Foto's bewerken is al zo oud als de fotografie zelf, alleen is het met photoshop allemaal wat makkelijkerquote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:48 schreef Socios het volgende:
Ik vind photoshop belachelijk. Foto´s dienen origineel te zijn en niet aangepast te worden imo.
Canon Powershot S3 IS. Geen kwaliteit, maar Kwantiteitquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:07 schreef SNArky het volgende:
Waar fotografeert de gemiddelde treinfapperfan hier trouwens mee?
Geld verbuik ik ook als vanzelfquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Camera's verbruik je gewoon. Niks mis mee.
Met de trein? kan dat op dit traject met een 3 sterren (bus)abonnement?quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ik denk dat ik morgen maar een 3 ster abbonement ga kopen om deze maand te overbruggen....
Kan ik lekker tussen den haag mariahoeve en delft heen en weer kachelen zoveel ik wil
Nee. Met de tram natuurlijkquote:Op woensdag 16 juli 2008 01:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Met de trein? kan dat op dit traject met een 3 sterren (bus)abonnement?
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Guppy
Maak je ook weleens foto's van treinen?
Mierenpenetreerderquote:Op woensdag 16 juli 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koop dan gewoon niks, als je in overtreding wilt zijn
Zeg dat maar tegen de HCquote:
Bij mij 3 keer kort na elkaarquote:Op woensdag 16 juli 2008 12:35 schreef dennistd het volgende:
Maandag is trouwens mijn OV-kaart nog gecontroleerd met de railpocket van de HC, door het nummer in te toetsen. Nog nooit eerder meegemaakt.
quote:Duits spoorboekje alleen op internet
Uitgegeven: 16 juli 2008 10:17
BERLIJN - Na 163 jaar neemt Duitsland afscheid van het Kursbuch (spoorboekje): Deutsche Bahn komt eind dit jaar voor het laatst met de actuele vertrek- en aankomsttijden van de treinen op papier.
ANP
De geschreven tijden zijn vanaf volgend jaar alleen nog maar beschikbaar op internet of cd. Er was volgens de Duitse Spoorwegen te weinig belangstelling voor de gedrukte versie.
Generaties lang was het Kursbuch een symbool van Pünktlichkeit, made in Germany. De conservatieve kwaliteitskrant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) heeft dan ook een van de meest vooraanstaande Duitse intellectuelen, Hans Magnus Enzensberger, een heuse necrologie laten schrijven op het spoorboekje.
Het eerste spoorboekje werd in 1845 uitgegeven door de Königlich Preussische Eisenbahnverwaltung. Duitsland was toen nog in tal van onafhankelijke staten verdeeld. Na de vereniging in 1871 liet de keizer het spoorwegstelsel uitbouwen en werd het spoorboekje steeds dikker.
Hakenkruis
In zijn hoogtijdagen werd het spoorboekje meertalig uitgegeven, met verklaringen in onder meer het Frans, Russisch, Pools en Jiddisch. Hitler maakte daar een einde aan, maar liet wel een hakenkruis toevoegen.
Na de Tweede Wereldoorlog was een groot deel van de spoorlijnen vernield door geallieerde bombardementen. Toch liet de eerste West-Duitse bondskanselier Konrad Adenauer er haast achter zetten om weer met (zij het dun) Kursbuch te komen.
Virtuele reis
Voor de verarmde Duitsers die ook niet zo makkelijk van de ene bezettingszone naar de andere konden reizen, bood dat mogelijkheden tot een virtuele reis: Enzensbergers vader droomde na de oorlog van verre reizen door in het Kursbuch te lezen, zo vertelt de schrijver in de FAZ.
Ik heb dat Duitse stuk ook ff opgezocht. Hier staat het. Voor de liefhebberquote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:07 schreef SNArky het volgende:
Waar fotografeert de gemiddelde treinfapperfan hier trouwens mee?
Powershot A85, en voor het geval ze ver weg zijn heb ik er nog een converter op om het 2,4x dichterbij te halenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:07 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waar fotografeert de gemiddelde treinfan hier trouwens mee?
Die heb ik ook op de A60 gebruikt jaquote:Op woensdag 16 juli 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Powershot A85, en voor het geval ze ver weg zijn heb ik er nog een converter op om het 2,4x dichterbij te halen
[ afbeelding ]
valt wel mee vind ik, niet echt last mee gehadquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb ik ook op de A60 gebruikt jaTering dat kost je een hoop licht
Achtergrondinformatie:quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:51 schreef SpeedyRich het volgende:
wat was er nou met die ICE's aan de hand ?
Reizen met Thalysquote:Op donderdag 17 juli 2008 05:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
Nog even een vraagje, in die Thalys en TGV, is daar eten en drinken te krijgen aan boord? Ik zit er immers van 8.30 tot 19.15 in.
Ah dankje! Nog een vraagje, wat ik niet op de site kan vinden, stopt de TGV op al deze stations (die op de route liggen natuurlijk). Ik moet namelijk eigenlijk in Antibes zijn, dus dat zou helemaal top zijnquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Achtergrondinformatie:
Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel. De treinstellen die in orde zijn bevonden, worden weer ingevoerd in de dienstregeling.
Klik
[..]
Reizen met Thalys
• Topsnelheden van 300 km/u
• Comfortabel reizen
• Werken terwijl u reist
• Thalys Corporate Program
• Bar/buffet gedurende de hele reis
Klik
Reizen met TGV
• Comfortabele, verstelbare stoelen
• Lekker je benen strekken onderweg
• Barrijtuig aanwezig
• Aankomst in het centrum van de stad
Klik
Ik heb hem inderdaad geboekt, en heb twee tickets thuisgekregen. Op de ene staat Amsterdam - Parijs, en op de andere Parijs - Nice. Niks over tussenstationsquote:Op donderdag 17 juli 2008 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:
als je Brussel-Zuid > Antibes invult krijg je een rechtstreekse verbinding met een TGV. denk het wel dan.
maarre, heb je de reis met de TGV niet geboekt dan? je moet m immers reserveren. en kan je toch zien of ie in Antibes stopt?
Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:57 schreef bork het volgende:
Schitterrende plaatjes alweer, heb je alleen maar mooi weer gehad?
yep, zo moet je dat doen. doe ik ook vaak genoegquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:54 schreef Luco het volgende:
Ik heb al gereserveerde plekken. Hoe gaat dat dan als er iemand zit? Gewoon met je papiertje zwaaien en je plek eisen? Lijkt me geweldig om te doen
Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx allen!
[..]
Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.
Al met al toppie weer tochVoor het geval je benieuwd bent naar de paar foto's met minder weer: alles staat op http://www.spoorvinder.tk of http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
Foto's -> week 27 en week 28
nouja, de 3700 zit deze week aan de 3600 geknoopt, dus zou er in principe ICRm moeten rijden volgens mijquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijk.
Voor de rest, de NS zet extra treinen in naar Nijmegenoftewel voor de 3700 3*plan V...
Een korte blik op de spoorkaart leert je dat dat simpelweg de enige optie is natuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:52 schreef Willy84 het volgende:
Zag in Amersfoort wel staan dat je helemaal om mocht reizen via......Groningen!
Dat is me nogal een stukje om zeg! Het is ook een gat ook
Er zit teveel bus in je post, off topic, foei!quote:
Dat dus.quote:Een 74-jarige inwoner van Heerde is donderdagavond in het Friese Akkrum om het leven gekomen toen hij werd aangereden door een trein. Hij was onder een gesloten spoorboom gekropen.
Chris Heijmans
Dat meldde de politie vrijdag.
De man stond op het station in Akkrum en zag een trein naderen. Vermoedelijk dacht de man dat hij die trein moest halen om thuis te komen. Hij liep daarom onder een gesloten spoorboom door om het perron te bereiken. De bewuste trein bleek echter een sneltrein, die niet stopt in Akkrum.
Noodstop
De machinist van de sneltrein probeerde nog een noodstop te maken en de man met geluidssignalen te waarschuwen, maar tevergeefs. "Bij gesloten spoorbomen is er maar één devies: altijd wachten", aldus een zegsman van het Korps landelijke politiediensten.
Het treinverkeer tussen Heerenveen en Leeuwarden is door het ongeval donderdagavond enkele uren gestremd geweest.
Dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef TommyGun het volgende:
Watbenjedan
ik bedoel ermee wat is precies het defectquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Achtergrondinformatie:
Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel. De treinstellen die in orde zijn bevonden, worden weer ingevoerd in de dienstregeling.
Klik
Mwah ik maak geen stiekeme foto's van anderenquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan vraag ik me af Beste Zug: Wil je die chauffeuse foto met ons delen
Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
ik was vandaag op station Houten, wat komen die intercity's daar hard voorbij zeg!
maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoor![]()
Grappig?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'![]()
kwas trouwens nog nooit in Houten geweest, grappig plaatsje wel.
Spijkenisse ?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Houd er rekening mee dat ik alleen het stationsgebied heb gezien, en een paar straten hequote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Och, je kan ook gewoon gelijk naar het goede spoor lopen. Heb je nergens last van!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:38 schreef dennistd het volgende:
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht....
De bus is een paar jaar terug ook verbannen uit Houten, die slagbomen zijn er niet meer.Voor de hulpdiensten hebben ze iets nieuws bedacht: rubberen paaltjes. Kan iedereen dus overheen rijden, en ze breken soms af.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle buurten zijn van elkaar afgesloten met slagbomen (waar de bus en de ambulance wel doorheen mogen).
Schlierenwagens.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel
Arriva heeft zoiets niet gedaan, tenzij de wc zichzelf afsluit omdat de biotank onder de wc vol zit.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef zwahiel het volgende:
Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten.
Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet.
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:19 schreef Wadloper het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen![]()
Ik heb foto's gezien van een Veolia machinist, waarbij de treinen veel te kort waren en overvol waren. (op de Maaslijn)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Die wissel is volgens mij in 2006 of 2007 teruggelegd (edit: 21 januari 2007 dus, zie wiki)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?
Veolia had laatst een hele goede economische inval. Namelijk op een zaterdag met 5 solo 2/6jes rijden (2 baks gtw) en 1 solo 2/8 (3 baks trein). Doet het goed financieel natuurlijk want het bespaart een hoop diesel. Alleen men was even vergeten dat de treinen erg druk zijn in de weekenden door de NS kruidvat actie (waar Veolia in participeert en natuurlijk een hoop geld voor krijgt). Kortom treinen overvol. Vervolgens was er een stremming tussen Roermond en Weert met als gevolg een zodanig uitpuilende trein dat de machinist het onverantwoord vond om nog te stoppen in Cuijk en passagiers bij hem door de deur in de cabine vielen door het gedrang/drukte.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Een prutser.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef TommyGun het volgende:
Watbenjedan
Ik gebruik altijd Google daarvoor, gewoon vertrek en aankomst station intypen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..)
https://be-internet.bene-system.com/selfservice-nmbs/start.do?shopId=2&locale=nl_NL gebruik ik meestal, doet het prima hierquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..)
Mooi scherp, beetje donker. De foto's van de V'tjes vond ik leuker dan die van de (zoveelste, sorry) Spurt. Misschien dat er van de cargo nog wat te maken is als je 'm iets lichter maakt?quote:Op zondag 20 juli 2008 08:14 schreef Wadloper het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van de foto's? Heb er eigenlijk geen enkele reactie op gehad
Tips zijn altijd welkom natuurlijk![]()
In de Buffels die op de lijn Arnhem - Winterswijk rijden, zijn de wc's afgesloten. Je kan ze dus niet gebruiken. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
In de DM'90 wel, in de Lint 41-stellen niet.
Alleen moet je gokken in welke trein je terecht komt, afgezien van het traject Almelo-Mariënberg rijden de Linten en de Buffels door elkaar.
Oké, bedankt voor de info.quote:Op zondag 20 juli 2008 08:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In de Buffels die op de lijn Arnhem - Winterswijk rijden, zijn de wc's afgesloten. Je kan ze dus niet gebruiken. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Ja, vooral als straks alle treinen voorzien zijn van camera's. Kan je leuke filmpjes op youtube bekijkenquote:
www.citynightline.chquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..)
Het is een complotquote:Op zondag 20 juli 2008 20:32 schreef Willy84 het volgende:
Ja, vooral als straks alle treinen voorzien zijn van camera's. Kan je leuke filmpjes op youtube bekijken
ja, hoewel ze ook onderhoud aan de sneeuwploegen van DB doenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat die fabriek die gewoon nog steeds draait als een tierelier, en alleen maar voor museumclubs produceert?
quote:Op zondag 20 juli 2008 22:49 schreef Willy84 het volgende:
http://www.nu.nl/news/166(...)treinen_Limburg.html
Ik denk omdat de snelheid nog geen 40 km/h wasquote:104 Teletekst ma 21 jul
***************************************
ProRail voorkomt treinbotsing
***************************************
` ProRail heeft voorkomen dat twee
treinen bij Landgraaf in Limburg op
elkaar zijn gebotst.Waarschijnlijk is
de machinist van vervoerder Veolia door
rood gereden.Op dat moment naderde een
trein van de andere kant.ProRail zag
dat en waarschuwde de machinist.
De trein had automatisch moeten stoppen
nadat de machinist het rode sein had
genegeerd.Veolia weet nog niet waarom
dat niet is gebeurd.
De trein van de Heuvellandlijn was net
vertrokken uit Landgraaf toen de trein
van Heerlen naar Aken naderde.Vanwege
onderzoek van de spoorwegpolitie lag
het treinverkeer gisteravond uren stil.
***************************************
volgende nieuws weer & verkeer sport
Op de reguliere Heuvellandlijn (quote:Op maandag 21 juli 2008 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ik denk omdat de snelheid nog geen 40 km/h was
Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negerenquote:Op maandag 21 juli 2008 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de reguliere Heuvellandlijn () zit idd gewoon ATB-EG. Op het stuk naar Herzogenrath zit volgens mijn info ATB-NG.
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...quote:Op maandag 21 juli 2008 10:53 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negeren
"Hij wil niet speculeren over het gebeuren maar wacht eerst het onderzoek af."quote:Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
quote:Op zondag 20 juli 2008 21:27 schreef dennistd het volgende:
In de TC Tubantia van vandaag stond een stuk over het reviseren van stoomlocs, en dan met name over Dampflokwerk Meiningen. Zal morgenvroeg eens kijken of ik hem hier neer kan zetten.
quote:Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
En automatische Darwin-award nomineequote:Op maandag 21 juli 2008 15:18 schreef Duvel het volgende:
Maar wel een dode prutser.
Soms is het een nadeel dat er bakens zijn, maar volgens mij verder niet.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:17 schreef Duvel het volgende:
De enige beperking is het systeem zelf: het is incompatible met alles behalve zichzelf.
Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachtenquote:Op maandag 21 juli 2008 11:08 schreef Wadloper het volgende:
Misschien had die Duitse trein wel een groen sein, weet jij veel?
Laten we gewoon het onderzoek afwachten
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden wordenquote:Op maandag 21 juli 2008 20:04 schreef ghizzer het volgende:
Gisteren met de trein richting Zutphen geweest. Staan daar op het rangeerterrein 3x2 1600/1700's met daar tussen veel glimmende ICK-rijtuigen. Iemand enig idee waar dit materiaal vandaag voor gebruikt is of voor in de nabije toekomst voor is bedoeld?
alvast heel hartelijk bedankt, want ik ben erg benieuwd!
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou mooi zijn als heel Europa op één bovenleidingvoltage, één signalisatiesysteem en één spoorbreedte zou zitten. Stel je voor, de mogelijkheid om met een gewone VIRM4 vanaf Utrecht door te rijden naar Brussel, Parijs, en dan door naar Madrid en eindbestemming Lissabon.
Over de STS'en van Veolia en Cxx is wel een onderzoek verschenen, ook al waren dat kleine STS'en, vooral bij Veolia waren het kleintjes.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachten![]()
die trein waar ik inzat welke bij Zandvoort door rood is gereden heb ik ook nooit meer wat van gehoord. Dat zou ook onderzocht worden. Heb zelfs nog iemand van IVW aan de lijn gehad. Nooit meer iets van gehoord..!!
Altijd die onderzoeken terwijl het in 99% van de gevallen door rood rijden onder de 40 km is. Zeker bij die nieuwe vervoerdertjes.
Doen ze wel hoor. Wet Openbaarheid Bestuur en zoquote:Op maandag 21 juli 2008 21:22 schreef Wadloper het volgende:
En misschien publiceren ze niet ieder rapport, en blijft het intern bij de vervoerder en IVW.
Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.quote:
Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Nog een vraagje heb al lopen zoeken, want Interrailpas is niet in NL geldig, vanaf de grens pas.
We nemen de ICE trein vanaf Arnhem, dus moet je dan nog extra betalen tot het eerst station in Duitsland ofzo?
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).
Oh en als je een rittenlog bij houdt en terugstuurt, krijg je een uiterst hippe 256 MB USB-stick thuisgestuurdMet een Interrail promo-filmpje erop
quote:Op maandag 21 juli 2008 21:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.
(en 3kV!?!?)
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.quote:
WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zittenquote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.quote:
Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.![]()
Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.![]()
Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?![]()
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.
Dat is correctquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenquote:maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
oud nieuwsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenZou me verbazen als dat zo zou werken dus.
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook![]()
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
daar stopt de ICE die we willen nemen nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenzquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
daar stopt de ICE die we willen nemen niet
Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaardquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting jaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
quote:11:37 Arnhem 8 ICE 123 - InterCityExpress
« 12:32 Duisburg Hbf 2
13:10 Duisburg Hbf 13 ICE 549 - InterCityExpress
(ipv IC is wel sneller maar moet je langer wachten op Duisburg 1.5 uur ipv 38 min)
« 15:28 Hannover Hbf 9
» 15:36 Hannover Hbf 8 D-G ICE 588 - InterCityExpress
Toeslag verplicht, Restauratie
16:53 Hamburg Hbf 11a/b
» 17:28 Hamburg Hbf 5b ICE 37 - InterCityExpress
22:11 Koebenhavn H
Dinsdag?quote:Koebenhavn H Di, 22.07.08 ab 13:42 EC 34 Eurocity
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 an 18:16 8a/b
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 ab 18:24 14a/b ICE 677 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Di, 22.07.08 an 22:00 6
quote:09:28 Frankfurt(Main)Hbf 19 ICE 128 - InterCityExpress
12:23 Arnhem 9
Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmakenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein![]()
![]()
![]()
Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden. Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?
en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.![]()
dat weet ik, maar dan zijn ze ook al vol mee bezig dat er door te krijgen. vooral omdat er meer dan genoeg draagvlak voor toekomstig station Zwolle Zuid blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...
Mee eens, ik ga niet aan de baan staan schreeuwen als ik een trein voorbij zie komen. Wat dat betreft ben ik meer een stille genieterquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein![]()
![]()
![]()
Plan T dat de Atlantische Oceaan inrijdtquote:
Kijk maar op Wikipedia en zoek op 'IRM'. Dan zul je zien dat ik gelijk heb.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen
Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Mja, goed punt. Maar het was maar een voorbeeldquote:Op maandag 21 juli 2008 23:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zitten![]()
![]()
![]()
Denk dat je dat niet overleeft een VIRM naar Frankrijk/Spanje.
Lijkt mij ook, maar het zou mooi zijn als het zou kunnenquote:Laat maar gewoon over aan de HST over de HSL, die rijden stukken comfortabeler en dan gaat mijn voorkeur uit naar ICE3 die heeft tenminste genoeg been ruimte.
Als ADIF in Spanje een beetje opschiet wel jaquote:Ook ben je stukken sneller etc, zal vast wel ooit is in de toekomst een HST rijden van Amsterdam naar Barcelona over de HSL in 7/8 uur
Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn. Daarnaast zal me niks verbazen dat er momenteel nog geen goedkeuring / onderhoudsplaats is voor het materiaal.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?
en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou voor het belgische traject Essen-Roosendaal kunnen denken aan een Rail Pass (of als je <26 bent een Go Pass). 10 enkele reizen naar keuze binnen een jaar door heel België voor 71 Euro (een Go Pass is 52 euro geloof ik, zoiets). Daarmee zou je een hele week op en neer kunnen dus. Heb je nog steeds een 5-retourkaart Den Haag - Roosendaal en 5 grensretourtjes nodig. Echt heel rendabel is dat misschien niet (aangezien je voor 1 rit ook Essen - Athus zou kunnen nemen bijvoorbeeld), maar iig minder geklooi dan losse enkeltjes of retourtjes. Anders ff naar de Internationale balie lopen en je situatie voorleggen.
Dat weet ik niet, dat zou je ook ff aan de Int balie moeten vragen denk ik. Zoeen railpass is op zich wel handig hoor. Je hebt op zich met een grenskaartje en een railpass genoeg om in de frambozenlollie-expres te duiken. Je hoeft in Roosendaal niet een uur te verliezen met het stoppertje naar Essen. Dat mag gewoonquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.
Nog een klein vraagje alvast: Zijn de weekend retouren voor België nu ook al vrijdag in de ochtenduren geldig? De gewone zijn dat pas 's avonds. Maar volgens de Hispeed site kan je op vrijdagochtend met een weekendretour opstappen in de zuurstok.
WEL naar een grensSTATIONquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:42 schreef James1988 het volgende:
Met een Go Pass mag je níet naar grensstation reizen (dacht met een Rail Pass ook niet). Wel t/m Essen bijvoorbeeld, niet tot Roosendaal-Grens.
Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WEL naar een grensSTATION
NIET naar een grensPUNT
Ik vind het best leuke kleuren hoor, gelukkig staan er geen vlinders op zoals bij dit model:quote:Maar als jij een kaartje Roosendaal-Essen hebt en op je Go/Rail Pass een rit Essen - Antwerpen invult, mag je gewoon de kauwgomballentrein in
Zie mijn editquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?
Het meervoud van "transformator" is "transformatoren"! En was het maar zo makkelijk...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt.
Bordjesfoto'squote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:29 schreef petre86 het volgende:
Donderdag naar Valence, en maandag terug. Das dus achtereenvolgens:
- Zuurstokexpres
- TGV
- TGV
- Thalys
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ookquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz![]()
Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen
Op mijn OV-weekkaart staat het volgende:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja
Dat is dus ook wat ik zeiquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ook![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als je per se in de ICE wil zitten is dat ook een goed punt natuurlijk
Dat is 't nou, er is nu even geen materieeltekort, 't is zomer dus is er minder nodig. En na de zomer komen de nieuwe VIRM's als aanvulling. Bovendien gaan Arriva/Vejolija hun V'tjes zo weer inleveren omdat de GTWs komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn.
En dan blijf jij stil staan, en liggen de spoorstaven in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekken
Want dan trek je natuurlijk NOG 8 keer sneller op, dat begrijp je
Er zijn toch ook alleen maar viertjes besteld? Een stuk of 50?quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:04 schreef dennistd het volgende:
die 95 slaat er alleen op dat het 4'tjes zijn met een nieuwe ABv4, die geeft het nummer aan namelijk
op het moment dat er een 9547 is, kan er geen 8747 zijn
Laten we dan 30 KV doen, dan liggen ze in Deventer. Da's mooi, want er moet nog altijd een stukje verdubbeld worden richting Olstquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan blijf jij stil staan, en liggen de spoorstaven in Apeldoorn.
Dat mag niet van Europa, de bovenleidingspanning moet voldoen aan norm NEN-EN 50163.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we dan 30 KV doen, dan liggen ze in Deventer. Da's mooi, want er moet nog altijd een stukje verdubbeld worden richting Olst
Veel secundaire lijntjes 1 trein per 2 uur ja. Of er rijdt gewoon helemaal niks in het weekendquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:03 schreef Willy84 het volgende:
Wat een overstapjes daar!
Welke interval hebben die diensten daar? Ben nog nooit door Belgie getourd op de BNL na![]()
Maar las wel iets over een 2 uurs intervalgek dat er dan geen hond in de trein zit
![]()
Wel gaaf! Wil nog steeds ook een keer naar Belgie!
Verwend, je krijgt pas mensen de trein in als er een goed aanbod van diensten is. Als je 1x in de 2 uur zou gaan, pakken mensen de auto wel. In Nederland mag van mij apart de frequentie nog hoger op alle lijnenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel secundaire lijntjes 1 trein per 2 uur ja. Of er rijdt gewoon helemaal niks in het weekendzoals op de lijnen 26, 52, 82 en 144 bijvoorbeeld. Ook een deel van lijn 165 wordt in het weekend niet bereden. Daarnaast liggen er verspreid door het land nog tientallen stations waar in het weekend wel een trein langs rijdt, maar niks stopt. Lastig landje idd. Of eigenlijk zijn we in NL gewoon ontzettend verwend. Wat er in NL gebeurt (op alle trajecten altijd minimaal 1 trein per uur) is eigenlijk gewoon uniek in de wereld. Dat halen ze zelfs in Duitsland of Luxemburg niet
(misschien Zwitserland nog, maar dat is dan ook alles)
Ik niet iigquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:38 schreef classpc het volgende:
Zijn er ook nog users die mee gaan met de SGM-II afscheidsrit?
Mij? Kan je lang wachtenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:02 schreef Duvel het volgende:
Ik wil jou nog weleens zien met je rollator bij de VIRM afscheidsrit!
Ik vind het ook maar een lelijk ding.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik niet iigEn als ik die site zo eens bekijk zitten ze te gillen om deelnemers
Kennelijk heeft niemand zin in die verrekte kut citypendels
En terecht natuurlijk.
Ze hadden een actie moeten organiseren van "trap hier de laatste citypendel het land uit" dan was het veel drukker geworden
Dopingcontroles met de treinquote:
Heul op zich is dat best een schappelijk bedrag voor zo'n ritquote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dopingcontroles met de trein![]()
Staat toch "Inval" op
[/flauwe garp]
Extra kosten? Gauw een eurootje of 50 schat ik?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de terugweg de stopper Düsseldorf - Venlo gemist, omdat de S-Bahn flink te laat was. Daardoor een last minute ICE-ticket moeten halen uit de automaat, maar uiteindelijk nog wel thuis gekomen
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:17 schreef its_me_ het volgende:
De foto's die hier worden geplaatst zijn vooral uit het Nederland en het Ruhrgebied en niet uit bijvoorbeeld Frankrijk. Komt dat doordat er daar gewoon minder leuke treinen rijden of doordat het simpelweg verder van Nederland ligt?
Nice zug-chef.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Donderdag een dagje Ruhrgebied gedaan:
[ afbeelding ]
HGK 185 589 is met een fraaie keteltrein op weg naar het zuiden, inhoud van de ketels is mij niet bekend, maar de code op de ketels kan misschien uitsluitsel geven: 30 1202.
Graagquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anders nog iets misschien?
die hekniequote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:20 schreef its_me_ het volgende:
Franse stoomtreinen ofzo?
Een fatsoenlijke kleustelling, en niet zulke lelijke moderne treinen.quote:
wij hebben ons enkeltje toen niet afgestempeld, want daar zeiden ze bij het loket niks over. maar we zijn dan ook niet gecontroleerd...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik snap nu waarom men Antwerpen de Spoorwegcathedraal noemt. Bizar station is dat als je zo op spoor 22 staat en naar boven kijkt. Wel heel erg mooi uitgevoerd.
Nu nog één vraag over de treinkaartjes, eentje die ik niet aan het loket durf te stellen: Ik heb vanavond een enkele reis Antwerpen - Den Haag gekocht. Maar had ik dat biljet nog moet afstempelen voor ik instapte? Ik ben niet gecontroleerd en ik zou het dus makkelijk nog een keer kunnen gebruiken. De geldigheid die staat vermeld is 26-07-8 t/m 25-09-08.
(en als de NMBS nu eens treinkaartjes van fatsoenlijk formaat gaat gebruiken kan de prijs met 10% omlaag)
Zien we de fotograafquote:Op zondag 27 juli 2008 12:49 schreef Duvel het volgende:
WTFWas dat bijzonder of zo?
Als je je omdraait na het nemen van de foto, zie je nog iets leuks trouwens.
Die kun je net zolang gebruiken totdat je een keer gestempeld wordt.quote:Op zondag 27 juli 2008 08:34 schreef Guppyfriend het volgende:
wij hebben ons enkeltje toen niet afgestempeld, want daar zeiden ze bij het loket niks over. maar we zijn dan ook niet gecontroleerd...
Ik weet dat het belgen zijn, maar moet je dergelijke internationale kaartjes echt niet stempelen zoal een gewoon binnenlands treinkaartje zonder datum? Ik kijk net op mijn in een Nederlandse Kaartautomaat gekocht enkeltje naar Antwerpen. Dat heeft eenzelfde datumaanduiding met een geldigheid van twee maanden.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Die kun je net zolang gebruiken totdat je een keer gestempeld wordt.
Bedoel je dit:quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:06 schreef Fixers het volgende:
Ik snap nu waarom men Antwerpen de Spoorwegcathedraal noemt. Bizar station is dat als je zo op spoor 22 staat en naar boven kijkt. Wel heel erg mooi uitgevoerd.
Kun je maximaal 2 maanden gebruiken, of tot je gecontroleerd wordt.quote:Nu nog één vraag over de treinkaartjes, eentje die ik niet aan het loket durf te stellen: Ik heb vanavond een enkele reis Antwerpen - Den Haag gekocht. Maar had ik dat biljet nog moet afstempelen voor ik instapte? Ik ben niet gecontroleerd en ik zou het dus makkelijk nog een keer kunnen gebruiken. De geldigheid die staat vermeld is 26-07-8 t/m 25-09-08.
Hehe, tsja, de NMBS is al een stuk voordeliger dan de NS voor zover ik weet...quote:(en als de NMBS nu eens treinkaartjes van fatsoenlijk formaat gaat gebruiken kan de prijs met 10% omlaag)
Good luck met stempelen zonder het kaartje te moeten vouwen. Ook als komt zo'n kaart uit een Nederlandse automaat, zo'n kaartje is ongeveer een halve centimeter te groot.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik weet dat het belgen zijn, maar moet je dergelijke internationale kaartjes echt niet stempelen zoal een gewoon binnenlands treinkaartje zonder datum? Ik kijk net op mijn in een Nederlandse Kaartautomaat gekocht enkeltje naar Antwerpen. Dat heeft eenzelfde datumaanduiding met een geldigheid van twee maanden.
Dat is een maas ja, waarom ze het doen is mij ook niet bekend, ik denk omdat België dus geen stempelautomaten heeft.quote:Is dat nu niet een enorme maas in de tariefstructuur? Of gaan ze uit van 100% controle op internationale trajecten.
Zoals ik het lees is hij niet verder gekomen dan Arnhem of Den Bosch en daar heeft hij heel wat anders gereden dan een trein.quote:
Ja, een eenbaks dieselstelletje. Zoals de wadlopers er hier ook af en toe bij reden. In Duitsland heb je dan nog BR650. EN dan heb je nog in het oostblok de Echte railbussen, die hebben maar 2 assen zelfs. Deze AM, de wadloper (DH-1) en de BR650 hebben allemaal 2 draaistellen, dus 4 assen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:59 schreef James1988 het volgende:
Die is mooi. Is dat echt maar één wagen, zoals een bus?
(Wagen of andere goede term :p)
Dat is waarquote:Op zondag 27 juli 2008 21:20 schreef James1988 het volgende:
Hehe, tsja, de NMBS is al een stuk voordeliger dan de NS voor zover ik weet...
Zal idd wel een trainingsritje voor de Merwede-Lingelijn geweest zijn jaquote:Op maandag 28 juli 2008 13:09 schreef Fixers het volgende:
Bij het wachten op de zuurstok heb ik op Den Haag HS nog een Arriva spurt gespot. Hoop gele hesjes voor in de cabine. Trainings/proef/overbrengings rit?
Ik denk dat er een onwaarschijnlijke hoop staats-doekoe bij gaat, in Belgie. Ik heb ook ooit eens gelezen dat Infrabel ongeveel half zo veel spoor beheert als Prorail, met drie keer zoveel mensenquote:Op maandag 28 juli 2008 13:09 schreef Fixers het volgende:
Das nogal een verschil fles. Dan te bedenken dat de ns ook wel dat soort prijzen kan hanteren. Servex klopt de reizigers immers genoeg geld uit de zakken.
Idd een testritjequote:Op maandag 28 juli 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal idd wel een trainingsritje voor de Merwede-Lingelijn geweest zijn ja![]()
Onderhoud van die dingen is in de werkplaats van Leidschendam.quote:Ondehoud zal wel in Den Haag gedaan worden van die dingen?
Vertel nouwwwwwwquote:Op zondag 27 juli 2008 12:49 schreef Duvel het volgende:
WTFWas dat bijzonder of zo?
Als je je omdraait na het nemen van de foto, zie je nog iets leuks trouwens.
Oh ja!quote:
Daar fiets je gewoon heen en bel je aan of wat?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:25 schreef Duvel het volgende:
De echte Riekje ben ik jaren geleden wel eens geweest, aardige vrouw, maar wat een verzameling!!
Nou, zo vreselijk moeilijk zal het niet meer zijn nu he?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja!
Nou ja, dit dus:
[ afbeelding ]
En dit:
moment
En dat allemaal van de bewoner van dit ex-seinhuis:
[ afbeelding ]
QUIZZZ! Waarrrr???
Fles is uitgesloten van deelname.
Nou ja, voor wie niet online was toen de andere foto's er nog stonden.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zo vreselijk moeilijk zal het niet meer zijn nu he?
Ja, precies.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar fiets je gewoon heen en bel je aan of wat?
Die ranzige Fransen ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
De bijnaam van die dingen luidt overigens "Dildo".
het zal wel een andere betekenis hebbenquote:
Nou, nee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:22 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
het zal wel een andere betekenis hebben
Dildo is dildo, inschuifpretmateriaal of zo.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:22 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
het zal wel een andere betekenis hebben
Deze schijnt nog behoorlijk te rammelen ook. Misschien iets voor Guppy?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dildo is dildo, inschuifpretmateriaal of zo.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef zwahiel het volgende:
Mwoh vind 't wel meevallen, ziet er in elk geval beter uit dat die op zijn bek geslagen Albatros die NSR in wil zetten als de zuurstok expres!
Weet iemand trouwens hoe 't nu zit met de Beneluxtrein? Aangezien ik straks in Antwerpen woon en zo af en toe ook nog wel eens naar Nederland wil komen...
En ik geen zin heb om weken van te voren te reserveren (schei toch uit NS alsjeblieft!) en rare tarieven te krijgen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef zwahiel het volgende:Aangezien ik straks in Antwerpen woon en zo af en toe ook nog wel eens naar Nederland wil komen... En ik geen zin heb om weken van te voren te reserveren (schei toch uit NS alsjeblieft!) en rare tarieven te krijgen.
iets voor mij?? omdat ie rammelt, of omdat zn bijnaam 'dildo' isquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze schijnt nog behoorlijk te rammelen ook. Misschien iets voor Guppy?
Beide dus hequote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:
iets voor mij?? omdat ie rammelt, of omdat zn bijnaam 'dildo' is![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |