abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:17:21 #276
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74110629
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen .

Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.

die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.

Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:01 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74124131
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.

Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.

Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:52:26 #278
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_74127041
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.

Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.

Overigens ben ik het wel met je eens, dat een diesel pas interessant wordt met een turbo erop, terwijl benzine auto's zonder turbo nog heel leuk kunnen zijn.
Horrible Cunt!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:52:53 #279
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_74136307
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.

Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_74136623
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:

[..]
en 1.4 tsi 170 pk..
Die 70 pk`s extra is inderdaad wat de Honda goed had kunnen gebruiken
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:25:46 #281
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74137286
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_74137919
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:00:03 #283
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74157365
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Dat dus
pi_74196116
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Yes.

Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
pi_74196964
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Yes.

Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer

Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
pi_74198045
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:

[..]

Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer

Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijt
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:38:47 #287
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74208905
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).

En als jij voortaan met een fatsoenlijke uitleg komt of een mooie bronvermelding ipv de wise-ass uit te hangen en alleen een simpele one-liner post word jij misschien ook eens serieus genomen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74210747
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
pi_74329006
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Mooi he die nieuwe techniek van VW
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:23:26 #290
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74444128
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.

Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
pi_74837484
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.

Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaien , bak in de S-stand (of L) en goan!
pi_74854537
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden

Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland

Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
pi_74875492
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden

Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland

Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:53:13 #294
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_74876395
Dat is behoorlijk buiten proportie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 20 november 2009 @ 08:57:33 #295
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74876476
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.

Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).

Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.

Wel opmerkelijk.
pi_74878787
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.

Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).

Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.

Wel opmerkelijk.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
pi_74940784
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
  maandag 23 november 2009 @ 16:38:35 #298
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74940901
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Gister waaide het hard idd.
pi_74945105
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Die van mij topt @ 188
pi_74963553
quote:
Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gister waaide het hard idd.

Shit je hebt gelijk
Nah ik heb m wel vaker net over de 190 gehad (op de teller).
Met tegenwind wordt het lastig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')