De Calin Bleu schijnt een dunne (geweven) doek te zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef LovelyLady het volgende:
Is de doek van draagdoek.nl en de tricot slen een beetje van het zelfde materiaal?
Ik vind de doek van draagdoek.nl best wel warm eigenlijk. Koen had alleen een rompertje aan en een dun truitje, blote beentjes en dunne sokjes. Ik twijfel heel erg of ik die tricot slen aan ga schaffen of toch voor een geweven doek ga. Ik had vanmorgen ook een beetje last van mijn rug, maar misschien is dat even een kwestie van wennen?
En een hele fijne doekquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:45 schreef cattie het volgende:
Tearsong heeft geloof ik de blauwe. Webkim heeft de groen/rode en Macka de "stein" . Populaire doek dus!![]()
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:25 schreef sjak het volgende:
Oeh cattie vind je die Teesta niet prachtig?
Ja, dat probeer ik dus ook. Maar dat is niet makkelijk met een kind die het erg leuk vind om zichzelf in de spiegel te zienquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:52 schreef beefcake het volgende:
De essentie is ervoor te zorgen dat de knietjes hoger zitten dan de kont. Verder heb ik geen tips, ik heb geen ervaring met heupdragen
Dat klinkt wel zieligquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoe 'erg' is het om een kindje van zo`n 15 weken in een tricotslen te hebben met het geizcht van je af, en dan de banden opgefrummeld? Het zag er zo sneu uit en ik heb er wat van gezegd. Kindje hing voorover en spartelde wat met de beentjes
Ja ze zie dat ik me niet zo aan moest stellen, en dat ze thuis ook vaak zo rondliep X_Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:12 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Dat klinkt wel zieligIk had er misschien ook wel wat van gezegd.
vond hij/zij het niet vervelend dat je er wat van zei?
De Florenz is HEEL mooi als -ie geverfd is. Zoek maar eens op thebabywearer.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:02 schreef cattie het volgende:
Is Didymos trouwens de enige doekenfabrikant met doeken in de collectie met bloemen of een andere decoratie, niet zijnde strepen? Oh ja, Hoppediz Florence is er ook nog, maar die is zwart/wit en ik zoek een doek met een leuk kleurtje.
Iedereen heeft recht op mijn meningquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:45 schreef sjak het volgende:
dilemma! Ik heb me opgegeven voor de cursus babydragen. Helaas zijn er te weinig aanmeldingen. Nu kan ik mee met de groep over een aantal weken maar dat is op een vrijdag en dan moet ik van alles regelen om oppas te vinden voor Jetske. Maar er is nog een andere mogelijkheid, ze heeft me aangeboden om ipv de 4 x 2 uur in een groep aankomende maandag een privecursus van 2,5 uur te geven. Op zich een goede deal maar het leek me juist zo fijn om 4 keer te gaan zodat je een leercurve krijgt en merkt wat er fout gaat enzo. Iemand tips een mening....ik weet het namelijk niet zo goed.
Wat leuk! Ben benieuwd wanneer je 'm krijgt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:11 schreef cattie het volgende:
Ik heb het gedaan! Ik heb de millefiori groen/wit besteld.In het Duits, altijd lachen. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan. Nu maar onder de brievenbus gaan liggen wachten.
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:55 schreef owlet het volgende:
Lovelylady, ik kan me geen moment bedenken waarop het prettig is om je kind met het gezicht naar voren te dragen. In het beging vooral vanwege al die prikkels en de slechte lichaamshouding van het kind en later naast die slechte houding ook nog eens vanwege het grote gewicht dat te ver van je eigen lichaam af hangt. Dat draagt tien keer zwaarder dan een kind dat zich zo glad mogelijk om je lichaam plooit.
Op een gegeven moment krijgen kinderen wel meer behoefte aan om zich heen kijken, dan kan je op je heup of op je rug dragen. Ze hebben dan nog steeds een mogelijkheid om hun hoofd neer te leggen en ze weten altijd waar hun moeder of vader is.
ik denk ook wel dat het prikkel-gebeuren met zes maanden al een stuk minder belangrijk is dan met drie maanden (mar dan nog zie ik verschil tussen in een stoeltje zitten en met je voeten in de lucht bungelen zonder te zien waar je aan vast zietquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
quote:Facing outwards - A comment by Dr. Evelin Kirkilionis
I'm not very convinced of carrying a baby facing away from the mother's body. This carrying method really loses out on all the anatomical advantages of the carrying.
The children don't take up an ideal leg position that would prevent a hip dysplasia, this carrying method rather encourages it. The posture of the torso is not very helpful for a baby as during the carrying with a sling the fabric widths are running across the child's shoulders. In this way, they will push them backwards so that an unwanted straight posture is forced. This might cause a for this age untypical hollow back.
In addition, a child won't sit on its nappy-padded bottom, but the weight will be rather distributed onto the cartilage structures of the symphysis, the pelvis. This means that it is sitting on the crotch, and boys on their testicles. Furthermore, the baby will be directly confronted with all the information of the surroundings.
Our little ones still have to learn to distinguish between what is important and unimportant, also how to blind out unneeded information
Babies, carried in this way, will be stimulated too much and are particularly awake. It seems to please them to be able to see so much. But the exposure to this flood of information is often not ended at the right time as the babies can't withdraw from it by themselves. On one hand, an independent turning away, even if the baby could do this, wouldn't be possible. On the other, because too much information holds the babies attention, even if it is too much for it.
It is possible for babies to turn away from strong stimulations when they get tired, the head sinks to the side, the body-tension lessens. Then the stimulation components are not in the field of vision anymore and the fascination with it is interrupted. All this isn't possible with the carrying method where the baby faces away from its mothers body. - At some point the information flood has to be 'digested' by the baby, mostly during the late evening hours. This is most often a critical time, anyway, because the transition from resting state to sleep has to be mastered. Not an easy task for a baby.
Thus, if the babies are very curious and want to see more of their surroundings you could either carry them in the sideways cross-carry, which could be strenuous for the carriers back, though. Or you could pass on to the back carrying methods. You should carry your baby in a way so that it can watch the surroundings over your shoulders.
This is usually difficult with the conventional carriers - But the sling or similar carrying devices make this possible.
Het onderzoek De mening van deskundigen is al een tijd lang bekend, en wordt op verschillende sites aangehaald. In de meeste handleidingen die ik ken wordt de houding met het gezicht naar voren of niet genoemd of afgeraden. Jammer dat voor een aantal draagdoekproducenten ergonomie dan toch geen groot issue is. Draagdoek.nl suggereert ook doodleuk op de site dat je hun tricotdoek tot ver in de kleuterleeftijd kunt gebruiken. Ik moet de ouder nog tegenkomen wiens rug dat aan kan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Omdat ik in vele handleidingen (en dus ook die van Kersjes draagdoek.nl) wel omschrijvingen vind hiervan, raakte ik in de war. Is het pas sinds kort aangetoond dmv een onderzoek dat dit slecht is voor de rug van het kindje?
Een kind van een half jaar mag in principe toch ook in een kinderwagen, dan ziet hij toch ook dingen van voren en krijgt hij toch ook meer prikkels dan dat hij in een bakkie ligt... of zie ik dit verkeerd?
Leuk Jore! Ook dat jullie allebei de doek zien zitten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:05 schreef Jore het volgende:
Ik heb een tricotslen gekocht![]()
Jeansblauw, vonden man & ik allebei mooi. Maar: vijf meter is veel langer dan ik dacht! Wat een eind stof. Ik heb 'm van schrik maar even weer weggelegd, ik wil eigenlijk voor de bevalling wel een paar keer goed oefenen met knopen zodat ik zo snel mogelijk kan gaan dragen.
Direct een vraagje: moet de buikdeel (zeg maar het eerste wat je omdoet voordat je de banden over je schouders weer naar voren doet) erg strak zitten? Ik vind het moeilijk om het goed strak te trekken, zeker als ik daarna die kruisbanden er onderlangs moet doen, dan trek je het toch weer een beetje los. Moet ik daarna nog even goed trekken zodat dat zo strak mogelijk zit allemaal?
Mên, ik ben hier veel te perfectionistisch voor.
Jawel, da's hartstikke handig. Doe ik zelf ook meestal. Laat ik dan zeggen dat het vanzelf op z'n plek valt allemaal, als je er een babietje in stoptquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 21:48 schreef Jore het volgende:
Maarrr volgens de handleiding moet ik eerst knopen en dan het kindje erin stoppen... Of is dat niet handig?
Ben je niet de enige.... Hij is (bijna?) niet te krijgen zo ongeveer....quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:47 schreef cattie het volgende:
Oeh, die pink silk voor als het een meisje is, daar zeg ik geen nee tegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |