kopen en die om te bouwen tot slofjes, maar ik heb twee linker handen
pi_61421201
FoN, draagdoek.nl heb je in zoveel verschillende kleuren en dessins. Kun je niet een doek kopen die matcht bij slofjes die je op het oog hebt?

Noli, vertel vertel!
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:54:18 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61425726
Fon kijk eens of je een doek vind die bij de slofjes van rainbowbabies past...

Noli ik ben ook erg nieuwsgierig...

En ik kan haast niet wachten tot morgen... dan ga ik een hele puzzeltocht met Maud op mijn rug lopen. Fleur gaat ook mee, maar als die moe is kijken we even waar ze in gaat. Ik twijfel nog... Maud in de Hopp Rio of in de Beco...

Voordeel Beco... makkelijk Maud erin en snel om te hangen en evt. snel met Maud erin bij iemand anders te hangen...

Nadeel Beco... minder goed draagcomfort dan de doek voor mama..... wel zo belangrijk..

En tja...dat geldt dus andersom ook een beetje voor de doek...

Als ik Maud in de doek doe, kan ik ze niet snel aan iemand anders overdragen op het moment dat Fleur moe wordt... dan zou Fleur evt. wel in Beco bij iemand anders op de rug kunnen, maar ik til eigenlijk liever het zwaarste kind zelf... pffffff..... dilema...

Ik denk dat ik voor het draagcomfort voor mezelf ga en Maud in de doek doe.... denk ik.... wil dan wel nog even de rucksak methode bekijken... misschien draagt die nog lekkerder dan de gekruisde rug met voorknoop. (wie snapt hem nog??)
  zondag 7 september 2008 @ 12:14:11 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61444970
Chacama, hoe lang is die puzzeltocht? En met wie loop je die? Het lijkt mij het meest logisch om zelf een van de twee te knopen, want die beco kan je toch gewoon vastklikken?

Zijn er eigenlijk mensen hier die alleen maar een doek hebben en geen buggy / wandelwagen?
  zondag 7 september 2008 @ 12:55:45 #235
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61445730
Ik heb wel een buggy, maar geen kinderwagen. Ik kan Marlien wel met de maxicosi op de buggy zetten, dat is wel handig voor korte stukjes van en naar de auto. Ze is nog te klein voor de buggy, dus voor langere stukken gaat ze in de doek.
pi_61446843
Kleinste man zit standaard in de doek, zn 2 jarig broertje wil nu zelf lopen en we weten nog niet hoe dat op lange stukken gaat, maar die zat altijd in een buggy en we willen proberen of ie niet ook gedragen wil worden, maar dat vindt ie niets....De rest loopt
pi_61447147
Wij hebben wel een buggy en een kinderwagen en beide hebben we wel gebruikt. Voor de tweede baby gaat waarschijnlijk de kinderwagenbak er niet op. Het is makkelijker om Ronja te duwen/te laten lopen en de baby in de draagdoek te hebben.
  zondag 7 september 2008 @ 14:09:26 #238
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61447217
Davinia, ik ben dolblij met de buggy en zou ook zeker niet zonder kunnen. De draagdoek is niet in alle situaties even handig, zeker nu Devin kan lopen en dat ook steeds wil doen. Bovendien wonen wij in een flat en als ik van alles van en naar de auto moet sjouwen is het ideaal om Devin in de buggy te zetten.
pi_61447251
Ik heb weer een mailtje gehad van Binana.net, de kleur die ik wilde is bijna binnen, eind september wordt de doek geleverd. En voor het lange wachten krijg ik een gratis warmtekussentje van 20 euro!
  zondag 7 september 2008 @ 14:11:26 #240
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61447268
Ik heb wel een wandelwagen maar die gebruik ik bijna nooit, eigenlijk alleen als we op visite zijn dan kan hij daar in slapen.
  zondag 7 september 2008 @ 14:12:46 #241
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61447299
Owlet, dat lijkt mij ook.
Ik heb ook al bedacht dat ik de 2e lekker veel ga dragen en dan Devin gewoon in de wagen of buggy.
Of eentje door mama gedragen en de ander door papa
Moeten we alleen nog uitvechten wie de (luier)tassen gaat dragen
  zondag 7 september 2008 @ 16:52:17 #242
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61451116
Kersjes en Chacama.. (en alle anderen hier natuurlijk ook)

(makkelijk) Hintje?

Maxi, Midi & Mini
  zondag 7 september 2008 @ 17:18:38 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61451696
Aaah, de Rainbow-dinges!
  zondag 7 september 2008 @ 20:50:51 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61457726
Gelukkig, ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Als er een tweede komt, heb ik geen zin in een duo-wagen, maar ik ben dus niet gek om dat te denken

Noli, ksnap em nie?
  zondag 7 september 2008 @ 21:59:51 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61460246
Noli.... ik heb hem

Davina:
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:54 schreef chacama het volgende:
Fon kijk eens of je een doek vind die bij de slofjes van rainbowbabies past...

Noli ik ben ook erg nieuwsgierig...
Maud heeft vandaag 8,6 kilometer bij me op mijn rug gehangen in de hopp met rucksack knoopmethode. Alleen tijdens het slapen, moesten we opletten dat ze met het gewicht van het hoofdje de draagband niet van mijn schouders afduwde, maar verder ging het perfect.

Fleur heeft de eerste 5 kilometer bijna helemaal zelf gelopen, heel even bij opa 15 minuten in de beco uitrusten en de laatste 3,6 heeft ook bij een sterke man op de rug mogen hangen. Daar was ik echt extreem blij mee. Het aanbod om maud over te nemen, vond ik echt super lief, maar niet nodig. Ze hing goed en was rustig, lag lekker tegen me aan en heeft zelfs onder mijn regenjas (ja, zo'n plasticzak) met extra beluchtingsgaten prima vertoefd. Het was bijna het hele stuk droog gebleven alleen het laatste stuk niet, dat was wel jammer. Uiteindelijk hebben we 3 uur gelopen over de hei bij Heeze.

En ik heb een buggy, maar die is niet geschikt voor cross-country terrein. Wel voor naar de AH, zodat ik ook daadwerkelijk boodschappen mee kan nemen. Oh, en als ik boodschappen ga doen met de auto, dan gaat de beco ook altijd mee. Daar kan ik Maud namelijk heel goed mee vastzetten in het stoeltje van het karretje. Geen gevaarlijke toeren en geen geschreeuw van mama en gekrijs van Maud meer op het dorp hier....zoveel beter.
pi_61460796
Noli, leuk!

Chaca, klinkt goed. Wat kan Fleur veel lopen!
pi_61468075
Wij hebben ook nooit een buggy of wandelwagen gebruikt. Lijkt me veel te onhandig.

Ik zag hier ooit eens een zwarte mei tai met witte bloemetjes voorbijkomen... Iemand een idee welke dat was en is die ook te verkrijgen met slaapkapje?
  maandag 8 september 2008 @ 10:56:18 #248
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61469061
Bij www.funkyslings.com hebben ze vast wel iets wat jij kan waarderen BM! En anders zou je eens kunnen kijken bij www.mistermirko.be
Deze kun je vinden bij www.slingomama.nl en hier is er nog een met mooie bloemen.

Wat lekker chacama dat het zo goed ging met de meiden!
Lekker douchen!
pi_61471926
Bedankt. Die van funky zijn wel leuk, maar ik zoek eigenlijk iets neutraler. Zwart met een klein wit bloemetje of zo.
En een slaapkapje zou er ook zeker op moeten zitten. Die van mistermirco zijn erg goed, zo heb ik er al twee , maar ik vind de juiste stof niet...
pi_61473678
Nou, mijn BB-slen is eindelijk gearriveerd. Hij is prachtig, precies wat ik me er van had voorgesteld qua kleur. En eigenlijk ook al best wel zacht, hij is vrij los geweven maar voelt wel sterk. Nu nog een rondje wasmachine en dan mag hij op de bank, op de rug en in een kussensloop op de stoel.
Blij, blij, blij dus!

Helaas is mijn mening over knusjes niet echt veranderd. Op 03-09 had ik gebeld en toen vertelde ze dat ze de doek de dag daarvoor had verzonden dus dat hij er die dag of de dag erna zou moeten zijn.
Vandaag kwam de koerier en de verzendsticker zegt dat hij 05-09 verzonden is. Geen probleem, ik heb de doek en ben er blij mee maar ze had ook gewoon kunnen zeggen dat hij nog verzonden moest worden.
Geen gebruiksaanwijzing er bij ook en de doos is beschadigd. Geen ramp allemaal, maar ook niet helemaal zoals het hoort.
  maandag 8 september 2008 @ 14:33:55 #251
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61473695
Davinia, het is een Girasol Avalon Rainbow 5.2 knoopdoek van Sweet Pickles

Even ook een foto van de nieuwe Avalon Rainbow-ringsling omdat je de kleurtjes er zo goed op ziet.

Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 8 september 2008 @ 20:23:21 #252
141844 Macka66
pi_61482229
Noli,, was jij nou die mevrouw die er zo lang over heeft gedaan om te komen tot de aanschaf van een Lampo? Onherkenbaar (En maar liefst meteen een Avalon Rainbow!)

Owlet, zou je Aardbei misschien goedkoper zijn geweest vanwege de beschadigde doos en ontbrekende handleiding? Nou ja, vergeten maar en nu genieten! Wat vindt Ronja er van?
  maandag 8 september 2008 @ 20:26:38 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61482322
Ooooooooooooooh Noli wat is die mooooooooi.
  maandag 8 september 2008 @ 20:39:49 #254
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61482724
Ik kreeg bij knusjes ook geen doos of gebruiksaanwijzing bij mijn doek. Daarom zal ik er ook niet snel meer bestellen.

Mooi hoor Noli! Leuke foto's ook.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 8 september 2008 @ 23:32:05 #255
141844 Macka66
pi_61488101
Er zijn budget doeken die door de fabrikant geleverd worden in een plastic zak en zonder gebruiksaanwijzing. Maar bij duurdere doeken verwacht je toch meer.
Jammer dat knusjes daarin blijkbaar een steek laat vallen, want ze zijn al een tijd bezig en hebben een prima assortiment.

[ Bericht 12% gewijzigd door Macka66 op 08-09-2008 23:39:21 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:00:26 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61492583
Noli! Daar word ik zo hebberig van

Eerst maar ff wachten op mn medley, dan zien we wel weer verder
pi_61493498
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:32 schreef Macka66 het volgende:
Jammer dat knusjes daarin blijkbaar een steek laat vallen, want ze zijn al een tijd bezig en hebben een prima assortiment.
Ik vind het ook vooral jammer, niet zo zeer vreselijk ergerniswekkend. Was het een ander soort winkel dan zou ik ze makkelijker af kunnen schrijven als "nooit meer kopen, klaar". Ik zou zo graag zien dat een winkel die van die leuke, goede producten verkoopt het helemaal perfect doet want op deze manier verliezen ze klanten.
Maar goed, aardbei (of: aatetei zoals Ronja zou zeggen) zit in de wasmachine en hopelijk droogt ze snel!

[ Bericht 10% gewijzigd door owlet op 09-09-2008 11:38:02 ]
pi_61496471
Zijn hier ook mama's die fietsen met doeken? Of is dat echt onverantwoord?
Ik zou het zelf denk ik niet snel doen, maar hoe kijken jullie er tegenaan?
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:00:19 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_61496567
Ik heb de Didymos millefiori groen/wit binnen! Hij is erg mooi en voelt ook heel fijn aan. Soepeler dan de hoppediz volgens mij. Hij zit nu in de wasmachine.

Freecell, een paar topics geleden was daarover een discussie. Ik doe het niet en dat was geloof ik ook wel de algemene tendens. Het punt is natuurlijk dat als je gewoon fietst, er niets gebeurd. Maar een onverwachte beweging, een slippartij enz en de baby zit klem tussen de ouder en het stuur.
pi_61498555
slingomama had een girasol 'wedstrijd' waarbij je zelf designs kon indienen voor een nieuwe draagdoek. De 'mooiste' doek wordt in productie genomen als een 'exclusive' . Als je mee wil stemmen en dus een stem wilt hebben in hoe een nieuwe draagdoek eruit komt te zien dan kan dat op http://www.slingomama.nl/girasol_exclusive.php

Je kunt max. op 10 ontwerpen stemmen! (en ja, ik heb er ook een paar ingezonden maar ik zeg niet welke )
It's all up to you
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:21:26 #261
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61498694
*heeft gestemd*

Je laat toch wel weten of een ontwerp van jou bij de eerste 10 uitkomt en zeker als je wint....toch???

Een echte tearsong, dat lijkt me wel wat
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:46:39 #262
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61500846
Ik heb ook gestemd. Wat zitten er mooie tussen zeg!
Lekker douchen!
pi_61501075
Ik heb ook mee gedaan aan de wedstrijd! 12 inzendingen maar, hoor
En natuurlijk heb ik al gestemd, hopelijk ook op een paar doeken van jou TearSong..
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:56:40 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61501079
Ik heb ook gestemd. Idd zie ik mooie dingen, maar ook ontwerpen waarvan ik denk 'why????'.
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:00:51 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_61501190
Sommige zijn gewoon verschrikkelijk

Ik mis bijvoorbeeld nog de Nederlandse vlag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61501424
Keb ook gestemd... Ben benieuwd!

Ook zeker naar welke van jou zijn Tearsong!!
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:25:30 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61501893
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:00 schreef Troel het volgende:
Sommige zijn gewoon verschrikkelijk

Ik mis bijvoorbeeld nog de Nederlandse vlag
Rood/wit/blauw en dan een streepje oranje.... ach, het zou kunnen
pi_61502596
Zolang je het oranje maar boven hebt bij het dragen he?
It's all up to you
pi_61502949
Ik heb ook gestemd.. er zitten er een paar hele mooie tussen
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:08:42 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61503100
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook gestemd. Idd zie ik mooie dingen, maar ook ontwerpen waarvan ik denk 'why????'.
Idd!
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 17:24:41 #271
141844 Macka66
pi_61503478
Cattie, gefeliciteerd. En de Mille is inderdaad soepeler dan jouw Hoppediz

Tussen de ontwerpen staan er best wel wat die me doen denken aan al bestaande doeken.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:41:10 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_61503900
Ik heb ook gestemd. De meeste ontwerpen vind ik niets, maar er zitter er een paar hele mooie tussen.

De Millefiori ligt klaar in de kast voor de baby. Nog maar een week of 18 wachten!
(Met een knuffel er in staat hij in ieder geval al erg mooi.)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 september 2008 @ 21:35:41 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61510234
ik kom hier maar even binnenvallen
ik heb deze uitgezocht zowel voor mij zelf, als voor papa straks (hij heeft hem in de winkel al gepast, en stond hem goed )

ik vraag me nu dus ineens alleen af of het wel zo'n goed idee is voor iemand met rugklachten om een draagdoek/zak ding te (ver)kiezen boven een kinderwagen. wie heeft er ervaringen??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_61510323
als je rugklachten hebt, zou ik niet zo'n ding kiezen!!!

je draagt met een hele dunne band over 1 schouder.

dragen met rugklachten kan volgens mij prima, maar kies dan een draagdoek en niet zo'n ding. En draag met goede ondersteuning over 2 schouders.
pi_61510679
Wij hebben ook zo'n babybag in huis
Maar we hebben hem eigenlijk niet gebruikt
Meike lag er zo raar in
Ze verdween compleet in die draagzak. Leek alsof ze niet fatsoenlijk zou kunnen ademen. Dus dat gaf niet echt een prettig gevoel, en babybag belandde weer in de doos
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 september 2008 @ 21:58:58 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61510851
misschien een kleine uitleg op zijn plaats p_iglet; ik heb op mijn 16e een ongeluk gehad waarbij een wervel gekwetst raakte, op zich nu nog weinig last van, behalve als ik me teveel inspan en ook tijdens mijn zwanger zijn voel ik het meer, (huisarts en vk denken dan ook dat mijn klachten daaruit voort komen, dat de zwangerschapsischias daardoor verergerd wordt zeg maar) maar ze kunnen geen foto's maken om zekerheid te krijgen.

bij mijn eerste dochter had ik een buikdrager geschikt voor baby's die het hoofdje recht konden houden, en die kon alleen over twee schouders gedragen worden zoals jij zegt, maar dat vond ik belastend omdat ik mezelf niet vrij kon bewegen. mijn ex-schoonzusje had er toen zo eentje als ik nu uitgezocht heb, en die kon ze ook gebruiken als hangmat in de box. ik was er toen al zo verliefd op en nam me voor er ook zo een te halen als ik weer in verwachting raakte.

ik heb dus alleen niet bij die rugklachten stilgestaan. jammer, want ik ben nog steeds verliefd op deze
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_61510953
Probeer anders eens een draagdoek uit.
Draagdoek draagt echt anders als een buikdrager.
Of kijk naar een meitai.

Met een draagdoek kun je ook rugdragen, sommige mensen doen dat al met hele kleintjes. Dan voel je je misschien ook vrijer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 september 2008 @ 22:06:33 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_61511041
zo'n heel kleintje op je rug vind ik doodeng ik ga even googlen op meitai en anders zit er niets anders op dan gewoon een kinderwagen aan te schaffen ...

dinsdag 9 september 2008 @ 22:13:33 #279
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61511252

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijs op 09-09-2008 22:15:05 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:15:14 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_61511302
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:06 schreef DJMO het volgende:
zo'n heel kleintje op je rug vind ik doodeng ik ga even googlen op meitai en anders zit er niets anders op dan gewoon een kinderwagen aan te schaffen ...
het went

Kinderwagens kun je misschien een stuk goedkoper aanschaffen via marktplaats en dergelijke!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61511431
Ik heb rugklachten enzo enzo enzo, maar ben toch wel erg blij met m`n kinderwagentje hoor! Op goede dagen kan ik dragen, op slechte dagen red ik een lege maxicosi amper
Saartje
pi_61517526
Wij hebben een minimonkey draaggeval... Maar toen Mirte nog klein was lag ze er erg ongelukkig in. Als hangmatje in de box was het wel een succes. En nu gebruik ik hem soms om haar in te laten zitten.
Maar echt een doek lijkt me toch ook wel wat, heb al erg leuke kleurtjes en motiefjes gezien. Wie weet wat er nog eens van komt...
  woensdag 10 september 2008 @ 22:32:02 #283
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61538100
Ik wil nog een doek erbij. Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Wat ik belangrijk vind is dat er bruin in zit zodat het mooi bij Stijn's ogen past. Op dit moment twijfel ik tussen 3 doeken. Help me eens
- Calin Blue - Chocolat Symphony
- Zara Earth
- Didymos Aare (maar Simon, Olaf en Martin vind ik ook erg mooi....)

[ Bericht 4% gewijzigd door sjak op 10-09-2008 22:41:52 ]
Lekker douchen!
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 00:05:58 #284
141844 Macka66
pi_61540687
Appels en peren, Sjak
Calin Bleu is een fleece doek met stretch, en Aare is er in katoen en in katoen-wolmix.
Aare vind ik voor mijzelf het mooist, en echt bruin is een minder goede doekkleur voor mij. Aare is dus niet bruin genoeg voor Stijn's ogen
Het wordt daarom de Zara, en die is ook heel erg mooi
en die bruine Hopp van Beefcake vind ik ook heul mooi!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:34:21 #285
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61544093
Macka, je bent een vrouw naar mijn hart. Je geeft me precies het antwoord dat ik wil horen Een didy komt er nog wel. Op dit moment staan er veel Olaf's 2e hands op ebay dus dat komt ook wel goed. Een Zara kom ik eigenlijk nooit tegen en dat terwijl ik de manier van weven zooooo mooi vind. Wordt die wel een beetje lekker zacht?
Ik dacht dat Calin Blue niet perse een rekbare doek hoefde te zijn. Dus ik dacht dat dat ook een optie was. Maar eigenlijk vond ik 'm al de saaiste van de drie.
Lekker douchen!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:35:41 #286
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61544113
Sjak wat denk je van de Néobulle Lola, Lou of Simon?

Lola:

Lou:

Simon:

Of de Kati-Girasols CocoaAlmond of Chococabana?
Cocoa Almond:

Chococabana:
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 11 september 2008 @ 09:42:28 #287
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61544218
Van Girasol vind ik de espresso ook erg *jummie*, de cacoa almond had ik eerder nog niet zo goed bekeken en ziet er ook prachtig uit maar ik heb al een Girasol. Enne als de exclusive van Olga mooi wordt dan komt er over niet al te lange tijd nog 1 bij.... De neobulle hebben ze niet in de grote variant dus dat vind ik geen optie. Ik wil minimaal 5.20. Ze zijn wel mooi he, ik heb ze al vaker zitten bekijken.
Lekker douchen!
  donderdag 11 september 2008 @ 09:43:07 #288
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61544224
Van de drie die je noemt vind ik de Zara het mooist.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 11 september 2008 @ 09:46:43 #289
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61544288
Espresso is idd ook erg en wat de Néobulle's betreft dat ze maar in twee maten zijn vind ik idd ook een groot nadeel.
(volgens mij kon Essie ze trouwens wel groter bestellen als je er naar vraagt, maar pin me er niet op vast.)
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 10:49:37 #290
141844 Macka66
pi_61545449
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:34 schreef sjak het volgende:
Macka, je bent een vrouw naar mijn hart. Je geeft me precies het antwoord dat ik wil horen Een didy komt er nog wel. Op dit moment staan er veel Olaf's 2e hands op ebay dus dat komt ook wel goed. Een Zara kom ik eigenlijk nooit tegen en dat terwijl ik de manier van weven zooooo mooi vind. Wordt die wel een beetje lekker zacht?
Ik dacht dat Calin Blue niet perse een rekbare doek hoefde te zijn. Dus ik dacht dat dat ook een optie was. Maar eigenlijk vond ik 'm al de saaiste van de drie.

Tweedehands Zara's zijn er idd weinig, en als ze er zijn (op The Babywearer) dan is het meestal een zwart-witte. Lilababy.nl heeft de Earth nog voor de oude prijs, de nieuwe Zara kleuren zijn duurder. (En ook mooi, de moss en de curry, mjum !) Het patroon van de Zara is ook een mooie aanvulling als je al gestreepte doeken hebt.

Die Calin Bleu is fleece. Nou is fleece of een non-woven stof of een gebreide stof die is opgeruwd. Non woven is niet al te sterk, dus ik denk dat de Calin Bleu een gebreide fleece is. Tricot dus!
Er staat ook iets bij over dat het zo'n fijne doek is om knopen mee te leren...

en wat Noli ook voor leuke streeppies heeft aangedragen, ik blijf voor de Zara Earth bij Stijn!
pi_61545794
Wat een mooie doeken weer die langskomen. Maar goed dat ik werkelijk geen rooie rotcent heb...

Maud heeft gisteren weer heerlijk in de rucksack gehangen. Ze blijft heel netjes op mijn rug liggen als ik aan het knopen ben en daarna test ze hem even goed uit. Dan weet ik ook meteen of ik het goed gedaan heb.

@DJMO, zou zelf ook niet voor die drager kiezen. Een doek of inderdaad een meitai of evt. ergo, beco of Yamo zijn ook nog goede alternatieven. Zelf vond ik voor net verse babietjes een doek het fijnst. Dan kunnen ze echt liggen ipv in de dager zitten/hangen. Als je dan toch wel over 1 schouder zou willen dragen, kijk dan voor een sling. Deze zijn gewoon prettiger.
pi_61545963
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:49 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Tweedehands Zara's zijn er idd weinig, en als ze er zijn (op The Babywearer) dan is het meestal een zwart-witte. Lilababy.nl heeft de Earth nog voor de oude prijs, de nieuwe Zara kleuren zijn duurder. (En ook mooi, de moss en de curry, mjum !) Het patroon van de Zara is ook een mooie aanvulling als je al gestreepte doeken hebt.
Zara Ik heb een forrest in bestelling staan. Als ik een bruine doek zocht zou ik zonder twijfels voor een Zara Earth gaan (of een didy chocolate waves, maar dat terzijde)
It's all up to you
pi_61546349
mmmm... Neobulle Simon is wel mooi zeg!
Maar Zara earth helemáál
pi_61548076
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:32 schreef sjak het volgende:
- Zara Earth

En wat Macka zegt, mijn Costa Rica is ook erg mooi Heul simpel, maar echt een mooie diepe kleur bruin
  donderdag 11 september 2008 @ 12:52:52 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61548255
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:49 schreef Macka66 het volgende:

. Lilababy.nl heeft de Earth nog voor de oude prijs, de nieuwe Zara kleuren zijn duurder. (En ook mooi, de moss en de curry, mjum !) Het patroon van de Zara is ook een mooie aanvulling als je al gestreepte doeken hebt.
Ik zie ze niet staan bij Lilababy. Ik was al aan het zoeken op Ellevill zelf. En inderdaad, die nieuwe kleuren zijn ook zo mooi!
Nou goed, jullie hebben mijn vermoedens/gedachten bevestigd, over niet al te lange tijd hoop ik jullie actiefoto's van de Zara Earth te kunnen laten zien
Lekker douchen!
pi_61548388
Was het niet zo dat de Zara's in oktober bij Lilababy komen? Misschien dat ze daarom nog niet op de site staan.
Ik denk dat Zara earth jullie heel mooi zal staan!

Oh en ik wil even juichen over de nu al hartstikke zachte BBslen Gister met Ronja in een secure high back carry even naar de supermarkt gelopen en dat ging naar meer dan volle tevredenheid.
Hij is behoorlijk "stroef" waardoor het knopen makkelijk ging maar tegelijk is hij na een rondje wasmachine/droger heel lekker fluffy en zacht. Een beetje bouncy ook, erg prettig.
pi_61548426
Wat een mooie foto Noli. En wat leuk dat papa ook draagt!

Dat is leuk, stemmen op een girasol. Dat doen we natuurlijk even.

Al die doeken ga ik niet kijken, is veel te verleidelijk.
*OUD heilige*
  donderdag 11 september 2008 @ 13:06:26 #298
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61548585
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef owlet het volgende:
Was het niet zo dat de Zara's in oktober bij Lilababy komen? Misschien dat ze daarom nog niet op de site staan.
Ik denk dat Zara earth jullie heel mooi zal staan!
[paniek aan] OKTOBER Maar dat gaat toch veel te lang duren [paniek uit] Ik ga er wel eens achter aan op dat andere forum.
quote:
Oh en ik wil even juichen over de nu al hartstikke zachte BBslen Gister met Ronja in een secure high back carry even naar de supermarkt gelopen en dat ging naar meer dan volle tevredenheid.
Hij is behoorlijk "stroef" waardoor het knopen makkelijk ging maar tegelijk is hij na een rondje wasmachine/droger heel lekker fluffy en zacht. Een beetje bouncy ook, erg prettig.
Gelukkig maar! Ik ben ondanks de slechte bezorging van knusjes ook enorm blij met mijn Girasol die ik daar gekocht heb. Echt heel jammer dat ze de afronding zo slecht doet
Lekker douchen!
  donderdag 11 september 2008 @ 13:39:35 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61549280
secure high back carry? nooit van gehoord. maar eens op youtube zoeken

ik vind die tricot bruine ook wel erg mooi. rustig, en daarmee wel een soort van chic. maar ja, rekkend...

@NIjna, je kan nu natuurlijk mirte ook al gaan dragen. hoef je niet te wachten tot baby2 er is
pi_61549725
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef DaviniaHR het volgende:
secure high back carry? nooit van gehoord. maar eens op youtube zoeken
-SHBC op youtube
-variant zonder knoop op je borst maar met rucksackbanden
pi_61551189
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef DaviniaHR het volgende:

@NIjna, je kan nu natuurlijk mirte ook al gaan dragen. hoef je niet te wachten tot baby2 er is
Inderdaad, goed idee! Heb in elk geval al wel een hoop mooie motieven doeken gezien op diverse sites, dus dat alleen is natuurlijk al een goede reden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')