De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kloptquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.
De mijne word in juni geleverd
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
nee, dat was de smart...die vielen gewoon om bij de aanblik van een moosequote:Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
ah zitpositie: daar ben ik het mee eens. Die is volledig ruk in de toyota en minder ruk in de civic. Nu kom ik zelf uit een volvo en dat zit toch wel echt subliem, maar is dan ook niet te vergelijken met andere auto's in deze klasse (misschien mercedes of bmw)quote:Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.
Bovendien rijdt de Civic beter.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef Revolution-NL het volgende:
*schop,
Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.
Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.
Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100
Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten
[ afbeelding ]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.
Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal dat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt.
Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .
PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.
Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.
Ik rij gewoon met het verkeer mee en rij niet extreem langzaam oid (optrekken met het verkeer mee en overal de Vmax rijden en niet daaronder)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef tong_poh het volgende:
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Ik zit daar ook op. Na ruim 5000km. Ik rij denk ik 80% van mijn kilometers op de snelweg. Dat is allemaal 120+quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17
Best netjes
civic nieuw - kaal : 24.100quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |