quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef fathank het volgende:
wtf 1:12 rijden en alsnog maar 14% bijtelling betalen.
Ik rij 1:17 met mijn diesel en ik betaal 25% bijtelling. Ja oke, de mijne wil nog wel flinke roetpluimen uitstoten maar dan nog.. Krom systeem.
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
die 14% bijtelling wordt gebasseerd op uitstoot, niet op verbruik.
Tevens kan je benzine en diesel nooit met elkaar vergelijk gezien diesel meer energie per liter in zich heeft.
Ik ben nu trouwens een maand vrij, waardoor ik nu heel veel kleine stukjes rij van +/- 5 tot 10km. Verbruik is wel drastische toegenomen maar nog steeds 1:14 / 1:15 wat ik toch best netjes vind voor stukjes met koude motor.
Is misschien mierenneukerij, maar de 1.4 tsi levert 160 pk. De 1.4 tsi met 160 pk heeft ook nog een compressor, maar of dat effect heeft op de totale aantal pk's , dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Zit er in een liter diesel meer energie dan in een liter benzine? Ik betwijfel het. Diesels komen pas in de buurt van benzines als ze gebruik gaan maken van turbo's. Gaan ze echter turbo's op benzinemotoren schroeven poepen die een hoop meer pk's uit dan dieselmotoren.
Zie Volkswagen: 2.0 tdi 170 pk en 1.4 tsi 170 pk..
klop, en diesel bevat 10 - 13% meer energie dan benzine.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Dat dusquote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:25 schreef oshiro het volgende:
Het gaat niet om liters motorinhoud, maar om de energetische waarde per liter brandstof
Yes.quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:42 schreef green_power het volgende:
O nog iets wat me opvalt bij de Civic, raamstijl staat in een positie waarbij men niet goed door een bocht heen kan kijken, meer mensen last van?
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Yes.
Maar ik heb daar eigenlijk bij bijna elke auto last van. Maar dat komt waarschijnlijk weer doordat ik zo klein ben en de stoel altijd op de voorste stand moet. Dus dan zit ik nog dichter tegen de raamstijl aan.
Platte achterklep wel handig.. kon er zojuist mijn jupiler op kwijtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef green_power het volgende:
[..]
Heeft ook wel wat te maken met het cabforward principe ben ik bang.. rare stijlsteun, maar goed, tis natuurlijk ook geen Hummer
Ik gaat het kanon weer eens aanzwengelen om avondeten te halen!
Ik snap ook wel dat het om energetische waarde per liter gaat en aangezien ik geen tijd had om dat uit te gaan zoeken postte ik maar dat ik eraan twijfelde (puur omdat ik het niet wist.).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je mag best twijfelen. Maar een beetje verdiepen in de materie zorgt ervoor dat je de volgende keer wel serieus genomen wordt.
Mooi he die nieuwe techniek van VWquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:40 schreef Jimmie het volgende:
Je vergelijkt ook als ik 't goed heb (ben niet zo into VW) een diesel met een turbocharger tegenover een benzine met supercharger + turbocharger.
Ow.. ik vind het overigens wel handig dat de motor blijft draaienquote:Op vrijdag 6 november 2009 09:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Het verbruik loopt bij mij in deze wat koudere dagen flink op. Waar ik voorheen 5.6 / 100 reed naar mijn werk is dat nu 6.0l.
Ik ben er wel achtergekomen dat je sochtends beter eerst de motor op temperatuur kan laten komen voordat je de verwarming aan zet. Ik had namelijk last dat als ik sochtends van huis weg rij en vast sta om de snelweg op te gaan de motor bij het stil staan niet afsloeg. Wat resulteerde in een motor die een half uur stationair draait. Als de motor dan vervolgens op temperatuur is slaat hij bij het volgende stoplicht aan maar de keer daarop blijft de motor weer draaien omdat bij het vorige stoplicht de motor teveel is afgekoeld
8.6 liter per 100???? is dat niet enigszins veel?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Mijn verbruik ligt nu op 8.6l per 100km. Het is al ietsie beter
En dat na 12000 km ongeveer. Dat betekent dat ik er nu iets meer dan een kuub aan brandstof doorheen heb gereden
Hebben jullie ook last van de lage voorkant? Het overkomt me toch heel af en toe nog eens dat ik met de voorbumper op een stoepje beland![]()
Ook vind ik de climate control erg slecht werken. Te vaak beslagen ramen, dus ik heb het nu handmatig ingesteld op voeten en voorruit, met airco aan. Nu heb ik nooit problemen met beslagen ramen.
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is behoorlijk buiten proportie.
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een stevige voet zit je zo op de 8l :100 of meer.
Mijn brandstof verbruik is trouwens weer gedaald naar 5.7 / 5.8 hoogstwaarschijnlijk omdat ik een shell tankpas heb en dus weer alleen maar bij de shell tank (fuel safe).
Voorheen tankte ik ook altijd bij de shell maar sinds 1.5 maand ben ik verhuist en zit er geen shell station meer in de buurt.
Wel opmerkelijk.
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja maar een zware voet is 1 ding, maar met dat verbruik heb je toch eerder last van parkinson in je voet.
Gister waaide het hard idd.quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Die van mij topt @ 188quote:Op maandag 23 november 2009 16:35 schreef Ossi2k9 het volgende:
[..]
Gisteren getopt op 198 in NL, dus niet heuvel/berg af.
Zware voet dus geen parkinson
Shit je hebt gelijkquote:Op maandag 23 november 2009 16:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gister waaide het hard idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |