Nee hoor, het is ECHT WAAR een hele sportieve auto met geweldige wegligging, en supercomfortabel interieur.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
BS, er zijn ook nog mensen die een hybride gewoon kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
Idd, als je aankomt met een dikke Audi dan begrijpt je (potentiële) klant iig waarom je prijzen zo hoog zijnquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbakDaar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Alleen de leaserijders rijden door, want die hebben toch schijt aan het verbruik.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:09 schreef unlisted_user het volgende:
Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.
als een bedrijf jou beoordeelt op je leasewagen heb ik medelijden met je.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbakDaar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Hangt af van de dealer waar je 'em besteld. Een dealer in Zuid-Limburg had er 15 staan (tip van het autoweek-forum), nog niet op kenteken. Wij hadden de auto al binnen 2 weken. De lease-maatschappij had de auto nog maar net goedgekeurd en verwerkt, die zijn niet zo snel...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Leandra het volgende:
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbakDaar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:33 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel twee, mooi![]()
Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.
Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
Niet dat wij ooit van elkaar last gaan hebben (want het betreft niet mijn rijstijl), maar zeg nou eens zelf:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.
Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Ik woon midden tussen de 80 km wegen en ongeacht of ik met m'n eigen auto of met de Prius rijd, rij ik daar iig nooit 50, sterker nog: ik erger me kapot aan die kuttoeristen die ineens 60 moeten rijden op een 80 km weg omdat er meer dan 3 bomen bij elkaar staan en ze dus even willen genieten van de natuur.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.
Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
En die mensen rijden vaak zuinig zonder het overige verkeer tot last te zijn. Bovendien is deze rijstijl behalve goed voor de portemonnee ook goed voor het milieu, dus wat is je probleem precies?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef Catch22- het volgende:
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
Voor de luie lezer:quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:12 schreef tong_poh het volgende:
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Op het nieuwe (Europese) model zitten standaard parkeersensoren dus dat houdt in dat jij het nieuwe model zou krijgen (en ik dus ook).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:17 schreef basmens het volgende:
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.
Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef tong_poh het volgende:
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.
Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.
Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Nee die worden standaard op het nieuwe model. Althans; ik weet niet of het precies DIE velgen zijn maar wel 5-spaaks in elk geval ipv de schijven van het oude model (blauwe foto's).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:45 schreef xman het volgende:
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
Klopt. Met zo'n civic kun je snel genoeg optrekken. Maar ja er zijn mensen die sowieso zo zuinig mogelijk willen rijden met welke auto ze ook rijden, dus ook de hybride. Ze helpen dus niet om het negatief imago, dat het model bij sommige mensen heeft positiever te maken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
Je bedoeld natuurlijk Antonovquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:56 schreef unlisted_user het volgende:
[..]
Voor de luie lezer:
...
Anatov
Anatov is een beursgenoteerd bedrijf (tevens een spannend fonds voor beleggers!) dat een razend slimme automaat heeft uitgevonden. De Anatovtransmissie maakt gebruik van koppelontwikkeling voor het schakelmoment: de kracht (ofwel het ‘draaimoment’ of ‘koppel’) die nodig is om de tandwielen in beweging te brengen bepaalt welke versnelling wordt ingeschakeld. Werkt altijd: stel je rijdt met constante snelheid op een vlakke weg, dat zal er weinig kracht op de tandwielen staan en zorgt de Anatov voor een relaxed hoog
verzet en dus een laag toerental. Als de weg vervolgens overgaat in een bergpas en dus stijgt, dan komt er
meer druk op de tandwielen te staan, net zoals er meer druk op je boven-benen komt te staan als je een helling opfietst. De transmissie reageert daarop door een lager verzet te kiezen; niet met ingewikkelde sensoren maar door een even simpel als vernuftig mechaniekje. In tegenstelling tot de CVT heeft de Anatov-transmissie echter nog niet de weg naar massaproductie gevonden.
...
Je zou hier eens kunnen kijken:quote:Op maandag 15 september 2008 04:48 schreef Blackeagle het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurlijk Antonov
Maar wat voor lijst met "After market" accessiores zijn er beschikbaar?
Ik ben niet in de mogelikheid om even naar de dealer te gaan om dit na te vragen
Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:55 schreef Icefire1971 het volgende:
Bij mij op het werk hebben ze ook hybride civics als bedrijfsauto. Ik was er vandaag mee op pad en zag op de radio dat je voor de aux in kunt kiezen. Echter kon ik het aansluitpunt niet vinden. Boekje was ook niet aanwezig. Morgen ben ik weer op pas met de civic en wil ik graag mijn mp3 speler aansluiten zodat ik naar mijn eigen muziek kan luisteren.
Dus als iemand me kan zeggen waar ik mijn snoertje in kan prikken zou ik zeer dankbaar zijn.
Ben benieuwd, ook daar niet gezien (maar misschien niet goed genoeg gezocht). Had voor de zekerheid een mp3 cdtje meegenomen en heerlijk genoten van twee keer 1,5 uur Depeche Mode.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.
Mijn god.. Kijk de afwerking van het interieur. Wat een tupper-warequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wat foto's van het modeljaar 2009 US. Of we in Europa dezelfde specs krijgen is nog even afwachten.
De levertijd van mijn Civic is in ieder geval vervroegd van januari 2009 naar november 2008![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, nee deze auto trekt niet sportief op. Er zit een s-stand op maar dat levert niet veel meer op dan meer touren maken bij optrekken. Merkbaar sneller wordt ie er niet van.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:58 schreef Ixnay het volgende:
TVP. Ik denk dat ik binnenkort ook rondrijd in deze auto.
Ik overweeg zelfs om de automaat versie te kiezen. Wie heeft ervaring met deze uitvoering, en trekt dat een beetje sportief op?
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik zag net daarvoor dat iemand het over schakelen had.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:12 schreef Zorro het volgende:
Eeehmm.... Deze auto HEEFT niet eens een handgeschakelde uitvoering
Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:56 schreef draaijer het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig of geen geld meer, of geen smaak
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?
Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)
De allermooiste is de GT2
Ik had het laatste model A4 totdat het huidige nieuwe model er kwam. Toen heb ik een 3-serie aangeschaft omdat ik niet kon wachten. Ik vond de A4 toch fijner en ik denk dat de nieuwe A4 nog fijner is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.
edit: De 997 modellen vind ik overigens niet de mooiste 911's. Wel mooi hoor, maar de 993 vind ik nog steeds het mooiste.
Dat is een flinke levertijd! Volgens mij was het een half jaar geleden veel korter.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Ik heb er 1 besteld. Vrijdag bericht gekregen. In maart 2009 ben ik als eerste aan de beurt!
quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)
De allermooiste is de GT2
De Civic Hybride is t/m modeljaar 2005 een schakelauto geweest, vanaf modeljaar 2006 is het (net als de Prius) een automaat.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik zag net daarvoor dat iemand het over schakelen had.
Je hebt met die leasemaatschappijen last van het feit dat ze vanaf half november tot januari niks leveren. Begin 2009 worden er dus stapels geleverd...quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is een flinke levertijd! Volgens mij was het een half jaar geleden veel korter.
Je zou ook niet serieus genomen worden als je Porsche liefhebbers zou afschilderen door te zeggen dat ze geen auto smaak hebbenquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:29 schreef tong_poh het volgende:
[..]
In andere woorden, kan ik het ook omdraaien. Ik begrijp de hele fascinatie van mensen voor porsches niet. Maar ik ga tenminste niet zeggen, dat porscheliefhebbers geen smaak hebben. Zeggen dat anderen geen smaak hebben is een behoorlijk irritante vorm van arrogantie.
ohw wat een zielig gefrustreerd figuur ben je toch.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:15 schreef draaijer het volgende:
Prius en Civic zijn echt om te
Wat een pauper bak.. Je ziet van die kneuzen erin cruisen die wel een auto willen, maar het eigenlijk niet kunnen betalen.. Zelfde volk als het Dacia volk.. blegh
Porchequote:Op maandag 13 oktober 2008 19:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je zou ook niet serieus genomen worden als je Porsche liefhebbers zou afschilderen door te zeggen dat ze geen auto smaak hebben![]()
quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Porche
Porche is de "VW Golf GTI" voor mensen die wat meer geld te besteden hebben.
Als je zoveel geld voor een auto neerlegt koop dan wat exclusiefs maar geen Porche
Het grappigste zijn mensen die een Porsche Boxter kopen en dan denken dat ze een snelle auto hebben![]()
Denk je nou echt werkelijk, dat een stel meelopers mij wat boeit. Ik vind porsches qua uiterlijk ongelooflijk saai. Qua motortechniek vind ik ze wel weer interessant.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je zou ook niet serieus genomen worden als je Porsche liefhebbers zou afschilderen door te zeggen dat ze geen auto smaak hebben![]()
Verklaar je nader..quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
!!
Jij hebt er duidelijk veel verstand van..
Ja, komop zeg. Een Golf met een 911 vergelijken. Daar ga ik écht niet op in. Je kunt Porsche niet eens goed spellen, laat staan dat je er verstand van hebt.quote:
Ik vind het gewoon een smakeloze 13 in een dozijn juppe bak. Daar sta je dan met je Cayman voor het stoplicht, word je eruit getrokken door een gechipte Seat Leon cupraquote:Op maandag 13 oktober 2008 23:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, komop zeg. Een Golf met een 911 vergelijken. Daar ga ik écht niet op in. Je kunt Porsche niet eens goed spellen, laat staan dat je er verstand van hebt.
Dat maakt de 911 juist legendarisch. Er zit een heel verschil in de oerporsche en de huidige 997. Op ieder vlak is de auto flink veranderd, ook uiterlijk natuurlijk. Maar het blijft onmiskenbaar een 911, en dat is mooi.quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:56 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Denk je nou echt werkelijk, dat een stel meelopers mij wat boeit. Ik vind porsches qua uiterlijk ongelooflijk saai. Qua motortechniek vind ik ze wel weer interessant.
Ik begrijp de vergelijking met een volkswagen golf wel. Het is een auto, die in al die jaren vrij weinig qua vorm geëvolueerd is. Je kunt de huidige porsche nog herleiden tot de oer-porsche. Tevens is er voor dat geld tegenwoordig leukere auto's te krijgen.
Maar koop jij maar een porsche als je dat leuk vindt. ik hou je niet tegen. Jij vindt ze toch mooi, daar gaat het toch om.
Een gechipte Seat vergelijken met een geraffineerde Porsche, weer een blijk van onwetendheid.quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een smakeloze 13 in een dozijn juppe bak. Daar sta je dan met je Cayman voor het stoplicht, word je eruit getrokken door een gechipte Seat Leon cupra!
Koop dan een echte Porsche GT2 / GT3 daar kan ik dan wel weer respect voor hebben. Alles daaronder!!
.
Gefrustreerd?! Ik geniet van het levenquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
ohw wat een zielig gefrustreerd figuur ben je toch.
Die 120 euro die ik zometeen per maand bespaar, steek ik 10x liever in het circuit rijden (op de motor) stoppen. Echt waar... wat interesseerd mij een auto nou. Dat ding moet me van A naar B brengen en ik wil alle luxe aan boord.
Get a life.
Een Boxter is inderdaad een snelle auto. Ik vraag me af of je weleens in een recent model hebt gereden. Ik denk namlijk van niet. Zelfs een Boxter is een prima bak. Zou niet mijn keuze zijn, maar op die auto is weinig aan te merken en hij is snel. Met een S blaf je de nieuwe 3.2 V6 Audi TT echt wegquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Porche
Porche is de "VW Golf GTI" voor mensen die wat meer geld te besteden hebben.
Als je zoveel geld voor een auto neerlegt koop dan wat exclusiefs maar geen Porche
Het grappigste zijn mensen die een Porsche Boxter kopen en dan denken dat ze een snelle auto hebben![]()
Jaloezie is waar jij tegenaan loopt. Vergelijk jij altijd appels en peren?quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een smakeloze 13 in een dozijn juppe bak. Daar sta je dan met je Cayman voor het stoplicht, word je eruit getrokken door een gechipte Seat Leon cupra!
Koop dan een echte Porsche GT2 / GT3 daar kan ik dan wel weer respect voor hebben. Alles daaronder!!
.
Een Boxter snel? laatst nog een sprintje tegen gedaan op de snelweg. Daar was weinig indrukwekkends aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een Boxter is inderdaad een snelle auto. Ik vraag me af of je weleens in een recent model hebt gereden. Ik denk namlijk van niet. Zelfs een Boxter is een prima bak. Zou niet mijn keuze zijn, maar op die auto is weinig aan te merken en hij is snel. Met een S blaf je de nieuwe 3.2 V6 Audi TT echt weg
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloezie is waar jij tegenaan loopt. Vergelijk jij altijd appels en peren?
Een Elise trekt een Cupra eruit.. Lekker spannend. Het gaat om de uitstraling, gevoel en experience..
Een Cupra staat in de achterwijken en als het licht is, kan je daar niet in gezien worden. Een recente Porsche wel
Ik heb jouw fotoboek bekeken. Nu ga ik niet uitspraken maken of je lelijk bent of zoiets, want ook dat is aan smaak onderhevig. Maar wel wil ik 1 ding opmerken. Ik zeg het even in het engels: You like to keep up your appearance. Ik vind alleen wel dat je doorslaat. Je doet alsof mensen die niet in een porsche willen rijden of andere auto's van jouw keuze minderwaardig zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloezie is waar jij tegenaan loopt. Vergelijk jij altijd appels en peren?
Een Elise trekt een Cupra eruit.. Lekker spannend. Het gaat om de uitstraling, gevoel en experience..
Een Cupra staat in de achterwijken en als het licht is, kan je daar niet in gezien worden. Een recente Porsche wel
Zelf beginnen te miepen over een Porsche in een Hybride topic en vervolgens een ander verwijten dat hij appels met peren vergelijkt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloezie is waar jij tegenaan loopt. Vergelijk jij altijd appels en peren?
Een Elise trekt een Cupra eruit.. Lekker spannend. Het gaat om de uitstraling, gevoel en experience..
Een Cupra staat in de achterwijken en als het licht is, kan je daar niet in gezien worden. Een recente Porsche wel
Hierbij het verzoek aan Draaijer om zich buiten het Honda Civic Hybrid topic bezig te houden met persoonsverheerlijking, zijn voorliefde voor Porsche en zijn visie op mensen die Honda Civic Hybride rijden...quote:Zo, deel 1 is zo te lezen goed volgespamd door de voor- en tegenstanders. Hopelijk blijft het welles-nietes gezeur daar ook bij...
Dan nu poging 2, laten we wat aardiger blijven hier...
Dude.. Het is passie.. Begrijp dat..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:14 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb jouw fotoboek bekeken. Nu ga ik niet uitspraken maken of je lelijk bent of zoiets, want ook dat is aan smaak onderhevig. Maar wel wil ik 1 ding opmerken. Ik zeg het even in het engels: You like to keep up your appearance. Ik vind alleen wel dat je doorslaat. Je doet alsof mensen die niet in een porsche willen rijden of andere auto's van jouw keuze minderwaardig zijn.
Je zou eens moeten kijken bij mijn werk op het parkeerplaats. Daar staan dikke auto's, waaronder jouw geliefde porsches. Ook staan daar: BMW M3's, een Corvette, binnenkort een Nissan GTR, Audi S4's, Enzovoorts. Ook natuurlijk die iets normalere auto's van Mercedes, BMW, Audi. Maar allemaal meestal met redelijk pk's alleen niet de topmodellen. Maar er staan ook wrakken tussen. Bijv peugeots van 15 jaar die bijna op zijn.
En geen enkel persoon doet denigrerend over de auto keuze van een ander. Integendeel! Ze respecteren de keus van een ander. Uiterlijk vertoon is niet zo belangrijk voor veel mensen ook al verdienen ze goed. Maar waarschijnlijk is dat anders in jouw branche. Allemaal mensen die zich dik in de schulden werken om maar iets "rijker" te lijken dan een ander. Ik denk dat je eens moet realiseren dat velen de auto alleen als vervoersmiddel zien en niet als "pats object"
Draag je ook een simpele digitale Casio, omdat die de tijd toch beter aangeeft dan een mooie mechanische klok?quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
ohw wat een zielig gefrustreerd figuur ben je toch.
Die 120 euro die ik zometeen per maand bespaar, steek ik 10x liever in het circuit rijden (op de motor) stoppen. Echt waar... wat interesseerd mij een auto nou. Dat ding moet me van A naar B brengen en ik wil alle luxe aan boord.
Get a life.
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude.. Het is passie.. Begrijp dat..
Ik vind een GTR, Audi RS en S'en uiteraard schitterend. Ik heb zelf een langzamere BMW..
Mijn mening was dat een prius en civic foei lelijk is.. Dat vind jij blijkbaar een schok.. So let it be my oppinion en geniet van de dingen die jij kan waarderen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.
Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
Iemand vroeg wat hij mooie auto's vindt. Wel even lezen voor je reageert aub..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelf beginnen te miepen over een Porsche in een Hybride topic en vervolgens een ander verwijten dat hij appels met peren vergelijkt?
Boodschappen bij de Aldi en Lidl ga je ook niet dood aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:23 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Draag je ook een simpele digitale Casio, omdat die de tijd toch beter aangeeft dan een mooie mechanische klok?
Haal je ook al je kleren bij de Wibra/Zeeman etc.? Bespaar je ook behoorlijk wat per maand mee...
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.
Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ondertussen zit je je te verbijten.
28.000, de Civic Hybrid 25.000. Maar het ging om meer om het idee dat de aankoopprijs van de auto in deze niet zo'n grote rol speelt zoals werd verondersteld. Voor de 25.000 euro van een nieuwe Civic kun je een zeer puike Audi A4 occasion kopen bijvoorbeeld, dan was er ook niks aan het handje geweest blijkbaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragen
Ik let er meestal niet zo op, maar is dit niet het geval bij de meeste moderne auto's?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:
Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .
Waarom zou je iets in je cockpit willen bouwen (behalve een carkit) ?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:
Pas nog een stukje mee getuft .
Auto ziet er mooi uit ( alsof je in de stuurhut zit van een spaceship ) zit goed , maar het is niks voor mij .
Hij rijd erg confortabel , ik stond wel even raar te kijken dat ie afsloeg op het moment dat ik stil stond ( wist dat het een hybid was maar dat truukje was me niet bekend ) .
Ik vind hem lekker vlot ( automaat versie ) en leker op de weg liggen ,
Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .
Maar verder puik ding
Ik vind 60 euro per maand wel érg veel!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.
Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
Kijk eens op het Honda Hybrid Forum - daar staan wel een paar reacties van mensen die dat hebben...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.
Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
It's the economy stupid.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.
Nou over die keuze hoef ik dan echt niet lang na te denken.
Mocht je willen.. het orginele honda systeem kost 3500 euro :0quote:
Hoe lang heb je dan mogen wachten?quote:Op maandag 10 november 2008 22:20 schreef johanmulder het volgende:
Net bericht gekregen van de leasemaatschappij dat ik halverwege Jan 2009 mijn HCH op mag komen halenHet mooiste is dat het de 2009 model betreft, aldus de leasemaatschappij! Ben benieuwd
Om een lang verhaal kort te maken: dit wordt mijn tweede HCH. De eerste is echter na een ongeval in Italië total-loss verklaard. Ik wacht nu 3 maanden ongeveer, dus 5 maanden in totaal.quote:Op maandag 10 november 2008 22:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan mogen wachten?
Vanaf 2009quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik kies deze auto alleen om de bijtelling en hij ziet er ook nog eens best goed uit.
De HCH wordt trouwens gerestyled. Vanaf wanneer is deze verkrijgbaar?
American_Nightmare heeft eind augustus in deze topic een aantal foto's van het 2009 model gepost.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Dat 2009 model wil ik dus. Heb je er geen pics van?
ik las dat er prii (priussen) als taxi rijden (australie) met 500.000km op de teller met de orginele accusquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:58 schreef Estate het volgende:
Ik vraag me bij hybride auto's af wat ze straks doen op de tweedehands markt. Het lijkt mij dat de accu's niet eeuwig meegaan en zal dus wel een flink kosten plaatje worden als ze vervangen moeten worden.
Dat zal de populariteit op de lange termijn niet goed doen.
Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bakquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:32 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben anti-hybride door het hele groene gedoe eromheen, maar als ik naar de bijtelling kijk is zo'n civic nog best goed te doen
Google?quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Dat 2009 model wil ik dus. Heb je er geen pics van?
Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bak
Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waaromquote:Op woensdag 12 november 2008 00:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?
Ik persoonlijk zou zo een hybride kopen als hij voldeed aan mij eisen. ik heb laats een testrit gemaakt met de Lexus GS 450h. Geweldige auto, totdat ik de kofferbak opendeed.
Nu moet ik eerlijk gezegd zeggen, dat ik nu besloten heb om toch een meer sportief auto te kopen, maar ik zal zeer zeker geen nee zeggen tegen een hybride.
Natuurlijk had je mij niet gequote. En hij kan als enige aangeven waarom hij er een probleem mee heeft. ik speculeerde alleen over waarom hij die probleem heeft. Ik kan natuurlijk niet in iemand zijn hoofd kijken.Maar imago speelt bij jongeren heel erg mee.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waarom
Je hebt zwarte en beige bekleding, bovendien kan je met leer elke kleur kiezen...quote:Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil de Civic Hybrid 2009 bestellen in het zwart, maar dan is je interieur beige.
En je kunt niks anders kiezen. Best kut.
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid
Wat doen we met de afgeschreven accu's?
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..quote:Op woensdag 24 december 2008 19:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Interesseerd mij niet, ik ga er zometeen 130 euro netto p/mnd op voorruit, ook al dumpen ze de accu's in de Noordzee, i don't care.
Dat zal ik met veel plezier doen idd.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden![]()
Jezus man, in dat andere topic hebben ook al meerdere mensen hierop gereageerd. 95% van de accu kan weer hergebruikt in nieuwe accu's.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid
Wat doen we met de afgeschreven accu's?
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegenquote:Op donderdag 25 december 2008 01:21 schreef tong_poh het volgende:
Ach, daar komt draaijer ook weer met zijn hetze tegen hybrides. Wat een trieste vent is het toch.
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegen
Preciesquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Trouwens ik vind de civic hybride best mooi. Maar ik vind sowieso de styling van Honda wel mooi (uitzonderingen daargelaten). Ik vind mijn accord bijvoorbeeld nog steeds erg mooi, terwijl veel mensen het een saai uiterlijk vinden hebben. Smaken verschillen (gelukkig).
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden![]()
Dit is helaas het Amerikaanse modelquote:Op vrijdag 26 december 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwere versie heeft mooiere velgen en koplampen.
Heb je lange tenen, of voel je je aangesprokenquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:54 schreef Demarest het volgende:
[..]
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Je postgedrag is echter uitgesproken puberaal te noemen, en dat terwijl je de 30 ruimschoots voorbij bent. Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden?
Zie mijn eerdere reactie;quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je lange tenen, of voel je je aangesproken![]()
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.quote:Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Wel mistlichten aan terwijl het niet mistig is...dat is vrij kansloos.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies
De keuze van een auto is heel persoonlijk. Sommige mensen willen ook persee een mooie auto met aanzien als status symbool.
Ik rij ook graag in een nette auto waar ik me lekker in voel maar ik besteed liever extra geld aan mijn hobby dat ik een iets mooiere auto heb dan de buurman. Uiteindelijk ben je die dikke Audi A4 ook weer gewent en is het ook weer normaal om zo'n auto te rijden.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. Ik rijd nu een Seat Leon maar ik kan niet wachten mijn Civic binnen is, en een mooie auto en weer geld om mijn passie te beoefenen
![]()
Dit is toch een schitterende auto!
[ afbeelding ]
In het engels zeggen ze: He's got a big chip on his shoulder. Zal wel met zijn verleden te maken te hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:12 schreef Demarest het volgende:
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.
Daar zie ik nog steeds de 2008 versie met de minder mooie koplampen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:10 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Dit is helaas het Amerikaanse model![]()
Voor de NL versie kan je het beste op Honda.nl kijken.
In hoeverre boeit dat?... het gaat iedereen in dit topic puur om de goedkope bijtelling..... wat dat betreft maakt het niemand een donder uit of men het op een afvalhoop in Antwerpen pleurt ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ze worden compleet recycled. Het zijn NiMH accu's wat recyclebaar zijn zonder gevolgen voor het milieu in tegenstelling tot accu's die cadmium bevatten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezierquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Blabla
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
Die Honda stuurtjes zijn erg mooi tegenwoordig. Zoiets zit ook in de nieuwe Jazz en ziet er zeker sportief en fraai afgewerkt uit
Ligt er natuurlijk aan. Er zijn mensen die autorijden als een noodzakelijk kwaad zien en absoluut niet van autorijden houden. Die zien het dus puur als vervoer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:13 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.
Er is genoeg leuks te doen met een auto.quote:Ik haat autorijden en wat heb je nou aan een snelle bak? je staat alleen maar in de file tegenwoordig.
En dan heb je nog van die idioten die je meesleuren in een ongeluk.
Cool. Zag er net nog een rijdenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:32 schreef Ixnay het volgende:
Hij is besteld. En wachten suurt nog tot april/mei.
ja, elke dag als ze bij de benzinepomp staan en elke keer als de auto een beurt krijgt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kloptquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.
De mijne word in juni geleverd
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
nee, dat was de smart...die vielen gewoon om bij de aanblik van een moosequote:Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
ah zitpositie: daar ben ik het mee eens. Die is volledig ruk in de toyota en minder ruk in de civic. Nu kom ik zelf uit een volvo en dat zit toch wel echt subliem, maar is dan ook niet te vergelijken met andere auto's in deze klasse (misschien mercedes of bmw)quote:Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.
Bovendien rijdt de Civic beter.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef Revolution-NL het volgende:
*schop,
Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.
Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.
Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100
Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten
[ afbeelding ]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.
Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal dat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt.
Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .
PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.
Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.
Ik rij gewoon met het verkeer mee en rij niet extreem langzaam oid (optrekken met het verkeer mee en overal de Vmax rijden en niet daaronder)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef tong_poh het volgende:
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Ik zit daar ook op. Na ruim 5000km. Ik rij denk ik 80% van mijn kilometers op de snelweg. Dat is allemaal 120+quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17
Best netjes
civic nieuw - kaal : 24.100quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
qua bijtellingquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
civic nieuw - kaal : 24.100
polo nieuw - kaal : 12.490
Je kunt ook overdrijven...
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...quote:
Waar dan?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...
quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
Dat snap ik wel, dat hij qua bijtelling bijna hetzelfde kost als een polo. Maar ik dacht dat hij aanschaf prijs bedoelde...quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:02 schreef Ixnay het volgende:
civic nieuw - kaal : 24.100 x 0,14 = 3374
polo nieuw - kaal : 12.490 x 0,25 = 3123
Iets duurder is hij, ok.
Diesel verbruik met Benzine vergelijken is niet eerlijk natuurlijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:36 schreef Mr.Adams het volgende:
Alle nieuwe Polo's (vanaf 16 juli te bestellen) zijn overigens 20% bijtelling.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een verbruik van 6 liter op 100km erg vind tegenvallen voor een hybride! Ik heb zelf een Volvo C30 en daarmee rijd ik gemiddeld ook 6 liter op 100km, met een erg onzuinige rijstijl
Vette bak, hoe heten die velgen? Mijn vader wil een zwarte kopen, maar vind de standaard velgen niet zo mooi omdat de remschijven dan zo overdreven zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel danquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Gister nacht de Civic flink op zijn staart getrapt over een afstand van 180km. Constant 160 op de cruise control waarbij ik de laatste 30km constant 185 heb gereden.
Gemiddeld verbruik over 180km 1:8![]()
Ik reed laatst in La Belgique en reed met vrijwel volle accu's bergaf op de snelweg Luxemburg - Luik. Bovenaan reed ik 110 op de navigatie en onderaan 212 op de navigatie (218 op de teller)... Zodra ik weer heuvel op reed zakte de snelheid naar 160 op de navigatie (en 166 op de teller)... :-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik had begrepen dat de auto een gelimiteerde snelheid van 185km/h heeft. Is daar wel of geen sprake van?
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een Toyota Camry Hybrid rijden
Ik wist niet de Toyota een hybride in het D segment had. Beste een mooie auto.
Vannochtend een donkerblauwe? Dan hebben we waarschijnlijk dezelfde gezien want ik reed ook die kant uit (zeewolde)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.
Toen ik de Civic net had en nog maar 1000km op de klok had liep hij ook maar 178 oid.
Hij is nu 9000km later zuiniger en voor me gevoel ook iets pittiger.
Hij deed er bij mij overigens wel even over om vanaf de 175 de 185 te halen
Ik vind het ondersteld icm de 17inch wielen trouwens haarscherp sturen op deze snelheden. Stukken beter als je het vergelijkt met een VW Golf of een Leon. Je voelt echt preciess wat er gebeurt.
De TDI'tjes daarin tegen wel een stuk fijner om lange stukken hard mee te rijden. Ik zie mezelf met de Civic niet zoals met de leon met 170+ zsm naar de andere kant van Europa knallen.
Voor dagenlijks woonwerk verkeer blijf ik het een top auto vinden.
Gemiddeld verbruik ligt nu rond de 5.2 - 5.6
Betreft zuinig rijden icm toeren. Met invoegen ed accelereer ik tot 3000-3400rpm zodat ik zo snel mogelijk mijn kruisnelheid behaal met volledige assist. In halen op de snelweg doe ik door snel het gas pedaal in te trappen (niet helemaal) waardoor de VTEC erin komt en full assist heb. Ik accelereer dan bij 4000rpm.
Voordeel je rijd zuinig en je motor wordt niet lui
Dat bedoel ik dus ookquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.
Dat verklaart eea. alleen maar import dus. Ik denk een gemiste kans voor Toyota.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit geeft meer duidelijkheid denk ik:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7743
Hahahahahahahaquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:16 schreef 68Chevelle het volgende:
Sodemieter op man..... met je waardeloze kutbak, had je dit topic niet gewoon kunnen laten rusten?
De onze;quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef green_power het volgende:
Nadelen:
- cheap ass interieur (hard plastic, genoeg lampjes voor een ruimteschip) Dat van die lampjes zie ik niet zo, heb je wel eens in de Insight gezeten?
- geluid (het is niet de stilste auto) Eens.
- verbruik (hoger als 1:12 haal ik niet) hierdoor om de 2-3 dagen tanken (rijdt bijna alleen snelweg) Ik en partner rijden eigenlijk plankgas, maar het verbruik moet nu wel omlaag, dus daar kunnen we over een maand iets zinnigs over zeggen.
- plaatsing handrem (lekker tegen de knie aan) Geen last van.
- zicht (voor een verkeerslicht moet ik krom in de stoel gaan zitten om het licht te zien, voorkant en achterkant auto lastig in te schatten) Geen last van, ben je lang?
- stoelen niet geheel geweldig op lange ritten (langer als 2 uur) Geen last van, met name de stoelverwarming maakt het juist heerlijk vertoeven.
- uiterlijk, niet echt spannend, pannekoeken velgen (nieuwer modeljaar ziet er al stuk strakker uit) Ik vind 'm wel mooi, zonder standaard velgen. Daarom andere velgen eronder geplempt.
- wegligging, niet geheel sportief te noemen, na gewenningsperiode wel stuk strakker te sturen als initieel, maar concurrentie kan ie niet bijbenen (bv VW Golf), op winterbanden helemaal drama Winterbanden nog niet geprobeerd, verder niet sportief te noemen nee, maar dat ligt er ook maar net aan wat je hiervoor hebt gereden (Honda CRX + Seat Ibiza Cupra)
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef green_power het volgende:
[..]
Hahahahahahaha![]()
Lache, met een mileuvriendelijk onding tegen de schenen van gassguzzlers aanschoppen..
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:22 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.
Yup, nu is het weer mijn beurt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef green_power het volgende:
[..]
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....![]()
Kom maar weer eens praten als je een fatsoenlijke amerikaan kan betalen en je 6e rangs roestbak staat waar dat ding hoort te staan (eeuwige jachtvelden)...
Nu weer terug naar het civic bashen!
Ha Anne, die ziet er wel netjes uit idd... het is ook wel een redelijk vervoersmiddel, maar heb hiervoor een Golf 5 gehad die zen kilometers derop had zitten en de 20% bijtelling Golf 6 was toen nog niet te bestellen... (heb 1 van de eerste Civics).quote:
Anders reageer je ff op een ander topicquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef Anne het volgende:. Anders gaan jullie even niet op elkaar in ofzo.
Weinig geluid in de stad, ben ik wel met je eens.. op de snelweg met de radio uit maakt dat ding me toch een herrie.. en dat begint al bij 120 km/h. Ja krom liggen, ik ben wat langer en dan heb je dat snel.. Ik heb al stoelverlengers laten monteren, scheelt wel iets, maar toch.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:42 schreef Ixnay het volgende:
Je kunt er bijna niks mee vervoeren omdat het een sedan is. Waarom is er geen hybride uitvoering van de Civic maar dan hatchback?
Dat je krom moet liggen om een stoplicht te zien, komt me ook bekend voor.
Verder prima auto. Hij maakt juist weinig geluid vind ik en verbruikt weinig.
Die vorige velgen zijn niet mooi idd, maar die van 2009 juist wel. En dat je alles vanuit het stuur kunt besturen is ook handig, cruisecontrol, muziek. Ik heb hem nu als lease auto.
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.htmlquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:02 schreef Ixnay het volgende:
En de achterruitenwisser ga ik nog missen dit najaar denk ik.
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:30 schreef green_power het volgende:
[..]
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.html
Eigenlijk niet echt last van gehad vorige winter... Wel dat mijn blok in zen steunen begint te bokken en dat de CVT wat rare bijgeluiden maakt.. ook lijkt het of de kleppen wat tikken bij stationaire loop. Och, nog 110.000 km en dan mag ik een nieuwequote:Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Yup, nu is het weer mijn beurt.
die tyfusbak van jou (en dat is het...ontken het maar niet) is me een tyfuslelijk teringgedrocht op de weg dat wil je niet weten, ik zou bekant nog verliefd gaan worden op een Renault, zo lelijk is dat tyfusding, het straalt niks uit, het kan niks wat een auto hoort te kunnen... het is gewoon een vervelend lomp stuk plastic dat met een sneeuwschuiver van de weg gehaald dient te worden .:)
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ik rij ongeveer 1:18.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Snel optrekken is juist zuiniger.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:31 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.
Ik rij een aantal keer per week Groniningen - Den Haag en vica versa, maar echt een kruissnelheid van 150-160 aanhouden is bijna onmogelijk. Het is van de ene slak op de linkerbaan naar de volgende slak op de linkerbaan sprinten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik rij ongeveer 1:18.
Maar het is niet heel moeilijk om een 1:12 neer te zetten hoor. 150-160 als kruis snelheid aanhouden en je bent er al overheen.
Heb het 1x gepresteerd om 370km op een tank te rijden.
De Civic is een prima auto tot 120-130 daarboven vind ik de 1.3 met CVT een groot drama.
Als je 800km op een dag moet rijden kan je wat dat betreft beter een TDI hebben. Cruise control op 170 en en lekker met 3000rpm over de snelweg cruisen.
Maargoed... door de civic cruise ik nu heerlijk rustig comfortabel naar mijn bestemming. Na een half jaar nog niet een snelheids boete gescoort. Met mijn leon altijd kruissnelheden van 160, maandelijke boetes. Daar ben ik nu vanaf. Maar zoals ik al zei als ik snel grote afstanden moet afleggen dan mis ik de leon soms nog wel eens.
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:51 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:53 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.
Om de overheid te narren heb ik uiteraard ook nog een oldtimer op de oprit staan, maar dat is weer een ander verhaal... Overigens ook wel weer lekker om niet elk kenteken op naam te hebben staan, want af en toe werd ik er ook flauw van als de buurtagent weer koffie kwam drinken omdat er geschorste vehikkels op mijn oprit staan (= eigen terrein) die vanaf de weg zichtbaar waren (en dat mocht weer niet, edoch werd het wel een tijdje gedoogd). En dat alles was echt niet om de overheid te narren... Ik betaal namelijk met liefde wegenbelasting en verzekering voor een auto die op eigen terrein staat..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
Rock, ik mag mijn werktijden zo indelen dat ik buiten de spits om rijdtquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ach ik vind de overheid ook gewoon kut bezig. heb zelf geen hybride en ben op zoek naar een auto met veel vermogen voor mijn volgende auto. Mijn huidige auto is ook niet de zuinigste. Ik besef ook wel degelijk dat het steeds duurder wordt en dat zal mijn auto keuze helaas ook beinvloeden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef oshiro het volgende:
Ik heb niks tegen hybride-technologie... maar kan iemand me uitleggen waarom die auto's er vaak zo godsgruwelijk lelijk uit moeten zien? Net als die elektrische dingen...
De enige hybrides die ik er wel aardig uit vind zien zijn die van Lexus, maar dat is meer omdat ze er niet anders uit zien dan een gewone auto.
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
calibra heeft een cw waarde van 0,26, een prius van 0,25, die van de civic zal ook wel 0,25 of 0,26 zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:55 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.
Je kunt prima een bak bouwen die EN een lage Cw/Cx heeft, EN er mooi uit ziet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:56 schreef green_power het volgende:
[..]
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.
Misschien in de toekomst als ze een groter model willen uitbrengen, dat de vormen wat mooier worden.
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:17 schreef green_power het volgende:
[..]
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ideale auto eigenlijk voor mij dusquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.
Wat ben jij een triest persoon zegquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
ach het is compensatie gedrag : iets ouds rijden en dan roepen dat het beter is dan 21e eeuw spul....zoiets als iemand die een typemachine behandelt alsof het een pc is, iemand die een stapel post-its vergelijkt met internet, iemand die gelooft dat ie seks had als een vrouwelijk persoon hem aankeek.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een triest persoon zeg
Okee, dan help ik je wel een handje. Laten we beginnen met 48 uur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen.
Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.
Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Dat dusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Yes.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Yes.
Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:
[..]
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer
Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Mooi he die nieuwe techniek van VWquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaienquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.
Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden
Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland![]()
Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.
Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).
Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.
Wel opmerkelijk.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gister waaide het hard idd.quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Die van mij topt @ 188quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Shit je hebt gelijkquote:Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gister waaide het hard idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |