ja, hoewel ze ook onderhoud aan de sneeuwploegen van DB doenquote:Op zondag 20 juli 2008 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat die fabriek die gewoon nog steeds draait als een tierelier, en alleen maar voor museumclubs produceert?
quote:Op zondag 20 juli 2008 22:49 schreef Willy84 het volgende:
http://www.nu.nl/news/166(...)treinen_Limburg.html
Ik denk omdat de snelheid nog geen 40 km/h wasquote:104 Teletekst ma 21 jul
***************************************
ProRail voorkomt treinbotsing
***************************************
` ProRail heeft voorkomen dat twee
treinen bij Landgraaf in Limburg op
elkaar zijn gebotst.Waarschijnlijk is
de machinist van vervoerder Veolia door
rood gereden.Op dat moment naderde een
trein van de andere kant.ProRail zag
dat en waarschuwde de machinist.
De trein had automatisch moeten stoppen
nadat de machinist het rode sein had
genegeerd.Veolia weet nog niet waarom
dat niet is gebeurd.
De trein van de Heuvellandlijn was net
vertrokken uit Landgraaf toen de trein
van Heerlen naar Aken naderde.Vanwege
onderzoek van de spoorwegpolitie lag
het treinverkeer gisteravond uren stil.
***************************************
volgende nieuws weer & verkeer sport
Op de reguliere Heuvellandlijn (quote:Op maandag 21 juli 2008 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ik denk omdat de snelheid nog geen 40 km/h was
Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negerenquote:Op maandag 21 juli 2008 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de reguliere Heuvellandlijn () zit idd gewoon ATB-EG. Op het stuk naar Herzogenrath zit volgens mijn info ATB-NG.
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...quote:Op maandag 21 juli 2008 10:53 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negeren
"Hij wil niet speculeren over het gebeuren maar wacht eerst het onderzoek af."quote:Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
quote:Op zondag 20 juli 2008 21:27 schreef dennistd het volgende:
In de TC Tubantia van vandaag stond een stuk over het reviseren van stoomlocs, en dan met name over Dampflokwerk Meiningen. Zal morgenvroeg eens kijken of ik hem hier neer kan zetten.
quote:Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
En automatische Darwin-award nomineequote:Op maandag 21 juli 2008 15:18 schreef Duvel het volgende:
Maar wel een dode prutser.
Soms is het een nadeel dat er bakens zijn, maar volgens mij verder niet.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:17 schreef Duvel het volgende:
De enige beperking is het systeem zelf: het is incompatible met alles behalve zichzelf.
Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachtenquote:Op maandag 21 juli 2008 11:08 schreef Wadloper het volgende:
Misschien had die Duitse trein wel een groen sein, weet jij veel?
Laten we gewoon het onderzoek afwachten
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden wordenquote:Op maandag 21 juli 2008 20:04 schreef ghizzer het volgende:
Gisteren met de trein richting Zutphen geweest. Staan daar op het rangeerterrein 3x2 1600/1700's met daar tussen veel glimmende ICK-rijtuigen. Iemand enig idee waar dit materiaal vandaag voor gebruikt is of voor in de nabije toekomst voor is bedoeld?
alvast heel hartelijk bedankt, want ik ben erg benieuwd!
Ra ra, wat klopt hier niet?quote:Op maandag 21 juli 2008 18:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou mooi zijn als heel Europa op één bovenleidingvoltage, één signalisatiesysteem en één spoorbreedte zou zitten. Stel je voor, de mogelijkheid om met een gewone VIRM4 vanaf Utrecht door te rijden naar Brussel, Parijs, en dan door naar Madrid en eindbestemming Lissabon.
Over de STS'en van Veolia en Cxx is wel een onderzoek verschenen, ook al waren dat kleine STS'en, vooral bij Veolia waren het kleintjes.quote:Op maandag 21 juli 2008 19:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachten![]()
die trein waar ik inzat welke bij Zandvoort door rood is gereden heb ik ook nooit meer wat van gehoord. Dat zou ook onderzocht worden. Heb zelfs nog iemand van IVW aan de lijn gehad. Nooit meer iets van gehoord..!!
Altijd die onderzoeken terwijl het in 99% van de gevallen door rood rijden onder de 40 km is. Zeker bij die nieuwe vervoerdertjes.
Doen ze wel hoor. Wet Openbaarheid Bestuur en zoquote:Op maandag 21 juli 2008 21:22 schreef Wadloper het volgende:
En misschien publiceren ze niet ieder rapport, en blijft het intern bij de vervoerder en IVW.
Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.quote:
Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Nog een vraagje heb al lopen zoeken, want Interrailpas is niet in NL geldig, vanaf de grens pas.
We nemen de ICE trein vanaf Arnhem, dus moet je dan nog extra betalen tot het eerst station in Duitsland ofzo?
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).
Oh en als je een rittenlog bij houdt en terugstuurt, krijg je een uiterst hippe 256 MB USB-stick thuisgestuurdMet een Interrail promo-filmpje erop
quote:Op maandag 21 juli 2008 21:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.
(en 3kV!?!?)
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.quote:
WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zittenquote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.quote:
Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.![]()
Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.![]()
Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?![]()
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.
Dat is correctquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenquote:maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
oud nieuwsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |