Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:51 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Prima, blijf dat maar herhalen, tenslotte ben ik wel een type "Compensatie gedrag van een lopende penis" die een eigen smaak heeft en cash op tafel legt bij aanschaf van een auto waarbij kentekenbewijs deel 3 op mijn persoonlijke naam komt.
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:53 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Alsof niemand anders eigen geld heeft. En smaken verschillen nou eenmaal. Respecteer dat eens in plaats van verschrikkelijk gefrustreerd over te komen.
Om de overheid te narren heb ik uiteraard ook nog een oldtimer op de oprit staan, maar dat is weer een ander verhaal... Overigens ook wel weer lekker om niet elk kenteken op naam te hebben staan, want af en toe werd ik er ook flauw van als de buurtagent weer koffie kwam drinken omdat er geschorste vehikkels op mijn oprit staan (= eigen terrein) die vanaf de weg zichtbaar waren (en dat mocht weer niet, edoch werd het wel een tijdje gedoogd). En dat alles was echt niet om de overheid te narren... Ik betaal namelijk met liefde wegenbelasting en verzekering voor een auto die op eigen terrein staat..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
Rock, ik mag mijn werktijden zo indelen dat ik buiten de spits om rijdtquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
20k erop zitten. Ding is idd niet gemaakt om 190 mee te rijden. Maar voor normaal snelweg gedrag is het uitstekend. (120-130km/u) Ik rij op 1 op 19 ongeveer.
Ik zou wel willen weten hoe mensen het voor elkaar krijgen om 1 op 12 te rijden.Dan moet je stevig boven de legale snelheid rijden en waar in Nederland is dat nog mogelijk dan? In de normale spits is het iig niet mogelijk.
Ach ik vind de overheid ook gewoon kut bezig. heb zelf geen hybride en ben op zoek naar een auto met veel vermogen voor mijn volgende auto. Mijn huidige auto is ook niet de zuinigste. Ik besef ook wel degelijk dat het steeds duurder wordt en dat zal mijn auto keuze helaas ook beinvloeden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
Je hebt helemaal gelijk dat je daarop terugreageert, alleen dat geeft mij slechts voer om verder te reageren, het rijden van een Hybride heeft geen enkele fuck met smaak te maken, wel verzieken de hybriderijders het voor de hobbybestuurder die steeds meer moeten betalen om de subsidiedrang van de overheid te compenseren..
En ik kan natuurlijk wel op de overheid gaan klagen, maar das te makkelijk, die luisteren toch niet.
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:13 schreef oshiro het volgende:
Ik heb niks tegen hybride-technologie... maar kan iemand me uitleggen waarom die auto's er vaak zo godsgruwelijk lelijk uit moeten zien? Net als die elektrische dingen...
De enige hybrides die ik er wel aardig uit vind zien zijn die van Lexus, maar dat is meer omdat ze er niet anders uit zien dan een gewone auto.
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
calibra heeft een cw waarde van 0,26, een prius van 0,25, die van de civic zal ook wel 0,25 of 0,26 zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:18 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de Opel Calibra dan nog steeds de auto met de laagste CW waarde en lijkt geen enkele Hybride hierop (veel hoger, vierkanter, lomper)?
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:55 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Omdat de auto waarschijnlijk te groot zou worden om de accu's te kunnen herbergen.
Je kunt prima een bak bouwen die EN een lage Cw/Cx heeft, EN er mooi uit ziet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:56 schreef green_power het volgende:
[..]
De vorm heeft te maken met de ideale vorm (cw-waarde) die een auto moet hebben om zo zuinig mogelijk te zijn.....
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zo groot is een accu pack niet. En in het geval van de Honda is de elektromotor geïntegreerd in de benzinemotor.
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als je van de vorm van een calibra een 4 deurs auto wil maken, dan wordt hij inclusief 2 extra deuren = de accu pack gewoonweg te groot en te zwaar voor de model die ze in gedachten hadden.
Misschien in de toekomst als ze een groter model willen uitbrengen, dat de vormen wat mooier worden.
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:17 schreef green_power het volgende:
[..]
Lexus GS450h .... 6.1 sec naar de 100, als ik die nou eens mocht leasen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ideale auto eigenlijk voor mij dusquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb er eens een testrit in gemaakt. Ik vond het werkelijk een heerlijke auto. Helaas was mijn liefde bekoeld toen ik de kofferbak openmaakte. Veels te klein voor zo'n grote auto. Vandaar dat ik ook de opmerking maakte over ruimte voor de accu's.
Wat ben jij een triest persoon zegquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
ach het is compensatie gedrag : iets ouds rijden en dan roepen dat het beter is dan 21e eeuw spul....zoiets als iemand die een typemachine behandelt alsof het een pc is, iemand die een stapel post-its vergelijkt met internet, iemand die gelooft dat ie seks had als een vrouwelijk persoon hem aankeek.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat ben jij een triest persoon zeg
Okee, dan help ik je wel een handje. Laten we beginnen met 48 uur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:23 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik zit gewoon te narren, daar ben ik me bewust van en dat zal ook niet ophouden.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen.
Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.
Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Dat dusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Yes.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Yes.
Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:
[..]
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer
Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Mooi he die nieuwe techniek van VWquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaienquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.
Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden
Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland![]()
Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.
Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).
Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.
Wel opmerkelijk.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gister waaide het hard idd.quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Die van mij topt @ 188quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Shit je hebt gelijkquote:Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gister waaide het hard idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |