abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60345622
Zo, deel 1 is zo te lezen goed volgespamd door de voor- en tegenstanders. Hopelijk blijft het welles-nietes gezeur daar ook bij...

Dan nu poging 2, laten we wat aardiger blijven hier...

We hebben sinds deze week onze civic hybrid in ons bezit. Wat een geweldige auto! Voorzien van alle luxe (airco, 6cd wisselaar, etc) die je tegenwoordig graag om je heen hebt. Voorzien van handige snufjes als een start-stop systeem en een daf-type versnellingsbak, zodat je zuinig kunt rijden. En de prestaties van een sterkere 1.6 motor met het verbruik dat je verwacht bij een kleinere auto.

We hebben er pas 250 km in gereden, maar ik kan niet wachten tot ik weer op weg kan.

Wat mij betreft is dit geen poging om zo groen mogelijk te zijn, maar gewoon een goede middenklasser voor de prijs van een kleinere auto met het verbruik van een kleinere auto. En veel meer een gewone, zuinige rij-auto dan de (duurdere en nieteens veel zuinigere) toyota prius.

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

En voor wie stoplicht-sprintjes wil trekken, een flitsende auto wil rijden of extra hard de hoek om wil - daar zijn genoeg andere auto's voor. Daar moet je geen hybride voor kopen (geen prius, en geen civic).

En dat wilde ik even kwijt.
pi_60345826
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:26:46 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_60345868
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60345928
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
Nee hoor, het is ECHT WAAR een hele sportieve auto met geweldige wegligging, en supercomfortabel interieur.

Ik heb er vorige week mijn Audi A6 voor ingeuild.

Eigenlijk wilde ik gewoon een Porsche Cayenne kopen van mijn MON-STER-LIJKE salaris maar het is qua luxe nog geen halve Civic Hybrid.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:33:48 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345951
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:35:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345970
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
BS, er zijn ook nog mensen die een hybride gewoon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346068
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:01:21 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346318
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Idd, als je aankomt met een dikke Audi dan begrijpt je (potentiële) klant iig waarom je prijzen zo hoog zijn

Maar wtf maakt het allemaal uit, een deel van de leaserijders hoeft helemaal niet naar klanten en wordt dus door "de klant" niet beoordeeld op zijn vervoersmiddel, en of een leaserijder nu uit financiële overwegingen of uit gevoel voor milieu voor een hybride kiest maakt geen bal uit.

Ik vind een leaserijder die voor een hybride kiest (al is het om die 14% bijtelling) iig al minder asociaal dan die hufters die bij ieder item over verhoogde benzineprijzen weer in een camera staan te blaten dat het ze geen bal kan schelen want "de baas betaalt toch".
Aan het eind van het verhaal raken ze op wat voor manier dan ook hun baan kwijt en dan komen ze niet verder dan een 3de-hands Astra, en als er iets is wat triest is dan is het zo'n benzine verslindende Opel, Ford of Volkswagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346331
de experts hier meer info over de levertijd van de hybrid?
Ik twijfel nu tussen een mazda2 en de hybrid, ja ik weet het twee hele verschillende auto's maar met ongeveer dezelfde kosten in de lease.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:16:40 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346513
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346692
Ik vind hem een beetje lawaaiig als je flink toeren maakt.
pi_60348179
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:09 schreef unlisted_user het volgende:

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

Alleen de leaserijders rijden door, want die hebben toch schijt aan het verbruik.

De gewone Jan met de pet schrikt zich een hoedje van het verbruik als ie eens door rijdt:

Voor die accu's is ook weer nickel nodig en het effect op het milieu daarvan is uhm... best slecht.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:14:17 #13
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60348523
quote:
als een bedrijf jou beoordeelt op je leasewagen heb ik medelijden met je.
pi_60665326
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de hybrid die ik besteld heb eerder geleverd gaat worden
zou januari zijn maar iemand heeft geannuleerd dus nu 10 oktober. :D

Hoe zit het precies wanneer begint de productie weer en wanneer rollen de eerste van de band?
pi_60731029
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Leandra het volgende:
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Hangt af van de dealer waar je 'em besteld. Een dealer in Zuid-Limburg had er 15 staan (tip van het autoweek-forum), nog niet op kenteken. Wij hadden de auto al binnen 2 weken. De lease-maatschappij had de auto nog maar net goedgekeurd en verwerkt, die zijn niet zo snel...

En natuurlijk hangt het af van de kleur die je wilt, of ze die hebben. En ik ben eind volgende week de auto nog een dag kwijt (met leenauto natuurlijk) omdat de aftermarket-accesoires nog niet allemaal binnen waren.

Maar als je least (en als je dat mag van je lease-mij) - en zeker als je privé koopt, bel dan even rond bij de diverse dealers of ze iets op voorraad hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door unlisted_user op 11-08-2008 13:31:29 ]
pi_60734354
Mijn Seat Leon II gaat ook plaats maken voor een (witte) Civic Hybrid. Standaard versie met mooie 17inch black chrome velgen eronder.

Over 2 maandjes bestellen
pi_60734385
quote:

Als je de civic aankleed met andere velgjes is het een prima auto, daar kunnen die lelijke fransen hokken een puntje aanzuigen.
pi_60735467
Ik reed vanmorgen 140 op de snelweg met m'n auris 2.0 en werd bijna van de weg gedrukt door zo'n 'slome' Civic

Ben erg benieuwd hoe het nieuwe model eruit gaat zien!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60735602
Hee, da's grappig, ik heb vanmorgen nog een auris aan de kant gedrukt. Maar dat kun jij niet zijn geweest, ik reed 135...
pi_60757880
In september als ik bij m'n nieuwe werkgever begin, ga ik hem meteen bestellen. Hopelijk is de wachttijd niet al te lang.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:07:59 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60763798
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:33 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_60764056
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Niet dat wij ooit van elkaar last gaan hebben (want het betreft niet mijn rijstijl), maar zeg nou eens zelf:

Waar haal jij vandaan dat ze 50 rijdt ipv 80?

Jammer dat je alleen maar ongefundeerd gefrustreerd kunt lopen doen, anders zou je nog wat kunnen bijdragen aan dit topic.
pi_60764442
Civic is echt niet zo sloom hoor... het hangt inderdaad van je rijstijl af, fiscaal gezien is het leuk met de 14% bijtelling, betaal geen Benzine, dus je kan zo onzuinig rijden als je wilt ( L stand bijvoorbeeld )
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:32:27 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60764473
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]

Ik woon midden tussen de 80 km wegen en ongeacht of ik met m'n eigen auto of met de Prius rijd, rij ik daar iig nooit 50, sterker nog: ik erger me kapot aan die kuttoeristen die ineens 60 moeten rijden op een 80 km weg omdat er meer dan 3 bomen bij elkaar staan en ze dus even willen genieten van de natuur.

Ik heb alleen in het vorige topic gesteld dat het jammer is dat de Prius niet zo ingesteld is dat je tot 55 op volledig elektrisch kunt rijden zodat je in de stad ook nog 50 kunt rijden zonder dat de elektrische modus zichzelf bij 48/49 km pu automatisch uitschakelt.

Maar goed, gezien je 50 ipv 80 vergelijking is wel weer duidelijk dat je niet weet waar je over praat
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:35:55 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60764584
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:44:12 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60764871
Ja und? Ik rij met m'n eigen auto ook zo zuinig mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik daarmee ander verkeer tot last ben. En toch is 1 op 18 in de zomer geen probleem.... op benzine met een Civic Sedan. (Geen hybride dus)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60765369
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef Catch22- het volgende:
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
En die mensen rijden vaak zuinig zonder het overige verkeer tot last te zijn. Bovendien is deze rijstijl behalve goed voor de portemonnee ook goed voor het milieu, dus wat is je probleem precies?

Ik stoor me eerder aan de 1 op 5 zuipende SUV's die iets te oude mannetjes moeten rijden om het feit te compenseren dat ze hun veel te kleine leuter niet meer omhoog kunnen krijgen.

Ik rij dadelijk een volledig uitgeruste Civic voor maandelijks de helft van het geld van een kale Audi A3. Kun je toch leuke dingen mee doen, met de kleine 2000 euro die je dan jaarlijks over houdt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60765425
Het laatste waar ik me druk om maak is hoe zuinig ik rij... een collega van mij rijdt met zijn hybride 1:13.5 hoe bedoel je zuinig

Lekker belangrijk ik bespaar zometeen 140 per maand. Als ik dan 1:13.. LEKKER BELANGRIJK
pi_60815529
Voor mij gaat het om het feit dat ik een klasse hoger kan gaan rijden. Ik vind de Honda Civic toch echt een supermooie auto met alle luxe zoals cruise control, automaat, climat control en veel meer opties standaard, waar je bij bijvoorbeeld een audi A3 een kale auto zou krijgen.

Bovendien is het een auto die je niet om de 3 auto's op de weg ziet rijden. Dat het een hybrid is, is voor mij alleen een bonus.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:40:27 #30
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_60882584
Ah ik wist niet dat dit topic hier bestond op Fok! Nou ben ik wel te laat: ben nu namelijk na 8000 km weer een ex-Honda Civic Hybrid rijder voor het komende half jaar... Klote bergweggetjes in Italië (Niet mijn schuld overigens, maar een BMW X5 vs. Hybrid is een gedurfde confrontatie. Had hem toch mooi de linkerachterwiel eraf gereden!) Maar als iemand vragen heeft over de wagen zelf dan ben ik more than pleased om ze te beantwoorden!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_60890927
Is die automaat nog steeds zo krot trouwens ?? Een vriend van me heeft dat ding geleased een paar maanden nadat hij verkrijgbaar was, en met een beetje plankgas invoegen op de snelweg maakt dat ding toeren joh damn die bak zit dan echt 6000 toeren te draaien zonder dat hij een versnelling op schakelt ofzo maar toch versnelt hij nog als een gek heel raar tering herrie ook trouwens dan.

ofzo
  zondag 17 augustus 2008 @ 04:12:31 #32
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60893370
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Horrible Cunt!
pi_60921342
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:12 schreef tong_poh het volgende:
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Voor de luie lezer:

Van Doorne Automobiel Fabriek produceerde ooit het zo succesvolle Nederlandse auto- en vrachtwagenmerk DAF.

De meest bekende vinding van Hub van Doorne is de Continu Variabele
Transmissie. In 1958 ging de CVT in serieproductie en toen DAF als merk verdween, dreigde heel
even ook de CVT -in vroeger jaren ook wel bekend als het ‘pientere pookje’- in de vergetelheid te
raken. Gelukkig kwam het allemaal goed, want diverse merken wilden gebruik maken van de voordelen
van de CVT. Zo heeft de CVT géén koppelomvormer en dus ook niet de aandrijfverliezen die
daarmee gepaard gaan. Bovendien is de CVT compact, licht en relatief simpel geconstrueerd.
Tot slot werkt de CVT variabel en niet trapsgewijs zoals een normale automaat of versnellingsbak.
Daardoor kan bij elke belasting en voertuigsnelheid hét exacte toerental worden gevonden waarbij
de motor het meeste vermogen aflevert of juist het zuinigst presteert, al naar gelang de situatie.

Duwband

Het hart van de CVT wordt gevormd door de variator: een stelsel met twee conische wielen (poelies) waarover een band loopt. De band bestaat uit een flexibele lint van staal, die door de twee poelies flink wordt aangespannen. Op de band zitten allemaal kleine schakeltjes die door de aandrijvende poelie naar de aangedreven poelie worden gedrukt en die ‘onderweg’ geen andere keus hebben dan de gespannen band volgen.
Dankzij dit ‘duwband-principe’ gaat de constructie heel erg lang mee. Dankzij de constructie van de poelies kan de overbrenging worden veranderd: als de duwband over het kleinste diameter van de aandrijvende poelie en de maximale diameter van de aangedreven poelie draait, dan is er sprake van een forse vertraging. Andersom is er juist sprake van een grote versnelling als de diameter aan de aandrijvende kant maximaal is en aan de aangedreven kant minimaal.

Elektromagnetische koppeling

Nog een slimmigheidje van de CVT is de elektromagnetische koppeling, die een koppelomvormer overbodig
maakt. De koppeling is een soort elektromotor die door middel van een magnetisch veld al dan niet een
verbinding maakt tussen de motor en de variator. Een elektronische eenheid regelt de sterkte van het magnetisch veld in de spoel, afhankelijk van signalen die het systeem krijgt van de het motormanagement systeem: een microprocessor die onder andere ‘kijkt’ naar de stand van het gaspedaal, de keuzehendel, het motortoerental en de snelheid van de auto. Wanneer de auto stilstaat en de motor stationair draait, dan loopt er geen stroom door de spoel, ook niet als een versnelling is ingeschakeld: pas als je een beetje gas geeft gaat de auto echt rijden. De CVT heeft dus geen kruipfunctie zoals een conventionele automaat, wat weer gunstig is voor het brandstofverbruik. Tijdens acceleratie activeert de regeleenheid de spoel. Het ijzerstof wordt gemagnetiseerd en verbindt de rotor magnetisch met de externe trommel, waardoor de motor de transmissie gaat aandrijven. De regeleenheid regelt de snelheid waarmee de koppeling aangrijpt, afhankelijk van de druk op het gaspedaal. Hoe geleidelijker dit gebeurt, hoe soepeler de koppeling aangrijpt. Als de auto normaal rijdt, is het magnetische veld stabiel. Dit houdt de trommel en rotor verbonden zonder dat ze elkaar aanraken, waardoor er nagenoeg geen slijtage aan de onderdelen van de koppeling optreedt en het onderhoud tot een minimum blijft beperkt. Naast deze elektromagnetische koppeling is er nog een eenvoudig tandwielstelsel verbonden aan de variator, ten behoeve van de vooruit, neutrale stand en achteruit, met gesynchroniseerde bediening. Ook heeft de CVT een bescheiden hydraulisch systeem, dat de poelies hydraulisch bedient en tevens zorgt voor smering en koeling van de onderdelen.

Anatov

Anatov is een beursgenoteerd bedrijf (tevens een spannend fonds voor beleggers!) dat een razend slimme automaat heeft uitgevonden. De Anatovtransmissie maakt gebruik van koppelontwikkeling voor het schakelmoment: de kracht (ofwel het ‘draaimoment’ of ‘koppel’) die nodig is om de tandwielen in beweging te brengen bepaalt welke versnelling wordt ingeschakeld. Werkt altijd: stel je rijdt met constante snelheid op een vlakke weg, dat zal er weinig kracht op de tandwielen staan en zorgt de Anatov voor een relaxed hoog
verzet en dus een laag toerental. Als de weg vervolgens overgaat in een bergpas en dus stijgt, dan komt er
meer druk op de tandwielen te staan, net zoals er meer druk op je boven-benen komt te staan als je een helling opfietst. De transmissie reageert daarop door een lager verzet te kiezen; niet met ingewikkelde sensoren maar door een even simpel als vernuftig mechaniekje. In tegenstelling tot de CVT heeft de Anatov-transmissie echter nog niet de weg naar massaproductie gevonden.

Prius ECVT

De Toyota Prius hybride-auto heeft een ECVT wat staat voor Electrically Controlled Variable Transmission.
Het werkt echter totaal anders dan de Van Doorne transmissie. De verbrandingsmotor brengt kracht over op
de planeetwielen van een planetair tandwielstelsel en de elektromotor is gekoppeld aan het zonnewiel. Met deze ingenieuze constructie kan met de elektromotor de overbrengingsverhouding worden bepaald. Het systeem heeft veel weg van de elektromagnetische koppeling en maakt een variateur overbodig.
pi_61061176
Hier wat foto's van het modeljaar 2009 US. Of we in Europa dezelfde specs krijgen is nog even afwachten.
De levertijd van mijn Civic is in ieder geval vervroegd van januari 2009 naar november 2008

pi_61061399
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt ).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.

Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:21:01 #36
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61064984
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.

Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.

Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Horrible Cunt!
pi_61065314
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:17 schreef basmens het volgende:
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt ).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.

Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
Op het nieuwe (Europese) model zitten standaard parkeersensoren dus dat houdt in dat jij het nieuwe model zou krijgen (en ik dus ook).
Ook de kleuren wijzigen in het nieuwe model. Op de honda site staan alleen nog de oude kleuren inderdaad.

Ik heb zelf een zwarte besteld met beige leer. Dat blijft nog steeds mogelijk naar ik heb begrepen, alleen wordt nighthawk black nu een of ander zwart met een andere naam.

Hier een lijstje met wijzigingen van modeljaar 2009 tov 2008, overgenomen van Autoweek forum;

1. nieuwe grille en voorbumper (krachtiger uitstraling)
2. koplampen donker getint
3. gewijzigde achterlichten en 3e remlicht
4. 5 spaaks lichtmetalen velgen
5. interieurkleur grijs wordt zwart
6. ivoor blijft beschikbaar
7. standaard parkeersensoren achter
8. achterklep opening op sleutel
9. one touch passeer knipperlicht
10. verlichting voetruimte voorin (footlights)
11. verlichting grond bij open deur (courtesy lights)
12. kleur nighthawk black wordt crystal black pearl (accord 2009)
13. kleur taffeta white wordt premium white pearl
14. prijsverhoging 800 tot 1000 euro
15. prijzen definitief augustus 2008
16. opties blijven navigatie en leer.

[ Bericht 25% gewijzigd door American_Nightmare op 23-08-2008 15:43:56 ]
pi_61065419
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef tong_poh het volgende:
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.

Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.

Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
pi_61065471
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
pi_61065732
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:45 schreef xman het volgende:
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
Nee die worden standaard op het nieuwe model. Althans; ik weet niet of het precies DIE velgen zijn maar wel 5-spaaks in elk geval ipv de schijven van het oude model (blauwe foto's).

Volgens mij zijn die zilveren foto's ook foto's van het Amerikaanse non-hybride model, dus een gewone 1.x / 2.0 bezine motor. Maar blijft van de buitenkant praktisch hetzelfde.
pi_61066569
Thank you very much American_~. Hoop dat het die velgen worden want die vind ik best nice
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:03:16 #42
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61072397
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
Klopt. Met zo'n civic kun je snel genoeg optrekken. Maar ja er zijn mensen die sowieso zo zuinig mogelijk willen rijden met welke auto ze ook rijden, dus ook de hybride. Ze helpen dus niet om het negatief imago, dat het model bij sommige mensen heeft positiever te maken.
Horrible Cunt!
pi_61094192
gek op wielen heeft een stukje over de hybrid 24 aug. rond de 16e minuut.
Niet echt bijzonder maar wel grappig om even te zien wellicht. (nee helaas geen info over 2009 model )
pi_61103715
En het grappige is dat, als je zo zuinig mogelijk wilt optrekken dat je eigenlijk wel de gaspedaal beetje moet indrukken waardoor de elektromotor helpt bij het optrekken... ^^
pi_61110304
Op http://automobiles.honda.com ook al veel foto's van de 2009 Sedans. Hopelijk komt het Europese model er ook zo uit te zien,supervette wagen
pi_61148943
Ok zal even mijn situatie uitleggen en daarna jullie om advies vragen.
Ik heb 3 weken gelden mijn civic besteld(lease), met het bericht dat hij pas in januari te leveren was. Erg jammer en ondertussen wezen informeren voor een voorloopauto of leenauto oid.
2 weken geleden kreeg ik bericht dat door een annulering van een ander ik die civic kon krijgen en deze was geheel naar mijn wens(zwart en met zwarte bekleding), deze zou in oktober geleverd kunnen worden.
Ik blij natuurlijk en hiermee akkoord gegaan, tot die tijd kon ik het wel uitzingen met auto hier en daar lenen.

Werd ik vandaag gebeld dat er iets mis is gegaan en de bekleding is beige
Vind ik niet echt mooi eerlijk gezegd. Nu heb ik de volgende opties:
- 10 oktober met beige bekleding
- 10 oktober met zwart leer, kost mij 40 euro per maand meer(hier ga ik dan zeker wel op afdingen want is toch hun fout)
- opnieuw civic bestellen naar mijn wensen; levertijd januari?
- andere auto

wat is jullie advies? Ik hoorde ook nog iemand die er later leer in heeft laten zetten, wat was daarvan de prijs/kwaliteit?
pi_61153338
Kwaliteit leer achteraf is afhankelijk van inbouwer maar wat ik gezien heb was eigenlijk altijd heel mooi.

Ik neem zelf zwart met lederen beige bekleding, vind ik zelf erg mooi.

Ik zou 'm dus nu nemen eventueel met leer achteraf erop. Een andere auto gaat je veel meer kosten en die 3 maanden nog een andere auto kost je ook minstens 300 euro meer.
pi_61158610
Beige stof is verschikkelijk lelijk, lederen beige is iig heel mooi, 40 euro per maand is wel veel... moet je kijken of je het er voor over hebt
pi_61158700
dank voor jullie kijk op de zaak american en ryan. Inderdaad beige leer is wel ok maar bij mij gaat het dus om stof
moet er nog even over denken en ga zo wel even bellen.
pi_61159996
40 euro per maand is niet zo heel veel hoor, leer kost 2000 euro dus dat komt neer op zo'n 40 euro in het leasebedrag. Ik begrijp dat dit voor jou eigen bijdrage wordt. Die eigen bijdrage mag je weer van je bijtelling aftrekken dus zal die 40 euro je netto misschien 25 a 30 euro kosten (ik ken de berekening niet precies).
pi_61167217
Prima wagen, ben er net nog ruim 2 weken mee door Finland wezen crossen, ook over kuilenpaadjes en alles. Ging prima, niks te klagen Aircootje, dikke stereo...
Alleen de bagageruimte was wat krap bemeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61173585
Ah vet, was die geluidsinstallatie standaard? Want ik heb voor de zekerheid maar de coaxial speaker upgrade gekozen. De bass uitbreiding niet want is las dat die niet zo geweldig is (en kost meer dan 700 euro).
pi_61176352
Oh dat weet ik niet. Hij was niet van mij, een maat van me had hem geleast via z'n werk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61537653
Ik heb gelezen op het civic hybride forum dat de extra speakers nieteens zoveel uitmaken. Een iemand daar omschreef het als "zonde van je geld" omdat de standaard speakers net zo goed geluid zouden geven... De dual cone speakers zouden vnl voor de tweaters zijn meen ik.

Je zou de hoge tonen al beter krijgen als je de paneeltjes in het dashboard voor de tweaters eruit zou halen en met een klein boortje de gaatjes in die paneeltjes uitboort want die zouden erg klein of helemaal niet "open" zijn.

Ik heb er zelf geen ervaring mee...
pi_61549470
Nou ja de upgrade is zo'n 250 euro dus kost me iets van 2 euro per maand. En ik lease dus dan valt er weinig te boren.

Dit is trouwens de eerste (officiele?) foto van het Europese 2009 model:

[ Bericht 4% gewijzigd door American_Nightmare op 11-09-2008 13:55:48 ]
  maandag 15 september 2008 @ 04:48:40 #56
21070 Blackeagle
Being Dutch in India
pi_61637082
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:56 schreef unlisted_user het volgende:

[..]

Voor de luie lezer:

...

Anatov

Anatov is een beursgenoteerd bedrijf (tevens een spannend fonds voor beleggers!) dat een razend slimme automaat heeft uitgevonden. De Anatovtransmissie maakt gebruik van koppelontwikkeling voor het schakelmoment: de kracht (ofwel het ‘draaimoment’ of ‘koppel’) die nodig is om de tandwielen in beweging te brengen bepaalt welke versnelling wordt ingeschakeld. Werkt altijd: stel je rijdt met constante snelheid op een vlakke weg, dat zal er weinig kracht op de tandwielen staan en zorgt de Anatov voor een relaxed hoog
verzet en dus een laag toerental. Als de weg vervolgens overgaat in een bergpas en dus stijgt, dan komt er
meer druk op de tandwielen te staan, net zoals er meer druk op je boven-benen komt te staan als je een helling opfietst. De transmissie reageert daarop door een lager verzet te kiezen; niet met ingewikkelde sensoren maar door een even simpel als vernuftig mechaniekje. In tegenstelling tot de CVT heeft de Anatov-transmissie echter nog niet de weg naar massaproductie gevonden.

...
Je bedoeld natuurlijk Antonov

Maar wat voor lijst met "After market" accessiores zijn er beschikbaar?
Ik ben niet in de mogelikheid om even naar de dealer te gaan om dit na te vragen
Sommige dingen in het leven moet je gewoon accepteren zoals ze zijn.
pi_61638848
quote:
Op maandag 15 september 2008 04:48 schreef Blackeagle het volgende:

[..]

Je bedoeld natuurlijk Antonov

Maar wat voor lijst met "After market" accessiores zijn er beschikbaar?
Ik ben niet in de mogelikheid om even naar de dealer te gaan om dit na te vragen
Je zou hier eens kunnen kijken:

Klik

Daar staat een flink deel van de opties op een rijtje.

Maar iedere Honda-dealer kan zelf nog dingen leveren zoals fietsendragers en zo...

En de text die je quote is rechtstreeks van een website - geen idee of het Antonov of Anatov is.
  donderdag 25 september 2008 @ 14:58:58 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61905377
Mijn huisgenoot heeft een Civic Hybrid sinds een paar dagen. Gisteren ben ik een stukje wezen rijden. Ik vond het een erg fijne auto! Alleen vond ik de remmen erg wennen, dat kan wellicht nieuwigheid zijn. Verder vond ik het dichtgooien van de deur wel wat blikkerig klinken, iets waar ik niet zo van hou. Maar de rijeigenschappen waren prima en hij is goed stil van binnen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:55:34 #59
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_62269910
Bij mij op het werk hebben ze ook hybride civics als bedrijfsauto. Ik was er vandaag mee op pad en zag op de radio dat je voor de aux in kunt kiezen. Echter kon ik het aansluitpunt niet vinden. Boekje was ook niet aanwezig. Morgen ben ik weer op pas met de civic en wil ik graag mijn mp3 speler aansluiten zodat ik naar mijn eigen muziek kan luisteren.
Dus als iemand me kan zeggen waar ik mijn snoertje in kan prikken zou ik zeer dankbaar zijn.
Life in the so-called space age.
pi_62274824
handschoenkastje? armleuning?
anders weet ik het niet
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:44:06 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62282995
Blijft een schitterende auto
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:41:39 #62
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62284495
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:55 schreef Icefire1971 het volgende:
Bij mij op het werk hebben ze ook hybride civics als bedrijfsauto. Ik was er vandaag mee op pad en zag op de radio dat je voor de aux in kunt kiezen. Echter kon ik het aansluitpunt niet vinden. Boekje was ook niet aanwezig. Morgen ben ik weer op pas met de civic en wil ik graag mijn mp3 speler aansluiten zodat ik naar mijn eigen muziek kan luisteren.
Dus als iemand me kan zeggen waar ik mijn snoertje in kan prikken zou ik zeer dankbaar zijn.
Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.
Horrible Cunt!
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:59:22 #63
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_62317353
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:41 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.
Ben benieuwd, ook daar niet gezien (maar misschien niet goed genoeg gezocht). Had voor de zekerheid een mp3 cdtje meegenomen en heerlijk genoten van twee keer 1,5 uur Depeche Mode.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:58:34 #64
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_62318560
TVP. Ik denk dat ik binnenkort ook rondrijd in deze auto.

Ik overweeg zelfs om de automaat versie te kiezen. Wie heeft ervaring met deze uitvoering, en trekt dat een beetje sportief op?
  FOK!fotograaf zondag 12 oktober 2008 @ 11:12:49 #65
842 Zorro
Z
pi_62323660
Eeehmm.... Deze auto HEEFT niet eens een handgeschakelde uitvoering
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_62323704
Prius en Civic zijn echt om te
Wat een pauper bak.. Je ziet van die kneuzen erin cruisen die wel een auto willen, maar het eigenlijk niet kunnen betalen.. Zelfde volk als het Dacia volk.. blegh
pi_62323743
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wat foto's van het modeljaar 2009 US. Of we in Europa dezelfde specs krijgen is nog even afwachten.
De levertijd van mijn Civic is in ieder geval vervroegd van januari 2009 naar november 2008

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mijn god.. Kijk de afwerking van het interieur. Wat een tupper-ware
Kijk eens goed naar de auto, of zijn de foto's niet goed. Het is buiten de getallenreeks ontworpen. Het is een dik en te hoog skateboard met mini wielen..
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:20:38 #68
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_62323767
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:58 schreef Ixnay het volgende:
TVP. Ik denk dat ik binnenkort ook rondrijd in deze auto.

Ik overweeg zelfs om de automaat versie te kiezen. Wie heeft ervaring met deze uitvoering, en trekt dat een beetje sportief op?
Tja, nee deze auto trekt niet sportief op. Er zit een s-stand op maar dat levert niet veel meer op dan meer touren maken bij optrekken. Merkbaar sneller wordt ie er niet van.
Ik moet wel zeggen dat het automaat rijden me beter bevalt dan ik er van tevoren van gedacht had. Voor stadrijden en filerijden is het sowieso perfect wat mij betreft.

(voor het eerst in een automaat: linker been ver van de pedalen zetten; en vast)
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:35:40 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_62323960
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:12 schreef Zorro het volgende:
Eeehmm.... Deze auto HEEFT niet eens een handgeschakelde uitvoering
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik zag net daarvoor dat iemand het over schakelen had.
pi_62324265
Mensen hebben tegenwoordig of geen geld meer, of geen smaak
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:38:59 #71
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62324939
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:56 schreef draaijer het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig of geen geld meer, of geen smaak
Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?
Horrible Cunt!
pi_62325193
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:38 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)

De allermooiste is de GT2
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:46:06 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62326211
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)

Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.

edit: De 997 modellen vind ik overigens niet de mooiste 911's. Wel mooi hoor, maar de 993 vind ik nog steeds het mooiste.
pi_62327681
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.

edit: De 997 modellen vind ik overigens niet de mooiste 911's. Wel mooi hoor, maar de 993 vind ik nog steeds het mooiste.
Ik had het laatste model A4 totdat het huidige nieuwe model er kwam. Toen heb ik een 3-serie aangeschaft omdat ik niet kon wachten. Ik vond de A4 toch fijner en ik denk dat de nieuwe A4 nog fijner is.
Grappig dat je de 993 mooier vindt. Dat vinden de meeste mensen. de 4S van de 993 GENIAAL
996 is een desinvestering (zoals elke auto) maar toch wel een echte Porsche. De komlampen zijn om te janken
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:19:38 #75
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62335625
Ik heb er 1 besteld. Vrijdag bericht gekregen. In maart 2009 ben ik als eerste aan de beurt!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:53:16 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62336693
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb er 1 besteld. Vrijdag bericht gekregen. In maart 2009 ben ik als eerste aan de beurt!
Dat is een flinke levertijd! Volgens mij was het een half jaar geleden veel korter.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:29:20 #77
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62337802
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

In andere woorden, kan ik het ook omdraaien. Ik begrijp de hele fascinatie van mensen voor porsches niet. Maar ik ga tenminste niet zeggen, dat porscheliefhebbers geen smaak hebben. Zeggen dat anderen geen smaak hebben is een behoorlijk irritante vorm van arrogantie.
Horrible Cunt!
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:21:03 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_62339336
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik zag net daarvoor dat iemand het over schakelen had.
De Civic Hybride is t/m modeljaar 2005 een schakelauto geweest, vanaf modeljaar 2006 is het (net als de Prius) een automaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_62339697
Ik snap echt niet waarom sommige mensen zich zo bemoeien met andermans zaken.

De TS van het eerste deel vroeg om het volgende:
"Zijn er nog meer mensen van plan om deze auto te bestellen, of hebben 'm al besteld? Waar ik benieuwd naar ben is de verschillen met het nieuwe model, dat vanaf aug/sept geproduceerd gaat worden. Weet iemand hier iets van?"

Waarom moeten al die macho's weer bewijzen wat voor dikke auto ze zouden kiezen om wat AnDerS te compenseren. Als je reageert zeg dan wat nuttigs of anders hou je ....

Mensen die voor deze auto gekozen hebben moeten dat zelf weten. Het is gewoon een zeer complete middenklasser voor de prijs van een standaard kleine auto. Er zullen genoeg vrijgezelle jongeren hier zijn zonder enige verantwoordelijkheid. Er zijn ook heel veel mensen met families en het verschil in belasting tussen deze auto en iets vergelijkbaars (niet hybride) is gewoon een zeer dikke (+-2000 euro) vakantie per jaar. Dat is dus 8000 euro in 4 jaar (ligt aan leasecontract). Het is niet de vraag of je het geld hebt, maar wat je met je geld wilt doen. Een redelijk luxe splinternieuwe auto, echt niet slechter dan een Toyota, Opel, Citroen en al die andere B merken en 2000 euro per jaar in mijn ZAK. Dan ga jij maar lekker in je WhAtEvER rijden.

Dat de overheid het JE zo lastig maakt is wat anders. Diesels zijn tegenwoordig veel schoner dan benzine auto's. Het is allemaal onzin, maar het is eenmaal zo. Milieu aspect is wat anders. Daar ga ik niet eens op in.
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:28:33 #80
Stranger than fiction
pi_62343026
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is een flinke levertijd! Volgens mij was het een half jaar geleden veel korter.
Je hebt met die leasemaatschappijen last van het feit dat ze vanaf half november tot januari niks leveren. Begin 2009 worden er dus stapels geleverd...
pi_62358954
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef tong_poh het volgende:

[..]

In andere woorden, kan ik het ook omdraaien. Ik begrijp de hele fascinatie van mensen voor porsches niet. Maar ik ga tenminste niet zeggen, dat porscheliefhebbers geen smaak hebben. Zeggen dat anderen geen smaak hebben is een behoorlijk irritante vorm van arrogantie.
Je zou ook niet serieus genomen worden als je Porsche liefhebbers zou afschilderen door te zeggen dat ze geen auto smaak hebben
pi_62363401
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:15 schreef draaijer het volgende:
Prius en Civic zijn echt om te
Wat een pauper bak.. Je ziet van die kneuzen erin cruisen die wel een auto willen, maar het eigenlijk niet kunnen betalen.. Zelfde volk als het Dacia volk.. blegh
ohw wat een zielig gefrustreerd figuur ben je toch.

Die 120 euro die ik zometeen per maand bespaar, steek ik 10x liever in het circuit rijden (op de motor) stoppen. Echt waar... wat interesseerd mij een auto nou . Dat ding moet me van A naar B brengen en ik wil alle luxe aan boord.

Get a life.
pi_62363561
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je zou ook niet serieus genomen worden als je Porsche liefhebbers zou afschilderen door te zeggen dat ze geen auto smaak hebben
Porche

Porche is de "VW Golf GTI" voor mensen die wat meer geld te besteden hebben.
Als je zoveel geld voor een auto neerlegt koop dan wat exclusiefs maar geen Porche

Het grappigste zijn mensen die een Porsche Boxter kopen en dan denken dat ze een snelle auto hebben
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:35:06 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62364230
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Porche

Als je zoveel geld voor een auto neerlegt koop dan wat exclusiefs maar geen Porche

Het grappigste zijn mensen die een Porsche Boxter kopen en dan denken dat ze een snelle auto hebben
!!

Jij hebt er duidelijk veel verstand van..
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:56:11 #85
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62364870
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Denk je nou echt werkelijk, dat een stel meelopers mij wat boeit. Ik vind porsches qua uiterlijk ongelooflijk saai. Qua motortechniek vind ik ze wel weer interessant.

Ik begrijp de vergelijking met een volkswagen golf wel. Het is een auto, die in al die jaren vrij weinig qua vorm geëvolueerd is. Je kunt de huidige porsche nog herleiden tot de oer-porsche. Tevens is er voor dat geld tegenwoordig leukere auto's te krijgen.

Maar koop jij maar een porsche als je dat leuk vindt. ik hou je niet tegen. Jij vindt ze toch mooi, daar gaat het toch om.
Horrible Cunt!
pi_62364928
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

!!

Jij hebt er duidelijk veel verstand van..
Verklaar je nader..
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:04:16 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62365091
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Verklaar je nader..
Ja, komop zeg. Een Golf met een 911 vergelijken. Daar ga ik écht niet op in. Je kunt Porsche niet eens goed spellen, laat staan dat je er verstand van hebt.
pi_62365262
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, komop zeg. Een Golf met een 911 vergelijken. Daar ga ik écht niet op in. Je kunt Porsche niet eens goed spellen, laat staan dat je er verstand van hebt.
Ik vind het gewoon een smakeloze 13 in een dozijn juppe bak. Daar sta je dan met je Cayman voor het stoplicht, word je eruit getrokken door een gechipte Seat Leon cupra !

Koop dan een echte Porsche GT2 / GT3 daar kan ik dan wel weer respect voor hebben. Alles daaronder !!
.
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:14:28 #89
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62365363
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:56 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Denk je nou echt werkelijk, dat een stel meelopers mij wat boeit. Ik vind porsches qua uiterlijk ongelooflijk saai. Qua motortechniek vind ik ze wel weer interessant.

Ik begrijp de vergelijking met een volkswagen golf wel. Het is een auto, die in al die jaren vrij weinig qua vorm geëvolueerd is. Je kunt de huidige porsche nog herleiden tot de oer-porsche. Tevens is er voor dat geld tegenwoordig leukere auto's te krijgen.

Maar koop jij maar een porsche als je dat leuk vindt. ik hou je niet tegen. Jij vindt ze toch mooi, daar gaat het toch om.
Dat maakt de 911 juist legendarisch. Er zit een heel verschil in de oerporsche en de huidige 997. Op ieder vlak is de auto flink veranderd, ook uiterlijk natuurlijk. Maar het blijft onmiskenbaar een 911, en dat is mooi.

Misschien zijn er leukere auto's in dezelfde categorie te koop maar weinig betere.

Het is maar goed dat mensen een andere smaak kunnen hebben.

Maar volgens mij gaat het hier over de Civic Hybrid. Naar mijn mening een prima auto overigens.
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:36:02 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62365834
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon een smakeloze 13 in een dozijn juppe bak. Daar sta je dan met je Cayman voor het stoplicht, word je eruit getrokken door een gechipte Seat Leon cupra !

Koop dan een echte Porsche GT2 / GT3 daar kan ik dan wel weer respect voor hebben. Alles daaronder !!
.
Een gechipte Seat vergelijken met een geraffineerde Porsche, weer een blijk van onwetendheid.
Een Impreza WRX, zelfs een niet-STi, accelereert een Cayman er ook uit. En die Seat ook, zeker wanneer gechipt.

Als we dan toch aan het accelereren zijn, zullen we ook wat bochten meepakken en even lekker in de remmen gaan? Ik neem aan dat je weet dat de steering en handling van de Cayman zo'n beetje de beste in zijn segment is?
pi_62368370
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die 120 euro die ik zometeen per maand bespaar, steek ik 10x liever in het circuit rijden (op de motor) stoppen. Echt waar... wat interesseerd mij een auto nou . Dat ding moet me van A naar B brengen en ik wil alle luxe aan boord.

Get a life.
Gefrustreerd?! Ik geniet van het leven

pi_62368377
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Porche

Een Boxter is inderdaad een snelle auto. Ik vraag me af of je weleens in een recent model hebt gereden. Ik denk namlijk van niet. Zelfs een Boxter is een prima bak. Zou niet mijn keuze zijn, maar op die auto is weinig aan te merken en hij is snel. Met een S blaf je de nieuwe 3.2 V6 Audi TT echt weg
pi_62368387
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

.
Jaloezie is waar jij tegenaan loopt. Vergelijk jij altijd appels en peren?
Een Elise trekt een Cupra eruit.. Lekker spannend. Het gaat om de uitstraling, gevoel en experience..
Een Cupra staat in de achterwijken en als het licht is, kan je daar niet in gezien worden. Een recente Porsche wel
pi_62369579
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een Boxter is inderdaad een snelle auto. Ik vraag me af of je weleens in een recent model hebt gereden. Ik denk namlijk van niet. Zelfs een Boxter is een prima bak. Zou niet mijn keuze zijn, maar op die auto is weinig aan te merken en hij is snel. Met een S blaf je de nieuwe 3.2 V6 Audi TT echt weg
Een Boxter snel? laatst nog een sprintje tegen gedaan op de snelweg. Daar was weinig indrukwekkends aan.
pi_62369605
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een Elise trekt een Cupra eruit.. Lekker spannend. Het gaat om de uitstraling, gevoel en experience..
Een Cupra staat in de achterwijken en als het licht is, kan je daar niet in gezien worden. Een recente Porsche wel

Jaloezie??! Voor dat geld zou ik gewoon iets kopen wat minder allerdaags is.Dat heeft niks met jaloezie te maken .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:14:42 #96
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62370411
quote:

[..]

Ik heb jouw fotoboek bekeken. Nu ga ik niet uitspraken maken of je lelijk bent of zoiets, want ook dat is aan smaak onderhevig. Maar wel wil ik 1 ding opmerken. Ik zeg het even in het engels: You like to keep up your appearance. Ik vind alleen wel dat je doorslaat. Je doet alsof mensen die niet in een porsche willen rijden of andere auto's van jouw keuze minderwaardig zijn.

Je zou eens moeten kijken bij mijn werk op het parkeerplaats. Daar staan dikke auto's, waaronder jouw geliefde porsches. Ook staan daar: BMW M3's, een Corvette, binnenkort een Nissan GTR, Audi S4's, Enzovoorts. Ook natuurlijk die iets normalere auto's van Mercedes, BMW, Audi. Maar allemaal meestal met redelijk pk's alleen niet de topmodellen. Maar er staan ook wrakken tussen. Bijv peugeots van 15 jaar die bijna op zijn.

En geen enkel persoon doet denigrerend over de auto keuze van een ander. Integendeel! Ze respecteren de keus van een ander. Uiterlijk vertoon is niet zo belangrijk voor veel mensen ook al verdienen ze goed. Maar waarschijnlijk is dat anders in jouw branche. Allemaal mensen die zich dik in de schulden werken om maar iets "rijker" te lijken dan een ander. Ik denk dat je eens moet realiseren dat velen de auto alleen als vervoersmiddel zien en niet als "pats object"
Horrible Cunt!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:46:48 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_62371167
quote:
[..]
Zelf beginnen te miepen over een Porsche in een Hybride topic en vervolgens een ander verwijten dat hij appels met peren vergelijkt?

Kom op zeg, je gaat in een Panda-topic toch ook niet over een Mercedes zitten drammen?!
Waar gaat dit nou helemaal over, het gros van de hybride-rijders is lease-rijder en die kiezen vooral voor de hybride omdat het ze een flink bedrag per maand aan bijtelling bespaart.

Verder zijn er ook nog mensen die een hybride gewoon kopen, en dat zijn over het algemeen mensen die zich of heel erg bewust zijn van de kosten van het autorijden, of die hun verspil van energie op andere vlakken willen afkopen met een milieuvriendelijke auto.

Als ik zo kijk wat er aan niet-lease-leeftijd in de gemiddelde hybride rondrijdt dan zijn dat vaak mensen die al aardig grijs zijn, je kunt er dus vanuit gaan dat die zich iig niet in de schulden steken voor een patserbak die ze zich eigenlijk niet kunnen permitteren, maar gewoon een goede, complete en zuinige auto willen hebben omdat ze van A naar B moeten.
Ik vermoed overigens dat je die grijze categorie die in een hybride rijdt helemaal niet in een Porsche wilt hebben.... dat zou een killer zijn voor het imago. En die groep kan die Porsche waarschijnlijk wel kan betalen.

BTW: ik wil graag een Aston Martin, maar zolang die nog niet binnen m'n budget past zou ik niet weten waarom ik niet in een hybride zou kunnen rijden....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_62371990
Jawel, we hebben een beller...

In mijn op meldde ik:
quote:
Zo, deel 1 is zo te lezen goed volgespamd door de voor- en tegenstanders. Hopelijk blijft het welles-nietes gezeur daar ook bij...

Dan nu poging 2, laten we wat aardiger blijven hier...
Hierbij het verzoek aan Draaijer om zich buiten het Honda Civic Hybrid topic bezig te houden met persoonsverheerlijking, zijn voorliefde voor Porsche en zijn visie op mensen die Honda Civic Hybride rijden...

Graag nu OnTopic verder...
pi_62374689
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:14 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb jouw fotoboek bekeken. Nu ga ik niet uitspraken maken of je lelijk bent of zoiets, want ook dat is aan smaak onderhevig. Maar wel wil ik 1 ding opmerken. Ik zeg het even in het engels: You like to keep up your appearance. Ik vind alleen wel dat je doorslaat. Je doet alsof mensen die niet in een porsche willen rijden of andere auto's van jouw keuze minderwaardig zijn.

Je zou eens moeten kijken bij mijn werk op het parkeerplaats. Daar staan dikke auto's, waaronder jouw geliefde porsches. Ook staan daar: BMW M3's, een Corvette, binnenkort een Nissan GTR, Audi S4's, Enzovoorts. Ook natuurlijk die iets normalere auto's van Mercedes, BMW, Audi. Maar allemaal meestal met redelijk pk's alleen niet de topmodellen. Maar er staan ook wrakken tussen. Bijv peugeots van 15 jaar die bijna op zijn.

En geen enkel persoon doet denigrerend over de auto keuze van een ander. Integendeel! Ze respecteren de keus van een ander. Uiterlijk vertoon is niet zo belangrijk voor veel mensen ook al verdienen ze goed. Maar waarschijnlijk is dat anders in jouw branche. Allemaal mensen die zich dik in de schulden werken om maar iets "rijker" te lijken dan een ander. Ik denk dat je eens moet realiseren dat velen de auto alleen als vervoersmiddel zien en niet als "pats object"
Dude.. Het is passie.. Begrijp dat..
Ik vind een GTR, Audi RS en S'en uiteraard schitterend. Ik heb zelf een langzamere BMW..
Mijn mening was dat een prius en civic foei lelijk is.. Dat vind jij blijkbaar een schok.. So let it be my oppinion en geniet van de dingen die jij kan waarderen
pi_62375384
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Get a life.
Draag je ook een simpele digitale Casio, omdat die de tijd toch beter aangeeft dan een mooie mechanische klok?
Haal je ook al je kleren bij de Wibra/Zeeman etc.? Bespaar je ook behoorlijk wat per maand mee...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:09:39 #101
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62381411
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:55 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dude.. Het is passie.. Begrijp dat..
Ik vind een GTR, Audi RS en S'en uiteraard schitterend. Ik heb zelf een langzamere BMW..
Mijn mening was dat een prius en civic foei lelijk is.. Dat vind jij blijkbaar een schok.. So let it be my oppinion en geniet van de dingen die jij kan waarderen
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.

Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
Horrible Cunt!
pi_62385753
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.

Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
I'm touched
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:25:45 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62388030
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelf beginnen te miepen over een Porsche in een Hybride topic en vervolgens een ander verwijten dat hij appels met peren vergelijkt?
Iemand vroeg wat hij mooie auto's vindt. Wel even lezen voor je reageert aub..
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:28:42 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62388130
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:23 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Draag je ook een simpele digitale Casio, omdat die de tijd toch beter aangeeft dan een mooie mechanische klok?
Haal je ook al je kleren bij de Wibra/Zeeman etc.? Bespaar je ook behoorlijk wat per maand mee...
Boodschappen bij de Aldi en Lidl ga je ook niet dood aan.

Iedereen stelt andere prioriteiten.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:33:07 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62388274
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:33:13 #106
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62390292
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

I'm touched
Ondertussen zit je je te verbijten.
Horrible Cunt!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:44:46 #107
Stranger than fiction
pi_62396867
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.
pi_62410123
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:33 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ondertussen zit je je te verbijten.
Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:41:25 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62410316
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.
28.000, de Civic Hybrid 25.000. Maar het ging om meer om het idee dat de aankoopprijs van de auto in deze niet zo'n grote rol speelt zoals werd verondersteld. Voor de 25.000 euro van een nieuwe Civic kun je een zeer puike Audi A4 occasion kopen bijvoorbeeld, dan was er ook niks aan het handje geweest blijkbaar.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:25:54 #110
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62411423
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragen
Horrible Cunt!
pi_62412264
Pas nog een stukje mee getuft .

Auto ziet er mooi uit ( alsof je in de stuurhut zit van een spaceship ) zit goed , maar het is niks voor mij .
Hij rijd erg confortabel , ik stond wel even raar te kijken dat ie afsloeg op het moment dat ik stil stond ( wist dat het een hybid was maar dat truukje was me niet bekend ) .

Ik vind hem lekker vlot ( automaat versie ) en leker op de weg liggen ,

Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .

Maar verder puik ding
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:56:29 #112
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_62413709
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:

Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .

Ik let er meestal niet zo op, maar is dit niet het geval bij de meeste moderne auto's?
Horrible Cunt!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:09:43 #113
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62416040
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:
Pas nog een stukje mee getuft .

Auto ziet er mooi uit ( alsof je in de stuurhut zit van een spaceship ) zit goed , maar het is niks voor mij .
Hij rijd erg confortabel , ik stond wel even raar te kijken dat ie afsloeg op het moment dat ik stil stond ( wist dat het een hybid was maar dat truukje was me niet bekend ) .

Ik vind hem lekker vlot ( automaat versie ) en leker op de weg liggen ,

Maar verder puik ding
Waarom zou je iets in je cockpit willen bouwen (behalve een carkit) ?
pi_62416285
Nou precies een carkit .

En of dat bij iedere moderne auto is , nee valt opzich wel mee , maar bij deze moet je toch ff wat slopen .

normaal bouw ik een carkit in dan doe ik er +- 1,5 uur over deze 3,5 uur
pi_62425340
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.

Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:34:36 #116
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62426764
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.

Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
Ik vind 60 euro per maand wel érg veel!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:39:50 #117
Stranger than fiction
pi_62426888
Dat ding kost 1600e.....
pi_62429838
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:

Kijk eens op het Honda Hybrid Forum - daar staan wel een paar reacties van mensen die dat hebben...

Ik heb de opbouw Garmin widescreen navigatie, bevalt me erg goed - enige nadeeltje is dat de voet wat trilt als je over slechte wegen rijdt... maar als nadeel van die inbouw geldt weer dat ze je auto er kennelijk snel voor openbreken (werd me bij de dealer verteld).
pi_63014487
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.
Nou over die keuze hoef ik dan echt niet lang na te denken.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:23:35 #120
Stranger than fiction
pi_63017866
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.
Nou over die keuze hoef ik dan echt niet lang na te denken.
It's the economy stupid.
pi_63031169
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat ding kost 1600e.....
Mocht je willen.. het orginele honda systeem kost 3500 euro :0

Ik laat er een JVC unit inzetten, kan hetzelfde, kost de helft.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:05:23 #122
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_63031353
Ik ga zaterdag even een proefrit doen en een offerte op laten maken
  maandag 10 november 2008 @ 22:20:50 #123
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_63115810
Net bericht gekregen van de leasemaatschappij dat ik halverwege Jan 2009 mijn HCH op mag komen halen Het mooiste is dat het de 2009 model betreft, aldus de leasemaatschappij! Ben benieuwd
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 10 november 2008 @ 22:47:12 #124
Stranger than fiction
pi_63116767
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:20 schreef johanmulder het volgende:
Net bericht gekregen van de leasemaatschappij dat ik halverwege Jan 2009 mijn HCH op mag komen halen Het mooiste is dat het de 2009 model betreft, aldus de leasemaatschappij! Ben benieuwd
Hoe lang heb je dan mogen wachten?
  maandag 10 november 2008 @ 22:55:52 #125
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_63117097
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Hoe lang heb je dan mogen wachten?
Om een lang verhaal kort te maken: dit wordt mijn tweede HCH. De eerste is echter na een ongeval in Italië total-loss verklaard. Ik wacht nu 3 maanden ongeveer, dus 5 maanden in totaal.
  maandag 10 november 2008 @ 23:09:11 #126
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_63117550
Zo offerte op laten maken voor een HCH. Nu nog even doorsturen naar de lease maatschappij

Het wordt een witte met donker grijze 17inch lichtmetaal 5 spaaks velgen.
Interieur wordt bordeaurood . Misschien dat ik nog wel ergens anders ga kijken voor velgen (als ik toestemming krijg van de lease maatschappij) vind 2700 euro voor de 17inch 5 spaaks toch aan de forse kant.

Nog even een testrit gemaakt en je merkt toch dat er meer zit tussen het gaspedaal en het motorblok. Gasresponse is wat trager, je gevoel voor snelheid is ook kompleet anders door de automaat en het toerental wat anders is. Ik vind hem overigens wel verrassend comfortabel bij met een cruise snelheid van 150/160 op de snelweg

Qua stoelen en rijgedrag in de bochten vind ik de HCH wel een stuk minder verfijnt als mijn Seat Leon uit 2006.... maargoed je kan niet alles hebben

Wat is het VDO systeem wat standaard in de HCH zit trouwens bagger

Zo moet hij gaan worden

[ Bericht 13% gewijzigd door Revolution-NL op 10-11-2008 23:19:38 ]
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:32:54 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63122339
Ik ben anti-hybride door het hele groene gedoe eromheen, maar als ik naar de bijtelling kijk is zo'n civic nog best goed te doen
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_63122777
Ik vraag me bij hybride auto's af wat ze straks doen op de tweedehands markt. Het lijkt mij dat de accu's niet eeuwig meegaan en zal dus wel een flink kosten plaatje worden als ze vervangen moeten worden.

Dat zal de populariteit op de lange termijn niet goed doen.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:59:01 #129
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_63122792
Ik kies deze auto alleen om de bijtelling en hij ziet er ook nog eens best goed uit.

De HCH wordt trouwens gerestyled. Vanaf wanneer is deze verkrijgbaar?
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:08:27 #130
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_63122959
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik kies deze auto alleen om de bijtelling en hij ziet er ook nog eens best goed uit.

De HCH wordt trouwens gerestyled. Vanaf wanneer is deze verkrijgbaar?
Vanaf 2009 .
In Bois Utrecht staat het nieuwe model. Ziet er een stukke strakker uit, met name de voorkant.
Ook zitten er in het 2009 model standaard parkeersensoren
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:51:38 #131
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_63131351
Dat 2009 model wil ik dus. Heb je er geen pics van?
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:10:23 #132
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_63133553
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
American_Nightmare heeft eind augustus in deze topic een aantal foto's van het 2009 model gepost.
Ziet er een stuk strakker uit! Vooral de 5-spaaks velgen en de verbeterde look vind ik erg mooi. Er staat ook nog ergens een lijst met verbeteringen toc de pre-2009 model in deze topic als je wilt weten wat er beter/anders is geworden. Ik kan iig niet wachten tot 14 januari (N)
  dinsdag 11 november 2008 @ 17:53:15 #133
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63134602
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:58 schreef Estate het volgende:
Ik vraag me bij hybride auto's af wat ze straks doen op de tweedehands markt. Het lijkt mij dat de accu's niet eeuwig meegaan en zal dus wel een flink kosten plaatje worden als ze vervangen moeten worden.

Dat zal de populariteit op de lange termijn niet goed doen.
ik las dat er prii (priussen) als taxi rijden (australie) met 500.000km op de teller met de orginele accus
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:07:56 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63142968
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:32 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben anti-hybride door het hele groene gedoe eromheen, maar als ik naar de bijtelling kijk is zo'n civic nog best goed te doen
Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bak
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:09:00 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63143014
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Google?
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:57:19 #136
Stranger than fiction
pi_63144571
  woensdag 12 november 2008 @ 00:33:06 #137
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_63147324
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bak
Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?

Ik persoonlijk zou zo een hybride kopen als hij voldeed aan mij eisen. ik heb laats een testrit gemaakt met de Lexus GS 450h. Geweldige auto, totdat ik de kofferbak opendeed.

Nu moet ik eerlijk gezegd zeggen, dat ik nu besloten heb om toch een meer sportief auto te kopen, maar ik zal zeer zeker geen nee zeggen tegen een hybride.
Horrible Cunt!
  woensdag 12 november 2008 @ 09:42:05 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63151058
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:33 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?

Ik persoonlijk zou zo een hybride kopen als hij voldeed aan mij eisen. ik heb laats een testrit gemaakt met de Lexus GS 450h. Geweldige auto, totdat ik de kofferbak opendeed.

Nu moet ik eerlijk gezegd zeggen, dat ik nu besloten heb om toch een meer sportief auto te kopen, maar ik zal zeer zeker geen nee zeggen tegen een hybride.
Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waarom
  woensdag 12 november 2008 @ 12:07:11 #139
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_63154873
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waarom
Natuurlijk had je mij niet gequote. En hij kan als enige aangeven waarom hij er een probleem mee heeft. ik speculeerde alleen over waarom hij die probleem heeft. Ik kan natuurlijk niet in iemand zijn hoofd kijken.Maar imago speelt bij jongeren heel erg mee.

Wat ik ook wilde aangeven is, dat er ook hybrides zijn die meerdere aspecten van het rijden kunnen combineren zoals de Lexus hybrides. 3.5 V6 in de GS 450h rond de 300 pk en toch nog rond de 1 op 10 zitten met een vlotte rijstijl. En de CO2 uitstoot is een stuk minder dan mijn huidige wagen.

In de toekomst komen er ook hybride sportauto's en dan wordt het pas echt leuk. Honda wil dat bijvoorbeeld al doen met de opvolger van de CRX.
Horrible Cunt!
  woensdag 24 december 2008 @ 15:53:13 #140
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64327889
Ik wil de Civic Hybrid 2009 bestellen in het zwart, maar dan is je interieur beige.
En je kunt niks anders kiezen. Best kut.
pi_64329435
Ah nee! De Civic hybrid. Vast een goed ding, maar lelijk! Niet te zuinig zeg.

Haha zuinig! Hoe grappig.

Sorry.
In uw gelaat!
  woensdag 24 december 2008 @ 16:56:43 #142
Stranger than fiction
pi_64330148
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil de Civic Hybrid 2009 bestellen in het zwart, maar dan is je interieur beige.
En je kunt niks anders kiezen. Best kut.
Je hebt zwarte en beige bekleding, bovendien kan je met leer elke kleur kiezen...
pi_64335191
Hybrid
Wat doen we met de afgeschreven accu's?
pi_64336212
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid

Interesseerd mij niet, ik ga er zometeen 130 euro netto p/mnd op voorruit, ook al dumpen ze de accu's in de Noordzee, i don't care.
pi_64336331
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Interesseerd mij niet, ik ga er zometeen 130 euro netto p/mnd op voorruit, ook al dumpen ze de accu's in de Noordzee, i don't care.
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden
pi_64336414
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden
Dat zal ik met veel plezier doen idd.
  woensdag 24 december 2008 @ 23:34:46 #147
Stranger than fiction
pi_64343628
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid
Jezus man, in dat andere topic hebben ook al meerdere mensen hierop gereageerd. 95% van de accu kan weer hergebruikt in nieuwe accu's.
  donderdag 25 december 2008 @ 00:43:24 #148
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64345996
Wat is er eigenlijk zo lelijk aan?
Het is een vrij standaard sedan.

Ik kan me voorstellen dat iemand die normale Civic lelijk vindt met al dat glas en die Hi-Tec frutseltjes eraan.
Maar dit is toch een hele gewone auto?
  donderdag 25 december 2008 @ 01:21:36 #149
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64347225
Ach, daar komt draaijer ook weer met zijn hetze tegen hybrides. Wat een trieste vent is het toch.
Horrible Cunt!
  donderdag 25 december 2008 @ 10:50:20 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64351305
quote:
Op donderdag 25 december 2008 01:21 schreef tong_poh het volgende:
Ach, daar komt draaijer ook weer met zijn hetze tegen hybrides. Wat een trieste vent is het toch.
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegen
  donderdag 25 december 2008 @ 11:41:14 #151
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64351922
quote:
Op donderdag 25 december 2008 10:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegen
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.

Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.

Trouwens ik vind de civic hybride best mooi. Maar ik vind sowieso de styling van Honda wel mooi (uitzonderingen daargelaten). Ik vind mijn accord bijvoorbeeld nog steeds erg mooi, terwijl veel mensen het een saai uiterlijk vinden hebben. Smaken verschillen (gelukkig).
Horrible Cunt!
  donderdag 25 december 2008 @ 12:05:57 #152
Stranger than fiction
pi_64352341
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:56:05 #153
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64375764
quote:
Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.

Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.

Trouwens ik vind de civic hybride best mooi. Maar ik vind sowieso de styling van Honda wel mooi (uitzonderingen daargelaten). Ik vind mijn accord bijvoorbeeld nog steeds erg mooi, terwijl veel mensen het een saai uiterlijk vinden hebben. Smaken verschillen (gelukkig).
Precies

De keuze van een auto is heel persoonlijk. Sommige mensen willen ook persee een mooie auto met aanzien als status symbool.

Ik rij ook graag in een nette auto waar ik me lekker in voel maar ik besteed liever extra geld aan mijn hobby dat ik een iets mooiere auto heb dan de buurman. Uiteindelijk ben je die dikke Audi A4 ook weer gewent en is het ook weer normaal om zo'n auto te rijden.

Je kan je geld maar 1x uitgeven. Ik rijd nu een Seat Leon maar ik kan niet wachten mijn Civic binnen is, en een mooie auto en weer geld om mijn passie te beoefenen

Dit is toch een schitterende auto!

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 26-12-2008 14:01:06 ]
  vrijdag 26 december 2008 @ 14:09:28 #154
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64376041

Nieuwere versie heeft mooiere velgen en koplampen.
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:54:58 #155
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64378732
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.

Je postgedrag is echter uitgesproken puberaal te noemen, en dat terwijl je de 30 ruimschoots voorbij bent. Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 26 december 2008 @ 16:10:57 #156
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_64379073
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwere versie heeft mooiere velgen en koplampen.
Dit is helaas het Amerikaanse model
Voor de NL versie kan je het beste op Honda.nl kijken.
pi_64379176
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:54 schreef Demarest het volgende:

[..]

Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.

Je postgedrag is echter uitgesproken puberaal te noemen, en dat terwijl je de 30 ruimschoots voorbij bent. Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden?
Heb je lange tenen, of voel je je aangesproken
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:12:51 #158
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64381350
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb je lange tenen, of voel je je aangesproken
Zie mijn eerdere reactie;
quote:
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:26:33 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64381527
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 13:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Precies

De keuze van een auto is heel persoonlijk. Sommige mensen willen ook persee een mooie auto met aanzien als status symbool.

Ik rij ook graag in een nette auto waar ik me lekker in voel maar ik besteed liever extra geld aan mijn hobby dat ik een iets mooiere auto heb dan de buurman. Uiteindelijk ben je die dikke Audi A4 ook weer gewent en is het ook weer normaal om zo'n auto te rijden.

Je kan je geld maar 1x uitgeven. Ik rijd nu een Seat Leon maar ik kan niet wachten mijn Civic binnen is, en een mooie auto en weer geld om mijn passie te beoefenen

Dit is toch een schitterende auto!
[ afbeelding ]
Wel mistlichten aan terwijl het niet mistig is...dat is vrij kansloos.
  vrijdag 26 december 2008 @ 19:56:32 #160
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64383066
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 18:12 schreef Demarest het volgende:

Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.
In het engels zeggen ze: He's got a big chip on his shoulder. Zal wel met zijn verleden te maken te hebben.
Horrible Cunt!
  vrijdag 26 december 2008 @ 21:47:07 #161
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64385521
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 16:10 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Dit is helaas het Amerikaanse model
Voor de NL versie kan je het beste op Honda.nl kijken.
Daar zie ik nog steeds de 2008 versie met de minder mooie koplampen.
pi_64411473
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
pi_64412898
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
In hoeverre boeit dat?... het gaat iedereen in dit topic puur om de goedkope bijtelling..... wat dat betreft maakt het niemand een donder uit of men het op een afvalhoop in Antwerpen pleurt ofzo.
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:10:46 #164
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_64415187
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Ze worden compleet recycled. Het zijn NiMH accu's wat recyclebaar zijn zonder gevolgen voor het milieu in tegenstelling tot accu's die cadmium bevatten.

Ik heb net wat liggen googlen en overla wordt er positief over NiMH accu's gesproken over het feit dat ze compleet gerecycled worden. De levensduur van de accu's zou ongeveer 288.000 tot 320.000 Km zijn. En volgens velen waarschijnlijk langer. In ieder geval langer dan dat je normaal je auto gebruikt. Het vervangen van zo'n accu is wel duur, dus als de accu op is, dan is het waarschijnlijk beter om gewoon de auto weg te doen dan de accu te vervangen.

Wat ik ook gelezen heb, is dat de toyota nog geen problemen heeft gezien met hun accu's tot 2006. http://www.hybridcars.com/faq.html

Enige probleem met elk vorm van techniek is, dat de levensduur voor 1 of ander reden niet zo lang kan zijn zoals de opgegeven levensduur. Tja dan ben wel de lul met een hoge rekening. Maar dat is het geval bij veel spullen en daar maken we ons niet druk over. Overigens geloof ik wel, dat de garantie van de accu's iets van 8 tot 10 jaar is. Ik denk dus dat de auto's tweedehands van die leeftijd slecht van de hand zullen gaan.
Horrible Cunt!
pi_65589863
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!

zaterdag 31 januari 2009 @ 10:44:04 #166
Stranger than fiction
pi_65590222
Ik had de foto's al op het andere forum gezien.

Hij ziet er goed uit. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk mijn bolide heb.

Ze hebben mijn levering uitgesteld van maart tot begin mei.
pi_65590366
Ach voorpret is ook pret moet je maar denken. Heb je in ieder geval iets om je op te verheugen En ik moet eerlijk zeggen het wachten is beloond ik vond 'm in het echt uiteindelijk nog mooier dan op de plaatjes. En tov MY2008 is het zeker een vooruitgang, zowel de voor- als achterkant naar mijn mening.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:05:31 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_65590573
quote:
Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:

[..]
Blabla

Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier

Die Honda stuurtjes zijn erg mooi tegenwoordig. Zoiets zit ook in de nieuwe Jazz en ziet er zeker sportief en fraai afgewerkt uit
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_65590714
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die Honda stuurtjes zijn erg mooi tegenwoordig. Zoiets zit ook in de nieuwe Jazz en ziet er zeker sportief en fraai afgewerkt uit
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.

Ik haat autorijden en wat heb je nou aan een snelle bak? je staat alleen maar in de file tegenwoordig.

En dan heb je nog van die idioten die je meesleuren in een ongeluk.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:16:34 #170
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_65590770
quote:

Ligt er natuurlijk aan. Er zijn mensen die autorijden als een noodzakelijk kwaad zien en absoluut niet van autorijden houden. Die zien het dus puur als vervoer.

Voor autoliefhebbers is het natuurlijk moeilijk om te denken dat mensen geen plezier hebben in het autorijden.
Horrible Cunt!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:18:43 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_65590812
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:13 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.
Dat zeg ik toch ook niet?
quote:
Ik haat autorijden en wat heb je nou aan een snelle bak? je staat alleen maar in de file tegenwoordig.

En dan heb je nog van die idioten die je meesleuren in een ongeluk.
Er is genoeg leuks te doen met een auto.
(Racen en leip doen op de openbare weg hoort daar dus niet bij imo)

Tong zegt dat hij jaloers is op mensen die geld overhouden voor andere dingen, maar die mensen hebben niet elke dag het plezier dat iemand met zijn M3 beleeft. Die gaan liever een keer per jaar extra op vakantie, of vaker uit eten, of naar de Efteling etc.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:32:09 #172
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_65592355
Hij is besteld. En wachten suurt nog tot april/mei.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:15:52 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_65593496
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:32 schreef Ixnay het volgende:
Hij is besteld. En wachten suurt nog tot april/mei.
Cool. Zag er net nog een rijden
pi_65594406
quote:

[..]

ja, elke dag als ze bij de benzinepomp staan en elke keer als de auto een beurt krijgt.
ik ga binnenkort van een prive auto naar een lease auto (prius) en dat scheelt me netto per maand ruim 300 euro (kilometervergoeding en reiskosten vergoeding meegerekend). Er is geen vergelijkbare auto te vinden die goedkoper is en zo ruim en compleet is als die hybrides (met dank aan bpm korting etc.)

ik vind zowel de prius als de civic lelijk, maar hey, ik hou wel driehonderd euro extra over per maand en daarmee ga een leuk prive autootje kopen (volvo 262 bertone, dat groene van die prius wordt dus wel gecompenseerd )
pi_67398535
Prachtige auto man
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:31:19 #176
239209 TGT2
80's rule
pi_67399843
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Cool. Zag er net nog een rijden
1tje maar?
In uw gelaat!
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:26:18 #177
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_67406300
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.

De mijne word in juni geleverd
pi_67541399
pi_67541575
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.

De mijne word in juni geleverd
klopt , de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
pi_67542684
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:41 schreef bluebit het volgende:

[..]

klopt , de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
pi_67542790
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
nee, dat was de smart...die vielen gewoon om bij de aanblik van een moose
  maandag 30 maart 2009 @ 12:31:27 #182
Stranger than fiction
pi_67542896
Je bedoelt eland.
pi_67544019
nee, ik bedoel moose..

anyway :

persoonlijk heb ik gekozen voor een prius ipv de civic:
1. Een echte hybride en geen stofzuiger motor die af en toe de verbrandingsmotor meehelpt.
2. Geen kermis binnen

en dat tweede punt gaf toch echt wel doorslag (ik vind de civic van buiten overigens een stuk mooier dan een prius): al die kleurtjes, lampjes en knopjes binnen in die civic, ik werd gek! Het lijkt wel alsof ze een willekeurig golf rijdertje vrijdagavond van de parkeerplaats bij de mcdonalds hebben getrokken en die samen met twee blinden het interieur hebben laten doen.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:26:33 #184
Stranger than fiction
pi_67544494
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.

Bovendien rijdt de Civic beter.
pi_67544939
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.

Bovendien rijdt de Civic beter.
ah zitpositie: daar ben ik het mee eens. Die is volledig ruk in de toyota en minder ruk in de civic. Nu kom ik zelf uit een volvo en dat zit toch wel echt subliem, maar is dan ook niet te vergelijken met andere auto's in deze klasse (misschien mercedes of bmw)

Maar ik kan me je punt wel voorstellen : de volvo was ook niet echt spannend qua interieur maar gaf me wel het gevoel dat de focus was gelegd op de functie "autorijden", de prius is ook oogverblindend saai van binnen, maar wederom ligt de focus op autorijden. Bij de civic had ik geen flauw idee waar ze de focus op gelegd hebben.

maar goed, dat is een kwestie van smaak.

wat betreft de rij ervaring: de toyota is een "cruise" auto, die je demotiveert om hard te rijden. De civic was iets spannender tot ik zag dat ie langzamer is dan de prius. En toen kreeg ik een visioen van een fiat panda met 0.8 liter motor die met piepende banden en hoogtoerige motor een mercedes slk probeert in te halen: kansloos dus.

Ik snap nu wel dat prius rijders zo langzaam rijden: bij 50 km p/u heeft die kilometerteller al een afwijking van 8 of zo...
pi_67748055
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:57 schreef Rejected het volgende:
Prachtige auto man
thnx!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:19:52 #187
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69626211
*schop,

Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.

Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.

Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100

Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten

pi_69626270
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef Revolution-NL het volgende:
*schop,

Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.

Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.

Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100

Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten

[ afbeelding ]

volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:27:31 #189
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69626365
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:22 schreef bluebit het volgende:

[..]

volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.

Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal zodat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt. De verbruiksmeter zal naar nul springen en via de Assist streepjes zie je dat de electro motor alles voor je oppakt.

Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .

PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
pi_69626490
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.

Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal dat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt.

Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .

PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 09:39:09 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69626617
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef bluebit het volgende:

[..]

ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.

Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.
pi_69626689
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.

Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.

klopt, je moet het dan wel allemaal met beleid doen (of de EV knop aanzetten, dat scheelt ook) en tot 50 kun je goed meekomen op uitsluitend electriciteit.

Comfort en ruimte is echt heerlijk, sowieso echt een genot om een automaat te rijden.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:23:05 #193
3185 Adelante
To let it go now
pi_69644945
Is die nieuwe (en veel lelijker) Insight de opvolger van de HCH?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:24:48 #194
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69647770
VInd het maar niks dat sedans nooit een achterruitenwisser hebben. Echt gaar.
Het is mijn eerste sedan en bij het bestellen had ik hier niet echt aan gedacht. Verder prima auto.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:42:29 #195
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69896357
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17

Best netjes
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:17:22 #196
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_69897670
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Horrible Cunt!
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:36:45 #197
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69898356
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef tong_poh het volgende:
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Ik rij gewoon met het verkeer mee en rij niet extreem langzaam oid (optrekken met het verkeer mee en overal de Vmax rijden en niet daaronder)

Ik probeer wel zoveel mogelijk electrische te rijden in de file ed en zoveel mogelijk uitrol / remenergie op te vangen
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:42:45 #198
Stranger than fiction
pi_69898553
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17

Best netjes
Ik zit daar ook op. Na ruim 5000km. Ik rij denk ik 80% van mijn kilometers op de snelweg. Dat is allemaal 120+

Zou ik meer op lokale wegen rijden en in de file dan kan je verbruik zou naar 5l/100km.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:48:14 #199
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_69898735
Ik ben benieuwd hoeveel mijn pa verbruikt met zijn civic. ik zal het eens vragen.
Horrible Cunt!
pi_69901026
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
civic nieuw - kaal : 24.100
polo nieuw - kaal : 12.490

Je kunt ook overdrijven...
pi_69901264
Trouwens veel mooiere auto dan de prius. Als ik dan toch aan de hybride zou moeten koos ik op dit moment voor de Civic.

Gelukkig hoef ik niet aan de hybride...
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:36:13 #202
86072 thatsme
and That's you!
pi_69902462
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

civic nieuw - kaal : 24.100
polo nieuw - kaal : 12.490

Je kunt ook overdrijven...
qua bijtelling
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_69903190
Waarom zegt ie dat dan niet...
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:06:33 #204
Stranger than fiction
pi_69903627
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:54 schreef BroesWillems het volgende:
Waarom zegt ie dat dan niet...
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...
pi_69903665
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...
Waar dan?
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:02:48 #206
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69921331
civic nieuw - kaal : 24.100 x 0,14 = 3374
polo nieuw - kaal : 12.490 x 0,25 = 3123

Iets duurder is hij, ok.
pi_69923950
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:02 schreef Ixnay het volgende:
civic nieuw - kaal : 24.100 x 0,14 = 3374
polo nieuw - kaal : 12.490 x 0,25 = 3123

Iets duurder is hij, ok.
Dat snap ik wel, dat hij qua bijtelling bijna hetzelfde kost als een polo. Maar ik dacht dat hij aanschaf prijs bedoelde...

en nu wil ik graag mijn gelijk
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:36:15 #208
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_69943332
Alle nieuwe Polo's (vanaf 16 juli te bestellen) zijn overigens 20% bijtelling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een verbruik van 6 liter op 100km erg vind tegenvallen voor een hybride! Ik heb zelf een Volvo C30 en daarmee rijd ik gemiddeld ook 6 liter op 100km, met een erg onzuinige rijstijl
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:12:06 #209
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69954792
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:36 schreef Mr.Adams het volgende:
Alle nieuwe Polo's (vanaf 16 juli te bestellen) zijn overigens 20% bijtelling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een verbruik van 6 liter op 100km erg vind tegenvallen voor een hybride! Ik heb zelf een Volvo C30 en daarmee rijd ik gemiddeld ook 6 liter op 100km, met een erg onzuinige rijstijl
Diesel verbruik met Benzine vergelijken is niet eerlijk natuurlijk
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:34:33 #210
Stranger than fiction
pi_69955874
Vriend van me heeft een C30, zo'n eentje die ook op ethanol kan rijden maar in de praktijk dus benzine en hij rijdt 1 op 12 met z'n C30...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:04:04 #211
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_69963246
Net na 726km weer even getankt en de boordcomputer is wederom pessimistische tov het daadwerkelijke verbruik.

De boordcomputer gaf 5.9l op 100 aan (1:17) en het daadwerkelijk verbruik is een nette 5.2l op 100 (1:19)
pi_70866262
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vette bak, hoe heten die velgen? Mijn vader wil een zwarte kopen, maar vind de standaard velgen niet zo mooi omdat de remschijven dan zo overdreven zichtbaar zijn.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:40:42 #213
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71975310
Gister nacht de Civic flink op zijn staart getrapt over een afstand van 180km. Constant 160 op de cruise control waarbij ik de laatste 30km constant 185 heb gereden.

Gemiddeld verbruik over 180km 1:8
pi_72157604
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Gister nacht de Civic flink op zijn staart getrapt over een afstand van 180km. Constant 160 op de cruise control waarbij ik de laatste 30km constant 185 heb gereden.

Gemiddeld verbruik over 180km 1:8
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
pi_72164530
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:

[..]

Ik reed laatst in La Belgique en reed met vrijwel volle accu's bergaf op de snelweg Luxemburg - Luik. Bovenaan reed ik 110 op de navigatie en onderaan 212 op de navigatie (218 op de teller)... Zodra ik weer heuvel op reed zakte de snelheid naar 160 op de navigatie (en 166 op de teller)... :-)

Omdat ik na een "zuinige inrij-periode" waarin ik voor het laagst mogelijke verbruik ging begon te merken dat de auto niet zo vlot reed, ben ik sinds ca 30.000 km meer op hoge toeren gaan rijden bij optrekken en zo. Soms ook even de bak in de S als ik wil inhalen.
En ik merk dat de auto daardoor (gevoelsmatig) vlotter reageert...

Ik heb een paar maanden terug midden in de nacht ook eens de A2 vanaf Eindhoven tot Maastricht (voor zover het verkeer het toeliet) op topsnelheid gereden - toen zat ik ook gemiddeld op 173 (op de navigatie) - dus ik geloof best dat gemiddeld 180 op de teller mogelijk is...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:35:20 #216
Stranger than fiction
pi_72164946
Ik had begrepen dat de auto een gelimiteerde snelheid van 185km/h heeft. Is daar wel of geen sprake van?
pi_72166941
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik had begrepen dat de auto een gelimiteerde snelheid van 185km/h heeft. Is daar wel of geen sprake van?

klopt.
pi_72186598
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:

[..]

Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.
Toen ik de Civic net had en nog maar 1000km op de klok had liep hij ook maar 178 oid.

Hij is nu 9000km later zuiniger en voor me gevoel ook iets pittiger.
Hij deed er bij mij overigens wel even over om vanaf de 175 de 185 te halen

Ik vind het ondersteld icm de 17inch wielen trouwens haarscherp sturen op deze snelheden. Stukken beter als je het vergelijkt met een VW Golf of een Leon. Je voelt echt preciess wat er gebeurt.

De TDI'tjes daarin tegen wel een stuk fijner om lange stukken hard mee te rijden. Ik zie mezelf met de Civic niet zoals met de leon met 170+ zsm naar de andere kant van Europa knallen.

Voor dagenlijks woonwerk verkeer blijf ik het een top auto vinden.
Gemiddeld verbruik ligt nu rond de 5.2 - 5.6

Betreft zuinig rijden icm toeren. Met invoegen ed accelereer ik tot 3000-3400rpm zodat ik zo snel mogelijk mijn kruisnelheid behaal met volledige assist. In halen op de snelweg doe ik door snel het gas pedaal in te trappen (niet helemaal) waardoor de VTEC erin komt en full assist heb. Ik accelereer dan bij 4000rpm.

Voordeel je rijd zuinig en je motor wordt niet lui
pi_72186907
Ik zag vandaag trouwens een Toyota Camry Hybrid rijden
Ik wist niet de Toyota een hybride in het D segment had. Beste een mooie auto.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:27:31 #220
Stranger than fiction
pi_72187420
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een Toyota Camry Hybrid rijden
Ik wist niet de Toyota een hybride in het D segment had. Beste een mooie auto.
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.
pi_72187448
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.
Vannochtend een donkerblauwe? Dan hebben we waarschijnlijk dezelfde gezien want ik reed ook die kant uit (zeewolde)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:28:49 #222
Stranger than fiction
pi_72187464
Dit geeft meer duidelijkheid denk ik:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7743
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:37:23 #223
Stranger than fiction
pi_72187766
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:10:36 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_72188797
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.
Toen ik de Civic net had en nog maar 1000km op de klok had liep hij ook maar 178 oid.

Hij is nu 9000km later zuiniger en voor me gevoel ook iets pittiger.
Hij deed er bij mij overigens wel even over om vanaf de 175 de 185 te halen

Ik vind het ondersteld icm de 17inch wielen trouwens haarscherp sturen op deze snelheden. Stukken beter als je het vergelijkt met een VW Golf of een Leon. Je voelt echt preciess wat er gebeurt.

De TDI'tjes daarin tegen wel een stuk fijner om lange stukken hard mee te rijden. Ik zie mezelf met de Civic niet zoals met de leon met 170+ zsm naar de andere kant van Europa knallen.

Voor dagenlijks woonwerk verkeer blijf ik het een top auto vinden.
Gemiddeld verbruik ligt nu rond de 5.2 - 5.6

Betreft zuinig rijden icm toeren. Met invoegen ed accelereer ik tot 3000-3400rpm zodat ik zo snel mogelijk mijn kruisnelheid behaal met volledige assist. In halen op de snelweg doe ik door snel het gas pedaal in te trappen (niet helemaal) waardoor de VTEC erin komt en full assist heb. Ik accelereer dan bij 4000rpm.

Voordeel je rijd zuinig en je motor wordt niet lui
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.
pi_72192358
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.
Dat bedoel ik dus ook . Ik reed dan een Leon 2 maar die was in het korte / snelle bochtenwerk wel een stuk beter, de Civic helt wat meer over. Maar hoge snelheid rechtuit is de civic geweldig. Je voelt precies wat er gebeurt je kan heel precies sturen wat bijelkaar gezien een heel zeker gevoel met de auto geeft. Nu zal het ook schelen dat ik 17inch heb. Het bochtengedrag van de Civic met standaard velgen tijdens mij test rit was echt beduidend minder.

De remmen van de Civic zijn voor me gevoel ook weer een klasse beter dan de leon, op hoge snelheid kan je nog remmen alsof je een anker uit gooit. De leon had dat in mindere mate. Verder was de leon een heeeeeerlijke auto, de ergonomie van de stoelen mis ik nog welleens een beetje.

Waar je bij de civic in het begin even aan moet wennen is dat als je remt voor een stoplicht je het laatste stuk als het ware nog even voort geduwt word door de automaat.
pi_72192377
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit geeft meer duidelijkheid denk ik:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7743
Dat verklaart eea. alleen maar import dus. Ik denk een gemiste kans voor Toyota.
pi_73820463
Meldt zich...

Nog meer mensen die nu al een beetje genoeg hebben van de Civic Hybride? Heb er nu 40.000 km mee gereden en op zich is het geen slecht vervoermiddel, maar er zijn toch wel wat zaken die beginnen te irriteren..

Nadelen:
- cheap ass interieur (hard plastic, genoeg lampjes voor een ruimteschip)
- geluid (het is niet de stilste auto)
- verbruik (hoger als 1:12 haal ik niet) hierdoor om de 2-3 dagen tanken (rijdt bijna alleen snelweg)
- plaatsing handrem (lekker tegen de knie aan)
- zicht (voor een verkeerslicht moet ik krom in de stoel gaan zitten om het licht te zien, voorkant en achterkant auto lastig in te schatten)
- stoelen niet geheel geweldig op lange ritten (langer als 2 uur)
- uiterlijk, niet echt spannend, pannekoeken velgen (nieuwer modeljaar ziet er al stuk strakker uit)
- wegligging, niet geheel sportief te noemen, na gewenningsperiode wel stuk strakker te sturen als initieel, maar concurrentie kan ie niet bijbenen (bv VW Golf), op winterbanden helemaal drama

Voordelen:
- lage bijtelling
- automaat
- cc / airco / el. ramen
- stuur ligt prettig in de hand

Of ik deze auto in zou kunnen ruilen wanneer de optie er is? Antwoord, wellicht (als ik de nieuwe Golf 1.4 turbo er voor in de plaats kan rijden met 20% bijtelling). Of ik na de leaseperiode een andere Civic bestel? Antwoord, nee. Of ik me bekocht voel? Antwoord, nee, mocht deze auto geen 14% bijtelling hebben dan zou het antwoord ja zijn.

Ben benieuwd naar de antwoorden van de mede forummers....
pi_73820757
Sodemieter op man..... met je waardeloze kutbak, had je dit topic niet gewoon kunnen laten rusten?
pi_73821065
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:16 schreef 68Chevelle het volgende:
Sodemieter op man..... met je waardeloze kutbak, had je dit topic niet gewoon kunnen laten rusten?
Hahahahahahaha

Lache, met een mileuvriendelijk onding tegen de schenen van gassguzzlers aanschoppen..
pi_73821138
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef green_power het volgende:
Nadelen:
- cheap ass interieur (hard plastic, genoeg lampjes voor een ruimteschip) Dat van die lampjes zie ik niet zo, heb je wel eens in de Insight gezeten?
- geluid (het is niet de stilste auto) Eens.
- verbruik (hoger als 1:12 haal ik niet) hierdoor om de 2-3 dagen tanken (rijdt bijna alleen snelweg) Ik en partner rijden eigenlijk plankgas, maar het verbruik moet nu wel omlaag, dus daar kunnen we over een maand iets zinnigs over zeggen.
- plaatsing handrem (lekker tegen de knie aan) Geen last van.
- zicht (voor een verkeerslicht moet ik krom in de stoel gaan zitten om het licht te zien, voorkant en achterkant auto lastig in te schatten) Geen last van, ben je lang?
- stoelen niet geheel geweldig op lange ritten (langer als 2 uur) Geen last van, met name de stoelverwarming maakt het juist heerlijk vertoeven.
- uiterlijk, niet echt spannend, pannekoeken velgen (nieuwer modeljaar ziet er al stuk strakker uit) Ik vind 'm wel mooi, zonder standaard velgen. Daarom andere velgen eronder geplempt.
- wegligging, niet geheel sportief te noemen, na gewenningsperiode wel stuk strakker te sturen als initieel, maar concurrentie kan ie niet bijbenen (bv VW Golf), op winterbanden helemaal drama Winterbanden nog niet geprobeerd, verder niet sportief te noemen nee, maar dat ligt er ook maar net aan wat je hiervoor hebt gereden (Honda CRX + Seat Ibiza Cupra)
De onze;

pi_73821159
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef green_power het volgende:

[..]

Hahahahahahaha

Lache, met een mileuvriendelijk onding tegen de schenen van gassguzzlers aanschoppen..
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.
pi_73821612
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:22 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....

Kom maar weer eens praten als je een fatsoenlijke amerikaan kan betalen en je 6e rangs roestbak staat waar dat ding hoort te staan (eeuwige jachtvelden)...

Nu weer terug naar het civic bashen!
pi_73821869
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef green_power het volgende:

[..]

Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....

Kom maar weer eens praten als je een fatsoenlijke amerikaan kan betalen en je 6e rangs roestbak staat waar dat ding hoort te staan (eeuwige jachtvelden)...

Nu weer terug naar het civic bashen!
Yup, nu is het weer mijn beurt.

die tyfusbak van jou (en dat is het...ontken het maar niet) is me een tyfuslelijk teringgedrocht op de weg dat wil je niet weten, ik zou bekant nog verliefd gaan worden op een Renault, zo lelijk is dat tyfusding, het straalt niks uit, het kan niks wat een auto hoort te kunnen... het is gewoon een vervelend lomp stuk plastic dat met een sneeuwschuiver van de weg gehaald dient te worden .:)
pi_73821937
. Anders gaan jullie even niet op elkaar in ofzo.
pi_73821962
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:22 schreef Anne het volgende:

[..]

De onze;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ha Anne, die ziet er wel netjes uit idd... het is ook wel een redelijk vervoersmiddel, maar heb hiervoor een Golf 5 gehad die zen kilometers derop had zitten en de 20% bijtelling Golf 6 was toen nog niet te bestellen... (heb 1 van de eerste Civics).

Rijdt dat kanon van je ook maar max 188 op de teller?
pi_73822110
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef Anne het volgende:
. Anders gaan jullie even niet op elkaar in ofzo.
Anders reageer je ff op een ander topic
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:42:16 #237
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73822476
Je kunt er bijna niks mee vervoeren omdat het een sedan is. Waarom is er geen hybride uitvoering van de Civic maar dan hatchback?
Dat je krom moet liggen om een stoplicht te zien, komt me ook bekend voor.

Verder prima auto. Hij maakt juist weinig geluid vind ik en verbruikt weinig.
Die vorige velgen zijn niet mooi idd, maar die van 2009 juist wel. En dat je alles vanuit het stuur kunt besturen is ook handig, cruisecontrol, muziek. Ik heb hem nu als lease auto.
pi_73823087
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:42 schreef Ixnay het volgende:
Je kunt er bijna niks mee vervoeren omdat het een sedan is. Waarom is er geen hybride uitvoering van de Civic maar dan hatchback?
Dat je krom moet liggen om een stoplicht te zien, komt me ook bekend voor.

Verder prima auto. Hij maakt juist weinig geluid vind ik en verbruikt weinig.
Die vorige velgen zijn niet mooi idd, maar die van 2009 juist wel. En dat je alles vanuit het stuur kunt besturen is ook handig, cruisecontrol, muziek. Ik heb hem nu als lease auto.
Weinig geluid in de stad, ben ik wel met je eens.. op de snelweg met de radio uit maakt dat ding me toch een herrie.. en dat begint al bij 120 km/h. Ja krom liggen, ik ben wat langer en dan heb je dat snel.. Ik heb al stoelverlengers laten monteren, scheelt wel iets, maar toch.

Als leasevervoermiddel is het geen slechte kar... zeker door de bijtelling, Insight heb ik nog niet gezien en Prius is helemaal niks... wordt tijd dat de andere spelers op de markt eens met een hybride vehikkel komen.

Een golf 1.4t hybride wordt zakelijk gezien een bestseller, wellicht dat het de huidige modellen wat in de weg zit, maar denk dat het honda / toyota zo de markt uitdrukt..

Waar golf staat kan overigens ook prima seat / skoda / etc. staan.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:02:32 #239
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73823856
En de achterruitenwisser ga ik nog missen dit najaar denk ik.
pi_73825743
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:02 schreef Ixnay het volgende:
En de achterruitenwisser ga ik nog missen dit najaar denk ik.
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.html

zondag 18 oktober 2009 @ 22:46:02 #241
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73826627
quote:
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.
pi_73827765
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.
Eigenlijk niet echt last van gehad vorige winter... Wel dat mijn blok in zen steunen begint te bokken en dat de CVT wat rare bijgeluiden maakt.. ook lijkt het of de kleppen wat tikken bij stationaire loop. Och, nog 110.000 km en dan mag ik een nieuwe
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:58:18 #243
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73829441
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Yup, nu is het weer mijn beurt.

die tyfusbak van jou (en dat is het...ontken het maar niet) is me een tyfuslelijk teringgedrocht op de weg dat wil je niet weten, ik zou bekant nog verliefd gaan worden op een Renault, zo lelijk is dat tyfusding, het straalt niks uit, het kan niks wat een auto hoort te kunnen... het is gewoon een vervelend lomp stuk plastic dat met een sneeuwschuiver van de weg gehaald dient te worden .:)
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.
Horrible Cunt!
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:41:21 #244
Stranger than fiction
pi_73848676
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.

Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden. Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
pi_73849073
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:58 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.
pi_73850686
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.

Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden. Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:01:47 #247
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73851720
quote:

Ik rij ongeveer 1:18.

Maar het is niet heel moeilijk om een 1:12 neer te zetten hoor. 150-160 als kruis snelheid aanhouden en je bent er al overheen.

Heb het 1x gepresteerd om 370km op een tank te rijden .

De Civic is een prima auto tot 120-130 daarboven vind ik de 1.3 met CVT een groot drama.

Als je 800km op een dag moet rijden kan je wat dat betreft beter een TDI hebben. Cruise control op 170 en en lekker met 3000rpm over de snelweg cruisen.

Maargoed... door de civic cruise ik nu heerlijk rustig comfortabel naar mijn bestemming. Na een half jaar nog niet een snelheids boete gescoort . Met mijn leon altijd kruissnelheden van 160, maandelijke boetes. Daar ben ik nu vanaf. Maar zoals ik al zei als ik snel grote afstanden moet afleggen dan mis ik de leon soms nog wel eens.
pi_73851895
Of hij rijdt korte stukjes op de snelweg waar de accu's niet van opraken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:19 #249
Stranger than fiction
pi_73856330
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:31 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.
Snel optrekken is juist zuiniger.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:10:54 #250
Stranger than fiction
pi_73856440
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik rij ongeveer 1:18.

Maar het is niet heel moeilijk om een 1:12 neer te zetten hoor. 150-160 als kruis snelheid aanhouden en je bent er al overheen.

Heb het 1x gepresteerd om 370km op een tank te rijden .

De Civic is een prima auto tot 120-130 daarboven vind ik de 1.3 met CVT een groot drama.

Als je 800km op een dag moet rijden kan je wat dat betreft beter een TDI hebben. Cruise control op 170 en en lekker met 3000rpm over de snelweg cruisen.

Maargoed... door de civic cruise ik nu heerlijk rustig comfortabel naar mijn bestemming. Na een half jaar nog niet een snelheids boete gescoort . Met mijn leon altijd kruissnelheden van 160, maandelijke boetes. Daar ben ik nu vanaf. Maar zoals ik al zei als ik snel grote afstanden moet afleggen dan mis ik de leon soms nog wel eens.
Ik rij een aantal keer per week Groniningen - Den Haag en vica versa, maar echt een kruissnelheid van 150-160 aanhouden is bijna onmogelijk. Het is van de ene slak op de linkerbaan naar de volgende slak op de linkerbaan sprinten.

Op 260 km levert dat me gemiddeld 15 minuten winst op. Om daarvoor als een maniak iedereen aan de kant te drukken...
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:53:36 #251
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73858248
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:51 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.
Horrible Cunt!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:18:45 #252
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_73866704
Ik zit inmiddels alweer op 12.000 km, nog 8.000 en dan weer een beurt.
pi_73869046
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:53 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.

Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..

En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
pi_73869635
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.

Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..

En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
Om de overheid te narren heb ik uiteraard ook nog een oldtimer op de oprit staan, maar dat is weer een ander verhaal... Overigens ook wel weer lekker om niet elk kenteken op naam te hebben staan, want af en toe werd ik er ook flauw van als de buurtagent weer koffie kwam drinken omdat er geschorste vehikkels op mijn oprit staan (= eigen terrein) die vanaf de weg zichtbaar waren (en dat mocht weer niet, edoch werd het wel een tijdje gedoogd). En dat alles was echt niet om de overheid te narren... Ik betaal namelijk met liefde wegenbelasting en verzekering voor een auto die op eigen terrein staat.. NOT
pi_73869638
quote:

Rock, ik mag mijn werktijden zo indelen dat ik buiten de spits om rijdt oftewel, wat later beginnen en wat later ophouden (of om de zoveel tijd wat vroeger beginnen en wat vroeger ophouden). Verder probeer ik als ik naar klanten moet het zo uit te kienen dat het wat rustiger is op de weg en dan stuur ik mijn kanon over s`lands wegen.

Kruissnelheid ligt dan zo tussen de 140 - 150 en ik trek idd redelijk vlot op.

Overigens ben ik wel wat rustiger gaan rijden in de Civic t.o.v. de TDI die ik hiervoor had (alhoewel dat ook te maken heeft met verandering van lokatie waardoor ik niet meer elke dag minimaal 300km hoef te rijden voor woon/werkverkeer).
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:37:36 #256
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73879552
quote:

[..]

Ach ik vind de overheid ook gewoon kut bezig. heb zelf geen hybride en ben op zoek naar een auto met veel vermogen voor mijn volgende auto. Mijn huidige auto is ook niet de zuinigste. Ik besef ook wel degelijk dat het steeds duurder wordt en dat zal mijn auto keuze helaas ook beinvloeden.

Ik vind het alleen jammer, dat mensen het afreageren op mensen die door de regelgeving gestimuleerd worden om hybride te rijden en het dus ook doen. Dat jij die hobby hebt is prima en daar mag je van mij nog jaren mee doorgaan. Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik persoonlijk de civic hybride wel leuk uitzien. De insight en prius vind ik gedrochten, maar daar ga ik de eigenaars of leasers ervan niet mee lastig vallen.
Horrible Cunt!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:13:50 #257
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73882924
Ik heb niks tegen hybride-technologie... maar kan iemand me uitleggen waarom die auto's er vaak zo godsgruwelijk lelijk uit moeten zien? Net als die elektrische dingen...
De enige hybrides die ik er wel aardig uit vind zien zijn die van Lexus, maar dat is meer omdat ze er niet anders uit zien dan een gewone auto.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_73902783
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef oshiro het volgende:
Ik heb niks tegen hybride-technologie... maar kan iemand me uitleggen waarom die auto's er vaak zo godsgruwelijk lelijk uit moeten zien? Net als die elektrische dingen...
De enige hybrides die ik er wel aardig uit vind zien zijn die van Lexus, maar dat is meer omdat ze er niet anders uit zien dan een gewone auto.
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 08:18:07 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_73903931
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 08:55:55 #260
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73904433
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.
Horrible Cunt!
pi_73904807
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
calibra heeft een cw waarde van 0,26, een prius van 0,25, die van de civic zal ook wel 0,25 of 0,26 zijn.
de calibra was in 1990 revolutionair qua cw.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:41:21 #262
Stranger than fiction
pi_73905270
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:55 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:32:47 #263
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73910134
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 01:56 schreef green_power het volgende:

[..]

De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....
Je kunt prima een bak bouwen die EN een lage Cw/Cx heeft, EN er mooi uit ziet.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:38:16 #264
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73920639
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.

Misschien in de toekomst als ze een groter model willen uitbrengen, dat de vormen wat mooier worden.
Horrible Cunt!
pi_73970041
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:38 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.

Misschien in de toekomst als ze een groter model willen uitbrengen, dat de vormen wat mooier worden.
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasen

pi_73974119
kan wel alleen moet je voor een dikke portemonnee zorgen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:38:27 #267
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_73974404
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:17 schreef green_power het volgende:

[..]

Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasen

[ afbeelding ]
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.
Horrible Cunt!
pi_73993439
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:38 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.
Ideale auto eigenlijk voor mij dus lekker cruisen, veel spullen neem ik toch niet mee (en wat ik mee neem mik ik wel op de achterbank) en maar liefst 14% bijtelling
pi_74034746
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
pi_74036607
Ik snap niet wat Chevelle hier zoekt.
Als je hybrides haat hoer je toch op naar KLB
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:48:44 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74045258
quote:

[..]

Wat ben jij een triest persoon zeg
pi_74061137
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat ben jij een triest persoon zeg
ach het is compensatie gedrag : iets ouds rijden en dan roepen dat het beter is dan 21e eeuw spul....zoiets als iemand die een typemachine behandelt alsof het een pc is, iemand die een stapel post-its vergelijkt met internet, iemand die gelooft dat ie seks had als een vrouwelijk persoon hem aankeek.

Iemand die gelooft dat 200 jaar oude techniek superieur is aan datgene wat men NU bedenkt, hoef je toch niet serieus te nemen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:25:30 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74061536
quote:

[..]

Okee, dan help ik je wel een handje. Laten we beginnen met 48 uur.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:52:25 #274
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74071074
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen .

Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:08:31 #275
Stranger than fiction
pi_74073456
Ik rij 1 op 19,5 gemiddeld na 20.000km.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:17:21 #276
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74110629
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen .

Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.

die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.

Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:01 #277
157922 fathank
pi_74124131
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.

Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.

Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:52:26 #278
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_74127041
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.

Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.

Overigens ben ik het wel met je eens, dat een diesel pas interessant wordt met een turbo erop, terwijl benzine auto's zonder turbo nog heel leuk kunnen zijn.
Horrible Cunt!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:52:53 #279
Stranger than fiction
pi_74136307
quote:

[..]

Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
pi_74136623
quote:

[..]
en 1.4 tsi 170 pk..
Die 70 pk`s extra is inderdaad wat de Honda goed had kunnen gebruiken
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:25:46 #281
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74137286
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
pi_74137919
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:00:03 #283
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74157365
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Dat dus
pi_74196116
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Yes.

Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
pi_74196964
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Yes.

Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer

Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
pi_74198045
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:

[..]

Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer

Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijt
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:38:47 #287
157922 fathank
pi_74208905
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).

En als jij voortaan met een fatsoenlijke uitleg komt of een mooie bronvermelding ipv de wise-ass uit te hangen en alleen een simpele one-liner post word jij misschien ook eens serieus genomen.
pi_74210747
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
pi_74329006
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Mooi he die nieuwe techniek van VW
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:23:26 #290
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74444128
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.

Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
pi_74837484
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.

Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaien , bak in de S-stand (of L) en goan!
pi_74854537
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden

Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland

Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
pi_74875492
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden

Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland

Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:53:13 #294
Stranger than fiction
pi_74876395
Dat is behoorlijk buiten proportie.
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:57:33 #295
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74876476
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.

Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).

Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.

Wel opmerkelijk.
pi_74878787
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.

Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).

Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.

Wel opmerkelijk.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
pi_74940784
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
  maandag 23 november 2009 @ 16:38:35 #298
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74940901
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Gister waaide het hard idd.
pi_74945105
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Die van mij topt @ 188
pi_74963553
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gister waaide het hard idd.

Shit je hebt gelijk
Nah ik heb m wel vaker net over de 190 gehad (op de teller).
Met tegenwind wordt het lastig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')