abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 12:03:15 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60241874
quote:
Op maandag 21 juli 2008 10:53 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet want met NG kan je geen rood sein negeren
Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 juli 2008 @ 12:59:16 #127
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_60243122
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...
"Hij wil niet speculeren over het gebeuren maar wacht eerst het onderzoek af."

En ondertussen wel heel subtiel het ongeluk zodanig nuanceren dat het beveiligingssysteem mogelijk niet correct heeft gewerkt. Wacht dan ook gewoon af.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport maandag 21 juli 2008 @ 13:19:42 #128
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60243613
quote:
Op zondag 20 juli 2008 21:27 schreef dennistd het volgende:
In de TC Tubantia van vandaag stond een stuk over het reviseren van stoomlocs, en dan met name over Dampflokwerk Meiningen. Zal morgenvroeg eens kijken of ik hem hier neer kan zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 juli 2008 @ 13:27:41 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60243777
Leuk stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 juli 2008 @ 14:30:50 #130
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60245103
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja duh, maar die Veolilala-directeur doet alsof er nu iets heel erg raars gebeurd is...

zover ik weet heeft NG nog geen bekende beperkingen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 21 juli 2008 @ 15:17:33 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60245956
De enige beperking is het systeem zelf: het is incompatible met alles behalve zichzelf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 juli 2008 @ 15:18:28 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60245970
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Een prutser.
Maar wel een dode prutser.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 juli 2008 @ 16:25:16 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60247305
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:18 schreef Duvel het volgende:
Maar wel een dode prutser.
En automatische Darwin-award nominee

Hoewel het @ 74 waarschijnlijk wel een beetje aan de late kant is om jezelf uit de genenpool te verwijderen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 juli 2008 @ 17:53:56 #134
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60248809
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:17 schreef Duvel het volgende:
De enige beperking is het systeem zelf: het is incompatible met alles behalve zichzelf.
Soms is het een nadeel dat er bakens zijn, maar volgens mij verder niet.
Ik vind ATB-EG slechter dan NG, maar dat is persoonlijk.

Want volgens mij word je met NG bij een rood sein echt stopgezet, bij EG niet.
  maandag 21 juli 2008 @ 18:41:30 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60249581
Het zou mooi zijn als heel Europa op één bovenleidingvoltage, één signalisatiesysteem en één spoorbreedte zou zitten. Stel je voor, de mogelijkheid om met een gewone VIRM4 vanaf Utrecht door te rijden naar Brussel, Parijs, en dan door naar Madrid en eindbestemming Lissabon. En dan ook gewoon de huidige manier van kaartverkoop handhaven (= kaartje kopen en instappen, niet weken van tevoren online plannen enzo).

Met ETCS wordt één van die dingen i.i.g. werkelijkheid, en de NS is ook aan het kijken om delen van het spoor te upgraden naar 3 kV (en ik dacht zelfs 25 kV)... het begin is gemaakt. Nu de rest nog.
pi_60250116
Laten we dat nou maar niet doen want dan kopen de Chinezen de wadlopertjes die per schip naar China gaan en dan rollen ze zo de grens over vol met chinezen
De spoorbreedte had iig wel met zoiets te maken. Militair oogpunt. Spanning heb ik geen idee, gewoon economisch het goedkoopste.
pi_60250172
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:08 schreef Wadloper het volgende:
Misschien had die Duitse trein wel een groen sein, weet jij veel?
Laten we gewoon het onderzoek afwachten
Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachten
die trein waar ik inzat welke bij Zandvoort door rood is gereden heb ik ook nooit meer wat van gehoord. Dat zou ook onderzocht worden. Heb zelfs nog iemand van IVW aan de lijn gehad. Nooit meer iets van gehoord..!!
Altijd die onderzoeken terwijl het in 99% van de gevallen door rood rijden onder de 40 km is. Zeker bij die nieuwe vervoerdertjes.
pi_60251577
Gisteren met de trein richting Zutphen geweest. Staan daar op het rangeerterrein 3x2 1600/1700's met daar tussen veel glimmende ICK-rijtuigen. Iemand enig idee waar dit materiaal vandaag voor gebruikt is of voor in de nabije toekomst voor is bedoeld?

alvast heel hartelijk bedankt, want ik ben erg benieuwd!
pi_60252689
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:04 schreef ghizzer het volgende:
Gisteren met de trein richting Zutphen geweest. Staan daar op het rangeerterrein 3x2 1600/1700's met daar tussen veel glimmende ICK-rijtuigen. Iemand enig idee waar dit materiaal vandaag voor gebruikt is of voor in de nabije toekomst voor is bedoeld?

alvast heel hartelijk bedankt, want ik ben erg benieuwd!
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden . Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:12:01 #140
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60253254
Vandaag naar Railz Miniworld geweest in R'dam. Leuk! Maar viel me toch wel tegen qua grootte... maar wat ze hadden was erg mooi en interessant opgezet. Ga zeker weer eens kijken als het andere gedeelte ook klaar is, dan hebben ze het dubbele van wat er nu te zien is.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:13:15 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60253292
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou mooi zijn als heel Europa op één bovenleidingvoltage, één signalisatiesysteem en één spoorbreedte zou zitten. Stel je voor, de mogelijkheid om met een gewone VIRM4 vanaf Utrecht door te rijden naar Brussel, Parijs, en dan door naar Madrid en eindbestemming Lissabon.
Ra ra, wat klopt hier niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 juli 2008 @ 21:22:49 #142
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60253522
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:11 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Ik zit al op meerdere onderzoeken te wachten
die trein waar ik inzat welke bij Zandvoort door rood is gereden heb ik ook nooit meer wat van gehoord. Dat zou ook onderzocht worden. Heb zelfs nog iemand van IVW aan de lijn gehad. Nooit meer iets van gehoord..!!
Altijd die onderzoeken terwijl het in 99% van de gevallen door rood rijden onder de 40 km is. Zeker bij die nieuwe vervoerdertjes.
Over de STS'en van Veolia en Cxx is wel een onderzoek verschenen, ook al waren dat kleine STS'en, vooral bij Veolia waren het kleintjes.
En misschien publiceren ze niet ieder rapport, en blijft het intern bij de vervoerder en IVW.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:25:19 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60253585
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:22 schreef Wadloper het volgende:
En misschien publiceren ze niet ieder rapport, en blijft het intern bij de vervoerder en IVW.
Doen ze wel hoor. Wet Openbaarheid Bestuur en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 juli 2008 @ 21:30:19 #144
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_60253710
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ra ra, wat klopt hier niet?
Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.
(en 3kV!?!?)

Afgelopen zaterdag trouwens een blikseminslag bij Nijmegen. I.v.m. werk moest ik met de laatste trein vanuit Utrecht terug naar Nijmegen (die van 01:53) dus ik zag het lijk al drijven. Tot vlak voor Arnhem banggemaakt met vervangend busvervoer. Komt er bij Oosterbeek een conducteur langs die de mensen in de coupé 1 voor 1 vraagt waar de reis heengaat. Dus ik zeg "Nijmegen, hoop ik, hoezo?" Nou, we zijn even aan het tellen hoeveel mensen er nog naar Elst en Nijmegen moeten.
Ik denk, dat wordt een taxibusje als het er maar een paar zijn ofzo. Roepen ze ter hoogte van Arnhem Berg (waarom sta je trouwens zelfs om drie uur 's nachts nog in arnhem te wachten tot je het station binnen mag??) om dat de trein tóch door zal rijden naar Nijmegen... erg handig. Verkeer op zondag blijkbaar nog tot uurtje of vijf gestremd geweest, maar toen sliep ik nog.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_60253987
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.

Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.

Word meestal wel de snelste verbinding die we kunnen nemen, namelijk meeste de ICE trein.
Rijdt ook een ICE trein naar Kopenhagen, ook al is er 500 km lang geen HSL spoor.

Zelf vind ik treinen erg mooi maar ben niet iemand die uitgebreid gaat staan spotten, denk dat na deze trip wel even zat ben al die treinen.
Zal wel nog wat foto's maken, heb niet veel ervaring mee maar zie wel wat het word.

Nog een vraagje heb al lopen zoeken, want Interrailpas is niet in NL geldig, vanaf de grens pas.
We nemen de ICE trein vanaf Arnhem, dus moet je dan nog extra betalen tot het eerst station in Duitsland ofzo?
............................
  maandag 21 juli 2008 @ 21:45:23 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60254114
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Nog een vraagje heb al lopen zoeken, want Interrailpas is niet in NL geldig, vanaf de grens pas.
We nemen de ICE trein vanaf Arnhem, dus moet je dan nog extra betalen tot het eerst station in Duitsland ofzo?
Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).

Oh en als je een rittenlog bij houdt en terugstuurt, krijg je een uiterst hippe 256 MB USB-stick thuisgestuurd Met een Interrail promo-filmpje erop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60255424
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je een Global Pass koopt, krijg je meteen de vraag of je ook een kaartje voor het Nederlandse deel erbij wilt. Daar krijg je 50 % korting op (uiteraard een retourtje).

Oh en als je een rittenlog bij houdt en terugstuurt, krijg je een uiterst hippe 256 MB USB-stick thuisgestuurd Met een Interrail promo-filmpje erop
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.

Kwam net ook achter dat het een ICE TD is die naar Kopenhagen gaat (ICE TD had toch geen problemen meer?)
Ook wist ik niet dat we 20 km met een boot gaan met de ICE trein er op , wel erg vet lijkt me dat.

Maar word wel een (mooi) avontuur, ook moeten we nog om 22 uur een hostel/hotel vinden in Kopenhagen
............................
pi_60255670
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor een kippeneindje Utrecht-Lissabon lijkt me DDAR inderdaad beter.
(en 3kV!?!?)
Plan V kan prima.
  maandag 21 juli 2008 @ 23:02:43 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60256005
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ra ra, wat klopt hier niet?
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
pi_60257018
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zitten
Denk dat je dat niet overleeft een VIRM naar Frankrijk/Spanje.

Laat maar gewoon over aan de HST over de HSL, die rijden stukken comfortabeler en dan gaat mijn voorkeur uit naar ICE3 die heeft tenminste genoeg been ruimte.
Ook ben je stukken sneller etc, zal vast wel ooit is in de toekomst een HST rijden van Amsterdam naar Barcelona over de HSL in 7/8 uur

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 21-07-2008 23:50:04 ]
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')