Houd er rekening mee dat ik alleen het stationsgebied heb gezien, en een paar straten hequote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Och, je kan ook gewoon gelijk naar het goede spoor lopen. Heb je nergens last van!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:38 schreef dennistd het volgende:
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht....
De bus is een paar jaar terug ook verbannen uit Houten, die slagbomen zijn er niet meer.Voor de hulpdiensten hebben ze iets nieuws bedacht: rubberen paaltjes. Kan iedereen dus overheen rijden, en ze breken soms af.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle buurten zijn van elkaar afgesloten met slagbomen (waar de bus en de ambulance wel doorheen mogen).
Schlierenwagens.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel
Arriva heeft zoiets niet gedaan, tenzij de wc zichzelf afsluit omdat de biotank onder de wc vol zit.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef zwahiel het volgende:
Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten.
Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet.
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:19 schreef Wadloper het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen![]()
Ik heb foto's gezien van een Veolia machinist, waarbij de treinen veel te kort waren en overvol waren. (op de Maaslijn)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Die wissel is volgens mij in 2006 of 2007 teruggelegd (edit: 21 januari 2007 dus, zie wiki)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?
Veolia had laatst een hele goede economische inval. Namelijk op een zaterdag met 5 solo 2/6jes rijden (2 baks gtw) en 1 solo 2/8 (3 baks trein). Doet het goed financieel natuurlijk want het bespaart een hoop diesel. Alleen men was even vergeten dat de treinen erg druk zijn in de weekenden door de NS kruidvat actie (waar Veolia in participeert en natuurlijk een hoop geld voor krijgt). Kortom treinen overvol. Vervolgens was er een stremming tussen Roermond en Weert met als gevolg een zodanig uitpuilende trein dat de machinist het onverantwoord vond om nog te stoppen in Cuijk en passagiers bij hem door de deur in de cabine vielen door het gedrang/drukte.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Een prutser.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef TommyGun het volgende:
Watbenjedan
Ik gebruik altijd Google daarvoor, gewoon vertrek en aankomst station intypen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..)
https://be-internet.bene-system.com/selfservice-nmbs/start.do?shopId=2&locale=nl_NL gebruik ik meestal, doet het prima hierquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Wat was nou die treintickets website voor internationaal reizen? (Flash en anderen gebruiken die wel eens, ik heb mot met de nshispeed en tgv-websites die geen tarief willen laten zien..)
Mooi scherp, beetje donker. De foto's van de V'tjes vond ik leuker dan die van de (zoveelste, sorry) Spurt. Misschien dat er van de cargo nog wat te maken is als je 'm iets lichter maakt?quote:Op zondag 20 juli 2008 08:14 schreef Wadloper het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van de foto's? Heb er eigenlijk geen enkele reactie op gehad
Tips zijn altijd welkom natuurlijk![]()
In de Buffels die op de lijn Arnhem - Winterswijk rijden, zijn de wc's afgesloten. Je kan ze dus niet gebruiken. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
In de DM'90 wel, in de Lint 41-stellen niet.
Alleen moet je gokken in welke trein je terecht komt, afgezien van het traject Almelo-Mariënberg rijden de Linten en de Buffels door elkaar.
Oké, bedankt voor de info.quote:Op zondag 20 juli 2008 08:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In de Buffels die op de lijn Arnhem - Winterswijk rijden, zijn de wc's afgesloten. Je kan ze dus niet gebruiken. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Ja, vooral als straks alle treinen voorzien zijn van camera's. Kan je leuke filmpjes op youtube bekijkenquote:
www.citynightline.chquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:53 schreef petre86 het volgende:
Het is een complotquote:Op zondag 20 juli 2008 20:32 schreef Willy84 het volgende:
Ja, vooral als straks alle treinen voorzien zijn van camera's. Kan je leuke filmpjes op youtube bekijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |