Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude.. Het is passie.. Begrijp dat..
Ik vind een GTR, Audi RS en S'en uiteraard schitterend. Ik heb zelf een langzamere BMW..
Mijn mening was dat een prius en civic foei lelijk is.. Dat vind jij blijkbaar een schok.. So let it be my oppinion en geniet van de dingen die jij kan waarderen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.
Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
Iemand vroeg wat hij mooie auto's vindt. Wel even lezen voor je reageert aub..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelf beginnen te miepen over een Porsche in een Hybride topic en vervolgens een ander verwijten dat hij appels met peren vergelijkt?
Boodschappen bij de Aldi en Lidl ga je ook niet dood aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:23 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Draag je ook een simpele digitale Casio, omdat die de tijd toch beter aangeeft dan een mooie mechanische klok?
Haal je ook al je kleren bij de Wibra/Zeeman etc.? Bespaar je ook behoorlijk wat per maand mee...
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dude, Ik kan zeker begrijpen, dat het een passie is. Daar gaat het mij niet om, maar je komt hier dit topic binnen met een opmerking die er op neerkomt, dat iedereen die de civic mooi vindt geen smaak heeft. Dat was waar ik en anderen een probleem mee hebben. Je beledigt ons gewoon. En dan ga je nu huilie doen, omdat ik je daardoor en andere opmerking hier een bal vind.
Nogmaals een mening mag je hebben, maar ga mensen niet beledigen. Dat maakt je in mijn mening een minderwaardig persoon.
volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ondertussen zit je je te verbijten.
28.000, de Civic Hybrid 25.000. Maar het ging om meer om het idee dat de aankoopprijs van de auto in deze niet zo'n grote rol speelt zoals werd verondersteld. Voor de 25.000 euro van een nieuwe Civic kun je een zeer puike Audi A4 occasion kopen bijvoorbeeld, dan was er ook niks aan het handje geweest blijkbaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
volgens mij beginnen de A3 diesels rond de 30.000e.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Sorry, ik was de instellingen van mijn auto aan het aanpassen via de boordcomputer. Tevens even de stoelverwarming uitgezet en lucht uit mijn stoelen laten lopen.. Nog vragen
Ik let er meestal niet zo op, maar is dit niet het geval bij de meeste moderne auto's?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:
Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .
Waarom zou je iets in je cockpit willen bouwen (behalve een carkit) ?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef siekman het volgende:
Pas nog een stukje mee getuft .
Auto ziet er mooi uit ( alsof je in de stuurhut zit van een spaceship ) zit goed , maar het is niks voor mij .
Hij rijd erg confortabel , ik stond wel even raar te kijken dat ie afsloeg op het moment dat ik stil stond ( wist dat het een hybid was maar dat truukje was me niet bekend ) .
Ik vind hem lekker vlot ( automaat versie ) en leker op de weg liggen ,
Maar een totaal waardeloos ding als je iets moet inbouwen , heel dat klote dashboard moet los om de audio eruit te krijgen . en dan heb ik het over de cockpit enz enz .
Maar verder puik ding
Ik vind 60 euro per maand wel érg veel!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.
Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
Kijk eens op het Honda Hybrid Forum - daar staan wel een paar reacties van mensen die dat hebben...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:14 schreef Ichiko het volgende:
Is er eigenlijk iemand die als optie dat dvd navigatiesysteem erbij heeft genomen? Ik vraag mij af of het die 60 euro per maand waard is. In zo'n hi-tech auto rijden en dan toch nog de TomTom op de voorruit plakken vind ik ook zo wat.
Oh en hoe is de bluetooth verbinding van dat systeem? Heb je al reacties van anderen of je goed te verstaan bent?
Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier geef ik je wel gelijk in. Voor het geld van een Civic kun je ook een Audi A3 TDI kopen. Die is net zo duur en dan zou het waarschijnlijk wel goed zijn geweest.
It's the economy stupid.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Qua aanschaf misschien, maar een collega van me least een A3 en die betaalt dus gewoon 2x zoveel als ik dadelijk met m'n Civic maandelijks. En dan heeft ie nog de meest eenvoudige versie (geen LM velgen, geen navigatie, geen leer, geen parkeersensoren) die ik op de Civic dadelijk wel heb. Verder scheelt het gewoon een maandsalaris op een jaar tijd.
Nou over die keuze hoef ik dan echt niet lang na te denken.
Mocht je willen.. het orginele honda systeem kost 3500 euro :0quote:
Hoe lang heb je dan mogen wachten?quote:Op maandag 10 november 2008 22:20 schreef johanmulder het volgende:
Net bericht gekregen van de leasemaatschappij dat ik halverwege Jan 2009 mijn HCH op mag komen halenHet mooiste is dat het de 2009 model betreft, aldus de leasemaatschappij! Ben benieuwd
Om een lang verhaal kort te maken: dit wordt mijn tweede HCH. De eerste is echter na een ongeval in Italië total-loss verklaard. Ik wacht nu 3 maanden ongeveer, dus 5 maanden in totaal.quote:Op maandag 10 november 2008 22:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoe lang heb je dan mogen wachten?
Vanaf 2009quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:59 schreef Ixnay het volgende:
Ik kies deze auto alleen om de bijtelling en hij ziet er ook nog eens best goed uit.
De HCH wordt trouwens gerestyled. Vanaf wanneer is deze verkrijgbaar?
American_Nightmare heeft eind augustus in deze topic een aantal foto's van het 2009 model gepost.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Dat 2009 model wil ik dus. Heb je er geen pics van?
ik las dat er prii (priussen) als taxi rijden (australie) met 500.000km op de teller met de orginele accusquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:58 schreef Estate het volgende:
Ik vraag me bij hybride auto's af wat ze straks doen op de tweedehands markt. Het lijkt mij dat de accu's niet eeuwig meegaan en zal dus wel een flink kosten plaatje worden als ze vervangen moeten worden.
Dat zal de populariteit op de lange termijn niet goed doen.
Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bakquote:Op dinsdag 11 november 2008 09:32 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben anti-hybride door het hele groene gedoe eromheen, maar als ik naar de bijtelling kijk is zo'n civic nog best goed te doen
Google?quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:51 schreef Ixnay het volgende:
Dat 2009 model wil ik dus. Heb je er geen pics van?
Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat maakt dat 'groene gedoe' uit voor jou (in negatieve zin)? Daar wordt jij toch niet slechter van? Of wil je perse in een meer vervuilende auto rijden? Ik bedoel, dat jij in een zuinige auto rijdt merk je niet hoor, het is een prima bak
Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waaromquote:Op woensdag 12 november 2008 00:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ach, met zijn leeftijd zit hij nog een beetje in de bewijsfase. Niks mis mee hoor, maar daar past zo'n hybride niet tussen. Dat is namelijk een auto voor oude zakken, toch?
Ik persoonlijk zou zo een hybride kopen als hij voldeed aan mij eisen. ik heb laats een testrit gemaakt met de Lexus GS 450h. Geweldige auto, totdat ik de kofferbak opendeed.
Nu moet ik eerlijk gezegd zeggen, dat ik nu besloten heb om toch een meer sportief auto te kopen, maar ik zal zeer zeker geen nee zeggen tegen een hybride.
Natuurlijk had je mij niet gequote. En hij kan als enige aangeven waarom hij er een probleem mee heeft. ik speculeerde alleen over waarom hij die probleem heeft. Ik kan natuurlijk niet in iemand zijn hoofd kijken.Maar imago speelt bij jongeren heel erg mee.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had jou toch helemaal niet gequote? De gequote persoon zegt wel nee tegen hybride door 'het groene gedoe'. Ik zou graag willen weten waarom
Je hebt zwarte en beige bekleding, bovendien kan je met leer elke kleur kiezen...quote:Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil de Civic Hybrid 2009 bestellen in het zwart, maar dan is je interieur beige.
En je kunt niks anders kiezen. Best kut.
quote:Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid
Wat doen we met de afgeschreven accu's?
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..quote:Op woensdag 24 december 2008 19:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Interesseerd mij niet, ik ga er zometeen 130 euro netto p/mnd op voorruit, ook al dumpen ze de accu's in de Noordzee, i don't care.
Dat zal ik met veel plezier doen idd.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden![]()
Jezus man, in dat andere topic hebben ook al meerdere mensen hierop gereageerd. 95% van de accu kan weer hergebruikt in nieuwe accu's.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:31 schreef draaijer het volgende:
Hybrid
Wat doen we met de afgeschreven accu's?
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegenquote:Op donderdag 25 december 2008 01:21 schreef tong_poh het volgende:
Ach, daar komt draaijer ook weer met zijn hetze tegen hybrides. Wat een trieste vent is het toch.
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegen
Preciesquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Trouwens ik vind de civic hybride best mooi. Maar ik vind sowieso de styling van Honda wel mooi (uitzonderingen daargelaten). Ik vind mijn accord bijvoorbeeld nog steeds erg mooi, terwijl veel mensen het een saai uiterlijk vinden hebben. Smaken verschillen (gelukkig).
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden![]()
Dit is helaas het Amerikaanse modelquote:Op vrijdag 26 december 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwere versie heeft mooiere velgen en koplampen.
Heb je lange tenen, of voel je je aangesprokenquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:54 schreef Demarest het volgende:
[..]
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Je postgedrag is echter uitgesproken puberaal te noemen, en dat terwijl je de 30 ruimschoots voorbij bent. Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden?
Zie mijn eerdere reactie;quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je lange tenen, of voel je je aangesproken![]()
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.quote:Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Wel mistlichten aan terwijl het niet mistig is...dat is vrij kansloos.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies
De keuze van een auto is heel persoonlijk. Sommige mensen willen ook persee een mooie auto met aanzien als status symbool.
Ik rij ook graag in een nette auto waar ik me lekker in voel maar ik besteed liever extra geld aan mijn hobby dat ik een iets mooiere auto heb dan de buurman. Uiteindelijk ben je die dikke Audi A4 ook weer gewent en is het ook weer normaal om zo'n auto te rijden.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. Ik rijd nu een Seat Leon maar ik kan niet wachten mijn Civic binnen is, en een mooie auto en weer geld om mijn passie te beoefenen
![]()
Dit is toch een schitterende auto!
[ afbeelding ]
In het engels zeggen ze: He's got a big chip on his shoulder. Zal wel met zijn verleden te maken te hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:12 schreef Demarest het volgende:
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.
Daar zie ik nog steeds de 2008 versie met de minder mooie koplampen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:10 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Dit is helaas het Amerikaanse model![]()
Voor de NL versie kan je het beste op Honda.nl kijken.
In hoeverre boeit dat?... het gaat iedereen in dit topic puur om de goedkope bijtelling..... wat dat betreft maakt het niemand een donder uit of men het op een afvalhoop in Antwerpen pleurt ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ze worden compleet recycled. Het zijn NiMH accu's wat recyclebaar zijn zonder gevolgen voor het milieu in tegenstelling tot accu's die cadmium bevatten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezierquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Blabla
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
Die Honda stuurtjes zijn erg mooi tegenwoordig. Zoiets zit ook in de nieuwe Jazz en ziet er zeker sportief en fraai afgewerkt uit
Ligt er natuurlijk aan. Er zijn mensen die autorijden als een noodzakelijk kwaad zien en absoluut niet van autorijden houden. Die zien het dus puur als vervoer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:13 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.
Er is genoeg leuks te doen met een auto.quote:Ik haat autorijden en wat heb je nou aan een snelle bak? je staat alleen maar in de file tegenwoordig.
En dan heb je nog van die idioten die je meesleuren in een ongeluk.
Cool. Zag er net nog een rijdenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:32 schreef Ixnay het volgende:
Hij is besteld. En wachten suurt nog tot april/mei.
ja, elke dag als ze bij de benzinepomp staan en elke keer als de auto een beurt krijgt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kloptquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.
De mijne word in juni geleverd
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
nee, dat was de smart...die vielen gewoon om bij de aanblik van een moosequote:Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
ah zitpositie: daar ben ik het mee eens. Die is volledig ruk in de toyota en minder ruk in de civic. Nu kom ik zelf uit een volvo en dat zit toch wel echt subliem, maar is dan ook niet te vergelijken met andere auto's in deze klasse (misschien mercedes of bmw)quote:Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.
Bovendien rijdt de Civic beter.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef Revolution-NL het volgende:
*schop,
Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.
Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.
Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100
Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten
[ afbeelding ]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.
Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal dat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt.
Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .
PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.
Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.
Ik rij gewoon met het verkeer mee en rij niet extreem langzaam oid (optrekken met het verkeer mee en overal de Vmax rijden en niet daaronder)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef tong_poh het volgende:
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Ik zit daar ook op. Na ruim 5000km. Ik rij denk ik 80% van mijn kilometers op de snelweg. Dat is allemaal 120+quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17
Best netjes
civic nieuw - kaal : 24.100quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |