Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:37 schreef SpecialK het volgende:
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzoquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
Dumpen in een vatuur vind ik nu eigenlijk toch ook niet alles.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Ahja... het is dus als vervanging van de wandelwagen... Dan snap ik het een stuk beter. Ik dacht het is gewoon geil om 24 uur per dag met zo'n compleet vastgegipst kind rond te huppelen ofzo.quote:
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeerquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:38 schreef vamperotica het volgende:Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!
Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
En als je als ie al helemaal "zit"voorzichtig zn bovenbeentjes vastpakt, zn kontje iets naar beneden schudt en daarbij zn beentjes omhoog tegen je aan trekt? ( hoop dat de omschrijving duidelijk is...) Dat vond/vindt mijn mannetje altijd wel fijn...Die begint ook altijd gelijk te stijgeren als zn beentjes niet fijn zitten....quote:Op zondag 24 augustus 2008 09:38 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer)
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
Ja daar haak ik weer af. Dat klinkt mij iets teveel als een soort sektevormingquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Tucana het volgende:
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Gaat mij allemaal ietsjes te ver. Doet me denken aan het kind van m'n nichtje. Non-stop huilen en dat kind kreeg ook zo overdreven veel aandacht. Niet normaal meer. Kan je je afvragen of zo'n kindje fragiel is van zichzelf of juist door al die aandacht die het krijgt.quote:Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
Okquote:In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.
Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:41 schreef Webkim het volgende:
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.![]()
Zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
En ze zijn te koop bij Knusjes.be.
De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.
Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
LL, je kunt voor de zekerheid ook oefenen op bed, matras of bank.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:27 schreef LovelyLady het volgende:
Hmm, en ik wil juist een tricot slen aanschaffen....
Ik ga het later deze week nog wel een keer proberen... nu ff niet, ik ben ongesteld en dan ben ik al helemaal zo'n lompkind... zonde van mijn mooie mannetje als ik die laat vallen.
Zo, dat is een geweldige vergelijking! Ik wist niet dat er zoveel waren.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:
(...)
Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
Noooooooooit meer!quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef Guuzewuus het volgende:
Och kijk nou toch, dat kleine prulleke![]()
Wanneer wordt de hormoonhuishouding eigenlijk weer stabiel na een bevalling? Bij mij schieten nog steeds de tranen in mijn ogen van dit soort ontroerende mama-kind foto's.
Wow wat een prachtplaatjes, kijk hem nou slapenquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef freecell het volgende:
precies een week oud en test-2-3-4!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij vond het wel prima geloof ik, haha.
Alleen de volgende keer kan hij wel iéts minder strak, want hij kon zijn beentjes helemaal niet bewegen en daar heeft hij een hekel aan. Lopen vond hij heerlijk, maar hij vond het niet leuk toen ik ging zitten.
Het zit echt veel steviger en comfortabeler dan ik dacht
Wat leuk! Ik ben er gister 1 tegengekomen in den Bosch!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:30 schreef E.T. het volgende:
Schattig Freecell
Sprookjeswonderland hebben wij ook met de draagdoek gedaan, een tijdje geleden![]()
Vandaag trouwens een mede-draagdoeker gespot in BlijdorpZe droeg een meisje in een Storch Ulli (volgens mij) in een BWCC. Ik heb even uitvoerig bekeken hoe ze alles geknoopt had zitten
Ze was user op dragen-en-voeden
Wel grappig om een andere draagdoek in het wild te spotten, dat gebeurt niet zo vaak
![]()
In de rij voor het abonnementen-loket was de doek ook wel weer een echte blikvanger
Beco komt ook mee de 21e. En ik wil ook nog wel een BB meenemenquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.
Ik heb Yamo, Ergo, huishoudcentimeter, oudste dochter en vent even uit de kast gehaald![]()
De heupband op z'n smalst afgesteld in het rond gemeten langs de bovenkant en onderkant: Yamo 73 - 80 cm, Ergo 62 - 64 cm.
Yamo is wijder en heeft dus ook een groter verloop. Dat verklaart denk ik mijn Yamo voorkeur, ik heb weelderig gevormde heupen. Vent en dochter hebben getest of dat verloop ook betekent dat het voor mensen met smalle rechte heupen een te los zittende heupband op kan leveren, maar dat lijkt niet het geval. Zodra het kind in de drager komt wordt alles netjes strakgetrokken.
Ik zal Ergo en Yamo meenemen naar de meeting in Zandvoort.
Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
Wat leuk!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij waren 2 weekjes terug ook daar sjak, heb ook een hoop ogen uit hun kassen zien rollen haha
Vooral toen ik samen met mijn lief, ons beppie vastwrapte. Ik hoorde hier en daar wat geroezemoes over al die meters stof die ineens tot bijna niets gereduceerd bleken te zijn
Hehe die Beef, heeft het doekenvirus jou nu toch ook helemaal te pakkenquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:
Ik heb laatst mijn doek past echt uitgeprobeerd in het wild, tot dan toe was hij alleen maar gebruikt tijdens het uitlaten van de hond. We waren in het dorp en winkels door is met de doek echt zoveel makkelijker dan met de buggy! Toen we even wat gingen eten heb ik Quinten los gemaakt en daarna redelijk snel weer omgeknoopt. Ik ben echt helemaal overtuigd nu![]()
En ik wil nu ook een Yamo of een Ergo![]()
Ik vind alleen de schouderbanden er redelijk smal uitzien, krijg je geen druk op je schouders zoals bij de BabyBjorn?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 00:33 schreef Macka66 het volgende:
Hehe die Beef, heeft het doekenvirus jou nu toch ook helemaal te pakken![]()
Goed bezigquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:29 schreef E.T. het volgende:
Ik heb vandaag reclame gemaakt voor draagdoek.nl
Ik werd staande gehouden door een mevrouw die op zoek was naar een doek voor haar zwangere dochter, ze wilde weten waar ze voor doeken terecht kon. Heb verteld dat voor een pasgeborene een rekkende doek het prettigst is en heb van harte draagdoek aangeraden![]()
Toen ik op het CB aankwam hierna, waren de wijkverpleegkundigen helemaal enthousiast over Nienke in de doek
Ik "zag"je al voorbij komen op dragen en voeden.....quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:30 schreef E.T. het volgende:
Schattig Freecell
Sprookjeswonderland hebben wij ook met de draagdoek gedaan, een tijdje geleden![]()
Vandaag trouwens een mede-draagdoeker gespot in BlijdorpZe droeg een meisje in een Storch Ulli (volgens mij) in een BWCC. Ik heb even uitvoerig bekeken hoe ze alles geknoopt had zitten
Ze was user op dragen-en-voeden
Wel grappig om een andere draagdoek in het wild te spotten, dat gebeurt niet zo vaak
![]()
In de rij voor het abonnementen-loket was de doek ook wel weer een echte blikvanger
Erg balen!! Ik hoop voor je dat ze hem nog terugvinden! (En de rest ook!)quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:31 schreef Troel het volgende:
Ik ben mijn draagdoek kwijt en ik hoop dat ze hem nog terugvinden in het hotel
Ze moest eens wetenquote:Op maandag 25 augustus 2008 23:42 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik "zag"je al voorbij komen op dragen en voeden.....
Maar ze denkt dat je niet forumverslaafd bent!
Ja, die ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:36 schreef lcicle het volgende:
Ik ga ook de draagdoek.nl promotenMijn klanten krijgen voortaan een kortingskaart voor een draagdoek.nl! Mooie manier om het gemak van een draagdoek te prediken dacht ik
Gewoon een tricot Slenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:46 schreef Reinhilde het volgende:
Freecell wat een lieve foto's![]()
Welke doek is dat?
4.5 als je niet wilt rugdragen. Ik kan met het zusje van Monza in 4.5 een mooie FWCC maken met niet te lange staarten. Monza 4.5 valt in praktijk overigens iets korter dan 4.5.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:14 schreef Troel het volgende:
Macka, je weet mijn postuur. 4.5 of 5 meter Monza?
Jammer!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Mijn doek is kaputt!
Er zit een haal ergens bij het midden. Kan ik gewoon een draadje eromheen haken en zo afdekken, of moet het terug naar de fabrikant?
Mijn mooie doek!!
Maar verder niet gehecht of zo
Ik kan niet bij die link, je moet ervoor zijn ingelogd...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:31 schreef TearSong het volgende:
Davinia: je kunt proberen de haal te repareren...hier is een voorbeeld van hoe dat gaat met een indio:
http://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=1670
En ging het een beetje?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga dinsdag rio uitproberen in drievliet. Afhankelijk van mijn bevindingen koop ik er óf nog een draagdoek bij..of ik doek (huhuh) mijn collectie op
Ik denk dat ik uiteindelijk wel Ruben op mijn rug wil gaan dragen. Ik mail je even, is wellicht wat netterquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:22 schreef Macka66 het volgende:
[..]
4.5 als je niet wilt rugdragen. Ik kan met het zusje van Monza in 4.5 een mooie FWCC maken met niet te lange staarten. Monza 4.5 valt in praktijk overigens iets korter dan 4.5.
Gewoon terugtrekkenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik kan niet bij die link, je moet ervoor zijn ingelogd...
@Macka, het is alsof ik ergens achter ben blijven hangen. Een uitsteeksel van een horloge of zo ( de horloges van PR blijven achter alles hangen, is een bekend probleem... ) Hij was wel helemaal gaaf toen ik hem kreeg. Dit is echt nieuw. Volgens mij zitten de draden er allemaal nog wel. Maar dan wel uit het verband getrokken. Maak morgen wel ff een foto
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:27 schreef beefcake het volgende:
Troel heeft haar doek terug en Davinia's doek is gemaakt![]()
Ik moet spontaan weer denken aan Kinderen voor Kinderen, Als ik de baas zou zijn van het Journaal! Dan zouden deze gebeurtenissen het nieuws halen![]()
Ja precies het is en blijft toch tricot, en dat is natuurlijk niet echt koel. (ik moet nog even terug lezen adv macka der posts.... en even kijken welke geweven doeken wat koeler zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:14 schreef owlet het volgende:
Ik betwijfel of een ander merk tricotdoek dunner of koeler is dan de doeken van draagdoek.nl. In ieder geval is mijn draagdoek.nl van een behoorlijke dunne tricot.
Koen zit er mooi in, je zou voor je eigen comfort de schouderbanden wat meer richting schouders kunnen trekken, misschien dat dat de rugpijn voorkomt.
Ik ben helemaal verliefd op dat zachte rimpelnekkie van Koen
Hij zat erg goed stil enzo en laat het zich allemaal welgevallen, maar hij begon dus te piepen omdat de doek om zijn hoofd zat. Hij zag dus niets meerquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:55 schreef owlet het volgende:
Ronja was ook zo'n pieperd, ik denk dat bijna alle kinderen wel protesteren als ze voor het eerst op de rug geknoopt worden.
Consequent blijven proberen en een vast commando ("lekker liggen" in ons geval) er aan koppelen werkte hier wel goed, uiteindelijk had ze door dat ze beter meteen goed kon gaan liggen. Maar pas toen ze anderhalf was ging ze echt meteen goed als een slappe lappenpop met haar knietjes hoog liggen. Dus wanhoop niet, het kan nog goedkomen
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:19 schreef LovelyLady het volgende:
Ennuh dat rimpelnekkie? Dat zijn spekkies hoor
Knopen voor een spiegel, en tijdens het dragen een SlingView!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:23 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hij zat erg goed stil enzo en laat het zich allemaal welgevallen, maar hij begon dus te piepen omdat de doek om zijn hoofd zat. Hij zag dus niets meerIk moet echt een spiegel hebben zodat ik kan zien wat ik doe op mijn rug
Oh wat een heerlijk mannetje is Eli zegquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Gewoon ff, omdat ik het niet kan laten:
[ afbeelding ]
Op de boulevard, ik Knokke
(Al zitten zijn benen niet helemaal goed omhoog, maar dat terzijde...)
De Calin Bleu schijnt een dunne (geweven) doek te zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef LovelyLady het volgende:
Is de doek van draagdoek.nl en de tricot slen een beetje van het zelfde materiaal?
Ik vind de doek van draagdoek.nl best wel warm eigenlijk. Koen had alleen een rompertje aan en een dun truitje, blote beentjes en dunne sokjes. Ik twijfel heel erg of ik die tricot slen aan ga schaffen of toch voor een geweven doek ga. Ik had vanmorgen ook een beetje last van mijn rug, maar misschien is dat even een kwestie van wennen?
En een hele fijne doekquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Tearsong heeft geloof ik de blauwe. Webkim heeft de groen/rode en Macka de "stein" . Populaire doek dus!![]()
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:25 schreef sjak het volgende:
Oeh cattie vind je die Teesta niet prachtig?
Ja, dat probeer ik dus ook. Maar dat is niet makkelijk met een kind die het erg leuk vind om zichzelf in de spiegel te zienquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:52 schreef beefcake het volgende:
De essentie is ervoor te zorgen dat de knietjes hoger zitten dan de kont. Verder heb ik geen tips, ik heb geen ervaring met heupdragen
Dat klinkt wel zieligquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
Ja ze zie dat ik me niet zo aan moest stellen, en dat ze thuis ook vaak zo rondliep X_Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:12 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Dat klinkt wel zieligIk had er misschien ook wel wat van gezegd.
vond hij/zij het niet vervelend dat je er wat van zei?
De Florenz is HEEL mooi als -ie geverfd is. Zoek maar eens op thebabywearer.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:02 schreef cattie het volgende:
Is Didymos trouwens de enige doekenfabrikant met doeken in de collectie met bloemen of een andere decoratie, niet zijnde strepen? Oh ja, Hoppediz Florence is er ook nog, maar die is zwart/wit en ik zoek een doek met een leuk kleurtje.
Iedereen heeft recht op mijn meningquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:45 schreef sjak het volgende:
dilemma! Ik heb me opgegeven voor de cursus babydragen. Helaas zijn er te weinig aanmeldingen. Nu kan ik mee met de groep over een aantal weken maar dat is op een vrijdag en dan moet ik van alles regelen om oppas te vinden voor Jetske. Maar er is nog een andere mogelijkheid, ze heeft me aangeboden om ipv de 4 x 2 uur in een groep aankomende maandag een privecursus van 2,5 uur te geven. Op zich een goede deal maar het leek me juist zo fijn om 4 keer te gaan zodat je een leercurve krijgt en merkt wat er fout gaat enzo. Iemand tips een mening....ik weet het namelijk niet zo goed.
Wat leuk! Ben benieuwd wanneer je 'm krijgt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:11 schreef cattie het volgende:
Ik heb het gedaan! Ik heb de millefiori groen/wit besteld.In het Duits, altijd lachen. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan. Nu maar onder de brievenbus gaan liggen wachten.
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:55 schreef owlet het volgende:
Lovelylady, ik kan me geen moment bedenken waarop het prettig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen. In het beging vooral vanwege al die prikkels en de slechte lichaamshouding van het kind en later naast die slechte houding ook nog eens vanwege het grote gewicht dat te ver van je eigen lichaam af hangt. Dat draagt tien keer zwaarder dan een kind dat zich zo glad mogelijk om je lichaam plooit.
Op een gegeven moment krijgen kinderen wel meer behoefte aan om zich heen kijken, dan kan je op je heup of op je rug dragen. Ze hebben dan nog steeds een mogelijkheid om hun hoofd neer te leggen en ze weten altijd waar hun moeder of vader is.
ik denk ook wel dat het prikkel-gebeuren met zes maanden al een stuk minder belangrijk is dan met drie maanden (mar dan nog zie ik verschil tussen in een stoeltje zitten en met je voeten in de lucht bungelen zonder te zien waar je aan vast zietquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
quote:Facing outwards - A comment by Dr. Evelin Kirkilionis
I'm not very convinced of carrying a baby facing away from the mother's body. This carrying method really loses out on all the anatomical advantages of the carrying.
The children don't take up an ideal leg position that would prevent a hip dysplasia, this carrying method rather encourages it. The posture of the torso is not very helpful for a baby as during the carrying with a sling the fabric widths are running across the child's shoulders. In this way, they will push them backwards so that an unwanted straight posture is forced. This might cause a for this age untypical hollow back.
In addition, a child won't sit on its nappy-padded bottom, but the weight will be rather distributed onto the cartilage structures of the symphysis, the pelvis. This means that it is sitting on the crotch, and boys on their testicles. Furthermore, the baby will be directly confronted with all the information of the surroundings.
Our little ones still have to learn to distinguish between what is important and unimportant, also how to blind out unneeded information
Babies, carried in this way, will be stimulated too much and are particularly awake. It seems to please them to be able to see so much. But the exposure to this flood of information is often not ended at the right time as the babies can't withdraw from it by themselves. On one hand, an independent turning away, even if the baby could do this, wouldn't be possible. On the other, because too much information holds the babies attention, even if it is too much for it.
It is possible for babies to turn away from strong stimulations when they get tired, the head sinks to the side, the body-tension lessens. Then the stimulation components are not in the field of vision anymore and the fascination with it is interrupted. All this isn't possible with the carrying method where the baby faces away from its mothers body. - At some point the information flood has to be 'digested' by the baby, mostly during the late evening hours. This is most often a critical time, anyway, because the transition from resting state to sleep has to be mastered. Not an easy task for a baby.
Thus, if the babies are very curious and want to see more of their surroundings you could either carry them in the sideways cross-carry, which could be strenuous for the carriers back, though. Or you could pass on to the back carrying methods. You should carry your baby in a way so that it can watch the surroundings over your shoulders.
This is usually difficult with the conventional carriers - But the sling or similar carrying devices make this possible.
Het onderzoek De mening van deskundigen is al een tijd lang bekend, en wordt op verschillende sites aangehaald. In de meeste handleidingen die ik ken wordt de houding met het gezicht naar voren of niet genoemd of afgeraden. Jammer dat voor een aantal draagdoekproducenten ergonomie dan toch geen groot issue is. Draagdoek.nl suggereert ook doodleuk op de site dat je hun tricotdoek tot ver in de kleuterleeftijd kunt gebruiken. Ik moet de ouder nog tegenkomen wiens rug dat aan kan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
Leuk Jore! Ook dat jullie allebei de doek zien zitten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:05 schreef Jore het volgende:
Ik heb een tricotslen gekocht![]()
Jeansblauw, vonden man & ik allebei mooi. Maar: vijf meter is veel langer dan ik dacht! Wat een eind stof. Ik heb 'm van schrik maar even weer weggelegd, ik wil eigenlijk voor de bevalling wel een paar keer goed oefenen met knopen zodat ik zo snel mogelijk kan gaan dragen.
Direct een vraagje: moet de buikdeel (zeg maar het eerste wat je omdoet voordat je de banden over je schouders weer naar voren doet) erg strak zitten? Ik vind het moeilijk om het goed strak te trekken, zeker als ik daarna die kruisbanden er onderlangs moet doen, dan trek je het toch weer een beetje los. Moet ik daarna nog even goed trekken zodat dat zo strak mogelijk zit allemaal?
Mên, ik ben hier veel te perfectionistisch voor.
Jawel, da's hartstikke handig. Doe ik zelf ook meestal. Laat ik dan zeggen dat het vanzelf op z'n plek valt allemaal, als je er een babietje in stoptquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:48 schreef Jore het volgende:
Maarrr volgens de handleiding moet ik eerst knopen en dan het kindje erin stoppen... Of is dat niet handig?
Ben je niet de enige.... Hij is (bijna?) niet te krijgen zo ongeveer....quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:47 schreef cattie het volgende:
Oeh, die pink silk voor als het een meisje is, daar zeg ik geen nee tegen...
calm blue zara ocean, calm blue zara ocean owletquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:10 schreef owlet het volgende:
Ben ik de enige die een soort van problemen heeft met knusjes.be? De podaegi werd uiteindelijk vrij snel geleverd, een week na de betaling, toen ik een mailtje had gestuurd.
Deze keer echter heb meer dan een week na de betaling en twee mailtjes in de afgelopen tijd nog steeds niets gehoord.![]()
Dit was echt de laatste keer dat ik daar iets koop, hoe mooi de aanbiedingen misschien ook kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:23 schreef Macka66 het volgende:
[..]
calm blue zara ocean, calm blue zara ocean owlet![]()
Ik blijf duimen dat strawberry stripes snel op de stoep staat, ik heb echt zin om hem in te gaan dragenquote:Ik heb wel vaker gelezen dat contact leggen met Knusjes moeilijk zou zijn.
Zelf heb ik maar een ervaring, en die is goed. Ze belden me zelf op toen bleek dat de podaegi die ik had uitgekozen al weg was.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:43 schreef sjak het volgende:
Schiet me ineens te binnen...ik zat dus te wachten op een doek van knusjes. Ligt er een briefje in de bus dat er een pakketje was afgeleverd bij de buren, Ik blijdus snel naar de buren, blijkt het een bosje bloemen van mijn werk te zijn...ik moest echt even mijn best doen om te bedenken hoe lief dat van ze was erg he
Ik heb het gisteren dus 2maal real-life mogen bewonderenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
ja, dacht ik ook...Festival was ook in het kader van "mondiale bewustwording"quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef YPPY het volgende:
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.
Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft.Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
Ik zou graag deze willen, en het lijkt wel of deze dunner is... maarja schijn bedriegt. Jammer dat je zoiets niet van te voren kan uittesten.quote:Op maandag 1 september 2008 09:35 schreef owlet het volgende:
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet dat er qua draagdoekcomfort een duidelijk verschil te bemerken is tussen die twee. Wel tussen merken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.
Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.quote:Op maandag 1 september 2008 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)![]()
Ik heb er zo geeeen verstand van
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffenquote:Op maandag 1 september 2008 11:14 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic hetenquote:Op maandag 1 september 2008 11:16 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen![]()
Zal vriendlief leuk vinden hihi
Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragenquote:
Vriendlief weet dat ik beide wil, er zal niet zo snel een relatiecrisis ontstaan hihi, we verdienen allebei en allebei houden we per maand iets voor onszelf over. Wat je er zelf mee doet is dan jouw eigen keuze. Dus als ik het allebei wil, doe ik dat gewoonquote:Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Macka66 het volgende:
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten![]()
![]()
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheidquote:Op maandag 1 september 2008 12:10 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
quote:Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:
Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
Ja! Bijna iedere geweven doek is geschikt. Hij moet soepel zijn, dat wel. Liever niet de dikste. Als ' ie wat dunner is volgt 'ie mooi de rug van de baby. (Als ik zelf een lange doek zou kiezen dan bijvoorbeeld eerder een Didymos jacquard/indio of een Storchenwiege dan een Hoppediz. Die zijn net wat soepeler. Niet dat het niet kan met een Hoppediz hoor! Lewella heeft Amber geloof ik al vanaf het begin naar volle tevredenheid in haar knalroze Hoppediz.)quote:Op maandag 1 september 2008 12:25 schreef freecell het volgende:
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
quote:Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
Ik wil anders ook juist wel graag dat TARA draagt. Leuk voor hem, leuk voor de band tussen Leander en hem en leuk voor mij om even uit te rustenquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat![]()
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Duh, papa's kunnen heel erg goed dragen! Bij ons thuis is het als papa draagt niks anders voor de kinders dan wanneer mama draagt. De dames vinden het bij allebei even fijn. Ongeacht de borstvoeding, toen die er nog was.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat![]()
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Toen ons kleinste monster geboren werd was zn broertje ook ongeveer anderhalf...quote:Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)
Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
Daarom staat ie stiekem ook 'n beetje bij ons op de geboortelijst. Ik smelt helemaal weg van vaders-met-baby-in-draagdoekquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef cattie het volgende:
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
Was die meet niet deze maand? Want dat ga ik effe allemaal niet halen. Had me wel erg leuk geleken namelijk. Dus ik hou me zeker aanbevolen voor een volgende meet. Komen die data hier ook voorbij als het weer zover is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Geen ideequote:Op dinsdag 2 september 2008 11:48 schreef Grijs het volgende:
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
We knopen allebei de Slen voor en hij heeft meer over dan ikquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld.
Hee wat leukquote:Op donderdag 4 september 2008 09:33 schreef Iksje het volgende:
Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.
Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
/spam aan/quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:59 schreef E.T. het volgende:
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl![]()
Zojuist nr. 4 deze week"mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"
en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthoudenNu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..
En dat in een week tijd
Ik heb een mailtje verstuurd en een mailtje terug gehad..quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?![]()
Maud heeft vandaag 8,6 kilometer bij me op mijn rug gehangen in de hopp met rucksack knoopmethode. Alleen tijdens het slapen, moesten we opletten dat ze met het gewicht van het hoofdje de draagband niet van mijn schouders afduwde, maar verder ging het perfect.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:54 schreef chacama het volgende:
Fon kijk eens of je een doek vind die bij de slofjes van rainbowbabies past...Noli ik ben ook erg nieuwsgierig...
Ik vind het ook vooral jammer, niet zo zeer vreselijk ergerniswekkend. Was het een ander soort winkel dan zou ik ze makkelijker af kunnen schrijven als "nooit meer kopen, klaar". Ik zou zo graag zien dat een winkel die van die leuke, goede producten verkoopt het helemaal perfect doet want op deze manier verliezen ze klanten.quote:Op maandag 8 september 2008 23:32 schreef Macka66 het volgende:
Jammer dat knusjes daarin blijkbaar een steek laat vallen, want ze zijn al een tijd bezig en hebben een prima assortiment.
Rood/wit/blauw en dan een streepje oranje.... ach, het zou kunnenquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:00 schreef Troel het volgende:
Sommige zijn gewoon verschrikkelijk
Ik mis bijvoorbeeld nog de Nederlandse vlag
Idd!quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook gestemd. Idd zie ik mooie dingen, maar ook ontwerpen waarvan ik denk 'why????'.
het wentquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:06 schreef DJMO het volgende:
zo'n heel kleintje op je rug vind ik doodengik ga even googlen op meitai en anders zit er niets anders op dan gewoon een kinderwagen aan te schaffen ...
quote:Op donderdag 11 september 2008 09:34 schreef sjak het volgende:
Macka, je bent een vrouw naar mijn hart. Je geeft me precies het antwoord dat ik wil horenEen didy komt er nog wel. Op dit moment staan er veel Olaf's 2e hands op ebay dus dat komt ook wel goed. Een Zara kom ik eigenlijk nooit tegen en dat terwijl ik de manier van weven zooooo mooi vind. Wordt die wel een beetje lekker zacht?
Ik dacht dat Calin Blue niet perse een rekbare doek hoefde te zijn. Dus ik dacht dat dat ook een optie was. Maar eigenlijk vond ik 'm al de saaiste van de drie.
Zaraquote:Op donderdag 11 september 2008 10:49 schreef Macka66 het volgende:
[..]
![]()
Tweedehands Zara's zijn er idd weinig, en als ze er zijn (op The Babywearer) dan is het meestal een zwart-witte. Lilababy.nl heeft de Earth nog voor de oude prijs, de nieuwe Zara kleuren zijn duurder. (En ook mooi, de moss en de curry, mjum !) Het patroon van de Zara is ook een mooie aanvulling als je al gestreepte doeken hebt.
quote:
Ik zie ze niet staan bij Lilababy. Ik was al aan het zoeken op Ellevill zelf. En inderdaad, die nieuwe kleuren zijn ook zo mooi!quote:Op donderdag 11 september 2008 10:49 schreef Macka66 het volgende:
. Lilababy.nl heeft de Earth nog voor de oude prijs, de nieuwe Zara kleuren zijn duurder. (En ook mooi, de moss en de curry, mjum !) Het patroon van de Zara is ook een mooie aanvulling als je al gestreepte doeken hebt.
[paniek aan] OKTOBERquote:Op donderdag 11 september 2008 12:58 schreef owlet het volgende:
Was het niet zo dat de Zara's in oktober bij Lilababy komen? Misschien dat ze daarom nog niet op de site staan.
Ik denk dat Zara earth jullie heel mooi zal staan!
Gelukkig maar! Ik ben ondanks de slechte bezorging van knusjes ook enorm blij met mijn Girasol die ik daar gekocht heb. Echt heel jammer dat ze de afronding zo slecht doetquote:Oh en ik wil even juichen over de nu al hartstikke zachte BBslenGister met Ronja in een secure high back carry even naar de supermarkt gelopen en dat ging naar meer dan volle tevredenheid.
Hij is behoorlijk "stroef" waardoor het knopen makkelijk ging maar tegelijk is hij na een rondje wasmachine/droger heel lekker fluffy en zacht. Een beetje bouncy ook, erg prettig.
-SHBC op youtubequote:Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef DaviniaHR het volgende:
secure high back carry? nooit van gehoord. maar eens op youtube zoeken
Inderdaad, goed idee! Heb in elk geval al wel een hoop mooie motieven doeken gezien op diverse sites, dus dat alleen is natuurlijk al een goede redenquote:Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef DaviniaHR het volgende:
@NIjna, je kan nu natuurlijk mirte ook al gaan dragen. hoef je niet te wachten tot baby2 er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |