abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61260222
Ow sjak, wat een lievee foto... en een hele mooie doek
Ik heb mezelf voorgenomen pas na 21 september iets te gaan bestellen, maar het is wel heeel erg moeilijk.
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:19:19 #162
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61261358
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:43 schreef sjak het volgende:
Schiet me ineens te binnen...ik zat dus te wachten op een doek van knusjes. Ligt er een briefje in de bus dat er een pakketje was afgeleverd bij de buren, Ik blij dus snel naar de buren, blijkt het een bosje bloemen van mijn werk te zijn...ik moest echt even mijn best doen om te bedenken hoe lief dat van ze was erg he
Wel erg, ja!
Leuk dat de nieuwe draagdoekmoeders ook zo enthousiast zijn!
Gisteren hadden we een barbecue van (een gedeelte van) de kerk en daar heb ik ook veel leuke reacties gehad. En wat is het gemakkelijk! Ze heeft lekker geslapen, zonder dat ik een bedje of wandelwagen hoefde mee te slepen, 't gaat gewoon vanzelf. En er is weer een ouder aan het overwegen een doek aan te schaffen (en ik evangeliseer niet eens onder de kerkleden ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:33:45 #163
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61261530
Oh heerlijk Sjak,

die Stijn van jullie, wat een lekker poppeke . En zo'n grote dochter met een eigen 'baby' in de draagdoek. Dat ga ik onthouden voor Stella, als er hier (hopelijk) ee tweede komt. Schattig .
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:36:57 #164
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61261577
Oh en Sjak,

vrienden van mij hebben twee kleine kinderen; Jetteke en Kjell. Kjell zou tot de laatste zwangerschapsdag zo ongeveer Stijn hebben geheten. Kjell was een laatste momentbeslissing. Anders was het dus Jetteke en Stijn geweest . Vind ik grappig, dat dat blijkbaar bij elkaar past .
pi_61265081
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
Ik heb het gisteren dus 2maal real-life mogen bewonderen
Ik heb 2 dragende moeders gespot gisteren in Artis; allebei een babybjorn-ding oid met gezicht naar voren. Waarvan 1 babietje kleiner/jonger was dan Amber.
Zelfs mijn vriend vond het er heel sneu uitzien.
Ze hingen gewoon te hangen, dus niet spartelen ofzow, maar het ziet er gewoon wel sneu uit.

Das toch wat anders dan ambertje in de sling.
Omdat het te warm was had ik alleen een ringsling meegenomen.
Op het laatst zelfs een stuk voedend gelopen, wel gezorgd dat er weinig zichtbaar van was; ik vind het niet zo erg, maar wil niet dat anderen er aanstoot aan nemen.
Dus al lurkende zijn we langs de leeuwen, langs de krokodillen en langs de aapjes gelopen.
Ze wilde veel drinken, dus dan maar een stukje lopen, want ik wilde iig nog de roofdieren en reptielen zien voor we weer naar huis gingen

En freecell; zo'n kleintje in doek krijgt idd de nodige aandacht; gisteren ook weer de nodige 'ahhh's' gehad van mensen die dan de doek in staan te koekeloeren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Llewella op 31-08-2008 14:44:43 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:32:01 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61275723
Aaaah Sjak, wat een lieve foto's

Llewella, wij waren gister ook in Amsterdam, naar de Uitmarkt.
Ik vond het te heet voor de doek dus Devin zat in de wagen. Bleek erg handig, zo kon ik alle gekochte boeken onderin de wagen leggen
Ik schat dat ik een stuk of 20 baby's heb zien bungelen in een BB, bijna allemaal met het gezicht naar buiten toe, gericht op de drukke mensenmassa dus.
Volgens mij hebben er gisteravond heel wat baby's heel hard moeten vechten om die overddosis aan indrukken te kunnen verwerken...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:34:57 #167
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61275842
Oh ja, Devin is vanavond ook nog in de doek geweest. De enige manier om hem rustig te krijgen na een druk weekend. Hij was doodop, maar wilde niet slapen, drinken, spelen... In de doek werd hij direct rustig en konden we koken en een beetje opruimen met een dommelend kleintje op de rug
pi_61276150
Vandaag lekker bij een soort festivalletje geweest ( Drempelloos in Bosvreugd in Tilburg)
Dochterlief moest er een demootje doen met dr streetdancegroepje.
had alleen wel wat meer draagdoeken verwacht! Was de enige!
Stond wel een kraampje met wat foto's van mooie slings en de dame achter het kraampje vertelde dat ze ook droeg...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61276957
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.

Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft. Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61277087
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef YPPY het volgende:
Bosvreugd is idd wel een plek waar je doeken kunt verwachten zou je denken.

Dat kijken van omstanders is normaal, en dat blijft. Het personeel in de supermarkt hier is inmiddels wel gewend aan Anna in de mei tai.
ja, dacht ik ook...Festival was ook in het kader van "mondiale bewustwording"
Wel veel indische en surinaamse omaatjes die heel vertederd en met iets van weemoed in hun ogen keken!
pi_61277935
Van wanneer tot wanneer (leeftijd) kan je een draagdoek eigenlijk gebruiken? Volgens mij heb ik het al wel eens eerder gevraagd hier ergens, maar ben t ff kwijt.
Ik denk dat ik er toch ook wel aan wil, over een tijdje .
Fake it till you make it...
pi_61283510
Heb je iets te vertellen, Nijna?

Een doek kan je gebruiken van geboorte (in ieder geval voor wat betreft de baby, of je met een net bevallen lijf makkelijk draagt is een tweede ) tot je het kind niet meer aan kan omdat het te zwaar is. Wanneer dat punt bereikt is is voor iedereen anders. Door geregeld te dragen van jongs af aan kan je in ieder geval een hoop aan, volgens mij kan je mits je een gezonde rug hebt zeker tot vér richting kleutertijd dragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 01-09-2008 07:39:06 ]
pi_61283520

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 01-09-2008 08:37:06 (eh?) ]
pi_61284401
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)
Ik heb er zo geeeen verstand van
pi_61284761
quote:
Op maandag 1 september 2008 07:14 schreef owlet het volgende:
Heb je iets te vertellen, Nijna?
pi_61284819
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet je zou kunnen spreken van een standaard verschil tussen jersey en tricot.
Wel tussen merken draagdoeken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.

Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu bijvoorbeeld al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.

[ Bericht 8% gewijzigd door owlet op 01-09-2008 10:01:30 ]
pi_61284826
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:31 schreef Nijna het volgende:

[..]

pi_61284849
Wat leuk!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 september 2008 @ 09:38:06 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61284863
ehm, nijna, wát precies dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61285189
quote:

Hmmm
pi_61285204
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
ehm, nijna, wát precies dan?
Zoekt en gij zult vinden
pi_61285270
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:35 schreef owlet het volgende:
Voor zover ik weet worden de termen tricot en jersey door elkaar gebruikt voor dezelfde manier van stof maken: breien inplaats van weven.
Zowel jersey als tricot kunnen dus van wol, katoen, nylon, etc. zijn en ik denk niet dat er qua draagdoekcomfort een duidelijk verschil te bemerken is tussen die twee. Wel tussen merken misschien, het ene merk kan wat een wat dikkere tricot/jersey gebruiken dan het andere merk.

Ik heb mijn tweede derdehandse babycuddle nog nooit gebruikt maar hij voelt nu al wat dikker dan mijn draagdoek.nl. Dunner dan die laatste kan je denk ik niet echt vinden, als je nog wel een doek wilt die goed ondersteunt.
Ik zou graag deze willen, en het lijkt wel of deze dunner is... maarja schijn bedriegt. Jammer dat je zoiets niet van te voren kan uittesten.
Iemand ervaring met de wrapsody?
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 11:14:19 #183
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61286678
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:03 schreef LovelyLady het volgende:
Is jersey katoen ook zo warm net als tricot (of stel ik nu een onwijs domme vraag)
Ik heb er zo geeeen verstand van
Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61286733
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Het is helemaal geen gekke vraag! Juist slim, zodra je weet wat de eigenschappen van een stof zijn weet je ook of 'ie voor jou geschikt is om te dragen.
Tricot is een algemene naam voor stoffen die machinaal gebreid zijn. Er zijn verschillende soorten tricot, en de meest gebruikte is plattricot. Als plattricot gemaakt is van gekleurd wollen of gemengd garen heet het Jersey. Jersey is heel dun en vormvast, en daarom wordt de naam ten onrechte ook gebruikt voor andere dunne tricots.
Alle tricots hebben de eigenschap dat ze goed warmte isoleren, beter dan weefsels. Daarom is een tricot doek minder geschikt voor warme dagen en kun je dan beter een geweven doek gebruiken.
Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen Zal vriendlief leuk vinden hihi
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 11:57:56 #185
141844 Macka66
pi_61287787
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:16 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dat wordt dus een tricot doek en een geweven doek aanschaffen Zal vriendlief leuk vinden hihi
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 12:10:52 #186
141844 Macka66
pi_61288129
quote:

[..]

Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
pi_61288545
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
pi_61288575
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Macka66 het volgende:
Deze post is streng verboden te lezen voor mensen die Cryothic heten
Mocht er echt een relatecrisis ontketend worden, sla dan de tricotdoek over en ga meteen voor een geweven doek. Knopen moet je toch leren, een geweven doek kan ook lekker zacht zijn voor een kleintje en is veeeel langer bruikbaar dan een tricot doek. Dat laatste betekent natuurlijk wel dat je er best wat in mag investeren, je moet er tenslotte vijf jaar met plezier tegenaan kijken
Maja (geboren eind maart) heeft de eerste drie maanden in een korte, dunne geweven doek gelegen. Dat vonden we allebei fijner dan de tricotdoek. Nu ze rechtop kan zitten is tricot af en toe wel okee, maar wil ze liever een stevige dan een dunne tricot.
Vriendlief weet dat ik beide wil, er zal niet zo snel een relatiecrisis ontstaan hihi, we verdienen allebei en allebei houden we per maand iets voor onszelf over. Wat je er zelf mee doet is dan jouw eigen keuze. Dus als ik het allebei wil, doe ik dat gewoon
Ik vind die doek van Kersjes erg prettig maar warm... zeker omdat mijn hormonen ook nog door me lijf gieren.
Dus ik vroeg me af of er verschillende soorten waren.
Een geweven doek komt er ook wel, alleen doordat er zoveel keus is in kleuren en in soorten weet ik het niet zo goed meer. (maar er staan er zeker een paar in mijn favorieten)

Bedankt voor je antwoord o heilige draagdoekexpert
pi_61289921
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! En leuk dat je wilt gaan dragen
Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid ).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)

Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
  maandag 1 september 2008 @ 14:17:17 #190
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61291431
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:

Erg leuk. Ik had mijn Lampo uitgeleend aan een vriendin die sinds kort op een klein meisje van ongeveer 5 maanden (en ook op W&H) past.
Laatst had ze het al even geprobeerd toen het kleintje wat last van krampjes had (ik heb haar toen geholpen met knopen).

Kwam ik daar vanmorgen binnen, had ze de kleine weer in de doek geknoopt want die had last van tandjes. Ze had het helemaal zelf gedaan met behulp van het filmpje van Eva op doekentheek.be maar het zat goed en het kleintje werd er idd rustiger van en viel vrij vlot in slaap!

Ze vind het erg leuk en denk nu er over na om zelf een doek aan te schaffen! Ze had al even gekeken en vind dat een tricot misschien al te veel zal gaan rekken en dacht dus al meteen over een geweven doek na.
Echt, écht SUPER vind ik het!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 15:25:06 #191
141844 Macka66
pi_61293318
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:25 schreef freecell het volgende:
Kunnen ze vanaf het begin ook in een geweven doek? En welke is dan geschikt?
Ja! Bijna iedere geweven doek is geschikt. Hij moet soepel zijn, dat wel. Liever niet de dikste. Als ' ie wat dunner is volgt 'ie mooi de rug van de baby. (Als ik zelf een lange doek zou kiezen dan bijvoorbeeld eerder een Didymos jacquard/indio of een Storchenwiege dan een Hoppediz. Die zijn net wat soepeler. Niet dat het niet kan met een Hoppediz hoor! Lewella heeft Amber geloof ik al vanaf het begin naar volle tevredenheid in haar knalroze Hoppediz.)

Zelf ben ik voor babydragen erg fan van een korte geweven draagdoek (of ringsling als je niet wilt knopen) in linnenbinding, die is lekker luchtig voor zowel ouder als kind. (Korte doeken in kruiskeper vind ik al snel te dik, geeft ook te dikke knopen.) Je knoopt er wat snellere methodes mee die ook erg geschikt zijn om je kind vaak in en uit de doek te halen zonder opnieuw te hoeven knopen.

Maar als je wilt blijven dragen kun je daar later beter nog wel een lange doek bij aanschaffen. Zo'n korte doek gebruik je tot het kind rechtop kan zitten (4 mnd) en gaat daarna de kast in tot het kind zelf stukken kan lopen maar tussendoor toch nog gedragen wil worden (1,5 jr). Dit vanwege de gebruikte knoopmethodes, je kunt niet wikkelen met een korte doek, en dat wikkelen is wel nodig bij dreumesen en bij rugdragen!
(Of je kiest niet voor de lange doek maar voor een drager. In ieder geval moet je er iets bij hebben.)

Als je lekker knus wilt kun je een lange doek net zo knopen als een tricotdoek. Het is wat warmer dan de korte doek, en wat meer werk als je het kind vaak in en uit de doek wilt hebben. Maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Voordeel is dat je een doek hebt die je van dag een tot 5 jr kunt blijven gebruiken!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 16:27:11 #192
141844 Macka66
pi_61295064
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

(ik vroeg me al af waarom Lucie tegenwoordig mijn voeten kust )
  maandag 1 september 2008 @ 19:54:36 #193
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61300730
En terecht Macka

Ik ben vandaag op cursus geweest, dat was erg leuk. Ze heeft het zeer duidelijk uitgelegd en ik heb goed kunnen oefenen. Heel veel verschillende draagtechnieken zijn het niet geworden maar elke techniek wel zeer uitgebreid en allerlei varianten erop en vooral heel veel tips (bv hoe kun je makkelijk gaan zitten als je je kind in een FWCC hebt). Ik durf nu rug te dragen en kan hem op de rug "slingeren". Helaas had Stijn vandaag niet zo'n lekkere dag dus ik heb vooral met een pop geoefend. Thuis weer verder oefenen...
Oja, en ik ben thuis gekomen met een prachtige korte rebozo om Jetske op kleine stukken op de heup te kunnen dragen.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 1 september 2008 @ 20:06:40 #194
141844 Macka66
pi_61301155
Oh, leuk Sjak! Je hebt ook veel meer aan een techniek die je helemaal doorgrondt. Heb je de tips opgeschreven? Want dat zijn dingen die toch wegebben op den duur.
Ik wil graag nog eens een cursus rebozo dragen volgen bij Sabina. Lijkt me heel speciaal, bij iemand die ermee/erin is opgegroeid.
(Oh, en fotootje van Jetske in de rebozo graag )
pi_61301301
Dubbel!
pi_61301311
Lang leve de Slen. Vandaag hier krampjes en steeds om de 2 uur willen drinken. Op een gegeven moment kwam hij na anderhalf uur al weer (en aangezien ik meestal bijna een uur voed, was hij eigenlijk nog maar 30 minuten borstloos )
Toen dacht ik: bekijk het maar jij gaat in de Slen! Daar heeft hij toen nog anderhalf uur geslapen
pi_61301448
Je bent er wel erg blij mee he freecell, dat je het dubbel post

Morgen gaat de hopp voor het eerst naar school (vandaag was ik met de auto, omdat ik ging werken) ik ben benieuwd of ik reacties zal krijgen. Je ziet er namelijk nooit doeken
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 1 september 2008 @ 20:51:54 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61302711
Opschrijven, dat moet ik even doen! Wat wel jammer is dat ik na zo'n ochtendje nog helemaal op ben...ik moet dus even puf vinden om wat te schrijven. Misschien kan ik het morgen nog terughalen.
Een foto van Jet in de Rebozo kan nog even op zich laten wachten want bij het proberen werd hier heel hard geroepen: Nee mam, niet in de draagdoek en Stijn mocht niet op mijn rug van haar

Leuk freecell dat het zo goed gaat!

Ik ben benieuwd Beef. Meestal zijn het vooral leuke reacties die je krijgt, teniminste als je al reacties krijgt. De meeste mensen kijken alleen maar.
Lekker douchen!
pi_61302923
Laatst in de speelgoedzaak, vroeg ik wat aan de verkoper daar. Daarna zegt ie tegen Quinten 'Hee, zit je daar lekker in die... eh... draagzak?' Hij had duidelijk nog nooit een draagdoek gezien
pi_61309641
Mijn middelste lie[ pas door de Xenos te scharrelen toen hij een hangmat zag liggen, zo een met streepjes. 'Hey kijk mama, een draagdoek' zei hij Lekkere

Ik ga m`n tricotslen wegdoen. Appeltjesgroen is hij. Meer wegdoen kan ik nog niet aan.
Saartje
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:22:03 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61316533
Nijna, leuk dat je de a.s. kleine wil gaan dragen in de doek!
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?

Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?

Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
pi_61316733
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:22 schreef Kersjes het volgende:

Freecell, heerlijk he? Gewoon lekker bij mama, dicht tegen 'r aan in de doek... Er is niks fijners dan dat
Okay, papa's kunnen ook goed dragen... maar da's toch anders hoor, zeker als er bv in het spel is.
Ik wil anders ook juist wel graag dat TARA draagt. Leuk voor hem, leuk voor de band tussen Leander en hem en leuk voor mij om even uit te rusten

Ok, ik heb eens nagedacht...
De tricotslen is leuk en het knuppen gaat steeds beter, maar... Na ongeveer een hal uurtje hangt Leander veel lager dan hij begon. Hij zakt zeg maar langzaam uit Hij vindt het niet vervelend gelukkig, maar ik vind het wel onhandig.

Ik adcht dus aan een niet-rekkende doek.
Eisen:
- liever een iets kortere doek, zodat het niet zo heet is en iets minder onhandig veel stof
- leuk
- niet rekkend
- gecshikt voor hele kleintjes

Iemand een concrete tip? Want er is zo veel keuze dat ik het echt moeilijk vind.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:48:56 #203
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61317232
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:53:54 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61317339
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.
pi_61317687
Ik wil ook aan het draagdoeken. De winkel waar onze geboortelijst ligt, heeft enkel die Tricotslen, dus die staat op de lijst. Nu vroeg ik me af, als de baby er is, hoe begin je daar dan aan? Sorry, maar ik ben een compleeeeeete newbie en leek, dus ik hoorde het graag even van jullie, experts .
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:15:56 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61317810
Gebruiksaanwijzing lezen, doek omknopen met de plaatjes bij de hand, baby er in leggen en klaar!

Veel meer stelt het echt niet voor en je merkt vanzelf of je kindje er rustig in wordt en dan ga je het vanzelf vaker doen om je kindje rustig te krijgen of om hem/haar mee te nemen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 12:22:36 #207
141844 Macka66
pi_61317947
quote:
Duh, papa's kunnen heel erg goed dragen! Bij ons thuis is het als papa draagt niks anders voor de kinders dan wanneer mama draagt. De dames vinden het bij allebei even fijn. Ongeacht de borstvoeding, toen die er nog was.
Ik vind dat dragen voor vaders en flesvoedende moeders zelfs de manier is om net zo'n intens contact te voelen met het kind als moeders dat doen bij borstvoeden.
dragen is in mijn beleving ook intenser en intensiever dan het geven van een flesje
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:27:26 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61318036
Ja, ik zie het verschil tussen gedragen worden mama of papa ook niet echt eigenlijk.
Het is toch gewoon beide lekker knus en gezellig.
pi_61318253
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het lijkt me erg praktisch en het staat ook wel leuk (maar dat is een prettige bijkomstigheid ).
Als het allemaal loop zoals het lopen moet dan is Mirte iets van anderhalf ofzo. En dan is denk ik een buggy ofzo voor haar nog wel heel handig.
(Om nou zo'n duo ding aan te schaffen vind ik wat ver gaan, lijkt me in winkels niet echt handig en als we echt een keer willen wandelen buiten ofzo hebben we ook nog de fietskar die we kunnen gebruiken.)

Maar misschien verkijk ik me er wel helemaal op hoor, ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
Toen ons kleinste monster geboren werd was zn broertje ook ongeveer anderhalf...
Ik moest en zou zo'n duo ding! maarreh.... Die staat nog steeds ongebruikt in de weg!
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:38:48 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_61318290
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
pi_61319653
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:38 schreef cattie het volgende:
Met Macka ben ik het eens dat dragen door de vader juist de manier is om net zo'n intieme band te hebben met de baby als bv gevende moeders. Ik heb het geven van bv ook altijd los gezien van het dragen (ik heb Ive trouwens nooit dragend gevoed, ik ging altijd rustig zitten). En behalve dat het heerlijk is voor vader en kind vond ik het erg mooi en ontroerend om te zien, zo'n hummeltje dicht bij zijn vader.
Daarom staat ie stiekem ook 'n beetje bij ons op de geboortelijst. Ik smelt helemaal weg van vaders-met-baby-in-draagdoek . Al helemaal als ik me voorstel met onze baby .
pi_61320453
quote:
Nu kan je alvast het een en ander uitproberen met Mirte. Kom je ook naar de draagdoek-meet?
Was die meet niet deze maand? Want dat ga ik effe allemaal niet halen. Had me wel erg leuk geleken namelijk. Dus ik hou me zeker aanbevolen voor een volgende meet. Komen die data hier ook voorbij als het weer zover is?
pi_61320586
Leuk al die nieuwe mensen die willen gaan dragen!!!

Gisteren liep ik met Pepijn op mijn rug langs een stoplicht. De 2 auto's vooraan waren zo naar ons aan het kijken, dat het stoplicht alweer rood was
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:37:51 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_61323884
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld. Als betaalwijze heb ik incasso aangekruist en vervolgens mijn rekeningnummer ingevuld. Nou krijg ik een mailtje dat ik niet geheel snap met een rekening. Weet iemand hier hoe dat zit (aangezien er hier meer mensen didymosdoeken hebben)?
pi_61323911
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:48 schreef Grijs het volgende:
Moet die doek over 2 schouders kunnen, of is 1 schouder ook goed?
Geen idee
We hebben allebei een goede rug, dus over 1 kan ook wel denk ik.
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde nog zeggen 'niet te lang' is dat niet onhandig wat Tara moet met zijn lengte ook nog passen dan. Maar goed, die is dan weer zo skinny dat dat geen probleem moet zijn.
We knopen allebei de Slen voor en hij heeft meer over dan ik
pi_61326555
Cattie: geen idee, maar op de site staat dit 'We will process orders from other countries by by credit card payments (EuroCard/Visa) or payments in advance. Please wait for our advance invoice.'

Ik ga er dus vanuit dat incasso alleen kan in duitsland, en dat je een mailtje hebt gekregen waarin ze vragen of je het bedrag vooruit wil betalen (overmaken naar hun rekening).
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61327799
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb via Didymos.de de millefiori besteld.
welke?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:32:23 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_61328045
Groen/wit!

Tearsong, dat zou best kunnen. Ik ga dan zelf het geld wel overmaken.
pi_61358163
Oh, ik heb me niet zo handig uitgedrukt geloof ik
Om het nog even (proberen) recht te zetten:
Natuurlijk kunnen papa's ook dragen
Tijdens de zwangerschap hadden we de draagdoek al gekocht vooral zodat M. de kleine ook zou kunnen dragen, leek me net als Liza zegt helemaal (dat is het ook, wacht maar af!)
Heeft hij ook best veel gedaan, tegenwoordig wat minder vaak.

Ik bedoelde eigenlijk, in reactie op wat Freecell, schreef, dat sommige baby's nou eenmaal een enorme mamahonger kunnen hebben. Baby's die bv krijgen kunnen en willen dan soms urenlang aan de borst liggen om zo dicht mogelijk bij mama te kunnen zijn, en dat is soms best een beetje belastend. Door ze in de doek te stoppen kun je ze soms "misleiden". Wel lekker tegen mama aan, wel haar en de melk kunnen ruiken, maar mama heeft toch d'r handen vrij
Nou bedoel ik dus niet dat papa's of mama's die geen bv geven niet net zo goed, misschien zelfs beter kunnen dragen. Ik zag het meer vanuit mama's point of view. Wel je kleine tegen je aan waardoor die (hopelijk) kalm wordt en blijft, zonder de halve dag met ontbloot bovenlijf te hoeven rondlopen
pi_61368006
Bij ons werd Quinten juist rustiger bij zijn vader, omdat hij bij mij constant melk rook en dan ook wilde drinken en boos werd als hij niets kreeg. Het gaat nog steeds zo trouwens, als ik aan het koken ben wordt Quinten helemaal onrustig en gaat dan jengelen en aan zijn stoel hangen omdat hij erin wil
  donderdag 4 september 2008 @ 08:56:44 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61368088
Ah, nu snap ik het Kersjes!
pi_61368737
Liande werd in het begin ook rustiger bij haar vader. Maar dacht dat dat kwam omdat er bij mij borsten in de weg lagen (kommahouding) en bij hem niet

Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.

Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:27:25 #223
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61376748
Zojuist toen ik een paar boodschappen heb gedaan met Marlien in de draagdoek, werd ik aangesproken door een andere moeder, die een draagdoek te leen had. Ze zag me lopen en wilde weten hoe ik de doek geknoopt had. Zij was 2 maanden geleden bevallen (maar had geen kind mee). Ze had de doek al eens geknoopt, maar vond het niet helemaal goed (lekker) zitten en ze zag dat ik anders knoopte. We stonden voor de ingang van de supermarkt (zij ging eruit, ik erin) over draagdoeken te praten. Ik heb haar verwezen naar doekentheek.be en nu hoop ik dat ze het knopen goed onder de knie krijgt. En hopelijk kom ik haar een keer tegen met een kind in de doek .
pi_61381947
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:33 schreef Iksje het volgende:
Gisteren moesten we een korte PowerPointpresentatie doen van onszelf (werkervaring vroeger en nu, hobby's, favoriete eten/drinken) en ik heb bij hobby's maar draagdoeken genomen.

Gewoon beknopt de drie doeken die ik heb en de voordelen ervan besproken. Leerkracht was verrast want de anderen hadden allemaal voor favoriete reizen gekozen als onderdeel na hobby's. Maar ja, ik reis niet en dragen is ook een soort hobby, niet?
Hij vond het leerrijk.
Hee wat leuk

Ik kreeg op het schoolplein trouwens geen reacties, de hond is nog steeds aandachtstrekker nummer 1 Maar een buurvrouw van me zei laatst wel 'Hee dat is wel een handig ding he?'. Dus ik zo van
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:59:35 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61402992
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl

Zojuist nr. 4 deze week "mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"

en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthouden Nu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..

En dat in een week tijd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:47:12 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61404391
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:59 schreef E.T. het volgende:
Nog even en ik wil 'aanbrengbonussen' van draagdoek.nl

Zojuist nr. 4 deze week "mevrouw, mag ik u wat vragen? waar kun je zulke doeken kopen?"

en in het voorbijgaan en geen pen en papier bij de hand bekt draagdoek.nl natuurlijk wel lekker en is makkelijk te onthouden Nu net een jongen onderweg uit de supermarkt, die over een week of twee een kleintje krijgt, van de week een oma van een nieuw kindje uit Saskia d'r klas die zo'n doek wel wat vond voor d'r andere dochter, een moeder op het schoolplein en een onbekende mevrouw die oma ging worden..

En dat in een week tijd
/spam aan/ draagkrachtig bekt ook goed /spam uit/
pi_61404423
Ik kreeg vd week alleen een opmerking naar me hoofd gesmeten:
Moet dat kind niet een mutsje op? Want het fontanelletje ligt onbeschermd en daar kunnen ze ook snel ziek van worden....

Achteraf was de wind een beetje aan de frisse kant en had dat best gekunt ja

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2008 15:48:56 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:40:51 #228
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61407536
quote:

Noli, heb je al een nieuwe doek uitgezocht voor je 3e?

Ik heb een mailtje verstuurd en een mailtje terug gehad..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_61415198
Rosa heeft tot nu toe eigenlijk vooral in de wagen gelegen, en toen ik lataste de buikdrager van Lucas eens probeerde was ik daar veel minder tevreden over dan ik destijds was. Gelukkig is het kindje van ene vriendin te zwaar geworden voor de rekbare doek, dus ik heb 'm een tijdje te leen. Knopen ging gelijk goed, en Rosa zat heerlijk. De hele handel zat zo comfortabel dat ik met kind in doek de was ben gaan opvouwen
Nu maar zelf eentje bestellen, ik zie dat ze bij draagdoek.nl wel bijpassende mutsjes en dasjes enzo hebben, maar geen slofjes, heeft er iemand een tip waar ik wel bijpassende slofjes kan vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 5 september 2008 @ 22:16:45 #230
141844 Macka66
pi_61415471
FoN, je kunt bij draagdoek.nl vragen of ze slofjes willen maken. Of misschien kun je een stuk bijpassende stof bij ze kopen om zelf slofjes van te (laten) maken. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik ben nog geen bedrijfje in 'slofjes die matchen met draagdoek.nl' tegengekomen
pi_61415614
Ik heb al zitten denken om zo'n kinderslendang erbij te kopen en die om te bouwen tot slofjes, maar ik heb twee linker handen
pi_61421201
FoN, draagdoek.nl heb je in zoveel verschillende kleuren en dessins. Kun je niet een doek kopen die matcht bij slofjes die je op het oog hebt?

Noli, vertel vertel!
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:54:18 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61425726
Fon kijk eens of je een doek vind die bij de slofjes van rainbowbabies past...

Noli ik ben ook erg nieuwsgierig...

En ik kan haast niet wachten tot morgen... dan ga ik een hele puzzeltocht met Maud op mijn rug lopen. Fleur gaat ook mee, maar als die moe is kijken we even waar ze in gaat. Ik twijfel nog... Maud in de Hopp Rio of in de Beco...

Voordeel Beco... makkelijk Maud erin en snel om te hangen en evt. snel met Maud erin bij iemand anders te hangen...

Nadeel Beco... minder goed draagcomfort dan de doek voor mama..... wel zo belangrijk..

En tja...dat geldt dus andersom ook een beetje voor de doek...

Als ik Maud in de doek doe, kan ik ze niet snel aan iemand anders overdragen op het moment dat Fleur moe wordt... dan zou Fleur evt. wel in Beco bij iemand anders op de rug kunnen, maar ik til eigenlijk liever het zwaarste kind zelf... pffffff..... dilema...

Ik denk dat ik voor het draagcomfort voor mezelf ga en Maud in de doek doe.... denk ik.... wil dan wel nog even de rucksak methode bekijken... misschien draagt die nog lekkerder dan de gekruisde rug met voorknoop. (wie snapt hem nog??)
  zondag 7 september 2008 @ 12:14:11 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61444970
Chacama, hoe lang is die puzzeltocht? En met wie loop je die? Het lijkt mij het meest logisch om zelf een van de twee te knopen, want die beco kan je toch gewoon vastklikken?

Zijn er eigenlijk mensen hier die alleen maar een doek hebben en geen buggy / wandelwagen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 7 september 2008 @ 12:55:45 #235
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61445730
Ik heb wel een buggy, maar geen kinderwagen. Ik kan Marlien wel met de maxicosi op de buggy zetten, dat is wel handig voor korte stukjes van en naar de auto. Ze is nog te klein voor de buggy, dus voor langere stukken gaat ze in de doek.
pi_61446843
Kleinste man zit standaard in de doek, zn 2 jarig broertje wil nu zelf lopen en we weten nog niet hoe dat op lange stukken gaat, maar die zat altijd in een buggy en we willen proberen of ie niet ook gedragen wil worden, maar dat vindt ie niets....De rest loopt
pi_61447147
Wij hebben wel een buggy en een kinderwagen en beide hebben we wel gebruikt. Voor de tweede baby gaat waarschijnlijk de kinderwagenbak er niet op. Het is makkelijker om Ronja te duwen/te laten lopen en de baby in de draagdoek te hebben.
  zondag 7 september 2008 @ 14:09:26 #238
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61447217
Davinia, ik ben dolblij met de buggy en zou ook zeker niet zonder kunnen. De draagdoek is niet in alle situaties even handig, zeker nu Devin kan lopen en dat ook steeds wil doen. Bovendien wonen wij in een flat en als ik van alles van en naar de auto moet sjouwen is het ideaal om Devin in de buggy te zetten.
pi_61447251
Ik heb weer een mailtje gehad van Binana.net, de kleur die ik wilde is bijna binnen, eind september wordt de doek geleverd. En voor het lange wachten krijg ik een gratis warmtekussentje van 20 euro!
  zondag 7 september 2008 @ 14:11:26 #240
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61447268
Ik heb wel een wandelwagen maar die gebruik ik bijna nooit, eigenlijk alleen als we op visite zijn dan kan hij daar in slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')