Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:57 schreef bork het volgende:
Schitterrende plaatjes alweer, heb je alleen maar mooi weer gehad?
yep, zo moet je dat doen. doe ik ook vaak genoegquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:54 schreef Luco het volgende:
Ik heb al gereserveerde plekken. Hoe gaat dat dan als er iemand zit? Gewoon met je papiertje zwaaien en je plek eisen? Lijkt me geweldig om te doen
Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx allen!
[..]
Mwah, nog best vaak last gehad van wolken, maar over het algemeen wel vrij zonnig weer inderdaad. Zo'n drie dagen waren wolkvrije dagen en 2 dagen waren zeer somber cq regen/bagger.
Al met al toppie weer tochVoor het geval je benieuwd bent naar de paar foto's met minder weer: alles staat op http://www.spoorvinder.tk of http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
Foto's -> week 27 en week 28
nouja, de 3700 zit deze week aan de 3600 geknoopt, dus zou er in principe ICRm moeten rijden volgens mijquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kan je alsjeblieft af van zwart/gele letters , vreselijk.
Voor de rest, de NS zet extra treinen in naar Nijmegenoftewel voor de 3700 3*plan V...
Een korte blik op de spoorkaart leert je dat dat simpelweg de enige optie is natuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:52 schreef Willy84 het volgende:
Zag in Amersfoort wel staan dat je helemaal om mocht reizen via......Groningen!
Dat is me nogal een stukje om zeg! Het is ook een gat ook
Er zit teveel bus in je post, off topic, foei!quote:
Dat dus.quote:Een 74-jarige inwoner van Heerde is donderdagavond in het Friese Akkrum om het leven gekomen toen hij werd aangereden door een trein. Hij was onder een gesloten spoorboom gekropen.
Chris Heijmans
Dat meldde de politie vrijdag.
De man stond op het station in Akkrum en zag een trein naderen. Vermoedelijk dacht de man dat hij die trein moest halen om thuis te komen. Hij liep daarom onder een gesloten spoorboom door om het perron te bereiken. De bewuste trein bleek echter een sneltrein, die niet stopt in Akkrum.
Noodstop
De machinist van de sneltrein probeerde nog een noodstop te maken en de man met geluidssignalen te waarschuwen, maar tevergeefs. "Bij gesloten spoorbomen is er maar één devies: altijd wachten", aldus een zegsman van het Korps landelijke politiediensten.
Het treinverkeer tussen Heerenveen en Leeuwarden is door het ongeval donderdagavond enkele uren gestremd geweest.
Dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:28 schreef TommyGun het volgende:
Watbenjedan
ik bedoel ermee wat is precies het defectquote:Op donderdag 17 juli 2008 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Achtergrondinformatie:
Vanaf vrijdag 11 juli, middernacht, voert Deutsche Bahn uit voorzorg spoedcontroles uit aan een deel van het ICE-3-materieel. Deze voorzorgsmaatregel is getroffen na een defect aan een as van een soortgelijk treinstel. De treinstellen die in orde zijn bevonden, worden weer ingevoerd in de dienstregeling.
Klik
Mwah ik maak geen stiekeme foto's van anderenquote:Op donderdag 17 juli 2008 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan vraag ik me af Beste Zug: Wil je die chauffeuse foto met ons delen
Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
ik was vandaag op station Houten, wat komen die intercity's daar hard voorbij zeg!
maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je eens op Castellum gaan staan, dan zijn ze al dik begonnen aan de klim naar de Schalkwijkse Brug, dat scheelt echt stukken hoor![]()
Grappig?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
maar ik hoefde niet op Castellum te zijn, maar op 'Centraal'![]()
kwas trouwens nog nooit in Houten geweest, grappig plaatsje wel.
Spijkenisse ?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Houd er rekening mee dat ik alleen het stationsgebied heb gezien, en een paar straten hequote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Grappig?
Houten staat in mijn top 3 van "Daar wil je niet dood gevonden worden ", naast Zoetermeer-Oost en nog een te benoemen goede 3e.
Ach ja, zoals ik al eerder liet ontsnappen uit mijn mond, smaken verschillen
Och, je kan ook gewoon gelijk naar het goede spoor lopen. Heb je nergens last van!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:38 schreef dennistd het volgende:
Houten is een bouwput... als je al tussen de 5 en 10 minuten moet lopen om van perron 1 naar perron 2 te gaan, is het echt slecht....
De bus is een paar jaar terug ook verbannen uit Houten, die slagbomen zijn er niet meer.Voor de hulpdiensten hebben ze iets nieuws bedacht: rubberen paaltjes. Kan iedereen dus overheen rijden, en ze breken soms af.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle buurten zijn van elkaar afgesloten met slagbomen (waar de bus en de ambulance wel doorheen mogen).
Schlierenwagens.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:20 schreef Zug-Chef het volgende:
ÖBB 1016 010 + REX 1507 met oude Schlierenwagen te Kitzbühel
Arriva heeft zoiets niet gedaan, tenzij de wc zichzelf afsluit omdat de biotank onder de wc vol zit.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:14 schreef zwahiel het volgende:
Trouwens ik ving van twee conducteurs op dat 'men' van plan is om de toiletten in alle korte treinen te sluiten. En dat ze middellange treinen ook willen ontzien van toiletten.
Geloof er geen snars van, maar heeft iemand hier iets over opgevangen. Weet dat Syntus 't wel doet en Arriva heeft ook geloof ik dergelijke praktijken (gehad?). Gelukkig doet Veolia 't niet en XX ook niet.
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:19 schreef Wadloper het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stoomloc 1220 van de ZLSM loopt in in Valkenburg. Een toevalstreffer, was toevallig in de buurt van het station, dus besloot even een kijkje te nemen![]()
Ik heb foto's gezien van een Veolia machinist, waarbij de treinen veel te kort waren en overvol waren. (op de Maaslijn)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
Die wissel is volgens mij in 2006 of 2007 teruggelegd (edit: 21 januari 2007 dus, zie wiki)quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest, maar wil dit zeggen dat ProRail de wissel bij Schin op Geul heeft teruggeplaatst, of rijden ze nog steeds af en toe om via Kerkrade?
Veolia had laatst een hele goede economische inval. Namelijk op een zaterdag met 5 solo 2/6jes rijden (2 baks gtw) en 1 solo 2/8 (3 baks trein). Doet het goed financieel natuurlijk want het bespaart een hoop diesel. Alleen men was even vergeten dat de treinen erg druk zijn in de weekenden door de NS kruidvat actie (waar Veolia in participeert en natuurlijk een hoop geld voor krijgt). Kortom treinen overvol. Vervolgens was er een stremming tussen Roermond en Weert met als gevolg een zodanig uitpuilende trein dat de machinist het onverantwoord vond om nog te stoppen in Cuijk en passagiers bij hem door de deur in de cabine vielen door het gedrang/drukte.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef zwahiel het volgende:
Hoezo zitten die treinen overvol dan? Weet wel dat ze wat voller zitten omdat Veolia met hogere frequentie rijdt dan de NS deed. Volgens mij gaan ze ook steeds meer langere stellen in zetten en je ziet als je van Venlo naar Nijmegen rijdt wel vaak tegenliggers. D'r rijden dus genoeg stellen op zicht. Ook iets wat wel 'nieuw' is sinds Veolia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |