Nee hoor, het is ECHT WAAR een hele sportieve auto met geweldige wegligging, en supercomfortabel interieur.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
BS, er zijn ook nog mensen die een hybride gewoon kopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
Idd, als je aankomt met een dikke Audi dan begrijpt je (potentiële) klant iig waarom je prijzen zo hoog zijnquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbakDaar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Alleen de leaserijders rijden door, want die hebben toch schijt aan het verbruik.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:09 schreef unlisted_user het volgende:
Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.
als een bedrijf jou beoordeelt op je leasewagen heb ik medelijden met je.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbakDaar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Hangt af van de dealer waar je 'em besteld. Een dealer in Zuid-Limburg had er 15 staan (tip van het autoweek-forum), nog niet op kenteken. Wij hadden de auto al binnen 2 weken. De lease-maatschappij had de auto nog maar net goedgekeurd en verwerkt, die zijn niet zo snel...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Leandra het volgende:
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:33 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel twee, mooi![]()
Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.
Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
Niet dat wij ooit van elkaar last gaan hebben (want het betreft niet mijn rijstijl), maar zeg nou eens zelf:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.
Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Ik woon midden tussen de 80 km wegen en ongeacht of ik met m'n eigen auto of met de Prius rijd, rij ik daar iig nooit 50, sterker nog: ik erger me kapot aan die kuttoeristen die ineens 60 moeten rijden op een 80 km weg omdat er meer dan 3 bomen bij elkaar staan en ze dus even willen genieten van de natuur.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.
Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
En die mensen rijden vaak zuinig zonder het overige verkeer tot last te zijn. Bovendien is deze rijstijl behalve goed voor de portemonnee ook goed voor het milieu, dus wat is je probleem precies?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef Catch22- het volgende:
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
Voor de luie lezer:quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:12 schreef tong_poh het volgende:
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Op het nieuwe (Europese) model zitten standaard parkeersensoren dus dat houdt in dat jij het nieuwe model zou krijgen (en ik dus ook).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:17 schreef basmens het volgende:
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.
Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef tong_poh het volgende:
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.
Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.
Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Nee die worden standaard op het nieuwe model. Althans; ik weet niet of het precies DIE velgen zijn maar wel 5-spaaks in elk geval ipv de schijven van het oude model (blauwe foto's).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:45 schreef xman het volgende:
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
Klopt. Met zo'n civic kun je snel genoeg optrekken. Maar ja er zijn mensen die sowieso zo zuinig mogelijk willen rijden met welke auto ze ook rijden, dus ook de hybride. Ze helpen dus niet om het negatief imago, dat het model bij sommige mensen heeft positiever te maken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
Je bedoeld natuurlijk Antonovquote:Op maandag 18 augustus 2008 12:56 schreef unlisted_user het volgende:
[..]
Voor de luie lezer:
...
Anatov
Anatov is een beursgenoteerd bedrijf (tevens een spannend fonds voor beleggers!) dat een razend slimme automaat heeft uitgevonden. De Anatovtransmissie maakt gebruik van koppelontwikkeling voor het schakelmoment: de kracht (ofwel het ‘draaimoment’ of ‘koppel’) die nodig is om de tandwielen in beweging te brengen bepaalt welke versnelling wordt ingeschakeld. Werkt altijd: stel je rijdt met constante snelheid op een vlakke weg, dat zal er weinig kracht op de tandwielen staan en zorgt de Anatov voor een relaxed hoog
verzet en dus een laag toerental. Als de weg vervolgens overgaat in een bergpas en dus stijgt, dan komt er
meer druk op de tandwielen te staan, net zoals er meer druk op je boven-benen komt te staan als je een helling opfietst. De transmissie reageert daarop door een lager verzet te kiezen; niet met ingewikkelde sensoren maar door een even simpel als vernuftig mechaniekje. In tegenstelling tot de CVT heeft de Anatov-transmissie echter nog niet de weg naar massaproductie gevonden.
...
Je zou hier eens kunnen kijken:quote:Op maandag 15 september 2008 04:48 schreef Blackeagle het volgende:
[..]
Je bedoeld natuurlijk Antonov
Maar wat voor lijst met "After market" accessiores zijn er beschikbaar?
Ik ben niet in de mogelikheid om even naar de dealer te gaan om dit na te vragen
Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:55 schreef Icefire1971 het volgende:
Bij mij op het werk hebben ze ook hybride civics als bedrijfsauto. Ik was er vandaag mee op pad en zag op de radio dat je voor de aux in kunt kiezen. Echter kon ik het aansluitpunt niet vinden. Boekje was ook niet aanwezig. Morgen ben ik weer op pas met de civic en wil ik graag mijn mp3 speler aansluiten zodat ik naar mijn eigen muziek kan luisteren.
Dus als iemand me kan zeggen waar ik mijn snoertje in kan prikken zou ik zeer dankbaar zijn.
Ben benieuwd, ook daar niet gezien (maar misschien niet goed genoeg gezocht). Had voor de zekerheid een mp3 cdtje meegenomen en heerlijk genoten van twee keer 1,5 uur Depeche Mode.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:41 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens mij onder de armleuning als ik me kan herinneren. Maar om zeker te weten moet ik bij mijn ouders gaan kijken.
Mijn god.. Kijk de afwerking van het interieur. Wat een tupper-warequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier wat foto's van het modeljaar 2009 US. Of we in Europa dezelfde specs krijgen is nog even afwachten.
De levertijd van mijn Civic is in ieder geval vervroegd van januari 2009 naar november 2008![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, nee deze auto trekt niet sportief op. Er zit een s-stand op maar dat levert niet veel meer op dan meer touren maken bij optrekken. Merkbaar sneller wordt ie er niet van.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:58 schreef Ixnay het volgende:
TVP. Ik denk dat ik binnenkort ook rondrijd in deze auto.
Ik overweeg zelfs om de automaat versie te kiezen. Wie heeft ervaring met deze uitvoering, en trekt dat een beetje sportief op?
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik zag net daarvoor dat iemand het over schakelen had.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:12 schreef Zorro het volgende:
Eeehmm.... Deze auto HEEFT niet eens een handgeschakelde uitvoering
Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:56 schreef draaijer het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig of geen geld meer, of geen smaak
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Smaak is persoonlijk. Wat vind jij mooie auto's dan?
Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nieuwe A4 station, Uiteraard de 997 modellen van Porsche, mijn eigen auto (maar is ordinair geworden)
De allermooiste is de GT2
Ik had het laatste model A4 totdat het huidige nieuwe model er kwam. Toen heb ik een 3-serie aangeschaft omdat ik niet kon wachten. Ik vond de A4 toch fijner en ik denk dat de nieuwe A4 nog fijner is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat het ene het andere niet uit sluit in deze. Een Porsche is natuurlijk geen milieuvriendelijke Civic Hybrid en valt helemaal niet te vergelijken. Ik vind de Prius overigens ook vrij lelijk, de Civic echter niet. Heb je er al eens in gereden? Ik heb zelf een A4 Avant maar deze auto valt totaal niet tegen.
edit: De 997 modellen vind ik overigens niet de mooiste 911's. Wel mooi hoor, maar de 993 vind ik nog steeds het mooiste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |