 
		 
			 
			
			
			Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.quote:
 
  
			 
			
			
			 
   
   
 
 
			 
			
			
			Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
 
			 
			
			
			Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.
Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.
 
											 
			 
			
			
			Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
 Het ombouwen naar 3kV zie ik niet snel gebeuren aangezien je, als je dan al wilt standaardiseren, beter op 25kV over kunt gaan.
 Het ombouwen naar 3kV zie ik niet snel gebeuren aangezien je, als je dan al wilt standaardiseren, beter op 25kV over kunt gaan. 
											 
			 
			
			
			moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.
 
			 
			
			
			En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.

 
											 
			 
			
			
			Dat is correctquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
 Zo'n kaartje kun je alleen kopen in combinatie met een Interrail Global Pass, en dan inderdaad alleen bij het Internationale loket / balie. En ja, NATUURLIJK sluit eea dan op elkaar aan
 Zo'n kaartje kun je alleen kopen in combinatie met een Interrail Global Pass, en dan inderdaad alleen bij het Internationale loket / balie. En ja, NATUURLIJK sluit eea dan op elkaar aan 
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenquote:maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
 Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
  Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			oud nieuwsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).

 
			 
			
			
			bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenZou me verbazen als dat zo zou werken dus.
 
 dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
 
											 
			 
			
			
			Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
 
											 
			 
			
			
			daar stopt de ICE die we willen nemen nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
 
											 
			 
			
			
			ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenzquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
daar stopt de ICE die we willen nemen niet
 
  
											 
			 
			
			
			Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaardquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?

 )
) 
			 
			
			
			Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
 
			 
			
			
			Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting jaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
 
											 
			 
			
			
			 
   
 quote:11:37 Arnhem 8 ICE 123 - InterCityExpress
« 12:32 Duisburg Hbf 2
13:10 Duisburg Hbf 13 ICE 549 - InterCityExpress
(ipv IC is wel sneller maar moet je langer wachten op Duisburg 1.5 uur ipv 38 min)
« 15:28 Hannover Hbf 9
» 15:36 Hannover Hbf 8 D-G ICE 588 - InterCityExpress
Toeslag verplicht, Restauratie
16:53 Hamburg Hbf 11a/b
» 17:28 Hamburg Hbf 5b ICE 37 - InterCityExpress
22:11 Koebenhavn H
 
 Dinsdag?quote:Koebenhavn H Di, 22.07.08 ab 13:42 EC 34 Eurocity
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 an 18:16 8a/b
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 ab 18:24 14a/b ICE 677 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Di, 22.07.08 an 22:00 6
quote:09:28 Frankfurt(Main)Hbf 19 ICE 128 - InterCityExpress
12:23 Arnhem 9
 
   
  
 
 
			 
			
			
			 
   
   
  
			 
			
			
			Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmakenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein


 
											 
			 
			
			
			Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

 
  
			 
			
			
			dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden. Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
 
											 
			 
			
			
			Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?
en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
 
			 
			
			
			Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.

 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |