abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60345622
Zo, deel 1 is zo te lezen goed volgespamd door de voor- en tegenstanders. Hopelijk blijft het welles-nietes gezeur daar ook bij...

Dan nu poging 2, laten we wat aardiger blijven hier...

We hebben sinds deze week onze civic hybrid in ons bezit. Wat een geweldige auto! Voorzien van alle luxe (airco, 6cd wisselaar, etc) die je tegenwoordig graag om je heen hebt. Voorzien van handige snufjes als een start-stop systeem en een daf-type versnellingsbak, zodat je zuinig kunt rijden. En de prestaties van een sterkere 1.6 motor met het verbruik dat je verwacht bij een kleinere auto.

We hebben er pas 250 km in gereden, maar ik kan niet wachten tot ik weer op weg kan.

Wat mij betreft is dit geen poging om zo groen mogelijk te zijn, maar gewoon een goede middenklasser voor de prijs van een kleinere auto met het verbruik van een kleinere auto. En veel meer een gewone, zuinige rij-auto dan de (duurdere en nieteens veel zuinigere) toyota prius.

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

En voor wie stoplicht-sprintjes wil trekken, een flitsende auto wil rijden of extra hard de hoek om wil - daar zijn genoeg andere auto's voor. Daar moet je geen hybride voor kopen (geen prius, en geen civic).

En dat wilde ik even kwijt.
pi_60345826
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:26:46 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_60345868
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60345928
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
Nee hoor, het is ECHT WAAR een hele sportieve auto met geweldige wegligging, en supercomfortabel interieur.

Ik heb er vorige week mijn Audi A6 voor ingeuild.

Eigenlijk wilde ik gewoon een Porsche Cayenne kopen van mijn MON-STER-LIJKE salaris maar het is qua luxe nog geen halve Civic Hybrid.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:33:48 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345951
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:35:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345970
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
BS, er zijn ook nog mensen die een hybride gewoon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346068
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:01:21 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346318
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Idd, als je aankomt met een dikke Audi dan begrijpt je (potentiële) klant iig waarom je prijzen zo hoog zijn

Maar wtf maakt het allemaal uit, een deel van de leaserijders hoeft helemaal niet naar klanten en wordt dus door "de klant" niet beoordeeld op zijn vervoersmiddel, en of een leaserijder nu uit financiële overwegingen of uit gevoel voor milieu voor een hybride kiest maakt geen bal uit.

Ik vind een leaserijder die voor een hybride kiest (al is het om die 14% bijtelling) iig al minder asociaal dan die hufters die bij ieder item over verhoogde benzineprijzen weer in een camera staan te blaten dat het ze geen bal kan schelen want "de baas betaalt toch".
Aan het eind van het verhaal raken ze op wat voor manier dan ook hun baan kwijt en dan komen ze niet verder dan een 3de-hands Astra, en als er iets is wat triest is dan is het zo'n benzine verslindende Opel, Ford of Volkswagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346331
de experts hier meer info over de levertijd van de hybrid?
Ik twijfel nu tussen een mazda2 en de hybrid, ja ik weet het twee hele verschillende auto's maar met ongeveer dezelfde kosten in de lease.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:16:40 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346513
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_60346692
Ik vind hem een beetje lawaaiig als je flink toeren maakt.
pi_60348179
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:09 schreef unlisted_user het volgende:

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

Alleen de leaserijders rijden door, want die hebben toch schijt aan het verbruik.

De gewone Jan met de pet schrikt zich een hoedje van het verbruik als ie eens door rijdt:

Voor die accu's is ook weer nickel nodig en het effect op het milieu daarvan is uhm... best slecht.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:14:17 #13
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60348523
quote:
als een bedrijf jou beoordeelt op je leasewagen heb ik medelijden met je.
pi_60665326
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de hybrid die ik besteld heb eerder geleverd gaat worden
zou januari zijn maar iemand heeft geannuleerd dus nu 10 oktober. :D

Hoe zit het precies wanneer begint de productie weer en wanneer rollen de eerste van de band?
pi_60731029
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Leandra het volgende:
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Hangt af van de dealer waar je 'em besteld. Een dealer in Zuid-Limburg had er 15 staan (tip van het autoweek-forum), nog niet op kenteken. Wij hadden de auto al binnen 2 weken. De lease-maatschappij had de auto nog maar net goedgekeurd en verwerkt, die zijn niet zo snel...

En natuurlijk hangt het af van de kleur die je wilt, of ze die hebben. En ik ben eind volgende week de auto nog een dag kwijt (met leenauto natuurlijk) omdat de aftermarket-accesoires nog niet allemaal binnen waren.

Maar als je least (en als je dat mag van je lease-mij) - en zeker als je privé koopt, bel dan even rond bij de diverse dealers of ze iets op voorraad hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door unlisted_user op 11-08-2008 13:31:29 ]
pi_60734354
Mijn Seat Leon II gaat ook plaats maken voor een (witte) Civic Hybrid. Standaard versie met mooie 17inch black chrome velgen eronder.

Over 2 maandjes bestellen
pi_60734385
quote:

Als je de civic aankleed met andere velgjes is het een prima auto, daar kunnen die lelijke fransen hokken een puntje aanzuigen.
pi_60735467
Ik reed vanmorgen 140 op de snelweg met m'n auris 2.0 en werd bijna van de weg gedrukt door zo'n 'slome' Civic

Ben erg benieuwd hoe het nieuwe model eruit gaat zien!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60735602
Hee, da's grappig, ik heb vanmorgen nog een auris aan de kant gedrukt. Maar dat kun jij niet zijn geweest, ik reed 135...
pi_60757880
In september als ik bij m'n nieuwe werkgever begin, ga ik hem meteen bestellen. Hopelijk is de wachttijd niet al te lang.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:07:59 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60763798
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:33 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_60764056
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Niet dat wij ooit van elkaar last gaan hebben (want het betreft niet mijn rijstijl), maar zeg nou eens zelf:

Waar haal jij vandaan dat ze 50 rijdt ipv 80?

Jammer dat je alleen maar ongefundeerd gefrustreerd kunt lopen doen, anders zou je nog wat kunnen bijdragen aan dit topic.
pi_60764442
Civic is echt niet zo sloom hoor... het hangt inderdaad van je rijstijl af, fiscaal gezien is het leuk met de 14% bijtelling, betaal geen Benzine, dus je kan zo onzuinig rijden als je wilt ( L stand bijvoorbeeld )
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:32:27 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60764473
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]

Ik woon midden tussen de 80 km wegen en ongeacht of ik met m'n eigen auto of met de Prius rijd, rij ik daar iig nooit 50, sterker nog: ik erger me kapot aan die kuttoeristen die ineens 60 moeten rijden op een 80 km weg omdat er meer dan 3 bomen bij elkaar staan en ze dus even willen genieten van de natuur.

Ik heb alleen in het vorige topic gesteld dat het jammer is dat de Prius niet zo ingesteld is dat je tot 55 op volledig elektrisch kunt rijden zodat je in de stad ook nog 50 kunt rijden zonder dat de elektrische modus zichzelf bij 48/49 km pu automatisch uitschakelt.

Maar goed, gezien je 50 ipv 80 vergelijking is wel weer duidelijk dat je niet weet waar je over praat
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:35:55 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60764584
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')