Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij houdt van mooie, vaak duurdere auto's. Daar is opzich niks mis mee, al vind ik dat hij met zijn gezeik op hybride een beetje doordraaft. De Civic hybrid is gewoon een standaard sedan, niks meer niks minder. Écht lelijk, als een Multipla bijvoorbeeld, kun je hem haast niet vinden. Wat betreft accu's, daar zijn ze ook al lang uit. Het is dus waarschijnlijk een soort van "een auto moet minimaal een V8 met 300 pk hebben anders wil ik er niet in gezien worden" mentaliteit. En dat is inderdaad wel jammer, de financiele uitsparing is namelijk zeker de moeite waard om deze auto te overwegen
Preciesquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik hou ook van mooie en dure auto's en zal momenteel zeker geen civic hybride kopen. Waarom? Ik kan op dit moment nog andere soort auto's kopen. Niet dat ik dat doe, maar ik koop wel het liefst een auto met een beetje power. Ik wil nu bijvoorbeeld een sportauto kopen, omdat ik geen gezin heb en wel redelijk verdien.
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Trouwens ik vind de civic hybride best mooi. Maar ik vind sowieso de styling van Honda wel mooi (uitzonderingen daargelaten). Ik vind mijn accord bijvoorbeeld nog steeds erg mooi, terwijl veel mensen het een saai uiterlijk vinden hebben. Smaken verschillen (gelukkig).
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie je wel.. Egoistische gasten die Hybride bestuurders..
Ga jij maar lekker voor lul rijden in je lelijke auto.. Ik zou er niet in gezien willen worden![]()
Dit is helaas het Amerikaanse modelquote:Op vrijdag 26 december 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwere versie heeft mooiere velgen en koplampen.
Heb je lange tenen, of voel je je aangesprokenquote:Op vrijdag 26 december 2008 15:54 schreef Demarest het volgende:
[..]
Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Je postgedrag is echter uitgesproken puberaal te noemen, en dat terwijl je de 30 ruimschoots voorbij bent. Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden?
Zie mijn eerdere reactie;quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je lange tenen, of voel je je aangesproken![]()
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.quote:Jij hebt een voorkeur voor 'dikkere' auto's, anderen preferen weer Hybride auto's. Logisch uiteraard, want verschillende mensen = verschillende voorkeuren.
Wel mistlichten aan terwijl het niet mistig is...dat is vrij kansloos.quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies
De keuze van een auto is heel persoonlijk. Sommige mensen willen ook persee een mooie auto met aanzien als status symbool.
Ik rij ook graag in een nette auto waar ik me lekker in voel maar ik besteed liever extra geld aan mijn hobby dat ik een iets mooiere auto heb dan de buurman. Uiteindelijk ben je die dikke Audi A4 ook weer gewent en is het ook weer normaal om zo'n auto te rijden.
Je kan je geld maar 1x uitgeven. Ik rijd nu een Seat Leon maar ik kan niet wachten mijn Civic binnen is, en een mooie auto en weer geld om mijn passie te beoefenen
![]()
Dit is toch een schitterende auto!
[ afbeelding ]
In het engels zeggen ze: He's got a big chip on his shoulder. Zal wel met zijn verleden te maken te hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:12 schreef Demarest het volgende:
Ik merk slechts op dat het merkwaardig is dat jij als 30-plusser uitgesproken puberaal overkomt in je postings.
Daar zie ik nog steeds de 2008 versie met de minder mooie koplampen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 16:10 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Dit is helaas het Amerikaanse model![]()
Voor de NL versie kan je het beste op Honda.nl kijken.
In hoeverre boeit dat?... het gaat iedereen in dit topic puur om de goedkope bijtelling..... wat dat betreft maakt het niemand een donder uit of men het op een afvalhoop in Antwerpen pleurt ofzo.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ze worden compleet recycled. Het zijn NiMH accu's wat recyclebaar zijn zonder gevolgen voor het milieu in tegenstelling tot accu's die cadmium bevatten.quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Vooralsnog heb ik niks gezien wat er met de accu's zal gebeuren.. Recyclen.. Dat doen we met alles.. Hebben jullie wat krachtigs?
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezierquote:Op donderdag 25 december 2008 11:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Blabla
Maar ik respecteer altijd de keuze van anderen wat betreft auto's. Iedereen heeft andere eisen. Bij ons op het werk zie je dus mensen rijden in roestbakken van 20 jaar oud en mensen die rijden in een gloednieuwe M3 terwijl beiden hetzelfde verdienen. Van de ene kant ben ik zelfs een beetje jaloers op mensen die goed verdienen en in roestbak rijden. Zij houden tenminste hun geld over voor andere leuke dingen.
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
Die Honda stuurtjes zijn erg mooi tegenwoordig. Zoiets zit ook in de nieuwe Jazz en ziet er zeker sportief en fraai afgewerkt uit
Ligt er natuurlijk aan. Er zijn mensen die autorijden als een noodzakelijk kwaad zien en absoluut niet van autorijden houden. Die zien het dus puur als vervoer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:13 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Niet iedereen beleeft evenveel plezier aan autorijden.
Er is genoeg leuks te doen met een auto.quote:Ik haat autorijden en wat heb je nou aan een snelle bak? je staat alleen maar in de file tegenwoordig.
En dan heb je nog van die idioten die je meesleuren in een ongeluk.
Cool. Zag er net nog een rijdenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:32 schreef Ixnay het volgende:
Hij is besteld. En wachten suurt nog tot april/mei.
ja, elke dag als ze bij de benzinepomp staan en elke keer als de auto een beurt krijgt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, maar die met een M3 rijden hebben élke dag plezier
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kloptquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De wegligging in de bochten vond ik erg beroerd in vergelijking met mijn Seat Leon.
Ziet er wel netjes uit overigens.
De mijne word in juni geleverd
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:41 schreef bluebit het volgende:
[..]
klopt, de prius doet het niet beter qua wegligging, spoorvastheid en zijwindgevoeligheid. was toch een stuk beter in de moose-killer (volvo)
nee, dat was de smart...die vielen gewoon om bij de aanblik van een moosequote:Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar Volvo is toch hardstikke liev voor de moosjes?
ah zitpositie: daar ben ik het mee eens. Die is volledig ruk in de toyota en minder ruk in de civic. Nu kom ik zelf uit een volvo en dat zit toch wel echt subliem, maar is dan ook niet te vergelijken met andere auto's in deze klasse (misschien mercedes of bmw)quote:Op maandag 30 maart 2009 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb juist gekozen voor de Civic vanwege het interieur, de zitpositie en beenruimte. Bijna alle Toyota's hebben te maken met een enorm overweldigende saaiheid. Daar heeft Honda veel minder last van.
Bovendien rijdt de Civic beter.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef Revolution-NL het volgende:
*schop,
Na 6 maanden ben ik dan ook eindelijk in het bezit van een HCH. Nu 700km gereden en wat een rust brengt deze auto met zich mee, waar ik voorheen gejaagt door het verkeer ging en overal structureel (veel) te hard reedt ben ik nu lekker aan cruisen. Geweldig die CVT.
Het rijden met de CVT ben ik nu ook redelijk gewent en het volledig electrische rijden lukt ook al aardig.
Verbruik waardes tot nu toe:
300km snelweg, (cruise control 120) 7.1l op 100
40km snelweg (file) 5.1 op 100
Een volledig verslag van mijn bevindingen zal ik later posten
[ afbeelding ]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:22 schreef bluebit het volgende:
[..]
volledige electrisch rijden?? dat gaat toch net niet met een civic? De electrische motor is toch alleen maar hulpmotor?
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar je kan wel degelijk tot 48kmph 100% electrische rijden.
Ga bijv. 50 rijden, lift je voet van het gaspedaal dat de motor in toeren zakt, als de verbruiksmeter 3 tot 4 streepjes laat zijn heel voorzichtig het gas intrappen waarna de motor uitschakeld en je 100% electrische verder rijdt.
Het vergt even wat oefening maar zeker in de file kan je grote stukken alleen electrische rijden .
PS: 100% electrische rijden kan alleen als je een constante snelheid aanhoud, als je gaat versnellen springt direct de brandstof motor weer bij.
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah!? apart, mogen ze bij honda wel eens wat duidelijker melden. Mijn voorkeur ging uit naar de prius omdat deze echt op electriciteit kon rijden, zonder tussenkomst van de benzine motor. Gemiste kans van honda om dat wat duidelijker te melden. Uitgaande van de specs dacht ik dat ie uitsluitend ter ondersteuning aanwezig was.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het is volgens mij ook een trucje om volledig electrische te rijden. Primair is de electro motor van de Civic ondersteunend (ook onder de 50kmp) bij de prius is de electro motor onder de 50kmph daarintegen primair, en hoef je geen truucjes uit te halen met het gaspedaal. Met de prius kan je volgens mij ook gewoon electrische versnellen iets wat met de civic niet of amper kan.
Ik moet wel zeggen dat ik mij echt verbaas over het comfort van de auto.
Ik rij gewoon met het verkeer mee en rij niet extreem langzaam oid (optrekken met het verkeer mee en overal de Vmax rijden en niet daaronder)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:17 schreef tong_poh het volgende:
1 op 17 is zeer netjes. Moet je daar echt als een oude sok voor rijden of valt dat wel mee?
Ik zit daar ook op. Na ruim 5000km. Ik rij denk ik 80% van mijn kilometers op de snelweg. Dat is allemaal 120+quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Update betreft het verbruik:
Nu 5.9l op 100km of te wel 1:17
Best netjes
civic nieuw - kaal : 24.100quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
qua bijtellingquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
civic nieuw - kaal : 24.100
polo nieuw - kaal : 12.490
Je kunt ook overdrijven...
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...quote:
Waar dan?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zeg het wel, jij leest het alleen niet...
quote:Op donderdag 25 december 2008 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De civic rijdt gewoon prima.Het is een complete wagen met een prijs van een kale polo.
Dat snap ik wel, dat hij qua bijtelling bijna hetzelfde kost als een polo. Maar ik dacht dat hij aanschaf prijs bedoelde...quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:02 schreef Ixnay het volgende:
civic nieuw - kaal : 24.100 x 0,14 = 3374
polo nieuw - kaal : 12.490 x 0,25 = 3123
Iets duurder is hij, ok.
Diesel verbruik met Benzine vergelijken is niet eerlijk natuurlijkquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:36 schreef Mr.Adams het volgende:
Alle nieuwe Polo's (vanaf 16 juli te bestellen) zijn overigens 20% bijtelling.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een verbruik van 6 liter op 100km erg vind tegenvallen voor een hybride! Ik heb zelf een Volvo C30 en daarmee rijd ik gemiddeld ook 6 liter op 100km, met een erg onzuinige rijstijl
Vette bak, hoe heten die velgen? Mijn vader wil een zwarte kopen, maar vind de standaard velgen niet zo mooi omdat de remschijven dan zo overdreven zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
En beter laat dan nooit hier de foto's van mijn nieuwe bolderkar. Ik heb 'm nou anderhalve dag en ik moet zeggen het rijdt echt geweldig. Genoeg power als het nodig is, en verder heerlijk ontspannen rijden met de CVT, lekker rustig. Ligt ook erg strak op de weg. Ik moet zeggen voor dit geld komt er geen enkele andere auto in de buurt qua rijkwaliteiten en luxe. Bovendien vind ik het persoonlijk een prachtige auto om te zien, zeker in deze kleur, en met deze velgen / leer en het navigatiesysteem van JVC. Ben zeer tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel danquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Gister nacht de Civic flink op zijn staart getrapt over een afstand van 180km. Constant 160 op de cruise control waarbij ik de laatste 30km constant 185 heb gereden.
Gemiddeld verbruik over 180km 1:8![]()
Ik reed laatst in La Belgique en reed met vrijwel volle accu's bergaf op de snelweg Luxemburg - Luik. Bovenaan reed ik 110 op de navigatie en onderaan 212 op de navigatie (218 op de teller)... Zodra ik weer heuvel op reed zakte de snelheid naar 160 op de navigatie (en 166 op de teller)... :-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik had begrepen dat de auto een gelimiteerde snelheid van 185km/h heeft. Is daar wel of geen sprake van?
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:11 schreef basmens het volgende:
[..]
ik kan niet eens harder dan 180, waarom die van jou wel dan
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zag vandaag trouwens een Toyota Camry Hybrid rijden
Ik wist niet de Toyota een hybride in het D segment had. Beste een mooie auto.
Vannochtend een donkerblauwe? Dan hebben we waarschijnlijk dezelfde gezien want ik reed ook die kant uit (zeewolde)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Die zag ik ook! Op de A7 vlakbij Lelystyad.
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Misschien had jij toen je het probeerde meer tegenwind. Ik noem maar een zijstraat.
Toen ik de Civic net had en nog maar 1000km op de klok had liep hij ook maar 178 oid.
Hij is nu 9000km later zuiniger en voor me gevoel ook iets pittiger.
Hij deed er bij mij overigens wel even over om vanaf de 175 de 185 te halen
Ik vind het ondersteld icm de 17inch wielen trouwens haarscherp sturen op deze snelheden. Stukken beter als je het vergelijkt met een VW Golf of een Leon. Je voelt echt preciess wat er gebeurt.
De TDI'tjes daarin tegen wel een stuk fijner om lange stukken hard mee te rijden. Ik zie mezelf met de Civic niet zoals met de leon met 170+ zsm naar de andere kant van Europa knallen.
Voor dagenlijks woonwerk verkeer blijf ik het een top auto vinden.
Gemiddeld verbruik ligt nu rond de 5.2 - 5.6
Betreft zuinig rijden icm toeren. Met invoegen ed accelereer ik tot 3000-3400rpm zodat ik zo snel mogelijk mijn kruisnelheid behaal met volledige assist. In halen op de snelweg doe ik door snel het gas pedaal in te trappen (niet helemaal) waardoor de VTEC erin komt en full assist heb. Ik accelereer dan bij 4000rpm.
Voordeel je rijd zuinig en je motor wordt niet lui
Dat bedoel ik dus ookquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij een Leon type 1 (op gas) en heb ervaring met de Honda Civic Hybrid. Mijn ervaring is dat de Honda zeker niet beter stuurt. Ik heb dan wel de Leon 'sport' uitvoering maar dan nog, we praten bij de Civic wel over een nieuwere auto. De Civic ligt wel wat vaster op de weg bij wind en oneffenheden in het wegdek, beetje vergelijkbaar met een Passat. De remmen van de Hybrid vond ik vrij vervelend, al reed ik wel in een vrij nieuwe met een paar duizend km op de teller. Qua verbruik zou ik het niet weten, met een Leon op LPG doe je in ieder opzicht een goede koop. Maar een Civic Hybrid is qua bijtelling ideaal, en rijdt ook zeker niet verkeerd.
Dat verklaart eea. alleen maar import dus. Ik denk een gemiste kans voor Toyota.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dit geeft meer duidelijkheid denk ik:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7743
Hahahahahahahaquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:16 schreef 68Chevelle het volgende:
Sodemieter op man..... met je waardeloze kutbak, had je dit topic niet gewoon kunnen laten rusten?
De onze;quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef green_power het volgende:
Nadelen:
- cheap ass interieur (hard plastic, genoeg lampjes voor een ruimteschip) Dat van die lampjes zie ik niet zo, heb je wel eens in de Insight gezeten?
- geluid (het is niet de stilste auto) Eens.
- verbruik (hoger als 1:12 haal ik niet) hierdoor om de 2-3 dagen tanken (rijdt bijna alleen snelweg) Ik en partner rijden eigenlijk plankgas, maar het verbruik moet nu wel omlaag, dus daar kunnen we over een maand iets zinnigs over zeggen.
- plaatsing handrem (lekker tegen de knie aan) Geen last van.
- zicht (voor een verkeerslicht moet ik krom in de stoel gaan zitten om het licht te zien, voorkant en achterkant auto lastig in te schatten) Geen last van, ben je lang?
- stoelen niet geheel geweldig op lange ritten (langer als 2 uur) Geen last van, met name de stoelverwarming maakt het juist heerlijk vertoeven.
- uiterlijk, niet echt spannend, pannekoeken velgen (nieuwer modeljaar ziet er al stuk strakker uit) Ik vind 'm wel mooi, zonder standaard velgen. Daarom andere velgen eronder geplempt.
- wegligging, niet geheel sportief te noemen, na gewenningsperiode wel stuk strakker te sturen als initieel, maar concurrentie kan ie niet bijbenen (bv VW Golf), op winterbanden helemaal drama Winterbanden nog niet geprobeerd, verder niet sportief te noemen nee, maar dat ligt er ook maar net aan wat je hiervoor hebt gereden (Honda CRX + Seat Ibiza Cupra)
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef green_power het volgende:
[..]
Hahahahahahaha![]()
Lache, met een mileuvriendelijk onding tegen de schenen van gassguzzlers aanschoppen..
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:22 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Alleen homo's en ambtenaren rijden met zo'n ding, en jij lijkt me nou geen ambtenaar.
Yup, nu is het weer mijn beurt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef green_power het volgende:
[..]
Aangezien ik geen homo of ambtenaar ben rijden er nog meer mensen met zo`n ding. Overigens rijden de rasnichten met een afgetrapte amerikaan (of 2) onder het motto ik wil wel maar kan geen fatsoenlijke betalen....![]()
Kom maar weer eens praten als je een fatsoenlijke amerikaan kan betalen en je 6e rangs roestbak staat waar dat ding hoort te staan (eeuwige jachtvelden)...
Nu weer terug naar het civic bashen!
Ha Anne, die ziet er wel netjes uit idd... het is ook wel een redelijk vervoersmiddel, maar heb hiervoor een Golf 5 gehad die zen kilometers derop had zitten en de 20% bijtelling Golf 6 was toen nog niet te bestellen... (heb 1 van de eerste Civics).quote:
Anders reageer je ff op een ander topicquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef Anne het volgende:. Anders gaan jullie even niet op elkaar in ofzo.
Weinig geluid in de stad, ben ik wel met je eens.. op de snelweg met de radio uit maakt dat ding me toch een herrie.. en dat begint al bij 120 km/h. Ja krom liggen, ik ben wat langer en dan heb je dat snel.. Ik heb al stoelverlengers laten monteren, scheelt wel iets, maar toch.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:42 schreef Ixnay het volgende:
Je kunt er bijna niks mee vervoeren omdat het een sedan is. Waarom is er geen hybride uitvoering van de Civic maar dan hatchback?
Dat je krom moet liggen om een stoplicht te zien, komt me ook bekend voor.
Verder prima auto. Hij maakt juist weinig geluid vind ik en verbruikt weinig.
Die vorige velgen zijn niet mooi idd, maar die van 2009 juist wel. En dat je alles vanuit het stuur kunt besturen is ook handig, cruisecontrol, muziek. Ik heb hem nu als lease auto.
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.htmlquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:02 schreef Ixnay het volgende:
En de achterruitenwisser ga ik nog missen dit najaar denk ik.
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:30 schreef green_power het volgende:
[..]
http://www.cartuning-guide.com/waterafstotende-coating.html
Eigenlijk niet echt last van gehad vorige winter... Wel dat mijn blok in zen steunen begint te bokken en dat de CVT wat rare bijgeluiden maakt.. ook lijkt het of de kleppen wat tikken bij stationaire loop. Och, nog 110.000 km en dan mag ik een nieuwequote:Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat water is het probleem niet. Dat plakkerige spul dat de bomen verspreiden en blaadjes die plakken etc.
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Yup, nu is het weer mijn beurt.
die tyfusbak van jou (en dat is het...ontken het maar niet) is me een tyfuslelijk teringgedrocht op de weg dat wil je niet weten, ik zou bekant nog verliefd gaan worden op een Renault, zo lelijk is dat tyfusding, het straalt niks uit, het kan niks wat een auto hoort te kunnen... het is gewoon een vervelend lomp stuk plastic dat met een sneeuwschuiver van de weg gehaald dient te worden .:)
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Je bent vervelend! Compensatie gedrag van een lopende penis.
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ik rij ongeveer 1:18.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Snel optrekken is juist zuiniger.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:31 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer wat rapper op te trekken. Denk dat daar het verschil vooral in zit.
Ik rij een aantal keer per week Groniningen - Den Haag en vica versa, maar echt een kruissnelheid van 150-160 aanhouden is bijna onmogelijk. Het is van de ene slak op de linkerbaan naar de volgende slak op de linkerbaan sprinten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik rij ongeveer 1:18.
Maar het is niet heel moeilijk om een 1:12 neer te zetten hoor. 150-160 als kruis snelheid aanhouden en je bent er al overheen.
Heb het 1x gepresteerd om 370km op een tank te rijden.
De Civic is een prima auto tot 120-130 daarboven vind ik de 1.3 met CVT een groot drama.
Als je 800km op een dag moet rijden kan je wat dat betreft beter een TDI hebben. Cruise control op 170 en en lekker met 3000rpm over de snelweg cruisen.
Maargoed... door de civic cruise ik nu heerlijk rustig comfortabel naar mijn bestemming. Na een half jaar nog niet een snelheids boete gescoort. Met mijn leon altijd kruissnelheden van 160, maandelijke boetes. Daar ben ik nu vanaf. Maar zoals ik al zei als ik snel grote afstanden moet afleggen dan mis ik de leon soms nog wel eens.
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:51 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:53 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.
Om de overheid te narren heb ik uiteraard ook nog een oldtimer op de oprit staan, maar dat is weer een ander verhaal... Overigens ook wel weer lekker om niet elk kenteken op naam te hebben staan, want af en toe werd ik er ook flauw van als de buurtagent weer koffie kwam drinken omdat er geschorste vehikkels op mijn oprit staan (= eigen terrein) die vanaf de weg zichtbaar waren (en dat mocht weer niet, edoch werd het wel een tijdje gedoogd). En dat alles was echt niet om de overheid te narren... Ik betaal namelijk met liefde wegenbelasting en verzekering voor een auto die op eigen terrein staat..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
Rock, ik mag mijn werktijden zo indelen dat ik buiten de spits om rijdtquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ach ik vind de overheid ook gewoon kut bezig. heb zelf geen hybride en ben op zoek naar een auto met veel vermogen voor mijn volgende auto. Mijn huidige auto is ook niet de zuinigste. Ik besef ook wel degelijk dat het steeds duurder wordt en dat zal mijn auto keuze helaas ook beinvloeden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef oshiro het volgende:
Ik heb niks tegen hybride-technologie... maar kan iemand me uitleggen waarom die auto's er vaak zo godsgruwelijk lelijk uit moeten zien? Net als die elektrische dingen...
De enige hybrides die ik er wel aardig uit vind zien zijn die van Lexus, maar dat is meer omdat ze er niet anders uit zien dan een gewone auto.
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
calibra heeft een cw waarde van 0,26, een prius van 0,25, die van de civic zal ook wel 0,25 of 0,26 zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:55 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.
Je kunt prima een bak bouwen die EN een lage Cw/Cx heeft, EN er mooi uit ziet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:56 schreef green_power het volgende:
[..]
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.
Misschien in de toekomst als ze een groter model willen uitbrengen, dat de vormen wat mooier worden.
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:17 schreef green_power het volgende:
[..]
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ideale auto eigenlijk voor mij dusquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.
Wat ben jij een triest persoon zegquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
ach het is compensatie gedrag : iets ouds rijden en dan roepen dat het beter is dan 21e eeuw spul....zoiets als iemand die een typemachine behandelt alsof het een pc is, iemand die een stapel post-its vergelijkt met internet, iemand die gelooft dat ie seks had als een vrouwelijk persoon hem aankeek.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een triest persoon zeg
Okee, dan help ik je wel een handje. Laten we beginnen met 48 uur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen.
Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.
Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Dat dusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Yes.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Yes.
Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:
[..]
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer
Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Mooi he die nieuwe techniek van VWquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaienquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.
Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden
Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland![]()
Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.
Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).
Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.
Wel opmerkelijk.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gister waaide het hard idd.quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Die van mij topt @ 188quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Shit je hebt gelijkquote:Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gister waaide het hard idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |