abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60345622
Zo, deel 1 is zo te lezen goed volgespamd door de voor- en tegenstanders. Hopelijk blijft het welles-nietes gezeur daar ook bij...

Dan nu poging 2, laten we wat aardiger blijven hier...

We hebben sinds deze week onze civic hybrid in ons bezit. Wat een geweldige auto! Voorzien van alle luxe (airco, 6cd wisselaar, etc) die je tegenwoordig graag om je heen hebt. Voorzien van handige snufjes als een start-stop systeem en een daf-type versnellingsbak, zodat je zuinig kunt rijden. En de prestaties van een sterkere 1.6 motor met het verbruik dat je verwacht bij een kleinere auto.

We hebben er pas 250 km in gereden, maar ik kan niet wachten tot ik weer op weg kan.

Wat mij betreft is dit geen poging om zo groen mogelijk te zijn, maar gewoon een goede middenklasser voor de prijs van een kleinere auto met het verbruik van een kleinere auto. En veel meer een gewone, zuinige rij-auto dan de (duurdere en nieteens veel zuinigere) toyota prius.

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

En voor wie stoplicht-sprintjes wil trekken, een flitsende auto wil rijden of extra hard de hoek om wil - daar zijn genoeg andere auto's voor. Daar moet je geen hybride voor kopen (geen prius, en geen civic).

En dat wilde ik even kwijt.
pi_60345826
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:26:46 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_60345868
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60345928
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
Nee hoor, het is ECHT WAAR een hele sportieve auto met geweldige wegligging, en supercomfortabel interieur.

Ik heb er vorige week mijn Audi A6 voor ingeuild.

Eigenlijk wilde ik gewoon een Porsche Cayenne kopen van mijn MON-STER-LIJKE salaris maar het is qua luxe nog geen halve Civic Hybrid.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:33:48 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345951
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:35:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60345970
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:26 schreef Adelante het volgende:
De enige, maar dan ook echt de enige reden, om voor een civic hybrif te kiezen is de lagere fiscale bijtelling.
BS, er zijn ook nog mensen die een hybride gewoon kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60346068
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:01:21 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346318
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
Idd, als je aankomt met een dikke Audi dan begrijpt je (potentiële) klant iig waarom je prijzen zo hoog zijn

Maar wtf maakt het allemaal uit, een deel van de leaserijders hoeft helemaal niet naar klanten en wordt dus door "de klant" niet beoordeeld op zijn vervoersmiddel, en of een leaserijder nu uit financiële overwegingen of uit gevoel voor milieu voor een hybride kiest maakt geen bal uit.

Ik vind een leaserijder die voor een hybride kiest (al is het om die 14% bijtelling) iig al minder asociaal dan die hufters die bij ieder item over verhoogde benzineprijzen weer in een camera staan te blaten dat het ze geen bal kan schelen want "de baas betaalt toch".
Aan het eind van het verhaal raken ze op wat voor manier dan ook hun baan kwijt en dan komen ze niet verder dan een 3de-hands Astra, en als er iets is wat triest is dan is het zo'n benzine verslindende Opel, Ford of Volkswagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60346331
de experts hier meer info over de levertijd van de hybrid?
Ik twijfel nu tussen een mazda2 en de hybrid, ja ik weet het twee hele verschillende auto's maar met ongeveer dezelfde kosten in de lease.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 18:16:40 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60346513
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60346692
Ik vind hem een beetje lawaaiig als je flink toeren maakt.
pi_60348179
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:09 schreef unlisted_user het volgende:

Iedereen die klaagt dat civic hybrid rijders traag en vervelend rijden, ergeren zich gewoon aan de rijstijl, je kunt gewoon vlot rijden en heel goed met het verkeer meekomen.

Alleen de leaserijders rijden door, want die hebben toch schijt aan het verbruik.

De gewone Jan met de pet schrikt zich een hoedje van het verbruik als ie eens door rijdt:


Voor die accu's is ook weer nickel nodig en het effect op het milieu daarvan is uhm... best slecht.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:14:17 #13
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60348523
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...
als een bedrijf jou beoordeelt op je leasewagen heb ik medelijden met je.
pi_60665326
Ik kreeg vandaag een telefoontje dat de hybrid die ik besteld heb eerder geleverd gaat worden
zou januari zijn maar iemand heeft geannuleerd dus nu 10 oktober. :D

Hoe zit het precies wanneer begint de productie weer en wanneer rollen de eerste van de band?
pi_60731029
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 18:16 schreef Leandra het volgende:
TS van het vorige topic: Honda Civic Hybrid moet volgens de OP 7 maanden wachten tot z'n Civic er is...
Hangt af van de dealer waar je 'em besteld. Een dealer in Zuid-Limburg had er 15 staan (tip van het autoweek-forum), nog niet op kenteken. Wij hadden de auto al binnen 2 weken. De lease-maatschappij had de auto nog maar net goedgekeurd en verwerkt, die zijn niet zo snel...

En natuurlijk hangt het af van de kleur die je wilt, of ze die hebben. En ik ben eind volgende week de auto nog een dag kwijt (met leenauto natuurlijk) omdat de aftermarket-accesoires nog niet allemaal binnen waren.

Maar als je least (en als je dat mag van je lease-mij) - en zeker als je privé koopt, bel dan even rond bij de diverse dealers of ze iets op voorraad hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door unlisted_user op 11-08-2008 13:31:29 ]
pi_60734354
Mijn Seat Leon II gaat ook plaats maken voor een (witte) Civic Hybrid. Standaard versie met mooie 17inch black chrome velgen eronder.

Over 2 maandjes bestellen
pi_60734385
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:43 schreef TranceSetter het volgende:
Mensen die een Civic Hybrid kopen als zakenbak Daar kun je toch niet mee voor de dag komen bij je klanten...

Als je de civic aankleed met andere velgjes is het een prima auto, daar kunnen die lelijke fransen hokken een puntje aanzuigen.
pi_60735467
Ik reed vanmorgen 140 op de snelweg met m'n auris 2.0 en werd bijna van de weg gedrukt door zo'n 'slome' Civic

Ben erg benieuwd hoe het nieuwe model eruit gaat zien!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60735602
Hee, da's grappig, ik heb vanmorgen nog een auris aan de kant gedrukt. Maar dat kun jij niet zijn geweest, ik reed 135...
pi_60757880
In september als ik bij m'n nieuwe werkgever begin, ga ik hem meteen bestellen. Hopelijk is de wachttijd niet al te lang.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:07:59 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60763798
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:33 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel twee, mooi

Af en toe rijd ik in een Prius, en als ik daarna weer in m'n eigen auto zit baal ik vooral van al die "verspilde" energie bij het remmen en uitrollen.... zo zonde eigenlijk dat die bij een niet-hybride niet opgeslagen wordt.

Ik haal met een volle accu overigens 3 tot 5 km op volledig elektrisch in de stad (afhankelijk van het aantal rode stoplichten), moet wel toegeven dat ik er een sport van maak om zodra het kan elektrisch te rijden en dus zuiniger te rijden dan de eigenaar
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_60764056
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:

[..]

leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Niet dat wij ooit van elkaar last gaan hebben (want het betreft niet mijn rijstijl), maar zeg nou eens zelf:

Waar haal jij vandaan dat ze 50 rijdt ipv 80?

Jammer dat je alleen maar ongefundeerd gefrustreerd kunt lopen doen, anders zou je nog wat kunnen bijdragen aan dit topic.
pi_60764442
Civic is echt niet zo sloom hoor... het hangt inderdaad van je rijstijl af, fiscaal gezien is het leuk met de 14% bijtelling, betaal geen Benzine, dus je kan zo onzuinig rijden als je wilt ( L stand bijvoorbeeld )
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:32:27 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60764473
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
leuk, van die mensen die dan 50 ipv 80 gaan rijden omdat het zo lekker stil is.

Ik kots op hybriderijders die zo zuinig mogelijk proberen te rijden en anderen daarmee dwarszitten
Ik woon midden tussen de 80 km wegen en ongeacht of ik met m'n eigen auto of met de Prius rijd, rij ik daar iig nooit 50, sterker nog: ik erger me kapot aan die kuttoeristen die ineens 60 moeten rijden op een 80 km weg omdat er meer dan 3 bomen bij elkaar staan en ze dus even willen genieten van de natuur.

Ik heb alleen in het vorige topic gesteld dat het jammer is dat de Prius niet zo ingesteld is dat je tot 55 op volledig elektrisch kunt rijden zodat je in de stad ook nog 50 kunt rijden zonder dat de elektrische modus zichzelf bij 48/49 km pu automatisch uitschakelt.

Maar goed, gezien je 50 ipv 80 vergelijking is wel weer duidelijk dat je niet weet waar je over praat
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:35:55 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_60764584
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:44:12 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_60764871
Ja und? Ik rij met m'n eigen auto ook zo zuinig mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik daarmee ander verkeer tot last ben. En toch is 1 op 18 in de zomer geen probleem.... op benzine met een Civic Sedan. (Geen hybride dus)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_60765369
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:35 schreef Catch22- het volgende:
ik weet gewoon dat er mensen zijn die met een hybride mee te moeten doen met de zuinigheidsrace, dat staat me tegen. Ik weet dat er genoeg zijn die het niet doen, maar ook genoeg die het wel doen.
En die mensen rijden vaak zuinig zonder het overige verkeer tot last te zijn. Bovendien is deze rijstijl behalve goed voor de portemonnee ook goed voor het milieu, dus wat is je probleem precies?

Ik stoor me eerder aan de 1 op 5 zuipende SUV's die iets te oude mannetjes moeten rijden om het feit te compenseren dat ze hun veel te kleine leuter niet meer omhoog kunnen krijgen.

Ik rij dadelijk een volledig uitgeruste Civic voor maandelijks de helft van het geld van een kale Audi A3. Kun je toch leuke dingen mee doen, met de kleine 2000 euro die je dan jaarlijks over houdt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60765425
Het laatste waar ik me druk om maak is hoe zuinig ik rij... een collega van mij rijdt met zijn hybride 1:13.5 hoe bedoel je zuinig


Lekker belangrijk ik bespaar zometeen 140 per maand. Als ik dan 1:13.. LEKKER BELANGRIJK
pi_60815529
Voor mij gaat het om het feit dat ik een klasse hoger kan gaan rijden. Ik vind de Honda Civic toch echt een supermooie auto met alle luxe zoals cruise control, automaat, climat control en veel meer opties standaard, waar je bij bijvoorbeeld een audi A3 een kale auto zou krijgen.

Bovendien is het een auto die je niet om de 3 auto's op de weg ziet rijden. Dat het een hybrid is, is voor mij alleen een bonus.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:40:27 #30
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_60882584
Ah ik wist niet dat dit topic hier bestond op Fok! Nou ben ik wel te laat: ben nu namelijk na 8000 km weer een ex-Honda Civic Hybrid rijder voor het komende half jaar... Klote bergweggetjes in Italië (Niet mijn schuld overigens, maar een BMW X5 vs. Hybrid is een gedurfde confrontatie. Had hem toch mooi de linkerachterwiel eraf gereden!) Maar als iemand vragen heeft over de wagen zelf dan ben ik more than pleased om ze te beantwoorden!
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_60890927
Is die automaat nog steeds zo krot trouwens ?? Een vriend van me heeft dat ding geleased een paar maanden nadat hij verkrijgbaar was, en met een beetje plankgas invoegen op de snelweg maakt dat ding toeren joh damn die bak zit dan echt 6000 toeren te draaien zonder dat hij een versnelling op schakelt ofzo maar toch versnelt hij nog als een gek heel raar tering herrie ook trouwens dan.

ofzo
  zondag 17 augustus 2008 @ 04:12:31 #32
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_60893370
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Horrible Cunt!
pi_60921342
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:12 schreef tong_poh het volgende:
De bak van de civic hybride is ook een zogenaamde CVT. Google het maar. Heb geen zin om het uit te leggen.
Voor de luie lezer:

Van Doorne Automobiel Fabriek produceerde ooit het zo succesvolle Nederlandse auto- en vrachtwagenmerk DAF.

De meest bekende vinding van Hub van Doorne is de Continu Variabele
Transmissie. In 1958 ging de CVT in serieproductie en toen DAF als merk verdween, dreigde heel
even ook de CVT -in vroeger jaren ook wel bekend als het ‘pientere pookje’- in de vergetelheid te
raken. Gelukkig kwam het allemaal goed, want diverse merken wilden gebruik maken van de voordelen
van de CVT. Zo heeft de CVT géén koppelomvormer en dus ook niet de aandrijfverliezen die
daarmee gepaard gaan. Bovendien is de CVT compact, licht en relatief simpel geconstrueerd.
Tot slot werkt de CVT variabel en niet trapsgewijs zoals een normale automaat of versnellingsbak.
Daardoor kan bij elke belasting en voertuigsnelheid hét exacte toerental worden gevonden waarbij
de motor het meeste vermogen aflevert of juist het zuinigst presteert, al naar gelang de situatie.

Duwband

Het hart van de CVT wordt gevormd door de variator: een stelsel met twee conische wielen (poelies) waarover een band loopt. De band bestaat uit een flexibele lint van staal, die door de twee poelies flink wordt aangespannen. Op de band zitten allemaal kleine schakeltjes die door de aandrijvende poelie naar de aangedreven poelie worden gedrukt en die ‘onderweg’ geen andere keus hebben dan de gespannen band volgen.
Dankzij dit ‘duwband-principe’ gaat de constructie heel erg lang mee. Dankzij de constructie van de poelies kan de overbrenging worden veranderd: als de duwband over het kleinste diameter van de aandrijvende poelie en de maximale diameter van de aangedreven poelie draait, dan is er sprake van een forse vertraging. Andersom is er juist sprake van een grote versnelling als de diameter aan de aandrijvende kant maximaal is en aan de aangedreven kant minimaal.

Elektromagnetische koppeling

Nog een slimmigheidje van de CVT is de elektromagnetische koppeling, die een koppelomvormer overbodig
maakt. De koppeling is een soort elektromotor die door middel van een magnetisch veld al dan niet een
verbinding maakt tussen de motor en de variator. Een elektronische eenheid regelt de sterkte van het magnetisch veld in de spoel, afhankelijk van signalen die het systeem krijgt van de het motormanagement systeem: een microprocessor die onder andere ‘kijkt’ naar de stand van het gaspedaal, de keuzehendel, het motortoerental en de snelheid van de auto. Wanneer de auto stilstaat en de motor stationair draait, dan loopt er geen stroom door de spoel, ook niet als een versnelling is ingeschakeld: pas als je een beetje gas geeft gaat de auto echt rijden. De CVT heeft dus geen kruipfunctie zoals een conventionele automaat, wat weer gunstig is voor het brandstofverbruik. Tijdens acceleratie activeert de regeleenheid de spoel. Het ijzerstof wordt gemagnetiseerd en verbindt de rotor magnetisch met de externe trommel, waardoor de motor de transmissie gaat aandrijven. De regeleenheid regelt de snelheid waarmee de koppeling aangrijpt, afhankelijk van de druk op het gaspedaal. Hoe geleidelijker dit gebeurt, hoe soepeler de koppeling aangrijpt. Als de auto normaal rijdt, is het magnetische veld stabiel. Dit houdt de trommel en rotor verbonden zonder dat ze elkaar aanraken, waardoor er nagenoeg geen slijtage aan de onderdelen van de koppeling optreedt en het onderhoud tot een minimum blijft beperkt. Naast deze elektromagnetische koppeling is er nog een eenvoudig tandwielstelsel verbonden aan de variator, ten behoeve van de vooruit, neutrale stand en achteruit, met gesynchroniseerde bediening. Ook heeft de CVT een bescheiden hydraulisch systeem, dat de poelies hydraulisch bedient en tevens zorgt voor smering en koeling van de onderdelen.

Anatov

Anatov is een beursgenoteerd bedrijf (tevens een spannend fonds voor beleggers!) dat een razend slimme automaat heeft uitgevonden. De Anatovtransmissie maakt gebruik van koppelontwikkeling voor het schakelmoment: de kracht (ofwel het ‘draaimoment’ of ‘koppel’) die nodig is om de tandwielen in beweging te brengen bepaalt welke versnelling wordt ingeschakeld. Werkt altijd: stel je rijdt met constante snelheid op een vlakke weg, dat zal er weinig kracht op de tandwielen staan en zorgt de Anatov voor een relaxed hoog
verzet en dus een laag toerental. Als de weg vervolgens overgaat in een bergpas en dus stijgt, dan komt er
meer druk op de tandwielen te staan, net zoals er meer druk op je boven-benen komt te staan als je een helling opfietst. De transmissie reageert daarop door een lager verzet te kiezen; niet met ingewikkelde sensoren maar door een even simpel als vernuftig mechaniekje. In tegenstelling tot de CVT heeft de Anatov-transmissie echter nog niet de weg naar massaproductie gevonden.

Prius ECVT

De Toyota Prius hybride-auto heeft een ECVT wat staat voor Electrically Controlled Variable Transmission.
Het werkt echter totaal anders dan de Van Doorne transmissie. De verbrandingsmotor brengt kracht over op
de planeetwielen van een planetair tandwielstelsel en de elektromotor is gekoppeld aan het zonnewiel. Met deze ingenieuze constructie kan met de elektromotor de overbrengingsverhouding worden bepaald. Het systeem heeft veel weg van de elektromagnetische koppeling en maakt een variateur overbodig.
pi_61061176
Hier wat foto's van het modeljaar 2009 US. Of we in Europa dezelfde specs krijgen is nog even afwachten.
De levertijd van mijn Civic is in ieder geval vervroegd van januari 2009 naar november 2008



























Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61061399
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt ).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.

Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:21:01 #36
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61064984
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.

Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.

Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Horrible Cunt!
pi_61065314
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:17 schreef basmens het volgende:
ja inderdaad ik krijg als het goed is in oktober mijn civic 2009. Alleen die gast van de dealer zei dat er standaard parkeersensoren op zouden zitten. Nou zie ik die niet in de US versie (of zijn ze zo mooi weggewerkt ).
Bovendien wil ik danwel zwarte danwel grijze bekleding (geen leer). Op de site van honda.com zie ik alleen blauw of beige.

Dus ik hoop maar dat de EU versie af gaat wijken van de US versie. Iemand meer info daarover?
Op het nieuwe (Europese) model zitten standaard parkeersensoren dus dat houdt in dat jij het nieuwe model zou krijgen (en ik dus ook).
Ook de kleuren wijzigen in het nieuwe model. Op de honda site staan alleen nog de oude kleuren inderdaad.

Ik heb zelf een zwarte besteld met beige leer. Dat blijft nog steeds mogelijk naar ik heb begrepen, alleen wordt nighthawk black nu een of ander zwart met een andere naam.

Hier een lijstje met wijzigingen van modeljaar 2009 tov 2008, overgenomen van Autoweek forum;

1. nieuwe grille en voorbumper (krachtiger uitstraling)
2. koplampen donker getint
3. gewijzigde achterlichten en 3e remlicht
4. 5 spaaks lichtmetalen velgen
5. interieurkleur grijs wordt zwart
6. ivoor blijft beschikbaar
7. standaard parkeersensoren achter
8. achterklep opening op sleutel
9. one touch passeer knipperlicht
10. verlichting voetruimte voorin (footlights)
11. verlichting grond bij open deur (courtesy lights)
12. kleur nighthawk black wordt crystal black pearl (accord 2009)
13. kleur taffeta white wordt premium white pearl
14. prijsverhoging 800 tot 1000 euro
15. prijzen definitief augustus 2008
16. opties blijven navigatie en leer.

[ Bericht 25% gewijzigd door American_Nightmare op 23-08-2008 15:43:56 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61065419
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef tong_poh het volgende:
Ik moet toch een paar tegenstanders van hybride auto's gelijk geven wat betreft 1 punt.

Wat rijden er veel hybride bestuurders pokke langzaam. Ik word er gek van 40 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 80 waar je 100 of 120 mag. Ik word er horendol van. Vandaag ben ik er 3 tegen gekomen die zo aan het rijden waren. En ook nog tergend langzaam optrekken bij stoplichten. Dat irriteerde mij vandaag dubbel, omdat ik een testrit had.

Ik ben blij, dat mijn ouders tenminste normaal rijden met de civic hybride.
Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61065471
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
pi_61065732
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:45 schreef xman het volgende:
Bedankt American_NIghtmare voor de foto's. Was er al op zoek naar, maar kon ze niet vinden.
Het valt me op dat de zilveren andere velgen heeft. Ik neem aan dat je daar extra voor moet betalen?
Nee die worden standaard op het nieuwe model. Althans; ik weet niet of het precies DIE velgen zijn maar wel 5-spaaks in elk geval ipv de schijven van het oude model (blauwe foto's).

Volgens mij zijn die zilveren foto's ook foto's van het Amerikaanse non-hybride model, dus een gewone 1.x / 2.0 bezine motor. Maar blijft van de buitenkant praktisch hetzelfde.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61066569
Thank you very much American_~. Hoop dat het die velgen worden want die vind ik best nice
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:03:16 #42
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61072397
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik maak dan ook voornamelijk snelwegkilometers. Over het algemeen rijd ik 10 a 20 km boven de toegestane snelheid en ik kan niet zeggen dat hybrides langzamer rijden dan andere auto´s.
Nou weet ik wel dat sommige hybriderijders er een sport van maken om zo zuinig mogelijk te rijden. Als leaserijder boeit dat natuurlijk niet zo.
Ik rij nu tijdelijk in een Toyota Auris en die heeft ´shift´-lampjes op het dashboard die aangeven wanneer je op en terug moet schakelen. Sommigen vinden dat irritant, en ik ook in het begin maar ik merk nu dat ik me eigenlijk automatisch daarna ga schikken en daarmee dus uiteindelijk zuiniger rij. Op zich geen slechte ontwikkeling natuurlijk.
Zo gaan rijden dat anderen er last van ondervinden is natuurlijk weer het andere uiterste. Een Civic hybrid kan aardig snel optrekken dus aan de auto kan het in ieder geval niet liggen.
Klopt. Met zo'n civic kun je snel genoeg optrekken. Maar ja er zijn mensen die sowieso zo zuinig mogelijk willen rijden met welke auto ze ook rijden, dus ook de hybride. Ze helpen dus niet om het negatief imago, dat het model bij sommige mensen heeft positiever te maken.
Horrible Cunt!
pi_61094192
gek op wielen heeft een stukje over de hybrid 24 aug. rond de 16e minuut.
Niet echt bijzonder maar wel grappig om even te zien wellicht. (nee helaas geen info over 2009 model )
pi_61103715
En het grappige is dat, als je zo zuinig mogelijk wilt optrekken dat je eigenlijk wel de gaspedaal beetje moet indrukken waardoor de elektromotor helpt bij het optrekken... ^^
pi_61110304
Op http://automobiles.honda.com ook al veel foto's van de 2009 Sedans. Hopelijk komt het Europese model er ook zo uit te zien,supervette wagen
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61148943
Ok zal even mijn situatie uitleggen en daarna jullie om advies vragen.
Ik heb 3 weken gelden mijn civic besteld(lease), met het bericht dat hij pas in januari te leveren was. Erg jammer en ondertussen wezen informeren voor een voorloopauto of leenauto oid.
2 weken geleden kreeg ik bericht dat door een annulering van een ander ik die civic kon krijgen en deze was geheel naar mijn wens(zwart en met zwarte bekleding), deze zou in oktober geleverd kunnen worden.
Ik blij natuurlijk en hiermee akkoord gegaan, tot die tijd kon ik het wel uitzingen met auto hier en daar lenen.


Werd ik vandaag gebeld dat er iets mis is gegaan en de bekleding is beige
Vind ik niet echt mooi eerlijk gezegd. Nu heb ik de volgende opties:
- 10 oktober met beige bekleding
- 10 oktober met zwart leer, kost mij 40 euro per maand meer(hier ga ik dan zeker wel op afdingen want is toch hun fout)
- opnieuw civic bestellen naar mijn wensen; levertijd januari?
- andere auto

wat is jullie advies? Ik hoorde ook nog iemand die er later leer in heeft laten zetten, wat was daarvan de prijs/kwaliteit?
pi_61153338
Kwaliteit leer achteraf is afhankelijk van inbouwer maar wat ik gezien heb was eigenlijk altijd heel mooi.

Ik neem zelf zwart met lederen beige bekleding, vind ik zelf erg mooi.

Ik zou 'm dus nu nemen eventueel met leer achteraf erop. Een andere auto gaat je veel meer kosten en die 3 maanden nog een andere auto kost je ook minstens 300 euro meer.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_61158610
Beige stof is verschikkelijk lelijk, lederen beige is iig heel mooi, 40 euro per maand is wel veel... moet je kijken of je het er voor over hebt
pi_61158700
dank voor jullie kijk op de zaak american en ryan. Inderdaad beige leer is wel ok maar bij mij gaat het dus om stof
moet er nog even over denken en ga zo wel even bellen.
pi_61159996
40 euro per maand is niet zo heel veel hoor, leer kost 2000 euro dus dat komt neer op zo'n 40 euro in het leasebedrag. Ik begrijp dat dit voor jou eigen bijdrage wordt. Die eigen bijdrage mag je weer van je bijtelling aftrekken dus zal die 40 euro je netto misschien 25 a 30 euro kosten (ik ken de berekening niet precies).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')