Ik dacht dat die houding nooit goed was voor een kindje (niet in de Babybjorn en niet in een doek) omdat de kromming van het ruggetje dan zo onnatuurlijk komt en er druk op de wervels ontstaat.
Maar ik zou er ook niks van durven zeggen. Mensen vinden het vaak "zo leuk" dat het kindje dan vanalles kan zien zo met z'n kopje naar voren, dat ze bovenstaand argument soms onzin of bemoeienis vinden.
Krijtlijk, beter dan Macka kan ik het niet omschrijven...
Ik heb zelf een sling en ik doe het ongeveer zoals zij schrijft. Kind in het kommetje, ringen op de schouder, dan aanspannen. Eerst algemeen (hele lap stof richting kind) zodat de ringen ongeveer ter hoogte van je oksel zitten. En dan de onderrand aanspannen en vervolgens de bovenrand.
Handig daarbij is te zorgen dat de randen van je lap stof aan de buitenkant van de ringen blijven zitten (voor je het kind erin zit nog even checken en de stof terug spreiden), anders loopt het aanspannen erg stroef/moeilijk.
Hopelijk heb je er wat aan, de sling vind ik hier erg handig, heb er alleen maar mee op de heup gedragen (gekocht toen ze 6 maand was en al behoorlijk groot).
handleiding bij mijn sling