quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:43 schreef sjak het volgende:
Schiet me ineens te binnen...ik zat dus te wachten op een doek van knusjes. Ligt er een briefje in de bus dat er een pakketje was afgeleverd bij de buren, Ik blijdus snel naar de buren, blijkt het een bosje bloemen van mijn werk te zijn...ik moest echt even mijn best doen om te bedenken hoe lief dat van ze was erg he
Ik heb het gisteren dus 2maal real-life mogen bewonderenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
ja, dacht ik ook...Festival was ook in het kader van "mondiale bewustwording"quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef YPPY het volgende:
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.
Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft.Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
Ik zou graag deze willen, en het lijkt wel of deze dunner is... maarja schijn bedriegt. Jammer dat je zoiets niet van te voren kan uittesten.quote:Op maandag 1 september 2008 09:35 schreef owlet het volgende:
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet dat er qua draagdoekcomfort een duidelijk verschil te bemerken is tussen die twee. Wel tussen merken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.
Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.quote:Op maandag 1 september 2008 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)![]()
Ik heb er zo geeeen verstand van
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffenquote:Op maandag 1 september 2008 11:14 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic hetenquote:Op maandag 1 september 2008 11:16 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen![]()
Zal vriendlief leuk vinden hihi
Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragenquote:
Vriendlief weet dat ik beide wil, er zal niet zo snel een relatiecrisis ontstaan hihi, we verdienen allebei en allebei houden we per maand iets voor onszelf over. Wat je er zelf mee doet is dan jouw eigen keuze. Dus als ik het allebei wil, doe ik dat gewoonquote:Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Macka66 het volgende:
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten![]()
![]()
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheidquote:Op maandag 1 september 2008 12:10 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
quote:Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:
Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
Ja! Bijna iedere geweven doek is geschikt. Hij moet soepel zijn, dat wel. Liever niet de dikste. Als ' ie wat dunner is volgt 'ie mooi de rug van de baby. (Als ik zelf een lange doek zou kiezen dan bijvoorbeeld eerder een Didymos jacquard/indio of een Storchenwiege dan een Hoppediz. Die zijn net wat soepeler. Niet dat het niet kan met een Hoppediz hoor! Lewella heeft Amber geloof ik al vanaf het begin naar volle tevredenheid in haar knalroze Hoppediz.)quote:Op maandag 1 september 2008 12:25 schreef freecell het volgende:
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
quote:Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
Ik wil anders ook juist wel graag dat TARA draagt. Leuk voor hem, leuk voor de band tussen Leander en hem en leuk voor mij om even uit te rustenquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat![]()
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Duh, papa's kunnen heel erg goed dragen! Bij ons thuis is het als papa draagt niks anders voor de kinders dan wanneer mama draagt. De dames vinden het bij allebei even fijn. Ongeacht de borstvoeding, toen die er nog was.quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat![]()
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Toen ons kleinste monster geboren werd was zn broertje ook ongeveer anderhalf...quote:Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)
Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
Daarom staat ie stiekem ook 'n beetje bij ons op de geboortelijst. Ik smelt helemaal weg van vaders-met-baby-in-draagdoekquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef cattie het volgende:
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
Was die meet niet deze maand? Want dat ga ik effe allemaal niet halen. Had me wel erg leuk geleken namelijk. Dus ik hou me zeker aanbevolen voor een volgende meet. Komen die data hier ook voorbij als het weer zover is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Geen ideequote:Op dinsdag 2 september 2008 11:48 schreef Grijs het volgende:
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
We knopen allebei de Slen voor en hij heeft meer over dan ikquote:Op dinsdag 2 september 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld.
Hee wat leukquote:Op donderdag 4 september 2008 09:33 schreef Iksje het volgende:
Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.
Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
/spam aan/quote:Op vrijdag 5 september 2008 14:59 schreef E.T. het volgende:
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl![]()
Zojuist nr. 4 deze week"mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"
en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthoudenNu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..
En dat in een week tijd
Ik heb een mailtje verstuurd en een mailtje terug gehad..quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |