qua bijtellingquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
civic nieuw - kaal : 24.100
polo nieuw - kaal : 12.490
Je kunt ook overdrijven...
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...quote:
Waar dan?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...
quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
Dat snap ik wel, dat hij qua bijtelling bijna hetzelfde kost als een polo. Maar ik dacht dat hij aanschaf prijs bedoelde...quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:02 schreef Ixnay het volgende:
civic nieuw - kaal : 24.100 x 0,14 = 3374
polo nieuw - kaal : 12.490 x 0,25 = 3123
Iets duurder is hij, ok.
Diesel verbruik met Benzine vergelijken is niet eerlijk natuurlijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:36 schreef Mr.Adams het volgende:
Alle nieuwe Polo's (vanaf 16 juli te bestellen) zijn overigens 20% bijtelling.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een verbruik van 6 liter op 100km erg vind tegenvallen voor een hybride! Ik heb zelf een Volvo C30 en daarmee rijd ik gemiddeld ook 6 liter op 100km, met een erg onzuinige rijstijl
Vette bak, hoe heten die velgen? Mijn vader wil een zwarte kopen, maar vind de standaard velgen niet zo mooi omdat de remschijven dan zo overdreven zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel danquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Gister nacht de Civic flink op zijn staart getrapt over een afstand van 180km. Constant 160 op de cruise control waarbij ik de laatste 30km constant 185 heb gereden.
Gemiddeld verbruik over 180km 1:8![]()
Ik reed laatst in La Belgique en reed met vrijwel volle accu's bergaf op de snelweg Luxemburg - Luik. Bovenaan reed ik 110 op de navigatie en onderaan 212 op de navigatie (218 op de teller)... Zodra ik weer heuvel op reed zakte de snelheid naar 160 op de navigatie (en 166 op de teller)... :-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik had begrepen dat de auto een gelimiteerde snelheid van 185km/h heeft. Is daar wel of geen sprake van?
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een Toyota Camry Hybrid rijden
Ik wist niet de Toyota een hybride in het D segment had. Beste een mooie auto.
Vannochtend een donkerblauwe? Dan hebben we waarschijnlijk dezelfde gezien want ik reed ook die kant uit (zeewolde)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.
Toen ik de Civic net had en nog maar 1000km op de klok had liep hij ook maar 178 oid.
Hij is nu 9000km later zuiniger en voor me gevoel ook iets pittiger.
Hij deed er bij mij overigens wel even over om vanaf de 175 de 185 te halen
Ik vind het ondersteld icm de 17inch wielen trouwens haarscherp sturen op deze snelheden. Stukken beter als je het vergelijkt met een VW Golf of een Leon. Je voelt echt preciess wat er gebeurt.
De TDI'tjes daarin tegen wel een stuk fijner om lange stukken hard mee te rijden. Ik zie mezelf met de Civic niet zoals met de leon met 170+ zsm naar de andere kant van Europa knallen.
Voor dagenlijks woonwerk verkeer blijf ik het een top auto vinden.
Gemiddeld verbruik ligt nu rond de 5.2 - 5.6
Betreft zuinig rijden icm toeren. Met invoegen ed accelereer ik tot 3000-3400rpm zodat ik zo snel mogelijk mijn kruisnelheid behaal met volledige assist. In halen op de snelweg doe ik door snel het gas pedaal in te trappen (niet helemaal) waardoor de VTEC erin komt en full assist heb. Ik accelereer dan bij 4000rpm.
Voordeel je rijd zuinig en je motor wordt niet lui
Dat bedoel ik dus ookquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.
Dat verklaart eea. alleen maar import dus. Ik denk een gemiste kans voor Toyota.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit geeft meer duidelijkheid denk ik:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7743
Hahahahahahahaquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:16 schreef 68Chevelle het volgende:
Sodemieter op man..... met je waardeloze kutbak, had je dit topic niet gewoon kunnen laten rusten?
De onze;quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef green_power het volgende:
Nadelen:
- cheap ass interieur (hard plastic, genoeg lampjes voor een ruimteschip) Dat van die lampjes zie ik niet zo, heb je wel eens in de Insight gezeten?
- geluid (het is niet de stilste auto) Eens.
- verbruik (hoger als 1:12 haal ik niet) hierdoor om de 2-3 dagen tanken (rijdt bijna alleen snelweg) Ik en partner rijden eigenlijk plankgas, maar het verbruik moet nu wel omlaag, dus daar kunnen we over een maand iets zinnigs over zeggen.
- plaatsing handrem (lekker tegen de knie aan) Geen last van.
- zicht (voor een verkeerslicht moet ik krom in de stoel gaan zitten om het licht te zien, voorkant en achterkant auto lastig in te schatten) Geen last van, ben je lang?
- stoelen niet geheel geweldig op lange ritten (langer als 2 uur) Geen last van, met name de stoelverwarming maakt het juist heerlijk vertoeven.
- uiterlijk, niet echt spannend, pannekoeken velgen (nieuwer modeljaar ziet er al stuk strakker uit) Ik vind 'm wel mooi, zonder standaard velgen. Daarom andere velgen eronder geplempt.
- wegligging, niet geheel sportief te noemen, na gewenningsperiode wel stuk strakker te sturen als initieel, maar concurrentie kan ie niet bijbenen (bv VW Golf), op winterbanden helemaal drama Winterbanden nog niet geprobeerd, verder niet sportief te noemen nee, maar dat ligt er ook maar net aan wat je hiervoor hebt gereden (Honda CRX + Seat Ibiza Cupra)
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef green_power het volgende:
[..]
Hahahahahahaha![]()
Lache, met een mileuvriendelijk onding tegen de schenen van gassguzzlers aanschoppen..
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:22 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.
Yup, nu is het weer mijn beurt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef green_power het volgende:
[..]
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....![]()
Kom maar weer eens praten als je een fatsoenlijke amerikaan kan betalen en je 6e rangs roestbak staat waar dat ding hoort te staan (eeuwige jachtvelden)...
Nu weer terug naar het civic bashen!
Ha Anne, die ziet er wel netjes uit idd... het is ook wel een redelijk vervoersmiddel, maar heb hiervoor een Golf 5 gehad die zen kilometers derop had zitten en de 20% bijtelling Golf 6 was toen nog niet te bestellen... (heb 1 van de eerste Civics).quote:
Anders reageer je ff op een ander topicquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef Anne het volgende:. Anders gaan jullie even niet op elkaar in ofzo.
Weinig geluid in de stad, ben ik wel met je eens.. op de snelweg met de radio uit maakt dat ding me toch een herrie.. en dat begint al bij 120 km/h. Ja krom liggen, ik ben wat langer en dan heb je dat snel.. Ik heb al stoelverlengers laten monteren, scheelt wel iets, maar toch.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:42 schreef Ixnay het volgende:
Je kunt er bijna niks mee vervoeren omdat het een sedan is. Waarom is er geen hybride uitvoering van de Civic maar dan hatchback?
Dat je krom moet liggen om een stoplicht te zien, komt me ook bekend voor.
Verder prima auto. Hij maakt juist weinig geluid vind ik en verbruikt weinig.
Die vorige velgen zijn niet mooi idd, maar die van 2009 juist wel. En dat je alles vanuit het stuur kunt besturen is ook handig, cruisecontrol, muziek. Ik heb hem nu als lease auto.
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.htmlquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:02 schreef Ixnay het volgende:
En de achterruitenwisser ga ik nog missen dit najaar denk ik.
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:30 schreef green_power het volgende:
[..]
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.html
Eigenlijk niet echt last van gehad vorige winter... Wel dat mijn blok in zen steunen begint te bokken en dat de CVT wat rare bijgeluiden maakt.. ook lijkt het of de kleppen wat tikken bij stationaire loop. Och, nog 110.000 km en dan mag ik een nieuwequote:Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Yup, nu is het weer mijn beurt.
die tyfusbak van jou (en dat is het...ontken het maar niet) is me een tyfuslelijk teringgedrocht op de weg dat wil je niet weten, ik zou bekant nog verliefd gaan worden op een Renault, zo lelijk is dat tyfusding, het straalt niks uit, het kan niks wat een auto hoort te kunnen... het is gewoon een vervelend lomp stuk plastic dat met een sneeuwschuiver van de weg gehaald dient te worden .:)
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ik rij ongeveer 1:18.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Snel optrekken is juist zuiniger.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:31 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.
Ik rij een aantal keer per week Groniningen - Den Haag en vica versa, maar echt een kruissnelheid van 150-160 aanhouden is bijna onmogelijk. Het is van de ene slak op de linkerbaan naar de volgende slak op de linkerbaan sprinten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik rij ongeveer 1:18.
Maar het is niet heel moeilijk om een 1:12 neer te zetten hoor. 150-160 als kruis snelheid aanhouden en je bent er al overheen.
Heb het 1x gepresteerd om 370km op een tank te rijden.
De Civic is een prima auto tot 120-130 daarboven vind ik de 1.3 met CVT een groot drama.
Als je 800km op een dag moet rijden kan je wat dat betreft beter een TDI hebben. Cruise control op 170 en en lekker met 3000rpm over de snelweg cruisen.
Maargoed... door de civic cruise ik nu heerlijk rustig comfortabel naar mijn bestemming. Na een half jaar nog niet een snelheids boete gescoort. Met mijn leon altijd kruissnelheden van 160, maandelijke boetes. Daar ben ik nu vanaf. Maar zoals ik al zei als ik snel grote afstanden moet afleggen dan mis ik de leon soms nog wel eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |