abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:07:45 #151
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60257677
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ra ra, wat klopt hier niet?
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.

De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt.
pi_60257780


Is niet erg, ik kan er ook wel soms wat van

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 01:25:38 ]
............................
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:05:39 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60258479
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.

't is ook maar een plan van een paar jaar terug, en van NS - die gaan daar helemaal niet over. ProRail houdt ondertussen vast aan het plan in de toekomst (op z'n vroegst over een jaar of 10) over te gaan stappen op 25kV.
pi_60260096
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.

Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.
Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:52:05 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60260220
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin. Het ombouwen naar 3kV zie ik niet snel gebeuren aangezien je, als je dan al wilt standaardiseren, beter op 25kV over kunt gaan.

Verder vind ik in de afkortingenlijst terug:
"kVac = kiloVolt alternating currency"
"Vdc = Volt direct currency"
Grappig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 08:33:23 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_60260563
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:

[..]

Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.

moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.

maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:05:56 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60260939
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekken

Want dan trek je natuurlijk NOG 8 keer sneller op, dat begrijp je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:14:19 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60261113
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
Dat is correct Zo'n kaartje kun je alleen kopen in combinatie met een Interrail Global Pass, en dan inderdaad alleen bij het Internationale loket / balie. En ja, NATUURLIJK sluit eea dan op elkaar aan
quote:
maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te bieden Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:05:23 #159
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60262071
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
  Redactie Sport dinsdag 22 juli 2008 @ 10:13:44 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60262262
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
oud nieuws

maandag de 14e ben ik een keer of 3 gewaarschuwd door conducteurs daarvoor, om gek van te worden... op een gegeven moment zei ik zelf maar dat ik al wist dat ie niet geldig zou zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 10:14:24 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_60262281
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te bieden Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:45:00 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60262953
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 10:46:10 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_60262974
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
daar stopt de ICE die we willen nemen niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:47:19 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60262987
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

daar stopt de ICE die we willen nemen niet
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz

Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:51:10 #165
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60263092
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaard

Anyhow, heb het zelf niet meer (lang leve BBL )

Back OT
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:51 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60264200
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:43:23 #167
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60264372
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja
pi_60267045
Reisschema staat nog niet echt vast en hot(s)el's ook nog niet

Waarschijnlijk word het aankomende donderdag weg uit NL en dinsdag weer terug in NL.

Donderdag?
quote:
11:37 Arnhem 8 ICE 123 - InterCityExpress

« 12:32 Duisburg Hbf 2

13:10 Duisburg Hbf 13 ICE 549 - InterCityExpress
(ipv IC is wel sneller maar moet je langer wachten op Duisburg 1.5 uur ipv 38 min)

« 15:28 Hannover Hbf 9

» 15:36 Hannover Hbf 8 D-G ICE 588 - InterCityExpress
Toeslag verplicht, Restauratie
16:53 Hamburg Hbf 11a/b

» 17:28 Hamburg Hbf 5b ICE 37 - InterCityExpress

22:11 Koebenhavn H

Zaterdagmiddag? Of toch heel misschien zaterdagavond vertrekken uit Kopenhagen?
Als het de avond word het de Euronight van Malmo naar Berlijn, gaat met de boot 100 km de Oostzee over.
Kost iets van 15/30 euro extra: http://berlin-night-express.com/
Vanaf de Berlijn dan de ICE rechtstreeks naar Frankfurt zijn we daar zondag om 10 uur ofzo.
quote:
Koebenhavn H Di, 22.07.08 ab 13:42 EC 34 Eurocity
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 an 18:16 8a/b

Hamburg Hbf Di, 22.07.08 ab 18:24 14a/b ICE 677 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Di, 22.07.08 an 22:00 6
Dinsdag?
quote:
09:28 Frankfurt(Main)Hbf 19 ICE 128 - InterCityExpress

12:23 Arnhem 9

Word iedergeval heel veel ICE treinen

Ik ga er niet vanuit dat dit helemaal klopt
We zien vanzelf waar we terecht komen, hebben toch geen echt haast

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 13:34:50 ]
............................
pi_60268968
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein
Ik heb FOK!verkering met AdvancedPower. Kusje! O+
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:38:54 #170
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60269097
FapfapfapfapFapfapfapfap
pi_60269443
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein
Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmaken
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:24:18 #172
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60271860
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnen

Zo heeft ieder zo zijn/haar hobby, en als ieder daar gewoon respect voor heeft, zie ik geen problemen

[ Bericht 11% gewijzigd door Wadloper op 22-07-2008 16:32:44 ]
pi_60272621
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden . Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?

en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:29:03 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60273672
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?

en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:02:00 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60274305
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:

Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen

Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')