abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 08:37:51 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_60159256
misschien ligt het eraan hoe laat je gaat. vul je reis zoals je die geboekt hebt eens in op de internationale reisplanner, en kijk dan eens bij de tussenstations?

heb je tijdens het boeken Nice aangegeven, of Antibes? als je Nice opgegeven hebt, hebben ze gedaan wat je zei. en als je Antibes hebt opgegeven zal er waarschijnlijk geen rechtstreekse trein zijn op jouw tijd. maar check het eens ff, en neem anders ff contact op met NS Hispeed?

ik ga iig weer ff de trein in! doeii
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:01:48 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_60160322
Zugchef: erg mooie foto's weer!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_60162299
Thx allen!
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:57 schreef bork het volgende:
Schitterrende plaatjes alweer, heb je alleen maar mooi weer gehad?
Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.

Al met al toppie weer toch Voor het geval je benieuwd bent naar de paar foto's met minder weer: alles staat op http://www.spoorvinder.tk of http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
Foto's -> week 27 en week 28
pi_60170994
tvp
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:22:21 #55
164283 Luco
Buongiorno!
pi_60171093
Ik vraag het gewoon nog een keer !

Weet iemand hier hoe druk de internationale trein van Schiphol naar Berlijn is op maandag? Heb om 15:41 deze trein, weliswaar met gereserveerde plaatsen. Toch denk ik dat deze rit vrij druk is, is dit ook zo?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_60172129
Mijn ervaring is dat vooral de trein vanaf Amsterdam CS (143) altijd erg vol zit met int. reizigers. Dat is dus vertrek vanaf Asd om 10:57. De trein die jij neemt zit normaal gesproken vooral vaak vol met forensen.

Desalniettemin is het nu vakantie, en zijn er dus minder forensen en veel meer toeristen. Als je zeker wil zijn van een zitplaats zou ik toch gewoon reserveren (ik dacht dat dat sowieso al gebeurde bij online-booking).

Sonst; gute Reise!
Socialist in Mercedes
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:54:51 #57
164283 Luco
Buongiorno!
pi_60173110
Ik heb al gereserveerde plekken. Hoe gaat dat dan als er iemand zit? Gewoon met je papiertje zwaaien en je plek eisen? Lijkt me geweldig om te doen
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 20:12:28 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_60173498
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:54 schreef Luco het volgende:
Ik heb al gereserveerde plekken. Hoe gaat dat dan als er iemand zit? Gewoon met je papiertje zwaaien en je plek eisen? Lijkt me geweldig om te doen
yep, zo moet je dat doen. doe ik ook vaak genoeg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60174876
Of je pakt gewoon je wapenstok en ramt z'n tanden eruit, das pas echt geweldig om te doen!
pi_60175041
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx allen!
[..]

Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.

Al met al toppie weer toch Voor het geval je benieuwd bent naar de paar foto's met minder weer: alles staat op http://www.spoorvinder.tk of http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
Foto's -> week 27 en week 28
Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijk .
Voor de rest, de NS zet extra treinen in naar Nijmegen oftewel voor de 3700 3*plan V...
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2008 @ 22:03:53 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60175724
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijk .
Voor de rest, de NS zet extra treinen in naar Nijmegen oftewel voor de 3700 3*plan V...
nouja, de 3700 zit deze week aan de 3600 geknoopt, dus zou er in principe ICRm moeten rijden volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60176309
Nou feest vanavond

ik zit in de 19:20 IC vanuit Zwolle naar Leeuwarden, als zo rond 19:30 de HC met de mededeling komt dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden tussen Heerenveen en Leeuwarden. Heerenveen zal ons eindstation zijn, mededelingen over eventuele vervangend busvervoer zou later vermeldt worden.

Afijn, we passeren Heerenveen IJsstadion als de HC met de mededeling komt dat Heerenveen inderdaad het eindstation is. Reizigers naar Leeuwarden kunnen met, en nu komt het mooie: Arriva lijn 28 naar Leeuwarden, vertrektijd 20:04...

De kenner weet, dat die bus a: door Connexxion gereden wordt, maar nog veel mooier: die bus rijdt helemaal niet meer na 19:00....

Zo'n 60 man weet dat alleen niet, en loopt rustig naar het busstation van Heerenveen, waar lijn 28 zou moeten vertrekken... Zo rond 20:08 komt er dan een Den Oudsten bus aan zetten, lijn 99 naar Sneek-Bolsward-Harlingen. Enkele mensen vragen waar lijn 28 blijft, en tja, dan komt de aap vanzelf uit de mouw, de chauffeuse meldt dat die bus niet meer rijdt na 19:00.

Reizigers naar Leeuwarden druipen maar weer af en besluiten te wachten, op een handje vol na (exlusief reguliere reizigers voor deze lijn 99). Het gezelschap wat wel met lijn 99 besluit mee te reizen, moet deels naar Harlingen (5 personen) en deels naar Leeuwarden (2 personen, waaronder ondergetekende). Voor een dalkaartje, nu nog 2 euro, kan ik in ieder geval in Sneek komen.

Afijn, in Sneek aangekomen, is de trein naar Leeuwarden natuurlijk allang weg, daar heb je ook helemaal geen aansluiting op, zeg maar een -20 overstap Dan kan je of 40 minuten gaan wachten buiten, of doorrijden naar Bolsward en daar overstappen op lijn 92 naar Leeuwarden.

Dat laatste dus maar gedaan, niet zonder succes overigens =) Netjes de overstap in Bolsward gehaald en met mooie chauffeuse en -6 in Leeuwarden aangekomen, overigens wel +90 ten opzichte van de geplande treinaankomst.

Tussendoor nog even met jeepee83 contact gelegd, die een uur na mij dezelfde richting op moest. Wat bleek: om 21:15 waren er bussen besteld, en om 22:00 zou er weer gereden kunnen gaan worden... Of die vervangende bussen ooit gereden hebben vraag ik me af, maar die treinen rijden nu iig nog niet...

Tot slot: sterkte voor de mcn!
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:09:34 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60177339
En dan vraag ik me af Beste Zug: Wil je die chauffeuse foto met ons delen
pi_60178174
Zag in Amersfoort wel staan dat je helemaal om mocht reizen via......Groningen!
Dat is me nogal een stukje om zeg! Het is ook een gat ook
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:35:37 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60181512
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:52 schreef Willy84 het volgende:
Zag in Amersfoort wel staan dat je helemaal om mocht reizen via......Groningen!
Dat is me nogal een stukje om zeg! Het is ook een gat ook
Een korte blik op de spoorkaart leert je dat dat simpelweg de enige optie is natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:36:57 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60181531
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou feest vanavond
Er zit teveel bus in je post, off topic, foei!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:02:13 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60184265
quote:
Een 74-jarige inwoner van Heerde is donderdagavond in het Friese Akkrum om het leven gekomen toen hij werd aangereden door een trein. Hij was onder een gesloten spoorboom gekropen.
Chris Heijmans

Dat meldde de politie vrijdag.

De man stond op het station in Akkrum en zag een trein naderen. Vermoedelijk dacht de man dat hij die trein moest halen om thuis te komen. Hij liep daarom onder een gesloten spoorboom door om het perron te bereiken. De bewuste trein bleek echter een sneltrein, die niet stopt in Akkrum.

Noodstop

De machinist van de sneltrein probeerde nog een noodstop te maken en de man met geluidssignalen te waarschuwen, maar tevergeefs. "Bij gesloten spoorbomen is er maar één devies: altijd wachten", aldus een zegsman van het Korps landelijke politiediensten.

Het treinverkeer tussen Heerenveen en Leeuwarden is door het ongeval donderdagavond enkele uren gestremd geweest.
Dat dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28:15 #68
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:32:06 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60185019
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef TommyGun het volgende:
Watbenjedan
Dood.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:55:59 #70
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60185694
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Achtergrondinformatie:
Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel. De treinstellen die in orde zijn bevonden, worden weer ingevoerd in de dienstregeling.

Klik
ik bedoel ermee wat is precies het defect
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:18:24 #71
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60186254
Correct me if I'm wrong, maar in Keulen ontspoorde een ICE-3 omdat de as gebroken was. Voor de zekerheid wilden ze dan alle treinstellen controleren, voordat er bij 300km/h een wagon uit de rails springt.
pi_60186917
Bekijk deze YouTube-video
DB 103 245 te Kitzbühel
pi_60187720
Bekijk deze YouTube-video
ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:24:31 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60190885
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60191188
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan vraag ik me af Beste Zug: Wil je die chauffeuse foto met ons delen
Mwah ik maak geen stiekeme foto's van anderen
  Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14:17 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_60194235
ik was vandaag op station Houten, wat komen die intercity's daar hard voorbij zeg!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:01:58 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60196195
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
ik was vandaag op station Houten, wat komen die intercity's daar hard voorbij zeg!
Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 20:13:42 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_60196381
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoor
maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'
kwas trouwens nog nooit in Houten geweest, grappig plaatsje wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 18 juli 2008 @ 23:41:50 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_60199908
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'
kwas trouwens nog nooit in Houten geweest, grappig plaatsje wel.
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 19 juli 2008 @ 00:54:25 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60201160
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Spijkenisse ?
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 08:53:23 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_60203497
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Houd er rekening mee dat ik alleen het stationsgebied heb gezien, en een paar straten he Don't blame me.
Zoals ik al zei, ik was er nog nooit eerder geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:28:00 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60204098
Houten met de auto is pure hel Alle buurten zijn van elkaar afgesloten met slagbomen (waar de bus en de ambulance wel doorheen mogen). De stad is puur gebouwd voor fietsers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60204119
Terecht natuurlijk, auto's zijn kut =)
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:35:34 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60204184
Zie? Grappig stadje toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 19 juli 2008 @ 10:38:47 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60204217
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:48:00 #86
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_60206192
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:38 schreef dennistd het volgende:
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht....
Och, je kan ook gewoon gelijk naar het goede spoor lopen. Heb je nergens last van!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:01:03 #87
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60206396
Wel als je vanuit Utrecht wil overstappen op die tram, dan moet je van spoor 2 naar spoor 3 (aan het eind van spoor 1).
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle buurten zijn van elkaar afgesloten met slagbomen (waar de bus en de ambulance wel doorheen mogen).
De bus is een paar jaar terug ook verbannen uit Houten, die slagbomen zijn er niet meer.Voor de hulpdiensten hebben ze iets nieuws bedacht: rubberen paaltjes. Kan iedereen dus overheen rijden, en ze breken soms af.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:13:23 #88
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_60206619
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:

ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel
Schlierenwagens. Vorig jaar interrail waande ik me meteen in de jaren 70/80 toen ik 10 min. met een 'EZ' trein (nostalgische trein in reguliere dienst) kon reizen waar deze rijtuigen ook in zaten.

Overigens was ook de deursluiting defect bij de deur waar ik toen uitstapte => er stond heel groot "Tur Schliessen" op een A4tje dat tegen de ruit was geplakt. Kortom deur achter je dichtgooien.

Wat ik me wel zo afvraag. Heeft de OBB een rijtuigen tekort ofzo? Volgens mij rijden best veel IC's met extra city shuttle rijtuigen en die EZ treinen lijken me ook een verkapte manier om oud materieel in te kunnen zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 19-07-2008 13:22:35 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:14:54 #89
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60206651
Įls ik al eens foto's maak van treinen (komt er nooit van) dan gebeurd dat met deze jongeman:



Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten.
Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:19:39 #90
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60206752
Maar we zijn in een treintopic, dus verder geen gelul meer over ander soorten vervoer.
*goede voorbeeld geeft *
Klik op het plaatje voor een grotere versie


Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen


Stoomloc 1220 gereed voor vertrek


Niet een geweldige plaat, maar vind het wel een leuk plaatje met een Veolia V + stationsgebouw Valkenburg


Nog een Veolia V, het viel mij op dat veel stellen graffiti op de zijkanten hadden


GTW 2/6 10229 komt Zuidbroek binnen rijden


GTW 2/8 10302 verlaat Zuidbroek


GTW 2/6 10229 komt Zuidbroek weer binnen rijden, nu in de Zuidbroekpendel


GTW 2/8 10321 rijdt Zuidbroek binnen


En als laatste, de 6415 met de dolomiettrein richting Veendam. De enige gelukte cargo van die dag.
Ik kwam naar het station voor de dolomiet, containertrein, huisvuiltrein en de RTB, maar de RTB kwam niet (waarschijnlijk maandag, 16 juni heb ik hem voor het laatst gezien).
Alleen de rest waren niet mooi geworden. Deze is onbewerkt, en ook niet zo héél fraai, maar deze is het wel waard om te plaatsen

Ik heb ook foto's van de DH's in Amersfoort, hoe ze er een tijdje geleden bij stonden. Bij interesse wil ik deze ook wel plaatsen
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:23:30 #91
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60206836
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef zwahiel het volgende:
Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten.
Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet.
Arriva heeft zoiets niet gedaan, tenzij de wc zichzelf afsluit omdat de biotank onder de wc vol zit.
Arriva hoeft alleen geen wc in de elektrospurts in te bouwen, omdat dit niet geeist was in de concessie.
Veolia sluit voor zover ik weet ook geen wc's af, maar zo vaak rijdt ik niet mee met Veolia, helemaal niet meer nu ze die overvolle treinen hebben

Maar NS moet gewoon opbokken met hun smoesjes, ik vind een wc gewoon een serviceverlening die je aan de mensen kunt leveren, het kost veel mensen al vrij veel om een reis te kunnen maken.
En wat levert het ze op? Wel 4 hele zitplaatsen!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:51:51 #92
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60207329
Nee Veolia laat 'm juist open als service naar de klanten toe. Dat doen ze vrij aardig. Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.

Waar ik me wel kapot aan erger is dat graf ProRail wat de vertrekseinen volgens mij met de hand bediend of zo. Wordt daar helemaal maf van, soms staat de trein wel 5 minuten te wachten voor ie weg mag. En dan hoppa rijd je zo +5 of +10. Echt om maf van te worden. Sprak ook een conducteur, die gaf ook aan dat 't niet aan Veolia lag maar aan Prorail. "Ze zijn ontzettend traag met die seinen," zei hij. "Volgens mij kun je nog beter blind rijden, want 't schiet maar niet op met die lui," aldus de conducteur. Volgens hem was 't een goede, rendabele lijn en hij vroeg zich ook hardop af waarom NS 'm weggedaan had, want met een kleine wijziging zoals Veolia dat gedaan had, was de lijn veel rendabeler geworden. Hij kreeg van mensen vaak te horen dat ze 't fijn vonden dat er nu 2x per uur treinen reden die overal stopte. Maar dat men 't wel lang vond duren zo. Een IC van Roermond via Venlo naar Nijmegen met stops alleen op die stations zou wel eens mogen komen gaf hij ook aan. Maar dat scheen moeilijk in te passen zijn in het lopende schema.

Wel een ontzettend geinig gesprek moet ik zeggen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 19 juli 2008 @ 13:55:11 #93
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60207375
ProRail schijnt als smoes te gebruiken dat het seinprogramma verouderd is en structureel vernieuwd moet worden. Volgens mij ligt het eerder aan een verkeerd algoritme of het moedwillig tegenhouden van innovatie.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:02:46 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_60207490
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:19 schreef Wadloper het volgende:

[ link | afbeelding ]
Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:17:51 #95
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60207802
Dat weet ik niet. Ik was er toevallig 1 dagje, en dan alleen in Valkenburg
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:21:00 #96
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60207857
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Ik heb foto's gezien van een Veolia machinist, waarbij de treinen veel te kort waren en overvol waren. (op de Maaslijn)
Het is ook geen geheim dat Veolia veel te weinig in zet (of in heeft gezet), want ik ben gestopt met het volgen van het Veolia-drama toen er berichten kwamen dat ze eventueel wel meer stellen in gingen zetten.

Verder boeit mij Veolia ook niet, want ik woon niet in die omstreken, Hier ben ik tevreden met Arriva, en zij mogen zelfs na deze concessie nog hier rijden
  Redactie Sport zaterdag 19 juli 2008 @ 14:32:20 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60208078
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?
Die wissel is volgens mij in 2006 of 2007 teruggelegd (edit: 21 januari 2007 dus, zie wiki)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:33:44 #98
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_60208100
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Veolia had laatst een hele goede economische inval. Namelijk op een zaterdag met 5 solo 2/6jes rijden (2 baks gtw) en 1 solo 2/8 (3 baks trein). Doet het goed financieel natuurlijk want het bespaart een hoop diesel. Alleen men was even vergeten dat de treinen erg druk zijn in de weekenden door de NS kruidvat actie (waar Veolia in participeert en natuurlijk een hoop geld voor krijgt). Kortom treinen overvol. Vervolgens was er een stremming tussen Roermond en Weert met als gevolg een zodanig uitpuilende trein dat de machinist het onverantwoord vond om nog te stoppen in Cuijk en passagiers bij hem door de deur in de cabine vielen door het gedrang/drukte.

IVW heeft ook een onderzoek ingesteld betreffende dit incident. Maar persoonlijk ben ik aardig teleurgesteld in Veolia dat men het zover heeft laten komen en niet gewoon voldoende materieel inzet. Het is gewoon schandalig dat men wel veel geld vangt door de extra reizigers maar niet voldoende materieel inzet om iedereen op een nette wijze te vervoeren. Ik heb geen enkel probleem met solo stelletjes op de Maaslijn maar het reizigersaanbod moet dan wel relatief laag zijn. Heb overigens al vaker moeten staan bij Veolia omdat er een solo stel reed terwijl het druk was.

Vanaf september kom ik een periode elke dag Sittard - Nijmegen Heyendael te doen. Hopelijk valt het mee. Volgens mij zet men wel voldoende materieel in de spits in (extra spitstreinen en langere treinen roermond - nijmegen). En ik neem aan dat na alle problemen en een IVW onderzoek aan de broek men beter op let en meer treinen bij drukte inzet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eix op 19-07-2008 14:40:41 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 16:03:27 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_60209843
Syntus heeft geen wc's in de treinen inderdaad. Soms best balen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:38:15 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60216904
In de DM'90 wel, in de Lint 41-stellen niet.

Alleen moet je gokken in welke trein je terecht komt, afgezien van het traject Almelo-Mariėnberg rijden de Linten en de Buffels door elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')